LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Co můžeš vylézt dnes, neodkládej na zítra.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Trojan 12371
3.Šindel 12306
Bouldry:
1.Volf 11153
2.Stráník 10825
3.Stráník 10803
Hory:
1.Groš 7918
2.Punčochář 6708
3.Černý 6708

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5523 lezců
1088220 cest
Nové přelezy:
Soldier Of 7b
Murieron C 7b
Balada Tri 7c+
Porcupine 9
Hungry Eye 8+/9-
Prigionier 7b+/7c
Variante H 7b
Il Calabre 7c
Beach Boys 7b
Pergamen 7C+

Stěny
SAUNA - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
LANEX eshop - Bolatice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Proces 9a

Foto od Pepeho

proces Ve Višňovém se zřejmě zrodilo první slovenské 9áčko. Podle diskuse na Jamesáku z počátku srpna a aktuální zprávy na polském webu Redpoint přelezl 3. srpna po šesti letech zkoušení svůj projekt nazvaný "Proces" Juraj Repčík a odhadl obtížnost na 9a.

"... pokoritel a spoluautor „Likozrut Durko Vyskereny“ po preleze a vyziapani sa v zaverecnom madle sucho skonstatoval: „vsak to je uplne lahke!“ a „preco som tu vlastne saskoval 6 rokov?“.hihi." píše se na diskusi Jamesáku (http://web.savba.sk/jamesak/diskusia/)

Zdroje:

Projekt dlouho odolával nejlepším slovenským a českým lezcům, měl ho zkoušet i Tomáš Mrázek, píše polský Redpoint (http://www.redpoint.pdi.pl)
Cesta má být v levé části jeskyně.
Info a topo

Aktualizace
Pepe nafotil přelez prozatím nejtěžší cesty na Slovensku. Trochu jsme zaváhali a nedali foto hned s tím, že se nám podaří získat doplňující informace přímo od prvopřelezce.
proces

Marek Repčík v roce 1998 při prvních pokusech o přelezení projektu ve Višňovém

proces

Juraj Repčík v roce 1998 při prvních pokusech o přelezení projektu ve Višňovém

proces

Proces 9a, Višňové

proces

Juraj Repčík, Proces 9a, Višňové

proces

Juraj Repčík, Proces 9a, Višňové

proces

Juraj Repčík, Proces 9a, Višňové

proces

Juraj Repčík, Proces 9a, Višňové

proces

Juraj Repčík, Proces 9a, Višňové





Lezec.cz   [úpravy] 12:13 06.10.2004Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Gratulace19:25:13 02.09.2004
Hohooo, Ďurkovi blahoželám a doufám, že dorazíš v plnej polní do Prahy na Václavák.
Oliváčodpovědět 

 Pekny13:46:56 06.10.2004
Ozajstne vobrazky!
 Laco Šaolinodpovědět 

 ???18:56:23 06.10.2004
proc najednou proces a ne bronx.....proc zmena nazvu, kdyz je to tolik let znamy pod nazvem bronx???
odpovědět 

 Zopár kecov k ceste01:12:05 07.10.2004
No sérvus.
Napíšem teda zopár informácií, keď ste mi tu dali toľko fotiek (teda mohli ste tam dať radšej nejakú holú babu). Už som síce poslal nejaký rozhovor do Montany, ale tam som aj tak nič múdreho o ceste nenapísal.
Proces má 20 krokov , previs tak 10m výšku asi tiež, 10 istení, cvaká sa 8. V ceste sú upravované chyty, jeden je umelý. Je to hodne silové lezenie bez oddychu. Je to isto najtechnickejšia cesta vo Višňovom, ťažké nohy, dosť sa zakladajú päty a špičky.  Cestu som skúšal liezť čo najrýchlejšie mádžoval som len raz pred záverečným bouldrom. Séria fotiek je z kroku cez spoďák do trojprstovej dierky. Je to hodne silový krok, potom nasleduje dlhý krok do bočáku a záverečný bouder - poskok cez malý stisk do lišty s veľmi zlými nohami a na záver dlhý skok do madla (posledný chyt cesty Panter).
Ako už bolo písané skúšal som to asi 6 rokov. Prvé roky však len zľahka, lebo to bolo bez šance... Minulý rok som padal 3 kroky od konca, problém v ceste je však priskočiť do predposledného chytu, tak aby nevypadli nohy a udržať to.
Cestu skúšal aj Mráza. Asi by to dal dosť rýchlo, ale zrejme to momentálne nie je jeho priorita. Okrem neho to asi nikto z našich tak skoro nedá (dám typ 3-4 roky:-))
Názov je podľa mojej obľúbenej knihy a podľa trápenia pri preleze. Bronx to volal len  Aba oficiálne sa to volalo „Najťažší projekt“.

