LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Trénink dělá mistry.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
16.Reich 10798
17.Janošová 10776
18.Stribrny 10769
Bouldry:
16.Kučera 9700
17.Obal 9650
18.Vaňous 9500
Hory:
26. 2926
27.Y 2861
28.HKvdf 2832

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5522 lezců
1088139 cest
Nové přelezy:
Prigionier 7b+/7c
Variante H 7b
Il Calabre 7c
Beach Boys 7b
Pergamen 7C+
El Trampol 7c
Kdyby Pras 9
Dolly Bust 9+
Echo 7c
Chosé Nepř 7B+

Stěny
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Boulder Bar - Praha 7
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

K2

Recenze

Je zima za okny chumelí, to je ten pravý čas pro zhlédnutí filmu. Film, který bych vám chtěl představit,

prý dávají dnes večer v TV a jistě ho mnoho z vás vidělo, ale protože jsem si ho nedávno pustil, napadlo mě, že bych vám ho mohl přiblížit aspoň malou recenzí a několika obrázky. Zamyslet se nad několika filmovými klišé, která tak rádi filmaři vtahují do našeho sportu a pak jimi okořeňují své filmy.
Tento článek by mohl být také určitým počátečním impulsem pro další články tohoto typu. Na co jít do kina, co si přečíst atd. Pro všechny, kteří trochu ví o základech lezení a nebo na skály pravidelně lezou, bude počáteční metráž filmu trochu úsměvná. Zejména Harold předvádí pěkné, ale hlavně efektní skoky v plotně z chytu do madla. Nechybí ani ostatní lezecká klišé, ale vše je celkem umírněně drženo v normě.

Pak se děj začíná rozbíhat ....

To je Taylor


Harold je vědec a jeho kámoš Taylor jsou nadšení horalové a přestože oba jsou hodně povahově odlišní (Taylor je advokát a tudíž trochu hajzl a Harold je vědec férák) oba spojuje velká vášeň pro lezení po horách.


To je Harold


Počátek příběhu je zastihuje v průběhu jedné přípravné lezecké tůry.


Harold se málem ukyvadluje k smrti



Taylorovo dyno do mikro krystalu



Dynamické lezení je Taylorovo hobby skoky v plotně – trochu úsměvné



Team trénuje na K2 - bivak pod převisem


Zde se také seznámí s dalšími aktéry – horaly, kteří připravují expedici.
Zda se našim dvoum hrdinům podaří do expedice dostat, a jak to dál dopadne nebudu prozrazovat. Snad jen že děj plný zvratů, rivality a boje o vrchol se dá očekávat.
Film resp. jeho druhá polovina, se mi zdá o něco bližší realitě a i hnidopichům myslím vezme poněkud vítr z plachet svojí střízlivou výpovědí. I když nejsem velký horal, abych to dokázal posoudit, něco je poněkud přitažené za vlasy, viz bivak skupiny kterou strhne lavina v otevřeném sněhovém kuloáru, ale jinak jsem měl celkem pocit autentického a o to sinějšího dramatu.


Kdo dobyl vrchol a neradují se předčasně?



Chudák Harold


I přes několik úsměvných pasáží doporučuji shlédnout.



JirkaS   [úpravy] 13:08 19.12.2004Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 upresneni13:53:37 19.12.2004
Akorat to davaj od 4 hodin a ne vecer
blafodpovědět 
 Re: upresneni08:22:34 20.12.2004
toz jsem to nedokoukal do konce. Vite jak to dopadlo? Prezil to ten Harold nebo ne?
Tomeekodpovědět 
  Re: upresneni09:22:45 20.12.2004
Samozrejme, jak jinak
odpovědět 

 Dabování14:25:07 19.12.2004
Díky, Jirko za recenzi. Mám tenhle film už delší dobu na kazetě a říkal jsem si, že ti herci celkem slušně lezou, dokud jsem si několikrát neprohlédl příslušné skalní pasáže. Je tam dabér, ale výměny osob si člověk hned nevšimne.
K2 je jeden z mála komerčních filmů o horolezectví, který se dá brát celkem vážně až na různé drobnosti. Skoro všechno, co tam je, se na některé expedici přihodilo, zde to je ovšem pro zvýšení dráma sloučeno do jedné.
Petr Jandíkodpovědět 

