LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Trénink dělá mistry.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
39.Fišer 10234
40.Podstata 10188
41.Novák 10168
Bouldry:
39.Plšek 8678
40.Čech 8650
41.Danda 8612
Hory:
12.Magič 4914
13.Sukačová 4783
14.Čáp 4770

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5523 lezců
1088250 cest
Nové přelezy:
Antiblocki 9+/10-
Microchips 10-/10
Solarium 9-
Magica 8A
Žebřík 9
Soldier Of 7b
Murieron C 7b
Balada Tri 7c+
Porcupine 9
Hungry Eye 8+/9-

Stěny
Boulder - Jeskyně pod Chmelnicí - příbram
Sportareál Klíny venkovní stěna - Klíny 210
K2-Žilina - Žilina

Prodejny
HOLAN SPORT - Praha 2
Dap Sport - Hradec Králové
HUDYsport - Praha 6

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Valná hromada ČHS 2019

online reportáž

Valná hromada ČHS řešila dnes v Praze více méně standardní body: výsledek hospodaření za rok 2018, rozpočet 2019, zprávy o činnosti ČHS, komisí apod. Návrhy vedení bez větších problémů schválila a nepodpořila protinávrh z Brna na profesionalizaci závodního lezení.

Na návrh předsedy slovenského horosvazu Igora Kollera, který na valné hromadě vystoupil, se ČHS připojil jako organizace k výzvě "Aj my sme Tatry!" proti omezování horolezectví ve Vysokých Tatrách.

Podrobnosti jsme zaznamenali v online reportáži z místa:

(zápis jde chronologicky odspodu nahoru, pozdější události jsou nahoře):

13:10 - Přistupuje se k formulaci závěrečného usnesení, které poté valná hromada schvaluje. A předseda ČHS Jan Bloudek ukončuje valnou hromadu a zároveň oznamuje, že příští bude 21. března 2020.

Schválené usnesení:
"Usnesení Valné hromady Českého horolezeckého svazu
konané dne 23. 3. 2019 v Praze

Valná hromada ČHS schvaluje:

    1. Výroční zprávu ČHS za rok 2018,
    2. zprávu o hospodaření ČHS za rok 2018 včetně přednesených změn oproti zprávě zveřejněné v bulletinu ČHS,
    3. zprávu revizní komise za období od předchozí valné hromady,
    4. zvýšení odměny (hrubé mzdy) předsedy ČHS na 30 100 Kč,
    5. rozpočet ČHS na rok 2019,
    6. návrh na zrušení pobočných spolků ČHS uvedených v příloze tohoto usnesení bez právního nástupce, dle občanského zákoníku, jmenuje likvidátorem pobočných spolků uvedených v příloze tohoto usnesení Martina Veselého, 1. místopředsedu ČHS, dat. nar. 3.4.1965; zároveň VH souhlasí s využitím prostředků z dlouhodobé rezervy k vykrytí nákladů tohoto usnesení,
    7. úpravu Disciplinárního řádu ČHS o § 1a o působnosti v oblasti antidopingových pravidel ve smyslu předloženého návrhu v bulletinu ČHS č. 71/2019
    8. kolektivní připojení Českého horolezeckého svazu k výzvě „Aj my sme Tatry!“.

Valná hromada ukládá Výkonnému výboru ČHS, aby na Valnou hromadu ČHS v roce 2020:

předložil zprávu o průběhu a výsledku likvidace pobočných spolků.

Valná hromada bere na vědomí,
že vyřazený datový projektor byl vydražen za 950 Kč které se stanou dalším příjmem do rozpočtu ČHS

V Praze dne 23. 3. 2019

za správnost: Tomáš Frank, předseda návrhové komise
schválil: Jan Bloudek, předseda ČHS"


13:04 - Návrh na posílení profesionalizace závodního lezení nebyl schválen. K tomu nicméně David Urbášek dodal, že vedení i přesto na něčem podobném bude pracovat. Přinejmenším profesionálního manažera bude potřebovat.

12:58 - Mezi tím se vydražil svazový vyřazený datový projektor za 950 Kč, které se stanou dalším příjmem do rozpočtu ČHS.

dražba

Jan Bloudek draží vyřazený datový projektor


12:55 - Poté se začal připravovat ohledně posílení profesionalizace závodního lezení hlasovatelný návrh.

