LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Jištění zdržuje.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Trojan 12471
3.Šindel 12306
Bouldry:
1.Volf 11153
2.Stráník 10825
3.Stráník 10803
Hory:
1.Groš 7918
2.Punčochář 6708
3.Černý 6708

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5517 lezců
1086730 cest
Nové přelezy:
El Tractor 7c+
Panel 7C
Maloskalsk 7C
To Pal Nio 7b
Gaia 8b
Smutná Lid 7C
Bandita 7C
Tropicana 5.12d
Neuropatol XIa/XIb
Paranormál Xb

Stěny
Boulder - Jeskyně pod Chmelnicí - příbram
HARLEM - Ústí nad Labem
Základní škola Horní Čermná - Horní Čermná

Prodejny
Keen Concept Store - Futurum Ostrava - Ostrava 1
Ing. Jan Zavadil - PROFITSPORT - Plzeň
Green sport s.r.o. - Uherské Hradiště

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Název cesty:

Plnou Parou Vpřed

Klasifikace:VIIIb
Typ cesty:skalní
Sektor:Admirál
Oblast:Labské Údolí - Pravý Břeh
Poloha:Labské Pískovce
Obtíže:vytrvalost
Sklon:kolmá
Délka:67 m
Jištění:11 bh, 3 kruhy + sl.
Autor:Pavel Černý a Richald Litochleb, 18.4.2004
Popis:
Spárou a stěnou (6 bh) ke kruhu. Dále stěnou (5 bh) pod převis a cestou Mořský Vlk (2 kruhy) ke slaňovacímu bh.
Zapsal:Lukas Prikryl (lukula), 07.10.2004 22:37:28

 
* * * * * * * * 
Hodnocení / Počet:   8 / 1

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Průvodce
   - 9. Katedrální stěny


 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

Gratuluji Lukino. Evidentně jsi si přivezl ze Španělska formu:-)
Zapsal: Gejza, 08.10.2004 15:03:31

Diky, mas nejaky cislo na mobil? Moje je 776 654 520. Jel bych nekam lezt... Ozvi se
Zapsal: Lukula, 09.10.2004 14:23:53

Myslím, že jde o obnovenou, kdysi vytlučenou cestu Kapitánský můstek, jestli se nepletu. Pokud zůstane čistá (letos to bylo vyčištěné vzorně - to vynikne při srovnání s Mořským vlkem vedle, který bývá ve spodní části zasraný dost nechutně), je to pěkný lezení. Nahoře exponovaný převis... Akorát mi trochu zůstal rozum stát: nepřehánějí to místní už trochu s tím jištěním? Tady abyste na sebe nacvakali všechny expresky, co máte, a ještě si půjčili, kde se kolem dá. Skoro to ani neunesete, když chcete cvakat všechny borháky. Jestli se nepletu, tak v původní cestě (před výtlukem - to vytlučení samozřejmě vůbec nezpochybňuju) tam toho jištění bylo o dost míň - a ani tehdy to snad přeci nebylo špatný. Teď jsou dole borháky snad po 4 metrech ještě v sedmičkovém terénu (a celkově je cesta VIIIc nebo IX), hned vedle tutových hnízd na smyce, jak jsem si stačil periferně všimnout. Nahoře myslím přibyl borhák pod převisem, kde se to už spojuje s Mořským vlkem. To znamená, že je dodané jištění i do další cesty. Je to normální? Přitom prvovýstupci-obnovitelé (myslím Litochleb a Černý) to sami asi zapotřebí nemají. Docela mě to mrzí. Ne že bych byl zarputilý tradicionalista, ale měl jsem pocit, že ve všech ságách to bývalo opačně: když někdo někomu něco vytloukl, udělal to pak spíš přes míň jištění než naopak. Skoro se děsím, co se tu bude dít dál.
Zapsal: Piškot, 11.11.2004 16:48:01

Správná slova.
Zapsal: Ptí, 11.11.2004 20:20:43

Pánové, máte možnost takovou cestu nelézt, stejně jako člověk nemusí lézt některé vraždy, v Labáku je dost jiných cest. Třeba to tak přejistili právě naschvál, aby nasrali vytloukače.... Nevím
Zapsal: Lukula, 19.03.2005 12:42:21

