LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Tři pevné body prvolezce: Naděje, že nahoře půjde založit, Láska i ktomu nejtitěrnějšímu chytečku a Víra ve svého výborného jističe.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
16.Reich 10798
17.Janošová 10776
18.Stribrny 10769
Bouldry:
16.Kučera 9700
17.Obal 9650
18.Vaňous 9500
Hory:
26. 2926
27.Y 2861
28.HKvdf 2832

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5522 lezců
1088139 cest
Nové přelezy:
Prigionier 7b+/7c
Variante H 7b
Il Calabre 7c
Beach Boys 7b
Pergamen 7C+
El Trampol 7c
Kdyby Pras 9
Dolly Bust 9+
Echo 7c
Chosé Nepř 7B+

Stěny
HOKOK Sport Kladno - Kladno
Sportareál Klíny venkovní stěna - Klíny 210
Gymnázium Česká Třebová - Česká Třebová

Prodejny
NěcoNavíc.cz - České Budějovice
KIWI - svět map a průvodců - Praha 1
HUDYsport - Jihlava

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Kam ten svet speje

Elementarni informace

Sakra co to prichazi za generaci lezeckych analfabetu. Uvadim 2 priklady z dnesni diskuze

Perla cislo 1
Ahoj, chtěl bych zkusit vícedélkové lezení. Poradíte někdo prosím??? Jsou vůbec v ČR takové oblasti???? Pokud ano, našli by se nějaké do úrovně 6??(Lezu necelý rok a 7 je pro mě zatím moc) Existují nějaké kurzy?? V zákl. kurzu se tomu nevěnovali....  / pouzito fce copy – proto ty chyby/

Perla cislo 2
chci si v brzké době koupit lezečky na sportovní cesty do 40 metrů.Byl bych moc rád kdyby mi někdo doporučil jaké mám koupit.

Ma-li tohle byt vysledek nejruznejsich kurzu typu „Horolezcem za odpoledne snadno a rychle“  pak mam pocit ze je na nejake komisi CHS aby tyhle odpoledni dychanky zakazala.  Ona trocha teorie nikoho nezabije a trocha cteni o tom co a kde chci delat jaksi patri k vseobecnemu vzdelani. Pokud to dotycny nedostane od kurzu - no tak ten kurz jednoduse se zrusi (potazmo se mu udela takova reklama ze tam nenastoupi ani  Pepicek, který prave po druhé propadl ve 4 tride pomocne skoly) , pokud dotycny odmita a sabotuje prisun informaci zprostredkovany  vedenim kursu – no tak at jde do haje!  Při predstave ze tito  lide jdou s timhle „velkym problemem“ ven napada mne otazka co za problemy resi na sve vlastní urovni a s mrazenim v zadech si predstavuji prijate reseni. To uz není otazka  neznalosti, ale kriminalniho zanedbani elementarnich pozadavku.
A ted si prisadi ten starik ve mne - jo to je vysledek toho preklizkareni. Koncim – jdu si zabalit, rano valim aspon na hodinu na stenu.

