LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Zaber! A trochu výraz při tom!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Flash Wall - Olomouc
Lezecká aréna - Jablonec nad Nisou
Le Blok - Ostrava 1

Prodejny
HUDYsport - Karlovy Vary
HUDYsport - Frýdek - Místek
Rock Point - NC Šestka - Praha 6 - Ruzyně

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Fesťák 2011 neděle

výsledky: filmy, závody, výstupy roku

Hlavní cenu Fesťáku 2011 vyhrál polský film Co sie wydarzylo na wyspie Pam o lezení a dobrodružství v Grónsku. Závod Českého poháru v boulderingu vyhráli Ondra Nevělík a Nelly Kudrová. Dani Andrada skončil 3.

Cenu diváků zíkal český film Tenkrát v Ráji aneb Damals im Paradies.
Cenu čtenářů webu Lezec.cz získal český film Ahoj a díky za lezení.
Další ocenění filmů viz níže.


Porota v čele s předsedou Stevem Lovečkem Lichtagem (3. zleva) vyhlašuje  výsledky filmového festivalu

foto © Standa Holec



Pořadí na prvních místech v závodě v boulderingu:
Muži:
1. Ondřej Nevělík
2. Jan Chvála
3. Daniel Andrada (ESP)

ženy
1. Nelly Kudrová
2. Petra Růžičková
3. Věra Kostruhová

Celkové výsledky závodů v boulderingu ke stažení:
 Výsledky - xls

Dani Andrada

Dani Andrada v 3. boulderproblému ve finále závodu Českého poháru v boulderingu v Teplicích nad Metují 2011

foto © Standa Holec


Před tím v rámci festivalového programu vyhlásili zástupci ČHS výstupy roku 2011. Mezi oceněnými byli Dušan Janák, Pavel Vrtík, Adam Ondra, Petr Resch a Lucka Hrozová. Výsledky v plném znění jsou níže v článku.



Výsledky filmového festivalu v plném znění

VÝSLEDKY 28. MEZINÁRODNÍHO HOROLEZECKÉHO FILMOVÉHO FESTIVALU
WINNERS OF THE 28TH INTERNATIONAL MOUNTAINEERING FILM FESTIVAL
Teplice nad Metují, 25. – 28. 8. 2011

Hlavní cena / Grand Prize
Co sie wydarzylo na wyspie Pam
Eliza Kubarska
Polsko / Poland

Nejlepší horolezecký film / Best film on climbing
Les Dessous de Ganesh
Vladimir Cellier, Julien Nadiras
Francie / France

Nejlepší dokumentární film / Best documentary
On the trail of ghengis khan: in the skin of a wolf
Tim Cope
Austrálie / Australia

Zvláštní cena poroty / Jury’s special mention
Point of no return
Peter Mortimer
USA

Cena města / Prize of Town
stopy písku
Petr Slanina
Česká republika / Czech Republic

Cena diváků / People’s choice
tenkrát v ráji aneb damals im paradies
David Svárovský
Česká republika / Czech Republic

Cena mediálního partnera Lezec.cz / media partner award Lezec.cz
Ahoj a díky za lezení
Ondřej Smrž
Česká republika / Czech Republic




Výstupy roku vyhlášené Českým horolezeckým svazem

Výstupy roku 2011

Základní pravidla
V roce 2011 byly vyhlášeny nejlepší výstupy za období od 1.8. 2010 do 31.7. 2011 realizované členy ČHS, a to v těchto kategoriích:
1) velehory nad 6.000 m n.m.
2) hory pod 6 000 m  n.m. –. mixový a ledovcový charakter
3) hory pod 6 000 m n.m. – skalní lezení a big wall
4) skalní terény – pískovcové oblasti
5) skalní terény – ostatní skalní oblasti
6) bouldering
7) mixy a ledy sportovního charakteru
8) skialpinistické výstupy a sjezdy
V každé kategorii mohl být vyhlášen nejvýše jeden Výstup, v případě více hodnotných nominací mohla být udělena čestná uznání. 
Výstupy, kterým byla udělena ocenění, vybrali předsedové příslušných odborných komisí ČHS ve spolupráci se členy výkonného výboru ČHS.


Oceněné výstupy
Kat. 1 - Velehory nad 6.000 m n.m.
Ocenění nebylo uděleno.

