LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Místní klasifikace: mluví; nemluví; nemluv na mě!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
19. 10719
20.Lachman 10704
21.Slezáková 10616
Bouldry:
19.Šolc 9459
20.Šípek 9378
21.Skála 9334
Hory:
27.Y 2861
28.HKvdf 2832
29. 2691

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5523 lezců
1088355 cest
Nové přelezy:
Wilibaldov 9+/10-
Nefixuj, P 7C+
Pán Pravéh 8A
Los Bekend 7C
Megalodon 8A+/8B
Pickelsau 9-
Antiblocki 9+/10-
Microchips 10-/10
Solarium 9-
Magica 8A

Stěny
ZŠ Choceň - Choceň
LSJ - Javorník
Boulder Klub Pentagon - Tábor

Prodejny
BIVAK SPORT - BERKNER - KRNOV
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
bart´s port - Praha 2

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Něco o lidech jako jsou xxx. a C.S. a D.G.

Rád bych napsal něco málo o lidech jako jsou xxx a  C.S. a D.G. a všichni ti další anonymní, notorický zpochybňovači všeho. Čert vem že v převážné většině vystupují jako anonymové, je to jejich důvod proč tak činí a já nemám potřebu o tomto důvodu spekulovat. Co je ovšem mnohem zajímavější je pohled na jejich způsob myšlení... 

Nějaký „xxx“ zde napsal článek „další Štefánek?“ (viz níže) ve kterém zpochybňuje výkony kohosi, které uvádí Montana a poukazuje na jakési podivnosti. Většina komentářů k tomuto článku začala rasantně bránit pomluvením postiženého lezce, ale objevil se i další velmi zajímavý zpochybňovač C.S. s příspěvkem „Dobrý výkon“
Abychom lépe porozuměli našim zpochybňovačům, podívejme se jak C.S. argumentuje když zpochybňuje že „ňákej“ Štěpán vylezl 8b.

1. Výkon přirovnává to k tomu jako kdyby někdo z Plzně zaběhl 100m za 10s.
2. Argumentuje že nikdy předtím o Štěpánovi neslyšel.
3. Pokládá řečnickou otázku zda se dá natrénovat na Radyni na 8b?

Prvním bodem říká pouze: Je to nepravděpodobné.
V druhém bodě říká že o čem on neví to se těžko stalo, tedy opět : je to nepravděpodobné.
A ve třetím opět stejná písnička: Je nepravděpodobné aby...

Říká TEDY pouze jedno: Je to nepravděpodobné a proto tomu nevěřím.

Nebudeme přeci těmto C.S. a xxx vysvětlovat, že když ráno lezou do auta, tak taky veří že nenabouraj protože je to nepravděpodobné, a přesto se to muže stát! Stejně tak lidi sázej různý sportky a loterie, i když je vždy velmi nepravděpodobné že vyhrajou. Jenže opravdu se to může stát! Dokonce se to i stává! Jinými slovy celé naše téma není ani tak o pravděpodobnosti, jako spíš o důvěře. Nic jiného než věřim/nevěřim.

Takže ať si všichni ti „Cé.eS.ové“ a „ixixixsové“  nechaj svoje zduvodňovací pindy pro sebe!
Prostě nevěří. (tečka)  - je to jejich názor (a právo). Ale všechny argumenty jsou na h.... protože „ i tak se to mohlo stát“
Stejně tak je to i obráceně: My co tomu třeba věříme. Věříme každý z nějakého svého důvodu:
Někdo Štěpána viděl na fotce (zpochybňovač zpochybní)
Někdo ho zná. (zpochybňovač zpochybní)
Někdo ho při tom viděl (zpochybňovač zpochybní)
Někdo nemá důvod nevěřit (zpochybňovač nechápe...)

Celý náš sport a informace o něm jsou založeny na uvěření/neuvěření že někdo něco přelezl, že to přelezl RP, OS, udělal odspodu... atd. Myslíte snad že kdybychom se všichni vybavili videokamerama, že zpochybňovačům vytřeme zrak? Nebuďte naivní, zpochybnit mohou i to, když budou chtít. Podívejte na foto dne na Rosťu – Je to z Frankenjury? Nevysadil ho do tý polohy jeřáb? A je to vůbec Rosťa? Nemohl by to být nějaký jeho doubler? A co třeba Cliffhanger nevěříte že to vylezl, vždyť to bylo nafilmovaný. Nebo Vertical limit, vždyť jste viděli že jde založit friend ve skoku!

Ortodoxní zpochybňovač vás dovede až k tomu že: co nevidim na vlastní oči tomu nevěřim! Nenechme se do takové debaty zatáhnout, nemá to s nima cenu. (argumentačně)
Nesnáším nekritické přijímání čehokoliv, přesto ale jsem rád že nežiju život zpochybňovačův. Představte si nevěřit neověřeným webům na internetu, novinám, televizním zprávám, fotkám, videonahrávkám, kamarádům, spolulezci, nikomu. To musí být hrůza, vidět svět očima zpochybňovače.

