LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Z komína se nepadá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšel průvodce Adršpach I.
Nová dětská kniha o světové top lezkyni Janje Garnbret
Pískaři jsou zpět!

Závody
MČR obtížnost (01.06)
Olympijská kvalifikace Budapešť (20.06)
SP Innsbruck (26.06)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12506
3.Trojan 12162
Bouldry:
1.Stráník 11106
2.Volf 11103
3.Stráník 10725
Hory:
1.Groš 8102
2.Rojko 6917
3.Černý 6808

Výsledky
Olympijská kvalifikace Šanghaj (16.05)
SP paralezení Salt Lake City (07.05)
SP Salt Lake City (03.05)

Deníčky
5576 lezců
1105221 cest
Nové přelezy:
Bumerang 9
Savana 9/9+
Vagabond D 7c
Hyper Mick 7c
Extáze 9
Fesil 9-
La Bomba Xc
Labutí Pís 9+/10-
Timeline 9
Fatamorgan 9

Stěny
Sportcentrum Forea - Lanškroun
ZŠ Chřibská - Chřibská
Boulder HO Domažlice - Domažlice

Prodejny
KIWI - svět map a průvodců - Praha 1
HUDYsport - Praha 9
Rock Point - NC Eden - Praha 10

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Kategorie:
 Krizovy vrch
Vážená správo CHKO Broumovsko, dovoluji si vám vyjádřit svůj názor na omezení horolezecké činnosti v oblasti Křížového vrchu.
Komentáře (33)11.04.2002... celý článek
 Něco málo k MČR v boulderingu
Předem říkám, že už jsem si to se Slávkem vyříkal, ale myslím si, že to co provedl nemá obdoby, a nevidím důvod proč to nezveřejnit, posuďte sami.
Komentáře (27)10.04.2002... celý článek
 Nový živočišný druh
Jistě jste si, vy, co chodíte nejen s pytlíkem maglajzu, všimli toho, že se na skalách objevují lezci mladí, lezci staří, lezci borci, nebo i lezkyně krásné, nebo jen lezci pozéři. Těchto a jiných živočišných druhů je kolik si kdo vymyslí. Hlavním znakem všech je to, že téměř každý rychle pozná, do které skupiny ten či onen lezec patří. Ale možmá si málo kdo všímá, že se mezi námi rozšiřuje (bohužel stále více) i nový druh lezce a to "lezec prase". Není to podle toho, že někde něco oprasí, ale p
Komentáře (15)09.04.2002... celý článek
 Tak to už je fakt sila
Tak snad jsem už konečně pochopil, proč někteří bafuňáři nechtějí pravidla.Prostě by se ukázala jejich neschopnost, anebo by nevynikla jejich schopnost orientovat se v chaosu!Nevím totiž jak se podaří Slávkovi Vomáčkovi splnit pátý bod prováděcích předpisů pro pořadatele závodů ve sportovním lezení.
    To, že v Bouldr Baru budou perfektní závody není pochyb.To,že tam bude vše, tak jak má být, skutečně nepochybuji!Ale pět dnů před závodem zveřejnit,že tento závod bude Mistrovst
Komentáře (20)08.04.2002... celý článek
 Boulder Masacr Cup
Ahoj ahoj ahoj...
Takže nepravděpodobné se stává skutečností a v BB se uskuteční závody v bouldrování a dokonce se bude jednat o Mistrovství České republiky.
Komentáře (8)07.04.2002... celý článek
 Pokažené velikonoce
Na letošní velikonoce jsem se obzvláště těšil. Parádní předpověď počasí a tři dny volna naznačovaly, že to budou chvíle pravé lezecké pohody. Jen jsme se trochu sekli a nebyli jsme v pravý čas na pravém místě. Jeli jsme do Labských pískovců.
Sobotu jsme se rozhodli strávit v Tiských stěnách. Ale ouha. Všude ležel sníh, jen pod na pohled ošklivými černými stěnami ten bílý nesmysl neležel. Tak jsme šli do černých stěn, prý se jmenují Hřebenové věže. Zde jsme my, sportovní lezci, užasli. Ni
Komentáře (39)07.04.2002... celý článek
 Sportovní lezení v Rumunsku
Lezení v nevšedních oblastech stále přibývá. Obyčejné jejich nevšednost je přímo úměrná vzdálenosti, od centra Evropy tedy z Čech a pro řadu lezců cestovatelů tudíž nedostupné.
Komentáře (726)05.04.2002... celý článek
 FONTAINEBLEAU
SOBOTA
Pro lezení na další den volíme znovu Bas Cuvier a pouštíme se znovu do boje s jednotlivými bouldry.
Komentáře (3)03.04.2002... celý článek
 Super bouldering v Ležkách
Prima zážitky z boulderingu v Ležkách - pověst nelžou je tu krásně a je tu co lézt.
Komentáře (4)02.04.2002... celý článek
 metodika-navazování
Jelikož se na Lezci rozmáhají metodistické debaty-což mě velice těší,tak jsem si pro vás připravil pár námětů na debatu.
Dnes-navazování.
Zajímalo by mě jakým uzlem se kdo navazuje.Vážete na úvazek stále tolik oblíbenou leč méně bezpečnou Dračí smyčku nebo používáte Osmičku?Já osobně zastávám názor že Osmička je daleko bezpečnější a pokud na jejím konci uděláte navíc pojistku tak se na 100% nemůže rozvázat.Naopak Dračák má dost nevýhod.Jednou z nejvážnějších je podle mého názoru mo
Komentáře (1215)30.03.2002... celý článek
<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   >>>  
 