 kruci21:50:19 19.12.2004
Je nedele 21:48, tak to uz asi nestihnu... :((( Nenahravali ste to nekdo pls? Nebo jeste lepe, nemate to nekdo na CD/DVD, pripadne na pocitaci, ktery je pripojeny k internetu?
Predem dekuju!
Elerosodpovědět 
 Re: kruci09:22:17 20.12.2004
Jesi chcete videt poradny a autenticky film, tak doporucuji Pad do ticha - Touching the void. Po shlednuti pochopite, ze se opravdu da natocit poradny film z hor
odpovědět 
  Re: kruci10:38:53 20.12.2004
presne tak to je asi nejlepsi film z horolezeckeho prostredi jaky jsem kdy videl, toceno formou dokumentu se strihy na skutecne aktery, kteri vypravi temer neskutecny pribeh.
kubrtodpovědět 
  Re: kruci10:44:18 20.12.2004
to je pravda.pád do ticha je o pár tříd jinde.k2 je proti tomu blekot
gumovkaodpovědět 
  Re: kruci10:46:47 20.12.2004
A kde se da ten film sehnat?
konikodpovědět 
   Re: kruci10:54:56 20.12.2004
normálně, v kině.
jkodpovědět 
   pád do ticha19:21:24 21.12.2004
Kdo by mi mohl poradit, kde se dá zajít v Praze na Pád do ticha.prošla jsem programy kin, ale neúspěšně.Dík.
h o r a l z p r a h y @ c e n t r u m . c zodpovědět 
    Re: pád do ticha21:03:45 21.12.2004
Připravuje se jeho vydání na DVD. Už to inzerovali ve Filmcity za 699 Kč. Tím pádem to asi taky bude v půjčovnách.
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: pád do ticha23:02:57 21.12.2004
Ahoj, nechci nic rikat, ale pres AMAZON se da uz sehnat nekde od dubna, coz jsem taky udelal. Je teda jen v anglictine ale to u takoveho filmu nevadi. A nebyl ani tak drahej. Nejak mazi 10-15 librama.
Jan27odpovědět 
    Re: pád do ticha13:25:47 22.12.2004
Ehm? dokina.cz Verze pro tisk

PRAHA
BIJÁSEK
Revoluční 1, 110 00 Praha1, pokladna - mobil: 00420604622111 informace o kině
8.1. - 9.1. Pád do ticha - 15:00 hod.

MULTIKINO LÁDVÍ
Bývalé kino Moskva - Burešova 1662, Praha 8, tel.: 00420285857131, 00420286587027 informace o kině
23.12. - 29.12. Pád do ticha - 11:15, 21:30 hod.
24.12.2004 je kino zavřeno

OKO
Františka Křížka 15, Praha 7, tel./fax: 00420233375675 e-mail: kino@kinooko.cz www.kinooko.cz informace o kině
17.1. Pád do ticha - 21:00 hod.

jkodpovědět 
     Re: pád do ticha15:11:58 29.12.2004
tož spolulezci ve zbrani(ích)... multikino Ládví, 29.12 11:15...
inu bylo nás tam šest... :-))... a za mě si sedli dvě celkem (jako moc a moc) pěkné samííííce (to jako slečny oplývající krásnou, ladností a určitě i něhou :-))... mno a jak to začlo, tak jsem na ně zapomněl... tak mě to v táhlo, že jsem se na ně ani jedenkráte neotočil...
Film je fakt skwělej... víc nepowim, nóbržto by na něj měl každej jít... (navíc nejsem literární umělec a k popsání tohohle filmu bych musel napsat oslavnou báseň :-), drsnou, lanoidní, omrzlou báseň ) Vřele doporučuju...
červ-otočodpovědět 
      Re: pád do ticha23:50:37 04.01.2005
no...to mas este dobre.
ked sme na tom boli my (v sale bolo asi tak 12 ludi, z toho asi tak polovica vedela do coho ide) tak za nami sedela skupinka asi 2 dievcence, ktore su "in" (blond vlasy, sexi oblecenie, v hlave nasr... ospravedlnujem sa vsetkym krasnym, inteligentnym a uzasnym zenam. nebolo to myslene na ne) a dvaja chalani, takej istej sorty. celu druhu polovicku filmu (uz asi pochopili, ze ich to bavit nebude) sme pocuvali ich komentare. (najhorsi bol posledny, ze v pokracovani si "zlomi nohu ten druhy").
ale film to bol super. ocenujem ten "jakobydokumentarny" styl.
crowodpovědět 
  Re: kruci05:32:23 21.12.2004
Pád do ticha je fkt super, nemáš ho náhodou na kazetě nebo na DVD případně CD?? Díky 603182039
Petrodpovědět 
   Re: kruci11:16:27 22.12.2004
Po internetu běhá craknutá verse s čes.titulky.
Sežeň si nějakého pařoně kdo zná kde najít.
pařoniodpovědět 

 Film10:35:24 20.12.2004
to snad videl kazdy, nie?
roboodpovědět 

 Dotazy10:36:46 20.12.2004
Já nevím, zkušenosti nemám, ale neozývalo by se v reálu v některých pasážích místo bujarého halekání spíš něco jako sípání? A nakolik je reálné to tahání "mrtvolky"?
ZdenekTodpovědět 