Pokud jste dočetli až sem, asi si řeknete že tento článek není ani o Štěpánově 8b, ani o Rosťovi, a vlastně ani moc o lezení. Tak snad jsem vás moc neotrávil, a když tak věřím že Hop ví co má smáznout. :) Psát o lezení je fakt lepší...

Kouřa

P.S. – a když takovýho zpochybňovače zhulíte, tak má po i tý svý poslední jistotě – „Věřím jen tomu co vidím“ - a pak se mu totálně zboří svět ! :))))) 



 

Kouřa   [úpravy] 14:41 04.07.2001Tisk 

Reklama:

Komentáře

Nový komentář 

 
Kouřo, zdravím Tě.
Dík za článek jsem rád, že se na lezci objeví i nějaká úvaha , která se přímo netýká, jen chytů a stupů, ale postihuje i jinou dimensi. Dimensi důležitou pro mě a věřím, že i pro řadu jiných lezců.
Hop Tě nevymaže, to se spolehni a také se spolehni, že naši lezeckou karavanu štěkot ixixixsů nezastaví.
Zapsal: JirkaS, 21:08:38 04.07.2001
 Super
Super článek....,ale
stejně pro ty lidi,pro které jsi to psal (viz
xxx, C.S.,...), to jsou jen hloupý
žvásty "nějakého" Kouřy.
A pro nás ostatní, kteří
radši lezeme než zpo-
chybňujeme, to psát nemusíš. Ale jinak super článek.
ujeme
Zapsal: Trojkař, 23:05:18 04.07.2001
 
Zajímalo by mě, co by se stalo, kdyby pan xxx, zcela náhodou někdy něco vylezl. Byl by natolik objektivní, že by - vzhledem k tomu, že o něm nikdy nikdo neslyšel a bylo by to tudíž velmi nepravděpodobné - si sám nevěřil?
Zapsal: Rosťa Š., 13:28:51 05.07.2001
 Kouřa taky na Hrad
...no těch tam už bude!!!
Zapsal: Luky, 15:02:24 05.07.2001
 
Je to v pr..kam az to muze dojit .Lezu uz nejakej patek a pamatuju dobu kdy weingartlove nebo hudy prelezli neco v labaku nebo v nemcich a absolutne nikdo o tom nepochyboval.A v te dobe patrili do top 10 ve svete a uplne v pohode o tom psa rot punkt a nikdo to neoveroval.Dnes aby si chodil do skal s pravnikem.Je mne docela lito rosti ze furt musi dokazovat ze to fakt prelez a samo i ostatnich
Prece to je kazdyho vec jestli to prelez nebo ne a furt vsechno zpochybnovat je blbost.
ps.videl sem rostu zapytlit 6 c v italii je teda blbost ze by prelez neco nad 7a cha cha
david no a tak to dneska je
Zapsal: david, 16:17:36 05.07.2001
 Etika, moralka a sportovni vykon
Zdravim vsechny, doufam ze vylezli vse na co trenovali a motivovali se pro dalsi zvedani latek. Je zvlastni, ze se nekdo pod tak kontroverzni clenek nepodepise. Pokud mam zasadni vyjadreni k nejake skutecnosti, je mym prioritnim cilem, aby si lide s konkretni myslenkou mohli spojit alespon jmeno (ne-li primo znamou tvar, napada me, ze by mohlo byt fajn, aby casti pisalci na lezcovi meli naskenovanou fotku vedle clanku-je fajn vedet na koho se clovek zlobi, nebo s kym pritakava). Zbochybnovani cehokoli, a zaroven vymysleni si cehokoli (bez skrupuli) je bohuzel fenomen vlastni k soucasne dobe. Pri vydine medialniho poprasku a rychleho prilivu zajmu sponzoru je to na snade. Nezapomenme, ze i negativni reklama je reklama. Vse se zpatky dostava k problemu, ze sportovni lezeni je individualni sport a clovek se ze svych vykonu musi zodpovidat hlavne sam sobe - zkuste si sahnout do svedomi (flash nebo OS, RP nebo PP, pad u retezu nebo Top). Kotli zdar.
Zapsal: Emkáčko, 15:17:02 09.07.2001
 Kontraúvaha a vůbec jinak
1. Tolerance anonymů
Oproti Kouřovi si nemyslím, že anonymita je jen okrajový problém. Podle mne je to zcela zásadní věc. Zvlášť u názorů, které útočí na něčí pověst. Obecně člověk anonymně vystupuje ze dvou důvodů: a) má strach z odplaty (to snad v našem případě nepřipadá v úvahu, předpokládám, že "xxx" není ke Štěpánovi a Štefánkovi v postavení, kdy by ho mohli nějak trestat), anebo za b) sám se stydí za svůj názor, sám tuší, že je hanebný. Kdyby se "xxx" byl podepsal, byl by to názor, a snad by bylo možné jej brát v potaz. Ale pomlouvačný anonym? To je hnůj.