Krizovy vrch

zakážou nám skutečně vše

Vážená správo CHKO Broumovsko, dovoluji si vám vyjádřit svůj názor na omezení horolezecké činnosti v oblasti Křížového vrchu.

Vážená správo CHKO Broumovsko, dovoluji si vám vyjádřit svůj názor na
omezení horolezecké činnosti v oblasti Křížového vrchu.
Pokud se nemýlím na Křížovém vrchu probíhala horolezecká činnost
doposud bez jakýchkoli závad a problémů a najednou na základě
ornitologického pozorování zjistíte že horolezci ptákům vadí?
Nezlobte se na můj čistě laický názor, ale jak vysvětlíte, že jim
nevadili po dobu minulých několika desítek let?
Častým argumentem na uzavírání a omezování lezeckých oblastí z
hlediska ochrany přirody je přetíženost těchto oblastí. pokusili jste
se však zamyslet proč tomu tak je?
Nebude to náhodou tím, že zavíráte stále více oblastí a tak lidem,
kteří chtějí dohody respektovat ubývá stále více realizačního
prostoru? Chcete to dotáhnout tak daleko, že zavřete a omezíte vše?
Tak trochu nevím. Byl jsem zastáncem respektování dohod, ale poslední
dobou ač nerad musím přiznat určité anarchistické myšlenky a
podotknout, že bude li nastalý trend pokračovat, zbudou jen dvě
možnosti.
Buď jezdit lézt do zahraničí, ale jelikož mnoho lidí na to peníze
nemá, tak bude probíhat varianta druhá. Tzn. lézt i přes omezení a
zákazy a nařízení organizací ignorovat.
Celkové jednání ochrany přírody v ČR není dialogem, ale bohužel
hnusnou despocií, která mi připadá jako léčení komplexů. Promiťe mi
tento subjektivní názor, ale případy ala lanovka na Macochu v
moravském krasu, kácení v Šumavském NP, atd... Není to tak trochu
když nezmůžeme nic kde je to třeba, došlápnem si aspoň na ty na které
můžem?
Opravdu mne mrzí, že to dospělo tak daleko, že tyto myšlenky
publikuji. Možná jsem zaujatý, ale jsem jen člověk který se snaží
hájit své zájmy. Mám totiž pocit, že váš přístup trvale udržitelnému
rozvoji příliš nenapomáhá.
S pozdravem Radek Lienerth
V Brně 11.04.02

Tento dopis zasílam taktéž k publikaci na servrech
www.lezec.cz,
www.horosvaz.cz,
www.climbweb.cz

zoban   [úpravy] 09:59 11.04.2002Tisk 

Reklama:


Související články:
Související průvodce:

Komentáře

Nový komentář 

 CHKO Broumovsko
Pod dopis se podepisuju. Videt u nas na Palave chytraka, co leze v zakazanym miste, rozbiju mu hubu, neb pristi rok si tam uz nezalezu ani ja:-(

Jestli se touzis realizovat na Broumovsku, budes vitan. Sef, JP, je byvaly horolezec a myslim, ze slusne za nim prijit a probrat problematiku urcite by se dospelo k rozumnemu reseni. (To plati tak trochu i pro tebe, Zobane...).

