Lezenie na Súľove ohrozené

Podľa informácií na oficiálnej spolkovej stránke predĺženie výnimky pre Súľov je ohrozené pre opakované porušovanie podmienok (bivakovanie, kladenie ohňa, ...) najmä zahraničnými horolezcami. Správa CHKO navrhovala riešiť nevyhovujúci stav vytlčením borhákov a úplným zákazom lezenia v oblasti.

Viac na: http://www.jamesak.sk/content/column_article_dependency.asp?id_dependency=1684


blxa   [úpravy] 08:46 28.11.2006

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 LIDI JSOU IGNORANTI08:56:12 28.11.2006
V dedine sulov je fantasticky zrekonstruovany kemp za vice nez lidove ceny, dve hospody, z cehoz ta lezecka je bezkonkurencni (nejlevnejsi tocena kofola na slovensku) a stejne kazde leto narazim dokonce i na stany rozestavene na louce nahore na sulove. Co se tyce lezeni v trvale nebo docasne zakazanych oblastech, je to jeste horsi. Je pravda, ze kdyz udelaji na sulov najezd polaci, tak pod skalama je k nevydrzeni, ale potom se ma jit do hospody a ne lezt tam kde se nema...
Je smutne, ze prave kvuli takovym ignorantum by se mohla zavrit jedna z nejuzasnejsich lezeckych oblasti slovenska. Je to jako by v cechach meli zavrit Adr.
Tak asi tak.
martasodpovědět 
 Re: LIDI JSOU IGNORANTI10:16:17 28.11.2006
To souhlasim... Ja tam byl pokazde v kempu, i kdyz s tou nejak nizkou cenou nejak nesouhlasim. Kdyz sem tam zacal jezdit,tak byla cena jeste nizsi. Ted mi ta cena vzhledem ke sluzbam az tak uzasna neprijde. Auto, stan, osoba... ve dvou je to draha sranda. Kazdopadne, stejne budu spat pokazde tam.
Marekodpovědět 
  Re: LIDI JSOU IGNORANTI10:32:29 28.11.2006
a za kolik je tam ten kemp? jake jsou lidove ceny? :-)
odpovědět 
   Re: LIDI JSOU IGNORANTI12:00:57 28.11.2006
Stan 50, osoba 30, auto 50.... Kdyz je tam clovek tyden, tak se to nasklada.

vic je tady: http://www.sulov.com/stanovytabor/index.php
Marekodpovědět 
    Re: LIDI JSOU IGNORANTI12:28:27 28.11.2006
kdyz se ti to nelibi tak ted budes jezdit leda do pr..le!!!
honza k.odpovědět 
     Re: LIDI JSOU IGNORANTI19:30:46 28.11.2006
podivej, podle stejne logiky spi lidi v Arcu ruzne pod skalama, na Peilsteinu na parkovisti, atd...
kazdej vidi jen jak je to drahy, setri si ty svoje ojra jak muze a pak se za ne stejne ozere. je to ubohost, ale co se da delat ;-(
sartoriodpovědět 
 Re: LIDI JSOU IGNORANTI08:07:25 29.11.2006
V tom úžasném kempu nás krásně v noci vykradli a s náma ještě tři další. Kempař tvrdil že se tam nikdy nic podobného nestalo.. když jsem tu o tom rozjel tehdy debatu tak se ozvalo dalších X lidí kteří tam dopadli stejně...
BBodpovědět 

 setrilci10:38:58 28.11.2006
Jo, byvali bratia setrilci...skoro vzdy, ked som bol na sulove, videl som vsetky spominane javy - a boli to prevazne Cesi, ktori tieto cinnosti prevadzali... do riti,to uz nebudem mat ziaden dovod ostat na slovensku...
franzodpovědět 
 Re: setrilci11:29:45 28.11.2006
Ostrý jazyk si někdy podřezává vlastní hrdlo.

Ty musiš být asi pěkný ko...
Jose prasečí hlavaodpovědět 
 Re: setrilci11:37:27 28.11.2006
Myslím, že vzájemným sebeobviňováním k ničemu nedojdeme. Mám zkušenosti s lezci mnoha národností a rozhodně bych je nedělil podle pasu, ale jednoduše na inteligenty a hovada. A těch i těch je v každém národě dost a dost.
Jendaodpovědět 
  Re: setrilci12:06:57 28.11.2006
No jasně, právě proto jak někdo může něco takového napsat...
Jose prasečí hlavaodpovědět 

 sulov12:32:50 28.11.2006
byl sem na sulove,a chtel bych tam jezdit tak dlouho dokud nevylezu vsechno co bude mozny.ale diky bezohlednym lidem se tam mozna nevratime nikdo.kdyz uz tam lidi jedete tak si to spani zaplatte.kdyz na to nemate,chovejte se tam at o vas nevi ani mys!!!!!!!!
a jestli ste rozumni chudi lezeckove tak si odjizdejte na noc kamkoliv jinam spat do lesa mimo CHKO!!vyhnete se aspon velke pokute...
honza k.odpovědět 

