Jak se projektuje lezecká stěna?

Václavák

Pro trénink lezení se v Praze opět trochu zlepší podmínky. Těžko byste hledali stěnu, která

je blížeji centru, to proto, že se chystá otevření lezeckého centra přímo na Václavském náměstí.

Pro ty, které bude zajímat zda by to mohlo být něco pro ně a jejich trénink, koukněte na grafiky ztvárněnou vizi.


Boulderovka

foto © archive ASB


“skvošový” centrum, které je provozováno pro veřejnost 9. rokem bude také hostit pěknou lezeckou stěnu.

V kontextu nově uzavřené nájemní smlouvy s novým vlastníkem se totiž majitel rozhodl pro rozšíření tohoto centra a tak konečně realizovat projekt horolezecké stěny, který se vzhledem k dispozici a unikátnosti takových prostor v centru - na Václaváku od začátku nabízel.


boulderovka jiný pohled

foto © archive ASB



stěny

foto © archive ASB



strop

foto © archive ASB


Předpoklad uvedení stěny do provozu je v 2. polovině února.
Rozsah lezeckých ploch je v první fázi cca 250 m2.
Výška prostor je asi 11m.




Lezec.cz   [úpravy] 13:29 29.01.2006

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 stěna14:47:27 29.01.2006
tak to vypadá na stěnku spíše s pozitivnějším sklonem,co? Jaké bude vstupné už se ví?
fíkodpovědět 
 Re: stěna16:34:19 29.01.2006
jestli to bude na Václaváku, tak ne víc než dvacet korun:-)
Salodpovědět 
  Re: stěna16:56:28 29.01.2006
jojo dvacet krát deset....:-)
odpovědět 
   Re: stěna17:07:04 29.01.2006
Samozřejmě v eurech,pánové:-)
odpovědět 

 kdo tam?17:05:11 29.01.2006
Tak hlavne jim i nam preju dobry stavitele cest, at to nedopadne jak v Holeskach.
Bude se v tom angazovat nekdo znamej (nemyslim Karla Gotta)?
Ondřejodpovědět 
 Re: kdo tam?17:17:52 29.01.2006
No muzes se tam angazovat Ty, exprte... Co ma s proti cestickam v Holeskach? Sou na tebe moc tezky, vid?
VBodpovědět 
  Re: kdo tam?Huu uuu17:33:19 29.01.2006
V Holeskach nejsou sportovni cesty....
SNBodpovědět 
   Re: kdo tam?Huu uuu17:45:29 29.01.2006
No, podle toho co jsou u tebe sportovni cesty? A jaky teda sou, kdyz ne sportovni?
VBodpovědět 
    Re: kdo tam?Huu uuu18:05:12 29.01.2006
Sportovni cesta- no nejlepe ta kde furt natyka, a clovek se zadycha, priklady si vem z Ruzyne, je jich tam 50%. Vzpomenuvsi na Brumlici, tak mas dalsi priklady. Proste plynule natekani bandasek od spoda nahoru. Holesky jsou pro pisecny zevlaky. Coz nemusi vadit,proste to tak je, ze jo Stipe? Tipuju ze Ondrej mel na mysli asi prave tuhle vlastnost, ze jo Ondreji?
FBIodpovědět 
     písek si do huby neber19:00:16 29.01.2006
máš něco proti pískařům????
pískařodpovědět 
      Re: písek si do huby neber08:22:00 30.01.2006
Pravej piskar nepyskuje takze by se te to stejne netykalo...
CIAodpovědět 
       Re: písek si do huby neber19:57:12 30.01.2006
pochybuju že ty něco víš o pískařích.I pískař si může sapyskovat, co by ne.
pískařodpovědět 
        Re: písek si do huby neber20:21:57 30.01.2006
Vsichni pravy piskary v nasi databazi maji poznamku:'Neumi s klavesnici'. Prcas tam ma navic 'neumi zapnout pocitac' a Spek 'Umi jen s osmou a traktorem'=> pravy piskar nepyskuje na netu
BISodpovědět 
         Re: písek si do huby neber23:10:01 30.01.2006
ok,když pískař musí být někdo (něco) jako Špek,tak v tom případě pravý pískař nejsem.Omlouvam se všem takovým pískařům.Ale Skalák je stejně nejlepčí:-)
pyskařodpovědět 
     Re: kdo tam?Huu uuu22:29:58 29.01.2006
pro VB: ja a par kamaradu sme se nabizeli ze zacatku a pak este jednou, ze bychom tam radi neco postavili. nejsme zadny profici, ale lepsi nez co tam bylo ze zacatku. a pokazde nas odmitli. chapu ze postavit mnoho desitek cest najednou je hodne prace, ale funguje to tam uz dost dlouho na to jak to tam vypada. prikladem muze byt nova "3D stena" - to je vylozene promrhanej (velkej) potencial.

