LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lezení je nebezpečný sport!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140167 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
SAUNA - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Listopadová

v bačkorách

Zábavná diskuse o pravidlech a maglajzu nabyla rekordního počtu příspěvků. Padl tam taky názor, že se většina cest nedá lézt bez kouzelného prášku. Pro majitele tohohle názoru, i pro ostatní, které zajímá, jak se to dělalo dřív, tady mám ze Super osmičky přetočené video z výstupu Listopadovou cestou na Srbsku z roku 1985.

V bačkorách a bez mága leze RP tu první a těžší délku Peter Ondrejovič, zvaný nyní též Becko, který se později proslavil jako autor cesty "Šokuj opicu" v západní stěně Lomičáku v Tatrách, prvoslaněním kilometrového vodopádu Salto Angel ze stolové hory ve Venezuele a naposledy v expedici OMO otestoval jak kousnutí hadem, tak pojídání živých červů za účelem získání proteinů do těla.

Tak a stačí jen kliknout na tento odkaz a můžete si to vychutnat.
Film je ve formátu QuickTime, přehrávač se dá stáhnout ze stránek Apple.

Dobrou zábavu.

Petr Jandík   [úpravy] 12:00 28.04.2004Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Vetrne mlyny17:22:31 28.04.2004
Musim rict, ze tvoje snaha je chvalihodna, ale s nekteryma experta nehnes.
Petr Korecekodpovědět 
 Re: Vetrne mlyny17:44:34 28.04.2004
Já snad ani s nikým hejbat nechci, ale nezaškodí vidět, jak se to dělalo dřív, ne? I když vidět, jak to kdysi šlo o hodně líp moc nepotěší... :-)
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Vetrne mlyny18:02:14 28.04.2004
Souhlas :-)
Petr Korecekodpovědět 

 mimo ,ne?18:47:19 28.04.2004
Podívej se co se lezlo za cesty tehdy a dneska jak to můžeš srovnávat?
mlátičkaodpovědět 
 Re: mimo ,ne?21:24:34 28.04.2004
Hmm, ze by se ty cesty az tak zmenily? Anebo si beres maglajz jenom do super novych cest?
Stepan Ptacekodpovědět 
  Re: mimo ,ne?21:41:50 28.04.2004
Video je to urcite zajimave, lec trochu se mi nezda tvuj argument, ze drive to slo bez maga a lezacek, tak to tak dnes budeme delat taky.Je otazkou, jestli je ucelne tyto veci nepouzivat? A proc? A mimochodem, ono se toho v Srbsku taky mnoho zmenilo a dneska tam lezt bez maga je samozrejme mozne, jenze driv tam treba ty rajbasy staly, dneska je to jako zrcadelko, ze?
TOt pohled muj, Bara
Baraodpovědět 
   Re: mimo ,ne?21:49:15 28.04.2004
Není to potvrzené, ale zdá se mi, že vznik zrcadélka botky a zejména mg výrazně urychlí. Pozoroval jsem na skalách, kde se mg nepoužívalo a hojně lezlo a potom začalo mgit. Toť můj pohled, nikoliv výkřik: "Zouvejme boty!"
Samozřejmě největší "omydlení" je po viselcích snažících se lézt s horním cestu o několik stupňů těžší, nežli je jejich maximum.
Honza Pušodpovědět 
    Fakt otázka22:55:27 28.04.2004
Doopravdy jenom otázka: Z čeho se vyrábí současné "mágo"? Z Magnezitu? Ten má tvrdost T 3,5. To by byla brusná pasta. Ale to je chemicky MgCO3 a prodávané je CO2? Ví-li někdo a odpoví-díky! Honza
Jan Pušodpovědět 
     Re: Fakt otázka10:49:18 29.04.2004
Jako totální chemický analfabet nevím, jestli je tato informace k něčemu.
Součástí nabídky studie zkoumání vlivu MG na pískovec (http://www.horosvaz.cz/download/2004/UCHTRP_MG.doc) je i informačně poměrně hutný odstavec o chemickém složení MG.
Martin Mellanodpovědět 
      Re: Fakt otázka11:27:25 29.04.2004
Dík!!!
O chemii vím, jen že smrdí.:) Ale něco jsem se z toho dozvěděl. Jde mi o to, zda to vlastně není obdoba Brusné pasty pro lesk jako blesk. A tady umožňující (usnadňující) vznik oněch dokonalých zrcadélek na chytech a stupech. Dokonalého lesku se dociluje třením jemným práškem z obdobného materiálu, jaký leštíme. (pokud vím!!). Dokonale vyhlazená plocha sice čistě teoreticky nemusí znamenat ztrátu tření, ale v praxi to tak dopadne.
Honza Pušodpovědět 
       Re: Fakt otázka11:41:21 29.04.2004
Na vytvoření zrcadélka podle mě stačí ruce a botky i bez maglajzu (s ním to jde samozřejmě líp). Když jsem začínal lézt v Černolicích, tak se tam dalo i v lehkých cestách snadno lézt podle viditelně ohlazenějších míst (avšak bez bílých fleků) kde byly často používané stupy a chyty.
TomasKIodpovědět 
        Re: Fakt otázka11:50:55 29.04.2004
Na ohlazení určitě stačí! Ale právě v těch Černolicích se mi zdá, že tvrdě botkama ošlapané sestupovky přeci jen nedosahují dokonalého lesku Štekrova převisu, nebo Taštičky. Ani z kamene schody v domech. Jasně, jsou tu další vlivy (jinačí zatěžování...atd), ale zajímá mi to. Kov vyleštíš smirkem docela pěkně, ale když chceš dokonalost, musíš vzít prášek nejlépe v roztoku. Co z toho vyvozuji? Zatim nic. Co se stane, až z toho něco vyvodím? No; taky nic! Ale zajímá i to-jsem zvědavý.
Honza Pušodpovědět 
         Re: Fakt otázka14:09:15 29.04.2004
přestaňme mudrovat a učiňme pokus. sám za sebe se zavazuji k tomu, že pomocí vlhkého hadříku a té sypké bílé substance (kterou mám doma a dokonce občas zevně užívám) zkusím doma vyleštit mosaznou kliku na dveřích od kuchyně. případné zájemce milerád seznámím s výsledkem.
Lukas B.odpovědět 
          Re: Fakt otázka14:33:26 29.04.2004
Vidím, že mne podezíráš, že jsem magor pouze prostřední!:))). Já SAMOZŘEJMĚ (již před lety) namočil jeden prst do mága, druhej nechal přírodní a drhnul kus kamene! Zdálo se mi, že bílý prst je úspěšnější a hlavně dosahuje větší hladkosti. Ale to je samozřejmě jen dojem. Mohlo v tom hrát roli mnoho dalších věcí. Tenkrát jsme o tom hovořili a tak jsem si řekl: "Zkus to Jene, ať uvidíš!" :))))
Honza Pušodpovědět 
           Re: Fakt otázka14:55:45 29.04.2004
to mi připomíná spory o alumatku, na které straně je lepší ležet. (já osobně se domnívám že přenos tepla sáláním z lidského těla do chladivé země je naprosto bezvýznamný a ten alobal tam má svůj efekt při opalování se na slunci, kdy způsobí, že zbronzováníchtivý pošetilec je grilován ze všech stran zároveň. naopak při spaní vidím nevýhodu alobalu navrch v tom, že to na něm klouže, při nosování na vlahé prsti pak alobal dospodu chrání dvoumilimetrový mirelon před nasáknutím vláhy). to jsme tenkrát blbli na kvadrát s tím, že jsme balili do spacáku flašky s horkou vodou a kladli na tu či onu stranu alumatky a v pravidelných intervalech teploměřili přístrojem uzmutým z akvária.

