LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Climb now, work later ;)
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Rock 'n' Wall - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Horský hotel SLIZKÝ dom

        Zdravím všechny přátelé hor najme tých slovenských. Po nedávné návštěvě v jednom hotýlku na začátku Velickej doliny ve mně dozrálo přesvědčení se s Vámi o tento zážitek podělit. Momentální cenová nabídka hotelu je 690Sk (což je zhruba o stovku méně v našich) za osobu na Turistickém pokoji pro 4 osoby včetně snídaně. Řekl jsem si, že to zrovna není málo, ale zase je to hotel tak bude trošku na úrovni. Opak je pravdou! O velikosti snídaně nemluvě. Pro srovnání cena noclehu na Zbojnické Chatě je 390,- Sk včetně snídaně, 430 s večeří nebo 550,- Sk s polopenzí . Na Zbojnické chatě lze mimo jiné uplatnit slevu na ČHSku, na Slizáku to možné není.
        Házím to za hlavu, nepřijel jsem kvůli hotelu, ale pořádně si zalozit. No zrovna ten den lilo jako z konve, takže se žádný lezení nekonalo. Všichni to známe, když je člověk na horách a musí trčet na chatě. Zkusíme něco osvědčeného proti trudomyslnosti – třeba kulečník (výhoda hotelu,jestli se to tak dá říct) je to za 150Sk na 1hodinu – nic moc, ale přece nebudeme koukat do zdi. Nějak jsme se zapomněli a máme to za 380Sk za dvě hodiny a kousek, k tomu nějaký ty pivka á 50Sk a jsme na nějakých 700Sk. Takhle by to dál nešlo, zkusíme nějakou levnější variantu – Šachy. Výborná hra, která hravě nějakou tu hoďku zaplácne, ale ejhle šachy jsou za 100Sk na 3hodiny, na Člověče už se raději neptám.
        A je tu čas večeře. Dohodli jsme se, že si večeře doplatíme. Jedna večeře koštuje 190Sk. Slečna v recepci nám radí, že je lepší si vybrat nějakou tu minutku okolo 150Sk – souhlasíme a upouštíme od předplacení večeří. Po otevření menu zjišťujeme, že do 150Sk tu není téměř nic. Dávám si tedy polévku,jídlo a pivo za celkem 260Sk.
Jdu si brzo lehnout a doufám v dobré počasí příštího dne. Bohužel následující den je zcela v podobném duchu. Venku leje a mi zevlujem po hotelu, tento den jsme trochu střídmější. Třetí den a zase chcanda – už nám z toho trochu hrabe. Zjišťujeme předpověď počasí, další tři dny to samé. Rozhodnutí je rychlé – balíme, Tatry nás nechtějí. Ještě jdeme zjistit, zda můžeme dostat alespoň část peněz za ubytování. Je to dobré, slečna na recepci říká, že musíme jen počkat, až přijde šéf. Po obědě chceme vyrazit, ale šéf stále nikde. Slečna na recepci je neústupná, bez šéfa nám peníze nevydá. Prosíme ji, ať mu zavolá a zeptá se, kdy přijde – nemůžeme na něj bohužel čekat celý den. Po nějaké době slečna říká, že mluvila se šéfem a že se peníze nevracejí. Trošku divné, že? Žádám ji o Hotelový ubytovací řád – žádný nemá. Jako na zavolanou se náhle objevuje šéf, ale co to vůbec si nás nevšímá! Oslovili jsme ho a žádáme vysvětlení. Peníze nám nedá žádné, Hotelový ubytovací řád je jen interní a po našem zoufalém odvolání se na slušné jednání dostáváme odpověď : „… to říkají všichni a stejně zase přijedou…“.
        Arogance a honba za pěnězi, je u některých lidí zarážející. O to víc je mi líto, že tyto vlastnosti jsou na Slovensku v poskytování služeb vidět na mnoha místech. Vyzývám tedy všechny návštěvníky Slovenských hotelů,penzionů,hospod,restaurací,… nenechte si to líbit!
        Slovensko je krásná země s ohromným potenciálem v oblasti cestovního ruchu. Pokud chce tento potenciál využít, musí se především zaměřit na vybudování si klientely, která se bude na Slovensko ráda vracet.

Siwa   [úpravy] 12:25 16.08.2007Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 hs12:44:11 16.08.2007
Hlavne ze vy jste si to nenechali libit :-) Hotely se plati za "odespane noci" tak nechapu ze jste jim tam neudelali vetsi bugr..
jaodpovědět 
 Re: hs12:54:00 16.08.2007
No nevím, jak to chodí v Tatrách, ale je běžné, že pokud si člověk rezervuje na týden chatu, tak s tím ten chatař počítá, že tam ti lidi budou. Hlásí se mu na ubytování další lidé a on je odmítá, protože už je daný termín obsazený. A že se pak dané osoby kvůli počasí sbalí o tři dny dřív, to by ho vůbec nemuselo zajímat (jako tomu bylo v tomto případě). Jak by k tomu přišel, kdyby mu tohle udělal každý druhý...? Jiná věc je samozřejmě arogantní chování a nepřiměřené "rýžování" za každou malou službičku. To je hyenizmus...
Hurvajzodpovědět 
  Re: hs12:57:29 16.08.2007
Hotel byl tu dobu zaplněn na 15%.
Siwaodpovědět 
   Re: hs14:16:12 16.08.2007
Principiálně je to, jak jsem psal. Že tu byla obsazenost 15% je už o něčem jiném, ale samotný princip nemá s konkrétní obsazeností nic společného.
Hurvajzodpovědět 
    Re: hs23:16:47 16.08.2007
Principielně si rozumíme, ale jestli právě ten princip není špatný.
Siwaodpovědět 
     Re: hs07:15:58 17.08.2007
Není. Souhlasím s Hurvajzem. Jinak hyenizmus je na slovensku bohužel obvyklý. Rýžovat za každou cenu. Tatry jsou perla v moři.
Belialodpovědět 
      Re: hs08:00:15 17.08.2007
Siwa - mas pravdu, na SD su k.k.ti a to som zistil ked tam bol sefom nejaky Šuna co to vraj sprivatizoval za vlady Velkeho Vlada M. (jeden aj druhy megak.k.ti) No a teraz by tam mal byt niekto od Kanika - byvaly slovensky minister socialnych veci, rodiny a zamestnanosti tusim (cap zahradnikom sa mu hovorilo) No a ako vidim musi fungovat nejaky cudesny princip ze ked sa tam niekto stane sefom tak to musi byt prosto k.k.t po slovensky povedane. Asi tam je nejaka negativna geozona alebo nejaka ina abnormalita. Aj vselikde inde na slovensku - najcerstvejsi zazitok podobneho charakteru mam prave z tej spominanej Zbojnickej chaty. Tam je zas megak.k.t taky suslavy bulo - pololudoop, asi chatarov pomocnik alebo tajomnik, ale nejdem to tu rozpitvavat. Prespali sme tam naposledy jednu noc a na druhu sme si radsej nasli bivak, lebo s tym curakom sa nam uz nechcelo kazit si naladu...

