LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když už nemůžeš rukama, začni konečně lézt nohama.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
12.Lukášek 11019
13. 11006
14.Šofránko 10975
Bouldry:
12.Lavička 9875
13.Chejn 9775
14.Petrík 9750
Hory:
31.Skalicky 2410
32.Malý 2409
33.Jansa 2401

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5522 lezců
1088164 cest
Nové přelezy:
Porcupine 9
Hungry Eye 8+/9-
Prigionier 7b+/7c
Variante H 7b
Il Calabre 7c
Beach Boys 7b
Pergamen 7C+
El Trampol 7c
Kdyby Pras 9
Dolly Bust 9+

Stěny
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Název cesty:

Taxis

Klasifikace:8-
Typ cesty:skalní
Sektor:Hřebenáč Z
Oblast:Sloup
Poloha:Moravský Kras
Obtíže:technika
Sklon:kolmá
Délka:18 m
Jištění:5 bh
Autor:M. Žanda, V. Grygar, 1990
Zapsal:Kamil Hrádek (kamilh), 26.02.2003 09:46:00

 
* * * * * * * * 
Hodnocení / Počet:   8 / 2

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Průvodce
   - Sloup


 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

poněkud nadhodnocená (teda nelezel jsem +-5 cm v linii bh, jak je v krasu zvykem, ale +-30 cm a navic sem nepoužil mogo, pac byla kosa jak cip) na druhou stranu ne moc kluzišťácká doroga, což je v krasu docela neobvyklé
Zapsal: asu, 09.04.2008 22:29:32

Nemyslím si sice, že taxis je za 6+, ale na druhou stranu je fajn, že si lidi píšou klasifikaci cest do deníčku, tak jak jim subjektivně obtížná ta cesta přišla- je hezké to srovnávat.
Zapsal: čaj, 09.04.2008 22:49:13

Prvovystupce Zanda
Zapsal: Stepan Ptacek, 09.04.2008 23:00:15

Když jdeš okolo třetího zleva a ne zprava do velkých, tak to okolo těch 8- bude :-). A dnes nebyla kosa, ale vedro, kosa byla včera.
Zapsal: Vlk, 09.04.2008 23:30:05

Souhlas s Vlkem,cestu jsem lezla v linii jak se má a nechytala zakázané madla vpravo od třetího a cesta není za 6+...já osobně myslím že tak 7+/8- :-)
Zapsal: Káča, 10.04.2008 07:02:37

Neřekl bych, že Hřebenáč je naší oblíbenou destinací, na rozdíl od jiných tam lezeme zcela vyjímečně, tolik pro chudáčka No name, který si neumí za svým názorem stát a umí říct ho pouze pod rouškou anonymity.Loni jsem tam strávil nejvíc času akorát přejišťováním..-).
Zapsal: Vlk, 10.04.2008 08:15:44

Typické, jak typické! zakázané chyty vlevo, zakázané chyty vpravo - ach jo. S tímhle děte fakt někam. Vlku, vždyť ty sám jsi se na několika místech a u několika cest rozčiloval, že je to blbost a teď to chceš obhajovat - tomu nemůžu uvěřit - ty takový starý (jak rád často připomínáš) moudrý kmet? :-)) no to snad ne? já tu cestu sice nelzl, ale jenom z toho jak to popisuje Káča, je jasné, že je někde chyba. zakázané chyty - to je ta chyba
Zapsal: e. t. mimozemšťant a alf, 10.04.2008 08:20:09

To e.t. Kdybys tuto cestu lezl, tak víš jak ty chyty jsou daleko od linie bh. A potom takovej "komentář" nenapíšeš...
Zapsal: Mek, 10.04.2008 09:02:49

