LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   OS, RP,... to zná každej, ale ZK? Zelenej ksicht:(
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140167 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Rock 'n' Wall - Plzeň
V 16 - Plzeň

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Mistrovství ČR v boulderingu

vyhráli Vojtěch Trojan a Eliška Adamovská

Mistrovství ČR v boulderingu v Lanškrouně vyhráli dnes večer Vojtěch Trojan a Eliška Adamovská. Druzí byli Martin Stráník a Slovenka Vanda Michalková, třetí Štěpán Stráník a Jana Ondřejová.

Výsledky finále mužů:



Výsledky finále žen:



Finále se přenášelo živě na Youtube. Zde je záznam:

Finále mužů:


Finále žen:




Odpoledne v semifinále byl nejlepší Šimon Potůček, Martin Stráník byl 2., Vojtěch Trojan 3. Ráno v semifinále žen byla 1. Slovenka Vanda Michalková, 2. Eliška Adamovská a 3. Jana Ondřejová.

Výsledky semifinále mužů:



Výsledky semifinále žen:



Zde je záznam semifinále žen:


Zde je záznam semifinále mužů:



Kvalifikace byla v pátek. V ní z žen byla nejlepší Vanda Michalková ze Slovenska, 2. byla Eliška Adamovská a 3. Eliška Novotná.

Z mužů byl v pátek večer v kvalifikaci nejlepší Martin Stráník, 2. Roman Kučera a 3. Štěpán Stráník.

Výsledky kvalifikace žen:


Výsledky kvalifikace mužů:



...

sth   [úpravy] 23:51 08.12.2018Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Že by nová svazová trafika?09:06:56 09.12.2018
Ze zajímavosti jsem se mrknul na přímý přenos a zaujalo mě několik sdělení, které vypadly z HoBlíka před vyhlášením výsledků mužů. A jestli jsem to správně pochopil, tak jedno z nich je, že svaz chystá novou trafiku a dovolil bych si tipnout i pro koho… řekl bych, že pro mladého Bintera.

Vsadil bych si na to klidně i lahvinku dobrého vínka… (;-). Pletu se?

( https://www.youtube.com/wa tch?time_continue=809 8&v=Qe7vl8QpOtg - odstraň 2 mezery - Od času 2:13:20 )
JiBodpovědět 
 Re: Že by nová svazová trafika?12:34:40 09.12.2018
Rád bych ti odpověděl, video jsem si pustil, ale, bohužel, nedokoukal jsem ho, neměl jsem na to :-(
odpovědět 
 Re: Že by nová svazová trafika?13:45:03 09.12.2018
Každý má svůj svět. Čím je vzdálenější od reality, tím jsou s ní střety tvrdší a bolestivější. Škoda jen, že tihle klauni disponují tolika financemi od EU.
Bídaodpovědět 
 Re: Že by nová svazová trafika?11:12:02 12.12.2018
Když o tom tak přemýšlím, tak proč ne? Někdo to dělat musí, a když to udělá dobře a za rozumné peníze, proč by to nemohl být mladý Binter? Podle mne je jedno, jaké jméno to dělá, když se ohlídají finace, aby to nestálo dvakrát tolik, co od jiného.
odpovědět 
  Re: trafika?14:05:56 14.12.2018
Mě hlavně překvapuje, jak někdo může považovat nepříliš vděčnou práci kolem organizace závodů za trafiku. Podobnost může být akorát v tom, že trafikant většinou pracuje za minimální mzdu, což u ČHS bude nejspíš podobné.
Možná se ale JiB třese na teplé místečko organizátora závodů a bojí se, aby mu ho Binter ml. nevyfouknul. Že by špatně maskovaný zákulisní boj?
Juraodpovědět 
   Re: trafika?14:51:03 14.12.2018
Ano, organizace závodů může být nevděčná, zvlášť pokud organizátorům házel svaz klacky pod nohy. Na druhou stranu pokud je to tak nevděčné, nemusel by MČR organizovat místopředseda ČHS, čímž je mírně řečeno ve střetu zájmů, což není poprvé, že?
odpovědět 
    Re: trafika?15:18:27 14.12.2018
To je nesmysl. Úkolem ČHS je organizovat závody. Je na něm, jestli se rpzhodne to udělat vlastními silami, nebo si na to najme externího pořadatele. O žádný střet zájmů se nejedná a jednat ani nemůže.
odpovědět 
     Re: trafika?16:24:52 14.12.2018
Místopředseda VV schvaluje externího pořadatele, u něhož je osobně zainteresován - to není střet zájmů? Zvlášť když se tím zneprůhlední finanční toky? A v případě více nabídek na stole jsme u jasného střetu zájmů. Žádný nesmysl.
odpovědět 
      Re: trafika?17:17:52 14.12.2018
O jakých více nabídkách mluvíš? Kolik jich podle tebe bylo?
odpovědět 
      Re: trafika?17:30:50 14.12.2018
Pokud je řeč o boulderingu, tak tam místopředseda nefiguruje. Pokud má být řeč o obtížnosti, nezaznamenal jsem jakoukoliv jinou nabídku a je otázkou, zda zájem přetrvá i na další rok.
odpovědět 
       Re: trafika?18:08:28 14.12.2018
Tak žádná jiná nabídka nebyla? Skutečně? Další otázkou je, proč se o to nikdo nepere. Odpovědí je styl jednání a chování předsedy KSL. Ono celé sportovní lezení v ČR je takovou Potěmkinovo vesnicí s Adamem, Kubou a dalšími na fasádě.
odpovědět 

 top09:15:33 09.12.2018
Něco tak debilního jako ten neuznanej top Štěpána Stráníka na 2. finálovým boulderu jsem už dlouho neviděl.