 sulov12:51:26 28.11.2006
byl sem na sulove,a chtel bych tam jezdit tak dlouho dokud nevylezu vsechno co bude mozny.ale diky bezohlednym lidem se tam mozna nevratime nikdo.kdyz uz tam lidi jedete tak si to spani zaplatte.kdyz na to nemate,chovejte se tam at o vas nevi ani mys!!!!!!!!
a jestli ste rozumni chudi lezeckove tak si odjizdejte na noc kamkoliv jinam spat do lesa mimo CHKO!!vyhnete se aspon velke pokute...
honza k.odpovědět 

 sulov13:54:00 28.11.2006
ja tam jezdim pomerne casto a kdo spava na louce pod hradom jsou prevazne cundraci, kteri nemaji s lezenim nic spolecneho. urcite tam spi i nejake hovada lezci, ale prevazne turisti, kteri tam maji stany treba i cely vikend i pres den. jedno ohniste nestaci, tak jsou na te louce ted ctyri. david
davidodpovědět 

 Pro SCHKO14:31:41 28.11.2006
To je hezký. A co kdyby ochranáři chodili častěji kontrolovat ty, co tam nepovoleně tábořej?
Zahraniční návštěvnici, to také znám z různých variant. Na Slovensku zvlášť oblíbená fráze. A protože je jednodušší od stolu napsat papír, nebudeme přece kontrolovat častěji. Ach jo.
Některé starosti máme společné na obou stranách hranice.
Gampodpovědět 
 Re: Pro SCHKO15:11:52 28.11.2006
ja mam na vec stejny nazor rekl bych ze je to vsude stejny a misto aby ekoterroristi neco fakt delali: neni nic jednodussiho nez tam parkrat dojit a skontrolovat to prip. rozdat pokuty tak by vsechno nejradeji zavreli
a ten napis ze se tam nesmi stanovat mezi nama taky neni nijak dobre videt
zodpovědět 

 Smutné15:59:42 28.11.2006
Pokud někdo definitivně zakáže lezení na Sulově, bude to velmi, velmi smutné...
Hastrošodpovědět 
 Re: Smutné17:44:04 28.11.2006
Protože se na silnicich neustale porusuji pravidla silnicniho provozu, hrozi ze bude jezdeni automobily
zakazano a silnice budou zboreny. Nez by jsme si dali praci vymahat pravidla po tech co je nerespektuji, tak si radsi praci zjednodusime.
Vase Policie statu XY.

To je totiz podle stejne logiky :-)
retezodpovědět 
  Re: Smutné18:06:58 28.11.2006
No to se ale pletes. Silnice jsou urceny na jezdeni, tak se na nich proste bude jezdit a budou se vybirat pokuty. Skaly k lezeni urceny nejsou, proto se zavrou a bude klid. ...bohuzel
kubaplodpovědět 
   Re: Smutné21:24:27 28.11.2006
Presne tak....skaly jsou vhodne jako stavebni material. Sulovsky brizolit je nejlepsi do omitky :-).
Vencaodpovědět 
   Re: Smutné08:57:19 29.11.2006
To se silně pleteš ty, logika je v pořádku:-)
retez napsal, že se silnice zboři, stejně jako vytlučou borháky a nebudou cesty a silnice jsou postaveny v přírodě stejně jako cesty jsou na skalách:-)
Či-li plně souhlasím s příměrem reteza
Fagolodpovědět 

 Můj názor22:50:33 28.11.2006
Já jsem na Súlově taky poměrně často a nemyslím si, že by ochranáře tak dráždilo nepovolené stanování. Jak už bylo řečeno, jde povětšinou o trampy na loučce a ne o lezce (i když čas od času se stan taky vyskytne).

Daleko větším problém bude lezení na Bradě a mimo vymezenou dobu (tzn. +-léto) taky jinde. Za poslední 2 roky se návštěvnost opravdu příšerně zvedla a o víkendech to bývá hlava na hlavě, což nikdy přírodě nesvědčí, ale co naděláme. Já jezdím už jen přes týden...

Rozhodně by k řešení problému prospěla větší informovanost (mapky pod skalami byly podle mě prvním správným krůčkem) a také přísnější kontroly (já teda za několik let kontrolu nepotkal). Když už tím vyhrožují, mělo by je být aspoň občas vidět!

Vytloukání skob je odporné - skálu to poškodí a znehodnotí to činnost lidí před námi! Myslím si, že to je opravdu až to poslední řešení.