 Himalaje??10:43:16 20.12.2004
No abych pravdu rekl, druha pulka filmu mi prisla dosti trapna. Ty hory co v nich lezli mi moc Himalaje nepripominali..Navic ten zaverecny trapas s vrtulnikem..Co by se asi stalo kdyby ho ti dva nestihli...no asi vubec nic protoze vsichni nosici a matros stejne zustali v tabore..:) Proc neodletej sef vypravy vrtulnikem uz driv kdyz mu bylo tak spatne...Myslim ze by si dva manici nahore poradili i bez nej.Ale musim uznat ze omrzajici harold mel mooc peknou vlnenou cepici..:) taky ten telefonat z vrcholu neby k zahozeni..Naopak lezeni na skale se mi celkem libilo..Je fakt ze to bylo mnohmem lepsi nez amaricky trhlak Vertikal Limit ten jsem nestravil..
Hanzodpovědět 
 Re: Himalaje??19:43:38 21.12.2004
jjj...ale ten zip v Utahu byl cool :-)
Dejvodpovědět 
 Re: Himalaje??19:43:49 21.12.2004
jjj...ale ten zip v Utahu byl cool :-)
Dejvodpovědět 

 Touching the void10:45:08 20.12.2004
"Tento článek by mohl být také určitým počátečním impulsem pro další články tohoto typu. Na co jít do kina, co si přečíst atd."

Toť slovo do pranice - nechcete někdo napsat o Touching the void / Pád do ticha? Určitě by si to zasloužilo.
jkodpovědět 
 Re: Touching the void11:04:55 20.12.2004
Dočkáte se. Vyděržaj pijaněr.
 jirkasodpovědět 
  Re: Touching the void12:21:15 20.12.2004
Musim povedat, ze to je skvele. Film je spraveny ako dokument, kde Jou Simpson a Simon Yates hovoria a tom, co sa stalo, iba v stene ich nahradili herci a doubleri. Silne je hlavne prezivanie Simona, je to skutocna haluz - mal som pocit, ze mi je zima a som hladny a zopar krat ma zabolelo v kolene - velmi realne. Odporucam nepouzit pred zhliadnutim ziadne halucinogenne latky, pretoze aj bez nich je to dost silne. Skvela kamera (vizualne je to dokonale) aj hudba, krasna priroda (natacane v alpach aj v peru). Urcite tam clovek najde zopar nedostatkov a nerealnosti,ale urcite nie tolko, ako v megapicovine VERTICAL LIMIT. Len sa bojim, ze to uvidi asi 1000 ludi, pretoze to ani zdaleka nie je komercna masovka.
Filipodpovědět 
   Vertical limit12:37:00 20.12.2004
pokud se na Vertical Limit díváš jako na parodii, je skutečně skvělej. Suchý anglický humor tohoto snímku ovšem může pochopit jen lezec, který už někdy visel na cepínu a strkal frend do spáry, či lezl v zimě ve vlněných palčácích po posněžené skále.
Ostatně ta polystrénová "ledová" trhlina je taky moc pěkná a visení na jedné ruce v zasněženém vlněném palčáku na kulaté trubce vrtulníkových sání, s batohem a dalším členem výpravy na zádech, je gag k popukání.
Ani nevím, jestli mne to nerozesmálo víc, než ten přeskok přes dvacetimetrovou rokli s následujícím hladkým zaseknutím cepínů a maček do skály.
Já bych VL do koše neházel :-)
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: Vertical limit07:38:43 21.12.2004
Myslím, že k Vertikálu je třeba ještě dodat, že veškeré to hulákání, skákání 20m daleko, sprintování i citová traumata se odehrávají pod vrcholem, tedy někde v osmi tisících. Holt asi dobrá aklimatizace! Ovšem díky filmu alespoň víme, že do KPZetky patří i trinitrotoluen!
Jan pusodpovědět 
     Re: Vertical limit21:05:44 21.12.2004
Dodnes nechápu, jak jsem bez něj mohl těch 20 let lézt :-)
Petr Jandíkodpovědět 