A ked si rezervujes ubytovanie tak OK nejaky stornopoplatok do vysky povedzme 10 percent ceny ubytovania, to by sa dalo prijat, ale realne to tak nemusi byt ze chatar vsetkych dalsich poodmieta (ked uz vie ze casto mu niekto odriekne) Hurvajz, Belial- asi moc toho o hotelierstve neviete, lebo existuje nieco comu sa hovori ak sa nemylim overbooking a je to bezna praktika pri ubytovani aj pri letenkach. Dalej realne naklady na pobyt niekoho kto predcasne odide nie su ani mozno tych 10 percent, takze stornopoplatok je v podstate taky podpasovy manipulacny manever ako donutit hosta zostat a zaplatit aj ked je vonku hnusne. Aj hotelier musi chapat ze pre hosta je to strateny cas ked sa pokazi pocasie a nic moc sa z povodne planovaneho programu robit neda. Nevyplateny zvysok poplatku za ubytovanie by sa dal v tomto svetle chapat aj ako neodovodnene obohacovanie - taky nejaky paragraf existuje. Ale hlavne by to malo byt o ludskej slusnosti, ustretovosti a ferovej hre.

Dufam ze na Slovensku si najdete aj miesta, kde Vam to Slovaci neznechutia! Ja obcas chodim na Moravu a vzdy sa tam citim fajn :)
M.odpovědět 
       Re: hs08:12:10 17.08.2007
Mně Slovensko neznechutí nikdo a ničím. Doufám :o).
Belialodpovědět 
        Re: hs09:29:17 17.08.2007
Nechci se hádat, ale stojím si za svým názorem. Můj otec je správce jedné horské chaty v Beskydech, takže nemáš pravdu, že o tom nic nevím...Záleží taky na cenách, jaké máš, je jasné, že v hotelích, kde vybírají litr za noc (+ vybírají za půjčení všeho možného) si můžou dovolit sem tam někoho pustit domů dřív, protože mají za dvě noci vydělané (to je samozřejmě jen modelový, velmi zjednodušený příklad). A storno poplatek je běžná praxe všude.
Hurvajzodpovědět 
         Re: hs10:28:01 17.08.2007
a tato je spravca ktorej chaty prosim ta, nech viem kde to tak tiez este chodi? :)
M.odpovědět 
          Re: hs12:08:45 17.08.2007
To myslis v dobrem nebo ironicky...:-)Jmeno chaty tady samozrejme psat nebudu, ale kdybys mel zajem, muzu ti napsat mejla.
Hurvajzodpovědět 
           Re: hs12:41:45 17.08.2007
to myslim ironicky. Alebo vlastne mozno aj v dobrom, ze takej chate sa radsej vyhnem, tak aby som vedel ktora to je.
M.odpovědět 
            Re: hs12:55:09 17.08.2007
Nechápu...teď už píšu mimo "naši chatu". Pro tebe je prostě chata, kde se vybírají storno poplatky automaticky špatná chata...? Opravdu zvláštní kritérium:-)
Hurvajzodpovědět 
            Re: hs13:04:53 17.08.2007
Nechápu...teď už píšu mimo "naši chatu". Pro tebe je prostě chata, kde se vybírají storno poplatky automaticky špatná chata...? Opravdu zvláštní kritérium:-)
Hurvajzodpovědět 
             Re: hs13:21:41 17.08.2007
ja nehovorim nikde ze je to spatna chata. Len je to chata kde sa vyberaju stornopoplatky a to mi staci.
M.odpovědět 
              Re: hs13:49:31 17.08.2007
Já už se však nebavím o žádné konkrétní chatě, ale obecně...Pro tebe je prostě kritériem jet/nejet na nějakou chatu výběr storno poplatku, což teda upřímně moc nechápu...Pokud si vyčlením pár dní volna s tím, že se někam podívám, tak si většinou předem všechno naplánuju, tzn. podívám se na počasí jak má být, pozjišťuju informace o chatě na kterou jedu, jestli to není nějaký pajzl, zjistím si různé možnosti a podmínky chaty samotné, zjistím si možnosti co se dá dělat na chatě nebo mimo chatu, pokud bude škaredé počasí apod. A tohle jsou pro mě kritéria jestli na danou chatu v daný termín jet nebo nejet. Pak už mě nemůže myslím celkem nic překvapit a pokud vše vypadá OK (i přístup chataře k "zákazníkovi" se mimochodem dá často odhadnout už třeba z telefonického rozhovoru...), mám ubytování předem domluvené a zajištěné, tak jim klidně nějaké prachy předem pošlu, to mi přijde naprosto bez problémů a vůbec bych to jako kritérium nebral. Může se stát, že se něco stane během pobytu, onemocní dítě, stane se úraz apod. V tom případě se samozřejmě pobyt prostě logicky musí ukončit (a ne kvůli počasí, jak bylo psané v článku, to neuznávám). V tomto případě se samozřejmě s rozumným chatařem dá operativně domluvit na lecčem (sleva, vrácení peněz nebo cokoli jiného...) Tak by to podle mě mělo běžně chodit všude, čili nevidět problém ve storno poplatcích, ale ve vlastním špatném naplánování "výletu" nebo jak to nazvat (špatná chata i špatný, rýžováníchtivý chatař smrdí už zdaleka, to mi věř:-)
Hurvajzodpovědět 
               Re: hs14:05:18 17.08.2007
Pozri ja to neriesim az tak komplexne lebo nie som ochotny venovat vyberu ubytovacieho zariadenia hodiny resp. dni. Jednoducho ked niekde odo mna za cosi chcu stornopoplatky tak je to pre mna taky drobny signal ze tam funguje alebo aspon hrozi neferove jednanie a teda ked su 2 alternativy a jedna je s a druha bez storna, tak si vyberiem tu druhu. Lebo ked vidim zmienku o storne, tak mi to evokuje mozny vyskyt takej situacie v blizkej buducnosti, ze zaplatim nejaku zalohu a az nasledne sa dozviem, ze to cele ma nejaky hacik pre ktory by som najradsej z danej transakcie vycuval, ale uz sa neda lebo hrozi storno. A dotycny obchodnik vopred toto vie a preto si moju utratu / svoj prijem takto poistil.
Jasne?
No a prepac ale uz sa mi velmi nechce tuto temu rozvijat. Ale ze sa hanbis napisat konkretne meno tej vasej chaty, tak to tiez o niecom svedci...
M.odpovědět 
                Re: hs16:25:41 17.08.2007
Jasně, asi tuhle diskuzi ukončíme, vidím, že to vidíme každý trochu jinak. Takže už no comment. Jo a název chaty tady nedávám ze slušnosti, to snad rozumný člověk pochopí, dělat si tady reklamu je klasický příklad hyenismu...Přeju ti jen příjmné pobyty na horských chatách, ahoj!
Hurvajzodpovědět 
                 Re: hs07:19:02 20.08.2007
Nemusel si mat obavy, tomuto by sa reklama naozaj nedalo hovorit.
M.odpovědět 
                  pre M10:25:25 20.08.2007
priateľu STORNO poplatky sú napríklad qoli takým typom, najradšej by som napisal špekulantom ako si TY !!!
to znamená objednám si ubytovanie, alebo akukolvek inú službu, kde nie je storno poplatok a zrazu sa mi vyskytlo niečo "vážne" (zapršalo, večer som sa opil, frajerka sa rozhodla, že bude mimoriadne milá...... atd...) a ja nikam neidem...ved vlastne NIČ sa nedeje (a ja to mimoriadne výhodne - ale LEN pre teba) ved predsa nič ma to nestoji a hlavne som nič nezaplatil, akurát som obabral niekoho kto mi rezervoval ubytovanie, (službu) a s tým predpokladám aj nejaké iné priamo a nepriamo suvisiace činnosti o ktorých TY ani nemôžeš tušit a napríklad odmietol niekoho KTO nebol taký vychcenec a nešlo mu o špekuláciu...tak, že pre zmenu KEDY som bol majitel alebo správca takéhoto zariadenia ..bol by si pre mna potenciálne nezaujimavy zakazník lebo si špekulant... :-)
LLodpovědět 
                   Re: pre M13:02:38 20.08.2007
Pokud mám vytíženost ubyt.zařízení 15%,tak nemám objektivní důvod vyžadovat stornopoplatky.Jiná situace je přes Silvestra a přes Psotkův memoriál,kdy je hotelová kapacita vyjímečně naplněna.
Nebo tomu mám rozumět tak,že při rezervaci provozovatel sežene narychlo někoho z doliny na výpomoc (někteří brigádnící na Popradském plese jsou jak z pomocné školy,o základních pravidlech komunikace ani nemluvím),jinak "hotel" nefunguje?
Stačí se podívat na internetové stránky Slezanu,např : Máme k dispozícii umelú lezeckú stenu, na ktorej plánujeme v blízkej budúcnosti organizovať lezecké preteky.
A tak je to se vším...

