Riesenblock

zákaz lezení

Milé lezkyně a lezci,
chceme vás poprosit o dodržování platných a v Bavorském lese předepsaných pravidel pro lezení.

V oblasti Steinbühler Gseng, nazývané také Riesenblock, je od 1. února do 15. července přísný zákaz lezení v důsledku vyvádění mláďat sokola stěhovavého.

Prosíme, dodržujte tuto dohodu, abychom zde všichni i v budoucnosti mohli náš sport provozovat.

Srdečný dík.



Christian Hartl   [úpravy] 12:30 28.02.2008

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 lezte!!!13:09:00 28.02.2008
to je omezovani osobni svobody, vyzivam k ignorovani zelenych teroristu tak jako v ceskych piskovcich
odpovědět 
 Re: lezte!!!13:20:55 28.02.2008
ziiv!
sartoriodpovědět 
  Re: lezte!!!13:24:34 28.02.2008
nedivta se a ztoo potom zavrou. sokol sice neni nejak supervzacny ale lezt se da preci i jinde...
ondraodpovědět 
   Re: lezte!!!13:30:50 28.02.2008
nediv se az zavrou pisky kvuli vis cemu
odpovědět 
    Re: lezte!!!14:15:55 28.02.2008
ha ha ha..pískovec ti zavřou protože se po něm leze, ne protože magnezium...tak se prober anonyme, soused si koupil nové auto, tak by jsi svůj zájem mohl přenést někam jinam to je fér, co říkáš. nebo by jsi mohl napsat nějaký anonym a někoho udat, co..máš v tom zřejmě praxi
Elementodpovědět 
 Re: lezte!!!13:31:19 28.02.2008
Kairesberg je ,nejen lezecky, krásná oblast. Je zde spousty jiných sektoru. Když jeden, sotva na půl lezecké sezony zavřou přijde mi fér to respektovat. To že tam budeš natruc lézt, asi někomu nepropěješ.
odpovědět 
 Re: lezte!!!14:13:01 28.02.2008
mnoho stesti s nemeckymi ochranari, az ti napali pokutu a jeste vetsi stesti s nemeckymi horolezci, kterym tam budes kurvit vztahy. Ti asi nebudou vec resit pokutou, ale asi v tomto pripade zcela vhodnym pestnim vysvetlenim co komu kdo omezuje.
odpovědět 
 Re: lezte!!!21:49:21 28.02.2008
Jistě příroda je tu abychom ji ničli, že? Tak se mi zdá, že nějak rychle zapomínáte na to že my jsme v té přírodě hosty... Ty zvířata tam jsou doma!!
odpovědět 
 Re: lezte!!!17:16:43 29.02.2008
Nechápu, co myslíš tím omezování osobní svobody, ale omezenej jsi asi ty. Respektovat na pár měsíců uzavřený jeden sektor v celé oblasti by pro lezce nemělo znamenat žádnou potíž. Na Kajtru tohle funguje už několik let a všichni jsou spokojený. Fakt nevidim problém...
Lukyodpovědět 