Správa CHKO Broumovsko
Ledhujská 59
549 54 Police nad Metují
tel. 0447/ 541 084-5
e-mail: chko.broumovsko@worldonline.cz
Zapsal: Icefifi, 14:03:15 11.04.2002
 Chko broumovsko
já jsem to teda pochopil tak, že Zoban poslal dopis především na Chko, a tady je pouze kopie, aby jsme nad ní mohli plkat. Rovněž nepochybuji, že si od Hejtmánka (nebo kdo za horosvaz s chko jednal) sehnal všechny podklady, zjistil si, jak jednání probíhalo, jestli horosvaz podal odvolání apod. Jestli ne, tak je to asi jenom takovej výkřik.
Jiná věc je, že s formou tohoto protestu příliš nesouhlasím.(viz diskuze na www.horosvaz.cz)
Zapsal: Lukas B., 14:21:04 11.04.2002
 Horka hlava?
Horka hlava? Snad. On Zoban mluvi za mnoho jinych. Vadi mi porusovani dohodnutych pravidel, ale jsou skutecne dohodnuta vzdy? Myslim, ze zpristupnit jednu skalku je vetsi problem, nez ziskat povoleni k vytezeni hektaru lesa, nebo povoleni na stavbu chaty panu radnich v narodnich parcich. Pak se nedivte Zobanovi, ze je nasranej. Jsme holt maly a necalujeme. To je to co mu vadi ( pokud jsem ho pochopil ). Sto tisic turistu? Pohoda, prospiva to rozvoji regionu. Sto lezcu? Ne, plasej ptaky. Takhle ta rozhodnuti zvenku casto vypadaj.
Aby nedoslo k milce: jsem jeden z tech, ktery dodrzuje vsechna pravidla, protoze to nechce zkazit dalsim, ale, jak psal Zoban, az nam zavrou vse, nebudou pravidla...
Zapsal: Maty, 16:41:27 11.04.2002
 Specifikace omezení hor. činnost
Zdravím všechny diskutující a na úvod se přiznám k jisté natvrdlosti. Jaksi mi chybí jasná specifikace

"Omezení horolezecké činnosti v oblasti Křížového vrchu"

- o jaký zákaz se jedná, (celoroční, jarně letní atd) jeho územní rozložení - zkrátka, kdyby někdo UVEDL - OCITOVAL zdroj zákazu.
Jinak tady melem prázdnou slámu.

Zkoušel jsem se dopídit citace na www.horosvaz.cz, ale na jeho "přehlednost" fakt nemám. Climweb je dočasně mrtvej.
Zkusím ještě najít stránky CHKO Broumovsko.
Zapsal: Staník, 17:10:25 11.04.2002
 Tak to ma byt
Vzhledem k tomu, že zákaz už je na světě diskuze kterou vedeme může snad vést jen k dalšímu.
Děkuju Matymu, který přesně pochopil o co mi jde a myslím, že řada lidí to pochopí až když dojdou pod skálu v níž byly spousty cest, ale najednou jsou některé borháky a skoby vytlučené a to bez oznámení lezcům. O tom, že některá jištění jsou jen načnutá a nechaná raději hovořit nebudu. Moravský Kras 1999/2000, taková je realita jednání s některými lidmi. Nechci házet ochranáře do jednoho pytle a argument k takovému jednání že horolezecká činnost je na těchto skalách zakázaná? Vždyť je otázkou změny situace a jednání a kdo řekne že ty stěny nebudou třeba za pět let nějak otevřené a jestli si tam pak někdo rozbije hubu....
Proboha chyťte se za hlavu a přemýšlejte. jen v okolí Ádru je takových skal a údolí kde ptácí hnízdí v klidu, ne proto že utíkají před horolezci, ale především před halasem turistů. Prostě jedna věc kterou jsou publikoval již ohledně vytlučení Vysokého napětí, čím více restrikce, tím méně se budou věci dodržovat.
Tato vec se tyka konce republiky kde sice lezu rád ale velmi malo. To proč jsem tento dopis napsal je, ze mám pocit pomalu ale jistě přetékajícího poháru....
Radek
Zapsal: Zoban, 18:28:38 11.04.2002
 jeste dodatek
A/ pod dopisem jsem podepsán a navíc je tam i moje mejlová adresa z níž jsem to posílal

B/ několikrát zdůrazňuji, že se jedná o subjektivní názor, nikoli vyjádření odborníka na ochranu přírody