Juro
Juro Repčíkodpovědět 
 Re: Zopár kecov k ceste13:54:36 22.10.2004
:-o gratuluji, uctyhodný výkon, "vopravdu" krásné, musí to být úžasný pocit jak na začátku lezení tak na vrcholu
p.s. krásný fotky, krásná cesta, úžasný tělo :-)
Radůzkaodpovědět 

 Co vy na to ???09:29:45 07.10.2004
Jsem dost prekvapeny, jak mala je k teto zprave diskuse. Zatimco k nesmyslnym kecum o magnesiu, jisteni na pisku a verohodnosti prelezu existenci jako M.C. jsou desitky (az stovky) komentaru, zustava udalost jako prelezeni mozna nejtezsi cesty "vychodniho bloku" temer bez komentare. Vetsina ctenaru lezce asi o takovem lezeni moc nevi (nebo, ze by to byl bojkot Visnoveho :)). Durovi moc blahopreji.
odpovědět 
 Re: Co vy na to ???10:08:25 07.10.2004
Možná to bude tím, že ta zpráva je už dost dlouho venku, byly o tom zmínky nejen na JAMESu a Redpointu ale třeba i v minulém čísle CAO News. Nicméně je to samozřejmě výkon jako bejk a Jurovi patří gratulace!
:o)

Houbaodpovědět 
 Re: Co vy na to ???10:12:04 07.10.2004
A co bys k tomu chtel? To tu nejsi asi moc casto, na Lezci totiz plati (az na fluktuace) zakon neprimy umery. Info o tom jak nekdo omaglajzoval chaloupku Kremilka a Mochomurky bude mit asi tak 234 komentaru a uvach o etice magujicich deti predskolniho veku, kdezto jasna zprava o bomba prelezu doplnena peknejma fotkama... no proste komenty nepotrebuje. Ledaze by ti tu chybeli prvomajove ovace oslavujici Repcikove bicaky:):)
lacoodpovědět 
  Re: Co vy na to ???12:12:29 07.10.2004
Ten Juro má ale bicáky. :)
 hopodpovědět 
   Re: Co vy na to ???13:19:18 11.10.2004
Buhehee, bicáky fakt šílený! Ale ta holá baba, co by ji namísto toho radši viděl, by taky nebyla k zahození :)
bebulodpovědět 
   Re: Co vy na to ???13:59:08 11.10.2004
na buldrkontestu na nich mel neco nalepeny! Asi znacku vyrobce, bohuzel byl moc daleko a tak zustanem slaby.
l.odpovědět 
 Re: Co vy na to ???10:17:11 07.10.2004
Prvotně Gratulace. Pravdou je, že většiny lezeců ( samozřejmě včetně mě ) se tyto projekty netýkají. Proto minimum příspěvků - netušíme o co GO. Obtížnost mimo mé chápání. Mimo mé chápání je i věnované úsilí jedné cestě - několikaletý nácvik. Tyto věci se prostě týkají jisté elitní skupinky, která tuší o čem je řeč. Mě osobně ( jako obyčejnému průměrákovi ) by zajímalo jak vznikají dotesané či umělé chyty. To jako v místech kde nic není (ani v měřítku špičky ) vezme dotyčný autor majzlík, něco přitesá, něco docementuje, aby to bylo lezitelné....? Tak to potom po prvním přelezu zůstane? Nebo přijde další maník s jinejma fyz. dispozicema či jiným stylem a taktéž něco dostesá....docementuje.....? Fakt to není šťourání...moje gusto to rozhodně není, ale zajímalo by mě jak to v reálu chodí. Dík.
Radim Bzuraodpovědět 
  Re: Co vy na to ???23:10:45 07.10.2004
Čau Radim, sekanie chytov je dosť zložitá otázka. V 97 sme začali robiť cesty dosť pod vplyvom ciest z francúzskej oblasti Orgon. Teda typ ciest, ktorý tu chýbal – dlhé, previsnuté, vytvalostné. Pri cestách ako Skala a Baskervil išlo o doseknutie chytu v hluchom mieste, tak že to bol najťažší krok. Iný prípad je Proces, pretože celá cesta bola prakticky hluché miesto. Dosť sa preto celkom divím, že aj keď sme vtedy mali vylezené tak 8b, tak sa podarila spraviť dosť slušná cesta. O mnohých ďalších cestách, čo sa sekali vo Višňovom neskôr sa to teda nedá povedať. Je však ťažké moralizovať, lebo sú sekané tak isto ako Proces a to že sa mi cesty ako Panter, alebo novinka Kobra nepáčia je napr. môj subjetívny názor. Zrejme autorovi sa páčia. A to, že vo Višňovom mohlo byť miesto siedmich rovnakých 8béčiek napríklad päť 8céciek je tiež len vec pohľadu. Možno keby tam bolo sedem 8áčiek bola by tá oblasť ešte populárnejšia. Asi by bolo najlepšie nesekať, ale to by vo višni vzniklo tak 5 ciest, teraz ich je tam tak 20. Ale žiadne iné skaly tu nie sú a tá čo tu bola je pasé...
Juraj Repčíkodpovědět 
 Re: Co vy na to ???10:48:31 07.10.2004
Pro mne by to byla pěkná a lezitelná cesta za předpokladu že jí otočím o 45° vpravo (prostřední fota). No, možná radějo 60° vpravo.