milanodpovědět 
                    Re: pre M14:16:25 20.08.2007
žiaľ STORNO poplatky (a zálohy) su u nás NUTNOSŤOU...
lebo sme mimoriadne bordelárske národy
a možem povedat, že viem o čom hovorím, ked občas niečo organizujem :-)
LLodpovědět 
                     Re: pre M14:25:28 20.08.2007
De to i bez stornopoplatků. Na žádný rakouský chatě sem se s tim nesetkal. Platilo se pružně, vždy až podle počtu vodbydlenejch dnů. Nikdo neprudil a ještě se usmívali.
Papoušodpovědět 
                      Re: pre M10:31:55 21.08.2007
jasnačka že sa da..... žial ale nie u nás :-(
prečo napríklad nejazdia slováci ..alebo možno aj češi po rakusku 150 ..ked u nás sa to vačšine zda skoro normálne.... ked ideš 90 trubi na teba každý ..pomaly že si debil :-)
a potom sa tam deju aj ine ... zasa pre nas nie celkom "normalne" veci...
ako že nie su storno poplatky a tak....
slušnosti a kulture sa treba ešte učit
LLodpovědět 
                       Re: pre M10:51:05 21.08.2007
Slovácijezdí,pokud si dobře pamatuji tak Pavol Rusko tč.minister je slovák.Pořád jsem nepochopil,proč v prázdném hotelu s kapacitou min. 100 lůžek je potřeba vybírat stornopoplatky.
milanodpovědět 
                        Re: pre M10:57:51 21.08.2007
naštastie PR už dááávno nie je minister :-) ale ešte stale je to poriadny .... a aj on dostal po zobáku
odpovědět 
                     Re: pre M14:42:07 20.08.2007
Když je chata nebo hotel prázdný,není důvod vybírat zálohy.Argument,že jsme bordelářský národy neberu.Znamená to,že např.rakušané neplatí na Slezanu zálohy,nebo jsou taky "bordeláři" ?.Podívejte se na jejich ceník :např.za jednu osobu ve dvoulůžkovém pokoji zaplatíte víc,než když tam budou spát dva.Jednolůžkové pokoje namají.Systém nový a starý pokoj,tzn.že z původní pokoje přejmenovali na nové,z turistické třídy udělali pokoje a vše zdražili.Podnikání v turistickém ruchu alá Sliezský dom.
milanodpovědět 
                      Re: pre M16:51:41 20.08.2007
Labska bouda, Sliezsky dom, to mas dva krute omyly soc-realismu. Jen me tak napada, ze vzdycky shori jenom chaty, na kterych je pohoda :-/
Radek J.odpovědět 
                    Re: pre M10:35:55 21.08.2007
neide o percenta...ide o princíp....
kedže skusenosti su všeobecne v tejto oblasti dosť zle.....
a TO podotýkam, že sa vôbec nesnažim obhajovat Siezky alebo Popradske ..NAOPAK....je to bordel ktorému sa vyhýbam ked možem...
LLodpovědět 
                   Re: pre M07:21:07 21.08.2007
LL nic v zlom ale ty musis byt v realnom zivote strasny chudak
M.odpovědět 
                    Re: pre M10:42:29 21.08.2007
no čo už ... niekto je "chudák" niekto špekulant
život ta možno raz nauči ...
branit sa proti špekulantom, aby s teba nebol celkom chudák :-)
a Sliezky nie je na hlavnej ulici ...kde sa príde hockto opýtať...či nie je volne
aj ked ako som napisal ani Sliezky ano PP ked nemusim tak nenavštevujem, kôlí tomu čo tu bolo napisane
LLodpovědět 
                     Re: pre M13:13:28 21.08.2007
LL ved byt jedniny hotel vo Velickej doline (ak si si nevsimol je to rovno pod Gerlachom) je predsa lepsi flek nez na akejkolvek hlavnej triede. A hlavne si vsimni co tu pisu o civilizovanych statoch, ci tam su nejake taketo praktiky!
Obcas sa mi stane ze sa hanbim ked sem niekto prispeje nejakou chumajinou v slovencine, tak zase raz som nasiel rodaka ktoreho netuzim stretnut a radsej by som aby si podla jeho nazorov nikto o mne ako slovakovi obraz nerobil... Ty musis mat v kotrbe nakakane, skoda vobec o niecom diskutovat. O mne naznacovat nieco ze som spekulant ked ma vobec nepoznas je dost drzost, z mojich znamych by to sotva niekto o mne povedal.
odpovědět 
                      Re: pre M14:11:12 21.08.2007
skus najprv prečitat ČO si napisal:

nejaky hacik pre ktory by som najradsej z danej transakcie vycuval, ale uz sa neda lebo hrozi storno. A dotycny obchodnik vopred toto vie a preto si moju utratu / svoj prijem takto poistil.
Jasne?
No a prepac ale uz sa mi velmi nechce tuto temu rozvijat. Ale ze sa hanbis napisat konkretne meno tej vasej chaty, tak to tiez o niecom svedci...

a potom sa vyjadruj

bud niečo chcem a ROZHODOL SOM SA TAK CELKOM SLOBODNE A SÁM a znesiem aj následky svojho rozhodnutia, aj ked je náhodou zlé, alebo už dopredu uvažujem tak, aby som mohol z toho (LEN JA) a bez následkov vycuvat
nezda sa ti že TO niečo naznačuje ????