 Jen provokuje18:15:48 28.02.2008
Že mu na to skáčete.
Steveodpovědět 

 proč?21:45:04 28.02.2008
hej... proč sou někteří lidi takovy lachtani a mermomoci musi vybuřovat a vyvolávat zcela zbytečný hádky a bojový diskuse? existujou snad i jiny mista, kde se da lezt, když je některá oblast zavřená, ne?
hrabiodpovědět 
 Re: proč?08:06:59 29.02.2008
Tak na Kaiteru je vidět,že podmínky se zelenejma se dá rozumně domluvit.Od-do.A je to ok.Ovšem v Čechách je to často uplně v háji.nejradši by některé oblasti zavřeli preventivně na furt.A to je ten rozdíl mezi blbým zeleným a normálně uvažujícím zeleným.Osobně z vlastní zkušenosti v Čechách menšina.Bohužel.
Patrik Fabingerodpovědět 
  Re: proč?11:12:05 29.02.2008
Pokud neuvedeš konkrétní "osobní zkušenosti" s blbými českými a chytrými německými greens, je to pořád jenom pitomé ideologické plácání a nálepkování. Když si dáš práci, tak navíc zjistíš, že v Německu je řada tradičních lezeckých oblastí, které jsou z důvodu ochrany přírody dlouhodobě kompletně uzavřené...
JHodpovědět 
   Re: proč?11:35:02 29.02.2008
Viz v Juře když hnízdí nějakej fogl,tak neuzavřou celou oblast, dokonce ani celou stěnu.V Anglii a Skotsku taky funguje domluva.V Labáku jsem měl jednou "debatu" se zeleným a myslel jsem že mě trefí.Mluvil o potenciálním výskytu nějakého dravce (nepamatuju přesně)a že podá preventivní návrh na preventivní uzavření na snad poloviny pravého břehu Labe( a to nepřeháním)asi aby si mohl v klidu vybrat.Naštěstí neprošlo,zatím.Další příklad bývalo Srbsko taky to býval problém,ovšem na cementárku naproti neměli silný páky.Tak to zkoušeli na lezce.Uznávám že jsem proti OP zaujatej,ale ta zaujatost musí odněkud pramenit...
Patrik Fabingerodpovědět 
    Re: proč?11:50:21 29.02.2008
Nechci nějak odsuzovat Tvůj názor, ale JH má pravdu ve svém komentáři. V Německu je velká řada oblastí, kde se lézt nesmí vůbec a s velkou pravděpodobností ani nikdy nebude, a to právě z důvodu apelace zelených. To že zrovna Juře je to trošku jinak neznamená, že jsou v Německu "jenom" rozumní zelení. Moje osobní zkušenosti z Německa mluví o opaku, bohužel(a to nešlo ani o tak velký zásah do přírody, jako je povolení lezení na nějakých skalkách)!
K.odpovědět 
     Re: proč?11:56:52 29.02.2008
OK.Napsal jsem to příliš černobíle než jsem myslel.Nejsem tak naivní abych dělil české ochranáře na blbce a německé na mudrce.Mám akorát dojem že u nás je menší snaha dojít ke kompromisu.Ochranář-ouřada versus lezec-občan.Pro ouřadu je vždy jednodušší zákaz bez debat o kompromisech.
patrikodpovědět 
      Re: proč?13:03:15 29.02.2008
Však jasnačky, je mi jasné, že to nevidíš až tak jednoznačně;-) U nás je vše mnohem složitější, to máš pravdu! No můžeme jen doufat, že se to někdy změní...což ovšem záleží mimo jiné i hodně na nás samotných:-) Zastávám taky názor, že příroda tu byla první a my lidi (lezci) jsme v ní jen hosté, tak se podle toho musíme chovat, což v Německu zase většina lezců umí:-))
K.odpovědět 
       Re: proč?08:15:37 04.03.2008
Zastávam názor, že Homo sapiens sapiens JE součástí přírody. Nebo ty ses tady prostě zničehonic materializoval ? :-)
retezodpovědět 
        Re: proč?17:07:46 07.03.2008
Zdá se mi, že homo sapiens sapiens se CÍTÍ být okolní přírodě dost nadřazen (asi pořád ještě); paradoxním důsledkem tohohle podivného sebevědomí je nakonec i "shovívavá" instituce ochrany přírody :)
Piškotodpovědět 
      Re: proč?21:01:28 01.03.2008
Zrovna v tomhle sektoru na Kajtru se loni v srpnu potuloval nějakej (typoval bych že zelenej) zevl, něco si fotil a frlal, že sem tam prášil (bylo cca 30 ve stínu). Sem docela valil bulvy. Zůstal ale jen u slovní agrese, tak sem to vůbec nekomentoval a kochal se krajinou.
Papoušodpovědět 
    Re: proč?15:02:42 29.02.2008
Esli sem si koupil dobrej kalendar a nejsou tam chybky, tak v tom Kajtaku je to uzavreny o mesic drive nez napr. ted v Jizerskejch horach a ta zavirka trva o pul mesice dyl, nez zase v tech Jizerkach. Ale traa mi prodali nejake smejd v ty Narpe. Nebo to je proto, aby si ten Bird mohl vybrat nejaky slusny misto, kde ma dobrej vyhled. Tak nevim, kdo sou tady rusaci a kdo fasisti a vubec nevim, kery sou vlastne nasi. Patriku, pozdravuj Marii a nepij tolik toho Gambace - posledni roky je hroznej a leze to na kebuli.