Kat. 2 - Velehory pod 6.000 m n.m. – mixový a ledovcový charakter
Výstup roku: Dušan Janák, Pavel Vrtík, Tatranský double na Ganek
První volné přelezení Centrálního koutu na galerii Ganku ve Vysokých Tatrách a výstup na Velký Ganek, 8 UIAA, M8-, 9.-12.3. 2011

Kat. 3 - Velehory pod 6.000 m n.m. – skalní lezení a big wall
Výstup roku: Adam Ondra, Tough Enough, Madagaskar
První volný přelez, dvě varianty cesty (original 8c PP, 4.10. 2010; 8b+ PP, 30.9. 2010)

Kat. 4 – Skalní terény pískovcové oblasti
Výstupu roku nebyl udělen.
Čestné uznání: Edita Vopatová, Ztracený sen, Teplické skály
Xb, RP, 25.8. 2010

Kat. 5 – Skalní terény ostatní oblasti
Výstup roku: Adam Ondra, Planta de Shiva, Španělsko, Oliana
9b, prvopřelez, 22.4. 2011

Kat. 6 - Bouldering
Výstup roku: Petr Resch, Knockin‘ on heaven’s door, Petrohrad
První přelez, 8C (návrh), kámen Dědek, 15.11.2010

Čestné uznání: Monika Kun-Gaberová, Dry county, Děčínský Sněžník
8a, kámen Romantic Walls, 27.4. 2011

Kat. 7 – Mixy a ledy sportovního charakteru
Výstup roku: Lucie Hrozová, Law and Order, Diebshofen
M13+, 21.3. 2011

Kat. 8 – Skialpinismus
Ocenění nebylo uděleno.

Standa Holec   [úpravy] 15:35 28.08.2011Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ESP19:17:40 28.08.2011
U Daniho by mělo správně býti "ESP" ne "SP" :-)
Mattyodpovědět 
 Re: ESP20:54:34 28.08.2011
ale je to pozemšťan????
Ptíodpovědět 
  Re: ESP22:36:57 28.08.2011
Nevíte jestli si byl Dani v sobotu zalézt na skalách jak říkal při páteční přednášce? Zajímalo by mě jak se mu to líbilo a co lezl.
Pavelodpovědět 
   Re: ESP22:47:29 28.08.2011
Byl v sobotu, pak se byl podívat i po závodech v neděli, líbilo se mu to, a máme k tomu přislíbený extra článek od kluků, co s ním lezli.
 Standaodpovědět 
 Re: ESP22:44:24 28.08.2011
Opraveno, díky za upozornění.
 Standaodpovědět 
  Re: ESP23:09:24 28.08.2011
Jo a Špekův film se nejmenoval "stopy v písku", ani Sto piv v písku ;-), ale <b>STOPY PÍSKU</b>
PeSodpovědět 
   Re: ESP23:10:50 28.08.2011
Tady nefunguje <b> a </b> ?
PeSodpovědět 
    Re: ESP23:22:12 28.08.2011
Zjevně ne. Podnět pude na šéfprogramátora. A jinak dobré upozornění, i když nevím, kde jsem to s těma pivama napsal, ale beru si k srdci, a už dnes nebudu pít :-)
 Standaodpovědět 
     Re: Sto piv písku10:12:19 29.08.2011
To by byl film o zákulisí pískovcového, velmi tradičního lezení :D
odpovědět 

 Na fest´áku téměř pokaždé prší23:01:43 28.08.2011
"Na fest´áku téměř pokaždé prší" jsem zaslechl vícekrát. Nevím zda je to pravda, na festáku jsem byl několikrát a jen jednou nepršelo. Mohl by nějaký pamětník odhadnout, kolikrát se  v  historii na festáku dalo lézt celý víkend( lézt na suchých skalách)?
torousodpovědět 