 K211:10:05 20.12.2004
Doufám, že jste všichni film včera shlédli. Já ho viděla už asi 20ktrát :-) Znám ho už naspamět (Harolde dokázali jsme to!... Jo, jasně, buď ty nebo hory...) a myslím, že je lepší než Vertical Limit... nejsou tu tak přehnané scény.
crazyodpovědět 
 Re: K211:15:44 20.12.2004
Je to klasika,kdyz ho davali v TV nekdy pred peti lety,tak jsem se tak zakoukal,ze jsem ani neslysel zlodeje,kteri vyrazili dvere od pudy,vlezli do chodby a ukradli mi ze skrine dzisku levisku,Petr Jandik si urcite vzpomene :-)
konikodpovědět 
  Re: K212:05:19 20.12.2004
To bylo při K2? Aha.. :-). Ovšemže si vzpomínám.
Petr Jandíkodpovědět 

 mnojono11:38:23 20.12.2004
mě teda někdo na štandu oznámit že de vylízt dýlku bez jištění, taxe okamžitě odvazuju a přestávám ho jistit, páč když si chce hazardovat se zdravim ať si hazarduje se svym a mě nechá na pokoji :)) navíc záběry s té tzv nezajištěné dýlky taylora tuším usvědčili ze lži páč tam měl založené frfníky :)) a ktěm horám no comment pasqil na entou celej film :))
tomasodpovědět 

 K211:39:06 20.12.2004
Pravda,
K2 je z horolezeckych akčňáků ještě nejlip stravitelný, ale domnívám se, že daleko nejlepší film s horolezeckou tematikou je "Jak dostat tatínka do polešovny"......" že, zrovna já musela potkat horolezce???" - a to je ze života.
bolekodpovědět 
 Re: K211:38:06 21.12.2004
Ještě lepší drsňárna je Clifhanger či jak se to píše... o tom udatném zachránci
S.odpovědět 
 Re: K213:07:18 21.12.2004
Jak dostat tatínka do polepšovny? Tak to znám taky naspaměť a je do úžasnej film :-) Když jsem byla menší, tak jsem měla totiž hodně času a pořád jsem se koukala na televizi. A to bylo pořád dokola- K2, Jak vytrhnout verlibě stoličku, Jak dostat tatínka do polepšovny, Pod jezevčí skálou, Na pytlácké stezce.. Později Smrt in-line.... :-)
crazyodpovědět 

 film s lezeckou tematikou14:35:28 20.12.2004
myslim ze nejlepsi co se tyce lezecky tematiky byl film Simple monkey ale nejsem si jisty estli se dostal do ceske komerce :)
uiaaodpovědět 

 film?15:22:53 20.12.2004
Byla tady řeč o filmu pád do ticha a jméma Joe Simpson a Simon Yates.četl sem knížku setkání se smrtí (film sem neviděl)a myslim že se bude jednat o stejnou událost.můžete někdo porovnat knížku a film? ta knížka je dost hustá, asi jedna z nejlepších co sem četl.
swistodpovědět 
 Re: film?15:49:17 20.12.2004
Knizka je super a film je udelanej presne podleni..Film a knizka jdou srovnat tezko vzdycky ale podle me se film autorum paradne povedl, lezecke sceny jsou paradni atd. proste nejlepsi lezecky film co jsem videl, dokonce lepsi nez K2 hehehe. Proste vsechny situace jsou ve filmu tak jak jsem si je predstavoval kdyz jsem knizku cetl..muzu doporucit
Hanzodpovědět 
 Re: film?16:03:08 20.12.2004
Nejdrive jsem cetl knihu (v cestine i anglictine), pak videl film - Touching the Void, nevim jaky je nazev v ceske distribuci. Kniha je jako obvykle lepsi, je to tak skoro u vsech filmovych zpracovani kniznich predloh, aspon podle meho nazoru, proste do filmu, ktery trva tak dve, maximalne tri hodiny nejde vmestnat vsechno z knihy (viz napr. ploche, vagni zfilmovani Sofiiny volby od Styrona). Jinak film je paradni, vse je natoceno primo na miste cinu a v kine se jedna o opravdovy vizualni zazitek, par vytek bych mel k halucinogenni "ceste" hlavniho protagonisty po ledovci, tam je kniha daleko niternejsi a dabelstejsi. Pravda, tezko prevest na platno halucinace uprostred peruanskych HuayHuash, kdyz je clovek sam nezazil, ze? Film rozhodne doporucuju, budu si ho kupovat na DVD, stoji za to. Jinak, K2 je podle me klasicka hollywoodska slatanina s radou z horolezeckeho hlediska nesmyslu (viz titansky skok s cepinama pres propast, duchaplne rozmluvy ve vysce 8000 atd.), jsou tam ale nektere docela dobre zabery z hor, ktere ale ovsem s Himalayema nemaj nic spolecneho, vse je natocene v, svete div se, USA:-)
honzaodpovědět 
  Re: film?16:12:28 20.12.2004
Omlouvam se, zamenil jsem Vertical Limit s filmem K2, K2 je urcite lepsi nez Vertical Limit, o kterem plati to, co jsem napsal v pripevku shora, nicmene plati, ze cele K2 je opet natoceno v USA, podobne treba ani 7 let v Tibetu neni toceno v Asii, ale v Andach. Toceni v Asii by asi stalo hollywoodske koncerny podstatne vic penez, nehlede na nestabilitu regionu jako je Kasmir nebo Ladakh. Tak jeste jednou sorry filmu K2 :-)
honzaodpovědět 
   Re: film?16:15:43 20.12.2004
dik dik -sezenu a shlidnu :-)
swistodpovědět 
   Re: film?16:43:25 20.12.2004
Jo, jeste jedna poznamka k filmu Vertical Limit -zabery z hor jsou porizene na Novem Zelande, zbytek v Hollywoodu....
honzaodpovědět 
    Re: film?22:56:20 20.12.2004
To je sice pekny, ale podle me nemuzes K2 a Vertical Limit spolu vubec porovnavat. Vertical Limit nesaha K2 ani po prvnich sto vyskovych metru. Takova je to podle me "pohadka". Pad do ticha jsem videl taky a prisel mi, z tehlech tri filmu asi nejrealnejsi. Nebo se snad mylim?
hrnekodpovědět 
     Re: film?12:50:48 21.12.2004
Nemylis:-)
honzaodpovědět 
   Re: film?13:30:06 21.12.2004
No nevím, koukala jsem na závěrečné titulky a byly tam uvedeny lokality Pákistán a Kašmír. Sice nevím, co tam točili, ale bylo to tam.
Kočkaodpovědět 