12:45 - Vystoupil Zdeněk Veverka, zastupující oddíly z Brna, a uvedl, že vedení nevěnuje dostatečnou pozornost závodnímu lezení. Předložil návrh k hlasování na valné hromadě na posílení profesionalizace závodního lezení včetně zřízení funkce placeného manažera:

"Domníváme se, že situace v oblasti sportovního, přesněji závodního lezení, která se projevila i na loňské Valné hromadě, prozatím nedostala od vedení svazu patřičnou pozornost a nevyústila v konkrétní kroky v oblasti nutnosti profesionalizace závodního lezení. Navrhujeme proto následující usnesení:

Valná hromada ukládá Výkonnému výboru rozpracovat problematiku profesionalizace závodního lezení takto:
    • Shromáždit a vyhodnotit požadavky zúčastněných stran (závodníci, stavěči, trenéři, organizátoři závodů, výkonný výbor, komise sportovního lezení, …)
    • Stanovit cíle a naznačit prostředky k jejich dosažení
    • Navrhnout funkční strukturu organizace oblasti závodního lezení, v čele s placeným manažerem
    • Navrhnout, a posléze realizovat kvalitní způsob personálního obsazení funkce manažera závodního lezení
    • stanovit rozsah pracovních povinností, cíle a hodnocení pro manažera oblasti závodního lezení.
    • Vytvořit finanční kapacity pro výše uvedené řešení
    • V případě, že vstupní analýza vyhodnotí, že reálné možnosti nedovolují výše uvedené dílčí kroky, navrhnout alternativní postup k dosažení stanovených cílů.
Termín: Příští Valná hromada"


Zdeněk Veverka

Brněnské oddíly navrhují posílení profesionalizace závodního lezení


K tomu uvedl David Urbášek, že na vedení se už chystá  navrhovaná nová pozice. Doplnil ho předseda Jan Bloudek, že něco takového pro posílení sportovního lezení se připravuje. Jiří Žák, který loni spolu s kolegy navrhoval reformu závodního lezení, v diskusi návrh z Brna podpořil. David Urbášek doplnil, že vedení vyzvalo v této věci členy k návrhům na změny, ale nic od nic nepřišlo. A vyzval je znovu k zasílání podnětů. Jan Bloudek se vyslovil proti vytváření nějaké nové organizace a dalších voleb, jak zaznělo během diskuse, ale jinak podněty v této věci vítá. Zdeněk Veverka k tomu poznamenal, že by chtěl nějak svůj návrh zahrnout do usnesení VH. Na valné hromadě byl přítomen i manažer Adama Ondry Pavel Blažek, ale do diskuse o závodním lezení se oproti loňsku nezapojil.

12:26 - Petr Jandík informoval o aplikaci s databází Skály ČR, v níž je nyní 86613 cest a 14784 skal a je propojena s mapy.cz a HZS.

12:20 - Vladimír Těša Těšitel varoval před lepením borháků bez mísící špice, kdy v mu v praktickém testu vyšlo, že mu dvojsložkové lepidlo ani po 9 dnech nevytvrdlo. A přimluvil se za to,  aby se vedle prosazování lezení na překližce nezapomínalo na horolezení v horách.

Ťéša

Vladimír Těša Těšitel varoval před lepením borháků bez mísící špice


12:14 - Vystupuje ještě jednou předseda slovenského Jamesu Igor Koller. Mj. ohledně slev na chatách v Tatrách a nových pravidel v SR, kvůli čemuž se musí ČHS stát přidruženým členem Jamesu. Ocenil spolupráci s ČHS v oblasti závodního lezení a tréninku, kdy jim hodně pomohl šéftrenér Tomáš Binter.

11:55 - Pokračuje se vystoupením předsedů komisí. Předseda centrální vrcholové komise Karel Berndt poděkoval za práci na správě skal, vystoupila šéfka komise mládeže Magda Jančíková a po ní za metodickou komisi  Michal Hron. Vysvětloval změny ve výuce, mj. se metodické vzdělávání se nově bude organizovat systémem bloků. Slávek Matuška z komise ledolezení, poděkoval těm, kterým se podařilo po delší pauze pořádat závod v drytoolingu na obtížnost na pilíři u Brna. Přemýšlí i tom, že by tam možná časem mohl být i závod evropského poháru. K ochraně přírody vystoupila Božena Valentová, daří se vyjednávat povolení v lezení v dalších oblastech. Upozornila, že nově se to často řeší povolením obecné povahy, nejen pro členy ČHS ale pro všechny, ale i tak to musí ČHS řešit.