ak budeš poskytovat nejaké služby, prídeš na TO velmi skoro....
LLodpovědět 
                       Re: pre M08:09:45 22.08.2007
ty o koze ja o voze. Si asi este nezazil poistovaka, ktory ti nechce dat precitat zlmuvu a podrobnosti o poistnych podmienkach pred podpisom zmluvy. Alebo si nedostal 39stupnovu horucku den pred odchodom do hor.
M.odpovědět 
                        Re: pre M08:56:33 22.08.2007
cuvaš ..nevhodne....
ak budeš bookovat napr. ubytovanie bez zalohy, zistíš že cca 60 % je len pokus a omyl a max 10 % ti zavola že nepride.... ak zalohuješ a k tomu pridáš aj "neoblubene" storno ....
percento prudko poklesne,
...samozrejme , že objektívne príčiny (choroba)su iná VEC... (a poistovaka si mal hned kopnut do... a napisat svoj poznatok napriklad na ŠOI)
a je sakra rozdiel ak personal tvorí majitel a manželka, alebo maš zamestnancov, ktorých platiš aj ked napr. "prší" :-(
ja LEN tolko...a už nič viac
LLodpovědět 
                         Re: pre M09:13:12 22.08.2007
Protože mám zaměstnance,tak vyžaduji zálohové platby, i když mám hotel prázdný?Pořád je ještě řeč o Slezanu?
milanodpovědět 

 inkasní střediska12:50:01 16.08.2007
Tak by se mohlo přejmenovat více ubytovacích zařízení na horách Slovenska. Služby žádné, jídlo špatné, arogance, neochota cokoliv udělat. V zimě si recepční na Popradském inkasním středisku stěžovala, že nikdo nechce ranajky. Asi si nevšimla že 95% klientely tam ubytované byli horolezci. A těm snídaně podávaná od 8. ráno je při dobrém počasí na dvě věci.
Ivošodpovědět 
 Re: inkasní střediska15:25:18 16.08.2007
Z Popradského jsme museli letošní jaro "odcházet" oknem z prvního patra, protože před sedmou ráno bylo všechno zamčené a nikdo nikde. Recepční nám na náš dotaz, co zítra, odpověděla, že máme jít zase oknem, tou dobou přece všichni spí! Jinak ostatní služby dost podobné, jako na Slizáku.
Michalodpovědět 
  Re: inkasní střediska16:40:22 16.08.2007
Jojo, s nami to bylo stejne, okno je zrejme tradicni :D
maxodpovědět 
  Re: inkasní střediska18:35:12 16.08.2007
Nabudúce skús použiť dvere! :) Z druhého poschodia vedie do zadu na parkovisko služobné schodisko ktoré je stále otvorené. Tradičný to únikový východ horolezcov, ktorí väčšinou vyrážajú pred siednomu.
soloodpovědět 
   Re: inkasní střediska20:18:48 16.08.2007
Proč to personál nikomu neřekl?Vám to připadá normální?
milanodpovědět 
    Re: inkasní střediska21:13:51 16.08.2007
Tyyyy woe Ivanku, no to jsem si myslel, ze jsme meli blbej tejden, kdyz jsme prchavali pres garaze. A vono je to tam normalni :-)))) A jeste jedna dobra darda: tam vam meli tak studeny cimry, ze jsme si po vecerce vykladali o pozaru Narodniho divadla :-o
Radek J.odpovědět 

 slizky dum12:50:25 16.08.2007
Je to tak.. navic ten hotel dost chatra, hajzly spinave a rozbite, snazi se vytezit maximum za minimalni naklady a podle toho to tak vypada. Fuj hnus... Nechapu proc jsi chtel vratit penize, to se nedela nikde.
Steepodpovědět 

 hmmm13:03:55 16.08.2007
Do Tatier uz chodim niekolko rokov, na Sliezskom dome by ma nenapadlo prespat ani ve snu, mozno s rodinou ... to je to iste ako prespat na Lomnicaku za 10000 :)  Ale to pivo by som si dal asi AJ za 100 :)
matoodpovědět 

 i jende to jde do Haj*zlu13:04:30 16.08.2007
... úplně podobný přístup jsem loni zažil i na Popradském plese. Jídlo bylo předražené, ale hlavně hnusné. Knedlíky byly uvnitř zmrzlé, porce opravdu pod uváděnou gramáž. Dvakrát jsme jim to vrátili, ale i potřetí to stálo za prd. Kulečník, katyra taktéž za nemalé doplatky. Jednání prsonálu že by se jeden posr*al. Bohužel to na této chatě a na Slezanu je již skoro pravidlem. Čím větší chata tak horší služby. Brnčálka, Zbojanda a Rysy jsou malé chaty, kde to pořád jde.
  Taktéž bych se přimlouval na tyto lokality se vykašlat a už tam nejezdit...
Aldaodpovědět 
 Re: i jende to jde do Haj*zlu13:10:03 16.08.2007
Taky bych byl pro je bojkotovat,ale oni moc dobře vědí, že si nemůžem moc vybírat.Ze Slizáku je to holt na Gerlach nejblíže..:o(( Což je samozřejmě dost hnusnuý.
Siwaodpovědět 
 Re: i jende to jde do Haj*zlu13:13:14 16.08.2007
Na Popradskem jsme rano zjistili, ze personal zamknul chatu a chrni. Na turu jsme proto prchali pozarnim schodistem pres zadni trakt. Tak jsme je upozornili, ze dalsi den chceme vypadnout taky brzo, at chatu vcas odemknou....a pozarni schodiste to zase jistilo :-o

Neco jsou horske chaty, neco horske hotely :-(
Radek J.odpovědět 

 Hlasujte nohama13:13:10 16.08.2007
To řikám furt, že Rakousy sou, co se týče ubytování, pomalu levnější, je to blíž, je tam víc hor, kopce sou vyšší. Na sliz odkapávajíci z toho Domu je třeba zareagovat hlasováním nohama a halt přesunout těžiště zájezdů na jih... 
Papoušodpovědět 
 Re: Hlasujte nohama13:23:12 16.08.2007
no jo ale kazdy nechce vsechny cesty vynejtovany (reakce jen na ty rakousy)
odpovědět 
  Re: Hlasujte nohama13:43:35 16.08.2007
Já si myslim, že cest po vlastnim je v Rakousích porád dost. Přinejhoršim si halt ten nejt necvakneš a do jeho blízkosti třeba namontuješ po půlhodině boje něco vlastního. I štandy můžeš v případě nějakýho úprku ignorovat a nechat ve zdi půlku matroše. Kein stress, jak řiká Miki...
Papoušodpovědět 
  Re: Hlasujte nohama15:41:29 16.08.2007
Tak si vyber jinou oblast, nebo jinou cestu. Zničující většina alpských cest má maximálně staré skobky.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: Hlasujte nohama01:25:02 17.08.2007
...co pomalu levnější??? Z AV se na posteli vyspíš za 5,5, je pořád vše otevřené a když v pátek zavolám, že přijdu v půlnoci, tak mam postýlku nachystanou a platím až v neděli po návratu ze stěny a po večeři, kde se všichni usmívaj!!!!
Služby a přístup úplně jinde, holt Alpy jsou velký a konkurence, slušnost a ......(doplň), úplně někde jinde:-))
Matyodpovědět 