No ja to lezl, myslim, ze jsem byl vpravo od toho tretiho borhaku, ale neprislo mi to zas tak daleko, aby to nemelo do cesty patrit. Je nejaky pravidlo, ze cesta ma mit prostor 2 m na sirku (na coz se v Krasu dost sere). Pokud to jde teda v nejakym rozumnym rozmezi (asi dosahnout porad do linie jisteni?) prelezt jednoduseji, tak si myslim, ze by to mel byt legitimni zpusob prelezu a proste prvolezec na to treba neprisel (i kdyz tady asi nechtel prijit). Pak by tahle konkretni cesta mohla byt treba za 7+ a k ni varianta zprava 8-... Proste to neni bouldrovani.
Zapsal: o.., 10.04.2008 10:04:29

Nechápu sice v čem je problém. Potenciál krasu je téměř vyždímán- a to je dobře. Tím pádem logicky vzniká u cest problém chytů, které jsou trochu mimo lajnu a můžou obtíže zlehčit. Nechápu proč to někoho tolik vzrušuje. Ať si lidi cesty lezou jak se jim zlíbí. Jestli jim klasa nesedí, sami asi pochopí, že třeba brali něco navíc. Jestli 6+ nebo 8-, to je přece úplně jedno. Vlk ze Zdenálem vám třeba jenom vysvětlí,jak to lézt, aby klasa odpovídala. Nic víc.
Zapsal: Čaj, 10.04.2008 10:13:21

Čaji, ČAJI, sem si myslel, že seš inteligentní kluk, ale asi sem se splet (???). Vlk má podle tebe patent na to jak lézt cesty? Nemá - a lézt něco, co je ve skutečnosti za 6 za 8- je blbost! Když někdo udělá cestu a řekne, že je za 10+ a přijde tam Adam a řekne, je to lehký, tady tohle se může přece taky brát, tak to nikdo neřeší (viz La Rambla), ale ty krasovské boje o linie nacpané do dvaceti centimetrů - to snad ani ty a ni Vlk a ni nikdo jiný nemůže myslet vážně. Netvrdím, že cesta má mít na šířku tolik a tolik, ale pokud došáhnu v pohodě na jištění, tak není o čem mluvit. A navíc i v krase je spousta cest, kde se leze tak trochu mimo lajnu jištění (nebo se tam berou chyty mimo lajnu jištění). Takhle můžu přijít pod pětku a vynechám pár chytů a řeknu, že je to osmička jak vyšije a že ten, kdo to leze jinak, tak to leze blbě. a kdyby zrovna tobě nešlo o čísla, tak si zrušíš deníček. s pánem bohem
Zapsal: et a spol, 10.04.2008 11:25:16

hihi
Zapsal: čaj, 10.04.2008 12:54:16

Vlk: "Loni jsem tam strávil nejvíc času akorát přejišťováním..-)." No kurva uz som si myslel, ze sa zabudnes zas pochvalit.
Zapsal: Narcis, 10.04.2008 12:57:40

Milý narcisku, to není chválení, ale pouhé konstatování skutečnosti, kolik času jsem čím trávil na Hřebenáči a jaksi ta práce tam převládla nad hoblováním cest, z čehož jsem byl osočen :-). No a můžete s tím nesouhlasit, můžete s tím polemizovat ( ale to je tak jediné, co s tím můžete udělat), některé cesty v Krase jsou specifické bouldery a mají svoje číslo jen pokud je vylezete tak jak se mají lézt. Pokud je vylezete jinak, tak si klidně napište nižší číslo nebo nulu :-), typickým příkladem je třeba Předstartovní,Slepičí krok, Lege Artis i Taxis, Jasná páka, Samson na Kříži....
Zapsal: Vlk, 10.04.2008 14:08:29

