LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Climb now, work later ;)
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
V 16 - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Po stopách českých králů

Ú Z E M N Í  R O Z H O D N U T Í
veřejnou vyhláškou

    Dne 21.7.2006 podalo Město Beroun - v zastoupení Městský úřad Beroun - odbor městského majetku a investic, Husovo nám. č.p.68, 266 43  Beroun, návrh na vydání územního rozhodnutí o umístění stavby:
Beroun - cyklostezka “Po stopách českých králů” trasa 1 - Beroun - Karlštejn - I. etapa v katastrálním území Beroun. .........

Toto je jen začátek územního rozhodnutí, který jsem obdržel mailem od svého přítele Z.Z.

Takže pro někoho dobrá zpráva: nebude muset pracně klopýtat pod skály. Nebo si nebude muset ničit horské kolo na kamenité cestě. Nebo tam dojede rychle na inlay - bruslích. Díky rychlejšímu pohybu po asfaltu výrazně stoupne propustnost stezky ...

Ale mě se to nějak nelíbí, asi jsem nějakej divnej. 




jn   [úpravy] 10:53 02.11.2006Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 doplněk11:22:55 02.11.2006
Cyklostezka povede pod skalami v oblasti Srbsko.
jnodpovědět 

 no a?11:35:22 02.11.2006
Když jdeš z Berouna podél vody tak už z části ta cyklosteska hotová je... je to fajn, i když asi v přibude těch bruslařů..  že by to nějak výrazně zvýšilo počet lidí na srbáči... Stejně jich tam je tři prdele, možná čtyři..
Standaodpovědět 

 Čemu se divíš?12:16:05 02.11.2006
Nevím, jestli jseš divnej... Jen otázka do placu: v čem se asfaltování cyklostezky liší od "moderních" trendů v lezení? Nestačí super lepivý galoše, lana nepřetrhy, hitec udělátka, se kterými zajistí i blb v převislým rajbáku, je potřeba ještě dojišťovat borhákama po 2 metrech a pro zvlášť otrlý jedince připravit rybářský kladky. To vše za optimální teploty a vlhkosti, abychme neofoukli a nenapršelo nám do maglajzpytlíku. Prostě "normální" sterilizace a instantizace outdooru. Následuje už jen přechod na virtuální realitu a adrenalin v prášku (už aby to bylo, to zas bude venku klid a pohoda!).
JHodpovědět 

 nechapu12:29:50 02.11.2006
"nicit horské kolo na kamenité stezce" jak se prosim vas to dela? pardon, ale horské kolo neni k tomu,aby se s nim jezdilo po betonu,ale prave po kamenech a horskych terenech, od toho i ten nazev.
jozefodpovědět 
 Re: nechapu17:23:18 03.11.2006
Jo, to niceni horskyho kola me taky moc pobavilo :-)))
Michalodpovědět 

 zákaz lezení12:34:55 02.11.2006
A mě někdo před pár měsíci říkal, že kvůli té cyklostezce bude možná zákaz lezení na Bláže a okolních stěnách (kvůli bezpečnosti projíždějících)...fakt nevím, co je na tom pravdy
Jiřinaodpovědět 
 Re: zákaz lezení12:43:42 02.11.2006
Ahoj. Bohuzel jsem slysel o tomtez, a navic i o moznosti dat celaou stenu do pletiva (aby nemeli bruslari v asfaltce diry, to da rozum). Asi me to bude mrzet, pro me je previsla cast blazi v srbsku nejhezci sektor.
maxodpovědět 
  Re: zákaz lezení10:27:03 03.11.2006
To je nějaká hovadina ne? V chkočku si přece jen tak nemůžeš naflákat někam pletivo. Každopádně bych se šel dyštak na protest přikurtovat ke třetímu nejtu. Jsou k týdle informaci nějaký oficialní zdroje?
Špicálodpovědět 
 Re: zákaz lezení12:51:27 02.11.2006
kdyby nekdo chtel zakazat lezeni na Blaze tak vyhlasuju obcanskou neposlusnost, pevne verim by duch Blazi Cvrkove a Franty Kuty zasahnul.
To by byla tragedie, uz takhle me tam parkrat nejakej cyklista malem sejmul, at dou do ..., stjene to sou jenom pseudosporty pro jelimany
Jakub Sodpovědět 
  Re: zákaz lezení17:25:23 03.11.2006
Stejen ta polozena ojeta plotna za moc nestoji, takze zadna skoda. Snad jen skoda tech cest v prave polovine cca od stromu doprava.
Michalodpovědět 
 Re: zákaz lezení13:07:18 02.11.2006
Je to tak.Taky jsem to slysel od taty , ktery tam je v zastupitestvu.Uz se s tim neda nic delat.Je to proto , ze by cyklistum padalo na hlavu MG.
Xawerodpovědět 
  Re: zákaz lezení13:40:56 02.11.2006
Klid lidi,
az prijde prvni povoden, ona si s tim asfaltem poradi. Bud ho vymele a odnese pryc nebo ho aspon pokryje vrstvou bahna.Inlajnisti odpadnou. pokryvat skalu pletivem?to snad ne!
tomasodpovědět 
   Re: zákaz lezení15:39:54 02.11.2006
... a proc ne? Splnuje to vsechny znaky dobre stavby: je to drahe, takze bude vejvar pro radni, daji se na to cerpat fury dotaci... :-(

