LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lepší blbý než žádný jištění.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Trojan 12371
3.Šindel 12306
Bouldry:
1.Volf 11153
2.Stráník 10825
3.Stráník 10803
Hory:
1.Groš 7918
2.Punčochář 6708
3.Černý 6708

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5522 lezců
1088175 cest
Nové přelezy:
Murieron C 7b
Balada Tri 7c+
Porcupine 9
Hungry Eye 8+/9-
Prigionier 7b+/7c
Variante H 7b
Il Calabre 7c
Beach Boys 7b
Pergamen 7C+
El Trampol 7c

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
SAUNA - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Aktualizované stanovisko VV ČHS k nominaci L. Hrozové na MS


Výkonný výbor ČHS revidoval na základě nově získaných informací své stanovisko k podmínkám účasti L. Hrozové na mistrovství světa v Číně.

Na základě nově získaných informací od předchozího předsedy Komise soutěžního lezení dospělých Jindřicha Pražáka týkajících se nominace Lucie Hrozové na Mistrovství světa 2009 v Číně byla celá záležitost znovu diskutována a výkonný výbor poté v korespondenčním hlasování rozhodl, že Lucii Hrozové bude proplaceno cestovné a ubytování na MS v Číně v plné výši stejně jako ostatním reprezentantům.
Výkonný výbor se omlouvá Lucii Hrozové a Liborovi Hrozovi st. za veškeré problémy, které byly způsobeny nedostatečně stanovenými nominačními pravidly ČHS, neočekávanou změnou ve vedení Komise soutěžního lezení dospělých a následným věcně nesprávným rozhodnutím výkonného výboru. 
Výkonný výbor zároveň děkuje Liborovi Hrozovi st. za vstřícný krok, že nebude dále otevírat problematiku termínových kolizí v souvislosti s nominacemi a proplácením závodů SP na rychlost v roce 2009. Obě strany se dohodly, že tímto považují celou záležitost za uzavřenou a nebudou se k ní dále vyjadřovat.
Výkonný výbor se tímto omlouvá lezecké veřejnosti, že byla prostřednictvím mediálních diskusí vtažena do této kauzy a doufá, že neztratil její důvěru.

Za výkonný výbor ČHS
Petr Resch, místopředseda VV

B. Valentová   [úpravy] 10:00 17.08.2009Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 čestné východisko10:51:30 17.08.2009
Asi za hodně lidí poznamenám, že je dobře, že ste se dokázali dohodnout jako normální lidi a všechno dobře dopadlo. Ne každý je toho schopen. Děkuji.
stipodpovědět 
 Re: čestné východisko11:07:44 17.08.2009
...kolik lidi se kolem toho rozcilovalo a nakonec to ani nebolelo :)

jen tak dal
dogeeodpovědět 

 .11:11:15 17.08.2009
Prekvapili :) ... prijemne.
Martinodpovědět 
 Re: .13:50:28 17.08.2009
Úžasné ,to ČHS je dobrý spolek.Něco mně to připomíná.Lituji ty reprezentanty.Jsou tam nějaká pevná pravidla.Nebo vítězí jen ten kdo víc kope.
Jebodpovědět 
  Re: .14:44:45 17.08.2009
Jeb na to :)
Martinodpovědět 
  Re: .15:52:24 17.08.2009
Jebe,taky na to koukám jako puk.Že se ti ostatní reprezentanti nevzbouří.Platí nějaká pravidla nebo je vše v tom ČHS na slibech a zákulisních dohodách?
Jeníkodpovědět 
   Re: .16:02:19 17.08.2009
starej hroza rozehrava podivny hry a tlaci svoje prominentni deticky hlava nehlava ...
pepaodpovědět 
    Re: .lezeš lépe17:12:56 17.08.2009
hele nevím jestli na závody jezdíš nebo ne, ale Hrozovci patří mezi nejlepší, buď zaber a dokaž že budeš lepší, nebo vynech kritiku......
Michalodpovědět 
     Re: .lezeš lépe20:01:37 17.08.2009
Jako když chceš mít názor, tak musíš být lepší? co je to za kravinu? To bychom museli poslouchat jen mrázka nebo ondru.
odpovědět 

 Lucie Hrozova18:28:17 17.08.2009
jasne se ukazalo, ze Hroza mel pravdu a pouze se nebal, ji takto zverejnit. Diky CHS za tento krok a hrozovym pomlouvacum: Kdyz nekdo dela lezeni a zvlaste asi v CR, nejde mu asi prioritne o penize, to by se jiste dal radeji na politiku. Jenze, prave ten, kdo to lezeni dela/vychova mladeze, provoz steny, zavody, pobyt ve skalach atd., ten si tim nikdy na moc neprijde a prave proto ty penize alespon treba ty slibene od CHS opravdu potrebuje. Moc to Lucce preji. Osobne je neznam, ale diky za vse co delaji, napr. pro mne je to moznost zalezt si kdykoliv na pekne stene. Podle debat zde mam jasno/to jest nevyznavam vetsinovy negativni nazor/ a hrozovi jsou pro mne osobnostmi.
Martinodpovědět 
 Pomoc!19:08:03 17.08.2009
Smrk, podejte mi kapesník, to je tak dojemné. Chce se mi blejt...
 Bídaodpovědět 
  Re: Pomoc!19:31:06 17.08.2009
Chce se mi blejt taky, nevím jak je něco takového možné VV nejdříve rozhodne ,že vedoucí komise nevytvořil žádná nomineční pravidla.A tudíž nominoval takříkajec od stolu pár vyvolených a nedal sebemenší šanci komukoliv se MS zůčastnit .Posléze ale pod výhrožováním pana Hrozi st. že želobou svaz zničí VV ustoupí a změní stejní lidé stanovisko.Jsem zdrcen a silně pochybuji že ČHS a jeho momentální vedení jsou ti lidé co svaz někam vedou a vůbec dovedou možná do ... .Já sám z ČHS už nemám žádnou sebemenčí chuť spolupracovat a pro mě je to banda ....
TModpovědět 
   Re: Pomoc!19:38:05 17.08.2009
Přesně tak! V letošním programu VH měli na programu, že dají větší pravomoc a důvěru vedoucím komisí. A co se stalo? Simonu Rajfovou zvolil VV, ale pravomoc žádná, žádná důvěra, žádné uznání, akorát ji podkopávají nohy. Jasně se ukázalo, že její rozhodnutí ohledně Lucie bylo oprávněné, Lucka nikde výrazně(oproti tatínkovým) předpokladům nezalezla. A jestli se pod tento článek podepsal Petr Resch, tak by se měl stydět, doufám že to lidé okolo tak nenechají, a nedají si diktovat Hrozama!
odpovědět 
   Zvratky.21:10:40 17.08.2009
Je to bida, kdyz se zvraci do kapesniku, avsak u anorektickych lezcu s kachektickymi hrudnicky to mozna je vlastne eticke.
Martinodpovědět 
   Re: Pomoc!08:22:15 18.08.2009
a kdo jsi a jak jsi už spolupracoval z čhs?
džejodpovědět 
   Re: Pomoc!12:51:23 18.08.2009
TM tobě se nikdy nestalo, že jsi pod vlivem nepřesných a zkreslených informací rozhodl špatně?? Já osobně si VV vážím za to, že dokázal své stanovisko přehodnotit na základě nových skutečností a napravit situaci a hlavně, že se jeho členové dokázali při rozhodování odprostit od osobní antipatie k Liborovi. Já myslím, že tohle je právě to vedení svazu se kterým chci spolupracovat právě proto, že umí přiznat chybu a vystupovat jednotně. Klobouk dolů.
Romanodpovědět 
 Re: Lucie Hrozova19:59:48 17.08.2009
Hroza pravdu určitě neměl, to ví všichni. Prostě se ho panáčkové ze svazu bojí, že by prudil víc.
odpovědět 