 Filmy19:30:31 21.12.2004
Vedšiu blbinu ako Vertical Limit som nevidel, takže to nebudem ani rozoberať. Zas K2 mám výborný námet, ale je tam strašne veľa chýb. Niektoré si všimnú  aj ľudia ktorý nikdy v živote neliezli. Ako napríklad záber ,, Taylorovo dyno do mikro krystalu", kďe si každý všimne sklon stačí sa pozrieť na Taylora. Ďalej: spôsob akým je Harold zaštandovaný v stene a ako istý, keď Taylor ide do daľšej dĺžky povie že lezie bez istenia, a pritom všetci vidíme, že je zaistený,..atĎ.Nakoniec logicky úplne nedotiahnuté scény výstupu na K2. Vidíme ako si to štyria skoro vedla seba sekajú ľadom, len aby režisér mal efektný záber.A nedotiahnuté sú nielen scény ale aj logika dialógov.Prečo by sa napríklad mali vrátiť všetci kvôli jednému. Prečo by na nich nemohli počkať a pritom je úplne jasné, že Bruxa mali okamžite šerpovia zniesť dolu do doliny  a je toho oveľa viac. Vo filme je dobrá hudba, niektoré výborné zábery  a dá sa na to pozerať. Ale ak chcete fantastický film pozrite si Pád do ticha, pri tomto filme nieje čo dodať, jeden z najlepších filmov aké som kedy videl, a ak chcete fantastické horolezecké filmy, alebo dokumenty. Pozrite si filmy od Barabáša(Amazonia Vertical, 80 metrov pod vrcholom, Tatry mystérium, Pod Kadžendongou je ich domov,...atď), alebo existuje dokumeny kedysi dávno asi 8 rokov ho dávali na ČT2 ,,Blázni na skalách", ,,Správnz pohyb ma skalách", s tímy názvami si niesom úplne istý. A na zasmiate si určite pustite ,,Ako vytrhnúť veľerybe stoličku".
Jakubodpovědět 
 Re: Filmy20:38:29 29.12.2004
To já jsem větší kravinu viděl - byl to nějakej myslím kanadskej televizní film, kde padouši honili hodný v horách. Začalo to tím, že si všichni v samošce naplnili nákupní vozíky lezeckým matrošem, pokračovalo to horskou nemocí hlavního padoucha při usilovném pochodu lesem. Pak kladná hrdinka vylezla docela lehký koutek a další to za ní ručkoval po laně bez přírazu... Bohužel si už na název nevzpomenu.
Zdenekodpovědět 