Cesta je opravdu luxusní, tak doufám, že nebude žádné vytloukání! P.S. nemáte ponětí za kolik to je pod převis?
Zapsal: Cagy, 20.09.2005 11:41:46

Řekl bych, že vršek není těžší než spodek, převis je pojízdný. Ale klasifikace je hodně měkká, původní Kapitánský můstek byl za VIIIc RP a cesta je o poznání lehčí než Mořský vlk vpravo (RP VIIIc). Takže spíš MV IXa a PPV VIIIc. To nemění nic na tom, že že Plnou parou vpřed je krásná cesta. Stran jištění souhlas s Piškotem, když ale to cvakání je tak pohodlné...
Zapsal: ivoš, 20.09.2005 12:40:11

Sice to bylo za 8b a Kochbacha nikdo neviděl že to natlouk shora tak jako vlk byl původně bez asi 5 borháků co se tam dali Jenovi Paulovi naztek jelikož se nahoře tak bál že furt lez a nic nedával. David
Zapsal: David, 20.09.2005 14:23:13

V novém průvodci, který buda začátkem příštího roku, je klasifikace této cesty VIIc, RP VIIIa
Zapsal: Pavouk, 20.09.2005 20:19:12

Tak to vypadá, že chcete uplatnit oproti saské "tvrdou" (Zabilka, Weingartlové) žlebskou klasifikaci (viz Edita VIIIc, Zuby nehty VIIIb, Lokální umrtvení VIIIb...)i na jiné cesty. Pak ale důsledně vzato je třeba Pivo na hrad VIIIb, Lost arrow IXa-b (RP). Mně by u téhle cesty (PPV alias KM) nevadilo VIIIb, myslím že je o něco těžší než Země žen VIIIa, která by snad mohla být jedním z etalonů VIIIa v Labáku, stejně jako třeba Kruh za kruhem VIIIb, Pivo na hrad IXa a Světelný rok Xa (vše RP). Ať už jste se rozhodli nebo rozhodnete v konkrétních případech jakkoli, uveďte prosím aspoň v úvodu průvodce nejen seznam nejtěžších cest, ale i vzory (tj. seznam několika známějších cest různé obtížnosti počínaje třeba IV) podle kterých si lze učinit představu o nastavení klasifikace v Labském údolí. Určitě tím pomůžete řadě lidí v orientaci. Za sebe se kloním k saské laťce, ale bude-li jiná - nezahynu, jak říká laco. Otázka do pranice je, zdali u cest v průvodci neuvádět kupříkladu Arnoldovu P(sycho) klasifikaci: P1 velmi dobře jištěno, P2 dobře jištěno, P3 dostatečně, tj. pískařsky jištěno, P4 špatně jištěno (u většiny moderních cest by to vyšlo na P2, u klasik na P3). Nechci tuhle cestu přetěžovat komentáři, ale když už jsi do toho Pavle trošku šťouchnul, nedalo mi to :-).
Zapsal: ivoš, 20.09.2005 21:52:34

Úplně souhlasím s Ivošem. Jak pokud jde o vzájemný poměr klasifikace Vlka a PPV, tak pokud jde o komentář k Pavoukem navrhované klasifikaci (i o osobní preference standardní saské, aby to nebylo všude jinak). Proti saské je tohle možná tak o 2-3 stupně tvrdší, řekl bych; tam by to možná devítka být mohla. Nemusí to zásadně vadit, asi jde o zvyk, ale je fakt, že jestli se bude v topm stlačování klasifikace dolů pokračovat, za chvíli bude mít člověk problém lízt sedm áčka :)
Zapsal: Piškot, 21.09.2005 11:56:57