C/ Některé výrazy jsou sice poněkud tvrdší, ale vězte že kdybych to psal skutečně od jadra a z toho jaky mám z těchto věcí pocit, bylo by to mnohem horší
radek
Zapsal: zoban, 18:31:57 11.04.2002
 No to je fakt síla...
Po přečtení tohoto příspěvku od ZOBANA..jsem si přečetl vyjádření Chko Broumovsko abych byl v obraze a málem jsem se z toho...co se děje v Ádru je už docela síla samý zákazy pro HOROLEZCE, ale turismus se rozmáhá na plné obrátky a to nikomu nevadí tak např. na jezírku byl"zákaz koupání a chození okolo něho" a najednou jsou tady lodičky s vesele pobavenýma turistama a nová turistická značka okolo..železné schody zničené stromy a to vše pod záštitou tzv.ochránců a pod(no to je ale v pořádku jdou z toho peníze tak co...)..jo bych se vrátil ke Křižáku jak jsem četl v rozhodnutí č.j.:404/02 tak je zákaz jak lézt na skalní útvary či stěny tak i na balvany (no prostě na všechno) no budiž..hahaha...tak to zakázali a mají klid na duši...ale např...se neví(no možná jo) že je schválen tzv."PROJEKT" na louce pod Křižákem se bude stavět a to asi 40 až 60 chatek pro ubytování pro rozvoje turismu a to si snad každý představí jak to tam bude vypadat a jakej "záhul" dostane Křižák i s ptactvem na který se tak vehementně odvolává Chko Broumovsko, ale to je zase v pořádku( zase s toho budou peníze, ale pro koho..no na ty už jsou tzv.zelení krátcí) tak proč si nedošlápnout na lezce těch je pár a pěkně jim to vše zakázat a zase něco udělali pro ochranu přírody....JE TO JEN MůJ VLASTNÍ NÁZOR a vůbec se nedivím Zobanovy, že ho to "pobouřilo"(mírný výraz)a vyjádřil se k rozhodnutí Chko.Broumovsko svým způsobem...mějte se na pohodu a lezbě zdar no jestli bude ještě kde....
Zapsal: Brendy, 07:11:51 12.04.2002
 pro Stanika
tak na www.horosvaz je zprava a je tam i vycet vezi
http://www.horosvaz.cz/skaly/index.phtml?id=309
Zapsal: Cesta, 08:39:30 12.04.2002
 Re: Brendy
Právě jsem si přečetl výše zmiňovanou zprávu s omezením lezecké činnosti. Bez toho, abych chtěl omlouvat CHKO Broumovsko chci jenom uvést na pravou míru fakt, že se nejedná o úplné uzavření, ale "jenom" o radikální omezení. Na pár věží (asi na šest) je lezení povoleno jako dosud a od 1.7. je povolení rozšířeno na o něco větší území (asi 27). Takže si myslím, že v tomto ohledu jsou na tom horolezci s turisty nastejno. Taky se ve zprávě uvádí, že ČHS se k tomuto problému vyjadřovala (jako jediná)a možná i jí je možno vděčit za to, že Křížák není zavřený celý. To jsem chtěl, ale jenom uvést některé fakta, která jsem výše nenašel. Neznamená to, že s názorem CHKO souhlasím, ale myslím si, že ten co je teď nebude respektovat zadělává nám všem na další zavírání skal. Co ale považuju za zhovadilost je zmiňované vytloukání kruhů, které určitě při hnízdění ptáků nevadí. A pokud je pravda co říká Zoban, že některé kruhy jsou vytlučené na "půl", tak se tak asi zadělává na pěkný průser.
Zapsal: TomasL, 08:58:24 12.04.2002
 Re: Pro Staníka
Jo díky, fakt jsem to tam nemohl najít, už jsem si to stáhl.
Zapsal: Staník, 09:12:05 12.04.2002
 napolo vytloukané kruhy
pochopil jsem to tak, že v moravském krasu nějaký fanatický ochranář vytlouká skoby a uráží borháky na dočasně (doufejme) uzavřených stěnách.
určitě o tomto jevu vím na drábkách, kde je na drábském masivu naříznut pilkou na železo slaňák nad cestou "nervózní hrana". Jinak ohledně drábského masívu snad (nemám nejaktuálnější informace) probíhá jednání, cílem je povolení lezení za podmínky umístění slaňáků 2 metry pod temeno masívů, aby nedocházelo k ošoupávání historicky cenných ruin.
Tak tam prosímvás nelezte, ať horosvaz (který jedná) nepůsobí dojmem naprosto nedůvěryhodných amatérů.
Zapsal: Lukas B., 09:27:19 12.04.2002
 
