LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když už nemůžeš rukama, začni konečně lézt nohama.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
6.Stráník 11455
7.Nespoutaný 11416
8.Stribrny 11387
Bouldry:
6.Stráník 10550
7.Kopecký 10375
8.Novák 10275
Hory:
6.Punčochář 6758
7.Sejbal 6629
8.Černý 6591

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142470 cest
Nové přelezy:
In Letzter 9
Black Elef 9
Tao 9+
Exitus 9/9+
Respekt 7C
Kašpárkův 10-
La 19 Cm 7c
Bosmogy 7b+
Nové Pušky 7C
Epta Imere 7b

Stěny
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Boulder Bar - Praha 7
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Český problém v Slovenských horách

Zodpovedná je Horská služba ČR

Za dlhodobý problém podceňovania

slovenských hor českými turistami, lyžiarmi, horolezcami nesie zodpovednosť aj Horská služba ČR.
Na vlastnej koži som v minulej zimnej sezóne videl a zažil, ako sa v Čechách robí lavínová prevencia. V Krkonošiach /Pec pod Snežkou-Velká Úpa/ bol na jednej chate lyžiarsky kurz detí zo základných a stredných škol. Popri lyžovaní mali samozrejme ich učitelia záujem zasvatiť deti aj do lavínovej prevencie, tak poprosili chatára a ten poprosil miestneho profesionálneho člena Horskej služby /volal sa Heinz alebo tak nejak/ o prednášku,prípadne aspoň o základné infromácie o lavínovej problematike, bezpečnom pohybe v horách a pod. Tento "milý" pán záchranár však reagoval veľmi stroho a rázne: "My už takové něco neďeláme, zeptejte se na KRNAPu!" Toto je podľa českých záchranárov prevencia úrazov v horách? Ak na domácej půde tí, čo vedia o bezpečnosti na horách najviac,odmietajú vykonávať preventívnu činnosť, netreba sa čudovať, že Češi potom zomierajú v horstvách okolitých štátov. Taká Horská služba,až na pár zásahov,ktoré na "kopečkách" vykoná a okrem toho tá hrdosť na nápis na chrbte, služobný skúter až domov a pod.,je úplné zbytočná.
A potom nejaký múdry pán z ČHS začne kritizovať slovenských záchranárov! Drahí českí bratia, najprv si zameťte pred vlastným prahom!
Mimochodom, tých "neschopných" slovenských záchranárov sa nazbieralo 50, aby hľadali arogantných bratov Čechov.
A títo záchranári predvčerom obetovali svoje životy pri záchrane tých druhých. To sa českým záchranárom asi tak skoro nestane... 

Michal   [úpravy] 17:43 04.01.2006Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 :o)18:06:01 04.01.2006
no podle me ses trosciku neurotik a potrebujes ventil... na to co si napsal se de reagovat jedine tak, ze "Nekdo to tak muze videt...?"
chlapi, vyserte se na to! uz je to tady jak na nejakym internetovym platku mlady fronty...
ondraodpovědět 
 a hajluješ taky??20:51:51 04.01.2006
Když to tak čtu, napda me jestli si vecer doma stoupa ten mamlas pred obrazek Hlinky a hajluje za čitou hororasu.
serepesodpovědět 
  Re: a hajluješ taky??20:58:28 04.01.2006
a hanět horskou sluzbu za neodbornost zasahu je samozrejme buranstý, v tom souhlasim.
serepesodpovědět 
   Re: a hajluješ taky??17:02:03 05.01.2006
No mam pocit, ze jsem nezaslechl snad jedinou vytku na zasah HZS 31.12.2005 (k naproste dokonalosti chybelo jen uspesne vyhledani prezivsich osob a vysvetleni jim, kde se ma stanovat), co se tyce zasahu 30.7.2005 na Siroke vezi tak CHS (byt mam pocit ze nikdo z obcanu CR nebyl akterem teto situace) na zadost obcana SR vypracoval rozbor situace a vyslovil svuj nazor. Posledni co ti mam rici, az dostanes infarkt v Bratislave, zavolas si sanitku a reknou ti, ze jede a prijede po 4 hodinach (tim nebudes indikovany k nekterym lekarskym zakrokum) tak se nediv! Kdyz ti reknou, ze sanitka neni protoze jela na vyjezd do Kosic, tak mozna zvolis jinou cestu k dosazeni lekarske pece.
Petr H.odpovědět 
 Re: :o)21:26:34 05.01.2006
Treba ešte dodať že horská služba na Slov. sa premenovala na hrobársku službu.
Nechápem prečo sa necháte vyprovokovať.
Česi sa hlušia lebo chodia na kopce .
Slováci sa nehlušia lebo nechodia na kopce.
Sami viete koľko Slov. chodí na piesky a ako lezú špárovky.JA
JAodpovědět 
 Re: :o)19:33:30 07.01.2006
Pekne,Pekne,,,,,Od Lavín, Sudety, Fašistov a Kokotov,,,,, Poliakov, Madarov, Slovakov a Čechov,,,,,,,,,,,všetci za to možu,,,,,každy kto tu píše je najlepší,,,,ale všetci okolo sú debili,,,,len tak dalej a nadavajte si este viac, to je málo čo tu predvádzate a hlavne to má aj velký zmysel.....Zobudte sa debilkovia
peteodpovědět 
  Re: :o)20:00:35 07.01.2006
Ozval sa autor článku. ja
jaodpovědět 

 ???18:06:56 04.01.2006
To jsem moc nepochopil. Lidé jsou různí a různě jednají. Už moc na Lezci komentáře nepíšu, ale teď mi to nedá. Trénuj trpělivost, možná chápu tvé pohnutky při psaní této zprávy, ale některé špatně pochopené slova, některé přehnané komentáře několika lidí, by tě neměly vyvést z klidu ne? Další věc, že přehnaný nacionalismus velice škodí. Všichni jsme přece jenom lidi ne? Až budeš umírat, bude ti šumák jestli jsi slovák, čech, němec nebo ukrajinec ne?
loudisodpovědět 
 Re: ???06:55:35 05.01.2006
Souhlas. Zdá se, že spousta lidí si tu vylévá své mindráky, včetně těch nacionalistických. Ono až budeme platit SHS za akce jako jinde, anebo aspoň to pojištění v tisících Kč, bude všechno jiné. Pak se nikdo nemusí hádat a případné nedostatky profesionálů řešit soudně.Ovšem s výsledkem jako všude jinde. T.zn, že u soudních supů nechá majetek a odejde stejně jako spráskaný pes. Ale podle "práva".Takže si prosím vás nekurvěte aspoň ty mezilidské vztahy. To je myslím to jediný, co by nás milovníky hor a lezení mělo držet pohromadě a všude! Protože v některých extrémních případech je to prostě životní nezbytnost! A těch je v tomto sportu bohužel asi nejvíc!
Honzaodpovědět 