pro FBI: jo presne to + kdyz to stavi borec a prida tam nejakejch par "bouldriku" tak je to pak vono! :)

na stenu se prece chodi ziskavat predevsim sila a vytrvalost - pripadne i trocha techniky. takze cesty typu: celou dobu lehky a pak minilisty u stropu ('... a dame to za vosum ...') nejsou asi idealni, ze?

BTW: to ze na pisku neni potreba sila, asi taky neni vzdy pravda ;)
Ondřejodpovědět 
      Re: kdo tam?Huu uuu09:19:30 30.01.2006
No to bys tam jako nasekal ruzynsky cesty, jo ? Do ty struktury, jo? A pak bys jen sbiral odpadliky ne?
VBodpovědět 
       Re: kdo tam?Huu uuu13:45:39 30.01.2006
Moc nechapu co myslis.
Ondřejodpovědět 
      Re: vzpamatujte se...17:35:34 30.01.2006
Já nejsem z Prahy, neznám tyhle stěny, ale hrozně mě nadzvedává arogance lidí, kteří si myslí, že na umělé stěny chodí jen borci, kteří se v osmách nudí! Všude by měli být podle mě cesty pro začátečníky tak, aby nabrali zkušenosti a nějakou krokovou techniku. Co mají proboha dělat lidi, kteří lezou lehké cesty pro radost a nechtějí v zimě jen sedět na zadku??? Tak se vzpamatujte... taky jste nějak někdy začínali, ne?
Ivčaodpovědět 
       Re: vzpamatujte se...19:53:39 30.01.2006
Rad bych se zde zastal tajnych sluzeb a Ondreje.
Kde vidis aroganci? Neni to diskuse o obtiznosti, ale hlavne o stylu. Lehky cesty byt musi, to je jasny, jinac by Hrozove, Malinove a dalsi nemeli na darky k vanocum. Rec je o necem uplne jinym.
MOSADodpovědět 
        Re: vzpamatujte se...20:15:54 30.01.2006
Jesli jsem špatně pochopila výroky: "Sportovni cesta- no nejlepe ta kde furt natyka, a clovek se zadycha", "Holesky jsou pro pisecny zevlaky" a "kdyz to stavi borec a prida tam nejakejch par "bouldriku" tak je to pak vono! :)"... tak se moc omlouvám, ale mě to přijde jako bavení se o obtížnosti cest. A že není moc příznivé pro "neborce a nedrtiče převisů" se mi taky asi jen zdálo, že? :-))
Ivčaodpovědět 
         Re: vzpamatujte se...20:37:45 30.01.2006
Budiz Ti odpusteno:)
At zije trenink pisecnych zevlaku, kde se nespotime, tep a dech nezrychli a nedejboze! bandaska nenatece.
Mozna ze by stacil jenom kvalitni bar s promitanim
lehkych piskovcovych terenu. Zaciname rozumet a zarazujeme si Ivcu do nasi siroke databaze teto pomerne proflakle kategorie.
KGBodpovědět 
          Re: vzpamatujte se...22:14:41 30.01.2006
Ok 1:0 :-)) Snažila jsem se jen říct, že někteří z nás se zapotí aniž by drtili převisy a boulder pasáže, že hranice toho "dobrýho" zalezení si, prostě není u všech stejná a tedy, že dělat všechny stěny ve stylu "bez bandasek to není lezení" asi není ideální, toť vše.
Ivčaodpovědět 
       Re: vzpamatujte se... zkousim to :)01:00:07 31.01.2006
jak uz psaly tajne sluzby: kritizoval sem neoriginalitu a pocitove ne tak pekne cesty. Holesky maj diky mnoha ruznym strukturam velky potencial, ktery neni vyuzit.