at my zeleny vylizou prdel,Brendy ma recht ,prachy a prachy
Zapsal: Rikky Martin, 13:52:24 12.04.2002
 
at my zeleny vylizou prdel,Brendy ma recht ,prachy a prachy
Zapsal: Rikky Martin, 13:57:49 12.04.2002
 at my zeleny vylizou prdel...?
fajn, tím si určitě získáme srdce všech ochranářů, a zvláště ti rozumní a přístupní k domluvě nás budou přímo milovat.
Zapsal: Lukas B., 14:20:00 12.04.2002
 Pro LukaseB
Jen mi přijde legrační, že pár lezců historické ruiny hrozně ošoupe, a ten nepoměrně větší počet turistů, který tam nahoře za příslušný peníz pobíhaj, na to nebude mít vliv, stejně jako ty lávky, který tam jsou kvůli tomu zasazený, pejska, který to tam v sezóně chudák přes noc hlídá, radši nepočítaje. To už vůbec nemluvím o té opičárně spojující vstupní pokladnu a "vkusné" rychlé občerstvení. To, že se někam zakáže lízt z důvody ochrany nějaké památky, překousnu, ale z toho, že zároveň někdo vydělává na tom, že "reguluje" počet historické místo ošoupávajících turistů a ještě kvůli tomu vytvoří "kulturní" prostředí, z toho je mi k zblití.
Zapsal: Renca, 15:59:27 12.04.2002
 Zeleni zeleni
Pratele, ja mam zelenych take plne zuby. Sam jsem byl jednim z nich a kdyz jsem pochopil co ti pitomci delaji, tak jsem rychle mizel. Oni maji totiz silacke cile, ale nezmuzou prakticky nic, a tak prudej tam kde muzou. A to jsou prave minoritni zajmove skupiny, jejichz zajmy nejsou chraneny zakonem. Mam pocit, ze by jsme s tim meli neco delat. Dokazu si zive predstavit, ze nejake ochranare dostaneme pred soud za to, ze nekde vytloukl kruh a nebo ho dokonce nechal jenom nariznutej - nezlobte se na mne, ale to je dle mne trestny cin obecneho ohrozeni. A navic si je sveho cinu zcela vedom!!! O vi, ze tam lezou horolezci a kdyz to prezenu, tak tam necha kruh narizlej, aby je tam nalakal (nariznuti ze spodu neni videt) no a pak jak v housti ceka jestli dotycnej nad kruhem spadne diky nemu az na zem. Ja myslim, ze za tohle by mel jit sedet!!! To je preci horsi nez si dat jedno pivo a ridit auto. O dalsich jejich argumentech a praktikach nema smysl hovorit neb vul zustane volem az uz nosi tu ci onu kamizolu. Ale Ti co to nechavaji nariznuty a nebo vytlucou jen to co neni ze zeme videt - prvni nechaj a zbytek pryc ... TO JE TRESTNY CIN a jsem proto, aby se horolezci takovymto paktikam branili pravni cestou. At si ochranari nemysli, ze mohou vsechno. Alespon tyhle narezavace a vytloukace bych poslal do vezeni - mohou tam vyzkouset sve techniky na mrizich. Jeeee ja jich mam fakt plny zuby.

A nebo kdyz jim vadi, ze si nekdo na pesince rozhodi spacak a jde spat. To je poskozovani prirody !!! Kurva cim?!?!?! To ze tam pres den projde tisic turistu vrhajicich odpadky do vsech smeru to je prirode prospesny?!?!? Zakazte ohen a koureni a odpadky, ale spat ve vlastni vlasti?!?!?

jeee... sorry za tolik pismenek, ale ja uz jsem na ne nastvanej cca. 10 let.
Zapsal: Bob, 23:33:10 12.04.2002
 jo jeste
V aute nesmi byt ochrany mechanismu, ktery zpusobi pripadnemu zlodeji ujmu na zdravi. To asi vsichni vime a vsem nam to dost vadi - mne slohli auto 6 krat. Ale narezavat borhaky se smi ?!?! Ja v tom vidim jasnou paralelu, podme alespon jednoho z tech pseudoochranaru umistit do zarizeni kam patri.

