LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Nelez do cesty na kterou nemáš!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšel průvodce Adršpach I.
Nová dětská kniha o světové top lezkyni Janje Garnbret
Pískaři jsou zpět!

Závody
MČR obtížnost (01.06)
Olympijská kvalifikace Budapešť (20.06)
SP Innsbruck (26.06)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12506
3.Trojan 12190
Bouldry:
1.Stráník 11106
2.Volf 11103
3.Stráník 10725
Hory:
1.Groš 8102
2.Rojko 6917
3.Černý 6808

Výsledky
Olympijská kvalifikace Šanghaj (16.05)
SP paralezení Salt Lake City (07.05)
SP Salt Lake City (03.05)

Deníčky
5575 lezců
1104926 cest
Nové přelezy:
Zrození Hv 9
Kolibřík 9-
Buzz Light 7C
Guma Guar Xa
Překvapení 9
Na Stojáka Xc
Dítě Předs Xb
Strašák 9+/10-
Karnataka 8A
Nandala 7C+

Stěny
Sokolovna TJ Sokol - Ledeč nad Sázavou
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Lezecká stěna Kralupy - Kralupy nad Vltavou

Prodejny
HOLAN SPORT - Praha 2
SAMBAR sport Kladno - Kladno - Kročehlavy
Rock Point - Palác Flóra - Praha 3

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Název cesty:

Tour De Anče

Klasifikace:9+/10-
Typ cesty:skalní
Sektor:Aniččina Stěna
Oblast:Srbsko
Poloha:Český Kras
Obtíže:vytrvalost
Sklon:kolmá
Délka:20 m
Jištění:8 bh+řetěz
Popis:
N (přímou variantou) Safari pod převis, jako Safari nad převis (bh) k bh a doprava vzhůru k bh Šikmé plochy. Dále jako Záblesk (do římsy, sestupný T doprava na začátek boulderu Faty morgany a jí přes bh n.v.).
Poznámka:
...aneb čtyři stupně k dosažení vrcholu. Lezecká délka nad 20m, cesta vede stěnou šikmo zleva doprava. Spojuje nejtěžší pasáže cest Safari, Šikmá plocha a Fata morgana, s přidanou hodnotou traverzu mezi ŠP a FM. Bh nad římsou ŠP (před T do FM) prodloužit.
Zapsal:Ivo Semrád (ivoš), 16.11.2014 19:20:00

 
* * * * * * * 
Hodnocení / Počet:   7 / 5

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Kontaktovat správce
 Průvodce
   - Aniččina stěna


 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

Klasifikace odhadem, jak jinak ;-) Určitě nejtěžší cesta na "Aničce". Pokud si dobře pamatuji, tak zřetelně těžší než např. "The Dance alone" v Juře. Neděste se, další varianty na "Aničce" nehrozí :-), rozhodně ne v dohledné době.
Zapsal: i, 16.11.2014 19:32:49

Ještě jednou velká gratulace Ivo... :-)
Zapsal: Em, 16.11.2014 19:53:56

Pro nelibozvučnost důrazně doporučuji opravit název na Tour Dur /ch/ Anče nebo na Toura Dura Anče, cesta je vhodná k vylezení především pro weak endové skalní bojovníky, kteří nejsou sto vylézt cestu la Dura,Dura, a spokojí se místo vavřínů s lístkem lipovým, skvělá zpráva, že Anče Důra již Ivoše neTýrá, blahopřeji a předávám mu olivovou ratolest.
Zapsal: Teasere, 17.11.2014 00:33:19

Dlouho jsem tě neviděl a koukám, že pořád bušíš víc a víc. Dobře ty!!
Zapsal: Majkl, 17.11.2014 21:30:28

Paráda Ivoši!
Zapsal: martan, 18.11.2014 09:24:18

Hezky pěkně, ty kombinace tam určitě patřily! Moc gratuluju. Dovolím si upozornit i na novinky na Červených stěnách, něco jsem tu už zapsal.
Zapsal: Petr Resch, 18.11.2014 09:32:39