 Ukájení lezeckého ega01:26:47 29.08.2011
Protože ze soboty na neděli docela slušně sprchlo, odložil jsem bágl s matrošem a odpoledne jsem vyrazil proběhnout nejrůznější rokle. Vcelku příjemná alternativa a doplnění předchozích lezeckých dní. Zabloudil jsem i na okruh do Teplických a nestačil jsem se divit, když jsem na Chrámovkách a okolo viděl několik dvojek zavěšených v cestách (a vůbec ne jen v těch "od podlahy až nahoru převislých").
Přátelé, nezlobte se na mne, ale bez žádných keců o pravidlech nebo zelených to od vás nebylo nic jiného než prasečina. Měli byste trochu krotit své lezecké ego a s trochou pokory si vážit toho našeho pískoviště!
PS: Pokud byste chtěli reagovat na tento příspěvek ve smyslu vdušování se o suché skále, tak to plácejte raději někomu jinému a někde jinde!
RomanCodpovědět 
 Re: Ukájení lezeckého ega09:35:10 29.08.2011
Svatá pravda, souhlasím s Tebou!
Mattyodpovědět 
 Re: Ukájení lezeckého ega09:41:49 29.08.2011
me se zda ze nejvestsi ego tu mas ty ;-)
pepaodpovědět 
 Re: Ukájení lezeckého ega09:51:26 29.08.2011
Vadilo ti, že skály oschly a ty jsi si nechal matroš doma?
=)odpovědět 
  Re: Ukájení lezeckého ega10:15:15 29.08.2011
Nepere náhodou do Chrámovek "zonenšajn", tak nějak si to tahám z mozku. Já myslím že jo, co když tam bylo rychle sucho.
odpovědět 
   Re: Ukájení lezeckého ega11:09:33 29.08.2011
Jste trapný, jak se tu snažíte obhajovovat...smůla hoši.
Mattyodpovědět 
  Re: Ukájení lezeckého ega11:16:39 29.08.2011
jj, trpím velkým egem a nepoznám face-to-face suchou skálu. Závist ostatním lezcům mne pak dohání k psaní těchto...
To je skoro na omluvu :D
Ale jasný, pusťte se do mne psychologové, ať je veselo. Juchů!
RomanCodpovědět 
   Re: Ukájení lezeckého ega00:07:37 30.08.2011
jsi pako, a pakem zůstaneš.
Ten kdo o tom něco víodpovědět 
  Re: Ukájení lezeckého ega11:35:36 29.08.2011
jj, trpím velkým egem a nepoznám face-to-face suchou skálu. Závist ostatním lezcům mne pak dohání k psaní těchto...
To je skoro na omluvu :D
Ale jasný, pusťte se do mne psychologové, ať je veselo. Juchů!
RomanCodpovědět 
   Re: Ukájení lezeckého ega11:39:21 29.08.2011
Prosím nepoužívej tlačítko "zpět" ani jiné způsoby refresh vzápětí poté, když napíšeš někam komentář.
odpovědět 
 Re: Ukájení lezeckého ega11:08:50 29.08.2011
Taky souhlas.
odpovědět 
 Re: Ukájení lezeckého ega11:43:22 29.08.2011
od rána tam fučelo a odpoledne svítilo i slunko = bylo to suchý!
:)odpovědět 
  Re: Ukájení lezeckého ega11:49:20 29.08.2011
RomanC a prosím tě odkud jseš, že znáš tak dobře Chrámovky ???Možná v roklinách kde se brodil bylo mokro, ale to tam je skoro celý rok.Tak prosím tě nedělej tady z komára velblouda.
Mártyodpovědět 
  Re: Ukájení lezeckého ega16:54:56 29.08.2011
Romane díky, jsem rád, že jsi to sem pověsil.
Skály díky letošímu létu pořádně neproschly. A v sobotu lilo cca od 19 hodin a do noci. A jen tak mimochodem slunce vylezlo až kolem 10 dopoledne, a že by nějak výrazně funělo mi asi taky uniklo.
Nic nemohlo v neděli suchý!!!
Takže pokud někdo v neděli lezl, je nesoudný čuně.
Honzanyodpovědět 
   Re: Ukájení lezeckého ega18:14:05 29.08.2011
stejna historka furt dokola. Jedu z buhvijaky dalky jednou za rok do adru, mam formu, ..tak co bych se sral s nejakejma zakazama a pravidlama, vylezu si co chci.
odpovědět 
 Re: Ukájení lezeckého ega12:02:35 29.08.2011
I když nerad, musím souhlasit s RomanemC. V neděli okolo poledne jsme taky šli lízt, máme to do Teplic daleko, moc se tam nedostanem a vypadalo to, že by to mohlo oschnout. Ze začátku to vypadalo, že to půjde, ale omyl jsem zjistil, až když jsem si za rohem sáhl do spáry. Tak jsem ze zanechané smyčky přeopatrně utek. Sorry.
(Nebyli jsme na Chrámovkách, ale pršelo snad všude stejně.)
D.odpovědět 
  Re: Ukájení lezeckého ega13:19:07 29.08.2011