Tolik let mířit k cíli-to musel bejt nápor na palici. Jak je teď? Pocit "konečně to mám z krku?" Bezmezná radost? Nebo "Post coitum..." tada trochu prázdno a otázka. "co dál"? A nebo hnedle radostně do dalšího těžšího? To by zase zajímalo mne. Jo! A gratuluju!!!!
jan pušodpovědět 
  9a O.S. !!!21:46:12 07.10.2004
Přelezl jsem to již předloni a když tady čtu ty blbosti o těžké cestě, tak mi to nedá a uvádím pravdu o přelezu. Cesta je opravdu lehké 9a a jen je třeba trošku MÍT NA TO! Přelezl jsem to nejdříve On Sight , pak R.P. pak P.P pak Flash a pak dokonce ještě T.R.Jištěn jsem byl Rosťou Tomancem.
Myslím, že k tomu není co dodat a tak si své hrdiny schovejte na jindy prosím Vás.A já se již nikdy více k tomuto tématu vyjadřovat nebudu, snad jsem to tady napsal jednou pro vždycky a dost jasně!
M.Č.
Čermákodpovědět 
   Re: 9a O.S. !!!22:50:44 07.10.2004
Hmmm, to dokaze jen "fantom" M.Č.
9a O.S. a nikde se o tom nepsalo a nepovidalo?
(uz mas neco nafilmovany?)
Asi budu muset vic trenovat!!!
kubaodpovědět 
   Re: 9a O.S. !!!23:17:52 07.10.2004
kdo tohle napsal musi byt vazne kus kokota....
nechte Martina zit....at je pravda jakakoliv....
odpovědět 
    Re: 9a O.S. !!!19:01:07 08.10.2004
sám ses kokot
borecodpovědět 
   Re: 9a O.S. !!!19:04:06 08.10.2004
hmm asi sem se právě zamilovala. dáš mi svoje číslíčko M.Č., abych ti mohla třeba....
buchtičkaodpovědět 
    Re: 9a O.S. !!!09:09:53 09.10.2004
Dakujeme za obet, snad sa mu ulavi...:-))
Tomichonodpovědět 
    Re: 9a O.S. !!!10:12:42 10.11.2004
Ses blba?
poldoodpovědět 
   Re: 9a O.S. !!!09:13:25 09.10.2004
Synku spamatuj se!!!Tohle je vážně pouze k pousmání!!! See you in Hell!!abáááááááá
Jankoodpovědět 
    Re: 9a O.S. !!!09:18:47 09.10.2004
By me zajimalo,proc si z M.C. tak utahujete..ten,kdo to napsal,zrejme neni psychycki v poradku
Hanysodpovědět 
     Re: 9a O.S. !!!10:05:14 09.10.2004
Glosu pod jménem Čermák jsem napsal já FANTOMAS! Čili je už zřejmé, že nejde o žádný sprostý anonym!A nenapsal jsem to proto, abych si utahoval z Čermáka, kterého znám jen z tragického rozhovoru v Montaně/a je mi tím už jasné kdo to je/, ani z Repčíka/to je asi nějakej Slovák?/ ani z Tomance, kterého jsem jen tak použil ať je legrace!
Ale celé jsem to napsal jen a pouze pro vlastní pobavení/velice jsem se u tvorby článku dobrácky nasmál/ a pak samozřejmě proto, abych si udělal legraci z ještě přihloupějších komentářů!Tím mne zcela uspokojili Hanys i Jeník.Oba mají v hlavě slámu v lepším případě seno, nechápou humor, neumějí gramatiku a komentář See You In Hell je opakovanou reakcí těchto trubců na mé jen pro ně nasírací články/psané pod různými pseudonymy/.Ale vždy jsem to já! F A N T O M A S ! ! !
Ha ha ha ha ha ha.........
Fantomasodpovědět 
      Re: 9a O.S. !!!14:02:53 09.10.2004
...mně to došlo až jsi to napsal že to asi nebude on.) Tak teď se směju zase.čaues
Jankoodpovědět 
      Re: 9a O.S. !!!10:15:01 12.10.2004
Je to tak. Já uměle sekaný cesty nelezu!
M.Č.odpovědět 
 Re: Co vy na to ???17:17:03 11.10.2004
Dobré zamyšlení - bojkot Višňového... Přelézt 9a je super výkon, zvlášť když tomu Juraj věnoval tolik času. Chápu jeden či dva upravené chyty, které otevřou pěknou linii (pokud je nějakej tydýt nevyvrtá tenkym vrtákem). Smysl celých umělých oblastí mi uniká, v podstatě se jedná o neměnnou umělou stěnu pro trénink na závody. Naštěstí to nyní vypadá, že svět se vydal opět směrem přírodních linií, asi za to může vzestup boulderingu. Myslim, že cesty dělané odspoda na pískách v obtížnosti kolem 8b+ jsou pro "východní" blok větším přínosem.
Bídaodpovědět 
  Re: Co vy na to ???12:34:16 13.10.2004
Bída neblbni,nečetl si jeden RT článek, kde se píše, něco jako že lezení v kolmicích po jebách je out a svět se vydal "Višňovou alejí"...:-)))
Jinak Ďurko je BOREC a je jedno jestli je to taková či onaká cesta a plně souhlasim s jeho komentářema ohledně Višňového.
Fidoodpovědět 