Jsou kombinace které mají svou logiku a kouzlo, například Latinská spojka. Ale kladu si otázku, zda tohle už není za čarou, opravdu chceme z Krasu dělat další Hafty, kdy počet koleček a cikacků znamená novou cestu a tedy zářez do deníčku? V podstatě by se takhle daly kombit snad všechny cesty, jen co tření lana dovolí. Je to nutný? Není tohle už totálně mimo? Kladu si totiž otázku, proč, ač Srbsko, je oblastní velmi starou a téměř všechny logické linie byly již zdolány, dřívejší generace lezců byly v tomto jaksi pokorné a takovéto vynucené kombinace nevymýšleli a pokud je lezli a to se mohlo stát, neměli potřebu je uvádět jako "nové cesty". Možná jsem staromil, ale v tomhle nic hezkého ani záslužného nespatřuji. Tohle mi přijde jako definování cest a variant navzody jisté přirozené logice a kritičnosti a ptám se za jakým účelem. Vím, Ivoši, z jiných diskuzí, že jsi celkem zastáncem kombinací, hlavně, "když je to pěkný problém", byť na pár metrech, ale nebylo by lepší se smířit s tím, že prostě zde už nám pšenka nepokvete, nové směry tu nejsou a basta. Případně, když už je touha po nových linkách, tak silná, zda by nebylo lepší nesnažit se je hledat někde, kde ještě opravdu jsou i třeba v podobě panenských částí stěn, či rovnou oblastí. Kavčí lom se Pepovi podařilo vykřesat a lidé tam chodí...
Zapsal: k., 21.11.2014 09:26:20

Proc se zase nepodepises? Musis furt neco komentovat kdyz vo tom vis uplny prd?
Zapsal: Luk, 21.11.2014 10:47:22

Je v podstate uplne jedno jestli se podepise nebo ne. Dulezity v tomto pripade je obsah toho co "k." napsal - vi o cem mluvi. A s obsahem nelze nez souhlasit. Neni problem propojovat si cesty do chvile nez tah lana rekne STOP. Delam to porad - zejmena v Krase. Klasicky - prvni pulka Mobilis in Mobili druha pulka Obycejni lide, nebo vylucne lezeni Hecire od kruhu nahoru. Lezu to takhle uz skoro 15 let a spolu se mnou milion jinych - v zivote by mne nenapadlo davat do nejakych elektronickych databazi "novou" cestu "Mobilni lidi" cca 7+/8- nebo "..cir" cca 8-/8. Pro mne by to byla neucta autorum puvodnich cest. Ja jsem nic nedodal, nic nenavrtal, neprosel jsem si nejistotou prvovystupu - jediny co jsem udelal bylo, ze jsem si dal do jednoho borhaku delsi smycku. Taky vim, ze to takhle prede mnou lezlo desitky lidi, kteri take nemeli potrebu nechat stopu. Samozrejme diky za ocisteni spodku Annicciny steny, jiste dobre. Luk(y?(ino?)) Tvoje prvovystupy jinde resit nechci - jako k lezci k Tobe mam respekt, jsem si vedom, ze lezecky nejsi tlachal. Na druhou stranu, co jsem chtel jsem si na Anicce vylezl v puvodnim stavu a mel jsem to tam rad, mimo jine protoze tam nestaly zastupy, ktery by mne napominaly, ze jsem si zapomenul dat do kapsy dva kameny a nebrat 2,5 chytu protoze potom to neni "Tour de Ance", ale jenom "de Ance" nebo "Tour de" a tim padem ne 9+/10- ale jenom 9+/9.8- a tim padem ne 45 milionu bodu v denicku, ale jenom 44 000 milionu bodu. Shrnuto - 100% souhlasim s "k." pro mne tohle neni dobry trend, v danem stupni je treba se etablovat v proverenych a logickych liniich = etalonech - zde je uplne jedno jaky stupen sam lezu.
Zapsal: J. Klada, 21.11.2014 11:11:31