...ale ze ich to stale bavi, takto sa rozculovat :D
Zapsal: tah-sha-tunga, 10.04.2008 14:52:00

no vlku-něco podobného jsme teď řešili na kozlovi na našich stránkách-že? Jak ale tyto cesty značit a hodnotit v průvodci? dle mého je nejlogičtější značit a hodnotit ty nejpřirozenější linie-tedy průstupy nejlehčího odporu, aby v tom měl jasno i návštěvník krasu neznalý. To ostatní nechť jsou varianty pro gurmány. Taky mě docela sere, když navštívím nějakou cizí oblast, nalezu do něčeho a nějaký místňák mě osočí-čoeče, to lezeš blbě.cesty s vysvětlivkama-to není ono.Jinak čest tvé práci..
Zapsal: kuba novák, 10.04.2008 15:06:41

no vlku-něco podobného jsme teď řešili na kozlovi na našich stránkách-že? Jak ale tyto cesty značit a hodnotit v průvodci? dle mého je nejlogičtější značit a hodnotit ty nejpřirozenější linie-tedy průstupy nejlehčího odporu, aby v tom měl jasno i návštěvník krasu neznalý. To ostatní nechť jsou varianty pro gurmány. Taky mě docela sere, když navštívím nějakou cizí oblast, nalezu do něčeho a nějaký místňák mě osočí-čoeče, to lezeš blbě.cesty s vysvětlivkama-to není ono.Jinak čest tvé práci..
Zapsal: kuba novák, 10.04.2008 15:11:35

lezl sem zprava od 2. lišta, lišta, spoďák a ráno než tam zasvítilo sonce, tak kosa byla...
Zapsal: asu, 10.04.2008 18:47:06

navíc pokud se má cesta lízt víc zleva , tak by měly být ty BH víc vlevo, u normal cest se předpokládá, že se může brát i chyt napravo od borháku..a pokud je teda víc variant u jedné cesty, tak by to mohlo být napsáno v průvodci..
Zapsal: asu, 10.04.2008 19:03:35

omlouvámse špatnou formulaci mého komentáře, ty madla nejsou ZAKÁZANÉ, ale jsou úplně mimo linii a nedošáhneš z nich ani na borháky! Toť vše:-) Pro dlouhé lidi je cesta o hodně lehčí! Je to hold cesta od cesty...ja po včerejšímpokusu na Jasné Pace v Rudicích, která je hodnocena nižším stupněm než Taxis, ho taky shazuji ještě o kousiček:-) Těch 7+ sedí (pro normálně rostlé jedince, né pulčíky!)
Zapsal: Káča, 11.04.2008 12:10:54

no tak to uz fakt nevim,o jakych madlech mluvite.jediny madlo,ktery muze snad byt sporny,je u 3. napravo,ale ne uplne mimo linii,pokud se pamatuju.pak sou jeste nejaky kroky po malych hnidach do slanaku.jestli nekdo lezl jeste vic doprava,tak uplne uhnul z cesty,ale to mu v te chvili muselo byt jasny,protoze uz je to fakt daleko.
Zapsal: no nevim, 11.04.2008 13:43:27

Já konkrétně v tom viděla už min. 2lidičky lézt právě (jak říkáš) úplně mimo (a pak komentovat jak je Taxis za 6:-) But be cool everybody:-))
Zapsal: Káča, 11.04.2008 14:06:55

neska sem to lezl,dal to na OS,ale bral ten velky chyt napravo od tretiho.je krasne v dosahu,skoro v linii. jestli se to ma lezt vic vlevo tak to melo byt vic vlevo navrtany,a nikdo by na to madlo nedosahl.si to holt nezapisu.ale co uz teraz kura :)) at se dari a slunce v dusi.
Zapsal: honza k., 07.05.2008 19:41:46