samo, ze maj bejt vsude cesty pro zacatecniky (ale i ty muzou bejt nudny nebo zajimavy). nekomu natece v petce, nekomu nenatece v osmplusce. bouldr muze bejt za sest nebo za deset.
nekterejch typu cest je v Holeskach vic, nekterjch min. je na kazdym co si vybere za stenu (a jakou bude kritizovat).

uz si rozumime? :)
Ondřejodpovědět 
        Re: vzpamatujte se... zkousim to :)11:01:32 31.01.2006
:-)) Rozumíme, škoda, že to tak nebylo napsáno hned... Promiň Ondro ;-) Stěnám zdar
Ivčaodpovědět 
       Re: vzpamatujte se a lezte venku...11:11:57 31.01.2006
Co mají dělat v zimě lidi, kteří lezou lehké cesty a nechtějí sedět na zadku? Inu, Ivčo, mají lézt lehké cesty venku i v zimě! (Proč bys měla sedět na zadku jen proto, že je zima?) Překližkáři ať si dělají svoje - my se nedáme zastrašit! Hurá!
starej Širlodpovědět 
   Re: kdo tam?Huu uuu17:48:02 29.01.2006
Já klidně na stěně skousnu i nesportovní cesty, ale byl jsem tuhle na Suškách v jedný takový a fakt nepochopim kterej trouba tam ty chyty postavil tak blbě.
stipodpovědět 
    Re: kdo tam?Huu uuu13:25:46 31.01.2006
Jo, tak to byl určitě Nejvyšší Programátor. To víš, chyba v algoritmu. Stává se mu to čim dál tím častěj, jak stárne. Ještě, že to po něm můžeme majzlíkem a kladívkem opravit :-)
Lukyodpovědět 
  Re: kdo tam?08:43:31 30.01.2006
v Holeskach jsou nektere hodne divne cesty. Naprosto bez fantazie, od zdola az nahoru po stejnym chytu...dame to za 7+.... pritom to vubec neodpovida. Naopak nektery petky a sestky by zaslouzily aspon pul stupne pridat. Zmente to nekdo!!!! Jste komercni stena hlavne pro zacatecniky a sirsi verejnost, tak si tu klasifikaci dejte do kupy. Vidim to tam celkem casto: prijde malo zkuseny chlapik, co si sotva uvaze uzel na sedaku, nastoupi do petky a klepe se u druhy expresky. Uz jsem tam videl i pekny drzky, skoropodlahovky. Pravdou je, ze tam uz vznikaji i lepsi kousky, lezitelne a celkem pekne.
lezeni zdar
tomasodpovědět 
   Re: kdo tam?00:12:04 31.01.2006
Co se tyka klasifikace v Holesovicich, tak prosim pany rejpaly aby si me nasli (byvam tam celkem casto)a vypotili konkretni navrhy klasifikace u cest ktere jim zrovna nesedly. Klidne to prepisu... Dale, pokud ma nekdo pocit, ze tam jsou cesty jen pro piskarske zevlouny jsem mu k dispozici jako partner do treningu a uvidime jestli se pan Bandaska dostavi nebo ne.
Dafeodpovědět 
    Re: kdo tam?09:58:19 31.01.2006
Cela bouldrovka mi tam prijde nejaka ujeta, co to ma byt za klasifikaci?
ladaodpovědět 
     Re: kdo tam?16:43:14 31.01.2006
Boldrovku si opecovava Honza Zbranek a ten ma klasifikaci fakt dost ostrou :)). Jinak nevetsim problemem je zda se moznost si VYBRAT co budu lezt. Dost lidi se daleko vic upina ke klasifikaci nez k lezeni. Pokud nekdo pada besne ze dvou metru skoro na zem, mel by asi zacit trenovat odhad svych sil (coz je v dnesni ambiciozni dobe pro nektere orisek:))
Dafeodpovědět 