V sobotu jsme lezli na Chrámovkách a fakt je ten, že dopoledne tam slunce rozhodně nesvítí.
Syselodpovědět 
   Re: Ukájení lezeckého ega17:50:01 29.08.2011
Stejnak je to zajímavý: Když se člověk pohorší nad lezením na mokrej skále, všichni začnou tvrdit, že mokrá nebyla. Ok, to bych pochopil. Ale že na Chrámovkách téměř všichni mágujou, nikomu nevadí. Přitom je to stejný porušení podmínek jako lezení za mokra. A když už jsme u toho- Nechat Daniho Andradu mágovat a neříct mu, že je to zakázaný mi přijde vůči němu neslušný.
Syselodpovědět 
    Re: Ukájení lezeckého ega19:11:48 29.08.2011
Myslím, že není pravda, že na Chrámovkách mágujou téměř všichni ani že to nikomu nevadí. Je fakt, že i když s mágem nelezem, většinou to necháváme bejt, když to vidíme, pokud to není šestka, třeba. Možná je to chyba. V Teplicích je to opravdu zakázaný a asi to ochranářům vadí.
Pokud jde o Andradu, tak s tebou zcela souhlasím, pokud to tak fakt bylo. Tys to viděl?
D.odpovědět 
     Re: Ukájení lezeckého ega20:04:10 29.08.2011
Andrada měl ruce od mouky, dělal placky k večeři.
odpovědět 
     Re: Ukájení lezeckého ega20:16:42 29.08.2011
tak se podivej na foto dne....
j.odpovědět 
      Re: Ukájení lezeckého ega21:08:51 29.08.2011
Dyk jó. Mouka, v pytlíku má normoš hulení a zapik. Je to punker,po známce zahulil.
odpovědět 
    Re: Ukájení lezeckého ega20:29:13 29.08.2011
Neni to stejny, stejny=identicky. Sysel A ma noru, sysel B v zime taky spi. Je to ten samej sysel?
Puf a Mufodpovědět 
    Re: Ukájení lezeckého ega22:24:41 29.08.2011
spíš mi přišlo divný, že se nechtěl zapsat do vrcholový knížky když dobyl věž....jako by tu byl inkognito...:)
elbrusodpovědět 
    Re: Ukájení lezeckého ega11:24:53 30.08.2011
Ono nejde jen o Daniho. Kdepak je letošní Výstuop roku? V Teplicích. Má na fotkách Edita na rukách Mouku Zbabělců? Má. Takže ČHS oceněný výstup nebyl proveden podle pravidel ČHS. Schizofrenie pokračuje vesele dál.
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: Ukájení lezeckého ega12:05:49 30.08.2011
... tak to je ovšem hustý. Nevšiml jsem si toho; na vyhlášení výstupů roku jsem sice byl, ale nekoukal jsem po Editiných fotkách, myslím se tam ani nepromítaly...
Nu, nejsem členem tohoto komicky se jevícího spolku (leč v UIAA jinde, aby někdo nerejpal).
odpovědět 
      Re: Ukájení lezeckého ega12:07:52 30.08.2011
P.S. Eh. Za prvé jsem zapomněl podepsat, a za druhé zapomněl upřesnit, že Edita nedostala cenu za výstup roku, ale jen "Čestné uznání", pokud se nepletu - v kontextu toho o čem se tady mluví je to ovšem zcela jedno.
Robertodpovědět 
     Re: Ukájení lezeckého ega15:23:17 30.08.2011
Petře, prosím, ale Editu si prosím do huby neber. Ztracený sen je cesta přes expanzní nýty, luxusně odjištěná sportovka a neznám člověka, kdo by to lezl bez mg. Někdy možná lepší se vyhnout komentáři a nebýt jak Klasický Zbabělec. Pravidla tvoří lidé, ne ouřada, sorry za (irracionální) příspěvěk. That's all.
Mikiodpovědět 
      Re: Ukájení lezeckého ega15:30:14 30.08.2011
Ahoj Miki, nemám hubu, ale ústa, nejsem pes. Neberu si do úst Editu, ale fakt, že je svazem oceněn výkon dosažený za porušení pomínek, vyjednaných právě tímto svazem. A je úplně jedno, kdo je oceněn. Takovéhle ocenění je úlet a chyba, kterou lze napravit pouze tím, že ČHS vyjedná povolení lezení s maglazem všude, kde chtějí jeho členové, rep. jejich většina, s MG lézt. Proti Editě osobně nic nemám, je vynikající lezkyně, fajn děvče, pouze jako mnoho jiných nerespektuje pravidla dojednaná svazem, kterého je dobrovolnou členkou.
Petr Jandíkodpovědět 
       Re: Ukájení lezeckého ega18:09:40 30.08.2011
petre srovnavat te se psem, ci jinou zvirenou neni pekne, ja mam zvirata rad!!!
jirkaodpovědět 
       Kdo nezná Jakešův projev, nepochopí ..20:47:40 30.08.2011
žádnej z nás, žádnej z nás nebere takové body! Body do žebříčku!

