LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Co nemáš, to nepotřebuješ.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
44.Pail 10130
45.Nyč 10087
46.Richter 10079
Bouldry:
44.Polčin 8550
45. 8503
46.Scheuerová 8356
Hory:
17.Obelus 3745
18.Pe 3654
19.Šofránko 3613

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5522 lezců
1088150 cest
Nové přelezy:
Prigionier 7b+/7c
Variante H 7b
Il Calabre 7c
Beach Boys 7b
Pergamen 7C+
El Trampol 7c
Kdyby Pras 9
Dolly Bust 9+
Echo 7c
Chosé Nepř 7B+

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
V 16 - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Médiální hyenismus

3.3.2009 proběhla záchraná lavinová akce. Maximální utajení cvičné akce prověřilo kvalitní záchraný systém a bohužel odhalilo mediální hyenismus.

Na webu Horské služby je stručná hodnotící zpráva o cvičné záchrané lavinové akci. Akce byla provedena 3.3.2009 v 15,35 za maximálního utajení, tak aby všechny zúčastněné záchrané složky zasahovaly jako při reálné situaci. Akce simulovala zasypání 3 skialpinistů, dvou zcela a jednoho částečně, jenž volal mobilním telefonem o pomoc.
Horská služba se zdůrazňuje NEGATIVNÍ A BEZHOHLEDNÝ VLIV MÉDII, jenž se pár minut po ohlášení nehody "zajímaly" o dění takovým způsobem, že blokovaly a omezovaly komunikaci mezi zasahujícími v terénu a dispečinkem. Horská služba vyjadřuje také údiv, jak rychle informace pronikly ven.
Dovolte mi vyjádřit zde podporu Horské službě a zároveň zděšení a hnus nad chováním neuvedených médií. Jakožto liberální člověk podporuji maximálně svobodu, ale tento supismus a hyenismus nejde popsat jako svobodu. Jedinou obranou nám nad tímto chováním bude nekupovat, nesledovat a ani jinak nepodporovat média, jenž komerčně využívají těchto "seznačních" událostí za jakýchkoliv typů nehod a lidského neštěstí.

Petr Melichar   [úpravy] 21:08 18.03.2009Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ....21:33:13 18.03.2009
Dojemný příběh....
qidoodpovědět 
 Re: ....22:56:41 18.03.2009
Mě taky zarazilo jak si nejaký policejní pochůzkář stěžoval, že nebyl řádně informován.
Pavel Č.odpovědět 

 dva ..23:33:45 18.03.2009
Vy dva .. kdyby se vám něco podobného stalo ... a zrakvili by jste se jen proto že média znemožnovaly a zdržovali... průbech akce... nevím jak by se vám to líbilo.... :)
poldisodpovědět 
 Re: dva ..18:57:56 19.03.2009
pro poldise - Sorry, špatně jsi to pochopil, já s tím článkem nahoře souhlasím. Mě jen připadalo zábavné jak si nějaký policajt stěžoval v TV , že nebyl informován. Media samozřejmě nemají do průběhu záchranky co kecat, a nemají se tam ani plést. Ovšem obecně,po ukončení je nutno informace , které jdou ,zveřejnit.
Pavel Č.odpovědět 

 odpad00:25:32 19.03.2009
takove chovani je u nas bohuzel bezne, a nejen u nas. A umyslne bych zverejnoval dana media a jeste je naprimo obvinil z umyslneho zabraneni v praci zachranym slozkam. Jelikoz zdrzeni i nekolik minut muze pro postizene znamenat rozdil mezi zivotem a smrti.
 M-I-Xodpovědět 

 hm07:06:59 19.03.2009
tak rekl bych, ze je to opravdu skoda, jak se dnes nekteri chovaji. uz nemaji snad ani spetku toho dobreho a normalniho chovani? jak muze nekdo vydelavat tim, ze foti lidi na pokraji smrti? co z toho ma? nakonec prece jenom asi penize, ze jo, ale netrapi to pak ty lidi, ze svym chovanim, znemoznili akci a promarnili lidsky zivot? ikdyz to bylo cviceni, co by se stalo kdyby to byl real? fakt se nestacim divit, co se u nas deje....
torstenodpovědět 
 Re: hm08:12:51 19.03.2009
bohuzial... netrapi.
Ericodpovědět 