 Osobitý názor18:21:10 04.01.2006
Jen bych připodotkl, že nikoli "múdry pán z ČHS" kritizoval slovenské záchranáře, ale článek, který nejvíc popudil napsal novinář, který si poněkud prizpůsobil a přizdobil výroky bezpečnostní komise ČHS, které zazněly na základě systékového problému při nehodě na Širokej Veži, se kterou neměl nikdo z Čech absolutně nic společného. Možná by se pisatel měl podívat na stránky www.sirokaveza.sk, než něco napíše.
Má ovšem pravdu v tom, že lavinová osvěta by se dětem upírat neměla.
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Osobitý názor20:32:41 04.01.2006
Tomu člověku Ty říkáš novinář, já tedy ne, v jeho případě bych řekl, že i ostřejší výrazy jsou lichotkou a spíše ubližuji nositelům výrazů přirovnávám-li k nim tohoto člověka.
vlkodpovědět 
  Re: Osobitý názor08:59:28 05.01.2006
Myslím, že se již vžilo považovat označení "novinář" za nadávku...
Tomodpovědět 
   Re: Osobitý názor10:11:37 05.01.2006
Nejsem zastáncem kolektivní viny. Novináři byli i Karel Čapek a Eduard Bass.
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Osobitý názor10:19:07 05.01.2006
A kerej ty seš, mamrde? Co tady kéruješ do hlídacích psů lihové demogracie ze sedmé velmoci. Pomalu, nebo Ti napíšu poemku!
Papoušodpovědět 
    Re: Osobitý názor11:20:23 05.01.2006
Hmm, ale to bylo jindy a pomalu mám pocit, že i jinde.
Papouši jen do toho, já to unesu!
Tomodpovědět 
 Re: Osobitý názor20:48:23 04.01.2006
Petře, to je dobrá legenda o mé práci, kterou tady posíláš dál. Všechny výroky, které jsou v mém článku, písemně potvrdil Tomáš Frank, který byl v tomto ohledu hlavním řečníkem, takto: ...Je rovněž pravdou, že věty použité v článku (ne titulku) jsem řekl...
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Osobitý názor21:26:49 04.01.2006
Vítám v diskusi potrefenou husu, která se podle všech zákonitostí sama ozvala.

Mám k tomu jen toto:

1) Neměl jsi tam žádné nahrávací zažízení, takže jsi nemusel výroky citovat přesně. Já taky ne, takže svou doměnku, že jsi z uvažování o možnosti přehodnocení udělal rovnou přehodnocení sice považuji za pravdivou, ale nemám ji čím prokázat. Jsou to jen slovíčka, ale "odna bukva, kakaja raznica". Stejně tak ty nemáš čím prokázat, že tvoje citace jsou přesné.

2) Citace výroků tvoří ve tvém článku menší část obsahu - celkem 26 řádek. Z toho první citát je "nepřesný", ze třetího je useknutá podstatná část.

Pokud si pamatuji, neříkal Tomáš, že museli přehodnotit, ale že uvažují o tom zda nepřehodnotit doporučení a podmiňoval to definitivní zprávou z nehody na Šikoké věži.

Druhý citát je patrně v pořádku.

Třetí citát je useknutý v půlce - jsou vynechány okolnoti a předpoklady, za kterých by se doporučovalo pokusit se o vlastní záchranu, což zásadně mění jeho vyznění.

Citát Aleny je zřejmě v pořádku.

Je zřejmé, že citace tvoří jen menší část článku. Zbytek jsou tvé vlastní úvahy, to celé korunováno slabomyslným šovinistickým titulkem, který ti zřejmě zajistil to, o co ti šlo asi nejvíc, a sice sledovanost a citovanost. Bohužel jsou citáty natolik promotané tvými vlastními informacemi, že to celé vypadá jako názory ČHS, i když ve skutečnosti jich je v článku minimum.

Ostatně když už si dopisujeme, bych se tě rád zeptal, jak souvisí téma výše příspěvků Alpenvereinu s bývalým a současným šéfredaktorem časopislu Lidé a Hory, že je tento odkaz uveden u článku o výměně šéfredaktorů?
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Osobitý názor22:14:46 04.01.2006
1) Inu, proč bych se tu neobjevil? Lezce si rád párkrát za den přečtu. A nemám rád, když se mluví o "někom", když je jasné, kdo to je. 2) Tomáš Frank citace písemně a zároveň veřejně potvrdil, to Ti nestačí? 3) Ve zprávě nejsou žádné mé úvahy. Část textu mimo uvozovek je převyprávěním sdělení z tiskovky a část popisem faktů, které s nimi souvisejí. Je to normální novinářské "maso" a "background". 4) Všechny citace jsou jasně odděleny uvozovkami a uvedením jména a funkce mluvčího. Co bys chtěl v tomto ohledu více? 5) Články o časopisu Lidé a hory a českým zastoupením Alpenvereinu spojuje osoba majitele obou podniků Ladislava Jiráska.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Osobitý názor22:36:57 04.01.2006
Tomáš Frank napsal to, co sem kopíruji z diskuse pod zmíněným článkem. Jestli to je potvrzení, že jsou tvé citace správné, tak já lezu 9a On Sight.

Je to jen další důkaz tvých manipulačních a demagogických praktik, kdy z řečeného používáš jen to, co se ti právě hodí abys dosáhl předem zamýšleného vyznění textu.