Vezměte si takovou Editu Vopatovou. Milióny, milióny bodů bere! A další, Ondrové a podobní ne tisíc bodů berou , oni milióny bodů berou!

Tahle soudružka ted byla ve Spojených státech. Maj brojlery tihleti lezci. My pěstujeme koně.
Což o to , je to milá holka.
My jsme zpohodlněli. Jezdíme si na chaty, a neřešíme problémy. Budeme nuceni z tohoto vystoupit, chceme li obstát
Mágo- My ve svazu jsme zopodpovědní za tuto problematiku!
Zato na západě , tam jsou za mágo zodpovědní ti sportovní lezci!.
My řídíme ČHS!

http://www.youtube.com/watch?v=kkVvPLXN2xo
torousodpovědět 
        Re: Kdo nezná Jakešův projev, nepochopí ..21:30:24 30.08.2011
Tak to je hlína. Jandík to je fakt kůl v plotě.
Steveodpovědět 
         Re: Kdo nezná Jakešův projev, nepochopí ..15:42:51 31.08.2011
Je :)

http://youtu.be/38r6SYN8kLg
odpovědět 
       Re: Ukájení lezeckého ega08:42:35 31.08.2011
Jandíku proč musíš pořád do všeho rejt???Všichni tady víme, že jsi velice sečtělí a tvá slova jsou jako by vapadly z knihy.No a samozdřejmě, že máš pořád pravdu.Ale opravdu se už na to vys....Díky
odpovědět 
      Re: Ukájení lezeckého ega00:23:57 31.08.2011
Miki, ať se ti to líbí nebo ne, tak Petr Jandík má každopádně pravdu. Pravidla byla jednoznačně daná a jednoznačně porušená! S tím ty a všichni další, co sdílí tvůj názor, zkrátka a jednoduše nic nezmůžete. Edita neměla dostat žádné ocenění od ČHS, ani Čestné uznání. Až ČHS změní pravidla o používání Mg, tak se nebude o čem bavit, ale do té doby... Leda, že by Editka dostala ocenění za hezkou, milou a sympatickou lezkyni. Tak to potom jo! Posílám hned hlas.:-)
Karelodpovědět 
       Re: Ukájení lezeckého ega01:53:32 31.08.2011
A myslíš si snad, že ČHS se domníval, že Edita to vylezla bez MG? A až dnes se provalila pravda? Capito?
torousodpovědět 
        Re: Ukájení lezeckého ega10:52:12 31.08.2011
Pokud sis nevšim, tak se tu píše o tom, že vedení ČHS se chová jako dementi.
odpovědět 
         Re: Ukájení lezeckého ega11:22:10 31.08.2011
Tak silné hodnocení bych nepoužil. Sestavovatel ocenění si na Sklaních oblastech neověřil platný stav v oblasti, kde je navrhovaný výstup, což je sice chyba, o které dotyční vědí a uznávají, že se stala, ale dement je pro tohle opomenutí příliš silný výraz.
Petr Jandíkodpovědět 
          Re: Ukájení lezeckého ega18:08:19 31.08.2011
Dobrej vtip :-)
lynnhillodpovědět 
     Re: Ukájení lezeckého ega15:31:06 30.08.2011
"Mouka zbabělců"? Ty seš ale...;-)
Willhemodpovědět 
      Re: Ukájení lezeckého ega15:36:18 30.08.2011
Tenhle název jsem četl v příspěvku Ládi V. na FB a tak se mi zalíbil, že o používám a to i tehdy, když si mouku zbabělců přibaluji do svého batohu (pochoptelně ne na písek).
Petr Jandíkodpovědět 
       Re: Ukájení lezeckého ega17:00:02 30.08.2011
Co já viděl několikrát v ádru po dešti, první kdo šli do skal byl mocan s cikánem, ikony nemágového lezení, takže zase klídek.Pak by mě taky zajímalo, jestli p. jandík vůbec někdy cestu ztracený sen alespoň viděl.
odpovědět 
       Re: Ukájení lezeckého ega14:18:12 05.09.2011
"Mouka zbabělců" - i papouskovana blbost zustava blbosti (hysterickou)
jodpovědět 
     Re: Ukájení lezeckého ega14:55:25 01.09.2011
Přátelé a ty Petře především,
prostě si to lidičkové, kteří ocenění udělovali neuvědomili. Myslím to zcela vážně, není to asi zapotřebí více komentovat. Tobě jsem Petře o omylu psal, takže za ten komentář tady fakt dík!
Petr Reschodpovědět 
 Re: Ukájení lezeckého ega20:23:03 29.08.2011
Bohužel musím konstatovat, že lezení na mokrém písku se netýkalo jen Chrámovek... Pochopitelně jak byly skály mokré, tak dotyční nešetřili ani mágem. Je mi z toho smutno.
Hedvikaodpovědět 
  Re: Ukájení lezeckého ega21:05:47 29.08.2011
:-D:-D:-D
kubaodpovědět 
   Re: Ukájení lezeckého ega21:11:13 29.08.2011
Víš jak krásně bíle budů žiariť vo tme? Ako skliečka Rubtiko. Ty si taká fajn Hedvika, tak nekňourej.
odpovědět 
    Re: Ukájení lezeckého ega09:05:09 30.08.2011
Radši se nauč pořádně česky nebo pořádně slovensky. Třeba ti to půjde líp než vytváření obsahu.
Robertodpovědět 
     Re: Ukájení lezeckého ega10:01:19 30.08.2011
Robertek? To je ten nástroj pro Hedviky? Nevěděl jsem, že ukájedlo rozezná niance Českého a Slovenského jazyka. Jsi Bátora, jdi o tři pole zpět a zůstaň tam po dobu dvou hodů.
odpovědět 
   Hájení ega21:22:03 29.08.2011
Když to tu čtu, tak nevím, jestli všichni byli na to samém místě. Pršelo chvíli, sice vydatně, ale to většina vody rychle steče po povrchu, ráno se to roztrhalo, začalo svítit a hlavně foukal vítr. Ptal jsem se místních a ty říkali, že na Chrámovkách to odpoledne půjde. A mágo? A Dani a mágo? To je úlet, to si dělá někdo srandu, nebo je úplnej dement...
Bídaodpovědět 
    Re: Hájení ega23:51:01 29.08.2011
Foukej větříčku.. kecy, kecy. Podešťový limit je v Teplickejch 48 hodin.
odpovědět 
    Re: Hájení ega00:06:30 30.08.2011
Hele, Bído,
to jsi kapánek přestřelil, víš to? V povolení lezení v ADR-TEP. skalách není nikde zmínka o tom, že "směti lézt" povolují místní z okna špeluňky nedaleko od skal.