 Převisy18:14:11 29.01.2006
To má bejt nový bébeso? Podle obrázků se ty profily podobaj spíš Holešovicům, než Ruzyni. Každopádně jsem zvědav, jak se může ekonomicky udržet uprostřed Prahy celá stěna, když se neudržel Bouder Bar i se kšeftem a hospodou.
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Převisy18:28:37 29.01.2006
nebylo to s BB trochu jinak??? myslim ze jo....
odpovědět 
 Re: Převisy18:59:36 29.01.2006
Jandíku Jandíku :)
Oliváčodpovědět 
  Re: Převisy15:02:41 30.01.2006
Je to jinak? :-)
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Převisy22:13:18 30.01.2006
Only pro Jandíka - a případně pro p.Turka :)
http://www.lezec.cz/clanek.php?key=4459
Oliváčodpovědět 
  Re: Převisy15:34:17 30.01.2006
Anjelik môj kde lietaš
že pri mne blízko nestojíš
keď si so mnou – žiaru nevidíš

....no tak Jirik moj, preco to ludom neprezradis.
Si taky roztomile ostychavy.., ja to urobim, neva? Trocha so zredukovala svoj hudebny klubik na Vaclavaku. Jirko mi totiz VELMI DOBRE vysvetlil co dnes naozaj frci medzi mladymi. Boulderovanie ma skvelu buducnost!
Vasa Dara Rolinc


Darinaodpovědět 
   Re: Převisy23:21:53 30.01.2006
Takže ted budeme lezt a jeste nam k tomu bude zpívat Dara... Tak to už bude muset být ten vstup ve zlatě pánové....
fikusodpovědět 
    Re: Převisy23:22:34 30.01.2006
pardon, a taky dámy....
fikusodpovědět 

 Pribram, Sedlcany18:38:58 29.01.2006
Cau, hele, nevite nekdo, jestli ve zminenych mestech nebo okoli je nekde umela lezecka stena? Ptam se, protoze bych tam eventuelne chtel neco takoveho postavit a provozovat, az se vratim ze zahranici domu. Dik.
Honzaodpovědět 
 Re: Pribram, Sedlcany19:04:00 29.01.2006
Jo , v Praze se neco chysta na Vaclavaku!
Václav Lezecodpovědět 
 Re: Pribram, Sedlcany19:27:18 29.01.2006
Ahoj Honzo,tak v Pb jedna byla,ale pokud vím,tak už není moc často open,spíš už vůbec.A pak je stěnka na Dobříši...
montYodpovědět 

 kolmošky19:15:26 29.01.2006
Koukám,že ta bouldrovka je plná kolmošek.To tam jako nebude ani jeden převísek nebo stropík......? :o)
Choseodpovědět 
 Re: kolmošky19:30:10 29.01.2006
Pěkná vomáčka...aspoň budou mít fachu lezci co to budou stavět...podle mě je to další nýmandslend
elbrusodpovědět 
  Re: kolmošky19:37:57 29.01.2006
Jasan, bude to NL protože NC už existuje. Aspoň to pohltí další lezce a vznikne tím prostor pro stavbu BOULDROVKY v Praze
 jirousodpovědět 

 Nerozcilujte Kauliho08:28:49 30.01.2006
ASB neexistuje, my zname jen ABS, ABC, ADL a UBC. Dle informaci vsech svetovych tajnych sluzeb to zatim vypada pouze na virtualni realitu.
CI5odpovědět 

 Šílenství09:16:04 31.01.2006
Občas chodím lézt na umělou stěnu. Někdy tam, občas jinde. Ale co dělám pravidelně, tak to je skvoš a chodím i na Václavák! A řeknu vám upřimně,že si nedovedu představit jak někdo by mohl hrát v oblacích maglajzového prášku padajícího od lezců. V holešovicích se snažili prosadit zákaz,ale když tam občas přijdu je mi jasné, že se jim to moc nepodařilo!Nevím kolik vydělávali na skvoši,ale teď asi nevidělají nic!Kdo by se dusil na skvoši maglajzem!
Taky lezecodpovědět 
 Re: Šílenství09:50:53 31.01.2006
A ja myslel ze to je cely p...l. A vono to fakt existuje http://www.asbsquash.cz/, to me pos..prekvapilo. Stavej neco? Nejak mi to taky nejde moc do kebule - Squash a lezeni dohromady. Hm, squash tam stoji od 190 do 390 na personu...
 Lacoodpovědět 
  Re: Šílenství11:26:13 31.01.2006
Nejlepší lezoucí skwošer a golfista, kterýho znám, je Sup.
Papoušodpovědět 

 Brno10:53:14 31.01.2006
Proc se takto nedelaji steny aj v Brne? :-(
Je zde jedina velka stena, ktera diky tomu ze nema konkurenci usina na vavrinech. Navic je tam brutalne narvano... Aaaach jo :-(
Chcu taky nejakou takovou v Brne
Tomeekodpovědět 

 zajímavé14:37:04 31.01.2006
Vypadá to velice zajímavě .. jsme zvědavej.