Hele Pepino a to je takovej pronlem se podepsat? A napsat neco ve smyslu: `Nedelejte varianty variant, sou to podle me picoviny!" Josef Sulke. Je to takovy problem? Mohl by nam Martan ci Libor sdelit jestli k. a j.klada prisli ze stejny adresy? Abychom meli jasno?
Zapsal: Luk, 21.11.2014 12:30:33

Ono by se to dalo vzít i tak, že někdo si honí ego kvůli bodům v deníčku a tak dělá kombinace, aby se zvedla klasa. Já si myslím, že jak píšeš o 44000000bodech, tak stejně si ty honíš ego na 44000000 navrtanejch jištění do těch pravej a jedinejch linií, který pak musej všichni lézt tak, jak to tam svatej prvovýstupce navrtal. (Mluvím přímo k tobě, jsi li J sulke.) Jestli ne, tak mluvím obecně. Stejně většina lidí poleze ty hlavní logický linie. Když jsem přijel poprvý na Srbsko,Roviště, tak jsem si taky vylezl nejdřív ty rovný, nebo logický lajny. No a ti, co buší a chtěj pak přelézt něco jinýho, protože maj už všechno vylezený, tak si vymyslí kombinaci. že je tu zapsaná na lezci.? Co je na tom za problém? Není vytesaná do kamene, tak jako je v kameni narvaný to jištění od svatého prvovýstupce, který si tím skálu "přivlastňuje" jako své dílo. Ta skála tam byla vždy a klidně mohl někdo navrtat hned na začátek nějakou diagonálu. navíc myslím, že tuhle konkrétní variantu ještě nikdo opravdu nelez. narozdíl od Mobilních lidí... Spousta lidí, co nemají čas jezdit někam daleko na skály, jsou rádi za další těžkou variantu poblíž domova. Tím neříkám, že si původních linií necením víc než kombinací.. Je to ale opravdu problém zapsat ji sem? Krom bodů je to i o tom, že to inspirace pro spoustu dalších lezců, kteří hledají výzvy v okolí. Není to spíš jen o závisti?..k?
Zapsal: Valmar, 21.11.2014 15:00:50

Chacha - komentář J.Klády je stylisticky i obsahově tak vybroušen, že v něm neshledávám žádné slabiny. A soudě dle větné skladby není tento pan Jekyll zároveň panem Hydem skrytým pod pseudonym "k." ... "9+/9,8-" , "de Ance" ci jen "Tour de", "44 000 milionů bodů do deníčku" - řehtám se jak protržený a jsem šťasten, že primitivní a vulgární redukcionismus (viz. nedělej varianty variant, jsou to píčoviny) nezvítězil nad vybroušeným jemným humorem a brilantní stylistikou. Možná, že Kláda nemá navrch lezecky, ale zcela jistě má navrch eticky a dosti pravděpodobně i intelektuálně. P.S. A ani já nejsem paranoidní pan k., který si musí glosovat vlastní příspěvky. Jsem nahodilý čtenář, který na skalách prožil už pěknou řádku let a který tuto "deníčkovskou horečku" sleduje s rostoucím znepokojením...
Zapsal: mar, 21.11.2014 15:20:32

Dobře Ivoš a komu se to nelíbí,ať to neleze! A ta slohová cvičení bych přesunul na sociální sítě... :-)
Zapsal: Fíša, 21.11.2014 18:26:02

Přesně tak...gratulace Ivoši
Zapsal: E.T., 21.11.2014 18:47:09

"k" a "J. Kladu" dylyt, dylyt, dylyt. Prudej. Takovyty nekonecny recicky o banalizaci lezeni, bla, bla, bla ... Nic dotaz: sem to zkousel a nejak sem nepobral klic - krok cislo 303, hned nad druhym. Jak? Diky.
Zapsal: Kuba Dvakrat, 21.11.2014 20:45:40