 Touching the void21:29:22 21.12.2004
Kratce k temto trem filmum. Myslim, ze kazdy kdo se pohybuje v horach poznal hlavni rozdil, sice ze jediny "Pad do ticha" je skutecny a myslim, ze se dokonce jedna o film, kde o realite polemizovat nemuzeme, protoze dotycni ziji.
Vertical limit me docela pobavil spolecne s k2, ale hory tam jsou pekne ;-)
=> jednoznacne doporucuji Touching the Void, strhujici vypoved o nezdolne vuli cloveka, ktera uchvati nejen horolezce.
blahyodpovědět 
 Re: Touching the void00:42:49 22.12.2004
Tak zase neco ode mne. Filmy jsem videl vsechny tri a musim se omluvit predem vsechny v originalu a tak nevim jak na nich zapracoval dabing. Ti co se dou podivat na K2 a Vertical Limit s virou, ze tam uvidi borce ze svetaku lamat rekordy no nevim asi budete muset trosku vyrust z plenek. Hory hezky. Sranda dobry. A nakonec to nejlepsi charaktery postav a ty si myslim, ze bylitrefeny nejlip. Vsadim se, ze kdyz pujdu do jakekoliv vetsi lezecke komunity a to i v Cechach tak tam najdu ty sobecky hajzly co za usmevem na tvari maji jen sebe a pojdou pres mrtvoly, drice o kterych nikdy neuslysis, lehce sjety kamose kteri pujdou do cehokoliv a na penezich jim nezalezi jen kdyz to bude dost ujety a tak.
Na druhe strane Touching the Void hodne dobrej film o "akcnim" lezeni , ale uz jste nekdo zkusil jet po brise v mackach a ted sitak predstavte tu rozmasirovanou nohu. Dal po par hohinach kosy zasipany ve snehu drzet kamose na spagatu a pak dostat svycarak z vika batohu(zkuste si vzpomenout kde byl) a hlavne otevrit ho aby s nim bylo mozno i neco uriznout. A to pak nemluvim o dalsich vecech,ktere zajiste neuniknou oku kritika.
Stepan Ptacekodpovědět 
  Re: Touching the void08:46:05 22.12.2004
Tak si precti knihu od Joe Simpsona - Setkani se smrti. Kniha a nasledne film vznikl jako obhajoba Simona Yatese za preriznuti lana Joeovi, protoze byl silnou vlnou kritiky pranyrovan za to co udelal. Par detailu jako s tema mackama, jak ho zpousti uznavam, ale o to tam prece vubec nejde, nejak ho spustit musel a jestli si sundal nebo nesundal macku?!
blahyodpovědět 
   Re: Touching the void15:01:03 22.12.2004
film Touching the Void jsem nevidela, ale knizku jsem cetla uz pred lety a musim rict, ze je uchvatna. takze pokud se vam film bude libit nebo vas to jen zajima, muzu ji vice nez doporucit. zajimave je, ze o tomhle pripadu se v Britanii prednasi na katedrach trestniho prava v debate o nutne obrane a pripustnosti obetovat zivot za zivot. a musim rict, ze vysledkem diskuze je, ze to, co se tenkrat v Andach stalo, bylo naprosto ospravedlnitelne. tedy, ne ze by legitimita takovyho kroku nekoho na skale zajimala - tam se podle musite srovnat jen sami se sebou.
sikiodpovědět 

 scénář08:30:41 22.12.2004
Už by to chtělo OPRAVDU realistický film o horlezení.
Začínalo by to v mahagonové pracovně, kde hrdina přesvědčuje majitele továrny na máslovou náhražku. že pro blaho podniku má investovat milion do  lezení kopec.
A jede se. Cesta je dlouhá a únavná a horolezci jsou několikrát okradení a několikrát se pohádaj, ale konečně doráží na místo, odkud se jde po svých. Dlouhé záběry na pannenskou přírodu (občas pravda nějakej ten igeliťák) a v ní sprostě nadávající (hlavně vyčítající si, kdo nese víc) postavy vlekoucí obrovské baťohy. Výstup: Lezci střídavě zkouší, jestli to jde hůř v palčákách a nebo zmrzlejma rukama, ztratí při předávání všechny karabiny, zlomi zobák cepínu, jednomu přimrzne huba k ledovýmu šroubu, když ho chce profouknout...atd. Za den vylezou padesát metrů a opět si všechno vzájemně vyčtou.
Noc-Temné štíty hor, zářící hvězdy a třpitivý sníh...ve kterém se nustále střídají postavy v podřepu, neboť maj pochopitelně všichni srágoru... no a tak dál. Kde jste z Holywoodu? Za milion vám ten scénář střelím!!!
jan pušodpovědět 
 Re: scénář11:23:10 22.12.2004
Dobry:) Na to bych se sel kouknout
loudisodpovědět 
 Re: scénář11:30:58 22.12.2004
Ještě by se tam mohlo uplatnit pár dalších věcí - vlastnoručně amputovaná ruka vreckovým nožíkem a smrt několika účastníků hladem při návratu, protože se peníze spotřebovaly při stávce nosičů cestou tam :-).
Petr Jandíkodpovědět 

 Hm????????????18:08:15 22.12.2004
Chcete realizmus kouknete si dokumenti od Barabáše.
????????????????odpovědět 

 touching the void00:22:33 23.12.2004
Simon i Joe byli přítomní na natáčení a vše kontrolovali, aby to bylo skutečně podle reality. Když se dobře podíváté tak třeba stan v BC je úplně na stejném místě jako ho měli oni při lezení (fotka v knize). Myslím že je to hodně realistický, ale kniha je stejně lepší je tam líp popsané to psychycké strádání a bolest. Doporučuji ale oboje. A co takhle film "Boj o vitězství" O výstupu na "Pik Lenina" jak tam zařvalo celý ženský družstvo viděli jste??
wolantodpovědět 