jinak za blázna jsem tě nepovažoval málo, ale až moc, předpokládal jsem, že zvědavost a chuť k experimentům tady je, ale předpokládal jsem u tebe dotyk ruky s tou substancí jako neslučitelný se životem.
Lukas B.odpovědět 
            Re: Fakt otázka15:48:21 29.04.2004
Vědě z je třeba přinášet oběti! Třeba i šahnout na mg!!! Ostatně teď s jarem si ho zase užiju:))) Ostatně jsem prošel i obdobím experimentováním s touto látkou na rukách při lezení! Také mi zajímalo, co to dělá, jestli se to projeví na výkonu. Neprojevilo...žel!
Honza Pušodpovědět 
          Re: Fakt otázka12:39:01 30.04.2004
Tady by se jeden zájemce našel, mohl bys dojít k nám domů a naleštit i kohoutky.
bernyodpovědět 
        Re: Fakt otázka17:25:05 21.09.2004
co tak se podívat na Moravský kras,který utrpěl nepoužíváním mg.Pokud na vápně nebudem používat mg bude to horší!Lidský pot totiž vápenec naleptává,za to na písku jsem si nejsem jist používáním.Tam mg působí jako suchá hadra a nasává vlhkost a když přijdou mrazy,tak nám ta vlhkost zmrzne.Je to,ale jen MŮJ názor na věc
romanodpovědět 
     Re: Fakt otázka19:37:43 04.05.2004
Maglajz je prachobyčejná křída. Kdo chce ušetřit, může si jí koupit v papírnictví a nastrouhat.
Jinak mě těší, že zatímco skoro všechny diskuse se stáčely na maglajz, diskuze o maglajzu se zvrhává v diskusi o megabajtech.
Jénˇaodpovědět 
      Re: Fakt otázka17:28:52 21.09.2004
tak to je blbost a to nejsem chemik!!!Kup si tedy tu křídu a uvidíš.Nemá takové tření a lepí se ji na ruce kila
romanodpovědět 
       Re: Fakt otázka17:47:21 21.09.2004
Křída je vápenec. Ovšem jako mg se používala a také se anglicky stále říká chalk, což překladatelé zhusta překládají i v lezecké literatuře jako křída i když je myšleno mg. Oboje vysouší ruku od potu. Ale tření nezvýší. To je proti zákonům. Nikoliv horolezeckým, ale fyzikálním. :)
jan pušodpovědět 
   Re: mimo ,ne?21:55:35 28.04.2004
Já nikoho nenutím aby lezl Listopadovou bez MG a v bačkorách. Jen jsem chtěl ukázat, že to jde, protože si někteří myslí, že to nejde.
Ona tenkrát nebyla ta Listopadová o moc míň oleštěná, než je teď. Jenom to v těch bačkorách bylo těžší, protože bačkora jak známo nestojí na malých hrankách a o to víc se muselo makat.
Teď je tam zase víc a lepšího jištění. Třeba ten borhák nad "bazénovou policí" tam tenkrát nebyl.
Prostě tak, na tom filmu se dá vidět, jak se lezení mění.
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: mimo ,ne?20:33:31 08.05.2004
Jeste pred backorama jsme lezli standartne Listopadovou v teniskach!!!!!!!!!!
Co se tyce magnezia- bylo v minulosti bezne pouzivano jako lestici prostredek
Richardodpovědět 
 Co se lezlo tehdy?08:41:28 29.04.2004
Pokud vím tak: Na nepísku 8b-8c. Na písku X.
Honza Pušodpovědět 
  Re: Co se lezlo tehdy?08:53:03 29.04.2004
Sory. nedoklepl jsem. Na skalách 8b-8c. Na písku Xc. Tedy: "sportovně" X. UIAA. "klasicky" IX+ UIAA. Obé rok 86, tedu zhruba v téhle době. Pokud dějiny nekecaj! :)
Honza Pušodpovědět 

 pochvala, vytka a otazka...22:41:49 28.04.2004
Njedriv vytka. Na te dalsi strance je uvedeno, ze video ma asi 10 mega, ve skutecnosti ma zhruba 40 mega.

A pochvala. Hezky, takhle nejak si predstavuji lezeni. Nekeca se a leze se. Pekne.

Otazka nakonec. O jakou jde obtiznost?