Jednoznačně nejsilnější borec skončil 2. Vítěz vzhledem k typu boulderů zasloužený.
odpovědět 
 Re: top11:08:13 09.12.2018
Podle záznamu bych řekl, že přidal druhou ruku na top až po limitu.
odpovědět 
  Re: top12:14:17 09.12.2018
Možná. Prostě to ale držel a kontroloval, o tom není pochyb. V tomto případě přidání ruky nic neřešilo. Pěkný příklad úzkoprsosti.
odpovědět 
   Re: top12:23:22 09.12.2018
v tomto pripade se stal obeti "novych" pravidel. je skoda ze televizni komercionalizace meni pravidla sportu. zavod celkove ale hodne pekny...
odpovědět 
   Re: top12:24:40 09.12.2018
No jde o pravidla, ne o úzkoprsost. Pokud je v pravidlech nějaká definice, tedy obě ruce, a on drží jednou, chyt kontroluje, ale druhou přidá později a rozhodčí by to uznal, tak sice by to z hlediska pocitového bylo správně, protože se jedná o maličkost, ale v případě protestu by museli stížnost uznat. Prostě pravidla jsou jednoznačná a nelze je ohýbat dle potřeby a subjektivního názoru.
odpovědět 
    Re: top12:36:23 09.12.2018
No tak by stížnost uznali, v tom není problém. Takže jsme tam, kde jsme byli. Pravidla jsou jasná, překračovat je lze, není pravda, že nelze. Ne každé překročení pravidel je ke škodě věci.
odpovědět 
     Re: top12:55:04 09.12.2018
Typicky cesky nazor.
odpovědět 
      Re: top08:53:24 10.12.2018
Rozhodnout ve sporný moment ve prospěch sportu, na tom není nic typicky českého.
odpovědět 
     Re: top13:22:40 09.12.2018
Takže rozhodneš proti pravidlům s tím, že když to bude někomu vadit, tak to tedy změníš? Takové lůzrovské poněkud...
odpovědět 
      Udržení chytu.19:35:31 09.12.2018
Může mi někdo říct proč v prvním a třetím boulderu bylo snad nejtěžší přidání druhé ruky do topu? Na svěťáku se to nevidí, těžký krok do topu ano a pády z něj ano, ale né přidání ruky, dost zbytečný nešvar.
Jakubodpovědět 
      Re: top08:54:13 10.12.2018
Rozhodneš ve sporný moment ve prospěch sportu. Pokud někdo podá protest (mimochodem pochybuji, že by se v této situaci stalo, neboť by to bylo zcela bezcharakterní...protože by podávající protest prodával protest s vědomím, že soupeř top pevně držel a kontroloval), přezkoumáš sporný moment, rozhodneš dle pravidel pro, nebo proti.
Btw. mám dojem, že nevíš, co znamená slovo lůzr. Tady se prostě nehodí, nedává to smysl.
odpovědět 
       Re: top15:43:23 10.12.2018
Nejde jen o protesty, ale i kvalitu výkonu rozhodčího. Pokud rozhodčí viděl, že podle pravidel nebyl top držený oběma rukama v limitu, tak jeho úkol není ohýbat pravidla, ale podle svého nejlepšího vědomí a svědomí rozhodovat podle pravidel. Štěpán druhou ruku nepřidával staticky jen pro formu, ale musel se nejdřív ještě přitáhnout, aby zafixoval pozici. A na ten přítah mu už nezbyl čas.
odpovědět 
        Re: top16:44:55 13.12.2018
Aha, takže tys to ani neviděl. Druhou ruku přidával staticky, nic nefixoval, držel to jednou rukou betonově, přidání už nic neřešilo.
odpovědět 
         Re: top18:18:53 13.12.2018
řešilo ten požadavek pravidel, že top je nutno kontrolovaně držet oběma rukama.
odpovědět 
         Re: top - záznam finále14:19:00 14.12.2018
Spíš jsi to neviděl ty, koukni na záznam z finále tady: https://www.youtube.com/watch?v=Qe7vl8QpOtg od 50:57 o nějakém statickém přidání nemůže být řeč. Nejdřív dohmat levou rukou, pak vítězné gesto (v časové tísni úplně zbytečné, bez něj by to v pohodě stihnul), po něm zahoupání a přítah s postupem nohama stěnou, až potom teprve přidání pravé ruky. Jo ten statický dohmat druhou rukou by tam udělat šel, ale musel by se udělat místo zbytečného hemžení a pak by vše vyšlo i časově. Pokazil si to bohužel sám.
odpovědět 
          Re: top - záznam finále14:58:30 14.12.2018
Ve druhém detailním záběru je pak ještě vidět, že před tím "statickým" přidáním druhé ruky šel nejdřív pravou nohou na stup doprava, zvedl se na něm a až pak přidával pravou ruku k levé na Top..
odpovědět 
           Re: top - záznam finále12:28:42 17.12.2018
pridal ju o pol sekundy po ukonceni, takze neskoro :O
zavakyodpovědět 
   Re: top13:10:24 09.12.2018
Promiň ale pravidla hovoří o tom, že to musí závodník kontrolovaně držet oběma rukama. Další pravidlo říká, že pokus končí uplynutím časového limitu. Suma sumárum, v době časového limitu držel topový chyt jen jednou rukou takže pravidlům pro uznání top nevyhověl.
odpovědět 

 Bouldry11:17:16 09.12.2018
Bouldry vypadali opravdu krásně ale může mi někdo vysvětlit, proč celkem v semifinále a finále žen (8 bouldru) bylo 7 skoků, z toho 6 v prvním kroku? Holky se pěkně rozřadily ale nepřijde mi to jako optimálně postavené závody.
Kytičkaodpovědět 
 Re: Bouldry11:33:18 09.12.2018
Tak vono se blbě skáče do rizika když máš nohy 2m nad žíněnkou. Níž je to daleko lepší, víc ostrejch pokusů, atraktivnější - a vždycky to bude někde před zónou. Mně se to včera líbilo, holek cesty byly hezký, dynamický, koukatelný, lezitelný, atmoška OK, celkově fajn.
DXodpovědět 
  Re: Bouldry15:06:12 09.12.2018
Finále za mě suprové, spíše narážím na semifinále. Ve všech bouldrech skoky v prvním kroku a prvních asi 10 holek si v podstatě vůbec nezalezlo. To už je definitivně přepálené.
Kytičkaodpovědět 
   Re: Bouldry08:01:41 10.12.2018
Ja semi nevidel, finale souhlas. Jinak baby pekne lezeni, jsou dobry! A bojovnost, ty desitky pokusu v tezkych nastupech, vsechny bez vyjimky, klobouk dolu!
DXodpovědět 

 pěkné12:42:42 09.12.2018
Závody pěkné, ale podle mě hodně malý důraz na sílu, která je součást boulderingu stejně jako jiné kvality, třeba technika. Rozhodla koordinace, to je dnes moderní, na sílu se bohužel trochu zapomnělo. Kaňka na jinak pěkných závodech.
odpovědět 
 Re: pěkné15:51:47 10.12.2018
To není kaňka, ale současný trend. Je dobře, že MČR nebylo postaru na hrubou sílu, ale že závodníci mohli soutěžit v podmínkách, které budou co nejpodobnější mezinárodním závodům. 4 stavěči s dostatkem času si mohli dovolit vyladit koordinační kroky, což se jim perfektně povedlo.
odpovědět 
  Nepěkné11:41:15 12.12.2018
Jsem se asi snažil koukat na jiné závody, i když pár vlaštovek tam bylo, je tu stále rozdíl velikosti parníku. Malá převislost, obří stupy, spíš se to tvářilo jak lokální závody, což vlastně byly. A příště raději nějaké krajské město.
K.odpovědět 
   Re: Nepěkné13:54:26 12.12.2018
"Mala previslost, velke stupy,..." Ty jsi hodne mimo synku :-).
odpovědět 
    Re: Nepěkné14:27:09 12.12.2018
Taťko, sice to, o co tě teď žádám, je tak trochu masochismus, ale koukni se znova na ten záznam. A pak si přečti báseň Dědova mísa.
odpovědět 
     Re: Nepěkné14:53:50 14.12.2018
Taťka asi moc závodů SP neviděl.
odpovědět 