 rychly prachy13:37:29 16.08.2007
Co se tyce vraceni penez, tak slusnosti je vratit alspon cast. Musite pocitat ze zbyle dny kdy tam nejste s vami nemaji uz zadnou praci a jeste po pripada muzou ubytovat nekoho dalsiho.
A tady se pan nesnazil ric ani slusny sorry. Za 5 - never more.
Bodaodpovědět 
 Re: rychly prachy15:03:00 16.08.2007
Reálná místní politika a hodnoty vztažené k Vysokým Tatrám zajišťují pouze konzervační postoj k přírodnímu unikátu a společenskému monstru. Není zájem o jakékoliv změny. Ani k horšímu a ani k lepšímu. Zabordelená hotelová monstra budou dále hyzdit nádhernou přírodu i týrat návštěvníky. Klíčová základní hodnota je tedy pasivita ke všemu. Co se týká lidí, pouze místní jsou v roli božstva, jež naplńuje onu politiku a ony veskrze jalové hodnoty. Místní božstvo tvoří onu reálnou kulturu odporu. Neradi tu snáší další lidi. A protože je nejde zapudit, je nutné je zcela otrávit. Podpora neexistuje, pouze menší či větší odpor. Samé zákazy, neochota, minimální kvalita všeho co potřebují hosté k životu. Monopol na život se všemi negativními důsledky monopolu. Lesní stráž, horská služba, horský vůdce mají jeden stejný model chování k vetřelcům. Hosté jsou vetřelci, které je třeba skřípnout a praštit řádně přes prsty. Stejně tak si vás podá prodavačka dole v samoobsluze. Zakaboněná a bez pozdravu vám sečítá ceny a baví se s kolegyní. A vy? Neotravujte, obtěžujete.
Jsou však naštěstí v protipólu tomuhle hnusu jiní místní andělé. Zmiňované chaty položené vysoko v horách poskytují pro lidi to, co potřebují. To je pak skutečný ráj a andělé vám podají s úsměvem přiměřený účet, který s úsměvem zaplatíte, protože to fakt stálo za to.
Bude to někdy v Tatrách lepší? No nebude. Ani nemůže. Je to totiž otázka kultury národa. A ta je jednou daná a mění se po milimetrech za staletí. Mimochodem, v Čechách jsou na tom ve svých horách prakticky úplně stejně. Ani jeden z našich národů totiž neuznává ochotu sloužit druhým a zejména však neumí realizovat ucelenou hospodářskou politiku v regionu tak, jako například to umí v alpských zemích. Tatry nikdy nebudou důležitým hospodářským zdrojem bohatství. Jsou na to bohužel příliš malé. A nakonec ke Slezáku. Unikátní monstrum, které vyžaduje již předem od hostů záměrně takové nesmyslné garance a údaje, že tuhle překážku lze jen těžko překonat. Výška cen za vše včetně vývozu ochromí i pokročilé a bohaté návštěvníky hor. Nedej bože se zde skutečně ubytovat. Brrr. Nikdy si tenhle dům hrůzy nevyberu dobrovolně. V noci s čelovkou a zlomenou nohou za krkem ve fujavici minu tuhle hromadu železa a betonu a raději zhebnu někde dole. Odporná stavba, záludní lidé v tak krásném místě. To je smůla. Bože můj to je taková smůla. To je mi tak líto. Je mi to líto. Sakra to je pech. Jsem zhnusen. Tolik hnusu na tak malém místě. Omlouvám se všem poctivým a věrným služebníkům z VT, kteří staví hosty na první místo. Omlouvám se chatám, kde nepálí petky a odpadky a mají v okolí uklizeno. Chatám které nezapáchají špínou. Kde neúčtují podivným způsobem za šachy a kulečník.
John Alien
alienodpovědět 
  Re: rychly prachy15:51:59 16.08.2007
...sem si to precet a skoro si hodil masli. Si to tak neber, neeeee? Dej si pet tocenejch a zkus se zamyslet nad narodnim charakterem jeste jednou :-))
Radek J.odpovědět 
   Re: rychly prachy16:34:06 16.08.2007
covece to nez bych precet tak bych usnul :-) fuck it
jaodpovědět 

 No jo14:09:51 16.08.2007
najlepsia chata v TA3 je pod Rysmi, a asi kazdy vie, kto to tam vedie. Chcem tym len povedat, ze nasi bratia maju k sluzbam ako ubytovanie a stravovanie jednoznacne lepsi pristup. A suhlasim aj s nazorom, ze v tatrach a pod tatrami to funguje v style "rychle prachy"... a dobre vediet, kam netreba zbytocne chodit.
Franz Ferdinandodpovědět 
 Re: No jo01:29:04 17.08.2007
.najlapšia možno, ale kurva, proč v lavinovej drahe??? :-)))
Matyodpovědět 
 Re: No jo08:01:23 17.08.2007
ze by byl provozovatel cech?
; ;odpovědět 
  Re: No jo11:25:47 17.08.2007
Českýho provozovatela ale měl už i Slezan, nebo ne?
A Chata kpt. Rašu byla v českých rukou jedna z nejhorších ;-)
odpovědět 

 Nojo14:16:16 16.08.2007
Preto ja do tatier chodím len na otočku poprípade do bivaku:)) Ale nie vazne je to už dosť neunosne a celkom sa za chovanie niektorých ludí praucjúcich v cestovnom ruchu hanbim:(( skutočne to zmeni len nasa ignorácia ich zariadení, pretože apelácia na ich dobré svedomie alebo niečo podobné nepomáha. Ja dost cestujem po svete a niekde inde ako na slovensku som sa s takouto aroganciou nestretol nastastie to vsak je len pár jedincov a nie cely narod slovensky:))
Lukashodpovědět 

 h14:18:07 16.08.2007
Myslim,ze problem bude v tom,ze sa chysta odpredaj chaty...ak nevynasa,co sa takto hravo docieli,cena pojde dole...a ludia,ktori si takto cenu upravili ju hravo kupia...co z nej bude potom neviem..kasino?Inak je mozne vyjst k hoteliku autom,kazdy kto by chcel,parkovne 600Sk,to bolo posledne..Myslim,ze Tatranci dobre vedia,co robia...len nevedia,ze ziju z turisrov...snad ich cim skor osvieti...
m.odpovědět 
 Re: h15:12:31 16.08.2007
Zial tatranske hotely uz davno nepatria Tatrancom. A podla toho to aj vypada. Vztah k horam nulovy, len chytro vyrizovat, co sa da...
Matoodpovědět 