Nevím jestli em to lez správn, asi ne protože to 8- nebylo ani zdaleka max tak 7
Zapsal: kubas, 19.10.2008 20:14:53

spustíme li olovnici či nějáký provázek se zátěží od 4.nytu a nebude li příliš foukat, tak je ten sporný chyt (taký schůdek) max50cm od linie..takže pokud se teda jako nesmí, měla by být u něj nějáká cedule! (kterou by ovšem nebylo možné použít ani jako stup ani jako chyt)
Zapsal: jura, 28.05.2009 08:21:42

chyt ber a klasu si uprav :)
Zapsal: honza k., 28.05.2009 10:13:35

Já bych byl klidně pro udělat variantu "Pravý Taxis", jestliže za 8- to je když se od druhého leze přímo. Logická cesta nejmenšího odporu je po cvaknutí druhého odbočit necelý metr doprava do zabíleného madla na pravačku (i teď po deštích). Jiná cesta tam není, takže to tama zjevně lidi lezou. Třetí se cvakne napohodu. Při včerejších top rope hrátkách pro mě bylo nejtěžší podržet lištu mezi prvním a druhým a opravdu mi to přišlo spíše jako 7+. Od druhého přímo, bo nedej bože u třetího vlevo, mi to jako sedmičkářovi přišlo jako sci-fi...
Zapsal: Nemesis_NaR, 18.11.2020 17:21:10

Od druhého přímo je to úplně na klid a logicky vychází pravá do spoďáku ze kterého se cvaká třetí, aniž by tam musel člověk měnit. Nad třetím vlevo už není ta malá lišta, co kdysi bývala, tak je to tudy teď horší.
Zapsal: Vlk, 18.11.2020 23:09:42


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

ppolak8-PP01.09.1995
zofin8-OS12.07.1996
sebastian8-PP29.08.2004
Liškut8-RP23.07.2005
Milhaus8-OS08.10.2005
janis8-RP21.05.2006
rejtmon8-PP01.06.2006
Rschneider8-PP18.06.2006
plantaznik8-PP29.07.2006
3k8-PP02.09.2006
maus8-OS07.09.2006
tutschnjaaack8-flash14.10.2006
MG.38-RP16.03.2007
berny8-AF14.04.2007
berny8-RP17.04.2007
Karolína528-PP22.04.2007
Švecová8-RP20.05.2007
terulinek108-RP27.05.2007
ukasek8-RP27.05.2007
P.8-OS24.06.2007
easy8-RP13.07.2007
Bratr Gal8-RP11.08.2007
Galos8-OS11.08.2007
IJ8-RP12.08.2007
Mek8-RP17.08.2007
TomášM.8-RP31.08.2007
ada8-RP02.09.2007
ondrej.castek8-RP15.09.2007
čaj8-RP15.03.2008
Mrnda7+PP28.03.2008
P.8-RP05.04.2008
asu6+RP09.04.2008
alefff8-OS30.04.2008
Vlašínová8-PP21.06.2008
tulak8-flash09.07.2008
sttanda8-PP21.07.2008
terulinek108-RP24.07.2008
katus1118-RP31.07.2008
foton8-PP10.08.2008
lajos8-RP18.08.2008
Vlašínová8-RP19.08.2008
Angua8-PP20.08.2008
fredos8-OS13.09.2008
reziva8-PP13.09.2008
Soli8-flash05.10.2008
Martin.S8-RP19.04.2009
8903208-PP22.04.2009
jiricz8-RP25.04.2009
killy8-OS01.05.2009
Ladis8-OS27.06.2009
Wokataa8-PP09.09.2009
cert8-PP26.06.2010
urbasekd8-RP10.07.2010
Čermy8-OS15.07.2010
roseman8-PP13.09.2010
tulipan7+/8-PP13.09.2010
Bobo8-PP09.10.2010
novakja8-OS12.03.2011
MataB8-RP02.04.2011
kikinka007118-flash03.04.2011
eliska8-RP08.04.2011
Moare8-RP20.04.2011
Vasek7RP24.04.2011
HARY7RP14.05.2011
drtiMIR8-flash05.07.2011
Michal8-PP23.07.2011
vslavickova8-PP21.09.2011
Jouny8-PP02.10.2011
zelva_ninja8-PP17.03.2012
bubušák8-PP26.03.2012
Olga(Kolouch)8-PP16.05.2012
krta8-RP30.05.2012
romisak8-PP02.06.2012
zaoralf7+flash09.06.2012
Inka8-flash12.06.2012
160719958-PP11.07.2012
MartasCT8-flash19.07.2012
Zbyšek8-RP22.07.2012
Martas8-RP24.08.2012
enzo8-PP09.10.2012
chemik8-PP09.10.2012
GapiCZa8-OS16.05.2013
kube9518-PP18.05.2013
Míra.V8-PP09.08.2013
mifo8-flash28.09.2013
kony8-OS09.03.2014
konecnik8-OS09.03.2014
TomasKa8-PP28.03.2014
gregoraja8-OS19.04.2014
Švara8-OS27.04.2014
Ganzi8-RP28.09.2014
BS5407+OS05.05.2015
vrabcak018-OS07.05.2015
pirx8-PP25.05.2015
wana8-RP20.08.2015
Lukasdolecek8-OS18.10.2015
Sally8-PP01.11.2015
AdamJanovsky8-flash19.11.2015
Došlík8-PP03.04.2016
Grommet8-flash11.05.2016
Karlito8-OS12.05.2016
Matty Hořák8-OS14.05.2016
hans19968-OS11.03.2017
marena8-PP02.04.2017
Klárouš8-PP30.04.2017
loudys8-PP08.06.2017
Lucoušek8-PP23.06.2017
Mican8-OS12.08.2017
Martanka8-PP20.08.2017
ondrasek8-PP29.08.2018
"Pítr"8-RP23.03.2019
Inža8-PP10.04.2019
Oslik138-PP04.05.2019
Jeník V.8-PP08.05.2019
kletr8-OS19.05.2019
rxdek8-PP19.05.2019
Amanda8-PP19.05.2019
SemeradVa8-RP24.05.2019
tomtom8-PP28.06.2019
Žofka8-PP31.08.2019
Maky8-RP02.05.2020
hirsb8-PP26.05.2020
Lukas Hacura8-RP06.06.2020
svihalek7+OS05.09.2021
belina8-PP07.09.2021
čápik8-OS26.03.2022
nmcjkb8-PP28.03.2022
sentimex8-PP16.04.2023
Chcipakk8-PP15.03.2024