Zkrátka a jednoduše: lézt se nemělo, přesto se tenhle "dobytek" našel. No, nic ve zlým, ty asi na písku nelezeš, tak je ti to jedno. Co ale ty ostatní? Jsi zkrátka sobec - po mě potopa, ostatní mě nezajímaj..
Ten kdo o tom něco víodpovědět 
    Re: Hájení ega09:01:55 30.08.2011
Pokud jde o Andradu, tak jestli mu nikdo neřek, že na písku jsou věci jinak než na vápně - jako že nejspíš neřek - tak je to chyba těch borců, co s ním byli lézt a ne jeho, při jednorázový návštěvě někde bych se taky spolehl na info od místních a nepídil bych se dál zvlášť. Andrada nevypadá jako nafoukanej borec, kterej nevnímá cizí názory a lidi co ho potkali ve Španělsku to i říkaj.
A pro připomenutí, Honnold a další Amíci při své návštěvě Saska lezli zcela podle místních pravidel, ať už jde o mágo, knihy nebo cokoliv jiného a vůbec jim to nečinilo problém.
Jinak Bída řek bych na písku leze, tohle jméno je známý na severu Čech, pokud to není náhodná shoda. O to spíš by měl bejt ke skále pozornější, bohužel. (Tím nechci říct, že těch 48 hodin je vždycky všude striktně nutnejch, jsem pro používání hlavy, ale suchej povrch fakt nestačí, jak už tady píše dole Belial.)
Robertodpovědět 
     Re: Hájení ega10:19:28 30.08.2011
No kdyby Danimu nekdo rekl ze je tady takova demence ze se leze bez maga, tak by radsi vubec neprijel :-D
pepaodpovědět 
      To by Dani nepochopil17:55:09 30.08.2011
To mu nikdo neřekl, protože to by stejně nepochopil, lezl už asi na celém světě a nikde na písku není mágo zakázaný, jen v tom našem skanzenu.
Steveodpovědět 
       Re: To by Dani nepochopil18:06:40 30.08.2011
vono to mozna zas neni tak tezky k pochopeni..vsude jsou nejaky mistni zvyky a pravidla, tak se dodrzujou, protoze mistnaci maj jakejsi duvod k tomu ze je maj.
Treba jako ze se na tech jejich sutrech neleze od vcerejska a skaly nejsou jen ven premistena preklizka.
odpovědět 
        Re: To by Dani nepochopil21:05:57 30.08.2011
:-)))
Willhemodpovědět 
        Re: To by Dani nepochopil21:24:45 30.08.2011
Mezi takzvaný místní zvyky patřila řada vývojem překonaných hovadin. To všici dobře vědí.
Steveodpovědět 
       Re: To by Dani nepochopil23:22:42 30.08.2011
Von totiž takovej typ písku a skal (a lezení) jako u nás a v Sasku jinde na světě ani neexistuje. Takže se to jaksi nedá srovnávat.
(Například v USA do tamějšího písku se většinou dají klidně rvát vklíněnce bez obav, že vyletí i s kusem skály. Je zajímavý, že to tady ještě nikoho nenapadlo aplikovat ;))
odpovědět 
        Re: To by Dani nepochopil02:37:45 31.08.2011
jezismarja nezacinej a neponoukej, nebo to nekoho napadne.. vubec bych se nedivil, modernisti proste nemaj zabrany.
odpovědět 
         Re: To by Dani nepochopil04:23:59 31.08.2011
to by si se vole divil do ceho se daj rvat ruzny udelatka. Na co si treba myslis vzniknul Metolius Fatcam???
jirkaodpovědět 
          Re: To by Dani nepochopil10:44:38 31.08.2011
Na tvrdej pískovec, a to na podstatně tvrdší, než je u nás. Snad-možná o trochu tvrdší, než je na Suškách. Tady to nejde použít. Vim o lidech, co to (na šutrech u země) zkoušeli.
odpovědět 
        Re: To by Dani nepochopil17:53:29 31.08.2011
Možná se špatně díváš, možná třeba jen lezeš málo v zahraničí.
Já osobně jsem se s téměř identickým / nebo i měkčím / pískem na kterém se běžně leze / i s kovovými jistítky / setkal v : dost sektorů Blue Mountains- Austrálie,Flinders Ranges- Austrálie, Mac. Donells ranges- Austrálie, Colorado National Monument a písky okolo Glenwood springs, Canyonlands a další i významné oblasti v Utahu/ Escalante aj /, New Mexico a mnoho mnoho dalších...
nesmrtelný blázenodpovědět 
         Re: To by Dani nepochopil18:09:03 31.08.2011
No to teda nevim. Například v Blue Mountains jsem byl, a jestli je tam někde taková strouhanka jako ve Skaláku, tak se nechám okamžitě hospitalizovat na očním a na psychiatrii najednou. Glenwood Springs to samý. Je to úplně jiná hornina. (Ty ostatní místa neznám.)
odpovědět 
          Re: To by Dani nepochopil19:30:11 31.08.2011
Mňo, tak třeba okolo Echo point, ale mluvíme spíše o kvalitě přirovnávané k Teplicím, ne? To je myslím téma zdejší veselé debaty. Glenwood byl úlet, plete se mi to, myslel jsem Grand Junction a napsal Glenwood. Ono i slavné Titan a Fischer Towers jsou vlastně strouhanka než Skalák mnohem horší.
nesmrtelný blázenodpovědět 
          Re: To by Dani nepochopil19:45:41 31.08.2011
Mňo, tak třeba okolo Echo point, ale mluvíme spíše o kvalitě přirovnávané k Teplicím, ne? To je myslím téma zdejší veselé debaty. Glenwood byl úlet, plete se mi to, myslel jsem Grand Junction a napsal Glenwood. Ono i slavné Titan a Fischer Towers jsou vlastně strouhanka než Skalák mnohem horší.
nesmrtelný blázenodpovědět 
          Re: To by Dani nepochopil14:04:04 01.09.2011
Ještě jsem si vzpomněl na Dogface / ale nelezl tam /. Tam je to strouhanka. Můžeš jít na oční i psychiatrii.-)
odpovědět 