(O mg se nechci bavit, je to ztrata casu.)
J.odpovědět 
 Re: pochvala, vytka a otazka...22:54:17 28.04.2004
a) díky
b) Soubor má na disku opravdu 10 MB. Stránka nekecá. U tebe je větší po stažení? Divné. Možná se tam za určité kombinace okolností přidá nějaké nadbytečné seno. Zatím jsi co je fotobank.cz v provozu druhý, kdo si stěžuje na odlišnou velikost souboru. Počet stažení videí je vidět na stránce (přes 2000), takže jde patrně o nějakou nepříznivou kombinaci okolností.
c) 7-
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: pochvala, vytka a otazka...23:11:59 28.04.2004
V tomhle roce byla v průvodci psaná ještě jako V. A0 1e. I to se mění...
Honza Pušodpovědět 
   Re: pochvala, vytka a otazka...23:33:47 28.04.2004
To víš, průvodce mají vždycky zpoždění. :-)
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: pochvala, vytka a otazka...07:02:43 29.04.2004
Ja mam to video taky o velikosti 40MB. Opravdu ma na HDD 10MB? ;)
Meedjaodpovědět 
   Re: pochvala, vytka a otazka...07:43:01 29.04.2004
I ja stahuju 10 minut a mam 40 Mb.
Boudakodpovědět 
  Re: pochvala, vytka a otazka...09:27:59 29.04.2004
Na mém kompu je to taky zhruba čtyřikrát větší....né že by mi to vadilo, ale pouze konstatuju. ( možná chudák s dial-up-em či ISDN )
Radim Bzuraodpovědět 
   velikost videa10:24:27 29.04.2004
Výpis z terminálu říká toto:
=================
-rw-r--r-- 1 petrjand unknown 10408909 14 Aug 2003 listopadova.mov
==================
čím to stahujete? Fakt nevím, čím by to mohlo být. Nemá s tím někdo nějakou zkušenost?
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: velikost videa10:35:25 29.04.2004
U mna tiez 40 mega. Stahovane standardne cez explorer po pevnej linke.
soloodpovědět 
    Re: velikost videa10:48:53 29.04.2004
Tady je muj vypis, stahovano Operou 7.23

obda@vobluda:~$ ls -l listopadova.mov
-rw-r--r-- 1 obda obda 41636816 Apr 28 13:31 listopadova.mov
Obdaodpovědět 
     Re: velikost videa11:07:11 29.04.2004
Když si to stáhnu, mám to už pak taky čtyřikrát větší, než je velikost na serveru. Znamená to patrně, že webserver to nějak překóduje pro posílání.
V Quicktimu se v Movie info ukazuje Data Size pořád těch 9,8 MB.
Petr Jandílodpovědět 
      Re: velikost videa16:12:05 29.04.2004
Byl uloven autor PHP skriptu, kterým se stahují soubory. I našel tam chybu, která způsobila zčtyřnásobení posílaných dat. Už je to opravené a všem, kteří stahovali zbytečná data, se moc omlouváme.
Petr Jandíkodpovědět 
       Re: velikost videa09:20:15 30.04.2004
Jak to dokazal? :))
J.odpovědět 
       Re: velikost videa08:27:53 04.05.2004
No hlavne, ze kdyz jsem na to poukazoval emailem primo autorovi stranek, tak jsem byl servan, ze jsem naprostej idiot a ze se mam naucit stahovat, ze?
TomEeKodpovědět 
        Re: velikost videa10:05:34 04.05.2004
Měls pravdu a byl jsi seřván neprávem. Veřejně se ti osobně omlouvám :-).
(jen na vysvětlenou - nejsem autor toho skriptu, převzal jsem ho hotový)
Petr Jandíkodpovědět 

 velikost videa07:50:58 29.04.2004
U mě to má 39,7 velikost je stejná na disku i toho co jsem stahoval... zajímaly by mne ty nepříznivé okolnosti:-)))
BB
BBodpovědět 
 Re: velikost videa08:53:06 29.04.2004
...já to mám 41 636 816.
Přípluvodpovědět 
  Re: velikost videa09:33:10 29.04.2004
Tak to to máme stejné, ale je rozdíl co to ukazuje když se díváš v commandru a když se podíváš na vlastnosti.
BBodpovědět 