zdravi
sedivej
odpovědět 
     Re: proč?17:01:10 29.02.2008
Mimochodem od 1.3. do 30.6. je v Jizerkách uzavřená Zahradní stěna a okolí (odstraň mezery):
http://www.horo svaz.cz/ind ex.php?cmd=pa ge&type=2&art icle=671
O tomto víkendu to asi problém nebude páč má přijít vichřice s dešťosněhem. Normálním lidem to snad stačí říct. Já aniž bych byl zcela normální to docela chápu a trumpetům co si nedaj říct ať dá JH klidně pokutu:)
 motákodpovědět 
      Re: proč?10:31:33 01.03.2008
A mastnou ...
Naprostý souhlas.
Olson.vsodpovědět 
       Re: proč?15:15:17 02.03.2008
protože se češi jako tradičně chovají jako čunˇata a nerespektují daná pravidla,proto.Vždy´t nás nikde zas až tak nemilují a´t jde o maglajs,počasí atd.
wendyodpovědět 
   Re: proč?18:38:07 05.03.2008
Jiří, nemůžeš si hned všechno vztahovat hned na sebe ... mé osobní zkušenosti praví, že ne všude jsou úředníci soudní, respektive stačí jeden a i když se s ostatníma rozumě domluvíš a dodržuješ dohodnuté, tak stačí jeden extrémista z ČIŽP a člověk zjistí, že s větrným mlýnem toho moc nezmůže. A věz, že teď nejde jen o nějaký planý výkřik, jakých tady je spousta (;-(.
Ona ta 114 je tak šikovně postavená, že i bez důkazu lze zakázat vše co si úředník dokáže usmyslet (princip preventivní obezřetnosti), zejména chce-li někdo provozovat nějakou aktivitu legálně. Motorkáři, beikeři, turisti ... bumášku nepotřebují a vesele vegetují (;-(.
BJodpovědět 
    Re: proč?15:37:33 07.03.2008
Co se týče vztahovačnosti, tak tu mám silně sníženou a syndromem potrefený husy rozhodně netrpím. Jenom mi přijde úplně dementní taková generalizace, která se s železnou pravidelností v podobných fórech objevuje (v tomhle případě se od toho PF později vcelku rozumně distancoval). A že se blb najde všude, "vo tom žádná"... Ovšem ani tvoje nekonkrétní špatné zkušenosti nejsou žádným argumentem použitelným v seriózní debatě, která má něco někam posunout...
JHodpovědět 
     Re: proč?16:55:45 07.03.2008
Tak jistě ... jen si nedělám iluze o tom, že u komentářů na webu, a na zdejším obzvlášť, se člověk potká s přemírou duchaplných reakci (;-).

A hlavně, oproti radikálům ve státní správě, mají zdejší "extrémisti" několik nesporných výhod ...
zpravidla nejsou placení z našich daní a v případě, že náhodou přejdou od svých siláckých slov k činům, tak náš právní řád skýtá nepřeberné množství nástrojů jak si s nimi poradit. Zatímco u snaživého úředníka s kulatým razítkem na patřičné židli toho mnoho nenaděláš, už jen proto, že zmiňovaná 114ka v případě "preventivní obezřetnosti" žádné důkazy nevyžaduje a správní řád je sice dobrý instrument, avšak má své limity. A pokud stoji proti sobě zapálený úředník se 114 v zádech a s hromadou kontaktů na lidi, jež připravují podklady pro rozhodnutí (a kteří jsou de-fakto v pozici dozorovaného orgánu orgánem vyžadujícím stanovisko) tak toho mnoho nezmůžeš.

Pokud by Tě zajímaly podrobnosti, tak leda na e-mail ...

Měj se fajn

B. J.odpovědět 
      Re: proč?21:21:37 09.03.2008
Určitě mě to zajímá, mohlo by se to hodit při naivních pokusech dosáhnout dlouhodobé rovnováhy mezi OP a lezením :-). Ozvi se.
JHodpovědět