Takže citace Tomáše Franka, celá:
==================
Je pochopitelnou snahou žurnalisty najít negativum a pranýřovat jej. Je také právem žurnalisty použít citace v textu, který je interpretuje. Je rovněž pravdou, že věty použité v článku (ne titulku) jsem řekl. Byly však za a/ řečeny v konkrétní souvislosti a za b/ zde v dalších souvislostech bylo řečeno poměrně dost dobrého na adresu současné horské záchrany i její moderní organizace v SR. Pro zvýšení bezpečnosti členů ČHS v SR bylo vydáno Bezpečnostní komisí ČHS varování, které je stále v platnosti a odpovídal-li jsem na dotaz, zda v souvislosti s událostí na Široké věži ve Vysokých Tatrách není vhodné toto stanovisko přehodnotit, v tom smyslu, že je možné, že k nějakému přehodnocení ze strany BK dojde. To však ještě neznamená, že jsem se rozhodl nějakým fatálním způsobem napadat právě slovenské záchranáře! Jde však o obecnější jev než by se mohlo zdát. Na jedné straně bývá ze strany spolulezců se zraněným složitě manipulováno v místech, kde je opravdu profesionální pomoc snadno dostupná (viz řada případů např. ze skalních terénů ČR) a manipulace jsou tedy zbytečné a naopak mohou postiženého spíše ohrozit, a na druhé straně v horách, kde příchod profesionální záchrany může mít (z řady objektivních příčin) značnou prodlevu, bývá často příliš spoléháno na rychlou záchrannou akci provedenou např. ze vzduchu. Doporučení, ke kterému pravděpodobně přistoupíme, bude spočívat v tom, že úkony první pomoci by se neměly zastavit před zajištěním alespoň stabilizované polohy postiženého, a to i za cenu provedení některých technických úkonů (např. vyproštění nebo částečné vyproštění postiženého po pádu z lezeckého terénu – třeba dosažením nejbližší vhodné police). Případné zahájení transportu (tedy jít se zraněným naproti členům HS v případě zahájení pozemní akce) je však nutné pečlivě zvážit podle aktuálních okolností, neboť improvizovaný transport může vždy zhoršit stav postiženého. V článku jsou i jiné nepřesnosti. Např. Tomáš Kublák (rovněž z BK ČHS) sice citovanou větu uvedl, avšak nikoli v souvislosti s nárůstem úrazovosti, ale v souvislosti s úkony prováděnými nezraněnými členy skupiny po případném úrazu.
===================================
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: Osobitý názor23:32:37 04.01.2006
Tak jo, tak ještě naposled. Nejsem blázen, abych sem kopíroval dlouhé Tomášovo obhajování, co ČHS řekl, ale že to vlastně myslel jinak. Zásadní je jeho potvrzení: Ano, řekli jsme to. A zatím nepopřel ani základní myšlenku svého vystoupení: Myslíme si, že v systému slovenské záchranky je chyba a před ní varujeme naše členy. Předpokládám, že s mými dalšími reakcemi souhlasíš, když už na ně nereaguješ. Byla to od Tebe dost velká drzost, že mě obviňuješ z přestupků, které jsem nespáchal.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Osobitý názor23:42:26 04.01.2006
Můžeš mi konkrétně citovat, kde jsem tě obvinil z něčeho, co jsi neudělal?
Petr Jandíkodpovědět 
       Re: Osobitý názor00:11:22 05.01.2006
Viz 2), 3), 4).
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Osobitý názor01:33:46 05.01.2006
Debata se zdá se skončí v obvyklém módu - popsal bych to jako pokus domluvit se s hadem pomocí zrcátka a signálů v morseovce.

Ale což. Tvrzení, že něco skutečně zaznělo, o podstatě věci moc neříká. Smyšlený příklad...

A, expert na požáry, vysvětluje: "Může se stát, že v nějakém případě - zablokované dveře, velké zakouření, problémy hasičů se dostat na místo ... je dobrým řešením vyhodit batole z okna, třeba i z třetího patra. Je třeba postupovat chladnokrevně."

Článek magazínu Hrom do hlavy: Svaz matek dětí se zápalkami přehodnotil svoje doporučení. "Dobrým řešením je vyhodit batole z okna" uvedl expert A. To dokládá poslední nehoda N, kde se hasiči dostali kvůli chybě dispečerky na místo až za hodinu, a přitom ... A upřesnil, že vyhození dítěte z okna je dobrý nápad "třeba i z třetího patra. Je třeba postupovat chladnokrevně".

Citace je doslovná.

"Základní myšlenka" že v systému slovenské záchranky je chyba a před ní (slovenskou záchrankou? systémovou chybou v záchrance?) varujeme naše členy se vyskytuje pouze v tvém článku, všechna ostatní vyjádření ji dost jasně popírají.

jkodpovědět 
         Re: Osobitý názor10:10:19 05.01.2006
Vidím, že pracovní postupy Kuby Turka jsou již obecně profláklé. Původně jsem chtěl naspsat něco ve zcela stejném duchu, ale protože tento příspvěvek, na který odpovídám, naprosto přesně obsahuje to, čím bych argumentoval i já, děkuji za něj panu jk, ušetřil mi práci.
Petr Jandíkodpovědět 
         Re: Osobitý názor01:07:58 06.01.2006
Jo tohle sedi. A jeste pridam vtip, na ktery jsem narazil v diskuzi na horosvazu: ( http://www.horosvaz.cz/index.php ?cmd=page&id=98&action=2 &node_id=3593&article_id=3593 )

Cituji: \"navíc se jako šéfredaktor a vydavatel snažím o seriozní, rychlé a zajímavé zpravodajství\"

:))
odpovědět 
       Re: Osobitý názor00:11:37 05.01.2006
Viz 2), 3), 4).
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Osobitý názor08:40:07 05.01.2006
Vzhledem k tomu, ze do tehle prace vidim docela dobre tak je mi jasne, ze autor zcela jasne vytrhaval veci z kontextu a uvadel je do spatnych souvislosti. Znamena to jednoznacne, ze problematice nerozumi a svoji praci odflakl. Alibisticke odvolani na to, ze XX neco potvrdil nema v tomto pripade zadnou vahu.

Inu, na krabicce cigaret je taky napsano cituji: "Ministerstvo zdravotnictví"..." škodí zdraví" Ze tam chybi "varuje, koureni" to uz je vedlejsi co?
dabodpovědět 
         Re: Osobitý názor09:11:04 05.01.2006
Slova, slova, slova...
Vilda Šejkspírodpovědět 
        Re: Osobitý názor12:31:07 05.01.2006
uz je to tu zase... jen se nam diskuse kuba turek vs. zbytek populace presunul na lezce... fakt je to uz hooooodne velka pruda... mago, hzs, nazory kuby turka...
je to hnus a neda se to cist... jak tyhle bullshity souvisi s lezeni, mimo to ze si na tom nekdo honi triko, pripadne ventiluje stress...
udelejte radsi peknou fotku, vylezte hezkou cestu, napiste o tom pekny clanek...

standaodpovědět 
         Re: Osobitý názor09:59:08 06.01.2006
Tady je jediný řešení - univerzální ban pro turka na všechny slušný servery, ať si here-dole onanuje na svém :-)
odpovědět 
       Re: Osobitý názor13:47:09 10.01.2006
Bulvár v extrémnych športoch?