V Alkaci casem pribude slusiva cedulka "Zde prebyval Homo klimberus, slepa vyvojova vetev vyhnana kolem r. 2010 ze svych biotopu echt autdoristy a zelenymi muziky"
Radek J.odpovědět 
    Re: zákaz lezení16:26:00 02.11.2006
Praha je kousek tak to tam v případě zákazu budeme vytrvale ucpávat, až to Beroun zase povolí a pro cyklisty tam dá příčné prahy..
martodpovědět 
 Re: zákaz lezení21:17:53 06.11.2006
To by museli logicky zakázat i Pupek. Co by pak v Srbsku zbylo??? Doufám, že je to nějaká kachna.
Honza Hrbodpovědět 

 asfaltka do ráje10:37:48 03.11.2006
Pokud to půjde tímto směrem, tak se dočkáme i horského kola s klimatizací. Za pár let zbyde rozbitá asfaltka, protože si to Berounka rozhodně nenechá líbit. Kam se poděl zdravý rozum?
Baboukodpovědět 

 para...11:03:46 03.11.2006
...noia. To třeba je. A nebo né? Možná je to salamová metoda. Až bude hotová asfaltka, bude hřích jí nevyužít a někde pod Červenejma bude třeba postavit golfové hřiště (jsme kousek od Karlštejna plnýho cizozemců ve šrajtofli), U Kotlů se bude pěkně vyjímat nový hotýlek nebo opičí dráha...
To nejde říct všechno hnedle, tak se začne asfaltkou.
A nebo má švagr někoho důležitýho asfaltérskou firmu.
Ale on je to fakt trend. Přeci nemůžete chtít, aby si výletník mazal drahý autdórní botku od bahna, zablemcal Hitech teréní kolo! Svůj ke svému, s ofroudem se také přeci jezdí po dálnici. :-)
dagodpovědět 
 Re: para...13:50:41 03.11.2006
No a podobne to je treba i s Lysou horou v Beskydech. Tam jsou taky plany na luxusni (na ceske pomery) lyzarske stredisko, vcetne sedacky nebo kabinky az uplne ze spodniho parkoviste. Samozrejme nahore by se pak vyjimala dalsi minimalne 4-sedacka, k tomu pak nejaka nova chata, atd. Chuj s tim, ze tam moc mista neni a hlavne ze ted je to v Beskydech asi jedine misto s podobnou zimni atmosferou jako na nekterych slovenskych chatach, kam se taky da v zime dostat nejlepe na skialpech. ... Nejsilenejsi je, ze te medialni masazi o neskodne severni sjezdovce veri i dost lidi, co tam na ty skialpy a na freeride chodi. Asi si neuvedomuji, ze po zprovozneni lyzarskeho arealu by meli s jizdou volnym terenem a hlubokym prasanem utrum. ... Jo, je treba poradne financne vyuzit potencial kazdeho mista, chuj vem nejakou prirodu nebo nejakou pohodovou atmosferu. Buchneme vsude asfaltku nebo lanovku(vlek), at to tam poradne ozije a at se nam chechtacky kutali :-(
M.odpovědět 
  Re: para...14:39:20 03.11.2006
nevim proc ti vadi lyzarske stredisko na lyse?, v prasanu se da jezdit na hodne beskydskych kopcich ja jezdim na lyse , stejne jestli zeleni budou dal strasit, tak si ani na lyse v prasanku nezajezdis pprotoze se to nesmi- prece NICIS PRIRODU!! navic minuly rok osazeli na cerno severni sjezdovku smrckama takze ti stejne nezbyde nez jezdit za prasanem do alp
A TO VASE VECNE ODVOLAVANI SE NA NICENI PRIRODY JE SMESNE mi vysvetli jak skiareal nici prirodu? ale jestli se zeleni jeste vice rozjedou tak nebudem moci delat vubec nic abychom nerusili zviratka a broucky.
zodpovědět 
   Re: para...14:48:51 03.11.2006