PS: Jsou i hodni ochranari. Ten jeden po nas chtel jenom uklidit Alkazar, za to, ze jsem prespali v prvnim patre. Rad jsem to tam uklidil. Ovsem ten druhy. Ten kdyby mel pistol, tak nas asi na miste postrilel, protoze nas pach pry rusi mysice co tam zijou. Ten vi o mysicich asi uplny kulovy. Vsechny misice se uz davno odstahovali do mest, kde maj co zrat. Fakt z nej sel strach, vskutku jsem mel pocit, ze je schopnej nekoho z nas v nestrezeny okamzik shodit s toho etaze dolu. No a aby to nebylo bez perlicky na zaver, pak tam urezali par stromu a udelali si ohen na burtiky. Pak se tam prohnal jakysi zavod cyklistu. Ty vsak k ohni nesli, to bylo jen pro organizatory = nase ochrance. Ja bych jim rad ty broucky co tam zijou spocital.

Tak uz dost Bobe :-)
Zapsal: Bob, 23:40:56 12.04.2002
 
no Bobe kolikaty ze jsi to mel pivo? protoze ja to ctu po sestym a docela to chapu, jako bych to psal ja.
Zapsal: Kohol, 00:00:11 13.04.2002
 Povzdech
Ztotoznuji se s postrehy Lukase a Rency (osobne si vybavuji prodavajici vstupenek na Drabky, kterak si vedle sve hnusne vstupni boudicky ohrival ruce od celkem pekneho ohynku - jiste byl 50m od lesa :-)
No a co se tyce toho Bobova prispevku - Pit Schubert si ve sve knize povzdechl nad faktem, ze pravo dorazilo do hor. Je asi jen otazkou casu, kdy pravo dorazi i do nasich skal.
Osobne bych vsechny ochranare (jakozto i lezce) nehazel do jednoho pytle. Nicmene, ten kdo narezava kruhy jiste pacha trestny cin, to je bez diskuse, pravdepodobne na tom neni ani psychicky zcela v poradku.
No a co se tyce toho prespavani v lese - abych prilil trochu toho pesimismu do ohne - kouknete se nekde na nove schvaleny zakon o prestupcich. Doufam jenom, ze se nedockame ozbrojene lesni straze - takovej horolezec dva metry nad kruhem, to by byl panecku peknej cil.
Omlouvam se za tyto sarkasmy, on se nakonec ten prispevek vubec netyka puvodniho Krizaku, ale tak nejak mi tohle vsechno vytanulo na mysli pri procitani teto diskuze.
Zapsal: Wenny, 00:03:58 13.04.2002
 
no Bobe kolikaty ze jsi to mel pivo? protoze ja to ctu po sestym a docela to chapu, jako bych to psal ja.
Zapsal: Kohol, 00:04:10 13.04.2002
 
no Bobe kolikaty ze jsi to mel pivo? protoze ja to ctu po sestym a docela to chapu, jako bych to psal ja.
Zapsal: Kohol, 00:05:35 13.04.2002
 Konecne obecne
Jsem rad že jsme se přesunuli do obecne roviny, ale položme si jednu zásadní otázku. Jsme s tím schopní udělat něco víc než tady jen lamentovat připádně zvolávat nějaké výkřiky že ochranářům nakopem prdele. Nechci být pesimista, ale mám pocit že to by odnesl nějakej chudák co to skutečně myslí dobře a má ideály, spíše než prudící kretén. Proto tudy ne. Otázkou je co skutečně s nařezaným, či odstraněným jištěním bez vědomí vrcholových komisí oblastí. Myslím, že tady by se měl projevit ČHS, který, pokud skutečně na Drábkách úmyslně někdo nařízl kruhy, by měl podat podnět k trestnímu stíhání.
V Krasu víme že to pro ně dělá jeden člověk z jeskyňářů. Vzhledem k tomu, že začíná být jasno o koho se jedná, myslím že zde bude na místě jiné řešení než trestní stíhání a mnohem praktičtější. Ostudou CHKO MK je, že tohoto člověka platilo....
Radek
Zapsal: zoban, 09:54:21 13.04.2002
 