 Výkonost09:44:50 29.04.2004
Taky se mi ten argument, že by to bez MG a nejtech po metru nešlo nelíbí. V knize Pískaři je plno cest třeba od ČADY za Xc atd, které jsou přelezeny v bačkorech....i když časem na přelomu 80 tých a 90 let používal MG, je tam i fotka kde je v cestě tuším za IXc v sandálích a tlustejch ponožkách ( podotýkám že v Adršpachu, kde nejsou zrovna kruhy po metru ). Takovejch příkladů tam je desítky ).  Takže jistě to jde. Nejde to všem. Jde to těm nejlepším a pokud k nim nepatříme máme dvě možnosti: a, lézt na co máme v rámci pravidel sportovního lezení... zákona o ochraně přírody  atd... za b, je možné švindlovat a všemožně si nedovoleně pomáhat ve snaze zvýšit obtížnost přelezených cest.
Třetí možnost by mohla být narovnat pravidla tak, aby vyhovovala modernímu trendu ( v uvozovkách ), ale na to bohužel namají zastánci MG a špičkoví lezci dostatek konsolidace a raději budou do nekonečna opakovat ty samé argumenty, než by sedli a napsali návrh pro VV ČHS, nebo valnou Hromadu a nebo pouze pro komisi ochrany přírody a vrcholovou.....a tím započali nějakej standardní proces, který by měl novinkám předcházet. Video pškný.
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: Výkonost10:08:35 29.04.2004
Tak co Burzo ??? Začnem opakovat argumenty ??? :))) Mám se do toho zase pustit ??
ležecodpovědět 
  Re: Výkonost10:14:43 29.04.2004
Co to zase placas, Lezce? Copak si neumis precist treti bod toho, co napsal Radim? Muzes zacit argumentovat jinde, nezda se ti?
odpovědět 
  Re: Výkonost10:20:58 29.04.2004
Áááá! Zdaravíčko "nesportovní barbare, prášíci jed na vše krásné, co v přírodě a našem sportu je! Zdravím Tě já, fašista toužící zadupat z důvodů mindráků do země vše kvalitní, progresivní a úspěšné!:))))) Ahoj!!! Hele, ale vážně. Z čeho dneska vyráběnej ten...nó...tamto, víš co chci říct...
Jan Pušodpovědět 
   Re: Výkonost14:10:29 29.04.2004
Hehe no zdarec :)) Člověče z čeho to vyrábí nevím - vím jen že se mi s tím líp leze.
ležecodpovědět 
 Re: Výkonost11:27:19 29.04.2004
No pěkný vidoe sice tady pořád plácáte něco o MG, ale pánové, Jandík, Burza...to teď lezete v bačkorách a sandálech jak se dříve lezlo???a nebo používáte tvrdé lezečky:-)) používáte staré šité doma sedáky??? 2 až 3 karabiny na cestu....provlékáte lano kruhama z důvodu nedostaku karabin?? tak to nějak dřívo bylo a nebo se pletu hmmmmm......a sám velký Martin Melan přiznal že používá MG na vápně...tak jak to vlastně je a co Vás tak štve nebude lepší když se už na to vykašlete a zamete si před vlastní prahem.. Márty
Mártyodpovědět 
  Re: Výkonost11:41:45 29.04.2004
Márty. Podstatné bych viděl ten bod tři(Bzura). Tedy otázka, jak si představuješ(te), že by se měla pravidla (a vyjímky) změnit. Obuv v zákonech nikdo nepřikazuje, ani nezakazuje, ani sedáky. Osobně lezu bez mg všude, ale nikomu tenhle postup nenutím. Snad by bylo nejlepší skutečně zákon a "pravidla" změnit. Jak? Úplně bez všech pravidel? Víš o se najde za experty!
Jan Pušodpovědět 
  Re: Výkonost12:13:55 29.04.2004
Ležče....Márty a spol...jste asi fakt MAGOŘI!! po 250 píšu já a řada dalších: Dohodnětě se jak pravidla změnit, aby vyhovovala moderním trendům...připravte návrh v několika větách a nebo odstavcích....předložte ho ČHS popřípadě lezecké veřejnosti k diskusi a doufejte že bude schválen buď ve vámi navržené formě nebo jiné....Pokud se pravidla nezmění lezete nesportovně a v některých případech porušujete zákon na ochranu přírody....nic víc...nic míň.
Mě se taky řada věcí a zákonů nelíbí, ale pokud sám neudělám něco proto, aby se to změnilo můžu do nekonečna jenom stejně blbě tlachat jako vy.
Radim Bzuraodpovědět 
   Re: Výkonost14:17:02 29.04.2004
Tys mne moc nechápeš :)) Mně ani tak nejde o změnu dementních pravidel, který mi jsou díky své nesmyslnosti stejně šumafuk, ale jde mi o to vám nastavit zrcadlo. Aby jste pochopili tu svoji neuvěřitelnou omezenost a ješitnost.
Ale je s váma fakt sranda :))
ležecodpovědět 
    Re: Výkonost14:29:46 29.04.2004
Uz nastavujou zrcadlo? Vesnicko ma strediskova....
Radekodpovědět 
   Re: Výkonost14:27:10 29.04.2004
Jakepak pravidla podle modernich trendu? O cem to tady neustale tlachate? Proste kdo leze na pisku s magneziem od obtiznosti I./ano i na "jednicce" lze stopy po magneziu najit/, do stupne VIII, je proste debil a ignorant ,proc to neustale omlouvat nejakymi modernimi trendy a podobnymi nesmysly.
konikodpovědět 

 Klasici bez MG10:32:04 29.04.2004
Za stažení stojí to první video "Kozlíkův-masiv", který má ne 16, ale 67,7 MB. Při prohlížení si všimněte ve 45 sekundě jak klasik po navázání mimoděk sáhne za záda pro MG. Možná to bylo nahraný, nevim, ale ke cti mu slouží, že nic nenahmát.

Petrodpovědět 
 Re: Klasici bez MG10:45:34 29.04.2004
:-))) Jo, teď si to vyhmátl naprosto přesně. :-)
Jo a s tou velikostí, fakt nevím co dělat. Ty velikosti, co jsou uvedeny na stránce zjišťuje PHP skript a souhlasí s tím co má zdrojový soubor na disku a totéž se ukazuje v terminálu.
Proč to má při stahování čtyřikrát víc je mi záhadou a nevidím do toho.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Klasici bez MG13:26:32 29.04.2004
nebude to náhodou tím, že script to čte v "megabajtech" a stahovani je v megabitech??
odpovědět 
   Re: Klasici bez MG13:28:11 29.04.2004
i když byte (bajt) je vlastně 8bitů
odpovědět 