 Tenkrát v ráji DVD12:27:03 29.08.2011
Film Tenkrát v ráji, který získal cenu diváků, je možné získat na DVD, které je doplněné spoustou historických fotografií a bonusů. Napsat si můžete napsat Svárovi, nebo Vám ho pošle www.mapykiwick.cz
PeSodpovědět 

 Fotky krásných slečen13:11:54 29.08.2011
A co nějaké fotky ze závodů? Byla to pět přehlídka krásných lezkyň, tak by byla škoda nezvěčnit je...
odpovědět 
 Re: Fotky krásných slečen13:40:23 29.08.2011
tak pro vysvetlenou .. na chramovkach dopoledne slunce nesviti , ale po 12 uz ano . ... verim , ze odpoledne se v klidu dalo lezt na Mesicni a Chramovkach .
odpovědět 
 Re: Fotky krásných slečen21:36:02 29.08.2011
Několik slečen je vyfocenejch na aix.cz.
jirousodpovědět 

 po dešti21:27:50 29.08.2011
Jelikož je písek extrémně pórovitý, je zákaz lezení po dešti hodně opodstatněný. Skála je na povrchu suchá během chvilky, ale nacucaná vodou a hrozí, že se ulomí mnohdy i klíčové chyty. Nehledě na to, že skála "potí" a prakticky skoro nelze lézt bez maglajzu. Kdo lezl ráno na Chrámovkách je prase. Omluva pro to není.
Belialodpovědět 
 Re: po dešti21:35:25 29.08.2011
Nebuď blázen! Chrámovky po dešti jsou suchý skoro vždycky a hned! Kolikrát je horší lízt když delší dobu svítí slunce to pak ze skal leze vlhkost jako prase.
kubaodpovědět 
  Re: po dešti22:31:38 29.08.2011
Ty volleee fesťák a pár chytrejchhh, ještě že není výcekrát do roka.No to bychom si už asi nikdy nezalezliiii.Buď mokrooo a pak do tohooo mágooo a další nesmysli.No a závěrem to ještě nahlásit ochranářům, aby nám to pěkně zavřeliiii.
odpovědět 
   Re: po dešti23:14:12 29.08.2011
jak tak pozoruju dodržování pravidel, tak za chvíli se poleze i s frendama :D
Spidyodpovědět 
   Re: po dešti08:50:22 30.08.2011
No hlavně že si zalezeeeeš ty, ty exote. A jestli budou moct lezt třeba naše děti, to už je ti jedno, žejo.
Lidi, myslete. Co z tý mokrý skály urvete a obrousíte, to už nikdy nikdo nedá zpátky.
odpovědět 
 Re: po dešti09:20:06 30.08.2011
Ráno? Kdo je schopný o fesťáku vstát a dojít do skal ráno? Jediný, kdo se tam v tu dobu vyskytoval určitě, byli šílení běžci. Každej normální člověk v neděli o fesťáku vstane, až když ho vzbudí start běhu, jde se v klidu nasnídat, zatleskat běhajícím kamarádům, pokecat s těmi, co jim večer už nerozuměl, případně je nepotkal, pokoupit poslední veteš, kouknout na závodící holky a po obědě, až je kocovina zajedená a ve skalách je vyfoukáno, teprv vyrazí do skal.
odpovědět 

