LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když se držíš, nemůžeš spadnout!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Trojan 12371
3.Šindel 12306
Bouldry:
1.Volf 11153
2.Stráník 10825
3.Stráník 10803
Hory:
1.Groš 7918
2.Punčochář 6708
3.Černý 6708

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5523 lezců
1088250 cest
Nové přelezy:
Antiblocki 9+/10-
Microchips 10-/10
Solarium 9-
Magica 8A
Žebřík 9
Soldier Of 7b
Murieron C 7b
Balada Tri 7c+
Porcupine 9
Hungry Eye 8+/9-

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
V 16 - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Název cesty:

Fialka

Klasifikace:9-
Typ cesty:skalní
Sektor:Severní Stěna
Oblast:Kozel
Poloha:Chřiby
Obtíže:boulder
Sklon:převislá
Délka:10 m
Jištění:4
Autor:Šnajdar 1978, V A1, RP T. Pilka
Zapsal:Miloš Němý (milo), 26.11.2006 19:50:11

 
* * * * * * * * * 
Hodnocení / Počet:   9 / 7

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Průvodce
   - Kozel


 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

chcem sa spytat (asi teda Vlka, ako kompetentneho (a jedneho zo zodpovednych)), ci by nebolo lepsie, keby boli cesty na Kozlovi zapisovane vo forme Sektor: Z/V/S stena, Oblast: Kozel, Poloha: Chriby (ano, presne tak, ako je to v pripade tejto cesty)?
Zapsal: tah-sha-tunga, 20.05.2007 12:04:41

Pokud se podívám do opravených papírů od Vlka, všechny cesty na Kozla (Zbojníka) a podobné, jsou označeny jako bez sektoru. Z/V/S stěna je označení z průvodce. Toho bych se asi raději držel.
Zapsal: Libor, 21.05.2007 09:19:11

"Toho bych se asi raději držel." toho sprievodcu, ci papierov od Vlka (lebo som si nie isty, co z toho.. :p)
Zapsal: tah-sha-tunga, 21.05.2007 18:09:03

Kdo zná ty oblasti ví, že bavit se v nich o sektorech je úplně zbytečné, Kozel je osamocená věž dtto Buchlák, Zbojník jedna plotna Karlova skála obdobně, sektory mají význam na Osvětimanech, Barborce Břestku event. na Budačině, říci na Kozlovi sektor Severní stěna mi přijde celkem legrační, nacházejí se na ní tři cesty se společným nástupem a jedna varianta :-)).
Zapsal: Vlk, 21.05.2007 18:38:30

ok, ja viem..ale nie som si celkom isty, ci sa da sem, do lezec.cz, vlozit cesta bez udania Sektoru. okrem toho, vsetky cesty (okrem S steny), co su tu z Kozla zapisane, maju ako Sektor zapisany Kozel (co urcite vies) a to mi pride este viac "legracnejsi". jednoducho - "S/Z/V stena" ako nazov sektoru mozno vtipny je, ale pride mi to ako jedina moznost (este raz pripominam - nie som si isty, ci sa daju zadavat cesty bez udania Sektoru..)
Zapsal: tah-sha-tunga, 21.05.2007 22:14:34

Já si jsem jistý - dají, mám to ještě v hlavě, neboť jsem se teď nedávno zabýval opravami na celých tzv. Moravských pískovcích.
Zapsal: Vlk, 21.05.2007 22:20:05

vies..a dalsia vec - pri zadavani ciest (co sa CR tyka, konkretne Mor. pisku a Mor. krasu) sa riadim vyhradne Tvojimi (-> vlk) "pokynmi", pretoze sa mi zdaju logicke a aspon v tom potom nie je bordel (aj ked ten v tom uz je aj tak..). co sa toho Kozla tyka, ..no, chcel som sem napisat, ako to vyzera, ale asi nemusim, ze? (Oblast: Chriby, prip. Mor. piskovce, Poloha: Jizni Morava, prip. CR, prip. Belgie :D (asi u 2 ciest))..jednoducho, je to vcelku tazke ustrazit a ani vam nezavidim, ze to musite vkuse opravovat a prepisovat (mozno by bolo, koniec koncov, najlepsie, keby sa pripisovanie novych ciest na "lezca" zakazalo pre "common users" a mohli by to robit iba ..ini "users"..hm..)
Zapsal: tah-sha-tunga, 21.05.2007 22:23:25

ok..tak ale potom by toho Kozla trebalo komplet prerobit..hm..ci?
Zapsal: tah-sha-tunga, 21.05.2007 22:24:10