 moje zkušenosti14:53:37 16.08.2007
Moje zkušenosti na Slovensku jsou obdobné. Ceny západní, ale služby hluboce východní. To není případ jen V. Tater, ale i Slovenského ráje a ostatních hor.Mám pocit, že většině restaurací nestojí o hosty, ale jenom o jejich peníze a za každou cenu. Je to škoda. Slovensko osobně řadím, co do přírodních krás, mezi nejkrásnější země na světě a jezdím tam velice rád.
Jaodpovědět 
 Re: moje zkušenosti s Tatrami jsou stejné...15:53:03 16.08.2007
... už mnoho let! Také už tam (mnoho - 1) let nejezdím. Doporučuji totéž - jestli si zvolíte Rakousko nebo jinou normální zemi, to je už vcelku jedno. (Normální země = taková, kde lidé vědí, že zdrojem jejich blaha jsou hosté, zákazníci... a že jen spokojený zákazník přijde i příště.) Nazdar! V. Š.
starej Širlodpovědět 
  Re: moje zkušenosti s Tatrami jsou stejné...16:29:11 16.08.2007
Milý Václav, zrovna včera som stretol 2 partie Vašich krajanov ako v NP Nízke Tatry pri oblasti Machnaté / v národnom parku/ čakali kedy sa zotmie aby mohli prenocovať a neplatiť kemp o 1 km nižšie. Je to úbohé.
Je pravda, že prístup na chatách je rozdielny, ak sa Ti nepáči tak tam nechoď, prídu o klienta. Naozaj nikto nie je zvedavý na rozsiahle epizódy čo kde koľko stojí atď. Ak sa nepáči, tak ignoruj .
Jožoodpovědět 
   Re: moje zkušenosti s Tatrami jsou stejné...16:37:44 16.08.2007
Mily Jozo, vztah historky o turistech v Nizkych Tatrach k cenam na Slezanu je velmi volny. Na to, co kde kolik stoji, je naopak zvedava spousta lidi. On by si clovek treba pomyslel, ze je se zkusenostmi ze Slezanu a Popradskeho sam. A ejhle, neni!
Radek J.odpovědět 
   Re: moje zkušenosti s Tatrami jsou stejné...16:43:08 16.08.2007
Jožo promiň, ale teď jsi se dostal mimoděk k jádru problému. Když je totiž monopol, tak nemáš na výběr. Pouze nula a jedna. Ty "musíš" vzít něco, co ti je odporné, protože nemáš na výběr. To je ale také jen kousek k tomu, odmítnout humus a raději riskovat nocleh mimo camp. Podle mých zkušeností je daleko větší binec (špína a odpadky) v kempech a hotelech než-li po spáčích pod širým nebem. Není podle mne ubohé neplatit peníze, když není v pořádku poměr cena/služba.
Ruda K.
PS Lidi nejsou ovce. Ve službách nad lidmi nikdy dlouhodobě nevyhraješ. Naopak sebou musíš pořádně mrskat a službu pilovat a špekulovat jak je udělat spokojenější a spokojenější. To je zadání pro lidi pracující v Tatrách. Až jim tohle dojde a polepší se, budou kempy a hotely plné spokojených a vroucích lidí a kamarádů, kteří nejedou jen do milovaných tater, ale také na milované Slovensko.
R. K.odpovědět 
    Re: moje zkušenosti s Tatrami jsou stejné...17:04:31 16.08.2007
Ryzuje vsude kazdej, a ano Cesi a Slovaci jsou v tom experti.
Jen nevim cemu se chlapci divite..
odpovědět 
    Re: moje zkušenosti s Tatrami jsou stejné...17:21:16 16.08.2007
Princíp funguje jednoducho : ponuka - dopyt. Našiel si nejaký lepší osvedčebý spôsob?
odpovědět 
    Re: moje zkušenosti s Tatrami jsou stejné...17:31:07 16.08.2007
R.K. asi sme sa nerozumeli, v NP platia zákony, /nie iba nejaké pravidlá/. Ak sa dohodne že sa nebude počas a po daždi lieť na pieskoch tak sa to akceptuje. Pôjdem liezť inam. Ak je zakázané spať v NP, tak predpokladám že je to prirodzené, dôvodom je ochrana prírody. Myslím že je normálne ak to akceptujú Slováci, Poliaci.
A čo sa týka chát a hotelov v VT, s výnimkou niektorých tam platí kapitalistický princíp, na P. Plese sa rekonštruuje stará chata, a predpokladám že služby budú lepšie, nech teda stará chata zhnije...
A o tej príhode zo včerajška - ten kemp je slušný, nie smetisko.
Ja osobne by som sa hanbil ak prídem k Vám a budem sa správať bezohľadne voči ochrane prírody atď... Myslím ale že je to otázka o niečom inom. Dobre to opísal v jednej kapitolke F. Šilhan v ceste do hor. Čav.
odpovědět 
     Re: moje zkušenosti s Tatrami jsou stejné...17:50:44 16.08.2007
Nojo, zákony a NP. To je věc, kterou akceptuju (koneckonců, v ochraně přírody jsem kdysi i pracoval). Chápu proč jsou, y čeho mnohé zákazy plynou atd. Jen mám občas problém akceptovat některé méně smysluplnné. A logicky radši jedu do Alp či jiných hor, kde jsou ty zákazy stejně smysluplnné, jen k nim patří infrastruktura, která je umožní dodržovat. Třeba legální bivaky a tábořiště když jsem na přechodu, nebo chci lézt někde, kde je méně lidí (tedy obvykle dál od chat). Ocenil jsem, když NAPANT zřídil oficiální místa k přenocování... Je mi naprosto nepochopitelné, proč to nejde i jinde.

Ale o tom všem řeč nebyla. Řeč byla o úrovni služeb na konkrétním místě. V tom hotelu, ve kterém (nevím zda stále) na dveřích do kuchyně (jedinému místu, kde lze personál najít) visí cedule: "Nerušte! Víme o vás." Jak příznačné pro poskytované služby. Jak jsem psal níže, byl jsem tam za posledních 17 let jednou. Od té zkušenosti už je neruším!
Tomáš F.odpovědět 
  Re: moje zkušenosti s Tatrami jsou stejné...17:38:30 16.08.2007
Nojo, už léta jsem jezdil do Tater jen v zimě. Často i třikrát za sezónu. V poslední době rovněž do těch zmiňovaných (Zbojanda a Brnčála, neb Váha v je po všech těch lavinách zimě nepřiliš funkční - bohužel, a Zámkajda je nízko - tedy daleko k nástupům, zato zkušenosti s ní vždy nejlepší). Na Slezanu jsem byl za posledních 17 let jednou; je to už pár let a zážitek to byl nazapomenutelný :-) No v posledních letech jsem už měl vypracovaný systém, kterak po nikom nic nechtít abych nebyl na obtíž, odpustil jsem si i dříve obligátní čajík s rumíkem u lanovky a nakonec i polívku po příjezdu do Smokovce.
Přiznávám, že i tenhle systém mě přestal bavit. Usoudil jsem, že navzdory vztahu k Tatrám mám pořád ještě Rakousko blíž. Jen nevím co budu dělat s dětma až přiijde ten čas, kdy jim ty Tatry budu chtít ukázat :-) No, doufám, že ty zmíněné chaty nemají žádný důvod se prudce zhoršit a třeba se přestaví i ta Váha :-))
Tomáš F.odpovědět 
   Re: moje zkušenosti s Tatrami jsou stejné...01:00:53 17.08.2007
No já jsem už pár let ve stádiu, kdy dětem ty Tatry ukazuju. A stále mě něco překvapuje. Naposledy teď na jaře, když jsme sjeli na lyžích z docela dlouhé lezecko-lažařské túry s relativně těžkýma batohama. Lyže sundaváme v přístřešku, prcky honím, aby si pospíšili, že za deset minut jede autobus. V tu ránu okolo nás profrčí, nezastaví a jede právě o těch deset minut napřed. Strážce parkoviště říká, že je to běžné. Byl poslední ten den, tak šlapeme v plasťákách do Lomnice.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: moje zkušenosti s Tatrami jsou stejné...07:45:40 17.08.2007
Kubo, nevěř Slovákům!
Sudeťákodpovědět 
     Re: moje zkušenosti s Tatrami jsou stejné...22:15:11 17.08.2007
My ze Sudet prostě nemůžeme z principu věřit těm z východu, no ne?
Kuba Turekodpovědět 

 sliz16:41:05 16.08.2007
ja bych stejne v nicem, co se jmenuje slizky dom bydlet nechtel. :)
hwodpovědět 
 Re: sliz17:40:27 16.08.2007
je to tam všude stejné
dr.skálaodpovědět 