Ja bych rekl, ze lyzarskych arealu je v Beskydech vic nez dost, tak nevidim duvod delat dalsi na Lyse, kdyz Lysa je v Beskydech JEDINY kopec, kde je v zime pohodova "skialpova" atmosfera. Mastnackych stredisek je v Beskydech vic nez dost, proc Ti to nestaci? Stejne na Lyse nikdy nebude areal alpskych parametru, a na vikend se da zajet zalyzovat na Racu nebo na Fatru, a urcite jsou tam MNOHEM lepsi sjezdovky, nez jaka by byla na Lyse. V podstate by se tam udelala jedna prumerna sjezdovka, ale zajebala by se tim cela atmosfera, vcetne nekolika hodne dobrych freeridovych smeru.
Myslis, ze opravdu musi byt vlek a urolbovana sjezdovka na kazdem kopci? Proc nenechat neco, tak jak to je?
A ochranare do toho netahej, to je druha p.covina, ale myslim, ze mnohem mensi zlo, nez to, po cem jdou byznysmeni a konzumenti. Myslim, ze i ten byznys a konzum by mel mit sve meze a neco by mohlo zustat aspon trosku usetreno.
M.odpovědět 
   Re: para...14:52:26 03.11.2006
Na začátku věty píšeme VELKĚ písmeno. Lysá hora je Lysá, pokud nemyslíš lysou horu, jako charakteristiku.
Ve větě píšeme písmena MALÁ.
Takhle to dopadá, když se běhá po areálech a nechodí do školy.
J. A. Komenskýodpovědět 
   Re: para...15:19:57 03.11.2006
Jak skiareál ničí přírodu? Se mi zdá, žes vypad ze Star Treku a žiješ v nějaký jiný dimenzi. V našem třírozměrným prostoru je to tak, že v jeden čas na jednom místě je buď příroda nebo skiareál. Jestli teda je skiareál to, co si myslím - zpevněný parkoviště, hospody, hajzlíky, lanovky, vleky, tlampače a reflektory, bilbórdy a megabórdy, široký a dlouhý plochy, kterým se říká sjezdovky a s přírodou mají společný jen to, že jsou v létě z dálky zelený.
JHodpovědět 
    Re: para...15:55:39 03.11.2006
Jo, ale nerikej to nahlas. Ono ti borci, co uz se trepou na ty chechtaky, tak rikaji, ze prece chteji jenom znovu zprovoznit sjezdovku, co uz tam byla. O tom, ze by tam taky chteli sedacku, kabinku, a potrebne zazemi odpovidajici dnesni dobe a dnesnim pozadavkum na komfort, o tom zatim radeji moc nahlas nemluvi. Ale da se to najit. No a lyzari vzpominaji na ten romanticky stary studeny vlek, ale asi by jim to moderni stredisko nevadilo. Kdo by v dnesni dobe jezdil nekam na jedinou sjezdovku, kde jezdi stary vlek a kde neni zadne zazemi, ze? Kdyz o kousek dal je moderni stredisko na Raci. Mysli si nekdo, ze by se tam ty davy smykali s lyzema nekam pesky, jak to byvalo onehda? To by byl asi houno kseft. Co vam jinak brani si na ten kopec vyslapnout a sjet si ho dolu klidne i po te byvale severni? Vsak tak huste tam ty stromy nerostou. Aha, ono je to makacka pesky do kopce a stihne se to tak maximalne dvakrat, trikrat za den, to neni jak vysolit petikilo a hoblovat to od rana do vecera, a na lanovce je i cas na cigarko, ze?
M.odpovědět 
     Re: para...16:39:27 03.11.2006