 ČHS hledá organizátory15:38:13 09.12.2018
"Svaz hledá organizátory. Lidi, kteří si organizaci závodů vezmou za svojí práci." Teda Honzo Bloudku fuj.
Proč jsi poslal výpověď klukům, kteří v ČR boulderingové závody vybudovali? Důvody byly zjevně malichérné. V boulderingu je malá skupina lidí a kdo se okolo něj pohybuje, ví, že ČSL se poslalo závody do podoby, kterou jste nyní využili pro MČR.
Až někdo překlene těžké období organizace závodů, vezme si pak svaz závody opět pod svá křídla?
Svaz není špatný, jenže je to o lidech a zjevně je v nich - ve vás chyba.
odpovědět 
 Re: ČHS hledá organizátory18:03:10 09.12.2018
Úroveň MČR v Lanškrouně se podobala spíš svěťáku než nedotaženým pokusům ČSL.
Martinodpovědět 
  Re: ČHS hledá organizátory19:31:52 09.12.2018
To jsi asi nikdy nebyl ve Slaném :)
Pavelodpovědět 
  Re: ČHS hledá organizátory09:05:46 10.12.2018
Jasne :). A hlavne tech zavodu, ktere CHS vubec nezvladlo zorganizovat a radeji je zrusilo.
odpovědět 
  Re: ČHS hledá organizátory10:23:14 10.12.2018
Tak určitě :-D Akorát proč se na svěťák dokážu dívat 2 hodiny a Lanškroun jsem nevydržel ani 5 minut, s přetáčením.
Bídaodpovědět 
 Re: ČHS hledá organizátory20:10:07 09.12.2018
Naprostý souhlas. Když jsem to slyšel, musel jsem se smát, jinak bych se zase jenom nas***. Dlouho jsem neviděl někoho takhle opovrhovat něčí prací a názory.

PS: Po organizační stránce nejde MČR nic vytknout. Škoda de facto absence publika.
Martin Šifraodpovědět 
  Re: ČHS hledá organizátory20:17:43 09.12.2018
palec hore
+1odpovědět 
  Re: ČHS hledá organizátory23:54:17 09.12.2018
Shlédl jsem to povídání taky a žádné opovrhování něčí prací jsem neslyšel. Mlůžeš vysvětlit o co by mělo jít?
odpovědět 
   Re: ČHS hledá organizátory01:29:55 10.12.2018
Pravda, není to v tom proslovu, ale je to v činech za poslední rok. Předseda má obavy, že nejsou lidi, kteří by pořádali závody. Proč se teda zbavili skupiny lidí, která dostala bouldering na náměstí a do televize? Ty lidi tady jsou. Bohužel jen nechtějí s vedením svazu nic mít.
Martin Šifraodpovědět 
    Re: ČHS hledá organizátory01:37:05 10.12.2018
co by měl svaz dělat, když se podle toho co psali snažili s tou skupinou dohodnout ale nedohodli se. Tak hledají cestu jak to udělat V tom těžko hledat nějaké opovrhování
odpovědět 
     Re: ČHS hledá organizátory02:13:09 10.12.2018
Doporučil bych ti přečíst si všechny příspěvky, které se toho týkají ještě jednou. Bohužel je to asi jako doporučit ti jíst hřebíky. Nic příjemnýho.

Ve zkratce. ČSL tu soustavně několik let budovalo zázemí pro soutěžní bouldering dospělých i dětí. ČHS se něco nelíbilo a vyřešilo to tím, že jim vypovědělo smlouvu, ne protože se jim něco nelíbilo, ale protože nevystavili včas propozice a dodali pozdě výsledky. To je ta prasárna.

Jsme v malé české kotlině, kde nemáme rozhodně na výběr a nemůžeme si dovolit nenacházet shodu. Takhle se nikam neposuneme.
Martin Šifraodpovědět 
      Re: ČHS hledá organizátory08:47:54 10.12.2018
Není to náhodou tak, že ČSL nechtělo spolupracovat s ČHS? Chtělo diktovat svoje vlastní podmínky a když na to ČHS nechtělo (logicky) přistoupit, tak nebyli ochotní do toho jít. Viz:


"ČHS předložil Českému sportovnímu lezení nabídku možné spolupráce při organizaci Českého poháru v boulderingu a Českého poháru v boulderingu mládeže, jejíž znění je v příloze zápisu.

ČSL tuto nabídku do jednání VV nepřijalo s tím, že si klade své podmínky a požaduje zejména uzavření smlouvy o dlouhodobé spolupráci i pro následující roky ještě před konáním letošních závodů.

VV ani KSL nepovažují za únosné zavazovat ČHS k dlouhodobé spolupráci dříve, než se v praxi ověří její funkčnost a požadovaná kvalita plnění ze strany ČSL, která letos vedla k výpovědi smlouvy.

VV diskutoval další postup včetně termínů s ohledem na časové okolnosti a rozhodl pro případ, že by si ČSL nadále kladlo neakceptovatelné podmínky, zahájit přípravy uspořádání MČR a MČRM v boulderingu ve vlastní režii."
Katoodpovědět 
       Re09:14:52 10.12.2018
Proč se tak důležité závody pořádají ve městech jako je Lanškroun?MČR na obtížnost v obchodním domě?.. kdo to vymýšlí?.. před deseti lety byly zavody na větší úrovni než dnes.Namesti hlavních měst a festivaly,na takových místech by se měli závody pořádat! Lanškroun palec dolů
odpovědět 
       Re: ČHS hledá organizátory09:25:27 10.12.2018
Zvláštní je, že jeden subjekt může dostat pořádání závodů(MČR na obtížnost) na více let, byť před tím podobnou akci nedělal a druhý, který má dlouholeté zkušenosti musí něco dokazovat :-). Asi je dobré to umět poRešit.
odpovědět 
       Re: ČHS hledá organizátory10:17:32 10.12.2018
@Kato: Odpověděl sis sám. Podle mě takhle vyjednávání o něčem důležitém nevypadá.

„VV ani KSL nepovažují za únosné zavazovat ČHS k dlouhodobé spolupráci dříve, než se v praxi ověří její funkčnost a požadovaná kvalita plnění ze strany ČSL, která letos vedla k výpovědi smlouvy.“

Tohle vidím jako jasnou účelovku :-) Tři roky zvedali závody z hnoje. Dostali výpověď kvůli totální prkotině, ale ČHS chce ověřovat kvalitu. V praxi by si tedy ČSL dali bacha, všechny propozice a výsledky vystavili správně a ČHS by podepsalo smlouvu. Vážně? Kdyby ta výpověď byla opodstatněná, naprosto to chápu. Kdyby se opakovali závažné chyby několik závodů, chápu. Tohle nechápu.