Kým si pravda stihne obuť topánky, lož obehne zemeguľu.
Koncom minulého týždňa vyšiel na serveri Hory doly.cz článok, ktorý rýchlo prerástol prakticky do medzinárodného škandálu. O čo vlastne išlo? Pred nejakou dobou stránky novín a televízii rozvírilo trestne oznámenie na leteckú záchrannú službu pre neskorý prílet k postihnutej, mladej horolezkyni z BB, ktorá bohužiaľ počas záchrannej akcie zomrela. Na základe následne udalosťou vyvolanej polemiky v odborných horolezeckých kruhoch, kde sa poukazovalo na nutnosť nespoliehať sa striktne na záchranne služby. Bezpečnostná komisia Českého horolezeckého svazu (ČHS) preto zvažovala prehodnotenie postupu pri horolezeckých úrazoch, kde bolo doteraz zaužívaným postupom, nahlásenie úrazu, ošetrenie zraneného a čakanie na príchod buď Leteckej záchrannej služby, alebo Horskej záchrannej služby, pokiaľ bol daný telefonický prísľub skorej pomoci. Na základe týchto informácií z ČHS bol na vyššie uvedenom serveri uverejnený kontroverzný článok. Ani by sa tak veľa nestalo ale článok, napísaný dosť agresívnou formou si všimol portál iDnes.cz, aby ho po malej úprave, resp. po doplnení o vyjadrenie predstaviteľov Leteckej záchrannej služby a Horskej záchrannej služby uverejnil. Následne už neunikol pozornosti slovenských médií a škandál, rozsahom medzinárodný, bol na svete. Rozsah pobúrenia nezmenšilo ani vyhlásenie ČHS pre TASR uverejnené v SME kde sa ČHS dištancuje od výrokov a formulácií uvedených v inkriminovanom článku. Ako to teda vlastne bolo? Jednoducho. Fakty a informácie získané od ČHS boli podané takým spôsobom, ktoré evokovalo u čitateľa pocit že na slovenské záchranné služby sa vôbec nedá spoliehať a je lepšie dopraviť zraneného vlastnými silami do nemocnice než čakať na záchranu. Tieto formulácie (a to sa im vôbec nedivím) značne pohli žlčou všetkým dotknutým záchranným zložkám, a ešte viacej verejnosti, ktorá je po celý rok informovaná z médií o ďalších a ďalších úrazoch českých turistov v slovenských horách. Celé to napokon vyznieva ako konštatovanie že vlastne českí turisti by boli svoje úrazy a zranenia prežili, ale pre neschopnosť záchranného systému zahynuli. Čo sa stalo sa už neodstane. Menej informovaní na oboch stranách si už svoje negatívne názory utvorili a s najväčšou pravdepodobnosťou ich už nezmenia. Najsmutnejšie je to že dlhoročná práca pánov z Bezpečnostnej komisie ČHS týmto vyšla nazmar, pretože ich vyjadrenia budú po tejto diskreditácii brané s rezervou ak nie priam odmietavo a negatívne. Pritom ich podrobné ba až puntičkárske spracovanie a analýzy horolezeckých nehôd, mali obrovský význam pre horolezeckú verejnosť pretože objasňovali chyby ktoré k tragédiám a úrazom viedli, aby sa ostatní horolezci poučili a neurobili rovnakú chybu ako ich predchodcovia. Na to aby sa dali však podobné analýzy spracovať, je potrebné mať podrobné informácie od zasahujúcej záchrannej služby (ZS) a od účastníkov nehôd. Mam preto oprávnené pochyby že ich ZS budú ochotné poskytovať. A na to koniec koncov zas niekto doplatí.
od JFKodpovědět 
        Re: Osobitý názor19:29:04 10.01.2006
Lepšie ako slová skutky sú.
Je mi veľmi ľúto ale naozaj horská služba v Tatrách nie je schopná zachraňovať ľudí v HOROLEZECKOM teréne. A ľudia čo sa pohybujú v horol. teréne musia s touto skutočnosťou počítať.
Prípady ktoré sa stali za posledné roky hovoria za seba.
JAodpovědět 
        Re: Osobitý názor20:22:36 10.01.2006
Poměrně přesná analýza. Nicméně neočekávám až tak pesimistický výsledek, protože naštvání časem pomine a konec konců je v zájmu všech, aby se v horách zabíjelo méně lidí jakékoliv národnosti. Trvalé odříznutí bezpečnostní komise ČHS od informací o nehodách není v zájmu ani ČHS, ale ani záchranných složek na Slovensku.
Petr Jandíkodpovědět 

 Vraťte sem mágo! :-)18:26:20 04.01.2006
Zlatej maglajz, co, přátelé?!! To bylo téma! žádný mrtví, žádnej nacionalizmus... takový to bylý idilicky, inteligentní debaty plné vzájemného pochopení...
Všechno je v .. tedy,  relativní...  jsem chtěl napsat.
dagodpovědět 
 Re: Vraťte sem mágo! :-)17:13:13 05.01.2006
dovolim si citovat SherpaLimit: Adrsbach 2077 naseho letopoctu...Horolezectvi je v upadku, poslednich par klasiku je likvidovano zbesilymi base jumpery..."...od malicka vam rikam nemagujte, na to serete, chodite na preklizku, rybarite, zerete bobule, jeste vecer chlastate..." ale uznavam, ze diskutovat o magu je rozhodne inteligentnejsi nez nacionalisticke vylevy v rozepri CRxSR
Petr H.odpovědět 
  Re: Vraťte sem mágo! :-)20:58:31 05.01.2006
diskuse o magu sou ted v kurzu, joo:o)) zvedlo se jim iQ?:o)))
standaodpovědět 

 To ty sudety18:48:14 04.01.2006
No nevim to jmeno Heinz zni zcela verohodne na ceske strane sudet  (nerad bych krivdil) a kdyby ti neuteklo to voko na svetru ani bys to neuvidel na vlastni kuzi. A kdyby sa panu velkomoznemu zachtelo at si najde co to bylo za podstatne vetsi skupinu zavalenou v Tatrach mam za to ze vloni mozna by si tente pan pak mohl zkusit komentar na slovenskem webu. Mnoho hezkeho a bezpecneho lezeni v 2006 pro vsechny.
Stepan Ptacekodpovědět 

 JH18:51:03 04.01.2006
Další stupidní šovinistické výkřiky nezaslouží komentář. Přesto je tu racionální zrno, které je dobré glosovat. HS nemůže dělat prevenci, protože nemá čas. Čas nemá proto, že zajišťuje za veřejné peníze zdravotní službu na soukromých sjezdovkách. To je stejná nemravnost jako když policie funguje jako neplacená pořadatelská služba na fotbalovým stadionu. 
odpovědět 

 Arogantni Cesi19:51:36 04.01.2006
Drahy Michale,
ti Cesi nejsou arogantni, jsou mrtvi. Bud tak laskav a uvedom si jake formulace pouzivas a pri jake prilezitosti. Mozna ze by pro vsechny bylo o mnoho lepsi kdybys drzel usta.
Duraodpovědět 
 Češi a Slováci21:01:21 04.01.2006
Můj názor na národnostní spory Čechů a Slováků je tento: Nemá cenu to řešit protože Češi a Slováci jsou vlastně Poláci, kteří se před tisícem let zatoulali víc na jih - jedni do Rakouska a druzí do Uherska. Osobně je mi jedno jestli mě zachraňuje Eskymák, Gruzínec nebo Keňan pokud mě zachrání. Já sám nemám problém zachraňovat Bulhary, Malajce ani obyvatele Hondurasu a provedu to s plným nasazením pokud bude třeba. Howgh.
motákodpovědět 
  Re: Češi a Slováci21:43:16 04.01.2006
Pravdu dis
Stepan Ptacekodpovědět 
  Re: Češi a Slováci22:03:02 04.01.2006
Naprosty souhla s tou pomoci. Ostatne jsem uz drobne pomahal zachranovat polaka, nemce i slovaka.