dobra odpovim postupne,pises ze v beskydech je stredisek vic nez dost a ze mam jet na racu nebo do fater, takze jich tu tak moc neni ze? a navic nevim proc bych musel jezdit na slovensko kdyz je u nas kopcu dost, samozrejme nemyslim si ze by mela byt urolbovana sjezdovka na kazdem kopci to mi nepodsouvej, kdyz se postavis na lysou a kouknes kolem vidis desitky kopcu ale neni na nich jedina sjezdovka (az na par malych vijimek co nestoji za rec), pak pises ze ba se nahore vybudovaly sjezdovky lanovky v dalsim prispevku to popres tak jak to tedy je? vis uz sem napsal jezdit v beskydech v hlubokem snehu se stejne nesmi,A hlavne je treba se na to divat trochu objektivneji ponevadz jizda v hlubokem snehu je okrajova zabava apochop ze vecina lidi se nahoru strachat nebude zvl. s malymi detmi a chce se bavit jizdou dolu navic podminky u nas na jezdeni v hlubokem snehu nejsou nijak valne takze zachovani prasanu neni argument
TO:JH,doporucil bych ti abys me neurazel komentarema vypadl z...ja tebe a M. taky neurazim , ohledne toho niceni prirody:byl jsi nekdy v rakousku ? kde maji skiareal na kazdym rohu , je tam priroda znicena? co to vubec je znicena priroda, jak se da abstraktni vec znicit?pri kazdem zasahu do prirody jen upravis ekosystem! vadi ti spevneny parkoviste, v ostravici je jich uz ted nekolik znicilo to neco? je kolem billboardu pr. u cest "znicena priroda"? ohledne sjezdovek: napr. na sjezdovkach vznikne uplne jiny ekosystem nez kdybys tam nechal les-lucni ekosystem ,mnohem pestrejsi s lucnimi bylinami, v beskydech pomerne vzácné, takze doufam ze to vsechno pochopite pripadne ocekavam nejake protiargumenty
zodpovědět 
      Re: para...16:51:37 03.11.2006
Milé "z" z konce abecedy.
Abstraktní ničit lze. Což jsi nikdá neslyšel o zničených ideálech, lásce, čí ztrátě víry? A co už může být abstraktnějšího?
Onu abstraktní entitu chápe většina lidí v smyslu oblasti, kde není vidět zásah člověka. Tedy lunapark, skipark, onu abstraktní přírodu ničí.
Ničí i konkrétní přírodu. Respektive původní, nebo nepůvodní ale léta jestvující a uznávaný ekosystém. Dokud nebudou lidé nazývat vybetonované parkoviště přírodou, bude vybetonované parkoviště přírodu ničit.
aodpovědět 
       Re: para...17:26:34 03.11.2006
moc jsi me nepochopil, kazdopadne kdo chce do prirody bez zasahu cloveka musi jinam nez do cr nejblize mozna nekam na ural nebo na vychodni sibir s tim se musis smirit
zodpovědět 
       Re: para...17:30:45 03.11.2006
a abych dodal znicena laska, ztracena vira atd. jsou jen ustalene recnicke obraty videl jsi nekdy jak z nekoho vypadla, nebo ve ztratech a nalezech ztracenou víru????
zodpovědět 
        Re: para...17:36:33 03.11.2006
a z toho co tu pises se ti asi jedna o esteticke znecisteni(zniceni) prirody neboli vizualnim tzn. ze vam tam vadi ty kulisy v miste kde byjste raci meli nedotcenou prirodu a jak jsem napsal ta u nas neni
zodpovědět 
         Re: para...18:01:00 03.11.2006
Ty jsi vymezilo přírodu jako abstraktní. Tedy jsem odpovídalo k tématu přírody, jako abstraktnímu pojmu. Ani zde se ovšem nejedná pouze o estetiku, a vůbec ne omezení na zrakový vjem! To snad ne!
Navíc se nejedná jen o abstrakci, viz dále.
aodpovědět 
        Re: para...17:46:34 03.11.2006
Vidělo jsem následky zničených abstraktních pojmů. Byly někdy velmi konkrétní. Nikoliv vždy se musí jednat o floskuli bez obsahu a dosahu.
To jen opravuji poněkud zjednodušené závádění termínu "příroda" mezi abstrakce a podceňování dosahů abstraktních entit.