PS: Lanškroun. Ano, závod typu MČR by se měl konat ideálně v Praze a za přítomnosti Adama. Nikdo jiný zatím lidi nezajímá.
Martin Šifraodpovědět 
        Re: ČHS hledá organizátory10:30:52 10.12.2018
No on lidi moc nezajímá ani ten bouldering. Ne že bych chtěl obhajovat závody v OC a ČHS, ale rozhodnutí to není, z hlediska marketingu, špatné. Ale takové zadky, jako je Lanškroun nebo Ostrava, také nechápu. Praha/Brno mají alespoň šanci na náhodné kolemjdoucí, ale nevěřím, že by třeba v tom Lanškrouně se mezi diváky dostal někdo jiný, než kamarádi lezců. Pokud ovšem byl ze závodů přenos a hlavní těžiště diváků bylo v TV, je situace trochu jiná, i když tedy dovedu si představit, že závody v normálním místě by měly vyšší účast závodníků.
odpovědět 
         Re: ČHS hledá organizátory11:29:57 10.12.2018
Bohužel přenos je pouze z haly k divákovi. Od diváky do haly se nic nepřenáší. Potom je sakra rozdíl mezi publikem v Teplicích, Slaném nebo teď v Lanškrouně.
Martin Šifraodpovědět 
        Re: ČHS hledá organizátory10:35:03 10.12.2018
Možná byla chybou na kvalitě absence přímých přenosů letos?

Byl bych opatrný s kategorickými prohlášeními jako "nikdo krom Adama lidi nezajímá", možá bys byl překvapený. To myslím v dobrém. Nic není černobílé. Např. já se počítám za člověka a zajímají mě i jiní, ne Adam :-)

Jinak - píšeš to pěkně, klobouk dolů.
odpovědět 
         Re: ČHS hledá organizátory11:44:32 10.12.2018
Chápeme se, lidi = skupina lidí, která lezením nežije, Lezce nečte, ale na stěnu občas zajde. Každý jim říká jinak, třeba koksáci. Než se Adam ukázal v televizi, ani netušili, co lezení je. Myslím si, že jeho výkony k lezení přivedli víc „lidí“, než cokoliv, co udělal svaz za posledních 20 let. To není špatně. Špatné je nevyužít toho potenciálu, nepracovat na osvětě, nedělat nic a místo toho si honit ego. Navíc, Adam není fotbalista, když něco řekne, má to hloubku. Není to nakonec jen o lezení, ale třeba o pokoře, úctě k přírodě, nalezení sama sebe. Možná to zní pateticky, ale lezení může dát dnešní společnosti víc, než jiné sporty. Při lezení si může sáhnout na dno každý. Pod skalou, která tam stojí miliony let jsi nicka.
Martin Šifraodpovědět 
          Re: ČHS hledá organizátory12:41:52 10.12.2018
Troufl bych si říct, že třeba Mrázu nebo Martina Stráníka někteří takoví znají. Učitě je znají lidi ze skupiny "občas zajde na stěnu, lezením nežije, lezce čte" (existuje taková skupina? :-). Souhlasím s tím, že Adam měl na popularitu lezení největší vliv, to jo. Souhlasím i s tím, že Adamova slova mají větší hloubku, než slova průměrného fotbalisty (otázka je, jestli je to to, co většina lidí chce a tím nechci říct, že ne, prostě to nevím, možná prostě lidi chtěj to, co se píše v médiích). Prostě si jen myslím, že i pro lidi té skupiny, o kteér mluvíš, mohou znát i někoho jiného, než Adama. A i kdyby znali jen Adama, proč by to bylo důležité, proč jsi to zmiňoval? Chtěl jsi tím říct, že byla od ČHS chyba nedostat na MČR v boulderingu Adama?

Já se tady v tom sporu (dá-li se to tak pojmenovat) ČSL a ČHS nevyznám, tak bych nechtěl nikomu stranit. Pokud ale mohu posoudit reakce zastávajících jednotlivé strany, jsou mi sympatičtější lidé zastávající se ČSL.
ten co předtímodpovědět 
           Re: ČHS hledá organizátory13:08:50 10.12.2018
Reprezentanti se podle repre smlouvy MCR ucastnit musi. Nicmene Adam se radne omluvil a omluva byla prijata.
Duvod proc nevim, neptal jsem se.
Lumiodpovědět 
            Re: ČHS hledá organizátory10:25:15 11.12.2018
Protože jste toho už posrali víc než dost. MČR v prosinci? Kdy už chce mít každý klid a dát si aspon krátkou tréninkovou pauzu... Nedivím se Adamovi, že se omluvil a radši si v rámci pauzy udělal nový set-up na Kotelně. A jenn tak mimochodem, ČHS sám není schopen organizátorům včas sdělovat jména např.rozhodčích a delegátů (mimochodem to včas znamená, že máte vy sami vypsané termíny do kdy musíte organizátorům sdělit tyto informace) a pak díky prkotině jako včasné propozice nebo co to bylo vypovíte smlouvu jedinému pořadateli, který byl schopen boulder závody pořádat...Nejde jen o dospělé, ale také o boulder děti, které s tím byly spojené. A pak na konci Mčr brečíte jak někoho zoufale hledáte. Stydím se za Vás, za ty žáby na prameni....
proč asiodpovědět 
             Re: ČHS hledá organizátory11:18:37 11.12.2018
Uskutečnění tohoto MČR celkem jasně ukazuje, že pořadatel "co jediný umí uspořádat boulderový závody" není jediný.
odpovědět 
              Re: ČHS hledá organizátory10:44:25 13.12.2018
Jen je trochu problem, ze ten novy poradatel potrebuje nejdrive nekolik zavodu uplne zrusit aby si ziskal energii na usporadani jedineho zavodu.