 Zajímavé?07:30:18 19.03.2009
No nic, potvrzuje to jen všeobecně známou "šuškandu", že média jsou "napíchnutá" na tísňové linky a reagují velice pohotově...tedy tak, že dost často na ně musí záchranáři čekat. Vše se děje zcela oficiálně, jen se o tom na veřejnosti taktně mlčí. Známé jsou zprávy z Tater, kdy vrtulník startující k zasypaným v lavině čeká, než dorazí filmový štáb, aby byl "u toho" - díky zpoždění pak můžou být zprávy ještě dramatičtější. Pro média není problém získat nahrávky z tísňových volání (předpokládám, že jsou připojeni "online").
Kde je problém by bylo zajímavé vědět. Jsou médi významným sponzorem záchranných služeb za přísp k těmto informacím???????
d.odpovědět 
 Re: Zajímavé?11:41:08 19.03.2009
Ty frekvence jsou veřejné, může je poslouchat kdokoliv, pokud ctí telekomunikační tajemství. Bohužel takové věci nikoho v čechách netrápí. Je naším národním zvykem, že na nehmatatelné věci jako je autorské vlastnictví, telekomunikační tajemství atp. se nehledí a ani divák jejich respektování nevyžaduje. Hlavně že ví jaká senzace se zase stala.
stipodpovědět 
  Re: Zajímavé?19:37:48 19.03.2009
Frekvence jsou sice verejne, ale neni nahodou komunikace vzduchem u techto slozek nejak sifrovana? Jisty si tim ale fakt nejsem...
jx zeroodpovědět 
   Re: Zajímavé?08:21:09 20.03.2009
To nevím, ale pokud startuje vrtulník, stačí poslouchat řízení letového provozu. Fakt je ale, že by to někdo musel poslouchat furt a musel by se v tom vyznat. Zaplatit informátora bude asi levnější.
stipodpovědět 

 Tiskový mluvčí07:52:48 19.03.2009
Hlavní problém asi není, jestli se to média dozví, nebo ne, ale to, že publikují neověřené informace a k tomu opravdu znemožňují komunikaci záchranných složek. Na druhou stranu by se to dalo vyřešit tak, že záchranné složky budou mít jedno místo (nejspíš každá svoje), které bude schopné podávat dostupné informace a bude tak skutečně činit. A nikdo jiný tyto informace poskytovat nebude, i kdyby je nakrásně měl a měl na to čas. Tzn. šéf horské potom nebude mít přes 100 hovorů za hodinu, protože Nova (klidně si to tu napišme ;-) ) bude vědět, že i když se dovolá, tak se od něj nic nedozví. Co šéf ví předá kontaktnímu místu (obvykle se tomu říká mluvčí), a to ve chvíli, kdy na to bude mít sám čas.
o..odpovědět 
 Re: Tiskový mluvčí09:17:46 19.03.2009
A co se týče těch neověřených informací, tak obvinit ze šíření poplašné zprávy. Spousta lidí se mohla bát o svoje příbuzné a známé v té oblasti.
o..odpovědět 
  jen je nechte ať se bojí11:47:02 19.03.2009
Poplašná zpráva by to byla, kdyby jejím zveřejněním hrozila nějaká škoda nebo panika. V případě pádu laviny a 3 (slovy třech) postižených toto nehrozí. Možnost, že někdo bude mít obavy o své blízké také nehrozí, protože oblast je opuštěná, kvůli ochraně přírody je do ní zákaz vstupu a lze tedy předpokládat, že tam nikdo není.
stipodpovědět 

 supíci10:16:22 19.03.2009
no jako supíci na mrtvolku ... přece jim nebudete bránit udělat krásnou reportáž a zrovna takovou zajimavou?!? (ironie)  ... no škoda mluvit
vladaodpovědět 