Kdo lezl původní Kapitánský můstek, tak ví, že ta úvodní lehká sedmičková spára byla v osolená a špinavá jako prase. Teď, když jsou v ní bh je parádně čistá. To byl hlavní důvod, proč jsme ji odjistili. Přesto, je pouze na rozhodnutí lezce, jestli si spáru vyleze klasicky se smyčkama a nebo si cvakne bh. Pro morálové lezce typu Piškota uvádím, že při prvovýstupu jsme na přelezení celého spodku až pod převis potřebovali bh nad spárou, kruh a druhý bh nad kruhem. Nad převisem už bylo původní jištění. Zbytek bh jsme dodali protože je to hezká stěna a my si nehoníme triko na (pro nás)lehkých cestách. Hlavní věc, kterou bych rád zdůraznil je, že jištění si lze i necvaknout a každý si může udělat morální zážitek i na této cestě. Teď když máte popis, můžete to lézt jako my.
Zapsal: Ríša, 21.09.2005 12:15:54

To je to, co jsem psal někde v tom horním komentáři: vy s Pavoukem ty borháky samozřejmě nepotřebujete. Osobně se ale nepovažuju za zvlášť morálového lezce, v tom znám dost výrazně lepších lidí. Ale ten psychický rozměr podle mě k pískovcovému lezení patří. Zdá se mi ovšem, že tenhle přístup, který jste zvolili na PPV, už je až moc blízko tomu vápencovému. Chápal jsem lezení na písku vždycky tak, že prvovýstupce stylem svého prvovýstupu nastaví určitým způsobem laťku - a ta je tu jako výzva pro ostatní. To samozřejmě vůbec nemusí znamenat honění trika. Víš, takhle bych si někdy připadal trochu jako klučina na dětském hřišti, kterému rozumní dospělí postavili prolézačku. Nerozumím taky, proč pak ještě dělat cesty tohoto typu odspoda: vy jste věděli, že to jde a za kolik to asi je, protože dřív tam vedlo VIIIc. Takže to pro vás byla prostě jenom nějaká fuška kvůli lidem. Rozměr prvovýstupu se z toho úplně ztratil, a to je škoda, trochu to tu cestu pro mě zplošťuje. Netvrdím, že by to všem připadalo ideální, asi vůbec ne, ale kdybyste to nechali tak, jak jste to udělali, znamenalo by to přinejmenším pro mě víc. Zdá se mi tenhle přístup trochu populistickej. A v důsledku populismus k hodnotám nevede, to je snaha zavděčit se průměru. A pokud jde o necvakání jištění: párkrát jsem to zkoušel. Abych řekl pravdu, většinou jsem si přitom připadal jako úplnej kokot. Říkal jsem si, na co si hraju. Třeba ta představa, za jakého bych byl vola, kdybych spadl. Když už tam to železo je, nikdy to nemůže být jako bez něj. Taky vždycky v podvědomí zůstává ta možnost, že kdyby něco, stačí krůček zpátky a cvaknu si to... Když jsem si zakazoval na Fahrenheitovi nahoře kruh od Přeraž. hnáty, který je na dosah ruky, bylo to podobné. Vynechávat jištění, to už je prostě zas nějaká jiná hra. Asi na ni mám málo fantazie.
Zapsal: Piškot, 21.09.2005 18:27:16

Ojojoj tak nám klasifikace nějak kolísá, od XIa po VIIc. Každopádně pro dost lidí je to rozdíl zásadní, nalézt do toho nebo ne. Doufám, že průvodce drží aspoň jakousi linii s ostatníma cestama.
Zapsal: Čákis, 22.08.2007 17:42:24

Lezl jsem to bohužel jen pod převis :-(. Ale už tak jsem ten bh pod ním sotva cvaknul, jak lano táhlo. Tak by mě jen zajímalo, jestli se to dá dát celé v kuse.
Zapsal: Jehla, 30.03.2008 20:59:58

Ale jinak fakt moc pěkný :-)
Zapsal: Jehla, 30.03.2008 21:00:52

Jo dá se ale ,ja to lezl tak že když jsem nad previsem cvakl kruh tak jsem se vratil pod nej si to vycvaknout jinač je to vopruz
Zapsal: Zajda, 30.03.2008 22:13:27

Myslim, že vopruz to musí být i s tim vycvaknutim :-), ale dík.
Zapsal: Jehla, 31.03.2008 07:17:23