 video13:55:00 29.04.2004
Ty krabe! Video z roku cvaj!:) Ta videokamera byla z TUZEXU? To muselo stat bonu!
lacoodpovědět 
 Re: video14:09:27 29.04.2004
Špatně jsi četl. Píší, že zvideované to bylo z Super 8 filmové kamery. A na tu si mohl dělník, rolník i pracující inteligent naspořit, ve Foto-kino zakoupit. Někdy i film se sehnal! A potom po celé širém světě od Aše po Čiernou pri Čope filmovat co chtěl. Tedy, pokud chtěl filmovat to, co směl!!!
Honza Pušodpovědět 
  Re: video14:18:20 29.04.2004
Točený to bylo kamerou Super 8 Canon XL, tehdá za 6500 kčs, placeno oddílem z výtěžku "využití sportovního talentu na pomoc národnímu hospodářství", jak se tehdá oficiálně jmenovaly výškové práce. (Tomu oddílu jsem to samozřejmě musel vydělat já. Každej měl svoje konto a z toho, co si vydělal si mohl koupit nějaké ty věci na lezení a okolo, co pravidla dovolovala.)
Jo, a film byl Agfa a když se poslal poštou do Bonnu, tam ho zdarma vyvolali a asi tak za měsíc až dva ses mohl podívat, co jsi vlastně natočil. Takže žádnej Tuzex, jen nějaké ty podpultovky, jestli dneska ještě někdo ví, co to bylo.
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: video19:51:21 29.04.2004
vubec me nezajímá kdo leze nebo neleze z magem ja snim list bubu a jestli mi to chce nikdo zakazovat tak at mi polibi PRDEL
odpovědět 
    Re: video20:19:19 29.04.2004
Neumíííí čééskyyy, neumííí čéééskyyy!!!
Bobodpovědět 
    Re: video13:40:08 30.04.2004
Vzkaz tomu pánovi, co oněm píšou,že neumí česky: Vážený příteli, co stakovou arogancí děláš mezi horolezcema, ostatně, co děláš v civilizaci, když se neumíš podepsat!
Ťéšaodpovědět 
    Re: video02:28:43 26.06.2005
už jsem byl dlouho mimo a chyběli mi podobní borci. Tak mi ukaž prdelku a já ti ukážu jak umim líbat.
Takz mágo používám, ale jen tam, kde není zakázáno...
Ti jsem ale debil že něco dodržuju, co?
Matyodpovědět 
     Re: video02:32:21 26.06.2005
a navíc taky neumim čéšsky...
odpovědět 
   Re: video22:02:04 04.05.2004
Jak ze se to za totace posilalo? Do Zapadniho Nemecka, amatersky film a to jakoze jen tak? A jak jsi to dostal pres caru nevyvolany zeby "Kral Sumavy"? Sorac musel jsem se zeptat, protoze jsem asi bydlel v jine CSSR.
Stepan Ptacekodpovědět 
    Re: video22:37:50 04.05.2004
V té krabičce s filmem byl takovej speciální pytlík z povoskovanýho papíru, kterej se zavíral jan na sponku. Do toho se vložil natočenej kotouček se třema minutama filmu a poslalo se to.
Kdyby něco takovýho poslal za totáče disident, asi by to nedošlo. Když jsem to posílal já, průměrný občan nevyčuhující nikam, došlo to a ani jeden film se mi neztratil a všechny došlo zpátky vyvolané. Je dost dobře možné, že ty vyvolaný filmy někdo kontroloval, než došly ke mně, ale o tom nic nevím. I taková byla ČSSR.
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: video08:38:54 05.05.2004
No, já jsem malinko čouhal a tak mi často chodily filmy překontrolované. Posílali jsme na západ vyvolávat diáky (i ti šlo, ale moc se to nevědělo). Jednou jsem udělal "zkoušku bdělosti". Bděli!:) Ten mi pak nedošel. Bylo to zajímavé i u dopisů, protože když jsi psal na západ (třeba emigrantům), tak jsi psal často dvoum. Adresátovi a "orgánu dohledu" Takže mi to dorazilo styl. Já se bavil představou, jak se v tom šíleném textu někdo na vnitru babrá...:))
Honza Pušodpovědět 
  Re: video13:02:19 30.04.2004
jo kdybych mel cist vsechno na lezci...
No aspon sem se dozvedel neco z historie.
lacoodpovědět 

 omb22:27:38 30.04.2004
Vylez Pietru Moratu, Underground, wallstreet, havymetal, Ohm, Phoenix a dalsi bez mg a pak sem neco pis :)))
 8bodpovědět 
 Re: omb22:29:09 30.04.2004
To neni na pisku a v cechach uz vubec ne o ou :))))
 8bodpovědět 
  Re: omb22:35:13 30.04.2004
Tak treba hranu na kance, nebo bod zlomu :)))

nebo Rostovu dvanactku ;)
 8bodpovědět 
   Re: omb00:04:57 01.05.2004
Mílý ombe, nepochopil jsi, o co jde. Nikoliv o to, vylézt momentálně nejtěžší cesty bez mága, ale neprášit zbytečně a nadbytečně na průměrných a lehkých cestách, které lezou spousty lidí a každý tam přidá tu svou vrstvičku.
Jsi schopný tohle pochopit?
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: omb08:08:42 01.05.2004
To jsem rad , ze to tem nejlepsim budete tolerovat lameri :))
8bodpovědět 
 Wall Street08:32:47 01.05.2004
A ty jsi už to přelezl?? :))) A víš, že autor (a další) lezli i na písku? :))) A bez? :))) A že tenkrát ty písky pro jejich tradice byly světovej pojem, kdežto dneska už ta "trendně" pojatá struhaka zajímá jenom místňáky :)))) Kdyby se lezlo v Srbsku taky nějak jinak, tak to bude taky světový. Rarity táhnou, ne konformita. Né, že bych o tu světovost stál.
Jan Pušodpovědět 
  Re: Wall Street09:41:24 01.05.2004
Teda teď myslím autora Wall Steet, né článku!!! A navíc se možná mýlím. Možná už úplně všichni chtěj všechno úplně stejný a dělat úplně stejně...:))) (I)
Honza Pušodpovědět 
   Re: Wall Street12:29:58 01.05.2004
Ony jsou dva možné přístupy.
Jsem zvyklej na hamburgry. Pak:

a) Kamkoliv přijedu, chodim jen do MacDonalda a baštím zase jenom hamburgry. Když tam není Mac Donald, tak tam nejedu.

b) všude, kde jsem přizpůsobím se a jím podle místních zvyklostí.