2. Umělá konstrukce
Zachmuřeně jsem si četl řádky, ve kterých Kouřa tvoří postavu "ortodoxního zpochybňovače". Znáte někdo konkrétně někoho takového ve svém okolí? Já ne. Kouřa se zde dopustil lehké manipulace. Nejprve stvořil imaginární a negativní postavu zpochybňovače, pak ji dosadil do několika přirovnání (velmi nepřesných - např. v loterii se typují čísla, co to má společného s lezením?) a došel k závěrům, ke kterým dojít chtěl. Pak ale tuto postavu náhle několikrát opustil a dál už pokračoval (v množném čísle) o pochybovačích, jejich pindech, už to nebyl jeden "xxx", ale spousty "ixixixů". Dopředu tak ocejchoval případné oponenty. Rovněž mi je proti srsti postoj "...nic jiného, než věřím/nevěřím." Instinktivně s tím nesouhlasím. Člověk má přeci i rozumové schopnosti, může je využít k tomu, dobrat se pravdy. Věřím/nevěřím - to je jak z nějaké sekty či co.
Což takhle jiné přirovnání:
Silnice v lese, nebohé zvíře - třeba had, se chce přes onu silnici dostat na druhou stranu. Když bude silnice úzká, provoz jedno auto za hodinu, většina z nás bude předpokládat, že had z největší pravděpodobností silnici bez úhony překoná. Tedy vysoká pravděpodobnost, nikoliv však jistota. A nyní změna. Dvouproudá silnice, dvě auta za minutu. Had už to má těžší. Pravděpodobnost úspěchu nic moc, ale dá se. Další změna. Šílená dvacetiproudá dálnice, těsně za sebou jedoucí mercedesy - vžummm, vžummm... Tedy malá pravděpodobnost úspěchu. Nikoliv však jistota.
I toto je jen přirovnání, a jako takové za skutečností pokulhává. Ale je dobré pro uvědomění si, že existuje něco, jako míra pravděpodobnosti. A že v našem světě je strašně málo jistoty.
Na někoho to možná působí tísnivě a upíná se k věření/nevěření, a nechce slyšet znepokojivé dotazy. Ale zaplaťpánbůh, jsou i lidé, kteří se pídí po stopách dějů, důkazech a svědectvích. Mimojiné toho už na tomto světě docela dost objevili. Pochyby totiž nemusejí být nutně špatné, můžou být projevem snahy něco zlepšit.

3. Proměna doby
Doba, kdy si pár bláznivých skálolezců z cvičných skal věřilo, jsou pryč. (Mě je to taky líto, ale nic s tím nenadělám). Náš sport se stal komerčně zajímavým, přitahuje aspoň trochu peněz, sponzory a pozornost médií, lze si vybudovat slávu, dosáhnout obdivu. Lezení se stalo prostorem, kde dobře provedený podvod může přinést lákavé výhody. Jak tomu čelit? Jednoduše. Začíná čas, kdy profíkem hodným uznání bude ten, kdo kromě pevných prstů bude mít i schopnost si vybudovat důvěru. Nebude mít problém lézt před zraky lidí, zvláště před zraky jiných lezců-konkurentů, bude schopen výstupy opakovat, profíkem bude ten, kdo bude mít své výstupy jasně zdokumentované a dokáže vše okolo sebe a svých výstupů průzračně vysvětlit. Bude u něj vysoká míra pravděpodobnosti, že o svých výkonech říká pravdu.