 Výsledek jednání vskutku zajímavý.19:21:56 17.08.2009
V první řadě musím pogratulovat Liborovi sen, opravdu moc dobrá práce. To se jen tak někomu nepodaří. Začalo to již dávno v mládeži, pak vyprudil minulou komisi (Rakoviče, Čermáka a Lipenskou, na kterou ještě hodil disciplninárku, aby toho nebylo málo). Pokračuje to ústním slibem-neslibem od Pražáka, který si nechal dodatečně potvrdit. Dále pokračoval systematickým pranýřováním svazu a stávající vedoucí komise Rajfové, neustálé "super" argumenty jak kdo kdy a kde měl co uhrazený. Následuje dokonce samostaný článek od Hrozy, který si opravdu vyžádal úspěch. Jeho dceři, která letos jak se ukázalo nemá výkonnost, bylo zaplaceno MS. Nehledě na to, že tato problematická závodnice nemá ani kapku slušnosti komunikovat,,, dodnes není nikomu jasné proč se nezúčastnila svěťáku v Barceloně. Proč by to také měla někomu vysvětlovat, že? Je to přece krásná, inteligentní holka, která ale bohužel nemá ani krapec slušnosti.O to tu šlo, osočovat-zastrašovat-prudit! A pak se všichni leknou a Hroza dosáhne svého i když ta holka je vlastně oproti obhajujícímu (letos) mistru světa v bouldrech Stráníkovi vlastně nula, jen má výřečnýho otce!
AntiVVodpovědět 
 Re: Výsledek jednání vskutku zajímavý.19:37:23 17.08.2009
Jednoznačný souhlas můj přízpěvek nad tvím vše potvrzuje a já jsem další co je znechucen z ČHS jsem skončil a nebudeme už nikdy více něco pro lezení u nás dělat.PS nikdy jsem se diskuzí nevijádřil ale musím se postevit mediálně na správnou stranu.
TModpovědět 
  Re: Výsledek jednání vskutku zajímavý.21:14:06 17.08.2009
Vše potvrzují tak leda Tvé gramatické hrubky a pak lež o vyjádřeních v diskuzy.
Martin.odpovědět 
   Re: Výsledek jednání vskutku zajímavý.21:42:33 17.08.2009
Jak se dokáže VV podívat všem ostatním reprezentantům do tváře.
Kamikodpovědět 
    Re: Výsledek jednání vskutku zajímavý.09:19:14 18.08.2009
Jak k tomu přijdou ostatní závodníci.To se jejich trenéři,nebo rodiče mají chovat jako starý Hroza.Dovedete si to představit.Pražák neměl,žádné právo nikomu nněco slibovat a VV se podělal před užvaněným strejdou,který všechno ví a všude byl.Navrhuji všem sportovním lezcům ignorovat Hrozovi a nezučastnit se mistroství repobliky pokud tam bude Lucka.Ukažte už jednou těm bafuňářům,že už to tak nejde.Myslete na budoucnost!Na každém kroku se šetří a jedni to respektují a jeden křikloun vyžere všechny prachy.Kolik by asi musel dostat Adam, když ještě k tomu dokáže vyhrát a závodů se zůčastňuje.Lucka do Číny mohla a do Barcelony se ani neozvala.
Šnekodpovědět 
     Re: Výsledek jednání vskutku zajímavý.09:32:52 18.08.2009
Když by se trenéři nebo rodiče ostatních závodníků chovali jako starý Hroza, tak by sice ze začátku bylo nejspíš víc řevu, ale ve výsledku by se v českém závodním lezení hrála podstatně čistší hra než teď.
Doktorodpovědět 
     Re: Výsledek jednání vskutku zajímavý.09:47:16 18.08.2009
A Mrázu na World Games jsem se těšil taky. A ani nevím proč tam nestartoval.
Snekodpovědět 
   Re: Výsledek jednání vskutku zajímavý.09:23:12 18.08.2009
"...v diskusi" :-)
Modpovědět 
 Re: Výsledek jednání vskutku zajímavý.23:40:42 17.08.2009
:))) No tys mne teda pobavil. Inu co, každý nazývá věci různými jmény. Někdo mluví o pruzení, jiný o poukazování na nešvary a bordel, někdo o "super" argumentech, jiný o citacích fakt z dokumentů orgánů ČHS ... Ale teda Stráník vloni mistrem světa v bouldrech nebyl, to fakt ne! :)))
Doktorodpovědět 
 Re: Výsledek jednání vskutku zajímavý.10:44:55 18.08.2009
Zastrašovat, prudit. Hroza je jako Paroubek. A vůbec bych se nedivil, kdyby byl též volič sociálních antidemokratických bolševiků. Do Holešovic chodím zřídka a teď to ještě více omezím.
Tom Waitsodpovědět 
  Re: Výsledek jednání vskutku zajímavý.13:20:04 18.08.2009
To je dobrý nápad.BOJKOTUJTE Holešovice.Nikdo tam nechoďte.Já už jsem druhý.Kdo bude třetí?
Pájaodpovědět 
   Re: Výsledek jednání vskutku zajímavý.14:19:53 18.08.2009
Naprosto SUPER nápad. Aspoň tam nebude tak narváno :)))
odpovědět 
 Re: Výsledek jednání vskutku zajímavý.15:28:53 18.08.2009
AntiVV a nemohl bys nám odhalit svou skutečnou identitu :-)
Romanodpovědět 

 TIPICKEJ RESCH a spol.20:46:47 17.08.2009
To je přesně P.Resch a spol. Vyšetřování skončilo zapomeňte.
Ale pozor v každý správný kašparádě se ještě mejou ruce.
Gratuluju. Vilda
Vilda Kreisslodpovědět 
 Re: TIPICKEJ RESCH a spol.09:00:42 18.08.2009
Souhlas. To si vždycky říkám, když nemůžu na Petráči zvednou prdel ze země. Typickej Resch a spol. Je to prostě hovadský, malý chyty a daleko od sebe a rve to kůži. Sviňárna. Hamba vám. A takový lidi máme ve vedení. Jestli tam příšte zase nic nedám, tak už vystupuju z ČHS.
Steveodpovědět 
  Re: TIPICKEJ RESCH a spol.14:09:18 18.08.2009
No to snad nemyslíš vážně...fakt na petráč radši zapomeň, takový dementy ať tam radši nechodí!
Gabčaodpovědět 
   Re: TIPICKEJ RESCH a spol.14:42:14 18.08.2009
Jo, přesně tak Gabčo, per to do něj, co se vejde.
:-)
odpovědět 
   Re: TIPICKEJ RESCH a spol.15:11:56 18.08.2009
Aaaaaaa, dalsi co nezere maso... :-)))
:-)odpovědět 
    Re: TIPICKEJ RESCH a spol.15:24:17 18.08.2009
tak to je presny:) ale je to hzeky, kdyz se nekdo nechytne a reaguje na vazno:)
Kackaodpovědět 
     Re: TIPICKEJ RESCH a spol.19:05:03 18.08.2009
No tak to pozor! Steve to dal suše bez smajlíků, Gabča taky, jak můžete vědět, že jenom kreativně nerozvíjí jeho humory :o)))))))))) <- pro jistotu.
zedodpovědět 
  Re: TIPICKEJ RESCH a spol.21:48:51 18.08.2009
Ano Steve máš pravdu, jen bys měl vědět že na petráč jsem jezdil v době kdy tvoje nebo Reschíkovo jméno znělo v tamním větru něco jako pšššššouk?? zrovna ve chvíli kdy se ti maminka ptala jestli máš na pionýrskou schůzku svačinku. A hodnotit zm. si dovoluju z vlastní několika leté zkušenosti. Ale jinak si mířil a trefil naprosto do černého.:)
Vilda Kreisslodpovědět 
   Re: TIPICKEJ RESCH a spol.08:02:44 24.08.2009
Milý Viléme, Petrohrad nemá s touto kauzou co do činění, nicméně, na Petrohradu jsem byl poprvé půlrok po jeho objevení Oldou... Bylo mi tuším dvanáct a zkoušeli jsme takové ty klasiky jako Dramatickou hranu, Trhák apod.
Petr Reschodpovědět 
    Re: TIPICKEJ RESCH a spol.21:42:14 24.08.2009
Milej Peťo petráč sem zatáhl docele někdo jíný, souhlasím s tebou bylo to z kontra ale právě proto jsem na Steva ajeho koko.inu odepsal, jinak pokuds byl na petr. ve dvanácti, půl roku po Lewim, stahuju kalhoty protože moje meno tam zrovna znělo jako pšouk.
Toto však neubírá nic na konstatování že reakce horní až NEJhořejší je pro tebe tipická a jsi to celý ty. I když je možné žes na sebe vzal břímě kolektivního rozhodnutí a jen sis za kolegové pustil žilou.
Vilda Kreisslodpovědět 

 Nechápu to22:06:15 17.08.2009
Mě by docela zajímalo z jakýho důvodu, to bylo lucce proplacený? Vždyť se ani neumístila do osmýho místa v rychlosti, v obtížnosti se taky nechytla.. Peněz je přeci málo... Chápu že byla lucce z minulýho roku udělena jakási vyjímka aby se nemusela účastnit nominačních závodů a byla nominovaná, ale přeci z jednoho povedenýho závodu nemůže mít hned placenou celou následující sezonu.. To se dá chápat jen ve vyjímce jako je Mráza, Adam a teď už i pomalu Libor Hroze ml.!
Martinodpovědět 
 Re: Nechápu to22:16:29 17.08.2009
jen tak namátkou: Kdo vyhrál mistrovství ČR?
Syselodpovědět 
 Re: Nechápu to11:44:21 18.08.2009
Výsledky Ms Čína Ondra 2 místo,Hroza 8 místo,Hrozová 16 místo, Mrázek 18 místo
odpovědět 