S narodama mas take recht. Navic ta cast polaku, co se vydavala za cechy se v dobe Rakouska-Uherska vydala za praci do rakouska a rakusane sli do cech a tak tady ziji rakusame a v Rakousku cesi. Proto nas reprezentuje tu Klaus, tu Gross a rakusaky Vranicky, Klestil... foti tam Honza Zak a u nas Heckel, u nas pise Steigerwald a u nich Musil.

Jinak, s prominuti: Nacionaliste vsech zemi! Vylyzte si pr*ell!
dagodpovědět 
  Re: Češi a Slováci07:30:25 05.01.2006
To je blbosť slováci a češi sú chorváti ktorí nedošli až na makarskú:)
Iodpovědět 

 zbytočné21:46:37 04.01.2006
tento článok sa tu vôbec nemal objaviť, neviem kto to tu vpustil...
vladkyodpovědět 

 Seš pako Michale22:04:12 04.01.2006
Seš normální pako, jestli chceš, tak ti pošlu 40stránkový dokument o prevenci lavin od horské služby?
Tomasodpovědět 
 Re: Seš pako Michale10:13:45 05.01.2006
No, tak ja chci. Posli mi to na ivan.podripsky@post.cz
Diky.
ivanodpovědět 
  Re: Seš pako Michale11:14:32 05.01.2006
www.lezec.cz/clanek.php?key=3621 ; www.horskasluzba.cz/ laviny/zakladni_informace.php
odpovědět 

 Michale tento článek22:13:40 04.01.2006
opravdu měl být v diskuzi, pokud vůbec jsi musel tuto strunu ještě rozechvívat.
Jeho sdělení je pochybné a ve stínu událostí a již pronesených kometářů opravdu nechápu proč se chceš tímto způsobem zviditelnit. Protože je pod ním již tolik komentářů, nehodlám ho do tedy diskuse přesouvat, prosil bych tedy pro příště. Díky. Vďaka.
 jirkasodpovědět 

 A do nich...!22:27:25 04.01.2006
Že by si tu jednou dali bitku příslušníci horských služeb?

No dost ironie, článek je míněn vážně, tak to možná zaslouží vážnou odpověď. Po každé nehodě se objeví otázka "Čechů riskujících na Slovensku". Dlouhodobá statistika to ale moc nepotvrzuje, úmrtnost není vyšší než u ostatních národností. Posledních 7 mrtvých může být nehezky řečeno náhodný výkyv.

Nebo srovnejme výukové aktivity horských služeb.

SR - HZS letos pořádá veřejné školení (uzávěrka byla 30.12.). (Skvěle, tleskám!) To je pokud vím za posledních několik let poprvé tímto způsobem. Jinak konkrétní členová HZS  nějaká školení vedou, ať už v rámci práce, a nebo častěji v rámci výuky v horoškolách, jako službu horského vůdce a na jiné více či méně komerční bázi. Víceméně teda vzdělávání veřejnosti stoji na individuálních aktivitách, které obvykle nejsou placené z HZS. Kromě toho existující komerční kurzy, které nemají s HZS nic společného. Dále  od loňska funguje stránka s metodikou laviny.sk (opět - zaslouží pochvalu).

ČR - HS žádné veřejné školení nepořádá. Veřejné kurzy pořádá ČHS a jsou další více či méně komerční kurzy. Prakticky je to ovšem tak, že bez ohledu na pořadatele největší část lavinových kurzů v ČR učí Viktor Kořízek (díky), jinak člen Horské služby Krkonoše, další významnou část učí další členové HS. Teda vzdělávání opět leží víceméně na individuální činnosti a mezi ČR a SR není nějaký systémový rozdíl. Metodika je dostupná  v různých článcích a pdfkách, třeba na zdejším popárním serveru (dík).

Bídná průměrná úroveň znalostí o lavinách je fakt v obou zemích. Kdo za to může? Pokud začnu s tím, že lidi chodící do hor jsou svobodně myslící bytosti, tak je to hlavně na těch lidech. Kurzy v zásadě jsou dostupné, kdyby byla větší poptávka, bylo by jich víc.

Další důvod je podle mého názoru v tom, jak to v Čechách i na Slovensku vypadá s lavinovědou. Teda spíš nevypadá, ale to tu nebudu rozvíjet. Taky nejme Švýcarsko, laviny nejsou něco by zajímalo pů národa.

Uvedená zkušenost s jedním členem HS je smutná, ale je otázka konkrétních lidí. Kdyby natrefili na někoho jiného, třeba přednášku měli. Plivat na všechny naráz stylem "hrdosť na nápis na chrbte, služobný skúter až domov" a pod. je hovadskost. Ledacos sa tara aj o HZSke, tiez vraj ta prestizna otazka - napis na chrbte - je to hlavne. No rikat to o vsetkych...?