Jinak souhlas, ze kdyz ti nekdo nehazi zbytecne klacky pod nohy, a kdyz se svezes na vlne, kterou tu nekdo pred tebou vytvoril, muzes udelat i vcelku kvalitni zavody.
odpovědět 
               Re: ČHS hledá organizátory21:45:07 14.12.2018
Tohle jsou konstrukce bez jakéhokoliv smyslu. ČHS je organizátor a má přirozeně zájem na tom, aby závody dopadly dobře. Proč by házel klacky pod nohy tomu, komu svěřil jejich pořádání? Pokud ten pořadatel něco zanedbá, tak je logické, že mu to ČHS vytkne žádá nápravu, nebo třeba i vypoví smlouvu a hledá jiné řešení. Pokud by někomu zadal pořádání závodů a pak mu "házel klacky pod nohy", byl by sám proti sobě.
odpovědět 
                Re: ČHS hledá organizátory11:13:45 15.12.2018
To se zeptej primo CHS, proc se chovalo jak se chovalo. Jo a je videt, ze to fakt cele hodne sledujes ;)
odpovědět 
           Re: ČHS hledá organizátory13:24:02 10.12.2018
Význam AO v tomto přeceňuje. Nikdo nezačne lézt jen proto, že vidí někde reportáž. Vliv na rozvoj lezení, a to zásadní, mají komerční stěny a dětské kroužky. Děti chodí na lezení se školou, rodičům se dostanou do ruky letáky, dají dítko na kroužek, někteří si to zkusí... To je hlavní způsob šíření mezi lidi. Dále komerční stěny nabízí různé teambuildingy a firemní akce, někteří u toho pak zůstanou, přivedou kamarády... Ale dovolím si tvrdit, že jen kvůli nějakému AO nikdo lézt neačal, stejně tak jako se po reportáži nezvýší počet koloběžkářů (máme mistra světa, ale koho to zajímá??) nebo kickboxerů (máme mistryni světa, ale ani její účast u Šípa tělocvičny nenarvala).
odpovědět 
            Re: ČHS hledá organizátory14:10:26 10.12.2018
@ten co predtim: Ano, kdyby tam byl Adam a bylo to v Praze, bude návštěvnost násobně větší. Víc diváků, lepší atmosféra :-)

Myslím si, že AO je osobnost, která dá lidem ten prvotní impulz jít na stěnu, dát dítě do kroužku. Když už děti v kroužku jsou, potřebují nějaký vzor. Věz, že malý děcka chtějí být jako AO, chtějí lízt dlouhý stěny, závodit. Mají nějaký sny a díky nim, u toho sportu vydrží. Někdo chvilku, někdo dlouho.

S tím, že se díky úspěchům nezvýší počet lidí, kteří ten sport dělají naprosto nesouhlasím. Podívej se na biatlon, jaký přetlak je v oddílech po úspěších českých biatlonistů. Biatlon má ale nevýhodu - musíš mít střelnici, závodit. Dospělý vlastně nemají moc šanci biatlon začít dělat. S tím souvisí nárůst běžkařů. Tolik lidí jsem ve stopě nikdy nepotkával. Jezdívali jsem s čelovkama před lety jako jediný paka. Teď potkáš cestou 10 lidí. Lezení, stejně jako ty běžky může dělat kdokoliv, bez nutnosti závodit. Sebereš se a jedeš do háje.

Nakonec se stačí podívat, jak popularity AO umí využít Garda Trentino.
Martin Šifraodpovědět 
             Re: ČHS hledá organizátory14:53:08 10.12.2018
ad Garda Trentino - není ta šaškárna v Massone už za hranou? Oba aktéři jsou komerčně úspěšní ze závodů i ze skalních přelezů, tak proč tahat do skal ještě víc komerce? Ale prý se v Pueblu chystá tribuna, šatny, WC, sprchy, občerstvení, aby aktéři i diváci měli pořádné zázemí.
odpovědět 
              Re: ČHS hledá organizátory15:05:02 10.12.2018
Podle tebe je to za hranou (beru to tak, že tvoje otázka je čistě řečnická, jinak by to ani smysl nedávalo. Proč myslíš, že je to za hranou?
ten co předtímodpovědět 
             Re: ČHS hledá organizátory16:45:03 10.12.2018
AO je osobnost, ale pouze v lezecké komunitě. Mimo žádná osobnost není. Lezení není středobod vesmíru a jestli někdo viděl AO ve zprávách z USA, určitě to nebyl prvotní impuls na lezení bigwallů, tedy určitě ne v masovém měřítku. Jako že někdo viděl zprávu, že Onda přelezl El Capitan, a hned běžel na Off? Mimo lezení je AO postavička s nulovým významem. Zaměňuješ příčinu a následek. O AO se například děti a mládež dozví teprve na stěně, ale určitě tam nepřijde kvůli němu. Mám na jedné veké pražské stěně co do činění právě s dětskými kroužky a příměstkými tábory. Když dopo přijde nějaká škola, o AO neví prakticky nikdo, ale skoro vždy se najde pár jedinců, kteří chtějí poračovat v kroužku/oddílu, a u kterých pak přijdou i rodiče, kteří přivedou známé... Ale pravda, jsem z Prahy, ta je dost specifická, jak funguje venkov, to nevím. Třeba Pepíci v Brně fakt začnou lézt jen proto, že z Brna je AO, o kterém někde zahlédli nějaký titulek na Novinkách :-) Ale dost o tom pochybuji. Ostatně sám se podívej na historii a rozvoj. Když nebyly komerční stěny, měli jsme mistra světa také, nebo ne? A podepsalo se to nějak na masovosti? Ne, protože ty masy ani neměli kde lézt. Teď komerční stěny jsou, mají plno a lezení rozkvétá a rozkvétalo i v době, kdy AO o sobě vědět nedává. Kdybys měl křivky návštěvnosti stěn, sám bys to viděl... Prostě AO je u části lidí z lezecké komunity za boha, ale pro zbytek světa jeden z hromady dalších (kolik lidí zná nějak více Emons, trojnásobnou olympijskou vítězku? Proti ní je Ondra, co se týká médiií, hadr).
odpovědět 
              Re: ČHS hledá organizátory17:47:49 10.12.2018
Nepochopil jsi, co jsem psal. Když byl Mráza mistrem světa, lezení nikoho nezajímalo. Nikdo netušil, že vůbec takový sport existuje. S narůstající popularitou sportu jako takového se určité povědomí vytvořilo. Dneska bylo lízt jednou v životě podle mě minimálně 80 % dětí. Možná víc. Je to nějaký přirozený vývoj, který jde více či málo urychlit.

Adamovy výsledky občas někoho zaujaly. Až třeba letos před MS běžel každý den na Radiožurnálu seriál o Adamovi a lezení. Takovou reklamu lezení v ČR nikdo nikdy neudělal. A teď to cos nepochopil. Neznamená to, že všichni hned běželi na Off. Znamená to, že třeba každý 5. otevřel ty internety a podíval se, co to lezení je. Každý 10. uvažoval, že půjde s děckem v neděli lízt, protože minulou neděli byli v ZOO a aquapark je drahý. Když nakonec každý 1000. kdo to slyšel začne aktivně lízt, je to úspěch. Může to být ale třeba každý 500. Stejně jako díky výsledkům biatlonistů si třeba pořídil každý 1000. člověk, který viděl olympiádu běžky. Nakonec když se tímhle způsobem najde jakýkoliv talent, bude to jednou vzor pro další a další děti. Pokud chceme, aby byla společnost zdravá, je jedno co za sport lidi dělají. Hlavně, že nesedí u piva.