 Nové informace ?09:09:46 18.08.2009
Zná někdo ty nové informace od Jindry Pražáka ?
odpovědět 
 Re: Nové informace ?09:20:58 18.08.2009
Pražák je keca.
Adolfodpovědět 

 Uf09:46:26 18.08.2009
Tohle rozhodnutí se někomu líbit bude, jinému ne. Notabene ve sportu, kde fanouškovství přináší emoce a "kdo nefandí mojim, je proti mě!"
Tyhle umělostěnoví lezci mi sou fuk, tak se na to muzu podivat z odstupu.
Podle mě je v ČHS oraganizačni bordel, neni tam kontinuita pravidel ani lidi ve funkcich, vznikaji preslapy, chyby se zbrkle zaplatuji, do toho klany rodicu (obou stran!) a nakonec rozvasneni fandové s horkymi hlavami.
Že byla nominace na letosek cela podelana je jasne, a ze ty zmatky L.Hrozovou znevyhodnovaly, je jasne taky. Ze pan Hroza pak tvrde proti tomu tlaci, je jasny taky, a vcelku logicky.
Jenze se ta kocabka pod temy tlaky z jedne na druhou ztranu poradne rozkymacela.
Krok VV chapu, ze jim to (konecne!) doslo, a je treba to srovnat smírně.
Doufám, že pristi rok se to nebude opakovat!
Clen CHS co tu legraci platiodpovědět 

 pravidla10:01:41 18.08.2009
Život je pestrý a ten globální, muuultimediální ještě pestřejší :o) každá chybka je hned venku. Nicméně, nevíte kde najdu nominační pravidla do repre?
papodpovědět 
 Re: pravidla11:11:00 18.08.2009
Kašli na pravidla.Domluv si něco s předsdou komise a pak už si jezdi po světě na výlety za prachy všech členů ČHS.To je správná cesta.Nebuď osel.
Zabákodpovědět 

 JEN TAK DÁL...14:13:19 18.08.2009
STAČÍ ČLÁNEK O HROZOVIC A TO JE HNEDKA NÁVŠTĚVNOST :D
GABČAodpovědět 
 Re: JEN TAK DÁL...15:22:37 18.08.2009
No myslím, že je lepší si počkat na další výsledky.Buď to dá a bude to OK a nebo ne a Hroza může zase řvát, že někdo nám zase způsobil křivdu.Asi být v kůži Lucky tak pošlu svého orodujicího tatínka někam a budu se snažit sama...
odpovědět 