Co dodať zaverom? Ked som sa setkal s nekym kdo to vazne stavi slovaci v horach versus cesi v horach bol to zvycajne ozajstny kokot...

jkodpovědět 
 Re: A do nich...!17:28:56 05.01.2006
Jo, taky bych rekl, ze zalezi na lidech a ze jsem v Peci obcas dost dlouho pres zimu a nemam pocit, ze treba Viktor Korizek by byl v nejmensim nesdilny. Ostatne jeho laviny "Ja a Frenky" to dokazuji - ze by teda Frenky toho moc napsal bych se skoro hadal, ale kecat do toho ma rozhodne co :-)
Petr H.odpovědět 
 Re: A do nich...!13:58:51 24.01.2006
Ty somár ale veší český záchranári sa so Slovenskými nemôžu ani zdaleka rovnať či už skusenosťami alebo možnostou trénigu a nevadí že nemaju verejne kurzy oni maju mnohoročnú ťažkú pripravu v Tatrách a su to chlapy kt v tatrách vyrastali... akurát že by krkonoše boli najmenšie veľhori na svete :)))
paloodpovědět 

 Pěkné22:50:15 04.01.2006
možná zítra taky přibude článek s nadpisem:
Židovská otázka na slovensku
pozítří: Cikánská otázka na slovensku
a dále už jenom fašistický slovenský stát
víc takových a začnu snad o slovácích smýšlet trochu jinak.
no ale v každé skupině lidí je určitě procento blbců, michal těch skupin zastupuje asi dost. tak pozor na něj!!!
antimichalodpovědět 

 Proradni slovaci07:02:08 05.01.2006
Cha cha Michale, to zni moc hezky od prislusnika naroda, kterej vzdy vrazil svym spojencum kudlu do zad. 1939 Cechum a 1944 pri SNP svym kamosum Nemcum. :o))))))))
Blitkaodpovědět 
 Re: Proradni slovaci10:30:29 05.01.2006
Blba reakce na blbej clanek. Pisatel asi tezko bojoval ve druhe svetove.
dagodpovědět 
  Re: Proradni slovaci12:22:31 05.01.2006
IRONIE - michal sice v II.svět válce nebyl, ale bere kolektivní vinu - čech v horách = problém, tak nevím proč by se nemohla brát kolektivní vina slováků jako fašistů
PROBOHA LIDI VZPAMATUJTE SE A NECHTE UŽ TOHO!!!!!
IRONICodpovědět 
   Re: Proradni radni12:37:20 05.01.2006
Nojo, ale tady uz pokuset humor neni sranda. Dyt je to fakt pakarna^n.
dagodpovědět 
 Re: Proradni slovaci12:08:29 05.01.2006
A co tak genocida druheho najvacsieho naroda v Ceskoslovensku? Odsun vyse 3 milionov obyvatelov? To boli akoze vsetko SSaci a Gestapaci?
odpovědět 
  Re: Proradni slovaci12:23:10 05.01.2006
Jseš nic a nic píšeš...
Otaodpovědět 
  Re: Proradni slovaci09:42:45 08.01.2006
To všetko boli naozaistný kokotovia ako sí ty.
Buď rád, že vítězné mocnosti na sklonku války v Jaltě, neřezali ten dortík jinak a že vaše nacionalistické excesy nedosáhly kritické hodnoty.
Mohli ste bejt v riti na západ od čech, mektat německy a vspomínat na ty hezký kotáre a měké zadečky oveček s pochcané sejrem.
Taky se mohl udělat plebiscit až u řeky Moravy a pásli jste ovce na Kamčatce!

Jo, jo - bývalí bratia - kteří ještě v 70 letech nevěděli co je to asfaltka a srali na homadu na dvorku za domem, mezi sebou mají vždy jedince - kteří prezentují svůj jediný a správný "názor" odrážející vše typické a Slovenské - hlavně tu zarputilost, podlézavost a pseudohrdost malých skupin obyvatelstva několika kopců.
Upřesňuji - vždy když, bratia, potřebovali slobody o kúsčik viac - vlezli někomu do riti pod jeho knutu (to je jako bič) a pak mu slavnostně - za spěvu horských chorálů, vrazili kudlu do zad.

No - že jsem si to nevymyslel jen já.
Seděli jsme takhle jednou v Zuerichu v kostele a jde bohoslužba. V tom vám jeden slovák, obyčejně normální, dostal zkrat a začal blekotat něco o tom - že zasratý čehůni zabili Štefánika.
Bylo nám jich líto. Emigrovali, ale tu svojí malost nikdy nezakryli a nazakryjou.

Bohužel.
odpovědět 
   Čo ovplyvňuje lavíny?07:49:28 12.01.2006
Tak som nevedel čo všetko historicky podmieňuje vznik lavín v Tatrách - no musím byť obozretnejší ak majú vyššie spomenuté udalosti na vplyv počasia v TA3. A tie súvislosti s lezením mi predtým tiež nejak nedošli.
Najvodnejšie je držať sa rady z chaty najlepšieho tatranského chatára - pluvať na zem a politizovať v tejto miestnosti (na tomto webe) je zakázané:)
Iodpovědět 
   Re: Proradni slovaci14:11:51 24.01.2006
Myslím si že keby si si pozrel český jazyk tak by si na nom videl stopy po lýzaní nemeckých a rakúskych rití... To dlhé historické obdobie na ňom nechao nezmazatelné stopy...
paloodpovědět 

 Aj majster tesár sa utne08:45:31 05.01.2006
Mikto nemá patent na rozum a lavíny sú tak zradné, že nik nie je úplne v bezpečí. Tak experti ako aj ľudia s menšími skúsenosťami.
Aby sa nerozoberali len príčiny a chyby jednej národnosti a to ešte nie vždy úplne skúsených horošlapov spomeňme si cca 3 roky dozadu - pri cvičení HS v derešoch bolo strhnutých 6 alebo 8 účastníkov kurzu - našťastie nik nebol usmrtený.
Takže aj napriek opatrnosti sa môže stať nešťastie.
Tak nejak každý ked máme 20 sa cítime nesmrteľný a nič sa nám nemôže stať a aj neskôr sa nám zdá že nehody sa môžu stať len niekomu inému nie mne, až ked nás to postihne si uvedomíme, že všetko je inak.
Za chyby nakaniec zaplatíme každý sám tak toho už nechajme.
Iodpovědět 
 Re: Aj majster tesár sa utne09:54:29 05.01.2006
Díky!
P.odpovědět 

 SK:CZ 5:0 NA RUMY10:01:38 05.01.2006
Pozri čo pre těba mám
pozri na ten zázrak
spadol si z něba celkom sám
z božieho vzduchoprázdna
prosím synček mooj pozri sa na chvílu
je tvoj článek skoro jak od debílu
Tak počkaj až tě
dobrý deŇ hore zdar
a tebe jebe zvláště.