 Zahánění ega00:56:51 30.08.2011
Při dobývání chrámu(vek) by měl poučenej lezu schopnej chasník asi rozpoznat vlhkost, suchost nebo uplnou mokrost - ale je to furt věda, taky vo tom hodně přemejšlim. Je to daný jakousi chlapskou pomalostí, no. Jeden to může pak poplést...
Sup - vůbec nic o tom nevimodpovědět 

 ...09:04:11 30.08.2011
Člověk je zvláštní tvor. Jeví se mu životně důležité ochránit kus šutru před olámáním, přičemž ten šutr přirozeně zvětrává a rozpadává se tisíce let, až se nakonec stejně rozpadne na prach. Někde dokonce brání tomu šutru se rozpadat různou sanací. Je schopný se donekonečna dohadovat o tom, jestli tomu šutru vadí bílý prášek, přičemž činnost, při které je tento prášek používán, škodí tomu šutru nepoměrně víc, ale tuto činnost zakázat nechce. Že si ale svým způsobem života postupně otravuje vodu a vzduch a zastavuje úrodnou půdu, což je pro jeho přežití nepoměrně zásadnější, než to, jestli se nějaký hezký šutr dochová ve stejném stavu o pár desítek let déle, ho takovým způsobem nevzrušuje a nevede o tom tak ostré polemiky, i když to v konečném důsledku může vést k tomu, že za pár desítek let vymře a ten šutr, co s takovou vervou chce ochránit, ho jistojistě přežije o stovky tisíc let a bude si dál zvětrávat, jak chce.
Ten kdo neví vůbec nic o ničemodpovědět 
 Re: ...09:11:30 30.08.2011
:)) Člověk totiž velmi často nemyslí moc dopředu a s nadhledem. Uvažuje jen o té konkrétní činnosti, kterou právě dělá nebo kterou má rád. Takže řeší (například), jestli za rok bude moct lézt po neulámanejch chytech nebo ne a nepřemejšlí v ten moment, jestli do sta let nevyhynem.
(A někteří neřeší ani to, jestli budou moct lézt za rok, jak je z týhle diskuse vidět... ;( ).
Robertodpovědět 
  Re: ...22:25:21 30.08.2011
Před komentující trefil hřebíček na hlavičku. Lidi jsou nejhorší zběř. Všichni do jednoho. Ale stejně se mám rád.
Jirkaodpovědět 
   Re: ...02:35:58 31.08.2011
jo, zvlast na cesneku sou dobry..
odpovědět 

 Díky za fesťák09:46:39 30.08.2011
Dík všem co se podíleli na přípravě dalšího povedenýho ročníku fesťáku ! Co se týká boulder závodů, myslím že dvojice Honza Zozulák a Krkavec opět zaperlila, dík kluci. Mám jen jedinou technickou, letos nějak haprovalo ozvučení a to jak na závodech (speaker nebyl skoro vůbec slyšet) tak na promítání ve škole. U filmu Stopy písku bylo nutné odezírat, aby člověk aspoň trochu pochytil o čem aktéři mluví.U fousatých (Cikán) nefungovalo ani odezírání :)
Pavlušaodpovědět 

 Re: e09:48:25 30.08.2011
Jen nevím, proč tedy všichni tito chytrolíni nesedí u tvorby a sepisování lezeckých pravidel, díky jejichž existenci můžeme na ty šutry právě teď chodit lézt.
Celej popletenejodpovědět 
 Re: e10:52:27 30.08.2011
Protože lezou a na řešení chujovin nemají čas! Ouřada v zeleném vždycky opruzoval a svého totáčového ducha mají zelené kamizolky pořád ve skříni. Jo lezci, to je verbež, těm za uši dáme,NÁS musejí prosit, bez NAŠÍ dobrovůle polezou tak leda do pr....Bohužel to platí pořád,a zelenej,totalitní, zbytečnej obří moloch,nám škodí seč může. Ze zákona bohužel nejdou naházet do stoupy,kam patřej.
odpovědět 
  Re: e13:45:12 30.08.2011
Ále hovňajs! Horolezeckou etiku si stanovili horolezci sami. Každej ať si odpoví sám, jak velikej je horolezec nebo vyžírka.
odpovědět 
  Re: e13:45:13 30.08.2011
Ále hovňajs! Horolezeckou etiku si stanovili horolezci sami. Každej ať si odpoví sám, jak velikej je horolezec nebo vyžírka.
odpovědět 
   Re: e16:49:33 30.08.2011
eti... co??? to slovo slysim prvne.
odpovědět 

 fotky17:01:17 30.08.2011
díky za super akci, tady je pár mých fotek s fesťáku :)http://www.rajce.net/a5350658
 dj-siodpovědět 
 Re: fotky23:05:20 30.08.2011
Díky za fotky. Jestli má ještě někdo, dejte to sem prosím. Bylo by to supr. Ať to leze!
Mattyodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.