Svaz má potom zajišťovat tenhle servis. Spolupracovat na rozvoji lezení ve školách, podílet se na vývoji metodik pro učitele atd. Místo toho, si tady ve čtyřech lidech hrají na managery. To, co si někteří myslí, že zalezou do skal a budou ze sebe dělat neviditelné, je úplně to nejhorší. Nakonec přijde ta masa koksáků z překližky a převálcuje je.
Martin Šifraodpovědět 
               Re: ČHS hledá organizátory19:45:54 10.12.2018
Asi si jen nerozumíme, s tím, co jsi napsal teď, jen souhlasím. Důležitý je ten začátek - když byl Mráza mistr světa, nikoho to nezajímalo, protože lezení bylo neznámé. Teď je známé, a tak Ondra zajímá. Ale kdyby Ondra podával dnešní výkony 20 let zpět, také by nikoho nezajímal. A k lezení masy nepřivedl, stejně jako nepřivedl Mráza. Ale to lezení není známé kvůli AO, ale díky rozvoji komerčních stěn. A díky tomu, že je známé a populární lezení, je známý i AO. Určitě to není obráceně.
odpovědět 
            Re: ČHS hledá organizátory19:33:36 13.12.2018
koho tam mel šíp?
strejdaodpovědět 
        Re: ČHS hledá organizátory11:52:09 10.12.2018
@Martin Šifra
Kdybys byl v roli ČHS, spolupracoval bys s někým, o kom víš, že jeho konečný cíl je tě zcela vyšachovat a mít v budoucnu boulder závody jen a zcela ve vlastní režii?
Nemá i ČSL nějaký podíl viny na té stávající blbé situaci?
Katoodpovědět 
         Re: ČHS hledá organizátory12:11:10 10.12.2018
I kdyby toto byla pravda tak o co jde? Pokud jde vsem o kvalitu tak by i CHS mohlo byt rado ze tu ma poradatele co to pro ne udela a - klidne nemam s tim problem - na tom i vydela. CHS by to zastresila a vpodstate slizla smetanu. Problem je ten ze Honza Bloudek chce za kazdou cenu udelat z CHS komercni projekt a proto vidi nepritele vsude. Jeho presvedceni je pouze v komercionalizaci svazu. Nepochpil se strategicke partnerstvi by prineslo lezeni vic...
janodpovědět 
          Re: ČHS hledá organizátory13:48:13 10.12.2018
@Kato: Chyba v jednání je na obou stranách. Dopisování si přes Lezce bylo jak hádání dětí na pískovišti. Prezentaci ČSL z počátku vidím jako velmi nešťastnou, chaotickou a nepřipravenou.

Mohlo to vypadat, že chtějí závody pro sebe, ale technicky by se to nikdy nestalo. Snad si nikdo nemůže myslet, že by se povedlo vytvořit nový spolek, který by dostal dotace z MŠMT a stal se členem IFSC. Nebo, že by ČSL vytvořilo svou soutěž. Pohár, stejně jako svaz, může být jen jeden. Měl by to být zprostředkovatel diskuse. Jak píše @jan, ucítili peníze a jdou za nimi. Je to jako se státním aparátem - má sloužit lidem a nevydělávat. Zastávat roli, kterou komerční sektor zastávat nemůže - jištění, technická komise, školení. Ať si Petr s Honzou založí svůj spolek, vzdají se funkcí na svazu a jdou bojovat o pořádání závodů s ČSL, když si myslí, že je to dobrej byznys :-D
Martin Šifraodpovědět 
           Re: ČHS hledá organizátory14:29:15 10.12.2018
@Martin Šifra
"Mohlo to vypadat, že chtějí závody pro sebe, ale technicky by se to nikdy nestalo. Snad si nikdo nemůže myslet, že by se povedlo vytvořit nový spolek, který by dostal dotace z MŠMT a stal se členem IFSC."
Mně se právě zdá, že to byl jasný cíl ČSL a že si to nejen mysleli, ale také začali podnikat kroky k tomu, aby toho dosáhli. A tak se nedivím, že s nima ČHS už nechce spolupracovat raději vůbec.
odpovědět 
           Re: ČHS hledá organizátory14:54:31 14.12.2018
@Martin Šifra A jak tedy vysvětlíš, že kluci z ČSL na MŠMT jednali o dotacích pro nový spolek zastřešující soutěžní lezení? Nebo jak vysvětlíš dopis, který posílali na IFSC ve snaze převzít soutěžní lezení? Co může přinést ČHS "strategické partnerství" s podrazáky, kteří se na jedné straně tváří jako partneři ale za zády vyjednávají o vyšachování ČHS ze hry. Ty bys vážně s někým takovým vesele spolupracoval dál?
odpovědět 
            Re: ČHS hledá organizátory13:19:43 19.12.2018
Uz ty otazky maji v sobe prekroucenou realitu, tak se ani nedivim, ze nikdo neplytva energii na odpoved :-D
odpovědět 
         Re: ČHS hledá organizátory09:49:23 12.12.2018
Stavíš otázku dosti jednostranným a zavádějícím způsobem. Já třeba to vidím tak, že kluci z Lezení do škol s popularizací boulderingu a pořádáním systematických sérií závodů před cca 6ti lety začali. Pro pořádání "ofi" lezeckých soutěží, mistrovského ČR seriálu prostě potřebovali nějakou spolupráci Svazu - ať už faktickou nebo formální. Hádám že tahle potřeba "nedělat to bez ČHS" vyšla především z nějakých Svazových pravidel. Tedy situace může být i opačná než jak ji ve své otázce stavíš ty. V reálu to asi bude něco mezi - jen se mi nelíbil tvůj manipulativně postavený dotaz.
DXodpovědět 
        Re: ČHS hledá organizátory10:12:24 13.12.2018
MČR v boulderingu 2017 se konalo v Praze a publika tam bylo tam bylo možná míň než teď v Lanškrouně, kde mělo být kolem 300 lidí na finále. Akorát, že to pořádal Oliváč a tak si na to nikdo v komentářích nestěžoval.
Petrodpovědět 
      Re: ČHS hledá organizátory11:50:07 10.12.2018
Četl jsem všecno, co se okolo toho publikovalo a kromě toho jsem byl na VH, kde pánové z ČSL dostali nadstandardní prostor, ale nepřesvědčili mne, stejně jako většinu ostatních delegátů. Myslím, že jsi jednostranně zaujatý a hodnotíš situaci ne zcela objektivně. Navíc k hodnocení nemáme všechny informace.
odpovědět 
       Re: ČHS hledá organizátory15:01:31 10.12.2018
Porad jeden a ten samy clovek, co? Cilene polozi dotaz jakoby v nevedomosti, o dotaz ale vubec nejde, jen si tim pripravuje pudu pro tu svoji znacne prekroucenou notu. V kazde diskuzi zas a znovu, stejnym stylem. Hned v dalsich prispevcich se tvari, ze ma plnou a zcela objektivni znalost toho na co se jako "nestranny clovek z venku" pred chvili ptal a vsem to pak vysvetli, jak je to zle CSL uplne spatne. Pise to nekdo z CHS?
odpovědět 
     Re: ČHS hledá organizátory09:06:56 10.12.2018
Svaz se snazil? :-D
odpovědět 