Je celkem jasné, že případ a) ochudí dotyčného o mnoho zážitků a dojmů. Je jako kůň s klapkama na očích,
zatímco případ b) přinese daleko větší pestrost, i když občas i nějaký ten průjem :-))
To si ale musí ujasnit každej sám pro sebe.
A tak si myslím, že lézt podle místních zvyklostí a nesestrouhávat je do uniformního "světového trendu" může člověka jen obohatit.
Petr Jandíkodpovědět 

 MG16:03:26 01.05.2004
Taky nechápu používání MG(na písku a skalách vůbec) a nikdy to ani nepochopim.Je hrozný kouknout se na tu nádhernou skálu a vidět na ní ten bílej sajrajt.Nejhorší bylo když jsem v Perštejně viděl totálně namágovanou trojkovou cestu.Magnézisti nechcete to zkusit bez MG?Třeba poznáte,že ho zas tak nepotřebujete a své oblíbené prásky dáte i bez něj.                 
HORÁM ZDAR  Kartáč
Kartáčodpovědět 
 Škoda slov13:40:54 02.05.2004
Je to opravdu ztráta času. Z lidí používajících TO je nejvíc slyšet skupina která: Bojuje ze moderní trendy, které se staly moderní v době, kdy většinou ještě nebyli na světě,. Za trendy které se za ty dlouhé roky nestaly všeobecně přijatými. Bojuje se zapšklými starci, ačkoliv nejbojovnější odpůrci jsou jejich vrstevníci. Jde jim o to, že těžké cesty jinak lézt nelze, ačkoliv je každou chvíli někdo takhle leze. Jde jim o svobodu, ovšem to JEJICH svobodu...a tak dál.
Vytvořili si svůj svět, který je sice umělý, ale je jim v něm dobře. Takové dětské hraní si.
B.V.odpovědět 
  Re: Škoda slov10:54:34 03.05.2004
Vas nazor na dnesnı cesty, magnesium, borhaky?
No vyvoj jde dopredu porad. Stejne jako se hleda , jak posunout treba vykon v behu na 100 metru, tak tohle jsou prostredky, jak posunout dopredu lezenı. Ja si myslım, ze tım, kdyby se takto zmenila ta pravidla, tak to posune i to lezenı vyrazne rychleji dopredu.

http://www.lezec.cz/fotos/standa/cao/CNs0504.pdf
odpovědět 
   Re: Škoda slov12:08:10 03.05.2004
Je to možné. Ale za posledních třináct let se výkon špičky sportovního lezení nijak výrazně nezdvihl. Výsledkem gymnastického přístupu v 70-80. letech byla změna nejtěžšího z 6+ na 10. Ale potom se již jen zvyšoval počet lidí schopných takových výkonů. Vede to k větší masovosti lezení. Je to dobře? Jak pro koho a co. Vyhovuje to špičce? Těžko říci. Ale při pohledu na vývoj A. Hubera nás může napadnout, zda se neopakuje situace z Dolomitského lezení. Tam posouvání hranice možného všemi prostředky odumřelo a počalo zvyšování obtíží stylem výstupu.
Dnes se tam ovšem opět dělají odjištěné cesty pro větší masovost a s tím spojený zisk z cestovního ruchu a prodeje vybavení. Je to dobře? Jak pro koho.
bvodpovědět 
    Re: Škoda slov12:11:36 03.05.2004
Oprava: ze 6+ na 11 (Action ditect).
odpovědět 
     Re: Škoda slov12:46:10 03.05.2004
11- až v 90 letech!
odpovědět 
      Re: Škoda slov12:54:42 03.05.2004
11- kontra 11, jsou zatím u všech adeptů spíš jen dohady. Jedná se o rok 91, tedy nikoli přesně 80. tá léta, ale je to těch 13 let.
odpovědět 
       Re: Škoda slov13:22:25 03.05.2004
Kolik 11- bylo v 80-90 letech na písku?
odpovědět 
        Re: Škoda slov17:49:26 03.05.2004
A kolik lidi, kteri lezou na pisku s MG, tu 11- preleze?
J.odpovědět 
        Re: Škoda slov19:13:29 03.05.2004
Pokud vím, tak "pouopouhých" 9+. Ovšm tyto cesty měli pro svůj styl obrovské jméno a skláněli se před nimi (jak se lze dočíst) lezci absolutní špičky. Pokud je sami vylezli-byli na to velice hrdí. Podobně jako anglické cesty, to byl světový pojem. Někým odmítaný, někým obdivovaný, ale pojem (ovšem odmítali je často ti, kteří je nelezli a to přesně do doby, než se jim je podařilo přelézt :)).
Honza Pušodpovědět 
         Re: Škoda slov19:27:54 03.05.2004
Pořádné výkony nejvíc brzdí RP styl. I to stavění by mohlo absolutní výkon zvednout, zejména u boulderingu! Hodnotí se nejen co, ale i jak.
odpovědět 
         Re: Škoda slov19:59:34 03.05.2004
Na písku? XIb určitě. A to je 10.
odpovědět 
          Re: Škoda slov09:53:26 04.05.2004
První XIb kde a kdy?
odpovědět 
         Re: Škoda slov09:57:48 04.05.2004
"Podobně jako anglické cesty, to byl světový pojem" apropo anglani také magují na písku a přitom jsou jejich cesty morálové...nebo právě proto, že jsou morálové....navíc většinou je lezou za nepříliš vlkých teplot,ale stejně mágují.... i když tření je v té kose asi dobré.... no je to divné....prostě je to tak.
odpovědět 
          Re: Škoda slov10:31:55 04.05.2004
Jasně! Nejde jen o TO-ONO, ale o nějaký specifický styl. Angláni lezou s mg, ale v klasikách nedaj ani ten jeden kruh! Prostě mg akceptovali, železo ne (v klasických oblastech tedy). Sasíci: železo ano, ale zespodu a žádné mg. Gullich -jištění ze slanění, nacvičit, ale nikdy sekat (upravíš si problém podle svých možností, říkal). Frantíci-všechno, je ať to má velkou klasu. Italové místy, když není chyt, tak ho našroubujou. Každopádně se těch svejch stylů držej a možná, že tou stylovostí i "bodujou". A nebo ne. Nestudoval jsem, možná se pletu.

Je "Česká cesta" třeba- například- udělat písky odjištěné s mg a sekanejma chytama? Nevím. Jde také o to jestli ten materiál na to má. Třikrát vezmeš za chyt a je jinej (ošoupanej). Takže je ještě zpevnit? To už tam ale můžu rovnou udělat něco z plastu. Nebo se mýlím. To je klidně možné.