Chápu, my samohlásky chápeme docela dobře. Však nabízím tento termín, tedy
přírodu, vymeziti prostě a polopatisticky jako ekosystém, který je buď původní (například prales), nebo vzniklý spolupůsobením člověka ale který v horizontu mnoha generací se stal stabilním a uznávaným obecně jako hodnota a to i hodnota přírodní. Les například. či krajina, ve které polnosti, remízky lemované, stromovím lesů hlubokých obemknuté, potůčky, třeba i lehce regulovanými, s rybníky, kde slunce v hladině se zrcadlí, vytváří objekt, který obecně nazýváme příroda.
Což u parkoviště, ni skiareálu nečiníme.
aodpovědět 
         Re: para...19:12:05 03.11.2006
já jsem se jen snazil se jen snazil vysvetlit ze pojem znicená príroda je nesmysl a tudiz nemuzeme se bavit o tom jestli neco nici prirodu atd. ale spravne rikejme :JAK TO OVLIVNUJE EKOSYSTEM
ano krasne si popsal ekosystem ktery jak rikas vznikl spolupusobenim cloveka a ja dodam ktery vznika spolupusobenim vseh jeho slozek a clovek je jen jedna z nich a kazda slozka , kazdy zivocisny druh si ji upravuje ku svému uzitku: stromy a rostliny zamorují pudu toxiny zvírata sadi stromy ktere jim vyhovuji(veverka)...clovek je take jeden ze zvirat a ovlivnuje ekosytem napsal jsi ze remizky pole.. se staly standarnim ekosystemem, ja sem napsal ze odlesnene sjezdovky vytvori take jedinecny ekosystem pestrejsi nez lesni... pises .. kde slunce v hladine se zrcadli... copak to slunce je tamni prvek me se to taky libi ale je to ciste vizualni vjem an avic byl jsi nekdy v ostravici?, to je pod lysou jezdi tam plno turistu takze velke parkoviste uz tam jsou . navic ekosystem nemuzes vztahovat na tak male uzemi jako je vyasfaltovane parkoviste tam samozrejme neni mala druhova pestrost ale na veci krajinny celek napr hora takove parkoviste ku hore je naprosto bezvyznamny a netecny prvek ktery nic neovlivnuje a nezmensuje druhovou pestrost mozna naopak...
zpetne k znicene prirode:kdybys uz parkoviste nechtel tak ho vyfrezujes zarovnas nasadis puvodni rostliny a ekosystem na parkovisti se znovuobnovi tudiz ekosystem alias prirodu na parkovisti znicit nemuzes pouze poupravit,zniceni je nenavratne
zodpovědět 
          Re: para...19:42:01 03.11.2006
Obávám se, že v problematice ekosystémů máš jisté mezery. Ekosystém zničit lze. Obnovit jej většinou nejde. Pokud se obnoví, obnoví se sám.
Takový systém reaguje často neblaze na rychlé změny. Ona vyvážená krajina vznikala po ty generace. Prudké zásahy většinou končí neblaze pro vyrovnaný systém.
Entropie-li narůstá, někdy se vytvoří nový stabilní systém, nebo to chvíli fluktuuje kolem pádu a vyrovná se a nebo ne. V naších podmínkách už téměř není tak malý prostor, aby jeho narušním nevzniklo nebezpečí, případně, jak říkáme v kruzích vyššího kléru, průser.
Skiareály, lanovky... jsou výhodné pro ekonomiku a pro spotřebního člověka prchajícího za zážitky, které jsou sice povrchní, ale bezbolestné.
Spotřební, přemnožený, silně zdegenerovaný člověk, který často neumí sám ani chodit si opravdu vytváří vlastní, nový biotop. Nechť si v něm, za zpěvu stupidních popěvků, chlemtání adrenalínových náhražek a ničení takových věcí, jako jsou například posvátná místa hor klidně chcípne. Jistě, je mi líto, žes ním zahynou i vyšší tvorové, například sýkorky, duby,... etc. ale to je již světa běh.
Zahyne i Lysá hora, protože hora není jen ekosystém, příroda, zaměřitelný objekt...etc Lysá hora je i vztahová hodnota obsažená v lidské a nejen lidské paměti. Každá akce, vyvolá reakci a běda těm, kteří si archetypy Lysohorního druhu zahrávají.
My samohlásky, zejména ty, které jsou obsaženy v Óm (Aum) jsme vychechtané. Nás nedostanou. Jako "z" bych se velmi obávalo.
P.S. Nejspíš si říkáš, milé z, co že to a sepsalo za píčovinu. Né tak! Né tak, milá souhlásko!
A nebo ano? No a no. No a?
aodpovědět 
           Re: para...06:39:47 04.11.2006
a me se zase zda ze ty o tom neco malo vis ale nikdy si o tom nepremyslel a vymyslis to vsechno ted aby ti to zapadlo do tveho stanoviska jinak by jsi na jednu stranu nepsal vyse ze ekosystem vznika spolupusobenim i cloveka tudiz i ten ho meni a na druhou
a muzu te ubezpecit ze ekosystem muzes mit i v akvarku doma
a fakt je ber to jako dogma ze ekosystem se znicit neda pouze ovlivnit
je to stejne jako ze vsechny nerostne suroviny jsou nevycerpatelne to jsou zajimave fakty
zodpovědět 
            Re: para...08:01:36 04.11.2006
Nezničitelný ekosystém a nerostné zásoby které neubývají! Toť vrchol mystiky!
