LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Kdyby tu tak byl Boriš! Ten umí po skalinách!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Metodika základů lezení na umělé stěně
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula
Perly východu - vhled do knihy

Závody
Olympijská kvalifikace Budapešť (20.06)
SP v paralezení Innsbruck (24.06)
SP Innsbruck (26.06)

Žebříček
Cesty:
43.Kohout 10178
44.Fišer 10128
45.Nyč 10087
Bouldry:
43.Kožich 8550
44.Skála 8503
45. 8503
Hory:
27.Jansa 2401
28. 2332
29.F 2288

Výsledky
MČR obtížnost (01.06)
ČP obtížnost Praha (18.05)
Olympijská kvalifikace Šanghaj (16.05)

Deníčky
5583 lezců
1108665 cest
Nové přelezy:
Follow The 10+
Princ A Ch 9
Chameleon 10
Žiletky XIa
Falešná Bř 7C+/8A
Böhmischer Xc
Sitting Bu 7C
Na Stojáka Xc
Velká Pard 9
Dokončená 9+/10-

Stěny
Bouldering za oponou - Měnín
Stěna GJW Prostějov - Prostějov
boulderingjicin - Jicin

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
HUDYsport - Mladá Boleslav
HUDYsport - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Název cesty:

Brandlemoucha

Klasifikace:10-
Typ cesty:skalní
Sektor:Masiv Berana A Rorejsů
Oblast:Žleby
Poloha:Moravský Kras
Obtíže:boulder
Sklon:převislá
Délka:10 m
Jištění:nt
Autor:Tomáš Pilka, 1992
Zapsal:17.12.2004 15:50:03

 

Hodnocení / Počet:   0 / 0

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

Ke klase těžko soudit, protože obtíže cesty se s charakterem lámavosti chytů mění, takže bych to viděl postupem času, jestli se ještě něco ulomí mezi 10- až 10, podle toho kde a jak velký nebo malý chyt vznikne. Ke dnešnímu dni bych byl spíše při zemi a viděl bych to na 10-, nebo je forma? :)
Zapsal: Štěpán Stráník, 21.11.2009 18:27:25

Drž se při zemi, když jsem viděl kolik času jste strávili na těch deseti metrech, tak bych o formě nemluvil:-).
Zapsal: Vlk, 21.11.2009 20:21:19

Komplikovaná cesta... Podle mě je velký rozdíl, pokud se to leze s prvním nacvaklým. Pak by to mohlo být klasické 8a. Pokud se to však leze "poctivě", tak to dle mě bude 10-. Jinak je to 7A+ (7B) bouldr, rest (nohand za koleno), 6C+ až 7A bouldr a finální 7+ dolez
Zapsal: zaoralf, 08.09.2019 18:11:13

Filoméno, když už rozlišuješ obtížnosti, tak rozlišuj napřed styly - RK v tomto případě není PP, tak si to přepiš (a podobně i u dalších cest jako Barbara, Panychida, Buzíci apod.) Pak to vypadá, že sme to s Poldou taky lezli s ojebem... Navíc podle toho, co jsem viděl, tak rozhodně ti nechybí síla na to jedno cvaknutí.
Zapsal: asu, 11.09.2019 21:42:10

Noo nevím v zahraničí první cvaklá neznamená RK. V Red river se tak i vrtaj borháky a počítá se s tím, že má každej má šáhlo a cvakne si to. No a pokud se mrkneme na AO tak si myslím, že jsem ho viděl v Climb free též lézt RK ale nejsem si tím úplně jistej takže se omlouvám pokud jsem to spletl. Jinak kras je jen další sportovní oblast, tak nevidím důvod proč by se měl odlišovat... Nejvíc mě pobavil Tašunka... sportovní lezení je o bezpečnosti ne? To jak máš velký kule můžeš ukázat v Ádru a mile rád tě odjistím v Těžkých okovech nebo Bílejch myškách ;)
Zapsal: Honzál Novák, 12.09.2019 15:26:17