 Brančála18:00:11 16.08.2007
Jezdím léta na Brnčálku a jsem velmi spokojený. Také tam nehysterčí s naháněním případných bivakářů, kteří většinou stejně nakonec skončí v chatě. :-)
Jen ty nástupy jsou trochu delší, ale jsme sportovci, ne. :-)
Slezan byl vždycky protivnej, Popradský moc neznám, ale přišlo mi taky divný. Rysy, to je klasika. Terina je jak známo začarovaná. :-)
dagodpovědět 
 Re: Brančála18:18:50 16.08.2007
Jo jo Brnčala tam je blaze. Spal jsem na většině chat v Tatrach a Brančala s Vahou mi přijde jedna z nejlepších. Pak asi Teryna tam je taky dobře, jen z estetickeho hlediska se mi nelibi, že od Teryny je vidět do udoli. Na Brnčale a na Vaze si přijdu vic v horach. Bohužel v zimě Vaha neni otevřena
Andyodpovědět 
  Re: Brančála18:37:06 16.08.2007
Takže, musím to ohodnotit. Jako ve škole 1 až 5.
1. místo chata ve Váze/ 1* (mají petrolejky)
2. místo chata u Zeleného plesa/ 1 (nemají petrolejky)
3. místo Zbojanda/ 2 (nemají chrgffrop)
4. místo Popradské/ 4- (bordel, špína, zamčené dveře a leze se v zimě ráno z balgónu, mají hezké obrázky na chodbě)
5. Slezan/ 5 (mají prachmizernou pověst)
ostatní neznám
Chromek František, horský vůdce (sivé vrchy, nejvyšší hora, Sivý 955 m)
chromajzlodpovědět 
   Re: Brančála21:03:31 16.08.2007
Skvělé hodnocení!!!
Siwaodpovědět 

 On se divi ze nedostal penize zpet19:51:20 16.08.2007
Nic proti. Cemu se divis, ze jsi nedostal penize zpet. O jakem slusnem chovani mluvis? Objednal jsi pobyt na tyden, proc by ti mel ubytovatel vracet penize. Cas jste mohli travit jinak nez jen hranim sach a kulecniku. Toto neni starost ubytovatele. Vracet penize neni povinen, bylo by to jen na jeho dobre vuli. Ceny za kulecnik a sachy? Mel si se s nimi seznamit. Proc sis nehlidal cas na kulecniku, na co si vlastne stezujes? Prestan si stezovat a uvedom si, ze je to tva svobodna volba, ze jsi opustil hotel pred koncem pobytu, ze jsi hral kulecnik 3 hodiny apod.
pabloodpovědět 
 Re: On se divi ze nedostal penize zpet21:07:58 16.08.2007
Chytáš mě za slova a mizí Ti celková myšlenka článku.Zkus se do toho trochu vžít a nskovávat se za velké fráze typu svobodná volba....
Siwaodpovědět 
 Re: On se divi ze nedostal penize zpet21:19:27 16.08.2007
Svobodna volba, ted jsi to trefil. Nejde o to, ze je to drahy. Jde o to, ze za tezky prachy dostanes uplnej shit. A takovejhle clanecek mi muze pomoct svobodne si nezvolit Slizak ani Popradske.
Radek J.odpovědět 
 Re: On se divi ze nedostal penize zpet22:02:29 19.08.2007
Hm, tys asi ten článek moc nepochopil, co? Ale hlavně že máš plnou držku keců o svobodě...
:::KOMIX:::odpovědět 

 pozrite čo máte doma20:17:04 16.08.2007
Drahí českí bratia, ja mám celkom "milú" skúsenosť s vašimi chátarmi a "boudařmi"  v Krkonošiach, ktorí tiež nechcú vrátiť peniaze za to, čo sa nepreubytuje a nepreje. A o arogancii niektorých z nich ani nehovoriac. No a kvalita služieb tiež nesiaha vysoko. Takže sa pozrite najprv na tie vaše "kopečky"...
PPodpovědět 
 Re: pozrite čo máte doma20:33:19 16.08.2007
Jo, o tom se nikdo nepře (ostatně je to tady výše několikrát zmíněné; jsme si v mnoha ohledech až moc podobní).
Je také nezpochybnitelným faktem, že chaty ve VT si z hlediska služeb vlastně v průměru vedou velmi dobře (viz ty opakovaně uváděné pozitivní zkušenosti z Brnčály, Váhy a Zbojandy). Obávám se, tolik dobrejch chat bych asi v Krkonoších nenapočítal :-) I když je tam chat víc.
Ale o to tady nejde. Jde o to, že většina z nás je vztelká z bezmoci. Slezan je položený dobře, byl by ideálním východištěm pro řadu pěkných túr... A bohužel není k použití.
Tomáš F.odpovědět 
 Re: pozrite čo máte doma20:40:43 16.08.2007
Možná si nepochopil text nebo nečetl pozorně nebo seš pouze navedenej.Argumentem v duchu "a vy zase bijete černochy" chceš vylepšit dojem ubohých služeb,které v Evropě snad nemají obdoby.Pokud si dobře pamatuji,tak Slezan změnil od revoluce několikrát majitele,ale úrověň služeb zůstala tragická.To neokecáš poukazem na Krkonoše.Valná část lidí pracující v těchto monopolních podmínkách se chovají jako naprostí burani.Pokud to nevydíš pravděpodobně ti to příjde normální.
milanodpovědět 
  Re: pozrite čo máte doma20:42:13 16.08.2007
překlep a omluva "nevidíš". :-)
milanodpovědět 
 Menej20:58:25 16.08.2007
ked nebudete chodit do tatier aspon bude menej nehod..SLUS
L.Modpovědět 
  Re: Menej21:09:45 16.08.2007
To nemyslíš vážně ??
mufodpovědět 
  Re: Menej13:33:31 17.08.2007
Helemese, zase jeden chytrý...Uvědom si,panáčku, že takhle byste v Tatrách moc lidí neměli...Já jezdívám posl.4 roky jenom na Brnčálu a se službama max.spokojenost. Kdyby ale přestali jezdit Češi, moc narváno by jste asi v Tatrách neměli...Pro Tvou informaci: standard je, že v daných termínech (září resp. únor/březen) je min.cca85% ubytovaných z ČR, semotamo někdo z Polska a ve zbytku domácí (většinou 1-2 dvojky). No a pokud vezmu v potaz čísla, pak při zřejmě nejvýraznějším podílu návštěvníků z ČR bude pochopitelný i jejich vyšší podíl na nastaných úrazech. Čiliž: ANO...v zásadě máš pravdu...při nižším počtu návštěvníků by URČITĚ klesla i úrazovost...!-)) A tržby zároveň...PS-Alpy mají jasná positiva, ale TA3 jsou TA3...!-))
jíraodpovědět 
  Re: Menej02:52:15 18.08.2007
Když nebudeme jezdit do Tater, tak tam chcípnou hlady i svišti. Utrum.
stipodpovědět 
   Re: Menej13:31:35 21.08.2007
Co to tady všichni kecáte??? Ste zhuleny nebo co? No ja jen trosku, ale takovy sracky bych tady nepsal. Co nemamje dve boty a kolotoccccc..
odpovědět 
  Re: Menej20:41:44 20.08.2007
Ááááá zase jeden nácek ze slovače....
Radekodpovědět 
 Re: pozrite čo máte doma21:10:23 16.08.2007
Článek rozhodně nehodnotí a nehází všechny Slováky dohromady. Ale pro tebe je zřejmě nejlepší obranou útok....:o(((
Siwaodpovědět 
 Re: pozrite čo máte doma21:38:23 16.08.2007
Článek seznamuje se subjektivní zkušenosti, která, viz reakce, se zdá být spíš objektivní.
Jestli to někomu za o stojí, ať tam jede. Jestli si majitel myslí, že je to dobrá cesta -- jeho věc. Ale měnění majitelů a "obsazenost" onoho monstra by ukazovalo na to, že to asi dobrá cesta není.
Rakouští přátelé na to jdou jinak a oželí momentální zisk s tím, že spokojený host se vrací a nakonec zisk přinese. Touhle cestou jdou, jak se mi zdá, i na Brnčále.
Ale je to jednoho každého věc. Jak hostů, tak majitele. Článek jsem pochopil jako informaci.
Pokud máš něco konkrétního z jiných oblastí, ať je to SR, ČR, nebo třeba Mongolsko, dej vědět.
Raději pozitivní, ale varování se také hodí.
K tomuhle: Trochu není jasné, jak byly zveřejněné v hotelu ceny... podmínky... tedy je-li tam všechno košér podle slovenských zákonů. Ale do toho mi také nic není.
Dagodpovědět 
 Re: pozrite čo máte doma08:20:34 17.08.2007
no já bych rozhodně netvrdil, že v ČR je to stejné (mimo právě pár komerčnějších míst - ale i tam si myslím, že se nesetkám s takovou urovni). Bohužel poslední dobou zjišťuji, že na SK to opravdu není výjimka, ale určité PRAVIDLO. Za posledních 10 let se u nás uroveň služeb naprosto zlepšila, a proto když dorazím kamkoliv na Slovensko, nestačím se divit. A o to víc, pokud to jsou hory (a bohužel nemluvím jen o VT). Všichni zamračení, neochotni, snídaně 2 chleby, zima...atd.
Nejlepší je opravdu asi spát jen v přírodě, což je asi jediné místo, kde lze zažít na Slovensku tu pravou horskou atmosféru. Jinak běžní lidé (nezávislý na tur. ruchu) jsou sqelý a s ubytkem na privátě taky žádný problém (zatím).
PS: Omlouvám se těm několika horským chatám, které tvoří tu pravou výjimku a u kterých bych vzhledem k jejich supr atmošce nikdy nevydržel spát venku.
adwilodpovědět 
 Re: pozrel som, čo máme doma...10:06:48 17.08.2007
... a do Krkonoš taky nejezdím! Nazdar! V. Š.
starej Širlodpovědět 
  Re: pozrel som, čo máme doma...10:47:40 17.08.2007
Kdo po tobě kamenem, ty po něm chlebem. Takže na celý Slizký Slezan JeBem :-))
Jose prasečí hlavaodpovědět 