 9a???11:15:13 09.10.2004
Hmmmm, moc JR neznám, ale kolik předtím vylezl cest 8c+, popřípadě 9a? Tuhle obtížnost mají nejtěžší cesty na světě od jiných borců, kteří mají již něco přelezeno, no nic, čas ukáže.
Pavel M.odpovědět 
 Re: 9a???12:23:48 09.10.2004
To je snad jedno ze ho neznas...staci se kouknout na ty fotky jakej ma biceps..a hned musis vedet ze na to ma! :)
Hanzodpovědět 
  9 b !!!!!!!22:31:19 09.10.2004
Máš pravdu! Tyhle svaly to řeší a kdo to ještě neví , ať se přijde zeptat mého osobního trenéra z Fitnessu ZDOROVOJE TěLO i BYCáKY!
Fan Fan Tulipáááááááánodpovědět 
   Re: 9a Proces20:46:11 13.10.2004
Jurovi Repčíkovi věřím, že tuto cestu vylezl,protože jsem ho osobně vyděl jak to zkouší a Martinovi Čermákovi nevěřím ani slovo, až bude mít zfilmovanou nějakou těžkou cestu, tak se můžem o něčem bavit,9a Os nemá nikdo na světě, nejvíce je 8c - White Zombi které vylezl Hirayama, je absolutní nesmysl že vylezl 9a OS( to by musel být lepší než Mráza a to rozhodně není!!!):-)
odpovědět 
    Re: 9a Proces21:07:03 13.10.2004
osobně vyděl.... a vynásob a přičti a odečti a nauč se česky, než budeš nějak psát
odpovědět 
    Re: 9a Proces09:37:47 10.11.2004
jak jsem cet ty komentare pride me ze tu sou dve skupiny lidi trubci co nezerou maso a lidi co si z nich delaj prdel
Trubecodpovědět 
  Biceps?11:17:50 19.10.2004
Co to tady plácáš o bicákách to není žádnej lezeckej sval ty kokot podívej se na Mrázu...
anatomodpovědět 
   Re: Biceps?11:46:21 10.11.2004
jo jo a vic je tady od pohledu tech, co nezerou maso :-))
kojotodpovědět 

 Foto dne:
Pupek
Pupek
 Databáze cest:
Všechny cesty (173643)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
La Machina 7a Manikia
Stairway To Heaven 7b Manikia
Lia 6b Manikia
La Luna 6c+ Manikia
Soldier Of Fortune 7b Manikia
Nově komentované:
Okurka V Humusu IXc Labské Údolí - Levý Břeh
Legendy V Českých Zemích 7A+ Panský Les
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora
Hang-on-dog Přímá Varianta IXb Labské Údolí - Pravý Břeh
Jarní Únava 7- Koukolova Hora

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest |

 Nové komentáře:
Re: betabrejky | Odkud byl | Re: Boulder | Re: Boulder | díky za článek | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | betabrejky |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (150)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (45)
Mauritánie - únor 2024 (21)
IFSC: mezi funkcionáři na olympiádu nominován stavěč Jan Zbranek (16)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (12)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Namibie 2023 - Spitzkoppe - Namibijský Matterhorn. (8)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (7)
Elias Iagnemma oznamuje přelez bouldru Burden of Dreams 9A (6)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (6)

 Nově v inzerci:
PÉŘOVÝ SPACÁK WARMPEACE SOLITAIRE 500 - 195 L | Hledám spolulezce | Koupím koule na posilování | LS Olympus Mons EVO | Expediční kalhoty RAK | Mammut goráčovka | Velký mágopytel Petzl Sakab | LEZEČKY | Jizerky apod. | Prodám přilby k lezení |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 203 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 216 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 215 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 200 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.