Nevím, nevím, patřím už ke starším, ale vždy jsme styly ctili, prostě s cvaklým (byť prvním) je to RK:-), OS je OS když tam nemáš expresky a dáš to z první a ne že tam jsou erárky. Je to jen hra a jde o to jak si kdo lže do kapsy, pokud to má jen pro sebe jeho věc, pokud to veřejně prezentuje, tak by měl ctít myšlenky otců zakladatelů těchto stylů:-).
Zapsal: Vlk, 12.09.2019 16:51:23

Tím pádem např. Alex Megos nevylezl PP Jungle speed a Chris Sharma vylezl La Dura Dura RK? Jo a Just do it si musí ještě na OS počkat... no a Il Domani 9a, tak to by pak nebylo ani OS ani PP ale něco jako OS/RK! Jo a Jimmy Webb a Dreamcatcher = RK. Myšlenky otců zakladatelů má smysl ctít u cest, které nebyly dělány z topropu ale klasicky od spoda. Nevím jak je to u Brandlemouchy? Třeba tam Autor zavrtal z háčku... pokud jo tak File znovu, lépe a radostněji! Ale myslím si, že to je krasová klasika dělaná z vrchu a když se tento RK/PP/OS paskvil toleruje světové špičce tak nevidím důvod proč tady hejtit Fila...
Zapsal: Honzál, 12.09.2019 18:49:41

PP.... Prvni Procvaklej
Zapsal: Valmar, 12.09.2019 20:06:13

Je to prosté, když cestu vylezu RK, tak si píšu RK (sám občas také používám), obzvláště tvrdím-li, že případné regulérní cvakání přidává obtíže navíc, s čímž třeba já nesouhlasím a proto jsem to také napsal, navíc v situaci kdy jsem házen vzhledem k Filově tzv. "PP přelezu" do stejného přelezokoše. Tečka... Pro lezce, kteří jako argument používají bezpečnost, bych chtěl uvést, že na rozdíl od cvakání prvního je mnohem "nebezpečnější" cvakání druhého, kdy v jistou chvíli to je prostě zem, ale právě pro ono vědomí zemovky nik nehodlá padat. Pakliže by doporučovali podobní lezci procvaklé i druhé, doporučuji styl TR, jenž sice nemá žádnou sportovní hodnotu, ale dostatečně se při něm zatrénuje. Tečka. Ostatní rozvíjení ideí k zcela jiným stylům a tématům dle mého náleží pod jiné diskuse a netýkají se této konkrétní cesty.
Zapsal: asu, 12.09.2019 20:26:30

Honzo, Honzo, Honzo... Pokud půjdeš tímto stylem, za chvilku si budeš moct podat, co do prskání, ruku se Štěkem. 1) V RRG jsem byl, prošel jsem docela dost sektorů a ani jednou jsem neměl potřebu procvakávat první. 2) "Kras je jen další sportovní oblast...", ale určitě jako taková se svými pravidly existoval dřív než ty, o kterých píšeš, kde je RK standardně považováno za PP/RP. Anebo v 80. a 90. letech se ve Frankenjuře běžně lezlo s procvaklým prvním (WoGü, K. Albert)? 3) Pokud si projdeš můj deníček, snad si všimneš, že s (ne)jištěním problém nemám... Ale klidně se oháněj Ádrem dál, dobře se to čte. 4) Radši si zlámu kotníky, než lézt s procvaklým jištěním. 5) To, že TOP sportovec (a další po něm to sežerou) nastaví nějaký nový "standard", znamená, že je to tak správně (bez ohledu na vznik/vývoj stylu)? 6) Podle toho, co píšeš, chápu, že sportovní lezení = bezpečné lezení. Hmm, dobrá, jenom to "bezpečné" a "lezení" mi přijdou jako oxymóron, když jsou takhle pohromadě. Ale chápu, že dnešní společnost, která si lže i v horších věcech, to překousne. 7) Pokud si dyslektik, tak mi odpusť, v opačném případě jsi jenom drzý floutek, když nedokážeš správně přepsat jméno někoho, o kom píšeš - a tady se vracíme na začátek k už zmiňovanému Štěkovi.
Zapsal: tah-sha-tunga, 13.09.2019 06:20:01