 Respekt17:27:35 18.08.2009
Respekt před VV ČHS, který se ke své chybě/přehmatu dokázal postavit čelem, i k Liboru Hrozovi, který džentlmensky přijal dohodu o nevracení se k věcně prošlým problémům.
Robertodpovědět 
 Re: Respekt18:43:55 18.08.2009
pěkný citát od Jana Masaryka - Pravda vítězí, někdy to dá ale fušku. Lucce, Libororům a i komisi pozdrav.
Palo Č.odpovědět 
  Re: Respekt09:31:37 19.08.2009
Tak na tuto kauzu se lépe hodí parafráze na citáty Geobbelse.Masaryk by se musel přinejmenším osypat.
Myšákodpovědět 
 Re: Respekt08:19:19 19.08.2009
Dokud VV potvrdil neoprávněný slib nekompetentního Pražáke tak je to banda loupežníku,která nectí žádná pravidla a kryje jednoho stejnýho kumpána.Jestliže vždy neoprávněně rozhoduji o našich penězích , tak náší ČHS čeká jen bankrot.Je to jako za Skandery.Kdo nevidí příme souvislosti , tak je slepý.Doporučiji dalším reprezentantům s tím něco dělat, nenechte se obalamutit kecama jedinců jako je Hroza,kterému nejde o princip , ale jen o jeho vlastní ego.Což dokazuje v českém lezení dlouhá léta.Opravdu by asi měli všichni sportovní lezci bojkotovat mistrovství republiky.Situace , kdy na každého je jiný metr by už měla skončit.
Smakeodpovědět 
  Re: Respekt09:01:02 19.08.2009
Nešlo o slib Pražáka, šlo o to, že se Lucka neměla stejné podmínky v nominaci jako ostatní závodníci.
odpovědět 
   Re: Respekt09:15:30 19.08.2009
Jaké nestejné podmínky?Tím , že se ji to proplatilo tak dosáhla nestejných podmínek.Pokud by se tak chovali i jiní reprezentanti , tak do Číny mohl jet skoro každý.
Smakeodpovědět 
    Re: Respekt09:33:01 19.08.2009
Šižimárjá si o tom něco Smake zjisti, přečtisi předchozí diskuse.
odpovědět 
  Re: Respekt11:10:05 19.08.2009
Jindra Pražák se závody zabývá již dlouho a vykonával několik let funkci tajemníka ČHS, zcela nepochybně je kompetentní.
Jako předseda komise závodního lezení v inkriminovanou domu byl i oprávněn takový slib za ČHS dát.
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Respekt11:27:53 19.08.2009
To nemyslíš vážně.Komise má rozhodovat společně a předseda nemá sám co slibovat.A pokud ano tak ať si to platí ze svého.
Daveodpovědět 
    Re: Respekt12:13:16 19.08.2009
Neexistuje vnitřní předpis ČHS, který by určoval, jak má předseda komise rozhodovat. Předseda jmenovaný VV si na svou zodpovědnost vybírá členy své komise a vůči VV je odpovědný za činnost komise on. Kdybych já měl řešit situaci na začátku roku, patrně bych vzal v úvahu loňské výsledky, kdy Lucie Hrozová byla v rychlosti 4. na ME 2008, mistryní ČR v rychlosti i obtížnosti a fakt, že navíc na začátku letošního roku absolvovala veleúspěšně seriál závodů SP v drytoolingu (2x 3. místo) a také bych ji nehnal do v této disciplíně a této situaci samoúčelných kvalifikačních závodů na rychlost. V rychlosti u nás nemají Hrozovi konkurenci a jedinou otázkou k řešení je koncepce ČHS, zda při omezených financích tuto disciplínu podporovat, nebo se jí zříci. Po výsledcích Libora Hrozy ml. se zdá, že zříci se rychlosti jako disciplíny by bylo škoda.
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: Respekt13:01:50 19.08.2009
Ještě, že ty situaci neřešíš, to by to dopadlo! Takové věci má mít na starost člověk, který na závody jezdí. Otázka zní kolik závodů SP Jidra loni odjezdil a kolik jich viděl. Bohužel Lucie kromě jednoho ojedinělého mezinárodního úspěchu na ME nemá žádnou stabilní formu nemá. Ale samozřejmě nechci říkat, že to byla náhoda-byl to fakt dobrý výsledek. I když mnohem lepší udělal Martin Stráník na minulém MS. A musím říct,že předtím byl totální outsider. Je škoda, že na MS nestartoval, to že se dokáže připravit na jeden vrchol sezony jasně předvedl.
Nominaci od stolu měli mít pouze jen Adam a Tomáš, a to ještě pouze z toho důvodu, že svěťák v obtížnosti před MS nebyl.
Každopádně rozhodnutí Jindry Pražáka se v reálu ukázalo jako špatné (Lucka se k desítce nepřiblížila a v bouderingu-počítaného do kombinace nestartovala a rozhodla se tak nečekaně na meetingu, úplně stejně jako na ME v Paříži). Naprosto stejný scénář.
Ještě jedna věc na závěr opravdu respekt k Simoně Rajfové, protože dělat dobrovolnou práci (a dělá ji opravdu dobře)za takových nelidských podmínek, kdy svaz (i když ji odhlasoval), podkopává nohy, to je fakt šílenost.
HelčaL.odpovědět 
      Re: Respekt13:13:28 19.08.2009
Šílenost je napsat nominačním závodem ten, na který se už nedá přihlásit.
odpovědět 
       Re: Respekt14:17:32 19.08.2009
Máš pravdu , ale to není tento případ . Ještě před vydáním nominačních pravidel byla Lucie Hrozová vyzývána na naši žádost svazem k účasti na závodech v Tarnowě a Trentu . Nereflektovala . Po vydání nominačních pravidel byla Lucie přes Libora st. dotazována , zda ji má svaz na závody v Trentu přihlásit . Na méně obsazováné závody jako byl tento není problém závodníka přihlásit i po deadlinu . Nereflektovala . S Liborem ml. otázka nominací byla osobně probrána v Arku na Velikonoce , kdy informoval o svém záměru se závodů v Trentu zůčastnit .
Pavel Rajfodpovědět 
        Re: Respekt14:24:45 19.08.2009
Na naši žádost?? Tak pokud je ta žádost na svazu musel k ní VV taky brát zřetel.
odpovědět 
         Re: Respekt14:35:08 19.08.2009
Jak brát zřetel ? Vyzýval ji a nereflektovala .
Pavel Rajfodpovědět 
          Re: Respekt14:52:04 19.08.2009
Když ji svaz vyzval, tak o tom má nějaký záznam kdy a jakou formou. A k tomu měl VV brát zřetel.
odpovědět 
        Re: Respekt15:53:15 19.08.2009
Jděte už s těmi výlevy někam. Jak VV ČHS, tak Hrozovi se zavázali, že se už k dané věci nebudou vyjadřovat (a otravovat tím vzduch). Pokud osoby spjaté s jednou ze stran mají v sobě zbytky smyslu pro fair play, měly by to dodržovat. Jestli nejste spokojeni s tím, jak se obě strany dohodly, vyřiďte si to uvnitř VV a jeho orgánů. (Hrozovy neoslovuju, protože se drží stranou debaty, naštěstí.)
Pavel Rysodpovědět 
         Re: Respekt16:15:02 19.08.2009
Pavle,ale oni se dohodli na něčem co není fér pro ostatní zůčastněné a to je to proč je tady pár lidí "nasraných".Takže když už Hroza neřve tak proč by se neozvalo někdo koho to štve a je tímto krokem ukřivděn(a velice oprávněně).Hlavně nazávidím naší asi teď TOP hvězdě v lezení, aby dokázala, že na to má a ne že tatínek se snaží svoje ego koplexovat přes svoji dceru.Tímto nechci nikoho odsuzovat, ale je mě z toho malinko na blit....
Mártyodpovědět 
          Re: Respekt09:04:33 20.08.2009
Vidíš, mně ta jejich dohoda přišla zcela fér. Můj pohled je samozřejmě ovlivněn tím, že jelikož závodní lezení - a na rychlost zejména - je mi zcela ukradený, tak nevím nic o vztazích, antipatiích, kuloárních dohodách ... jen jsem četl před časem ty materiály, které k tomu byly zveřejněné (buď tady v diskusi, ale myslím spíš tu byl odkaz na Hory Doly, kde to otiskl Kuba Turek); byly to oficiální dokumenty pověšené na webu horosvazu a vzájemná korespondence mezi Hrozou, Pražákem, Hrubým, Rajfovou a kdo ví kým ještě. A podle nich to vypadalo vcelku jasně. (Obecně - nekontinuita, chaos, nedorozumění.)
Ale ony ty poměry v daném rybníce jsou asi fakt divný. Nechápu, jak může být všem jedno, že někdo může být šéfem něčeho, kde rozhoduje o penězích pro člena své rodiny (je úplně fuk, jestli se ten někdo jmenuje Rajfová nebo Hroza, zvěrstvo je to stejný). Nevěřím, že by to jinde na světě prošlo /teda kromě Ruska, Ománu, a tak :((/. A tak vůbec. Nicméně, už pár let nejsem členem ČHS, tak je mi to fuk.
Pavel Rysodpovědět 
           Re: Respekt10:01:46 20.08.2009
...závodům nerozumím, nikam finančně nepřispívám, členem svazu nejsem, nikoho z celé této aférky neznám ale napsat svůj názor musím. To jen proto abys všem členům svazu řekl, že to dělají blbě, že jim na všechno chybí směrnice a zápisy z jednání? To se všichni kdo mají dostupnou klávesnici musí vyjadřovat k problémům kterým nerozumí a jsou chytří jen po přečtení diskuzí na webu?
Mirasodpovědět 
            Re: Respekt12:53:53 20.08.2009
1) Vyjadřování se spousty lidí ke všemu je základním znakem kterékoliv diskuse na netu. Lezení v tom není výjimkou.
2) Tomu principu nad kterým se podivuje tvůj předřečník se v civilizovaném prostředí říká střet zájmů, a to ukázkovej. Tomu je rozumět zcela dobře bez ohledu na to, kolik toho víš o závodním lezení a reakcím na to se vůbec nedivim.
Doktorodpovědět 
             Re: Respekt14:32:03 20.08.2009
No, myslel jsem si, že (horo)lezci zde na Lezci jsou o trochu lepší než průměrná populace v diskuzích na ostatních serverech. Střet zájmů je populární u našich politiků, netahejme ho moc do lezení kde se všechno dělá dobrovolně a zadarmo. Je střetem zájmů když Vlk sedí s vrtačkou na skále a vyměňuje borháky a navíc sedí v CVK? Navíc nevím jaký střet zájmů byl u vedoucí komise. Mladá Rajfová někde startovala? Myslíš že tuhle práci bude dělat někdo u koho střet zájmů nehrozí? Kolem závodního lezení jsou jen ti kteří se o něj zajímají. Ostatní jen na webových diskuzích prohlašují, že je lezení nezajímá :-)
Mirasodpovědět 
              Re: Respekt18:23:26 20.08.2009
Ten příměr s Vlkem kulhá. Pokud vím, tak okolo vyměňování borháků se "netočí" žádné prebendy které se dají získat. Ve svůj prospěch by Vlk mohl snad jedině rozhodnout, že si přidělí borháky na přejištění cesty, kterou on sám leze radši ;)
Nevím, kde letos Rajfová startovala, ale obecně aktivně závodí, nebo ne? A že se v závodění rozhoduje o penězích, o tom je přece celá tahle aféra.
Mizím lézt. Nezávodně.
Doktorodpovědět 
          Re: Respekt09:35:18 21.08.2009
Márty, v tvém komentáři nerozumím jedné věci a to tomu že podle tebe se dohodli na něčem co není fér pro ostatní zůčastněné. Nějak mě nenapadá vůči komu by toto rozhodnutí bylo nefér.
Romanodpovědět 
         Re: Respekt09:31:40 20.08.2009
Pokud by se tato hrozovská metoda zavedla všeobecně,tak by všichni reprezentanti mohli jezdit na závody bez starostí.Ono odjet na Mistroství světa něco stojí a většina reprezentantů tam nejela protože ty prachy nemají nebo nebyli ochotni investovat.Hroza si něco domluvil s Pražákem což je velice nestandartní metoda.Neznám sport,kde by to šlo.A v ČHS jim to nesmyslně VV posvětil.A co ti ostatní.Mají se jen dívat a mlčet.Omluvit by se měl VV omluvit dalším reprezentantům a né Hrozovi.Pokud by se měl toto jako vzor tak by raději měli reprezentaci rozpustit.Na jednu stranu VV malým dětem nezaplatí na závody ani startovné a na druhé straně zaplatí sporné závodnici nedstandart.Nepochopitelné.
Martinodpovědět 
     Re: Respekt13:53:30 19.08.2009
JJ a stejně tak snad neexistuje předpis, že by nový předseda musel nominovat ty, které nominoval předseda odvolaný a je to taky jeho zodpovědnost. Podobně si nedovedu představit, že by si mohli vybrečet nominaci fotbalisti nenominovaní novým trenérem nároďáku s tím, že jim to ten starý přeci slíbil...
Tomodpovědět 
     Re: Respekt14:23:44 19.08.2009
Jandíku kdybych tě neznal tak si budu myslet,že jsi znalec závodů a že jsi na každém závodě, který v posledních létech proběhl osobně byl.Bohužel, ještě před několikati lety jsi považoval lidi co trenuji na překližce za cvičené opičky.Že by jsi prohlédl, nebo jsi už tak zblbnul z Hrozovců,že ani nevíš co píšeš.Pražák udělal osobní slib, protože představ si tak dřívější komise vždy rozhodovaly kolektivně.Nebyla k tomu potřeba žádná směrnice.Stačíl selský rozum.Pokud dnes VV vyhověl Hrozovi a ustopil jeho servilnimu chovaní, tak by se měl současně omluvit všem ostatním reprezentantům,kteří se tak hulvácky nechovají.Bude mít na to VV sílu?
P.odpovědět 
      Re: Respekt14:45:09 19.08.2009
Pravopys ti odpustim, ale termity ne.
Radek J.odpovědět 
       Re: Respekt15:15:27 19.08.2009
Děkuji.
P.odpovědět 
        Re: Respekt15:47:34 19.08.2009
jandíku jandíku ty jsi borec a ten vývoj v tvé osobě.Nejdříve zatrvzelej klasik co pomalu bez bačkor a konopáče nevyjede do skal a najednou odborník přes světové poháry na překližce.No ještě jednou klobouk dolů, ale asi se radši drž své "klasiky" :-)i když tam jsi plácal stejné nesmysli docela by bylo zajímavé tvé komentáře pěkně seřadit.Jo to by se NEZNÁLEK divil jakou má konkurenci:-).
Mártyodpovědět 
      Re: Respekt16:48:55 19.08.2009
Termín opička na gumě pochází od bývalého předsedy ČHS a čestného člena Jiřího Nováka. Petr Jandík v tom myslím nejede.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Bude mít na to VV sílu?17:14:36 19.08.2009
To je opravdu otázka do pranice. Spíš si začne prozpěvovat „XY, mně ubývá sil...“ :-) Není podstatné, koho a kdy považoval Jandík za cvičené opičky (jestli to vůbec někdy udělal), ani zda se dá s úspěchem ohodnotit chování Hrozy st. jako servilní (to by šlo spíš ohodnotit, kdy se někteří reprezentanti chovali hulvátsky :-) Podstatné je, že selský rozum stačí, když se lidi v komisi dokážou dohodnout a rozhodnutí pak ctít, zrovna tak jako když se její předseda dokáže rozhodnout a nést pak za to důsledky. Bohužel případ a) nenastává vždy, takže v případě b) se začnou pilovat směrnice. A že se nikdy dost nevypilují, neboť lidská blbost je nekonečná, to je víc než jasné....
lynnhillodpovědět 
     Re: Respekt09:37:16 20.08.2009
Lucie dobrá je ,ale není to její bratr ,ktrý je jedinečný a výborný.Lucii se jen podařilo z ledového lezení vyštvat všechny české soupeřky.Nebo vlastně se to podařilo jejímu otci.To mně dá asi víc ,kterých se to týká, za pravdu.
Jeníkodpovědět 