BTW. Holešovice jsou fuj fuj fuj
Honzaodpovědět 
 Holesky17:41:22 31.01.2006
ahoj k holesovicim, zatim jsem se nesetkal, osobne, s nekym kdo by tvrdil , i po jinych zkusenostech, jak z venku nebo i z umelek, ze v prave v holesovicich jsou krasne cesty. Vetsina cest je spatne stavena. Osobne jsem se s prisernejsi stavbou cest nesetkal. Nemluvim o obtiznosti. Zpusobu odstupnovani jen to ze cesty at znacene jak pro pokrocile tezsi nebo pro zacatecniky maji velmi nizkou napaditosti v technice kroku. Stena je z tohot hledeska stavena nekym kdo toho moc nenastavel /nenchal si ani nikde poradit, treba jen od nekoho kdo mu to testoval/ a snad ani poradne nic nenalezl. Vaclav Malina jen pritiva a cholerik ale veci rozumi a myslim ze i jini tady Radek Brajer / silove a obtizne cesty/ Kaminek /technicke hrave/ etc. Snad pro provozovatele trochu se nad vzberem stavecu zamyslet a hlavne nad tim co tam Vam ty lidi stavej. Jo a ja jsem "Mario"
marioodpovědět 
  Re: Holesky22:35:10 31.01.2006
Tak já asi vybočuju z řady v tom případě - sem unešená tim dlouhym stropem s lehkejma cestama kde se konečně můžu do spadnutí vyřádit;)
Radůodpovědět 
   Re: Holesky09:44:02 01.02.2006
ASB Babinsky
Headquarter
Fabrikstraße 14
83371 Stein
Germany

odpovědět 
  Re: Holesky10:35:03 01.02.2006
Achiouvej nechal jsem se unést no name kritikou z internetu, jak hluboko jsem klesl.
Na Holeškách je opravdu HODNĚ cest a proto opakuji výzvu Dafeho- Nelíbí se ti některá (a to ne jen proto, že ji nevylezeš), jdi za některým z nás, řekni mu to a uvidíme, co se dá dělat. Zavrhování všech cest jako špatných je podle mě nesmysl.
Syselodpovědět 
   Re: Holesky11:18:52 01.02.2006
Dafe psal, ze muze kdokoliv diskutovat klasifikaci a ne ze muze kdokoliv chtit menit cesty.
Tohle je jina (odvaznejsi) vyzva!
Ondřejodpovědět 
   Re: Holesky00:41:16 02.02.2006
Kazdopadne na jare uvidim jestli mi v holesovicich ubyde sila a pokazim si techniku. Budu pak slouzit jako odstrasujici priklad:)))
dafeodpovědět 
    Re: Holesky16:55:21 02.02.2006
No, rekl bych, ze stena v Holesovicich se nastesti zacina dost zlepsovat.. Na novych profilech jsou nektery fakt zajimavy cesty (hlavne ty podepsane Dafe). Hlavnim nestestim steny je ta nalakovana preklizka nebo co to je, kez by ji casem ve vsech profilech nahradil jiny material, ktery tak neklouze.
Upravy jsou podle me spravnym smerem - a zadaji si asi velky investice. Ale ze vstupne dosahlo magicke hranice 100 Kc ... no, nevim.
LeoNodpovědět 
     nová stěna00:43:42 03.02.2006
No ale k tý nový stěně-už to spojení squoshového centra a stěny se mi jeví nešťastně.Stěn pro cepry je v Praze dost.Postavte taky něco pro lezce a to nejsem žádnej superman.Jinak Holešky se dají ale mít takové všechny stěny no nevím.A tohle se mi jeví teda hůř.
georgeodpovědět 
     Re: Holesky08:53:14 06.02.2006
zapomnel jsi pripsat: ...magicke hranice 100kc za 2,5hodiny vcetne (studene) sprchy a prevleceni...
tmodpovědět 
      Re: Holesky09:02:27 06.02.2006
trochu kecáš, teče teplá
m.odpovědět