Pavelodpovědět 
 Re: Můj názor17:25:45 29.11.2006
Vytloukání skob je prasečina - souhlas. A taky chodí málo kontrol - nesouhlas. Co kdyby si lezci v tom bordelu udělali trochu pořádek sami. Je to hlavně v zájmu místních a když to nepůjde po dobrém, domluvou, tak třeba zavolat i policii. V Čechách to je stejné, až někdy zavřou nějakou oblast kvůli porušování dohodnutých pravidel, taky se bude neadresně nadávat, nejlépe na ekoteroristy, že za to můžou, protože nechodili kontrolovat a pokutovat.
Jojo, rybajzna smrdí od hlavy, páni lezci.
Alodpovědět 
  Re: Můj názor12:07:06 30.11.2006
Udělat si pořádek sami - A jak toho chceš dosáhnout? Mají k tomu lezci (i místní) či ČHS nebo James prostředky a pravomoci? Myslíš si, že policajt pojede na podnět nějakého nýmanda kontrolovat nějaká pravidla, o kterých nemá ani ánung? Můžeš dotyčného lezce-hříšníka přemlouvat, dokonce ho i zmlátit, strhnout ze skály (oboje poslední ale může být trestným činem) atd.
Opravdu si myslíš, že by nebylo lepší, aby osoby placené z našich daní, mající ony prostředky a pravomoci k prosazování ochrany "našeho" veřejného zájmu, dělaly důsledně svoji práci?
Vašekodpovědět 
   Re: Můj názor14:09:12 01.12.2006
mající ony prostředky a pravomoci. minimálně o těch prostředcích jsem hodně málo přesvědčen
odpovědět 
 Sulov-slovensky problem povahy.17:38:37 29.11.2006
Hodne Slovaku zastava nazor, ze oni maji skaly a Cesi a Polaci a jini jim na ne nemaji co lezt a ze jim to tedy mohou zakazat. Ve Franci a Italii se to dela jinak. A mysleni slovenskeho byrokrata je povetsine jeste horsi nez ceskeho. Ale za sto let uz to mozna bude skoro jako v tom Provance dnes.Takze trpelivost kluci!
Cehun.odpovědět 
  Re: Sulov-slovensky problem povahy.18:52:11 29.11.2006
tak nad takouto sprostou myslienkou si musel naozaj dlho premyslat(ak si vobec premyslal)
odpovědět 
  Re: Sulov-slovensky problem povahy.19:32:14 29.11.2006
Jak je tomu dnes v Provence?
pbla4024odpovědět 
  Re: Sulov-slovensky problem povahy.19:35:50 29.11.2006
Jak je tomu dnes v Provence?
pbla4024odpovědět 

 Já to vidím trochu jinak09:43:28 30.11.2006
To že tam teží hned vedle asi 200-300m daleko  v lomu, nikomu nevadí to vlastně nikoho neruší.......

Tuna chalani němožetě liezť, veď tuna hnizďa vtáky - treba TUČŇÁK SLOVENSKÝ. JE TO K SMÍCHU :-))

Drobné starosti stačí k tomu, aby nám otrávily život, jestliže nemáme velké. :-)))
Jose prasečí hlavaodpovědět 

 jj ochrana13:45:50 30.11.2006
ochranari jsou stejne hrackou v rukach lobistu, tedka tam maji lom, ten dava praci lidem, lezci tam docela velkou mirou zvysuji turisticky ruch takze obec a lidi co tam ziji taky z toho neco maji. takze kdo tam neco zavre, kdyz tam maji v regionu nezamestnanost? tomu ze by si mezi sebou delali poradek lezci moc neverim(taky tam nejsou jenom oni), takle to myslim stejne nikde nefunguje, mela by to delat obec/ochranari (znaceni + cesty kolem skal+ uklid +kontrola) a jelikos ochranari tak maximalne pocitaji kyticky tak by to mela delat obec. ceny parkovne + kemp jsou srovnatelne s francii tak by tomu pomalu mohly odpovidat i sluzby.vetsina lezcu/turistu je slusna tak mimo povolene cesty nepolezou a pro ty ostatni nepomuze ani vybudovat ploty, to plati pro cechy slovaky polaky i jakoukoli jinou narodnost.
odpovědět 
 Re: jj ochrana22:17:51 30.11.2006
Takže jak to vlastně je? Platím daně (kdoví jestli!), takže se můžu chovat jako hovado, dělat všude bordel a on to "někdo", nějakej slouha (rozuměj obec nebo ochranáři) uklidí!?Jestli si spíš nekoleduju o přesdržku?
JHodpovědět 
  Re: jj ochrana11:40:31 01.12.2006
O odpadky nejde, precti si to prvne
zodpovědět 
   Re: jj ochrana12:44:42 01.12.2006
Dobře, o odpadky jde až ve druhým plánu. Takže
odpovědět