 závody12:48:20 10.12.2018
Za mě škoda, že se závodů neúčastní spousta silných boulderistů/ek, kteří na skalách lezou super. Zajímalo by mě, proč to tak je. Kdyby se účastnili, kvalitu by to určitě zvedlo.
R. odpovědět 
 Re: závody14:35:20 10.12.2018
venkovni bouldering a zavodni koordinacni parkour bouldering je neco naprosto jineho. na finale jasne vidis ze tohle je opicarna pro mlade strelce a na brutal silu uz to tak neni. nerikam ze to je spatne nebo dobre ale takova je realita a venkovni bouldristi to vedi...
odpovědět 
  Re: závody15:14:04 10.12.2018
Takže podle tebe tam nejezdí protože, že si myslí, že by neuspěli . Je to jedna z možností (ale netvrdil bych to s takovou jistotou jako ty). Souhlasím s tím, jsou bouldery málo silové, hodně parkourové a koordinační. Nesouhlasím s tím, že je to jen pro mladé, na pódiu nakonec stojí jen jeden opravdu mladý, takže naučit se to zjevně dá i kdžy už není člověk nejmladší. Takže možná budou důvody i někde jinde...

Ostatně závodníci dopředu neví, jestli budou bouldery silové, nebo koordinančí a nějaké jsou silové vždy a ne každý je parkour. Takže by si každý svoje našel.

odpovědět 
 Re: závody16:24:50 10.12.2018
Velmi jednoduše - uveď jeden jediný důvod, proč by se měl někdo ze skal závodů účastnit. Pořád se tu píše o tom, jak je oboje odlišné. Existuje nějaký rozumný důvod, proč by měl někdo odejít z přírody, začít bušit překližku, utratit prachy za cestu někam, kde to stráví čekáním a pak... a pak co? I když vyhraje, tak nic. Abys přilákal lidi, o kterých píšeš, musel bys jednak podstatně zvýšit společenskou prestiž závodů, a jednak dost přidat na prizemoney. Nabídni finalistům od 10 do 50 tisíc a uvidíš, co jich přijede :-) Zatím jsou závody (i když dobře uspořádané) spíše opruz a ty na ně doplácíš. Proč by to kdo dělal? Cesta tam, zaplatit si alespoň dvě slušné ubytování... A to vše proto, aby se pak tebou chlubil Bloudek a podobní.
odpovědět 
  Re: závody16:30:39 10.12.2018
Kdyby byla pravda všechno to, co píšeš, tak by těch závodů nezúčastnil nikdo - to je přece logika. Tudíž zjevně v něčem nemáš pravdu. Zjevně existují důvody, proč někdo závodí. Jestli sis nevšiml, skupina lidí, která se závodů účastnila, nebyla zrovna malá.

"A to vše proto, aby se pak tebou chlubil Bloudek a podobní." - nemusíš to dělat proto, aby se tebou chlubil Bloudek, nebo kdokoliv jiný. Můžeš to dělat pro sebe.
R. odpovědět 
   Re: závody17:13:38 10.12.2018
skupina zavodniku nebyla mala? matne pamatuju ze na MCR (bylo to ale lano) prijelo pred 20 lety dalece pres sto lezcu... mozna i ke 150... kde sou ty cisla dnes?

Zavodeni dnes ma smysl opravdu jen pro deti az juniory (proste deti ze sportovnich oddilu kde je tohle prirozene) a par mistnaku z blizskeho okoli. borci z |Plzne fakt neprijedou... viz duvody ktere tu napsal nekdo vys.
odpovědět 
    Re: závody17:30:32 10.12.2018
"skupina zavodniku nebyla mala? matne pamatuju ze na MCR (bylo to ale lano) prijelo pred 20 lety dalece pres sto lezcu... mozna i ke 150... kde sou ty cisla dnes?" Proč to vůbec používáš argument, když si sám uvědomuješ, že srovnáváš hrušky s jabkama?Tady řešíme bouldering. (Ale když jsi o tom začal, tak napiš, kterrej rok bylo na MČR přes sto lezců, to mě zajímá a z prstu si to určitě necucáš).

Ano, oproti nule je několik desítek lezců dost. A jsme u obvyklého problému zdejších diskuzí - člověk A napíše tvrzení (v tomto případě, že neexistuje jediný důvod, proč by někdo jel na závody), člověk B mu jasně doloží, že ten důvod existuje (v tomto případě B faktem, že se závodů lidi účastnili, tudíž důvod měli), takže člověk A posouvá pointu jinam (v tomto případě k počtu účastníků ještě k tomu nesmyslně argumentovaným jinou disciplínou). Taková diskuze je pak těžká. To ti logika nic neříká, nebo nedokážeš nikdy připustit, že jsi napsal nějakou blbinu?

Sečteno a podtrženo - důvody účastnit se jsou, důkazy jsou na stole a jsou nezpochybnitelné. Ty trváš na svém, podle tebe žádné neexistují, alespoň pro dospělé (co tam teda ti dospělí dělali?).
odpovědět 
     Re: závody17:55:16 10.12.2018
proc by se to nemohlo porovnavat? nechapu ale nevadi.
odpovědět 
      Re: závody17:06:39 13.12.2018
Nenapsal, že to nemůžeš porovnávat. Porovnávat to klidně můžeš, ale porovnáváš hrušky a jablka. To je jako argumentovat, že ve skoku o tyči startovalo na Mistrovství republiky málo lidí, protože v běhu na 100 metrů startovalo před dvaceti lety mnohem víc lidí. Prostě porovnáváš hrušky a jablky. Snažím se dát jasný příklad.

Relevantní by to bylo, kdybychom se bavili o obtížnosti.