Kam se na to sere sv Tereza a Bernard z Clairvaux! I Ramkriškna zahanben zalézá do kouta.
"Ber jak dogma", zde odvážně překračuješ sv Církev bojující, samospasitelnou!
Blahoslavení, kteří (ne)viděli a uvěřili, neboť jejich jsou ekosystémy příští a zásoby z kterých neubývá!
Hosána!
aodpovědět 
             Re: para...08:30:26 04.11.2006
Abych si nedělal jen srandičky:
http://cs.wikipedia.org/wiki/EkosystĂŠm
Nebo klasická definice:
Funkční soustava živých a neživých složek životního prostředí, jež jsou navzájem spojeny výměnou látek, tokem energie a předáváním informací a které se vzájemně ovlivňují a vyvíjejí v určitém prostoru a čase.
V přírodě se nachází dva typy ekosystému:
přirozený - ekosystém s mminimálními nebo žádnými zásahy člověka. Jsou schopné autoregulace a vývoje, při částečném porušení mají možnost obnovy.
umělý - Vznikl zásahem člověka. Druhově méně početné, proto nestabilní, snadno narušitelné, nejsou schopny autoregulace.
Ano, jistě, akvárko je nepochybně ekosystémem. Ovšem velmi náchylným ke kolapsu, neschopným existence bez soustavných udržujících zásahů a se špatnou prognózou.
Samotná skála, betonové parkoviště ekosystémem není. Ani samotný strom. Tím se stávají až oním propojením s okolím. Tedy vše, co se nachází uvnitř ekosystému je jeho součástí a tento ovlivňuje. Stejnou součástí je i to, co ovlivňuje ekosystém zvenku.
Zdaleka ne do každého ekosystému se vejde i člověk.
Estetická funkce není zdaleka jen jakási okrasa navíc, bez konkrétního dopadu. Ale to je již poněkud netriviální.
Skutečně, termín (ekosystém) je to zastaralý a spíše by se hodilo použít teorie disipativních struktur, ale to se mi zdá nad rámec zaměření Lezce. Na věci, tedy neustále interakci, proměně, možnosti kolapsu a nezaručeného místa pro existenci člověka to nic nemění.
Ovšem nezničitelný ekosystém a nevyčerpatelné zdroje? To už je opravdu jen zbožné přání, případně alibizmus drancujícího.
aodpovědět 
         Re: para...19:17:40 03.11.2006
kdyz prijedes do nar. parku v yosemitech a uvidis tam parkoviste s nutnymi cedulemi a billboardy reknes si fuj tady je znicena priroda?
kdyz pujdes po horach a narazis na billboard je to znecistena priroda? pouze steticke znecisteni!DO EKOSYSTEMU TO NEZASAHUJE
sem se snazil abyses na to podival troch s nadhledem, ale dostali jsme se od tema tu uplne jinam ja pouze chci mit nekde v beskydech misto kam bych si zasel zajezdit s kammarady a takove bohuzel neni
jinak taky jezdim na skialpech a strasne rad v prasanu ALE NEJSEM SOBEC
zodpovědět 
          Re: para...19:46:22 03.11.2006
"ja pouze chci mit ... ALE NEJSEM SOBEC"
No vidíš to. A někdo nechce mít a mít tam něco jiného, potažmo nic. Třeba také není sobec?
Do ekosystému, z definice již, zasahuje všechno.
aodpovědět 
           Re: para...21:17:57 03.11.2006
ano formuloval jsem to blbe priznavam ale nemuzes vytrhavat z kontextu! kazdopadne vyasfaltovane nebo betonove parkoviste nema na okolni krajinu zadny vliv tudiz je to asi jko hola skala a proti tem nic nemas ne?akorat nema TAKOVOU ESTETICKOU HODNOTU a snaz se uz trochu pochopit co tu pisu
zodpovědět 
            Re: para...21:29:11 03.11.2006
Já chápu co píšeš.
Nechápu, jak může něco nemít vliv, když to prostě je. Věc sama o sobě?
aodpovědět 
            Re: para...21:31:14 03.11.2006
Vyasfaltované parkoviště nemá na krajinu vliv (????), ale suma všech vyasfaltovaných parkovišť a průmyslových ploch a dálnic je tak velká, že má ZÁSADNÍ vliv na schopnost krajiny vstřebávat vodu a je jednou z příčin, že občas některejm lidem plave v pokoji kredenc.
aa
aaodpovědět 
          Re: para...21:27:31 03.11.2006
Když přijedeš do Národního parku Yosemite, bohužel přijedeš většinou do Josemitevilidž. A to je ne zničená příroda, ale totálně zkurvený údolí. I když visíš v EC, tak pořád slyšíš ty auta a ty debilní autobusy, co pod Cap vozí turisty, aby viděli dalekohledma, jak tam ti špinavci ve zdi chčijou. Seš v úplně jiným světě, ale tak strašně blízko toho druhýho jinýho světa, že ten zážitek je silně zdeformovanej. Opravdová přírody je od Údolí tak hodku, dvě cesty pěšobusem , třeba cestou na Čtvrtbarák, protože tam už se musí jít pěšky a hustota Američanů a Japonců klesá se vzdáleností od asfaltu geometrickou řadou.
Luční ekosystém na sjezdovce je hezkej tak z dálky pěti kilometrů, protože je zelenej. jdi se na sjezdovku někdy podívat v létě zblízka a pak si zajeď třeba do Bílejch Karpat, abys věděl, co je to louka.