Bacha ŠGPS dává odbočku! Četba nepovinná :) Když se řekne u nás tradice, zvyk, tak je to nadávka. Ale většina zvyků měla velmi racionální jádro, i když to na první pohled nevypadalo. V pouštích nosí nepraktickej černej hábit. No jo, ale on dělá mikroklíma a trochu luftu. V řídce obydlenejch oblastech ti v noci nacpou do postele manželku. Divný. Ale v místech, kde by se jinak množili jenom příbuzní je to jediná naděje proti degeneraci a vymření.
"Saská tradice" je taky divná...
Honza Pušodpovědět 

 Větrné mlýny16:40:16 04.05.2004

  S tím maglajzem je to uz historická legrace. Lezu dvacet let a z toho osmnáct s mg a pořád ty samý problémy. Vývoj vždy a ve všem určují ti nejlepší a ne no name.
Zdendyšodpovědět 
 Re: Větrné mlýny17:43:18 04.05.2004
Člověče, Kdybys řekl ve sportu. Ale ve všem!?!? Máš pocit že vývoj lidstva vždy a ve VŠEM určovali ti nejlepší??? To snad ne!!! :))))
Ve sportu horolezeckém máš asi pravdu. Ve sportu asi ne. Pravidla hry a uznávání výkonů snad v žádném jiném neurčují špičkový závodníci.
Honza Pušodpovědět 

 Maglajz10:18:17 05.05.2004
Nic proti lezení bez, ale znám lidi, co lezou s cukrovkou /diabetes melitus/ a těm se potí ruce kurevsky a na takovém vápenci to není žádná sláva
Kolyodpovědět 

 Větrné mlyny11:44:51 05.05.2004
Opravuji se. Ve sportu lezeckém udávají a vždy udávali směr ti nejlepší. Autority. Moje zkušenost s mg je taková, že mg vadilo vždy lidem co buď nelezli vůbec nebo velmi málo nebo výkonostně nevýrazně. Třeba takový Špek leze bez mg a nemá nic proti prášení. A je to lezecká pískovcová špička. Písku maglajz nevadí a sabotování vývoje / v lezení i jinde / máme už od roku 1989 za sebou. jinak přeji krásný zbytek dne a hlavně radost z možnosti vůbec lézt. Mám a měl jsem dost kamarádů co už lézt nemohou.
Zdendyšodpovědět 
 Re: Větrné mlyny12:07:20 05.05.2004
Tak to jo! Souhlas! Přeci jen bych si neodpustil, že z těch nejlepších si nemusí ti ostatní brát automaticky všechno a všude. :) ...každopádně Fšemfšudefšechnofajn a Zdar!:) Howng.
Honza Pušodpovědět 
 Re: Větrné mlyny19:57:17 05.05.2004
Aaaa, a mame tady leninskou teorii, ze vyvoj urcuje "uvedomela skupina" v cele mas. Na to jsem haklivej. Radbych te Zdendo ubezpecil, ze centrum mysleni neni v koneccich prstu.
A taky - vestsina tech, co znam a propaguji magnezium na piskach, leze vykonostne nevyrazne.
Takze zase specialne pro tebe - kolik prelezu ma za 1 {slovy jedno} leto normalka na Kapelnika, Vychodni na Obelisk, Heinecke, normalka Starosty,... a jak bude povrch skaly p x-prelezech vypadat? A jak ten piskovec ocistime kartaci, kdyz je to tak mekka hornina?
Radbych vedel, ktera "uvedomela" autorita bude tohle prosazovat pod svym jmenem...
TomasKodpovědět 
 Re: Větrné mlyny21:07:46 05.05.2004
Aha! V ZOO maj opici druhu Gibon. Ta je výkonostně o tolik lepší, nežli Brenna s Mrázkem dohromady, že není o čem se bavit. Tak banán do pazoury a bez Mg.
odpovědět 
 Re: Větrné mlyny17:09:01 06.05.2004
Ano AUTORITY,ale kolik jich je na malém čekém pískovišti?Ano Špek ,v minulosti Arnold,ostatní se snaží v odstupu
určovat vývoj lezení,ale ten je ve světě dávno daný i bez nás.Bohužel ho ale nelze ve všem
převádět na naše pískovcové podmínky.To si uvědomují hlavně zahraniční lezci ,kteří k nám houfně nejezdí a nedělejí zde XIIkové prásky.A to
by nezmněnila ani změna pravidel,kruhy/borháky/po
2-3 metrech,magnézium,dělání cest z hora.Na chvíli
by se ukojilo ego několika "vyvolených",pak by následovalo krátké období davového přelézání,a pak by nadlouho nebo navždy /pokud by se nezačaly přidělávat umělé chyty/,nebylo po čem lézt.V současné době myšlení a tréninku lezců není jiná
možnost než tělocvična a umělá stěna.Tam si můžou nastavit obtížnost podle své potřeby,chyty vyměnit,umýt nebo očistit a opravdu hodně dobře a
intenzivně trénovat.A ti mladí už lezou hodně dobře,je to vidět i na závodech.Kdo se chce naučit lézt v horách musí do spár,a tam mu nic
než ruce,nohy a hlava nepomůže,a hlavně musí do
hor.Stav zvýšeného zájmu o lezecké aktivity ale
hlavně vyhovuje výrobcům a prodejcům lezeckého
materiálu, potažmo komerčním horoškolám a cestovkám,to ja ale celkem běžný jev vyspělé společnosti,která si ale občas nevidí dál než na svůj nos.
Jinak pro neukojené pískovcové lezce-je tolik
možností ve všech stupních obtížnosti,stačí dojet
do Schmilky nebo kousek dál a stoupat...A ještě na závěr budu trochu moralizovat,zamyslete se nad
lezeckou činností jako takovou z pohledu nelezce...Bylo mi příjemnější,když se na horolezce
dívali trochu jako na podivína a ne jako na arogantního škůdce,který nerespektuje daná pravidla - to se týká ale bohužel i jiných činností a nejen horolezců.Jinak přeju veselou mysl Filipíno