P.S. jestli jsi to ty, zapomněl jsi napsat, v kterém roce startovalo v obtížnosti tolik lidí. Žádná odpověď vyvolává dojem, že sis to (nebo ten někdo) vycucal z prstu. Osobně si takové číslo startujících v obtížnosti tedy nepamatuji.
R.odpovědět 
     Re: závody21:04:38 14.12.2018
I kdyby se těch závodů účastnilo 2000 lidí tak to kvalitu nezvedne rozdali si to tam ti nejlepší ti co lezou tužku tam nebyli jmenuj kdo tam chyběl...
odpovědět 
    Re: závody09:11:22 15.12.2018
Pocty:
Dal jsem si tu praci a vytahnul z rankingu tvrda data. Tvrzeni pred 20 lety nemohu potvrdit ani vyvratit, jelikoz jak jsem zjistil. muj archiv zacina v roce 1999 mladezi a dospele mam nejdriv v roce 2005. Pokud se budeme ale bavit o obdobi 13 let zpatky, tak tyto zminene pocty jsou nerealne.
Prumery jsou kolem 30 lidi u muzu a 12 u zen za cele obdobi (jen cesi data jsou z rankingu tj. bez cizincu a mladisch 14let). A nezda se mi, ze by se behem 6 let tak dramaticky snizily. Nebo ze pred rokem 2000 sem jezdily desitky cizincu na zavody.
Mel jsem totiz kdysi original vysledky z 90 let od Ady Kadlece a vim, ze na tehdejsi zavody jezdili i Italove, Nemci, Rakusani, ale nebyla to vetsina startovky. Ale za me doby uz ne. maximalne sem tam nejaci polaci a slovaci a to v poctech prstu jedne ruky. Kdo by mel zajem klidne mu poslu odkaz na tabulku na google

Sumace, snad to rozumne zobrazi:))
Bouldry:
Průměr/ Min/ Max
Muži 34,91/ 8(Kadaň 2009)/ 71(Lysá n. Labem 2015)
Ženy 15,27/ 4(Kadaň 2009)/ 33 (Praha 2018)


Obtiznost:
Průměr/ Min/ Max
Muži 24,34 9 (Kladno 2015)/ 48 (Praha 2016)
Ženy 10,89 2 (Police 2018)/ 28 (Praha 2018, Brno 2017)
Lumiodpovědět 
     Re: závody14:29:27 15.12.2018
Osobně sice nevím, které konkrétní závody měl anonym výše na mysli, ale co já si pamatuji na první poloninu devadesátých let, kdy ještě v republice nikdo neznal ostravskou vycházející lezeckou hvězdu Milana Beniana přezdívaného Kamzík (komu z lezců dnes jeho jméno něco řekne, že … ;-), tak v Ostravě na Eliassu nás v izolaci(tuším že pingpongová hala či co) bylo i s babama hrubě přes sto závodníků (tehdy se i kvalda lezla z izolace). Přičemž kvalifikace byla kvůli vysokému počtu rozdělena na dvě(!) skupiny. A co se týče diváků tak kromě tribun byla i plocha haly plná … (házenkářské hřiště). A to v té době internet nikdo z lezců neznal a závodní lezení rozhodně nebylo středem pozornosti masmédií… Jediné co tehdy reálně fungovalo byl časopis MONTANA.
JiBodpovědět 
     Re: závody14:29:27 15.12.2018
Osobně sice nevím, které konkrétní závody měl anonym výše na mysli, ale co já si pamatuji na první poloninu devadesátých let, kdy ještě v republice nikdo neznal ostravskou vycházející lezeckou hvězdu Milana Beniana přezdívaného Kamzík (komu z lezců dnes jeho jméno něco řekne, že … ;-), tak v Ostravě na Eliassu nás v izolaci(tuším že pingpongová hala či co) bylo i s babama hrubě přes sto závodníků (tehdy se i kvalda lezla z izolace). Přičemž kvalifikace byla kvůli vysokému počtu rozdělena na dvě(!) skupiny. A co se týče diváků tak kromě tribun byla i plocha haly plná … (házenkářské hřiště). A to v té době internet nikdo z lezců neznal a závodní lezení rozhodně nebylo středem pozornosti masmédií… Jediné co tehdy reálně fungovalo byl časopis MONTANA.
JiBodpovědět 
   Re: závody18:37:19 10.12.2018
Tak jiste. Existence alespon jednoho lezce, ktery je ochotny prijet na MCR zcela jednoznacne prokazuje, ze to neni tak jak pise - tj. ze urcite neexistuje skupina lezcu, kteri sice mohou na MCR podat dobry vykon, ale serou na nej a radeji si lezou venku! ;)
odpovědět 
    Re: závody16:50:55 13.12.2018
Vždyť už ve svém úvodním příspěvku ve vlákně píšu "Za mě škoda, že se závodů neúčastní spousta silných boulderistů/ek, kteří na skalách lezou super." Takže je jasný, že jsem si vědom existence takové skupiny lezců, o jaké hovoříš. Nepochopil jsi vůbec nic.

Nevím, jestli seš tam stenej jako ten druhej, nebo ne, trochu to vyvolává ve mě dojem, že ano, používáte oba stejnou nelogiku.
R.odpovědět 
     Re: závody15:01:29 14.12.2018
Kdyz R o nekom pise, ze je nelogicky, tak to vlastne znamena, ze ten clovek silne logicky.
odpovědět 
      Re: závody14:25:20 18.12.2018
Vždyť mám pravdu, tak proč ta žluč? Chováš se jako uražená ženská, které někdy někdo (asi já) šlápl na kuří oko. Věcné argumenty 0%, hanění 100% (ovšam samozřejmě i to hanění bez zdůvodnění - jak ho taky zdůvodnit, když logické důvody k němu nejsou, že.)
R. odpovědět 
       Re: závody13:20:22 19.12.2018
:-DDDD

Dik!
odpovědět 
   Re: závody18:57:14 10.12.2018
Nejsi schopen myslet v širších souvislostech? Jednak text nebyl míněn obecně, ale vztahoval se na tu skupinu, o které je psáno výše, tedy dobré přírodní boulderisty, a jednak je potřeba to chápat jako pyramidu či křivku na grafu. Pár přijede vždy, ale čím lepší podmínky, tím víc lidí. A klasicky podle Gaussovy křivky - vždy přijede někdo, i kdyby podmínky byly hooodně špatné. Pak je široký střed, kdy i malé zlepšení přináší velké nárůsty, no a pak to zase padá a na na těch pár zbývajících bys už musel přidat skoro asi nereálně hodně. Takže jde jen o to, najít ten správný průsečík, a to je přesně otázka ČHS a toho, koho tam opravdu svaz chce a potřebuje (z hlediska marketingu) :-) Ono je docela možné, že i kdybys tam přilákal tu celou boulderovou venkovní špičku, že to z hlediska diváků, sponzorů a médií nebude mít žádná význam. Do semi/finále se stejně dostane jen pár a běžní lidé stejně nepoznají, nakolik je co obtížné, a lehká dynamika je divácky vděčnější, než nutnost býčí síly na lištičce... Takže vlastně základní otázka zní - ano, asi existují lepší lezci, než jezdí na MČR, ale proč by někdo ty lepší měl na MČR lákat?
odpovědět 
   Re: závody15:27:08 12.12.2018
Teď jsem četl o tenistovi, co poměrně ostře kritizoval nový Davis Cup. Byl dost proti a prý takovou šaškárnu nikdy. Pak mu nabídli 3.5 mega startovné :-) Se startem souhlasil téměř okamžitě :-)
odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 308 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 249 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.