Richard   [úpravy] 21:35 25.09.2005Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Co je špatně?22:20:33 25.09.2005
Vadí ti to, že se překližkaří nebo to, že někdo se o lezení nezajímá tolik jako ty?
Sebelepší krátký kurz nemůže zajistit aby si každý kurzista zapamatoval všechny podané informace a zajímal se o lezení, techniky jištění atd. dále.
Základní premisa je: Každý si může dělat na skalách co se mu zachce pokud neomezuje někoho jiného. Ať si každý zkusí lízt venku a ať se klidně učí lízt vícedýlky v Ádru a sám bez pomoci zkušenějších. Stejnětak je jeho věcí, když se zraní nebo dokonce hůř.
Spíš si myslím, že je třeba nekritizovat a trpělivě zodpovídat dotazy méně zkušených.
mmmmodpovědět 
 Re: Co je špatně?23:28:47 25.09.2005
Možná , že se zkušenej pousměje, ale zrovny tyhle dva případy znám z vlastní zkušenosti. Sice jsem se neptal přes web, ale kámošů v hospodě. Proč místo pohoršeného tytyty nedat radu? Nemělo by ČHS zakázat raději sobce a ignoranty?
Matyodpovědět 
  Re: Co je špatně?07:24:30 26.09.2005
Naprosto souhlasím s názory. To je tak těžké naklepat do klávesnice pár slov? Učený z nebe nespadl.
Hermiodpovědět 
   Re: Co je špatně?07:42:36 26.09.2005
A umis cist? Myslim, ze literatury je dost.
Rady na netu, obzvlast na takovyhle otazky, nemusi byt vzdy mineny vazne :)
Danecekodpovědět 
   Re: Co je špatně?07:44:40 26.09.2005
Jo taky se mi libil dotaz..Da se lizt v kalhotech Reioice?? cekam kdy se nekdo zepta..lezu cca rok obtiznost tak cca 6 a rad bych zkusil 7..chci se proto zeptat kdyz si dam pred lezenim tohoto stupne obtiznosti salam neposeru se z toho?? dik vsem za odpovedi..
Hanzodpovědět 
 Re: Co je špatně?11:47:54 26.09.2005
!!!!!!!!!!!!!Základní premisa je: Každý si může dělat na skalách co se mu zachce pokud neomezuje někoho jiného!!!!!!!!!!!!!
Jo,zrovna v tu chvíli, když překližkář rybaří na písku přímo přes slaňák, ruce po lokte od maglajzu a na VIIa-cku šoupe nohama (zrovna hledá - vyrábí si? - stup) posazený v laně (stalo se v sobotu), mě neomezuje. Jenže s takovým přístupem mě omezí tak odhadem za necelý rok, až oblast pro lezce zavřou.
Proto nemám rád, že se překližkaří. Pro tu sobeckost, se kterou se přistupuje k lezení. Už nejde o to pohybovat se ve skalách nebo v horách, ale jen o to dostat se na vrchol. Za každou cenu. Po mně potopa, to je bohužel realita těch, kdo skály objevují až po překližce. Tací potom pošlou "do prdele", "vylízat prdel" atd. každého, kdo se je snaží kvůli výše uvedenému po dobrém usměrnit.
odpovědět 
  Re: Co je špatně?13:07:02 26.09.2005
Správně, každého kdo se snaží za každou cenu vyvolat hádku a ještě se schovává za anonimitu je potřeba poslat do pr.. a momentálně jsi to ty - tak jdi...
BBodpovědět 
   Re: Co je špatně?14:59:49 26.09.2005
Na překližce, kde je provozním řádu povolená koule, tě taky zpruděj, když ti práší sypaný mágo. No a na písku jsou taky nějaká pravidla. Proč ti lidi nepošlou "do prdele" majitele nebo provozovatele stěnky? Protože už by tam nepách, už by si nezalezl. Hádku vyvolá jen ten kdo na slušné upozornění (nemusel to přeci vědět) nedá a dál sere na všechno a na všechny.
Láďaodpovědět 