Minulou středu jsem Liborovi poslal kompletní opravy na celé Moravské pískovce a moc dobře vím kolik tam toho je špatně a to ještě nemám 100% jistotu, že jsem zachytil vše a to jsem zadával u některých oblastí i názvy pod kterými je znají pouze místní, takže to chce vydržet než to Libor poopravuje, Kras už má dobře zmáklý. Jinak jsem se u toho občas bavil stejně jako Ty třeba, když jsem po letech zjistil, že Kozel leží v Belgii apod. :-))).
Zapsal: Vlk, 21.05.2007 22:36:59

tak tak.. :D (kazdopadne, vdaka. budem trpezlivy.. :}
Zapsal: tah-sha-tunga, 21.05.2007 22:40:39

Preco je nazov severni stena "legracni"? ved je to tak aj v sprievodcovi, ktory robil Vlk a spol... :-)Kozel bol odjakziva rozdeleny na tri sektory-S,V,Z-stena. Mimochodom Vlku drzim palce pri opravovani, musis mat pevne nervy niekedy ked na tie nazvy sem tam pozriem... :-D
Zapsal: milo, 22.05.2007 08:14:41

Nedá mi abych opět neoprášil kritiku sémantického nesmyslu jež lezec používá pro kategorii lezecký objekt (skála, věž, stěna) zde uvedeno sémanticky chybně jako "sektor". Význam slova sektor je "úsek, část díl nějakého většího celku". Jenomže např věž Starosta je celek, Blážina stěna je celek, tak jaký sektor? Sektor může být opravdu jen severní stěna. Samozřejmě to může být jedno jak to pojmenujem, jen výsledek je, že lidi to mate a dělají chybně zápisy do databáze cest. Už jsem na to lezce upozorňoval několikrát ale je mu to "šuma fuck".
Zapsal: Staník, 22.05.2007 09:39:26

Víš Milo do Chřibů jezdím už nějakých 23 let, ale nikdy mě třeba nenapadlo dělit Kozla takto na sektory, když děláš nákresy do průvodce máš u takovéto skalky dvě možnosti, jednodušší je ta, že nakreslíš půdorys a k tomu šipky s čísly a pak jen popisy, k tomu nepotřebuješ žádné bližší upřesnění, druhá je ta, že nakreslíš pohledy na stěnu i se zakreslením cest a jištění, věž kreslíš samozřejmě z několika stran a zde potřebuješ napsat o jakou stěnu se jedná, ale hovořit o ní jako o sektoru se mi zdá více než nadnesené. Použít sektor je vhodné u takových skalek jako je třeba Barborka, kde chodíš od jednoho kamene ke druhému či Břestku apod. Podle mě je nejdůležitější zadat správně oblast a pod tou by se měly objevit všechny cesty, event.sektory a podle toho potom zapisovat, ale komu by se chtělo prohlížet databázi :-)).
Zapsal: Vlk, 22.05.2007 12:06:30

kdyz uz si tu na drate vlku, chtel bych se zeptat, jak je to u online pruvodce na lezci, kdyz nekdo udela novou cestu a zapise ji. Cesta je sice zapsana, ale nikdo nevi kudy vede protoze chybi doplneni v nakresu.A tech novych cest je docela hodne.... budou nakresy doplnene, nebo musime pockat na novy knizni pruvodce? diky
Zapsal: honza k., 22.05.2007 12:49:35

Buď by jsi musel vlastnit mého (Kras) či Michalův(Chřiby) nebo Vláďův (zbytek)průvodce, tam si to průběžně kreslíme a já se to jednou za rok snažím doplnit pokecem, co je nového, nebo počkat do roku 2009, kdy vyjde nové podstatně rozšířené druhé vydání. S nákresy na serverech se zatím nikdo z nás nezabývá, to by nás stálo dost času, který moc nemáme.
Zapsal: Vlk, 22.05.2007 13:27:53

Jo, Staníku, máš pravdu, kdyby se to políčko jmenovalo aspoň třeba věž/sektor, bylo by to jasnější.
Zapsal: Piškot, 22.05.2007 13:52:03

http://www.climbers-uh.net/ostatni.htm Zde naleznete nové cesty, které nejsou zakreslené v průvodci Moravské skály, ale ve Chřibech se nacházejí...
Zapsal: Radmil, 22.05.2007 14:15:56