Kubo,to chce zabrat :)
Zapsal: vAclav, 22.11.2014 09:04:37

E.T., Fíša: je fajn, že na Anču jezdíte a že se vám tam líbí. Tomův přelez TdA mě potěšil (pravda, doufal jsem, že by doba od prvního odzkoušení po přelez mohla být trochu delší, jenže pro desítkového lezce, který si to možná ještě nechce připustit, je Aniččina stěna pouze místo pro kvalitní sezónní rozlezení :-)). Dobrá práce!
Zapsal: ivoš, 20.05.2016 13:05:35

Berete po traverzu madlo před boulderem z Fatamorgány, nebo se do boulderu vleze hned jak to jde?
Zapsal: Beedee, 19.10.2020 16:25:27

Z popisu cesty: ...T doprava na začátek boulderu Faty morgany. Když se leze FM, doleze se do toho chytu z kterého začíná boulder. Takže ano.
Zapsal: ivoš, 19.10.2020 20:55:50

Nakonec pěkná cesta. Proč nevyužít možností krasné plotny i takovou kombinací. Ostatně logických linií za 8a v Krase moc není. Díky za ní.
Zapsal: Pivoš, 04.10.2022 20:51:30


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

ivoš9+/10-PP15.11.2014
rychtrmoc9+/10-PP14.05.2016
0079+/10-PP09.09.2016
JirkaCh9+/10-flash24.05.2020
pelda9+/10-PP26.05.2020
Beedee9+/10-PP25.10.2020
draKubas9+/10-PP03.05.2021
averner9+/10-AF01.04.2024
Mikundulas9+/10-PP30.04.2024

 Přidání cesty do deníčku

Reklama:
 Foto dne:

Péčko, 7
 Databáze cest:
Všechny cesty (175253)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
All Stars 4 Cidrão Inferior
Malassapien 6B Cidrão Inferior
Fúria Dos Dedos 6B Cidrão Inferior
Foot Balance 6A+ Cidrão Inferior
Clementina Das Castanhas 6A+ Cidrão Inferior
Nově komentované:
Guma Guar Xa Labské Údolí - Levý Břeh
De Sába 9- Lom Kobyla
Spravedlnost Xb Údolí Loubenského Potoka
Puzzle Fur Fortgeschrittene 7 Hohe Wand
Plotnou Vpravo 6- Davle

 Nově v diskusi:
Re: Prva Slovenka na Evereste bez kysliku | Re: Prva Slovenka na Evereste bez kysliku | Re: Prva Slovenka na Evereste bez kysliku | Prva Slovenka na Evereste bez kysliku | Re: Praha - navijáky | Re: Praha - navijáky | Re: Praha - navijáky | Re: Praha - navijáky | Re: Praha - navijáky | Re: Praha - navijáky |

 Nové komentáře:
Re: bodování | Re: bodování | Re: bodování | Re: bodování | Re: Adam | Re: bodování | Re: blázinec | Re: bodování | Re: Adam | Re: bodování |

 Kde to vře:
ZaTransparentníSvaz - rekapitulace po VH ČHS (104)
Olympijská kvalifikace v lezení Šanghaj - finále (84)
Vyšel průvodce Adršpach I. (21)
Adam Ondra: Připraven na olympijskou kvalifikaci v Šanghaji (13)
Nový lezecký seriál videí Představení oblasti (9)
Olympijská kvalifikace v lezení Šanghaj - kvalifikace obtížnost (8)
Olympijská kvalifikace v lezení Šanghaj - kvalifikace bouldry (8)
SP v boulderingu a v lezení na rychlost v Salt Lake City, USA (5)
Historicky první Slovenka na vrcholu Everestu (4)
Saští horolezci zazpívají v Dolním Žlebu (4)

 Nově v inzerci:
Campingaz Plynová kartuše | Parťačka na hory | CT Alpine Up | Dětskě lezačky 20cm | Kostkovaná košile Vaude | parťák na písek | Gri Gri | Helma na Čimě | Grivel Air Tech Hybrid Newmatic EWO | Ukulele |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 799 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 814 
 Mám s tím problém, sem tam dodržuji 
 881 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 793 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.