ochranari jsou curaci
Zapsal: , 11:12:31 15.04.2002
 Turisti
Zdar lidi.
Je jasny, ze kdyz nekdo narezava borhaky je to prase a mel by jit sedet. Dalsi vec je, ze tomu co se tak zrakvi to uz bude jedno. Nekdo z CHS by mohl ochranarum navrhnout, ze se v zakazanych oblastech na jisteni "neco" prisroubuje tak, aby se tam nedala dat preska a bude klid - vlk se nazral a jisteni zustalo cele. Ohledne turistu - s trochou cynismu lze konstatovat, ze muzeme byt pro vetsi pocet turistu, bufetu, chaticek atd. protoze pak uz nebude co chranit a budeme mit kde lezt. To ze to ve skalach bude hnusne je vec jina.
Zapsal: Ales, 20:43:58 15.04.2002
 Trestni odpovednost
Ten, kdo umyslne poskozuje jisteni, dopousti se nepochybne tr. cinu obecne ohrozeni. Kdo vsak umyslne poskozuje slanak - kde se vedome zatizeni lezcem predpoklada - dopousti se tr. c. ublizeni na zdravi (ve stadiu pokusu, atd., s trvalymi nasledky, s nasledkem smrti... to ted neni nase starost).
Pokud zjistite, ze nekdo jisteni umyslne narusil, je vasi POVINNOSTI ohlasit takovy pripad Policii CR.
Ze jisteni je v "zakazanem miste" neni pro pachatele polehcujici okolnost. Nemusite se chlubit, ze jste tam lezli. Pokud na to prijde rec:
1) Ten, kdo jisteni narusil sam tam musel vykonavat horolezeckou cinnost, ktera je tam obvykle zvlastnim predpisem (zvl. zakonem, mistni vyhlaskou atd. zakazana).
2) Navic zpravidla neni organizovanym horolezcem, coz je zpravidla podminkou horolezecke cinnosti.
3)Ve veci, kdy a kde jste lezli mate navic pravo nevypovidat (prectete si zakon o PCR, http://www.e-law.cz/zakony/283_91.txt, §12 odst.3), proste oznamujete skutecnost, ze nekdo narusil jisteni s umyslem zpusobit ublizeni na zdravi a basta. Kdyz budete slusni, policajti Vam s tim jeste poradej!
Chovejte se k policajtum max. slusne. Oni jsou povinni Vas podnet prosetrit a budou v tomto sporu na vasi strane. Zjistete si co nejvice informaci a sdelte jim vsechna podezreni. Uvedomte si, ze ti chlapci na sluzebne nejsou zadni lezci, jedine informace, ktere dostanou jsou od vas a od ochranaru, musite byt vstricnejsi, ochotnejsi a vubec lepsi nez "ochranari".
Odmitnete diskuse, zda je nebo neni spravne tam lezt, oznamujete skutecnost, ze nekdo chtel nekoho jineho snad i zabit.
Jestli dostanete nejakyho "ochranare" pred soud, rad vam prispeju na pripadnou pokutu za to, ze ste tam lezli.
Zapsal: Joe, 23:00:42 15.04.2002
 pěkně!!!!!
Děkuji mnohokráte za poslední příspěvek, myslím že určitým lidem se to rozhodně líbit nebude a řadu dalších to rozhodně potěší....
Radek
Zapsal: Zoban, 20:56:42 16.04.2002
 a propos
Pokud sami vidíte jakkoliv poškozené jištění, které by mohlo nějakýho troubu napadnout cvaknout a nic s tím neuděláte - nevytlučete, nenahlásíte..., teoreticky si zahráváte s ublížením na zdraví z nedbalosti.
Ale to nejen qůli právu.
Zapsal: Joe, 13:13:46 17.04.2002
 Joe
To jsem rad, ze nemam jen pocit a ze nejsem sam :-) Joe, kdyby jsi byl zenska, tak Te jdu zadat o ruku, ale takhle mas u mne pivo :-) Uz se nemuzu dockat az nekde nejdu nejaky nariznuty kruh. A propo, je mezi lezci nejaky pravnik, ktery by nam prozradil dalsi zakone klicky jak na "ochrance" ?
Zapsal: Bob, 21:24:15 17.04.2002
 Navrh
Nasilim ani vyjednavanim nedokazeme nikdy ochranare zlomit! Navrhuji nasledujici strategii naseho boje:
2002) Vstup vsech clenu CHS do rad ochranaru.
2003) Zvoleni nasich zastupcu do cela ochranaru a zahajeni pozvolneho rozkladu teto organizace.
2004) Povoleni lezeni na veskerych skalach v CR a vynytovani veskerych cest na naklady ochrany prirody.
2005) Slavnostni ukonceni cinnosti ochranaru v CR.
2006)
Zapsal: Michal, 10:39:22 18.04.2002
 Perla
Kamaradi, mam pro Vas perlu z jineho soudku, kterou jsem vycetl v nejakych Tatranskych listech, nebo tak nejak. U Reinerovi chaty, loni na podzim, dlouholety ochrance z TANAPu zastrelil psa, o kterem byl presvedcen, ze nikomu nepatri. Postreleneho psa rvouciho bolesti (vsude plno rodinek s deckama), honil kolem chaty a dorazil ho az 4!!! ranou z pistole. Pistoli pak zasunul do pouzdra a odesel. Psa pohrbil a scenu zapsal pro tisk, chatar. Co dodat?
Zapsal: Andy, 13:34:57 25.04.2002
 rLQczlaU
6Lbz6g I appreciate you sharing this article post.Really thank you! Fantastic.
Zapsal: RQaVktYEAQkbTzSmq, 22:16:23 20.12.2013
 ..pravidla..
...ale Zobane, kdyz jsi tak nasranej, skutecne se dodrzujou dohodnuta pravidla? Skutecne je dohodnuto beleni v petkovejch starejch klasickejch cestach? Vis, oni ti mameluci mladi dneska se zabelenejma prackama se totiz odkazuji na Vas Zobane...no a ze kazdej proste nedosahne na ty desitky? To prece nevadi, mago nevadi, lezeni po desti nevadi, dyk ja se prece musim realizovat, a neni cas, pac prace , kancl , atd, atd...Ja se ani nedivim, trendum omezovani a zavirani...je to smutny, jenze si za to muzou lidi tak trosku taky samotni.
Zapsal: haha, 07:42:48 11.05.2014
 ZRzJutxXoUPVfKNyz
kVA5UP http://pills2sale.com/ levitra nizagara
<!-- 5.188.211.22/ -->
Zapsal: EhixgOJg, 17:07:03 18.10.2020