 média10:28:01 19.03.2009
Dokud budou lidé židovská média sledovat, nic se nezmění.
Takže změny neočekávej. :-))
hraesvelgrodpovědět 
 Re: média10:46:28 19.03.2009
nemuzes byt zaujaty jen proti zidum...to prece nejde, ale v jdenom s tebou souhlasim, ze se to nezmeni...a ikdyby tak to dlouho nevydrzi
tadydadydaodpovědět 
  Re: média14:36:07 19.03.2009
Jsem zaujatý proti médiím obecně.
To, že většinou patří židům, je samozřejmě věc jiná.
daweodpovědět 
   Židy do toho netahej18:24:48 19.03.2009
1) Třeba HD patří Turkům a Mladá fronta Němcům. Židy do toho netahej. 2) Když to někoho zajímá, tak o tom média píšou. Normální prodej informací, nic jiného v tom nehledej - kde je kupec, tam je i prodejce. 3) Hyenismus? Blbost! Prostě to Nova nebo kdokoliv jiný zjistí a pustí dál. V tomto případě se sekla, ale mnohokrát jindy o podobných případech referují ostatní média stejně rychle. 4) Brání Horské službě v práci? Taky blbost. Chlapíci v červených bundách by měli mít informovaného mluvčího, který bude kdykoliv dostupný a dobře informovaný. Zároveň by kluci v akci měli brát jenom telefony a vysílačky svých kolegů. Jestli šéfík záchranné akce vezme 100x telefon z Novy během záchranné akce, tak je něco špatně v jeho hlavě a ještě hůř v systému, který vede. 5) Že tajnou cvičnou akcičku neutajili? Aspoň zjistili, jak to příště udělat lépe. Od toho jsou cvičné akce.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Židy do toho netahej07:16:03 20.03.2009
Kubíku raději mlč ! O své hlouposti si nás už mnohokrát přesvědčil a nyní minimálně v bodě 4 a 5 opět.
Marekodpovědět 
     Re: Židy do toho netahej12:31:17 20.03.2009
Díky Marečku. Jak tedy vidíš body 4) a 5)?
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Židy do toho netahej17:06:09 20.03.2009
Tak k bodu 4 minimálně toto: když bude několik novinářů střídavě volat na mobily záchranářů, není nic platné, když jim to nebudou zvedat. Protože když telefon vyzvání, je v podstatě pro dalšího účastníka nedostupný a taky se s ním nedá zahájit hovor z vlastní strany, dokud se příchozí neodmítne. To taky chvíli trvá, takže funkčně je telefon v podstatě vyřaazený ze hry. Sice předpokládám, že složky IZS mají nárok na tzv. krizové telefony, které umožňují řídit jejich dostupnost pro běžné účastníky, ale to neřeší zásahy tohoto typu, jelikož do krizového režimu (alespoň ještě před pár lety, když jsem v něčem podobném působil) se telefony uvedly na pokyn krizového štábu veřejné správy a to přichází v úvahu při živelných pohromách a ne při pátrání po pár lyžařch, které se děje v zimním období docela běžně. Jo, a pak tam taky byla taková legrace, že telefony poskytoval O2 a člověk potřeboval mít u O2 i nekrizové číslo, což se řadě dobrovolníků nehodí.
Karel Kocourekodpovědět 
       Re: Židy do toho netahej21:29:26 20.03.2009
Tak to je ještě horší, než jsem čekal. Jeden veřejně známý telefon uvedený na webu paralyzuje všechny záchranné akce Horské služby... :-)
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Židy do toho netahej22:16:47 21.03.2009
Za paušálních 100Kč jsem to nekrizové číslo, které jsem nepotřeboval, uvedl mimo provoz a neplatil (režim "prázdniny", nebo jak se to jmenovalo). Horší je, že firmě O2 bylo málo prodat státu každé 3 roky (jednou dokonce po roce) skoro 20 000 telefonů a provozovat na nich stejný počet krizových čísel a nemálo těch "nekrizových" s normálním paušálem (SIMka je na 2 čísla). Loni totiž všechna krizová čísla převedli jednostranně na jeden z běžných paušálů. Mě to nezajímalo, tak jsem to zrušil úplně. Krizové jsem měl opravdu pro případ potřeby zasahovat v rámci IZS a na soukromé hovory mám mnohonásobně výhodnější paušál (300 minut za 550 Kč bez DPH) od úplně jiného operátora...
Michal.odpovědět 
      Re: Židy do toho netahej17:18:54 20.03.2009
A k bodu 5: co je na tom divného, že se akce "provalila". Předpokládám, že cílem bylo prověřit, jak by fungovaly složky IZS při skutečné mimořádné události, no a to se prověřilo až i po fungování bonzáků v nitru IZS :-) To ovšem není žádné tajemství. Sám jsem se už u pár smrťáků vyskytl a v jednom případě se jednalo o nález mrtvého těla, čili jediná složka, která se vyrozumívala, byla PČR a televize tam byla poměrně záhy. To by znamenalo, že zdroj byl buď někde v policii, ale taky to může být tak, že policie rozjíždí celou řadu úkonů, povolává lékaře k ohledání, havrany, etc., takže to mohl být i někdo odtud. V dalším případě se jednalo o smrt samotného záchranáře při cvičení a novináři se nekonali, takže si to vysvětluji, že zafungovala určitá solidarita. Tiskové prohlášení se vydalo, až bylo po všem.
Karel Kocourekodpovědět 
      Re: Židy do toho netahej18:49:20 20.03.2009
A k bodu 5: co je na tom divného, že se akce "provalila". Předpokládám, že cílem bylo prověřit, jak by fungovaly složky IZS při skutečné mimořádné události, no a to se prověřilo až i po fungování bonzáků v nitru IZS :-) To ovšem není žádné tajemství. Sám jsem se už u pár smrťáků vyskytl a v jednom případě se jednalo o nález mrtvého těla, čili jediná složka, která se vyrozumívala, byla PČR a televize tam byla poměrně záhy. To by znamenalo, že zdroj byl buď někde v policii, ale taky to může být tak, že policie rozjíždí celou řadu úkonů, povolává lékaře k ohledání, havrany, etc., takže to mohl být i někdo odtud. V dalším případě se jednalo o smrt samotného záchranáře při cvičení a novináři se nekonali, takže si to vysvětluji, že zafungovala určitá solidarita. Tiskové prohlášení se vydalo, až bylo po všem.
Karel Kocourekodpovědět 