Fuj? Že už to není to bezstarostné lezení, free život a zábavná cesta k úspěchu? Není, už není... Na Štefánkových trampotách je jasně vidět, že kdo bude chtít mít v budoucnu úspěch, bude si muset dát hodně a hodně práce, která ne vždy bude zábavná.
Zapsal: tomáš, horolezecký oddíl Sakal, 00:29:10 10.07.2001
 Kdo je to ten xxx
Xxx tedy zpochybnovac a neb clovek pochybujici.
Jmenuje se R.Decarde (nebo jak se to vlastne pise) sam se pak nazyval Karteziem. Je pravdou, ze je nejaky ten patek pod drnem, ale odhalil jednu zasadni vec: jedinou jistotou cloveka je neustale pochybovani (myslenka mnohdy prekladana jako myslim tedy jsem, presneji pochybuji tedy jsem). Pan Xxx tedy nedela nic, nez, ze se neustale ujistuje o vlastni existenci. Nemejme mu proto za zle, ze se trefuje do lezeckych vykonnu.
Stejne mam takovej pocit, ze to lezeni az tak uplne o vykonech neni a kdyz tak spise o tech individualnich v ramci idividualni Maugliho tristupnove klasifikace: 1 De to; 2 De to blbe; 3 Nejdeto.
Hore zdar Coco
Zapsal: Tomas, 18:57:11 05.09.2001
 VidJuhCa
TakĹľe bohuĹľel vyje1dĹ™ened Masakratora je takove9, Ĺľe pĹŻvodned web hry je pro dalšed vfdvoj nepouĹľitelnfd a tedy jeho pouĹľited nyned je problematicke9. UvaĹľuje se o napse1ned cele9ho webu znovu a v lepšed formÄ›, aby to splĹ?ovalo všechny poĹľadavky potĹ™ebne9 k amcrnistiadi serveru.ÄŚili spuštÄ›ned stre1nek asi v nejbližšed dobÄ› nebude. Prosedm vydrĹľte zatedm jen jako pozorovatele9, projekt je stejnÄ› zatedm v Beta ste1diu a lepšed ze1Ĺľitek z hraned bude v plne9 verzi. Ta je pre1vÄ› rozpracovane1 a pĹŻvodned ple1n je ji vydat na jaĹ™e (coĹľ se však mĹŻĹľe zmÄ›nit).Aby šlo hre1t, je nutne9 medt registraci, ktere1 v souÄŤasne9 dobÄ› nened bez stre1nek moĹľne1.
Zapsal: xcjjUasOPubAOPUBJi, 18:29:23 28.10.2012
 bbAyltFUmm
jrkTYe Hey, thanks for the article.Much thanks again. Cool.
Zapsal: sGVDKpNJoYWjRsqNucf, 01:38:18 20.12.2013
 yYaTxqeCnWJmycPMtcU
aSqJkL Im thankful for the blog. Want more.
Zapsal: rKdJzBbLtumQBm, 15:03:22 20.12.2013
 recommend
Wow, amazing weblog format! How long have you been blogging for?
<!-- 5.167.13.74/ -->
Zapsal: r i c k y . a l b e r t o @ g m a i l . c o m, 13:39:07 15.01.2020
 mattbishop17.hatenablog.com
I got what you mean , regards for posting .Woh I am pleased to find this website through google.
<!-- 5.167.13.105/ -->
Zapsal: r i c k y . a l b e r t o . r i c a r d o @ g m a i l . c o m, 07:07:43 19.01.2020
 eridanuspills.com
I could not resist commenting. Very well written!
<!-- 5.167.12.24/ -->
Zapsal: r i c k y . a l b e r t o . r i c a r d o @ g m a i l . c o m, 19:55:57 31.01.2020
 goodways.site
Thanks again for the post. Keep writing.
<!-- 37.113.239.87/ -->
Zapsal: r i c k y . a l b e r t o . r i c a r d o @ g m a i l . c o m, 14:18:47 11.03.2020


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 Foto dne:
Corcovado, Rio de Janeiro
Paredão K2
 Databáze cest:
Všechny cesty (173659)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Normalanstieg 2 Thalhofergrat
L'Entre-Toit 7A Fontainebleau
Sans Le Fil (Assis) 5A Fontainebleau
Résilience 7A+ Fontainebleau
L'Angle Ardu 5A Fontainebleau
Nově komentované:
Rango 1 Bechyně
In Ogni Atomo 7a+ Siracusa
Okurka V Humusu IXc Labské Údolí - Levý Břeh
Legendy V Českých Zemích 7A+ Panský Les
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest |

 Nové komentáře:
Re: Padak? | Re: betabrejky | Takhle se to dělá! | Re: betabrejky | Odkud byl | Re: Boulder | Re: Boulder | díky za článek | Re: betabrejky | Re: betabrejky |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (150)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (42)
Mauritánie - únor 2024 (21)
IFSC: mezi funkcionáři na olympiádu nominován stavěč Jan Zbranek (16)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (12)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Namibie 2023 - Spitzkoppe - Namibijský Matterhorn. (9)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (7)
Elias Iagnemma oznamuje přelez bouldru Burden of Dreams 9A (7)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (6)

 Nově v inzerci:
Statická a dynamická lana | Batohy Millet + Low Alpine | Spolehlivá půjčka dostupná pro každého | Nové lano Tendon Master PRO 9.2 CS 80m | PÉŘOVÝ SPACÁK WARMPEACE SOLITAIRE 500 - 195 L | Hledám spolulezce | Koupím koule na posilování | LS Olympus Mons EVO | Expediční kalhoty RAK | Mammut goráčovka |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 210 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 228 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 225 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 208 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.