 Spatne jsou zaklady08:11:10 26.09.2005
a ty jim dal nekdo v nejakem kursu. A ja rikam ze takovy kurs stoji za kocku. Ti kluci jsou v tom nevine, ale nekdo kdo je naucil privazat jim mel rict taky, kde dostanou dalsi informace. Kdyz ale nekdo po roce lezeni na preklizce je v orientaci v problematice tohoto sportu "virgo intakta" pak nekde je neco spatne.
Richardodpovědět 
 Re: Spatne jsou zaklady10:29:29 26.09.2005
Neměl to být spíš pokus o rozpoutání další bezvýsledné debaty? Jinak totiž nechápu co je tak zvláštního na předložených dotazech začínajících lezců? To jsem slyšel i mnohem blbbější a nenapadlo mě, že by se lezecký svět hroutil někam do pekel.
Bolekodpovědět 
  Jen at se ptaji10:37:22 26.09.2005
Richard mi připada jako stoura,ktery nesnese ze lezeni uz neni jen vysadou vyvolenych:)taky nemam radost z toho,že leze každy,ale kdyz se me nekdo mene zkusenejsi na neco zepta tak mu rad poradim.
Ondrasodpovědět 
   Re: Jen at se ptaji11:04:58 26.09.2005
Ani si moc nemyslím, že by byl Richard šťoura, kterému moc vadí, že lezení není dnes už jen pro "vyvolené" jak se píše výše. Spíš se podivuje nad tím, kam se poděl zdravý selský rozum a upřímně řečeno nad tím se podivuji i já a mnohdy nemálo. Vůbec mi nevadí, že leze spousta mladých, jen by občas mohli do toho zapojit kromě svalů i něco jiného :-).
Když jsi chtěl lézt dříve musel jsi projít výcvikem, nalézt cesty pod dohledem zkušených, získat základní stupeň a tím jsi získal i průkaz a pak jsi mohl na skály sám a byla celkem jistota, že se hned tak nezabiješ a nebo neublížíš někomu jinému. Co Tě však staří hlavně naučili byla pokora a úcta k horám, která dnes mladým chybí a pak jsou vidět ty důsledky.Sám vyznávám heslo, že vzácností není dobrý horolezec, ale starý horolezec a to jsou jediní, kterých si vážím.:-).A navíc literatury a poznatků je dnes v době internetu k dispozici podstatně více, takže to chce hlavně nebýt líný a pohodlný a nastuduješ sám spoustu informací.
Na závěr jeden příklad za všechny: před cca 5-6 lety jsem pod skalou učil mladíka se navazovat na lano, vůbec nevěděl jak, ale hlavně se ptal, kudy vede na skále místní vyhlášená 9-, že ji zkusí a pak se nehnul ani v 6.:-)).
vlkodpovědět 
 Re: Spatne jsou zaklady17:20:29 27.09.2005
TAk jsem zase jednou začala číst komntáře, ach jo.. Ono je strašně jednoduchý házet do jednoho pytle všechny začínající lezce a taky všechny kurzy konané na umělých stěnách. Nemyslíte že vždy záleží na jednotlivci, a to v obou případech? Pokud má "kurzař" svojí hlavu, tak ho může učit lézt třeba pánbůh - a bude to na ... řekněme na nic. A když se nováček dostane do "špatných rukou" rádoby instruktora, tak mu nezbývá než si shánět informace jinak... Nemyslíte? Já si to taky zažila - dobrej i špatnej kurz, a na tom dobrém kurzu jednoho kurzaře co byl chytřejší než rádio (z toho špatnýho jsem odešla po dvou lekcích...).
Jana Dodpovědět 

 di raděj lízt10:55:27 26.09.2005
Co má proboha jakákoli komise co zakazovat?
Moc učenejch z oblohy zatím nespadlo. A že nepadaj ani hotový horolezci. Někdy padaj. Ale tobě do toho nic néjni.
Lenušeodpovědět 