aa
aaodpovědět 
           Re: para...12:49:03 05.11.2006
Ono je to všechno otázka míry a vybalancování různých zájmů (a samozřejmě nutnosti důsledně zabránit dotažení té salámové metody).
Třeba ten Yosemite:
Taky považuju např. silnici na Glacier Point za zvrhlost. Ale být díky Tioga Rd prakticky během jednoho dne z letiště až pod nástupem na EC je príma, ne? Zrušme silnice do Sierry Nevady, a výstup na EC pak bude spíše expediční záležitostí se vším, co to obnáší.
Taky se asi hůř bude financovat a prosazovat ochrana (např. před těžařskou lobby) něčeho, o čem někdo tvrdí, že to je krásné, a že to ochranu zaslouží, ale běžní smrtelníci (tedy daňoví poplatníci a zároveň voliči) se tam prakticky nepodívají, protože prý jsou to blbci, kteří to tam všechno zničí (nebo se to kvůli nim zničí).
Vašekodpovědět 
      Re: para...13:30:10 04.11.2006
Milé malé uražené „zet“. Moje zmínka o tvém vypadnutí ze Star Treku byla míněna jako nevinný špílec, zcela přiměřený formě a úrovni této debaty. Urazit jsem tě nechtěl a tvému dotčenému egu se hluboce omlouvám. Myslel jsem si, že jsi jeden z normálních lidí, kteří si představují jako pan Dlabáček z Renčínova vtipu, že „příroda je to zelený s tím modrým nahoře“. Ale ouha! Narazil jsem na ekosystémového odborníka a další diskusní příspěvky jsou tak těžká filda, že bych to s bídou pochopil, i kdyby se mi je podařilo dočíst do konce. Jsem rád, že to za mě včetně komentáře udělalo malé „a“, potažmo „aa“, kterému tímto ze srdce děkuji, jeho námitky spolupodepisuji a zároveň mu slibuju zaplatit pivo za ušetřenou práci. Ano, byl jsem v Rakousku a tam, kde jsou skiareály, je příroda zničená. Alespoň v tom primitivním vnímání, jak se o ní učí děti ve škole. Byl jsem na Lysé i v Yosemitech, znám letní sjezdovky i bělokarpatské louky. Snažím se orientovat v problematice lesa, přírody a její ochrany a snad se mi to přiměřeně daří. Žádáš argumenty. V té abstraktní rovině ti poskytnou dost prostoru pro přemýšlení třeba pánové Kohák a Rynda nebo Lomborg s Březinou a budeš-li nadále zmaten, dá ti jistotu renesanční osobnost a univerzální autorita profesor ekonomie Klaus. Já se zkusím vrátit na zem – tedy do Beskyd. Beskydy jsou od roku 1973 chráněnou krajinnou oblastí. Předmětem ochrany jsou tu mimo jiné přirozené ekosystémy. Ta přirozenost spočívá v tom, že vznikly buď zcela bez přímého vlivu člověka, nebo s přispěním člověka, který ovšem byl svojí obživou přímo vázán na konkrétní segment krajiny a přírodního prostředí (pro nás hloupé – kdyby venkovský člověk nesklízel a nepásl, zcela jistě by brzy tak nějak umřel hlady; nebude-li naproti tomu městský člověk po dopoledním nákupu v hypermarketu odpoledne lyžovat ve skiareálu na Lysé, získá snad nejvýše drobné psychické trauma, které si bohatě srovná večer při sledování reality show v bedně). Takže zpátky – v Beskydech je chráněna ta vývojová fáze přírody, která se zde dochovala v době vyhlášení CHKO nebo třeba na Lysé při vyhlášení národní přírodní rezervace Mazák v roce 1956. Skiareály jsou zcela nepochybně v konfliktu s ochrannými podmínkami těchto zvláště chráněných území, tyto podmínky jsou dány společenskou konvencí právně ukotvenou v legislativě našeho státu. Otázka tedy nestojí, zda skiareál je porušením (zničením) přírody v části CHKO Beskydy. Samozřejmě, že je a otázka zní pouze tak, jestli příroda v tomto případě má ustoupit nějakému jinému veřejnému zájmu, jasně formulovanému, který by výrazně převážil nad zájmy ochrany přírody.
JH alias J.Hušekodpovědět 