Chápu RK tak, že jištění musí být cvaknuto z pozice volného lezení, v případě pádu jdu na zem a lano nechávám viset? Při A0 nebo šáhlu to vlastně není nic. Já jen kdy se vrátí ti, co s poctivostí nejdál došli. A osobně raději lezu DP, než abych si zlámal kotníky 😆
Zapsal: Bída, 13.09.2019 11:00:28

A Pilkin to lezl s procvaknutým prvním nebo druhým? Nebo počátkem devadesátek byli lezci silnější a dokázali cvakat z lezecké pozice?
Zapsal: H., 18.09.2019 07:33:59


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

Š Stráník10-PP21.11.2009
asu9+/10-PP17.11.2018
Polda JPPP9+/10-PP20.11.2018
zaoralf9+/10-PP11.09.2019

 Přidání cesty do deníčku

Reklama:
 Foto dne:
Tower of Power
Pegasus, 7a+
 Databáze cest:
Všechny cesty (175657)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Ve Smíru IXa Skály U Sosnové
Vzepření IXa Skály U Sosnové
Za Všechno Může Čas IXb Skály U Sosnové
Struktura 7A Labské Údolí - Pravý Břeh
Bankai 7A Kamienna Gora
Nově komentované:
Kokešárna IXb Labské Údolí - Levý Břeh
Hlásná Trouba Xa Skály U Sosnové
Hlásná Trouba Xa Skály U Sosnové
Vždy Nepřipraven Xa Skály U Sosnové
Doslov 6C+/7A Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Výstup na Grossglockner hřebenem Stüdlgrat | Re: Výstup na Grossglockner hřebenem Stüdlgrat | Re: Výstup na Grossglockner hřebenem Stüdlgrat | Re: Výstup na Grossglockner hřebenem Stüdlgrat | Re: Výstup na Grossglockner hřebenem Stüdlgrat | Re: Výstup na Grossglockner hřebenem Stüdlgrat | Re: Výstup na Grossglockner hřebenem Stüdlgrat | Re: Výstup na Grossglockner hřebenem Stüdlgrat | Re: Výstup na Grossglockner hřebenem Stüdlgrat | Re: Výstup na Grossglockner hřebenem Stüdlgrat |

 Nové komentáře:
Re: Srdce vs Plast | Re: Srdce vs Plast | Re: Srdce vs Plast | ? | Re: Srdce vs Plast | Re: Srdce vs Plast | Re: Srdce vs Plast | Re: Srdce vs Plast | Re: Ryba smrdí od hlavy! | Re: Fanouš |

 Kde to vře:
U chaty Pod Rysy v Tatrách havaroval vrtulník s českým pilotem (60)
MČR v lezení na obtížnost (42)
Film: Lezení v pražském Braníku (18)
Olympijská kvalifikace v lezení Šanghaj - finále (15)
Video: Jana Švecová nacvičuje cestu Excalibur 9b+ v Arcu (6)
Video:Adam Ondra trénuje v Innsbrucku na olympijskou kvalifikaci (5)
Perly východu - vhled do knihy (4)
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula (3)
Otevírání sezóny 2024 na Denali (2)
Pád německého lezce (2)

 Nově v inzerci:
Všude dobře, tak co doma | Všude dobře, tak co doma | Cepín za odvoz | Cepín turistika - ultralehký Clinbing Technology | Camp semi-automat | Bivakovaci pytel pro dva, Salewa Beaver II | Lavinovy airbag North Face Modulator | La Sportiva Lezecky dite | NEPROMOKAVÁ BUNDA RAB DOWNPOUR ECO vel.XL | Lezečky 5.10 Hiangle holčičí |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 1440 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 1474 
 Mám s tím problém, sem tam dodržuji 
 1499 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 1430 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.