11:30 - Je vyhlášena přestávka do 11:50.

11:27 - Božena Valentová informuje o aktualizovaném systému evidence členů a e-shopu a  o tom, že údaje o členské základně byly koncem roku nahrány do Rejstříku sportu.

11:22 - VH schválila formální novelu disciplinárního řádu ohledně sladění antidopingových pravidel dle směrnice Antidopingového výboru ČR.

11:20 - Generální sekretářka ČHS Božena Valentová informovala o formální kauze zrušení pobočných spolků, která se táhne už několik let a věcně nemá praktický význam, a navrhla způsob řešení likvidací s tím, že to může stát až cca 100.000 z dlouhodobé rezervy na advokáta apod. Návrh byl pak schválen.

11:07 - Martin Veselý odprezentoval návrh rozpočtu na rok 2019. Čísla viz: Pozvánka na valnou hromadu ČHS - podklady pro jednání Vzápětí návrh valná hromada schválila. A poté ještě formálně delegáti schválili zprávu předsedy o činnosti, která byla přednesena před cca půl hodinou.

hlasování

Valná hromada schvaluje návrhy vedení ČHS


11:00 - 1. místopředseda Martin Veselý přednesl návrh zvýšení měsíční odměny předsedovi ČHS z 22.500 Kč měsíčně na 30.100 Kč. Návrh jednak vycházel z nárůstu průměrné mzdy v ČR, ale také z toho, že Jan Bloudek práci věnuje maximum. Z pléna zazněl dotaz, proč je to tak málo. Martin Veselý řekl, že by to šlo ještě navýšit. Petr Resch k tomu dodal, že práce měla být původně na půl úvazku, ale prakticky je to úvazek plný. Na výraznější navýšení platu však není dostatek peněz v rozpočtu. A tak byl původní návrh bezprostředně VH schválen.

10:55 - Martin Mašát přednesl zprávu revizní komise, která doporučuje rozpočet schválit (i když ho valná hromada už schválila bezprostředně před tím). Vzápětí poté VH schválila i tuto zprávu revizní komise.

10:45 - Zpráva o rozpočtu 2018 byla schválena včetně přednesených změn.

10:40 - 1. místopředseda Martin Veselý prezentoval detailně rozpočet 2018. Viz: Pozvánka na valnou hromadu ČHS - podklady pro jednání Oproti buletinu upozornil na účetní změny ve výši cca 150.000 Kč.

10:35 - Předseda Jan Bloudek referuje o činnosti. K mezinárodním aktivitám referuje o Erasmu, o EUMA a k účasti na olympiádě v Paříži. U servisu pro člen vyzdvihl, že u pojištění byl zvýšen limit na 3 mil. Kč. Informoval, že do sítě klubu mládeže je zapojeno 45 klubů. Ohledně údržby skal, vyzdvihl úspěch mobilní aplikace Skály ČR. Jednání o výjimkách běží podle něj standardním způsobem. Vyzdvihl ocenění zlatý cepín pro Marka Holečka a Zdeňka Háka, a skalní úspěchy Adama Ondry. U sportovního lezení ocenil, že se dařilo i jiným, než pouze Adamovi Ondrovi. Tréninková centra jdou v Praze a nově i v Brně.
U rozpočtu představil jeho vývoj, který v roce 2018 vystoupil na 19 848 492 Kč. Klesá podíl členských příspěvků ve vztahu k celkovému rozpočtu, a to hlavně kvůli dotacím a jiným příjmům.
Příjmy z dotací se nyní neodvozují podle počtu členů, ale podle hodnocení projektů. Ohledně návrhu rozpočtu je třeba přistupovat obezřetně a sledovat vývoj, který přináší určitá rizika. Úvaha o zřízení dceřiné s.r.o. kvůli DPH už padla, protože ČHS se od února dobrovolně přihlásil k plátcovství DPH.
Viz: Pozvánka na valnou hromadu ČHS - podklady pro jednání


10:02 - Jan Bloudek informuje o plnění loňského usnesení VH ohledně zastupování členů mladších 18 let na VH, kterým bylo pozastaveno členství do VH 2020, což se má řešit půl roku před další VH 2020. Na to reprezentant mládežnických oddílů Jiří Žák reagoval z pléna výzvou, aby se delegáti zamysleli nad tím, že mládežnické oddíly, kterých se to týká, to nebudou moci ovlivňovat.