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 Foto dne:

Olympijská kvalifikace Šanghaj
 Databáze cest:
Všechny cesty (175306)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Tuc Tuc 7A Bor
Sosáček 6A Bor
Nektar 6A Bor
Drvodělka 6A+ Bor
Pelonoska 6A+ Bor
Nově komentované:
Bumerang 9 Srbsko
Houdini 6c+ San Siro
Spravedlnost Xb Údolí Loubenského Potoka
Czech Sky 6C+ Bechyně
Manu Chao IXc Všemily

 Nově v diskusi:
Re: Prva Slovenka na Evereste bez kysliku | Re: anketu vytvářel hotentot? | Re: anketu vytvářel hotentot? | Re: anketu vytvářel hotentot? | Re: anketu vytvářel hotentot? | Re: anketu vytvářel hotentot? | Re: Prva Slovenka na Evereste bez kysliku | Re: Prva Slovenka na Evereste bez kysliku | Re: Prva Slovenka na Evereste bez kysliku | Re: Prva Slovenka na Evereste bez kysliku |

 Nové komentáře:
Re: lokace a naviják | Re: Navijak | Re: lokace a naviják | Re: lokace a naviják | Re: lokace a naviják | Re: lokace a naviják | Re: lokace a naviják | Re: Příčina? | lokace a naviják | Re: Navijak |

 Kde to vře:
ZaTransparentníSvaz - rekapitulace po VH ČHS (104)
Olympijská kvalifikace v lezení Šanghaj - finále (86)
Pád německého lezce (18)
Adam Ondra: Připraven na olympijskou kvalifikaci v Šanghaji (13)
Nový lezecký seriál videí Představení oblasti (9)
Olympijská kvalifikace v lezení Šanghaj - kvalifikace bouldry (8)
Olympijská kvalifikace v lezení Šanghaj - kvalifikace obtížnost (8)
Vyšel průvodce Adršpach I. (7)
SP v boulderingu a v lezení na rychlost v Salt Lake City, USA (5)
Saští horolezci zazpívají v Dolním Žlebu (4)

 Nově v inzerci:
Lezení | Ztracené Brýle Julbo Explorer | La Sportiva Trango Guide Evo | Campingaz Plynová kartuše | Parťačka na hory | CT Alpine Up | Dětskě lezačky 20cm | Kostkovaná košile Vaude | parťák na písek | Gri Gri |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 824 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 847 
 Mám s tím problém, sem tam dodržuji 
 913 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 818 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.