 Foto dne:
Pupek
Pupek
 Databáze cest:
Všechny cesty (173636)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Llíberpool 6b Llíber
Veri Veritat 6c+ Pinell De Brai
Carpe Diem 6c Llíber
T.J. 6b Pinell De Brai
1 7 Paní Skála
Nově komentované:
Legendy V Českých Zemích 7A+ Panský Les
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora
Hang-on-dog Přímá Varianta IXb Labské Údolí - Pravý Břeh
Jarní Únava 7- Koukolova Hora
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest |

 Nové komentáře:
díky za článek | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | betabrejky | Krasa | Re: Kdo má vlastně jet? | Re: Kdo má vlastně jet? | Jak branická skála |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (150)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (49)
Mauritánie - únor 2024 (21)
IFSC: mezi funkcionáři na olympiádu nominován stavěč Jan Zbranek (16)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (12)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Namibie 2023 - Spitzkoppe - Namibijský Matterhorn. (8)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (7)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (6)
Elias Iagnemma oznamuje přelez bouldru Burden of Dreams 9A (5)

 Nově v inzerci:
PÉŘOVÝ SPACÁK WARMPEACE SOLITAIRE 500 - 195 L | Hledám spolulezce | Koupím koule na posilování | LS Olympus Mons EVO | Expediční kalhoty RAK | Mammut goráčovka | Velký mágopytel Petzl Sakab | LEZEČKY | Jizerky apod. | Prodám přilby k lezení |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 201 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 213 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 213 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 195 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.