Jiří Žák

Jiří Žák vyzývá členy, aby se zamysleli nad omezením práv mladých



10:00 - Za člena výkonného výboru byl schválen Pavel Aksamit, kterého pro nepřítomnost představuje Gert Tschunko. Pavel Aksamit byl kooptován do VV loni v květnu po odstoupení Radka Keila.

Gert Tschunko

Gert Tschunko představuje nepřítomného Pavla Aksamita kooptovaného do VV ČHS



9:57- Petr Resch nechává hlasovat o podpoře ČHS ve prospěch slovenských horolezců, o níž požádal Igor Koller. Plénum to vzápětí schvaluje.

9:50 - Předseda slovenského horosvazu James Igor Koller vystupuje se pozdravem, a referuje pozitivních zkušenostech z mezinárodního programu Erasmus Lezení pro všechny. A o aktuálnímu problému s chystaným návštěvním řádem v Tatrách, který má s "obrovskými restrikcemi" omezit horolezení. Proto se připravila výzva Aj my sme Tatry, díky níž se proces pozastavuje, a zástupci výzvy budou nyní partnery v jednání. Není to však skončené. A poděkoval za podporu a poprosil, aby se k výzvě připojil ČHS.

Igor Koller

Předseda slovenských horolezců Igor Koller vystupuje na valné hromadě ČHS


9:47 - Schválen program 19 bodů. Viz: Pozvánka na valnou hromadu ČHS - podklady pro jednání

9:45 - VH je usnášeníschopná. Přítomno je 23,27 %, tedy 3390 ze 14565 počtu členů s hlasovacím právem.

9:42- Předseda ČHS představuje partnery. Těmi nejhlavnějšími jsou ministerstvo školství a město Praha. Více viz: Pozvánka na valnou hromadu ČHS - podklady pro jednání

9:40 - Volby mandátové a návrhové komise. Bez výhrad.

9:35 - Jan Boudek zahajuje jednání valné hromady. A vítá předsedu slovenského horosvazu Igora Kollera.

zahájení

Jan Boudek zahajuje jednání valné hromady


9:25 - pomalu končí registrace delegátů
prezentace delegátů

Registrace delegátů


9:00 - Přichází předseda svazu Jan Bloudek.

příprava

Sál se připravuje. Přichází předseda svazu Jan Bloudek.



8:30 - začíná registrace delegátů a příprava sálu na Strahově.

Strahov

Valná hromada se schází v sídle Unie sportu v Praze na Strahově

sth   [úpravy] 13:15 23.03.2019Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Komedie21:20:04 24.03.2019
Paráda, Bloudek vydražil projektor. Tak snad to zamázne ty finanční průšvihy svazu z minulýho roku :D a Urbášek? Tak ten jestli pracuje na vlastnim llánu na profesionalizaci závodního lezení tak už sem v klidu :DDD
Petrodpovědět 
 Re: Komedie00:37:39 25.03.2019
Jaký finanční průšvihy? Na vyúčtování není. nic takového vidět.
Petr 2odpovědět 

 Horolezecké eséročko10:18:48 27.03.2019
Před kolika že lety náš oddíl na Valné hromadě hlasoval proti snahám o zřízení SRO? Kdo že si mě v diskusi z pléna griloval, že plkám blbosti?
Kuba Turekodpovědět 