Asi jsi si ráno přihnul ne?
Taková debata tady myslím nepatří
Pěkný den všem

Jose prasečí hlava-Josef Lukášodpovědět 
 Re: SK:CZ 5:0 NA RUMY10:16:46 05.01.2006
JaroMiro Žbirohavica featuring DJ Joe Lou Da Pighead. To je ale situácia, ako ju budeme riešiť? Zafajčíme a uvidíme! Toto je Ozajstný hiphop!
Papoušodpovědět 
  Re: SK:CZ 5:0 NA RUMY11:28:17 05.01.2006
Genetičtí inženýři v oblasti pro výzkum toxicity jmen-ONOMASTIKA ve SLOVAKOFARMě Hlohovec odhalili v čem spočívá jméno MICHAL je to jednoduché říká MuDR.PUDR FeRo PERO prostým rozložením na MI jako já a na CHAL-chalovat jako žrát. Ti to lidé si myslí že snad snědli veškerou moudrost, ale týká se to pouze slovenských jedinců je to taková zamotaná třešnička na dortu klobása ze pštrosa tak to asi vidím já
Jose prasečí hlava - Josef Lukášodpovědět 
   Re: SK:CZ 5:0 NA RUMY12:58:15 05.01.2006
V případě tady toho Majkla jde zřejmě o tzv. Šalamounského gurmána-koprofága.
Papoušodpovědět 

 Kokot drevený10:50:54 05.01.2006
Nevím odkud jsi vylezl, ale asi jsi byl hodně hluboko. Většina českých bratrů, kteři v horách zařvali si jistě byli vědomi nebezpečí, které jim hrozí. Jejich problém byl v tom, že byli natolik hloupí (tím samo nemyslím všechny) a šli do toho. Tak tady prosím neplácej nic o tom, že Češi o lavinovém, či jiném nebezpečí nic neví.
Dadlenaodpovědět 
 Re: Kokot drevený16:06:02 05.01.2006
A proč blbí ? Kdo neriskuje , nic taky nevyleze :)))
odpovědět 
 Re: Kokot drevený16:16:25 05.01.2006
Český bratři? To jako Komenský a spol.? Ty znám, ty aplikujou metodu Hory hrou. Se někdy hraje při zemi, někdy třeba vabank.
Papoušodpovědět 

 Jánošík11:03:29 05.01.2006
Ále, coby, jen se vykecej. Nakonec, Jánošík byl stejně maďarskej žid. :p
dabodpovědět 
 Re: Jánošík12:59:30 05.01.2006
Mr. Skivo?
odpovědět 
  Re: Jánošík16:11:08 05.01.2006
dvaja slovenski horolezci pod nebezpecnym lavinovym previsom a jeden sepka druhemu: "Pssst. Teraz staci jedine slovo cesky a padne to na nas."
dabodpovědět 
   Re: Jánošík17:58:21 05.01.2006
:-))))
Modpovědět 
    Re: Jánošík14:18:42 24.01.2006
A Ján Žiška s Janom Husom boli Bulharský islamistický teroristi narodení na Sumatre!!!
paloodpovědět 

 Mýty07:56:25 06.01.2006
Mýty a My -- Ty... Jó, to je žrádlo.
Tak jako češi se opájí představou, že "co čech to muzikant"a že mají "zlaté české ruce", tak slováci jsou přesvědčení o tom, že jsou rození horalé, i kdyby celý život nevytáhli paty z Bratislavy. Moravané jsou zase dobrosrdeční a jihočeši lidumilové.
On je i trochu mýtus, že když je někdo odněkud, že se v daném prostoru vyzná. Znával jsem několik občanů, kteří prožili život v Krkonoších a na Sněžku by netrefili. Pod Tatrama to bude asi stejné. "Z vonku to tak vyzerá" Někdy...
dagodpovědět 
 Odhalenie11:07:54 06.01.2006
Mýty-no na každém šprochu pravdy trochu
Třeba hento tento Jánošík jakožto slovenský hrdina byl vlastně zakladatelem horolezectví na Slovensku, jelikož své dukáty ukrývá někdě v horných dolných dierach či pod Rozsutcom musel se umět pohybovat po skalách ako drevokocúr čiže som to odhalil? Toď otázka do žranice.........:-))))
JOSE PRASEČÍ HLAVAodpovědět 
  Re: Odhalenie12:38:34 06.01.2006
Ona je ještě ta negativní hrdost na základě mýtu: "jsem sice blbej, ale on (oni) jsou ještě blbější! Hurá. Smutná hrdost.
Na šprochu, je jistě pravdy trochu, ale není vhodné na to spoléhat. Třeba by někdo, pod dojmem toho, že co "čech to muzikant" by mohl chtít, abych zpíval.
A neštěstí je tady...
dagodpovědět 
   Re: Odhalenie09:06:54 07.01.2006
I toto je nazorny priklad, ze oba nase narody nemohli nadale zustat spolu.... I kdyz jsme casto jezdili do hor jako team, netrvalo dlouho a bratri slovaci sedeli opodal u vlastniho ohne. Cechum je to vice putna, narodni hrdosti by ses v nas nedorezal - coz je nekdy na skodu....
Romanodpovědět 
    Re: Odhalenie09:52:27 07.01.2006
Kdo najde víc rozdílů mezi Čechy a Slováky má u mě čoka od Kouby.:))
skywalkerodpovědět 
     Re: Odhalenie09:53:21 07.01.2006
PS: Nic než národ!!
skywalkerodpovědět 

 Pre debilkov19:29:37 07.01.2006
Pekne,Pekne,,,,,Od Lavín, Sudety, Fašistov a Kokotov,,,,, Poliakov, Madarov, Slovakov  a Čechov,,,,,,,,,,,všetci za to možu,,,,,každy kto tu píše je najlepší,,,,ale všetci okolo sú debili,,,,len tak dalej a nadavajte si este viac, to je málo čo tu predvádzate a hlavne to má aj velký zmysel.....Zobudte sa debilkovia
Peteodpovědět 
 Re: Pre debilkov20:23:56 07.01.2006
Autor článku dosiahol to čo chcel a teraz sa na vás zabáva jednoducho vás chcel iba vyprovokovať aj sa mu to podarilo. Podobný článok bol na Jamesáckej stránke od Shelingera veľmi sa to podobá až podozrivo. Tiež sa snažil vyprovokovať svojími komplexami aj sa mu to podarilo. To ostatné je už len na vás.
Treba chodiť na kopce tešiť sa zo života liezť pre radosť aby bol pekný deň. A hladať čo nás spája a nie čo nás rozdeluje.
A vôbec zajtra som v Tatričkách a už sa moc teším a tieto bláboly ma netrápia. JA
JAodpovědět 
  Re: Pre debilkov22:56:23 07.01.2006
Páni ja predpokladám že každý z Vás ma občianku , osemnásť rokov za sebou a je schopný niesť následky svojho konania . Tak o čom dalej debatovať .Príčinu všetkého čo Ta stretne hladaj v sebe . Česť pamiatke adrenalínu chtivých . Príroda neodpúšta .
Dušan
odpovědět 