Na druhou stranu, kdyby pojmenování políčka bylo jinak než "sektor", přišli bychom o kvalitní a obohacující dialog mezi tah-sha-tungou a Vlkem :-).
Zapsal: Staník, 22.05.2007 17:05:26

no, neviem..ja slovo "sektor" nejak neriesim. len som sa na to pytal, kedze to tak je v prave v tom sprievodcovi (tzn. Moravske skaly, 2002). inak nepotrebujem slovo "sektor" nejak vysvetlovat..je pravda, ze je to cast celku, je pravda, ze na Kozlovi sa sektori, v pravom slova zmysle, nenachadzaju, ale prislo mi to tak "jednoduchsie" (v tomto pripade to znamena "prehladnejsie"), aj ked to vlastne spravne nie je.hough!
Zapsal: tah-sha-tunga, 22.05.2007 19:17:05

vole neserte mně jak možeš si zapsat zlínsků na OS a potom fialku na flash když to má stejný nástup dite doprdele a uprav si to MATTY a to tak že fofrem jinak si možeme v klidu do tělocvičny jít zaboxovat aj s rukavicama a chráničama
Zapsal: kozel , 15.07.2013 16:39:38

maty to je znama firma
Zapsal: starej, 15.07.2013 18:34:03

sere me to protože podobná situace se řešila na houb.cz a nejmenovaný si to aspoň upravil tak doufám že to udělá taky
Zapsal: kozel, 15.07.2013 18:38:00

Přečti si diskusi u "Zlínská cesta" a nezáviďte. Víc lezce a míň drbejte
Zapsal: Matty, 15.07.2013 19:02:43

Nikdo nezávidí. Tyto čísla nejsou klíčová. A proto platí, že kozel je malý, pravidla přelezů jsou jasná, což znamená, že vylézt dvě cesty se stejným nástupem, v němž je klíč, prostě nejde. Jen když nerespektuji pravidla.
Zapsal: T, 15.07.2013 19:36:31


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

Čermy9-OS24.09.2004
milo9-RP26.11.2006
aiix9-OS30.06.2007
Bublina9-PP01.09.2007
Rschneider9-PP25.05.2008
rejtmon9-PP01.06.2008
čaj9-PP28.03.2009
ada9-RP11.04.2009
honza k.9-RP05.05.2009
Jenys9-PP08.05.2010
VS9-RP24.10.2010
tulipan9-PP07.05.2011
jankoUP9-PP12.08.2012
hans19969-AF27.04.2013
jan29-PP30.06.2013
Matty Hořák9-flash13.07.2013
hans19969-PP08.03.2014
zaoralf9-flash21.03.2014
Řízek8+/9-PP10.10.2015
machar0069-flash08.08.2016
wana9-PP02.04.2017
dom9-PP17.05.2020
Friday9-PP13.08.2022
Jenda9979-PP09.10.2022
Net9-PP11.10.2022
Mrnda9-PP23.04.2023

 Přidání cesty do deníčku

Reklama:
 Foto dne:
Pupek
Pupek
 Databáze cest:
Všechny cesty (173649)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
10 E Lode 6b Siracusa
In Ogni Atomo 7a+ Siracusa
Magica 8A Zimny Dól
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Les Indiens 6c+ Buoux
Nově komentované:
In Ogni Atomo 7a+ Siracusa
Okurka V Humusu IXc Labské Údolí - Levý Břeh
Legendy V Českých Zemích 7A+ Panský Les
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora
Hang-on-dog Přímá Varianta IXb Labské Údolí - Pravý Břeh

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest |

 Nové komentáře:
Takhle se to dělá! | Re: betabrejky | Odkud byl | Re: Boulder | Re: Boulder | díky za článek | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (150)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (44)
Mauritánie - únor 2024 (21)
IFSC: mezi funkcionáři na olympiádu nominován stavěč Jan Zbranek (16)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (12)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Namibie 2023 - Spitzkoppe - Namibijský Matterhorn. (9)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (7)
Elias Iagnemma oznamuje přelez bouldru Burden of Dreams 9A (6)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (6)

 Nově v inzerci:
Nové lano Tendon Master PRO 9.2 CS 80m | PÉŘOVÝ SPACÁK WARMPEACE SOLITAIRE 500 - 195 L | Hledám spolulezce | Koupím koule na posilování | LS Olympus Mons EVO | Expediční kalhoty RAK | Mammut goráčovka | Velký mágopytel Petzl Sakab | LEZEČKY | Jizerky apod. |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 204 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 221 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 220 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 204 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.