 Poloviční nebo celý úvazek?17:29:06 27.03.2019
Není těch 30 tis za poloviční úvazek? Ale Bloudek tam je na cely, takže to je 60 tis za měsíc, ne?
odpovědět 
 Re: Poloviční nebo celý úvazek?17:54:53 27.03.2019
Dělá celej, bere polovic.
odpovědět 
  Re: Poloviční nebo celý úvazek?18:34:48 27.03.2019
Podle obchodního rejstříku bral reálně 2x tolik. Takže něco přes 50 000 Kč za půl úvazku je slušný plat.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Poloviční nebo celý úvazek?20:03:38 27.03.2019
Ať se divám jakkoliv, na OR info o výše platu předsedy najit nemohu. Byla by třeba nějaká nápověda? Nebo je to další Tvůj fake?
semtrexodpovědět 
    Re: Poloviční nebo celý úvazek?22:21:22 27.03.2019
Odměna předsedovi za rok 2017 udělena 270 000 Kč. Příloha k účetní závěrce, bod N.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Poloviční nebo celý úvazek?00:26:36 28.03.2019
No a kolik je 270 000 děleno 12? 22500 měsíčně, čili přesně tolik, kolik VH odsouhlasila - ten poloviční úvazek, který se teď zvyšoval.
účetníodpovědět 
      Re: Poloviční nebo celý úvazek?01:54:10 28.03.2019
Ale milá paní účetní, tohle v bodě N není mzda, ale peníze navíc, něco jako prémie. Mzdy pro 4 zaměstnance ve výši 3,5 milionu jsou v tom dokumentu o trochu výše. Lze předpokládat, že jedním z těch zaměstnanců je předseda, když se neustále mluví o mzdě předsedy za půl úvazku.

Pokud by tomu tak nebylo, mohl by to někdo z kompetentních lidí z vedení ČHS okomentovat, prosím? Protože tři a půl mega pro čtyři lidi znamená skoro 80 000 Kč superhrubé mzdy.

Aby mi bylo dobře rozuměno: nijak nerozporuji výši platů, ale jen mám rád jasno ve věcech mého spolku.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Poloviční nebo celý úvazek?09:08:48 28.03.2019
předsedá nemá mzdu ale odměnu ve výši polovičního úvazku. U předsedy se nikde nehovoří o mzdě, ale o odměně.
odpovědět 
        Re: Poloviční nebo celý úvazek?09:48:44 28.03.2019
Dotaz pro insidera, který mi anonymně píše: Jestli je to takhle a předseda dostává jenom odměnu, tak proč se neustále mluví o polovičním/celém úvazku? Odměny obvykle s délkou pracovního úvazku nijak nesouvisejí. Díky za vyjasnění.

Když jsme u toho: Víš jak je to s těmi mzdami? 4 lidi na tři a půl milionu - kolik je to reálně asi tak průměrná čistá mzda a kdo ji dostává? Čili kdo byl náš zaměstnanec v roce 2017?

Přestávám být z toho moudrý.
Kuba Turekodpovědět 
         Re: Poloviční nebo celý úvazek?15:46:17 28.03.2019
Úvazek byl myšlený pouze jako metafora, kolik času zabere předsedování. Plný úvazek = 8 hodin denně, u manažera obvykle víc a mluvilo se o tom, že předseda tráví prací pro ČHS rozhodně víc než polovinu. Jinak účetně nebo právně mluvit u předsedy o úvazku nedává smysl, jeden člověk nemůže současně brát odměnu statutáře a vedle toho brát za stejnou práci plat jako zaměstnanec. Předseda má pouze odměnu jako statutární zástupce a to je těch 270 tis. za rok.
Co se týká těch dalších lidí, jsou ve zprávě k uzávěrce bohužel smíchané 2 věci. Na ČHS byli v roce 2017 4 kmenoví zaměstnanci na HPP: tajemnice, sekretářka, referent pro sport a referent pro mládež a vzdělávání. Vedle nich ale pro ČHS pracovalo cca 25 dalších lidí na DPP nebo DPČ: lektoři a instruktoři na kurzech a metodických dnech, správci skal, koučové, trenéři, rozhodčí, správci databáze, brigádníci na tisk a rozesílání průkazů, brigádníci na pomoc s administrativou pro MŠMT nebo Erasmus... Tahle příležitostná a nepravidelná práce když se sečte, by dohromady poskládala další 4-5 lidi na HPP. Tihle všichni i se 4 kmenovými zaměstnanci mají ty uvedené mzdové náklady. V příloze k uzávěrce 2017 to vypadá, že celé mzdové náklady se týkaly pouze 4 osob, protože se tam neuvádí počet lidí pracujících příležitostně a částečně, ale jen stálí zaměstnanci a vedle nich je celý balík mzdových nákladů.
odpovědět 
          Re: Poloviční nebo celý úvazek?15:52:20 28.03.2019
Mnohé díky za vyjasnění. Škoda že Ti nemohu Martine poděkovat jmenovitě, když jsi se nepodepsal :-)