 no co, evropané ...16:51:09 08.01.2006
Normané věřili, že je jejich život daný osudem a nemá tedy smysl se o něj příliš strachovat. Inuité a Indiáni věří na posmrtný život v podobě posvátného zvířete. Východní kultůry zase na reinkarnaci a Nirvánu. Ale my, moderní a racionálně uvažující evropané přece víme, že jsou to všecko nesmysly a tak raději po někom kdo tragicky zemřel, pliveme a nadáváme do hlupáků, který si "za to přece může sám". Když už náš útok není mířen přímo na skupinu lidí, kteří "zbytečně riskují své životy nesmyslným pobíháním v té, jak se to řekne, co je to za tím městem ... aha - přírodě" tak alespoň zesměšníme ten sousední "arogantní kmen z nížin co nám furt sem leze do HOR". A pak raději kouříme rakovinové tyčinky a zabíjíme se na silnicích, jeden kmen jako druhý, ale nedej bože (to už se jen tak říká) aby někoho zasypala lavina, trefil blesk, nebo padající strom. No fuj, taková zbytečná smrt. Dobře mu tak - blbci.
stipodpovědět 
 Re: no co, evropané ...17:55:41 08.01.2006
Češi kolektivně i individuálně neuznávají žádná pravidla a nařízení, ani doma, ale zejména v cizině. Pohradají vším, co je jiné. Je to omezenost, která se za cca padesát let jistě sníží. Většina národa není nejen vzdělaná, ale také není ochotna a ani schopna pravidla akceptovat. Moc často jsou proto za pitomce. A to zejména když si myslí, jak nad vším vyzráli. Nejsou ve většině svéprávné osobnosti, protože příliš dají na to, co si o nich budou myslet druzí, a tak jednají. Vše je zastřešeno pod nezodpovědným chováním. Je to převážně nezodpovědné jednání od jízdy autem do hor s předjížděním na plné, parkování ve chráněné oblasti, ubytování přes zákazy, neplacení za vstup, neutracení peněz v restauraci, konání potřeby za WC v lese, bivakování vedle sjezdovky a chat přes zákazy, úniky před horskou, nerespektování okolních lidí hulákáním a pak na závěr trapná smrt v lavině. Nezodpovědnost - důsledky pro aktéry - důsledky pro rodiny a blízké - hloupé kydání na Lezci.
J. K.
J. K.odpovědět 
  Re: no co, evropané ...18:10:38 08.01.2006
Neutrácení peněz v restauraci - to je skutečné krajně nezodpovědné jednání! V tomto ohledu jsem ovšem naprosto zodpovědný. Zajímavé ale je, že má žena si myslí, že utrácení peněz v knajpě je nezodpovědnost. Teď jsem z toho jelen.
Papoušodpovědět 
   Re: no co, evropané ...19:14:50 08.01.2006
Maler!!! Jsi jelen, "zastřešeny pod nezodpovědným chováním", "nevzdelany" a "predjizdejici na plnou". Tyyy vole, ja si predstavuju toho jelena... nebo Jelinka? Musis svoji nezodpovednost dohonit zodpovednym utracenim v hospode! Jogurtova, nejogurtova, at se nosi! Cest cskych bratru a sester, tet, strycu... je v rukou hospodskych!
dagodpovědět 
  Re: no co, evropané ...23:54:08 08.01.2006
Jsem byl týden na Králickém Sněžníku a celý pobyt jsem se choval krajně nezodpovědně. Jezdil jsem mimo sjezdovky průseky v lese, což je zakázané. Bohužel se ty cedulky o zákazu jízdy mimon sjezdovku nachází právě na sjezdovce, kde jsem je tedy objevil až dodatečně. Jelikož ty cedulky vyhrožují vyloučením z další přepravy, tak jsme se s kámošem navzájem vyloučili a dál funěly na skialpech do kopce. Neutrácel jsem tedy ani za vlek - jaká ohavnost, kde teď na ten šlepr vezmou peníze, když už ho tam postavili o naftě do rolby nemluvě. Ignoroval jsem navíc cedulku o doporučení HS nepouštět se do hřebenových túr, která tam visela bez ohledu na krásné počasí a okolní hřebeny převážně v pásmu lesa. A abych nezapoměl, když jsem tam jel dostal jsem smyk a skončil v poli, poněvadž jsem předjížděl na ledu. To pole jsem si pro případ smyku předem vybral beze stromů ještě před manévrem a vyšlo to. Ujel jsem v něm celých pět metrů, tak jsem jel rychle. Teď se cítím opravdu vlastenecky. Kdo neskáče do závěje - není čech. Hop, hop, hop ...
stipodpovědět 
  Re: no co, evropané ...09:41:33 09.01.2006
Panáčku tak tebe bych chtěl mít doma, aby jsi mi říkal kdy mám jít s košem a kdy ne anebo kdy bude sex a kdy ne? Pánové držte se jedeme z kopce......

Blbce nikdo zalévat nemusí prostě rostou sami :-))))
Pěkný den všem
Jose prasečí hlava-Josef Lukášodpovědět 
  Re: no co, evropané ...00:41:42 12.01.2006
S tymto fakt dost suhlasim. Mimochodom mozno by bolo fajn povedat ze za posledne 2 roky zahinulo v tatrach najviac prave cechov, neviem cim to je ale uvazujem nejak podobne. Snad trochu discipliny a zdraveho rozumu by bolo niekedy na mieste, Najviac suhlasim s tvrdenim , ze tato smrt bola trapna a fakt zbytocna.Zuberec a konkretne kopce okolo zverovky poznam dost dobre, tam kde chceli prespat by som nebyvakoval ani pri minimalnom lavinovom nebezpecenstve.
neroodpovědět 
   Re: Brrr08:15:27 12.01.2006
Narodnici a nekrofilove -- to je sila! Ve vedlejsim chlive bude vyblit za chvili petisty komentar. Autor tisiciho by si snad zaslouzil lano? Nejlepe na krk. :-)
dagodpovědět 

 Foto dne:

Pravý převis
 Databáze cest:
Všechny cesty (179683)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Patník 5C Lešov
Krtkárna 6A Lešov
Ďura 5C Lešov
Noční Agent 7A Lešov
Inštruktážna 5- Dreveník
Nově komentované:
Pupeční Šňůra 10 Srbsko
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Zklamání | Kameny a bouldry? | Re: megafon | Re: podpora Márovi | Re: megafon | podpora Márovi | Re: megafon | Zklamání | Re: Kameny a bouldry? | Re: Tady to vre :/ |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (177)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (69)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (17)
Video: Jana Švecová dělá další pokroky v bouldru Terranova 8C+ (9)
Secret Spot Bouldering 2024 (4)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
Chan Tengri 2025 | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Send - Large knee pad | péřovka Black Diamond Vision | Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | Pátek sobota |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 409 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 348 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 324 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 320 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 295 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.