Jednoznačný aspirant na Top Ten nejkrásnějších cest na pravém břehu. Jištění je akorát, "spára" je moc pěkné lezení zvláštním koutem, kde už to trochu luftuje pod nohama, pak mírná ladička do vhloubení pod kruh, zde je no hand rest, takže rozumný člověk zaštanduje. Dále je to perfektní lezení po lištách až pod převis. Převis je nudnej, zato výlez z něj nikoli, delší lezci pochopí. Opravdové překvapení přijde až o kruh výš, kde se potvrzuje heslo: "Optimismus je nedostatek informací.", menší pochopí. A ten výhled zeshóra, to je bomba! VIIIb RP dle dnešních měřítek sedí, což pochopí jen místní:-) Já už nechápu vůbec nic, ale když mě se v tom Labáku tak líbí, a vo tom to vy debilové je.
Zapsal: Bída, 17.08.2009 16:45:05

Labáček je nejlepší oblast v Evropě, to se ví! A necvakat si jištění z jiné cesty, byť je na dosah? Pokud hrdina náhou spadne a ještě si něco udělá, tak je asi fakt vůl... Lezeme, lezeme.
Zapsal: Willhem, 17.08.2009 18:15:28

za mne VIIIb pod převis a dolez přez strop a 2K za VIIIC. Na lezeni v kuse je to bláznivé. Muselo by se prodlužovat pár bh a mít tenké, klouzave lano. Doporučuji zastandovat u kruhu v půlce.
Zapsal: Mahy, 21.10.2018 15:18:09


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

lukulaIXaOS06.10.2004
ZajdaIXaOS02.04.2005
pesmVIIIbOS09.09.2006
DědulaVIIIbOS09.09.2006
ČermyVIIIcOS15.09.2007
čajVIIIbOS02.05.2008
Ohne MVIIIbAF20.06.2009
JIŤAVIIIbflash17.04.2010
PetricekVIIIbAF12.09.2010
PtíVIIIbOS08.05.2011
SumecVIIIbOS16.07.2011
VSVIIIbOS21.04.2012
cubaVIIIbOS28.09.2013
laurotVIIIbAF29.03.2014
George-JPVIIIcOS04.04.2014
KepoVIIIbOS05.07.2014
MrndaVIIIbOS11.10.2015
draKubasVIIIbOS15.10.2016
Kubys88VIIIbOS01.05.2017
MildakVIIIbOS29.09.2017
marenaVIIIbAF30.09.2017
MarczanyVIIIbOS07.04.2018
krabVIIIbOS14.04.2018
PaďasVIIIbOS15.04.2018
InžaVIIIbOS28.09.2019
vpatzeltVIIIbOS26.05.2022

 Přidání cesty do deníčku

Reklama:
 Foto dne:
Amalfi
Panorama Positano
 Databáze cest:
Všechny cesty (173435)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Paluis 5c Olba
Schwabentraum 7b Bolulla
Ke Sort Ke Senk! 7b Jérica
Manolis 5c Leonidio
Juliett Ext 5c Leonidio
Nově komentované:
Tanta Guasa 6c Jérica
Bella Duracella 6b Leonidio
Super Bibe 6b+ Leonidio
Gaia 8b Kalymnos
Od Hradu Dále 7+ Velká

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco |

 Nové komentáře:
Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Manažer | není | Re: Manažer | Re: Manažer | Re: Manažer | Mnohoobchod |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (122)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (106)
Mauritánie – únor 2024 (19)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (16)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (9)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (5)
Zemřel Pit Schubert (3)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (2)
Tanap - nový návštěvní řád (2)

 Nově v inzerci:
Prodám nevyužitý matroš. | Bunda Arcteryx Alpha GTX Pro | Skialp set Lusti 177 + Dynafit + Colltex | Prodám nevyužitý matroš. | Švýcarská dálniční známka 2024 | Čelovka PETZL ACTIK CORE 350 lm + Pouzdro NOCTILIGHT | Různé: VÝŠKOVÉ PRÁCE NASTÁLO V PRAZE 320- 480 Kč/hod 59 000 až 7 | Dětský sedák Simond - celotělový | Trip spanelsko | Péřovka North Face |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 120 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 127 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 133 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 110 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.