 Začiatočníci11:20:50 26.09.2005
Ja som rovnaký prípad ako tí chlapíci čo sa pýtali.... tiež leziam zhruba rok ... nechodil som do žiadnej horoškoly, učil som sa od kamarátov a ako sa dalo. Niektorí kamaráti dajú dobré info ale niektorí Vám budú tvrdiť úplne blbosti a vy ako začiatočník sa ich naučíte. Na začiatku ma kamarát začal učiť ako sa naviazať na sedák , používal pritom taký typ uzlu ktorý som doteraz v živote už nevidel, nakoniec som sa dozvedel že ten uzol je max nevhodný na navazovanie. Aj teraz mam v niektorých oblastiach medzeri v metodike a plno veci je takztiež nejastných aj ked si to človek naštuduje na nete alebo v knižkách. Chapem že na lezeckých servroch su ludia ktorí su skuseni atd ale preco nemate trochu trpezlivosti aj so zaciatocnikmi ktorí sa pytaju na uplne banality, vsak staci iba odpovedat alebo ked nie tak nie. Ale naco pisat uplne hluposti alebo komentare "boze to je dement ako on moze liezt". Pretoze ludia lezu aj ked o tom nic nevedia alebo vedia len velmi malo... kolkokrat stretnem ludi ktorí sú na tom ovela horsie ako ja z hladiska metodiky ... v pohode si lezu a ohrozuju svoj ziovot aj inych.Ale kto na zaciatku vedel secko ??? Keby som vedel tolko co viem teraz a to netvrdim ze toho viem vela nestala by sa nehoda ktora sa stala ked som zacinal s lezenim.   
Jackieeodpovědět 
 Lenost12:53:14 26.09.2005
Na jednu stranu začátečníky s jejich dotazy chápu. ALE ... jednak je zde někdo, kdo je učil, a kdo by tedy měl i nadále v oddíle odpovídat na jejich méně či více důležité dotazy a pomáhat jim v rozvoji. A za druhé, takovéto dotazy jasně zavánějí pohodlností (leností) a pasivním přístupem.... sednu ke komplu, naklepu pár řádků a čekám, co se stane. Někdo mi odpoví, jsem spokojenej, ale nezažiju si, to, co jsem se dozvěděl. Znám, ale neumím. Líp by začátečníci udělali, kdyby se učili za pochodu od zkušenějších. Stačí se zeptat a k někomu se přidat. Od Vlka mě dělí století, ale v tomhle směru s ním souhlasím.
 bernyodpovědět 
  Re: Lenost08:47:17 27.09.2005
A kolik vas je, vas "klasiku"? A kolik je tech novacku, co se jim horolezectvi libi, co by to radi chteli zkusit, kteri si jeste mysli, ze horolezectvi je romantika a horolezci jsou dobri lidi? Chapes ten nepomer? A kolik vas klasiku je ochotno vzit si x novacku a venovat se jim? Je holt jina doba, lidi co chteji lezt je hodne, lidi co se jim chteji venovat je malo. To co fungovalo kdysi uz dneska fungovat nebude, je hledat nejlepsi mozne reseni, a to bez tolerance nepujde.
Martinodpovědět 

 Kam ten svět spěje? Inu - tam!!!12:07:26 26.09.2005
Traduje se, že když profesor Hrozný rozluštil texty chetitských klínopisů, první věta zněla: "Běda, už není jak bývalo!" V tomto světle mi nepřijde výskyt analfabetů mezi horolezci naší doby tak hrozný - prostě je jednodušší se zeptat na netu, než se shánět po knihách. A na dotaz lze reagovat, nebo ne - ani na tom není nic hrozného. Takže, kluci a holky,
klidně se ptejte! On vám někdo odpoví. Nebo taky ne.
(Nazdar, Richarde!)
V. Š.
Václav Širlodpovědět 
 Re: Kam ten svět spěje? Inu - tam!!!12:35:03 26.09.2005
Kometář Rychard!!!!viz.ADAM ONDRA
Nevim, nekde mi tom celem povyku o ondrovi neco vadi. Nevim co, neumim to zatim definovat, ale citim nekde neco neni v poradku. Snad jsou to jeho roky, predcasnost jeho cest ci neco podobneho. Zatim bych jej zaradil do kategorie "nadana opice". Jestli se z nej vyvine individum ktere ma co rict dalsimu vyvoji tohoto sportu, na to si musime pockat tak 10 -12 let. Taky je mozne, ze matinka realizuje v nem sve sny z mladi. Nevim, nekde citim, neco tady neni v poradku. Taky je ale mozne, ze uz jsem senilni dedek.
.........opravdu souhlasím, s tím co jsi prohlásil.Senilní dědek na tebe docela sedí, když už tě tady pobouří skoro každej článek dotazy kluků co začínají lozit( i když malinko mimo, ale to by snad tak zkušeného horolezce nemělo vytočit)....,ale opak je pravdou...tak snad příště až se někdo zeptá, jakej je rozdíl mezi kruhem a borhákem a nebo nevím co....tak snad zase nerozpoutáš tahle ubohou diskuzi, ale v klidu se zasměješ....jinak vše na pohodu zdraví Brendy

Brendyodpovědět 
  Re: Kam ten svět spěje? Inu - tam!!!12:56:34 26.09.2005
Jakej je v tom rozdíl? Je bórhák z bóru? Nebo dokonce Boru?
 bernyodpovědět 

 dotaz do diskuse21:11:24 26.09.2005
Jako pokus 'projdu cenzurou?' Richarde, to je dobry!:):)
Pridavam dotaz do diskuse: Lezu a chodim na pivo uz hrozne dlouho ale furt lezu prt. Chci byt dobrej aspon jako Hyrajáma nebo aspon jako cvicena vopice. Je to v botach? Mohl by mi nekdo poradit? (Odpovedi spolu s kostkou maga zasilejte me a Richardovi na emajli:)
lacoodpovědět 
 Re: dotaz do diskuse21:19:29 26.09.2005
Dá se mágo zavařit na horší časy? Nebo raději zavařit horším časům?
Roman Brtodpovědět 

 myslím že šlo o tohle...11:27:53 27.09.2005
http://www.lezec.cz/diskuse.php?key=26235
odpovědět 