 Po vychladnutí14:02:39 21.08.2009
Do VV jsem kandidoval za sportovní lezení. Nemohu tedy nyní souhlasit s výše uvedeným článkem v plném rozsaahu. Neznám žádné rozhodnutí,dokonce ani jednoho člověka,který by poškodil Lucku a Libora v jejich sportovní činnosti.Po vstřícných krocích VV bych očekával omluvu za způsob jednání od Libora Hrozy-Rebela.
Jura Čermákodpovědět 
 Re: Po vychladnutí17:41:43 21.08.2009
Ne že by mě osobně tato problematika dvakráte trápila, nicméně cosi mi tady nehraje ...
Neboť tento článek zde vyvěsila zaměstnankyně sekretariázu ČHS, pod textem je podepsaný organizační místopředseda Petr Resch a stejné znění je i na oficiálních stránkách ČHS!

Jak to tedy je?
Z doposud uvedeného jsem vyrozuměl pouze tolik, že pod nátlakem klanu Hrozových VV stáhnul kalhoty a vzal zpět nominační pravidla, jež při svém nástupu stanovila VV řádně jmenovaná předsedkyně příslušné komise.

Z tvého vyjádření Jiří Červe vyznívá jako by se jednalo o sóloakci Petra Resche a ne celého VV!

Tak jak to vlastně je?
Jiří Babačaodpovědět 
  Re: Po vychladnutí17:51:49 21.08.2009
Myslím si, že je to spíš sólo akce Čermáka. A navíc, nikde jsem nezjistil, že by Čermák někdy před volbama prezentoval,že by kandidoval za sportovní lezení.
odpovědět 
   Re: Po vychladnutí18:15:10 21.08.2009
Statečný anonyme, já si hlavně myslím, že každý nepodepsaný příspěvek hodně ztrácí na své hodnověrnosti.
Já vím, stát si za svými názory není zrovna snadné… a že o tom cosi vím … (;-).
Jiří Babačaodpovědět 
  Co to je zase za blbost?17:52:34 21.08.2009
Jirko B., tentokrát s Tebou musím do puntíku souhlasit. Až dosud jsem si myslel, že VV rozhoduje většinovým hlasováním a všichni jeho členové vědí, pro co zvedají ruce (i když tentokrát korespondenčně).
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Co to je zase za blbost?18:26:47 21.08.2009
No tě péro, jak by řekli na Žižkově. Jak to tak vypadá, tak ve VV je ještě větší chaos a bordel, než by se nezasvěcenému mohlo zdát ...
Ještě že ty skály stojí samy o sobě :))))))))
Pavelodpovědět 
  Re: Po vychladnutí18:50:10 21.08.2009
Mno. Jak na to tak koukám, tak ta nová mediální a marketingová agentura ČHS to fakt nebude mít jednoduchý ...
:(((
Robertodpovědět 
 Re: Po vychladnutí17:50:01 21.08.2009
Ne že by mě osobně tato problematika dvakráte trápila, nicméně cosi mi tady nehraje ...
Neboť tento článek zde vyvěsila zaměstnankyně sekretariázu ČHS, pod textem je podepsaný organizační místopředseda Petr Resch a stejné znění je i na oficiálních stránkách ČHS!

Jak to tedy je?
Z doposud uvedeného jsem vyrozuměl pouze tolik, že pod nátlakem klanu Hrozových VV stáhnul kalhoty a vzal zpět nominační pravidla, jež při svém nástupu stanovila VV řádně jmenovaná předsedkyně příslušné komise.

Z tvého vyjádření Jiří Červe vyznívá jako by se jednalo o sóloakci Petra Resche a ne celého VV!