Takže to byl akorát normální bordel v pojmech, se kterými se už několik let šermuje, a do toho zmatečná závěrka odevzdaná soudu.
Kuba Turekodpovědět 
           Re: Poloviční nebo celý úvazek?18:57:33 28.03.2019
To už je Tvoje obvyklá, čistě negativistická interpretace, se kterou nemohu souhlasit :) Jo a podepsat jsem se opravdu zapomenul, pardón.
Martinodpovědět 
            Re: Poloviční nebo celý úvazek?20:18:26 28.03.2019
Turda zas navrtal nejakou zdanlivou puklinu, ale ropa z toho zas nebude.
odpovědět 
             Re: Poloviční nebo celý úvazek?00:07:41 29.03.2019
Nic jsme nevrtal a už vůbec ne negativisticky. Ale sám vidíš, že když si dáš dohromady vyjádření nejvyššího náčelnictva s oficiálními dokumenty od tohoto náčelnictva, tak to bez vysvětlení člena náčelnictva nedáš reálně dohromady. Což je samozřejmě špatně. Ale jsem rád, že už je to jasné.
Kuba Turekodpovědět 
              Re: Poloviční nebo celý úvazek?08:49:59 29.03.2019
Když začneš zkoumat detaily nebo souvislosti u účetní uzávěrky kterékoliv organizace, skoro vždycky budeš potřebovat vysvětlení od někoho, kdo zná širší souvislosti, které v těch standardizovaných dokumentech nenajdeš.
Martinodpovědět 
               Re: Poloviční nebo celý úvazek?09:24:51 29.03.2019
Je pravda, že nikdy jsme nezkoumal ČEZ nebo třeba Budvar, ale u naprosté většiny malých firem, do kterých jsem se kdy díval z pracovních důvodů, mi stačila sbírka listin a případně konzultace s nějakou lepší účetní nebo daňovou poradkyní.
Kuba Turekodpovědět 
               Re: Poloviční nebo celý úvazek?15:30:06 01.04.2019
Nedělej z toho, že je to tak v pohodě, manipuluješ, fuj. Přece by to tak být nemělo. Tady souhlasím s Kubou Turkem.
odpovědět 
                Re: Poloviční nebo celý úvazek?18:41:28 01.04.2019
Z účetní závěrky které firmy o více než jednom zaměstnanci se dá dohledat kolik kdo bere???
Jinej Martin
odpovědět 
                 Re: Poloviční nebo celý úvazek?19:32:20 01.04.2019
Zákon hovoří jasně o významných osobách, které určují chod organizace - neziskovky, úřady, firmy ovládané státem nebo obcemi a pod. Typicky je to právě předseda, ředitel nebo řídící board.
Kuba Turekodpovědět 
                  Re: Poloviční nebo celý úvazek?22:31:05 01.04.2019
“Víš jak je to s těmi mzdami? 4 lidi na tři a půl milionu - kolik je to reálně asi tak průměrná čistá mzda a kdo ji dostává? Čili kdo byl náš zaměstnanec v roce 2017?”
odpovědět 
                   Re: Poloviční nebo celý úvazek?00:31:15 02.04.2019
Ano, průměrné platy obyčejných zaměstnanců se dají v závěrkách dopočítat, ve větších firmách jsou rozdělené i na různé druhy prací (dle kvalifikace, dle oboru a pod.) a seznamy zaměstnanců také obvykle bývají k dispozici.

Tady v ČHS prostě 4 deklarovaní zaměstnanci v subalterních pozicích za 3,5 milionu korun ročně + pojištění prostě neseděly. A Martin vyjasnil, že jich bylo daleko více, ale prostě je do závěrky nenapsal, ačkoliv tam ze zákona patří. Nic více a nic méně.