 asfaltová příroda12:44:00 03.11.2006
mě to přijde hrozný a pěkně mě to štve, vyasfaltovat tu pěknou cestu podél berounky. Spousta lidí tam chodí pěšky a kdo by chtěl chodit po asfaltce? naopak celej tejden chodim po asfaltovym městě tak aspon o vikendu se projdu po něčem jinym. Navíc to má bejt cyklostezka a už vidim jak se ty cyklisti motaj mezi chodcema a lezcema a do toho tam budou jezdit na bruslich, takze nakonec si to všichni užijou... nevíte někdo o nějaký petici proti tomu, nebo nějaký možnosti odporu?
chrdlicodpovědět 

 Ještě v č. krasu chybí lanovka12:56:44 03.11.2006
Hledám investora pro lanovku ze Sv. Jána nahoru ke kříži. Luxusní vyhlídková kavárna je součástí projektu.
Michalodpovědět 
 Re: lanovky chybějí vlastně všude!13:42:19 03.11.2006
Jen klid, to je jen otázka času. Na Ještědu taky nebyly lanovka ani hotel hned po Bílé Hoře! Stačí, že to už někoho napadlo - stavba je už jen banalitka, i prachy se najdou.
Haj hou! V. Š.
starej Širlodpovědět 
  fšechno bude.13:52:48 03.11.2006
Už to padlo, už to bude.
Vonkoncom na sv Jánu nebyl kříž, zábradlí, cesta ani ty rezavý skoby.
Lanovka může zajíždět do té jeskyně, dále výtahem, jak to mají na klajnemetras. Ve skále hospoda, dělat okna nebude fuška, do těch bugrů tam stačí strčit a vypadnou.
Budem sedět v putyce, a říkat, tady kolem toho okna jsem lezl a strašně se bál že spadnu. A dneska tu sedím a bojím se, že se vožeru a nebudu mít na útratu.
dagodpovědět 
   Re: fšechno bude.14:51:05 03.11.2006
A vubec, meli by se ty lanovky postavit vsude a nejak to integrovat. Zabloudis nekam, rozplyne se mlha a lanovka nikde. Toz kde to sme?
M.odpovědět 
   Re: fšechno bude.21:03:50 03.11.2006
ja bych navrhoval premosteni udoli Sv Jana lanovou drahou / gondolou mezi stenou Pod Krizem a Dusickovou, samozrejme v kombinaci s klimatizovanym paternosterem vedoucim od nejblizsiho parkoviste az na vrsek steny. Luxusni restaurace s vyhledem na Cesky kras podminkou.
to me teda poser.
Duraodpovědět 

 A má to cenu13:12:58 05.11.2006
se kvůli bývalému lomu s výhledem na cementárnu takhle rozčilovat?
Vašekodpovědět 
 Re: A má to cenu18:59:26 09.04.2007
Jestli se budem takhle jako ty stavět ke všemu, tak to s náma hodně špatně dopadne...:-(
MVodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.