 Ještě jeden08:22:47 23.12.2004
Připomenul bych ještě jeden pěkně vykutálenej: The Eiger Sanction (u nás Vražda na Eigeru nebo Zrádná hora - uvádí se oba překlady, už ani nevím pod jakým názvem jsem to kdysi viděl). Clint Eastwood režie i hlavní role - hehe, není co dodat.
ZdenekTodpovědět 

 Výkřik10:28:33 23.12.2004
A ještě Výkřik z kamene se S. Glowaczem
Myšákodpovědět 
 Everest12:29:50 23.12.2004
Docela dobrej je taky Imaxovej film Everest ... Mám ho doma asi rok ale ještě dnes nemám titulky .... ale ani nejsou potřeba
Borsaodpovědět 
  Re: Everest18:51:42 26.12.2004
hele, není to podle skutečné události? Na to jsem se koukala asi před 2rokama a byl docela super film!
crazyodpovědět 
   Re: Everest02:13:36 27.12.2004
Je to autenticky film podle skutecne udalosti. Jeste bych vas chtel upozornit na filmy od The North Face, zvlaste pak lezeni big wallu na Madagaskaru s Lyn Hill a vystup na Trango Tower s Alexem Lowem.
honzaodpovědět 
    Re: Everest14:44:29 27.12.2004
a kde to mám vzít?
crazyodpovědět 
     Re: Everest18:25:37 30.12.2004
Viz muj prispevek nize (asi treti od konce). Jednoduse: stahnout na internetu, koupit na internetu, pujcit nevim kde nebo ukrast taky nevim kde :-)
honzaodpovědět 
 Re: Výkřik16:12:43 23.12.2004
Zabery Patagonskych And v tomhle filmu jsou docela dobry, jinak je to ale desna slatanina. Glowacz je jako herec absolutne tuhy, coiz samozrejme neplati o jeho lezeckych kvalitach:-) Natoceno je to podle Messnerovy knihy a ten se od tohodle snimku s odporem distancoval. Vzpominam si ale na TV film Jacksonina cesta, videl jsem ho hrozne davno jako decko a mam ho totalne zamlzenej. Mozna je to chabej snimek, ale vim ze me tenkrat pripadal naprosto uzasnej. Nevite nahodou rezisera nebo nejakou informaci co, kdo a kde?
honzaodpovědět 
  Re: Výkřik09:54:38 27.12.2004
Jo, celou dobu, co čtu diskuzi pod článkem o filmech vzpomínám an ten název. Věděl jsem jen, že je to "cesta" a před tím ženské jméno. Také jsem to kdysi viděl 2x v TV, dávno tomu, určitě ještě za socíku. Dej bych dal mozna matne dohromady. Koukal jsem se ale na IMDB a nasel tam "Voie Jackson, La", 1981, TV, coz by odpovidalo jak casove, tak ze to bylo vyrobene pro TV. Prakticky zadne informace tam k tomu nejsou. Rezie Gérard Herzog.
odpovědět 
   Re: Výkřik09:57:06 27.12.2004
Ještě jsem zapoměl vložit URL:

http://www.imdb.com/title/tt0296923/
odpovědět 
    Re: Výkřik - prosíím15:12:50 28.12.2004
Lidi moji drahý. Jak já bych se doma díval na lezení. Mám teď delší pauzu ze zdravotních důvodů. Poraďte braši, kde najdu databanku všech možných filmů. Kdo mi dá adresu, kde seženu DVD s lezeckou tématikou, tomu se podívám hluboce do očí a řeknu mu: "Brachu, ty jsi můj zachránce, tobě patří můj hluboký a vřelý dík". To čekání na film je k zešílení. Na druhou stranu, když mi ty informace nedáte, zešílím.
Předem vám všem děkuji
Klastr
Klastrodpovědět 
     Re: Výkřik - prosíím16:03:33 28.12.2004
No, ja nevim jestli ti moje rada pomuze, protoze jsem v USA a to je trosku z ruky. Tady funguji, aspon co znam, dve site online pujcoven DVD: www.netflix.com a www.blockbuster.com. Ja platim mesicne na netflix.com 17 dolaru a muzu mit doma tri DVD jak dlouho chci, nabidka je obrovska a jsou hodne rychly, neplatis postovne. Jestli neco takoveho funguje v Evrope, nevim. Myslim ze v Britanii je blockbuster. Mam ale dojem, ze u nas by to ale stejne fungovat nemohlo, protoze by to ve schrance na dopisy asi moc dlouho nevydrzelo. Uvazoval jsem, ze bych v tomhle smeru zacal u nas doma podnikat, ale kdyz si uvedomim, ze nam ukradli v cinzaku i pytel brambor ze sklepa, tak nevim, nevim. Jinak zkus treba stahnout filmy ze site pres DirectConnect (to je program, takhle jsem treba ukrad film IMAX-Everest, chce to ale rychle pripojeni na internet)) nebo si je koupit s vyraznou (!) slevou pres www.ebay.com nebo www.amazon.com, vse je to ale v dolarech, librach, sem tam eurech, podarilo se me ale treba koupit DVD Twin Peaks za 4 dolary i s postovnym.... Jinak, film Vykrik Kamene jsem si kdysi davno pujcil v Praze v nejake pujcovne na VHS, jeji jmeno si ale uz nepamatuju, navic dubing byl tentokrat obzvlast priserny:-(
honzaodpovědět 
      Re: Výkřik - prosíím15:51:16 02.01.2005
Děkuji ti Honzo, brachu dýchající tu pravou americkou svobodu. Kromě toho, že jsem ochromen úrazem, jsem poměrně bohaty. Na zakoupení DVD poštou z druhé strany Atlantiku naštěstí mám, munulý týden jsem přes sportku zabral něco přes 20 mil Kč. Ještě jednou Dík
Klastr
odpovědět 
       Re: Výkřik - prosíím23:05:15 02.01.2005
No, to prece neni jenom o USA. Jeste kdyz jsem byl doma, mel jsem zavedenou DSL linku v byte v Beroune, stalo me to 500 kc mesicne a stahoval jsem muziku i filmy bez vaznejsich problemu a to se muj plat pohyboval kolem celostatniho prumeru a mam rodinu. Jestli te bude stat koupeni DVD (nejenom z USA, ale treba odnekud z Evropy, internet prece neni jen v USA nebo neni proste nijak zemepisne omezen a na zminenych serverech nabizeji lidi veci odevsad) nejakych 10 dolaru (tj. 250 Kc) a pripadne ti to moc, tak je to pak tezky, to je pak kazda rada draha, ze? Prece jen ale jednu mam - az se uzdravis, vem hasak, vymlat v Praze v Bontonu vyklad a nejake to DVD si proste seber, to muze udelat i ten nejchudsi...
honzaodpovědět 
 Re: Výkřik16:15:35 29.12.2004
Nechces si najit jiny nickname, Mysak jsem ja.
Pak se divim co vsechno jsem nenapsal.
 Myšákodpovědět 
  Re: Výkřik16:19:11 29.12.2004
Všichni MYŠI tancovali... to máš jako Novák
Myšákodpovědět 
   Re: Výkřik00:41:53 31.12.2004
A kolik jsi toho uz na lezce napsal?
Opravdu nejsem nadsen, kdyz se me znami ptaji co jsem zase vyplodil.
PS: uz si zvykam.
 Myšákodpovědět 
    Touching the Void12:25:11 04.01.2005
Koukněte sem: http://www.pathefilms.co.uk/touching_the_void/
Hermiodpovědět 

 Foto dne:
Pupek
Pupek
 Databáze cest:
Všechny cesty (173636)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Llíberpool 6b Llíber
Veri Veritat 6c+ Pinell De Brai
Carpe Diem 6c Llíber
T.J. 6b Pinell De Brai
1 7 Paní Skála
Nově komentované:
Legendy V Českých Zemích 7A+ Panský Les
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora
Hang-on-dog Přímá Varianta IXb Labské Údolí - Pravý Břeh
Jarní Únava 7- Koukolova Hora
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest |

 Nové komentáře:
Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | betabrejky | Krasa | Re: Kdo má vlastně jet? | Re: Kdo má vlastně jet? | Jak branická skála | Namibie |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (150)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (50)
Mauritánie - únor 2024 (21)
IFSC: mezi funkcionáři na olympiádu nominován stavěč Jan Zbranek (16)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (12)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Namibie 2023 - Spitzkoppe - Namibijský Matterhorn. (7)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (7)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (6)
Elias Iagnemma oznamuje přelez bouldru Burden of Dreams 9A (5)

 Nově v inzerci:
PÉŘOVÝ SPACÁK WARMPEACE SOLITAIRE 500 - 195 L | Hledám spolulezce | Koupím koule na posilování | LS Olympus Mons EVO | Expediční kalhoty RAK | Mammut goráčovka | Velký mágopytel Petzl Sakab | LEZEČKY | Jizerky apod. | Prodám přilby k lezení |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 200 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 212 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 209 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 195 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.