...a to jsme pořád v rámci spolku, kde předpisy a pokuty jsou téměř zanedbatelné. Co by se dělo, kdyby ČHS zřídil eseročko (jak bylo plánováno, ale letos se od toho ustoupilo), si raději ani nechci domýšlet, když za každou Babišovu hovadinu se platí pokuty a chodí kontroly.
Kuba Turekodpovědět 
                    Re: Poloviční nebo celý úvazek?09:37:23 02.04.2019
V příloze k uzávěrce se podle zákona uvádí průměrný přepočtený počet zaměstnanců, při jehož výpočtu se nezohledňují DPP neboli brigádníci mimo pracovní poměr. Takže z tohoto pohledu se o žádnou chybu nejedná. Navíc ČHS nemá povinnost auditu a pro přílohu k závěrce pro nej neplatí tak striktní požadavky jako pro velké firmy. Zbytečně přeháníš, ostatně jako vždycky...
Martinodpovědět 
                     Re: Poloviční nebo celý úvazek?12:10:23 02.04.2019
Jo, občas nějaký nezávislý audit v ČHS by bodnul, provětral kostlivce ve skříních a šťouralům přidal či ubral munici... Možná zajímavý návrh na příští VH.
Pták ohnívákodpovědět 
                      Re: Poloviční nebo celý úvazek?14:52:22 02.04.2019
Víš kolik takovej audit stojí? Kostlivci ve skříni je jen takovej diskuzní folklór, kterí živí magoři, aby mělo zábavu.
uhnilej ptákodpovědět 
                     Re: Poloviční nebo celý úvazek?15:55:36 02.04.2019
Nojo, ale pak zase nemůžeš v závěrce dávat do souvislosti peníze na zaměstnance a peníze na brigádníky.

Závěrka se nezveřejňuje kvůli nějakému úřednímu šimlovi, ale aby si lidé jako já mohli udělat obrázek, jak firma či spolek hospodaří. A to v případě peněz pro předsedu, zaměstnance a brigádníky nebylo možné.
Kuba Turekodpovědět 
                      Re: Poloviční nebo celý úvazek?07:25:11 03.04.2019
Z toho se už nevykecas, haziš špínu a pak se nedokáže ani omluvit. Svazak se nezapře, se dej dohromady s udavačema co si říkají elfové, stejná špína.
odpovědět 
                       Re: Poloviční nebo celý úvazek?10:09:22 03.04.2019
Svazák? Elfové? Omluva? Aneb i takoví žijí mezi námi.
Kuba Turekodpovědět 
                    Re: Poloviční nebo celý úvazek?13:20:27 02.04.2019
“Seznamy zaměstnanců bývají k dispozici”??? Tak to už fakt nehul
odpovědět 
                     Re: Poloviční nebo celý úvazek?19:32:02 02.04.2019
A víš kolik by ten audit ušetřil peněz? Asi víš, jinak bys tak nekřičel zahnívající ptáku
Zahnutej ptákodpovědět 
                      Re: Poloviční nebo celý úvazek?23:14:51 02.04.2019
Jsem přesvědčenej, že by neušetřil nic a byly by to vyhozený peníze
Zzahnívající uhnilej ptákodpovědět 
                      Re: Poloviční nebo celý úvazek?23:14:55 02.04.2019
Jsem přesvědčenej, že by neušetřil nic a byly by to vyhozený peníze
Zzahnívající uhnilej ptákodpovědět 
                 Re: Poloviční nebo celý úvazek?14:30:33 02.04.2019
Především by měly být správně používány termíny - mzda, úvazek, odměna. To nejsou libovolně zaměnitelné termíny.
odpovědět 
                  Re: Poloviční nebo celý úvazek?15:50:23 02.04.2019
Jo. Přesně. Taky kvůli tomu došlo k nedorozumění a ekonom Martin to na moji prosbu vyjasnil tady v diskusi.