 Přidání cesty do deníčku

Reklama:
 Foto dne:
Pupek
Pupek
 Databáze cest:
Všechny cesty (173636)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Llíberpool 6b Llíber
Veri Veritat 6c+ Pinell De Brai
Carpe Diem 6c Llíber
T.J. 6b Pinell De Brai
1 7 Paní Skála
Nově komentované:
Legendy V Českých Zemích 7A+ Panský Les
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora
Hang-on-dog Přímá Varianta IXb Labské Údolí - Pravý Břeh
Jarní Únava 7- Koukolova Hora
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest |

 Nové komentáře:
díky za článek | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | betabrejky | Krasa | Re: Kdo má vlastně jet? | Re: Kdo má vlastně jet? | Jak branická skála |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (150)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (49)
Mauritánie - únor 2024 (21)
IFSC: mezi funkcionáři na olympiádu nominován stavěč Jan Zbranek (16)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (12)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Namibie 2023 - Spitzkoppe - Namibijský Matterhorn. (8)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (7)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (6)
Elias Iagnemma oznamuje přelez bouldru Burden of Dreams 9A (5)

 Nově v inzerci:
PÉŘOVÝ SPACÁK WARMPEACE SOLITAIRE 500 - 195 L | Hledám spolulezce | Koupím koule na posilování | LS Olympus Mons EVO | Expediční kalhoty RAK | Mammut goráčovka | Velký mágopytel Petzl Sakab | LEZEČKY | Jizerky apod. | Prodám přilby k lezení |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 202 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 214 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 214 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 198 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.