 Richar má pravdu!11:29:17 27.09.2005
Richard má pravdu!Jednou vidět je lepší než stokrát slyšet!Ať se kluci klidně ptají,ale spíš někde u nástupu,kde jim každý rád poradí(neznam nikoho,kdo by začátečníkovi pod skalou nneodpověděl na nějaký ten dotaz) a ne na základní znalosti,které nejsou dost dobře po netu přenositelné.Jak někomu vysvětlovat,že je něco dobře utažené,založené atd.
Jinak všem, ať začínajícím nebo pokročilým přeju hodně zdaru a pěknej a suchej podzim.Tom.
tomodpovědět 

 nic moc...00:32:12 29.09.2005
Asi nenapisu nic novyho, ale clanek se podle me nejak nevydaril. Uvedene "perly" jsou skutecne perly, nicmene reakce na ne je taky perla.

Vzdyt i ja jsem jsem v podstate samouk, ktery zacinal podle knizek a tahanim rozumu z ostatnich. Ve fiktivnim oddile jsem jenom proto, abych se nemusel bat zelenejch a abych mel v Tatrach slevu.
J.odpovědět 

 Pro Richarda16:01:33 05.10.2005
Richarde, přečetl jsem si Tvoje sdělení a je mi z toho trošku smutno. Každý jsme nějak začínali, každý dělal malé chyby, ale i takové, při kterých zatrnulo. Nemyslím si ale, že bych byl v začátcích jiný a měl lepší dotazy. Ono i odřezat kopačkám špunty chtělo fígl a ten Ti musel někdo prozradit. Před 13-ti roky mě učil lézt "Včela" - pan Lezec a část z jeho "výuky" bylo předávaní míry tolerance a shovívavosti pro ostatní lezce a lidi, ať je to kdokoli. Vždyť i na blba se dá usmát a popřát mu hezký den. Proto si dodnes myslím, že osobnost lezce a horolezce se skládá z řady střípků, přičemž jedním z nich je schopnost potlačení úsměvu a nabídnutí pomoci tomu, kdo o ni stojí. A to přes elementární podstatu dotazu je i jeho autor.
Ahoj
Kašpinodpovědět 

 Foto dne:
Pupek
Pupek
 Databáze cest:
Všechny cesty (173636)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Llíberpool 6b Llíber
Veri Veritat 6c+ Pinell De Brai
Carpe Diem 6c Llíber
T.J. 6b Pinell De Brai
1 7 Paní Skála
Nově komentované:
Legendy V Českých Zemích 7A+ Panský Les
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora
Hang-on-dog Přímá Varianta IXb Labské Údolí - Pravý Břeh
Jarní Únava 7- Koukolova Hora
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest |

 Nové komentáře:
Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | betabrejky | Krasa | Re: Kdo má vlastně jet? | Re: Kdo má vlastně jet? | Jak branická skála | Namibie |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (150)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (50)
Mauritánie - únor 2024 (21)
IFSC: mezi funkcionáři na olympiádu nominován stavěč Jan Zbranek (16)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (12)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Namibie 2023 - Spitzkoppe - Namibijský Matterhorn. (7)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (7)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (6)
Elias Iagnemma oznamuje přelez bouldru Burden of Dreams 9A (5)

 Nově v inzerci:
PÉŘOVÝ SPACÁK WARMPEACE SOLITAIRE 500 - 195 L | Hledám spolulezce | Koupím koule na posilování | LS Olympus Mons EVO | Expediční kalhoty RAK | Mammut goráčovka | Velký mágopytel Petzl Sakab | LEZEČKY | Jizerky apod. | Prodám přilby k lezení |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 200 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 212 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 209 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 195 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.