Předpokládám, že napříště se tyto pojmy budou používat správně a my budeme vědět, na čem jsme, i bez zpětného vysvětlování.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Poloviční nebo celý úvazek?00:35:06 29.03.2019
No jo, predseda maka nejmene 63 hodin denne a jeste za to bere jen polovicni uvazek, teda vlastne ani ne uvazek, jen obcasnou odmenu. Ty dalsi ctyri pracovniky svaz taky neplati, rozpocet jde na brigadniky.
odpovědět 
          Re: Poloviční nebo celý úvazek?13:13:48 05.04.2019
Cele chs je takova metafora na ferovost
metafora CHSodpovědět 
      Re: Poloviční nebo celý úvazek?15:32:24 28.03.2019
Ale... Prezdivka nejak nesedi, co? Jinak by si asi vedel, ze odmena neni mzda.
odpovědět 
     Re: Poloviční nebo celý úvazek?00:37:46 28.03.2019
A jak jsi z toho vypočítal přes 50 tis. měsíčně za půl úvazku? Nepropadl jsi z počtů na prvním stupni základní školy?
Juraodpovědět 
      Re: Poloviční nebo celý úvazek?01:56:16 28.03.2019
Nepropadl. Nejdál jsme se dostal k rozdělení, zobrazení, úrokovým počtům a diferenciálním počtům.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Poloviční nebo celý úvazek?22:14:29 27.03.2019
Že bychom se dočkali další Kubovy disciplinárky za psaní zavádějících pomluv?
Martinodpovědět 
    Re: Poloviční nebo celý úvazek?22:22:33 27.03.2019
Pojďme do toho, chlapci. Možná už vypršela moje podmínka (ale možná taky ne, to už jsem zapomněl).
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Poloviční nebo celý úvazek?22:26:58 27.03.2019
A ještě mi už nějakou dobu vrtá hlavou, proč se už několik let deklaruje plat za poloviční úvazek předsedy, když se zároveň deklaruje, že pracuje ve skutečnosti na celý úvazek.

U mezd to daňově nemá žádný smysl. Kdyby to byla nějaká dohoda, tak tam se to běžně dělá jako takový malý podvůdek, protože tam je omezený fond pracovní doby, a šetří se tím za odvody státu.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Poloviční nebo celý úvazek?07:54:03 03.04.2019
pomlouvat, špinit. Poloviční informace, neověřené skutečnosti. To si teda žurnalista s vysokým kreditem. Ani se neomluvíš. Jenom výmluvy.
odpovědět 
       Re: Poloviční nebo celý úvazek?10:11:05 03.04.2019
Poloviční informace od ČHS se už vyjasnily a lze tedy očekávat, že napříště budou úplné. Konec vysílání.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Poloviční nebo celý úvazek?16:05:32 03.04.2019
Byla byla byla, Jenom výmluvy
odpovědět 
         Re: Poloviční nebo celý úvazek?20:45:20 04.04.2019
no spíš nebyla, jen už to chtěla mít za sebou...
odpovědět 
        Re: Poloviční nebo celý úvazek?16:05:48 03.04.2019
Bla bla bla, Jenom výmluvy
odpovědět 

 Foto dne:
Pupek
Pupek
 Databáze cest:
Všechny cesty (173649)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
10 E Lode 6b Siracusa
In Ogni Atomo 7a+ Siracusa
Magica 8A Zimny Dól
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Les Indiens 6c+ Buoux
Nově komentované:
In Ogni Atomo 7a+ Siracusa
Okurka V Humusu IXc Labské Údolí - Levý Břeh
Legendy V Českých Zemích 7A+ Panský Les
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora
Hang-on-dog Přímá Varianta IXb Labské Údolí - Pravý Břeh

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest |

 Nové komentáře:
Takhle se to dělá! | Re: betabrejky | Odkud byl | Re: Boulder | Re: Boulder | díky za článek | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (150)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (44)
Mauritánie - únor 2024 (21)
IFSC: mezi funkcionáři na olympiádu nominován stavěč Jan Zbranek (16)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (12)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Namibie 2023 - Spitzkoppe - Namibijský Matterhorn. (9)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (7)
Elias Iagnemma oznamuje přelez bouldru Burden of Dreams 9A (6)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (6)

 Nově v inzerci:
Nové lano Tendon Master PRO 9.2 CS 80m | PÉŘOVÝ SPACÁK WARMPEACE SOLITAIRE 500 - 195 L | Hledám spolulezce | Koupím koule na posilování | LS Olympus Mons EVO | Expediční kalhoty RAK | Mammut goráčovka | Velký mágopytel Petzl Sakab | LEZEČKY | Jizerky apod. |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 205 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 223 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 220 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 205 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.