Tak jak to vlastně je?
Jiří Babačaodpovědět 
 Re: Po vychladnutí18:10:00 21.08.2009
Milí Simono, Pavle a Juro, že se jim na to nevy... Založte Moravský horosvaz a nechte čecháčky, ať si válčí a hrabou na svém. Stejně ať dělá z Vás kdokoli cokoliv, jste u toho furt za nepřející, neschopné a závistivé tupce. D
Ditaodpovědět 
  Re: Po vychladnutí00:07:01 22.08.2009
To bych jako rodák z nejzápadnějšího západu snad ani východním sousedům nepřál.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Po vychladnutí10:13:07 22.08.2009
Žádný bordel. VV opravdu odhlasoval úvodní článek a po ofic. stránce je to OK.V tomto případě je to jenom moje věc ,že nedokážu a ani nemohu souhlasit s rozhodnutím VV.
Jura Čermákodpovědět 
    Re: Po vychladnutí10:20:49 22.08.2009
tak nam tady nebrec dik
odpovědět 
     Re: Po vychladnutí10:56:24 22.08.2009
Můžeš nám tady Juro uvést nějaké konkrétní věci, za které by se měl Libor Hroza Rebel omluvit. Píšeš to tak nějak obecně.Vypadá to ,že ho chceš jen pošpinit,ale kdybys uvedl nějaká konkrétní fakta třeba by měl důvod se k nim vyjádřit a možná i byl důvod, aby se za ně omluvil. Ale takto to doopravdy vypadá, že ho jen očerňuješ.
odpovědět 
      Re: Po vychladnutí15:00:54 22.08.2009
Nechte to být čas ukáže....jestli tehle humbuk byl oprávněn a nebo ne.Hádali se o peníze a ty musejí být něčím podložené a v tomto případě umístěním.Tak nám snad na pár dalších závodech ukáže, že na to má snad.
odpovědět 
       Re: Po vychladnutí17:35:43 22.08.2009
To jsi na omylu.Do té Číny mohli jet i jiní reprezentanty,kteří na tom byli jako Lucie.A ti tam nejeli a nikdo jim to nezaplatíl.A peníze ,které ona neoprávněně dostala mohli dostat další,kteří se ještě závodů zůčastní.Je to divné rozhodnutí VV.
Edaodpovědět 
        Re: Po vychladnutí17:54:36 22.08.2009
Koho máš konkrétně na mysli? (Že mohl jet do Číny, a byl na tom jako Lucie.) Závody dnes a denně nesleduju, ale fakt nevim, kdo by to mohl být.
Doktorodpovědět 
         Re: Po vychladnutí18:25:23 22.08.2009
Martin Stráník, Nely Kudrová...
odpovědět 
         Re: Po vychladnutí18:28:34 22.08.2009
Soňa Hnízdilová
Palečekodpovědět 
          Re: Po vychladnutí18:37:33 22.08.2009
...bez ohledu na sympatie - ty všechny přece Lucie přelezla. A ještě k tomu systému - prachy se Lucii dávaly za umístění na MS, takže je taky nemusela dostat, kdyby se jí nedařilo. Kdežto Adamovi a Tomášovi připadly prachy rovnou za účast. Připadá mi nespravedlivé, když někdo uvídí, že Lucie neměla výsledky - vždyť byla o mnoho míst lepší než Tomáš!
Kuba Turekodpovědět 
           Re: Po vychladnutí19:10:07 22.08.2009
Když Hroza rebel starší všem konkurentkám tak zhnusí obecně závody,že nikdo s Luckou u nás závodit nechce.
Jakešodpovědět 
            Re: Po vychladnutí19:37:37 22.08.2009
Pro KUBU srovnání Lucka a Tomáš....hmmm tak to je ostrý :-) to jseš borec.
odpovědět 
             Re: Po vychladnutí20:24:01 22.08.2009
Jaké že měli výsledky na MS v Číně? Na kolikátém místě skončil Tomáš a na kolikátém Lucka? Jestli si to nepamatuješ, tak tady na Lezci nebo na HD to najdeš.
Kuba Turekodpovědět 
              Re: Po vychladnutí20:35:19 22.08.2009
Sám jsem se kouknul já :-) Lucka opravdu nebyla lepší než Tomáš. Byli na tom stejně. Lucka: 14., 16. a 27. místo. Tomáš: dělené 12.-16. místo.
Kuba Turekodpovědět 
               Re: Po vychladnutí22:04:40 22.08.2009
Nejvyšší čas konečně zrušit tu bezcennou psedodisciplínu. Vždycky se najde trouba, který bude ty jejich rádobyúspěchy srovnávat s prestižním lezením na obtížnost.
pbla4024odpovědět 
                Re: Po vychladnutí22:24:39 22.08.2009
Kubo znovu se směji tohle srovnání se ti opravdu povedlo :-) zatím asi vedeš...:-) The END
odpovědět 
                Re: Po vychladnutí22:52:00 22.08.2009
"Lezení na rychlost" je fakt disciplína, která s horolezením už nemá (skoro) nic společného. Sám bych jí zařadil do gymnastiky. Ovšem "lezení na obtížnost" po překližce se s velkou částí horolezectví srovnává blbě a má od ní taky docela daleko, takže označení "prestižní" bych pro ni rozhodně nepoužil ... Je to prostě jedna z větví stávajícího lezení. (Blízká sportovnímu lezení na skalkách, vzdálená klasické pískařině a horským vícedélkám, na hony daleko od velehor.)
odpovědět 
               Re: Po vychladnutí10:00:29 23.08.2009
Ať koukám jak koukám Mrázek byl v Číně 18.
Jeefodpovědět 
               Re: Po vychladnutí10:52:12 23.08.2009
To je fakt sila, jak KT umi "pouzit" jen ta "spravna" cisla a jen ty "spravne" udaje. Chlapu na obtiznost bylo 78, takze Mraza patril do nejlepsich 12% .. Kdezto Lucka jak v obtiznosti (27. z 50) tak v rychlosti (16. z 34) byla kolem poloviny startovniho pole .. Ale to jsou zas jen nejak prezentovana cisla. Lze se taky podivat na dlouhodobe vysledky Mrazy a Lucky v dospelych... Lucka je mlada a snazi se a je snad nadejna, ale srovnavat ji s Mrazou asi opravdu nejde.
Jo mimochdem - nemohl by nekde nekdo fakt uz rict, proc teda nebyla v te Barcelone? Kdyz mela mit tak "nabitou zavodni" sezonu?
Marieodpovědět 
                Re: Po vychladnutí12:08:42 23.08.2009
Teď v Imstu byl Tomáš Mrázek 23. Prostě mu to letos neleze. Což se může stát v každým sportu, ale jako modlu výkonnosti bych ho teď rozhodně nepoužíval ...
odpovědět 
                 Re: Po vychladnutí12:12:46 23.08.2009
Jo, a startovalo jich 52, takže 23 je zrovna ta plus minus polovina startovního pole.
odpovědět 
                  Re: Po vychladnutí11:49:45 24.08.2009
Tomáš je po zranění ty lamo :) Dává se do kupy a jeho umístění jsou pořád abnormální a nad český standard.
:)odpovědět 
              Re: Po vychladnutí10:24:43 24.08.2009
Je vidět ,že Kuba T. věci rozumí a dokáže pro svůj demagogický cíl použít cokoliv. Srovnání Lucky s Tomášem Mrázkem to je silná káva i pro Neználka.
odpovědět 
               Re: Po vychladnutí10:42:46 24.08.2009
Asi chceš, abych reagoval, když to meleš pořád dokola, že jo? Tak takhle: Až doteď jseme si myslel, že závody jsou jenom o pořadí a "kecy nemaj´ cenu." Takže: 1) Tvoje procenta jsou nesmyslná. 2) Lucka na tom byla na MS v Číně přibližně stejně jako Tomáš.
Kuba Turekodpovědět 
                Re: Po vychladnutí10:57:39 24.08.2009
To jako že 100 metrů sprint na mistrovství světa má stejnou prestiž jako okresní přebor v cvrnkání kuliček? To by tak zhruba odpovídalo rozdílu mezi lezením na obtížnost a rychlošplhem.
pbla4024odpovědět 
                 Re: Po vychladnutí11:16:09 24.08.2009
Pbla, tvoje zášť vůči rychlosti je až chorobná, ale pláčeš na špatném hrobě. Rychlost je jednou z disciplín podporovaných IFSC, pořádá se v ní MS, ME i Světový pohár, takže bez ohledu na tvůj názor tahle disciplína existuje a můžeme být rádi, že se jí někdo u nás věnuje a začal z ní vozit medaile. Můžeš s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co proti tomu můžeš dělat.
Pokrok nezastavíš :-)
Petr Jandíkodpovědět 
                  Re: Po vychladnutí11:33:23 24.08.2009
Rychlošplh je bezcenná pseudodisciplína s mizivým průnikem s lezením. Zveřejniot tento fakt nemá nic společného s nenávistí. Patologickým prosazováním rychlošplu trpí nejvíc sami závodníci, kteří na tom jen plýtvají časem a úsilím. Měli by raději zkusit začít s lezením, skalí sezóna je v plném proudu. Ostatně názory turistů zde nejsou příliš směrodatné.
 pbla4024odpovědět 
                   Re: Po vychladnutí11:40:34 24.08.2009
Cesti turiste KT a PJ zakerne prosadili poradani rychlosplhu (pardon, rychlolezeni) ve svazu cvicenych opicek IFSC. Wow, jeste zidobolsevicke spiknuti, iluminaty a mame to komplet. Pbla jede :-)))
Radek J.odpovědět 
                    Re: Po vychladnutí12:14:46 24.08.2009
Označit zrovna mne za turistu je srandovní. Nic mi nejde tak špatně, jako turistika :-). Pbla je prostě netolerantní agresivní týpek, se kterým se lze v pohodě shodnout na kterémkoliv jeho názoru.
Petr Jandíkodpovědět 
                     Re: Po vychladnutí13:45:14 24.08.2009
Turisti sou prej fsichni, kdo nelezou 8a, nebo b nebo c nebo d (nevim, kde je ted u pbla hranice) na zabozroutskych skalkach lokalniho vyznamu....
Radek J.odpovědět 
                     dyk ma pravdu pan zabozrout 14:38:32 24.08.2009
viz pbla prvni veta... Co je principem lezeni? Proc obycejni lezcove lezouci svoje 4, 5, 6 ..ci X lezou? Proc jenom nechodi mezi stenama po chodnikach a nerikaji si jak sou ty steny krasny , obliny obly, chyty maly ci velky a spary uzky ci siroky. Proc se vic vyblbnu v- a mam i vesti radost z cesty za 8+ nez za 7+, a vim ze sestkar ma vetsi radost z 6+ nez z 5ky, proc tomu tak je?... protoze jednim z principu lezeni je touha lezt neco tezsiho, dotykat se skaly jenom malou plochou, jen koneckama prstu.
Lizt obtiznejsi kroky je jednim z vnitrnich pudu lezce. Nerikam ze kazdeho lezce ale vetsiny ano.
nekteri se pomeruji mezi , nekteri jen sami se sebou, ale cim vetsi rozdil od pana turisty na schodech pod nama, tim vetsi radost:).
Kazdy to mame jenom nejak limitovane, treba tim ze zabirani a trenink obcas boli, nebo ze mame rodiny a nemame cas a nebo proste tim ze jsme jenom tlusti, lini, nesikovni a mame radeji pivo.
Avsak at hodi po pbla kamenem kdo se radeji tesi z rychloprelezu dobre zname cesty nez z prelezu
nove cesty ve svoji "tezke ceste" ktera ho stala nemala usili ( i kdyby byla jen za 4). To ze vic nez 99 procent lezcu nesprintuje "Normalky" s ocima uprenyma na hodinky ale radeji zkusi poslat tezkou cestu to je proste experimentalni fakt snadno odpozorovatelny na skalach a korespondujici s vyrokem, ze rychlosplch nema s principy lezeni mnoho spolecneho a je pseudodisciplinou tezko rovnou lezeni na obtiznost. Dyk ma pravdu pan pbla ze zabozroutova.
P.S. Lucce a Liborovi fandim , nicmene rychlolezeni je lezecka pseudodisciplina, vhodnejsi spis na pobaveni nahodneho divaka , ale proc ne, kdyz me nic a nikdo lezt rychle nenuti:)
lacoodpovědět 
                      Re: dyk ma pravdu pan zabozrout 15:53:05 24.08.2009
Principem lezení je lezení.
Většina lidí má lezení na háku. Z těch co lezou, myslím že většina bude mít na háku závody (ale to nevím). Z těch co závodí, má většina (asi) na háku rychlolezení.
Pseudolezení? Co to má bejt? Pokud lezu jen hubou? To snad leda, i když verbální alpinismus je natolik populární, že jej nelze pominout. :-)
Pokud někdo leze, tak je lezec, pokud leze na hory, tak je horolezec, pokud při tom závodí, tak je závodní lezec.
Mezi lidem nelezným má (jsem přesvědčený) největší obdiv stejně nějaký výkon v plenéru, kdy borec vyleze někam, kam by se druhý bál.
To je totiž jakýsi ten prazáklad. Dostat se někam, kam to nejde. Na severní pól, vysokou horu. Když došla zásoba hor, musel se nastavit umělý problém (nepolezeme kudy to jde, ale kudy to nejde).
Další vytváření, hledání problému je už onen sport, kam rychlolezení patří, prostě proto, že je a někdo tak leze.
Masovost a nemasovost je sice pádný argument, ale to byla nejlepší zpěvačka Madona... a podobně, to snad zase néééé.
P.S. Proti Madoně nic nemám, a vzhledem k tomu co předvádí a jaká je to sranda to je, že neumí zpívat odpouštím.
Dagodpovědět 
                       Re: dyk ma pravdu pan zabozrout 16:04:22 24.08.2009
Dodám ještě jiný pohled. Rychlolezení je vlastně pokračováním vývoje nějaké cesty. Nejdřív tam někdo měsíce nacvičuje, aby ji vylezl. Většina se vylezením uspokojí a jde trápit nějakou jinou cestu (Do toho zahrnuji běžný průměr, nikoliv výjimky, jako je Adam.) No a někdo se poté snaží nají efektivnější sled pohybů a vypracovávat je tak, aby cestu vylezl rychleji. Zda je hodnotnější těžší cesta vylezená pomalu, nebo lehčí cesta vylezená rychleji je už spíš politické rozhodnutí.
Myslím, že v lezectvu u nás, a u řady diskutérů zde především, chybí vzájemná úcta a tolerance, rezultující u některých jedinců do neomylného přesvědčení, že kdo nedělá to, co já a nemyslí si to, co já je idiot.
Petr Jandíkodpovědět 
                       Re: dyk ma pravdu pan zabozrout 16:27:36 24.08.2009
pseudo- neco co tak neni ale tvari se tak. A tak to je. Pbla to samozrejme bere z pohledu lezce- zavodeni v lezeni na obtiznost je mnohem blizsi beznymu lezeni po skalach nez rychlolezba-mentalne, fyzicky ci pocitove, toz k tomu pruniku, to bylo jen takovy zamysleni proc lezci berou daleko vazneji lezeni na obtiznost nez na rychlost, aspon ti co ja znam. No a tady jsme na www.Lezci a ne na www.televiznidivak, ten si totiz sam rozhodne na kterou Madonu ci Britny se bude koukat, a dobre mu tak..:)), K milym otazkam laika na predstaveneho lezce jako "Je ty lezes a jak nejvys si byl?", pribyde holt jeste, "a jak ses rychlej?"... no nic du delat neco smysluplnyho:))
l.odpovědět 
                        Re: dyk ma pravdu pan zabozrout 16:43:47 24.08.2009
Průnik, kontaminace, inkluze i exkluze... ja, ja pane Khon...
Jááá teda, gdyž sem slyšel, že si někdo lehne pod metrovej šutr na záda a sápe se nahóru, tag sem si myslel, že si jako dělá kozy!
Že by to mělo něco společného s lezením, to mi teda nenapadlo, stejně jako překlyška. Žádnej průnik jsem neviděl. :-)))) A nikdo z dědů.
Já ho teda, ale to nikde neříkejte, nevidim ani teď.
Ale co nadělám, otíral jsem slzu nad úpadkem mravů a lezení do flanelové košule... a mám radost, že už pláčou jiní a já se na pláč můžu ajcvajdraj, čeže senilita mi naplanila smířením :-)))))
Dagodpovědět 
                         Re: dyk ma pravdu pan zabozrout 16:55:57 24.08.2009
Hele , takovy mistrostvi republiky v sololezeni, bez maglajzu, ve flanelce nebo cervenym rolaku, to by urcite prilakalo divaky. Vubec nechapu ze to tady nema tradici!
l.odpovědět 
                          Re: dyk ma pravdu pan zabozrout 17:02:18 24.08.2009
To je (vz)nosná myšlénka! Jakou má popularitu zápas ve volném stylu, který je jen markýrovaný? No velkou!
Postavíme si čtyřkové cesty, masa to stejně nepozná a budeme tam předvádět hrozný drama. Skutečné drama, výkon, to moc zábavné není, to nejde řádně zveličit, nahrát, není na to prostor. Strašlivé pády, roztržené flanelky, boj o život...
Teď ale jsem ve vlastní pasti. Bude tohle lezení???
Dagodpovědět 
                        Re: dyk ma pravdu pan zabozrout 17:08:14 24.08.2009
Uz jsem zazil dotaz: "Jee, ty lezes? A venku nebo vevnitr? Fakt i venku, jooo?"
jx zeroodpovědět 
                      Re: dyk ma pravdu pan zabozrout 16:01:26 24.08.2009
Ale dojali jste mi chlapci! Ani já už nepamatuji na dobu, kdy se horolezci čílili, že lezení po "cvičných skalách" není žádný opravdový horolezení...
Pak se další generace čílila nad novinkou, nad lezením po umělé stěně, to už pamatuji, možná i Vy, pánové.
A mnoho dalších etap vývoje mezi.
Tak se pevně chytněte Pravdy, co je to Lezení a co je pseudolezení, máte už na to pomalu roky... Fšák vono na tyhlecy rychlolezce dojde, až přijde něco onačejšího, budou to moci zavrhnout jako vřed na skutečném, nefalšovaném lezení :-))))))
Dagodpovědět 
                       Re: dyk ma pravdu pan zabozrout 16:43:45 24.08.2009
Pochopitelne v budoucich generacich ocekavejme masovy nastup zavodniho pomalolezeni, lezec nastoupi do obtizne cesty a vyhraje ten kdo po zvednuti nohy ze zeme doleze nejpomaleji do topu. Jist se nebude moci a chodit na zachod taky ne. Bude to napinavy jak svina a navic
to bude nejblizsi beznymu lezeni na klasickejch cestach na pisku.
l.odpovědět 
                        Re: dyk ma pravdu pan zabozrout 16:46:48 24.08.2009
Určitě něco takovýho přijde, lidský důmysl nezná mezí! Při vymýšlení zbraní a píčovin k zábavě...
Jinak otázka: Jak dlouho jsi to lezl, je v horách standardní a považovaná za podstatnou.
Takže bychom mohli vytvořit konstrukt, že rychlolezení já návrat ke kořenům... to je ale blbost :-))))))))
Dagodpovědět 
                         Re: dyk ma pravdu pan zabozrout 17:12:04 24.08.2009
Blbost by to nebyla, kdyby neslo o normovanou cestu a kdyby v clanku o zavode nebyly vety typu "proslycha se, ze chyty jsou vetsi nez povoluje norma, mozna padne rekord".
jx zeroodpovědět 
                      Re: dyk ma pravdu pan zabozrout 16:01:45 24.08.2009
To šlo taky stručně říct, že soutěžní závody nemají nic společného s rekreačním lezením. Taky při ty obtižnosti nelezu v časovém limitu, neženu kamarády do izolace, netečuju chyty a nepočítáme si chyty.
Zato teda nějací lezci časové rekordy lezou, v Yosemitech tak nějak pořád na Nos apod. A vTatrách se taky Pochylí chlubili, že co mistři sportu lezli 3 dny, oni dali za den. A i dneska, když někdo leze Žeruchovky den, tak je za plácála, vždy´t jiní to daj za hodinu. Čas je někdy taky berná mince.
Samozřejmě to v lezení na umělé stěně hyper-hyper-hypertrofovalo v něco nereálného. Ale to obtížnost taky.
Každému co jeho je. Obě disciplíny mají své, a ukazuje se u nich lezecká zdatnost.
Peace.
MrmlaMrmlaMrmlaodpovědět 
                       Re: dyk ma pravdu pan zabozrout 16:10:17 24.08.2009
Tak, tak. Pokud polezu v horách, ale i skalce pomalu, bude to menší výkon, než když to dám v poklusu a také mne to víc potěší. Osobně si vyběhnuté cesty cením a mám z ní větší radost, než z ty utrápené, lezené předlouho, třeba i těžší.
Rychlost je jakýmsi důkazem, že na to mám s převahou, v horách pak důležitý faktor bezpečnosti.
Že to dnes má už nějaké podivné rysy sprintů po skalách, to je jiná,
Dagodpovědět 
                 Re: Po vychladnutí11:49:25 24.08.2009
sorry Fido, ted si ale prestrelil! Jednak na okresni prebor v cvrkani kulicek ( a co teprv rychlocvrnkani!) bych se nahodou doved koukat i v televizi. Ale hlavne, ten sprint neni dobry priklad, je to vlastne navopak, zajimavy veci na takovy volempyjade nejsou vobecne, dyk si to vem- podivny muskulutary tam rychle plavou, behaj nebo skacou ruznymi smery, a maj pak blaznive detinskou radost z kazdy setiny sekundy ci centimetru ackoliv je k celkovemu casu ci rozmeru zanedbatelny. Na pohled je to furt stejny, proste nuda a normalni dospelej clovek by takovy hnuparny prece nedelal... proto rychlolezeni na ni patri a normalni lezeni na obtiznost uz ne, prumerny divak by ho intelektualne nestravil, he.
lacoodpovědět 
           Re: Po vychladnutí20:16:15 22.08.2009
Ale ono se jí nedařilo!
odpovědět 