filipínoodpovědět 

 Větrné mlýny09:17:26 06.05.2004
Rád bych viděl přelézt Supernovu na Obelisk bez mg. Nebo třeba Panteonskou superligu/plotny/ a pod. Vsadil bych jen na Špeka ale to je čestná a vzácná vyjímka. Jinak víme, my co lezeme, že měkkým pískům vadí zejména tvrdá obuv / vesměs všechny dnešní lezečky / a opakované zakládání jištění. Dále pot z rukou je agresivní kyselina na rozdíl od mg. Jak vyčistíme opocené a zamaštěné chyty Tome ?
Zdendyšodpovědět 
 Re: Větrné mlýny11:50:26 10.05.2004
Opocené, zamaštěné chyty na pískovci??? Kde? Ono to existuje? Procházím si pamětí celé Dračí skály, hmmm, nic. Nebo v Ostrově? Hmmmm...nevzpomínám si, taky nic. Tak kde? Na Suškách? Fotogenická, tak taky ne, Kuttův roh taky ne,... sakra tak kde?
Přibližně: Když si vezmu, že v průměru má jedna věž tak výšku 10 metrů, lezecký krok je dlouhý tak 0,5 m, tak to máme 20 kroků, či-li 40 chytů v jedné cestě. Když by jedna věž měla 8 cest (čtři stěny, čtyři hrany), tak na jedné věži je 320 chytů, ve skalním městě 20 věží to je 6 400 chytů. Malé skalní městečko, a kde jsou ty spousty opocených chytů??????????????
Opatlávání potem je chyméra, protože zpocená ruka = špatně se leze = a) buď se neleze, nebo b) jde se na lehčí = rychlý a snadný přelez i se zpocenou rukou (také = lepší možnost v klidu otřít ruku aspoň o oblečení) celkově = malé opatlání chytu. Ano, dovedu si teoreticky představit, že pot jde nanést na povrch skály, ale sám fakt zpocené ruky reguluje lezení!
Maglajz ale tuto samo-regulující vlastnost nemá. Maglajz je jak drbání svrabu - víc, ještě víc, a ještě ještě víc, VÍC,...
Závěrem: Vždy, když je řeč o tom zatr bílém prášku, myslím hlavně na ty často lezené cesty okolo V - VII. Tady je problém. Tyhle cesty se lezou masově.
TomasKodpovědět 
  Re: Opocené chyty18:04:55 10.05.2004
Ahoj Tomasi, v zájmu objektivity ti musím prozradit jednu cestu na Suškách, která v současnosti disponuje opocenými chyty a to dokonce v kombinaci s nově nanesenou vrtvnou maglazu, což je obzvláště odporná kombinace na omak, ale lézt se to pořád dá.
Je to Maškova na Samotáře.
Ty černé opocené chyty se tam vyrvářely po generace a podstatně pomaleji, než teď narůstají vrstvy maglajzu.
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: No jo14:21:42 11.05.2004
A jó, richtig, Maškova. Jenže to je takový moc specifický případ, kde se kombinuje více věcí: a)převislá stěna, neoprší, k tomu b)slaňák hned nad cestou, davy lidí lezou TR (s horním jištěním).
A stejnak mi to moc ušmudlané nepřijde. Leda tak v těch velkých dírách jsou okraje ohamtané (jak tam lidi se drží, a neví jak jít výše, kde jsou už chyty menší, přešlapují tam, potí se námahou, a pak odsednou).
No fajn, nebudu oportunista, tak to máme tak dva, tři opocené chyty. V průměrném skalním městě jsem odhadl 6 400 chytů. Zbývá ještě 6 397...

TomasKodpovědět 
   Re: Opocené chyty21:26:56 10.12.2004
Ale co teď proboha ! Maškova je od potu i maglajzu. Co zakážeme. Holé nebo bílé ruce. Já bych zakázal tu cestu lézt. To by mohlo být fér.
No a co Jižni traverz. Ten byl odporně mastný už za soudruhů. Ale vážně nevážně. Maglajz je moc ošklivý prášek který na pisek nepatří možná stejně jako lezci.... Jo a taky jsem zkoušel běhat bos. Jde to ale blbě.
Zdendyšodpovědět 
    Re: Opocené chyty00:09:29 11.12.2004
Zííív.. kdo mě to budí, hmm, tam v tom vodorovném úseku, ty horizontální kapsy? no jo, budiž, tak asi tři chyty, co. Tak 6 394... za dalších třičtvrtě roku ahoj.
:-)
TomasKodpovědět 

 Ok16:55:18 07.12.2004
video je skevele a co se tyce maglajzu podle me patri jen na vapno nebo na stenu a ne na pisek-skala se opravdu nici..a lezeni na pisku me bavi predevsim proto ze se hledaji chyty a ne ze budou omagovany jako na stene o tom to proste neni.
Pecaodpovědět 
 Re: Ok08:57:09 11.12.2004
Neříká se omagované chyty ale omaglajzované. Aspoň jsme to tak říkali už v roce 1988 a to prosím se přiznam, téměř ve všech písovcových oblastech. Pravdou ale je že jsme pod devět nelezli. Ale hledáním chytů zdar.
Zdendyšodpovědět 
  Re: Ok09:06:16 11.12.2004
Taky proč lízt pod devět???
jan pušodpovědět 

 vetrné mlýny20:59:30 10.12.2004
No bez maglajzu listopadovou, to je ůžasný výkon. Jsem oslněn,oslepen. Taky to zkusím. To je motivace jako blázen. Možná to vylepším ještě tak že odložím klobouk a boty.
Zdendyšodpovědět 
 Re: vetrné mlýny21:35:47 10.12.2004
To už je passé. Bos a bez mága to už dávno přelezl Pletánek. Další stupňování čistoty už je možné jen odložením trenýrek. Ty jsou taky umělá pomůcka.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: vetrné mlýny08:42:57 11.12.2004
O Mílovi vím. To byl a vždy bude pro nás silná motivace. občas ho rád vidím. K Srbsku patří neodmyslitelně. Myslím že se k němu hodí stejně jako Srbáč k němu. Občas ho potkávám u Apolináře kde přeříkává dlouhé modlitby. Něco o nanebevzetí.
Zdendyšodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 249 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.