 Kulatý stůl13:31:17 24.08.2009
Mám takový pocit,že cokoli napíšu bude stejně kritizováno. Nechtěl jsem se k tomuto tématu už vyjadřovat, ale mám pocit, že by bylo dobré něco říct.
    Nemám proč a komu se v této kauze omlouvat. Chci jen tím to říct, že jsem rád ,že VV celou věc znovu projednal a přehodnotil. Doopravdy jsem nevěřil , že VV udělá takové gesto a omluví se. Díky.
      Možná by bylo dobré celou tuhle atmosféru probrat u "kulatého stolu" udělat takovou malou valnou hromadu těch lidí, kteří si myslí, že by tam mohli něco říct či být platní v této diskuzi s lidma z VV. Možná by se i ujasnily některé záležitosti kolem závodního lezení.Nemyslím si, že lidi z VV by nechtěli mít i v této problematice jasno a mohli by být nakloněni této myšlence.
    Nemám zájem se pořád handrkovat o to, či o ono, ale nastavit jasná a čitelná pravidla a kolem závodění mít klid. A myslím si, že o to jde všem.
Libor Hrozaodpovědět 
 Re: Kulatý stůl14:55:04 24.08.2009
Už jen to ,že nevíš za co se máš omluvit-například vulgarnost-mluví o marnosti.
odpovědět 
  Re: Kulatý stůl16:37:18 24.08.2009
Už jen to, že nevíš, že by ses měl staršímu a váženějšímu představit, když se odvážíš s ním rozhovor vésti a své argumenty předkládati... Trochu bontonu bys měl nastudovat, chlapče, než se vydáš do internetové společnosti!
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Kulatý stůl18:16:28 24.08.2009
Jsem nevěděl, že internet patří TOBĚ??!!
?odpovědět 
    Milý chlapče!23:19:55 24.08.2009
To není můj internet. To je normální lidská slušnost. Když Ti ji nevtloukli do hlavy rodiče, dá se to dohnat samostudiem (Špaček, Guth-Jarkovský, Vašáryová...)
Kuba Turekodpovědět 
 Re: Kulatý stůl17:34:31 24.08.2009
Libore, stojí ti to za to???
Dospělý CHLAP by měl držet slovo. Cituji z předposledního odstavce oficiálního vyjádření VV:

"Obě strany se dohodly, že tímto považují celou záležitost za uzavřenou a nebudou se k ní dále vyjadřovat."

Jak potom chceš, aby tě lidi respektovali?
bernyodpovědět 
  Re: Kulatý stůl17:58:35 24.08.2009
Souhlasím s tebou, že mlčení by všem zúčastněným slušelo. Zároveň docela chápu Libora, že sem tohle měl potřebu napsat - po tom, co tu prezentovali lidé okolo komise sporovního lezení (Rajf) a z VV (Čermák). Spíš oceňuju, že se zdržel debaty v předešlém duchu a napsal sem poděkování a docela konstruktivní návrh. (A sice to nekončilo HOWGH, ale na mne to tak působí ;))
Robertodpovědět 
 Re: Kulatý stůl17:50:37 24.08.2009
Dodržet slovo u Hrozi je nemožné,protože v celé kauze od začátku lže.Prachy dostal a jede na novo.Trapný chlapík!!!!
slovoodpovědět 
  Re: Kulatý stůl18:01:19 24.08.2009
Než sem příště napíšeš podobně kultivovaný příspěvek, zkus se podívat do pravidel českého pravopisu, jak se skloňuje příjmení Hroza. Možná pak bude vypadat o něco málo méně hloupě.
Robertodpovědět 
  Re: Kulatý stůl21:34:57 25.08.2009
Ty jsi ale idiot...
hraesvelgrodpovědět 
 Re: Kulatý stůl20:35:36 24.08.2009
Nevim nevim rad bych se mylil ale to ze se nekde mezi ctyrma ocima domluvi moznost startovani na zavodech to me jako jasne pruhledne pravidlo ktere by jeste melo optimalne platit pro vsechny neprijde. Ja to spis vidim jako zacatek celeho problemu.
Filipoodpovědět 
  Re: Kulatý stůl07:41:42 25.08.2009
Děcka, už by snad stačilo, ne? Raděj běžte do skal. S mádžem či bez, pomale nebo rychle, skalky, písek, hory, jak si kdo zaslouží a užívejte. Bordel nenechávejte venku ani tady... Ať se daří. Berg heil!!!
Willhemodpovědět 
   Re: Kulatý stůl08:26:08 25.08.2009
Mas pravdu
Filipoodpovědět 

 Obycejna matematika19:01:06 26.08.2009
Pokud mel Mraza proplacene letosni MS, kde byl na 18. miste, tak logicky vzato, mela by mit proplaceno MS i Lucie za 14. misto a 16. misto, a to bez ohledu na neci slib. Ze mezi lezci ma vetsi hodnotu Mrazovo 18. misto je jedna vec, ale druhou veci je, coz je daleko podstatnejsi, ze  MSMT pri rozdelovani penez na rozdilne discipliny nekouka, ale pouze na umisteni, a to mela Lucie lepsi. Ze je cislo 14. a 16. mene nez 18. by mela pochopit snad i Helena Lipenska. I kdyz nevim, jelikoz pred par dny nevedela ani nazev hlavniho mesta Spanelska.:)))
Karel Hradilodpovědět 

 Foto dne:
Pupek
Pupek
 Databáze cest:
Všechny cesty (173638)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Žlutá Plotna 6A Holý Vrch
Sonniges Gemüt 8+/9- Frankenjura
Llíberpool 6b Llíber
Veri Veritat 6c+ Pinell De Brai
Carpe Diem 6c Llíber
Nově komentované:
Legendy V Českých Zemích 7A+ Panský Les
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora
Hang-on-dog Přímá Varianta IXb Labské Údolí - Pravý Břeh
Jarní Únava 7- Koukolova Hora
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest |

 Nové komentáře:
Odkud byl | Re: Boulder | Re: Boulder | díky za článek | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | betabrejky | Krasa |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (150)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (46)
Mauritánie - únor 2024 (21)
IFSC: mezi funkcionáři na olympiádu nominován stavěč Jan Zbranek (16)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (12)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Namibie 2023 - Spitzkoppe - Namibijský Matterhorn. (8)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (7)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (6)
Elias Iagnemma oznamuje přelez bouldru Burden of Dreams 9A (5)

 Nově v inzerci:
PÉŘOVÝ SPACÁK WARMPEACE SOLITAIRE 500 - 195 L | Hledám spolulezce | Koupím koule na posilování | LS Olympus Mons EVO | Expediční kalhoty RAK | Mammut goráčovka | Velký mágopytel Petzl Sakab | LEZEČKY | Jizerky apod. | Prodám přilby k lezení |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 203 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 216 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 215 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 199 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.