 predpoved pocasi22:39:01 16.08.2007
skuste si priste kouknout predpoved pocasi dopredu :)
odpovědět 
 Re: predpoved pocasi02:56:05 18.08.2007
Ano, taková předpověď tatranského počasí na týden dva dopředu, to je vzor spolehlivé informace :o)
stipodpovědět 

 Kde jsou ta časy...08:48:09 17.08.2007
Kde jsou ty časy, kdy všechny chaty byly v noci otevřené, kdyby náhodou nějaký zbloudilý turista nebo horolezec zachránil bídný život...
Kde jsou ty časy, kdy na Slezanu se dalo spávat na chodbách a na recepci (po utišení provozu)nebo za ruma na cimře HS...
Hold kouzlo hor se vytrácí a nastupuje tržní kapitalismus...
Aby mé zbloudilé myšlenky nebyly zavádějící = nejsem stoupenec socialismu, i když nějaké malé výhody tu byly, když se člověk jinam než do Tater nedostal.
Petrodpovědět 

 my jsme to meli na Slezanu naopak09:17:41 17.08.2007
my jsme to meli na Slezanu naopak :-DDD ... my jsme tam zprudili obsluhu :-DDD
M..odpovědět 
 Re: my jsme to meli na Slezanu naopak09:18:14 17.08.2007
Akorat nas tam uz nikdy nebuoud chtit videt :-)
M..odpovědět 

 Podobné i v Nízkých Tatrách09:26:40 17.08.2007
Bohužel mám podobnou negativní zkušenost i z Chopku a posledních 5 let na SK na hory nejezdím. Poslední zkušenost byla taková, že nebyl sníh, nejezdila většina lanovek, ale v radiu, tv a na internetu byly informace typu "ideálne snehové podmienky!". Stejně tak když jsme přijeli na placené parkoviště a ptali se, jestli pojedou vleky. Hned nás zinkasovali (200 SK) a řekli "Nevieme, kúpte si lístky a počakajte". U vleku jsme zjistili, že lanovky jezdit nebudou, ale to nikomu při vybírání parkovného nevadilo.

O ostatních službách jako třeba úprava svahů, otevření pokladny aspoň půl hodiny před tím než pustí vleky, občerstvení, informace na parkovišti apod ... ani nemluvě.

Slovensko je hezké, ale to mi k návštěvě nestačí. Rakousko je taky hezké. A nakonec české hory taky!!!
Syslikodpovědět 
 Re: Podobné i v Nízkých Tatrách10:12:00 17.08.2007
Jeďte do Slovinska. Chat v horách je tam plno, a poměry na nich příznivé, i pro nás. Hory krásné, a ještě celkem v dosahu.
Jenom na bivakování to tam není, hory jsou nahoře suché, voda je jenom dole. Ale vzhledem k dostatku chat, dobře v horách umístěných, za přijatelné ceny, to ani není nutné někde bivakovat.

PL
Lavičkaodpovědět 
  Re: Podobné i v Nízkých Tatrách11:27:02 17.08.2007
Tak to si asi nespal na Trzaskej Koce pod Triglavem :-/
Martinodpovědět 
   Re: Podobné i v Nízkých Tatrách11:48:55 17.08.2007
Na Tržaške zrovna ne, jenom jsem tam byl na párkrát na jídlo a pití, takže ubytování nevím, ale i při průtrži mračen a bouřce venku byly poměry v narvané chatě naprosto v pohodě, personál v klidu a přívětivý, všechno v pohodě zvládali.
Musím ale dodat, že do Julek nebo Kamnických jezdíme vždycky mimo období školních prázdnin. A že téměř dokonalé poměry nebyly všude od začátku, ale až v posledních tak 8 letech. A pořád se to zlepšuje. Asi to taky souvisí s tím, že už si tam na chatách začínáme běžně dávat i jídlo, netaháme všechno z domova, a chataři taky od nás něco utrží. Ale takhle to potom funguje dobře všude.
A hlavně tam mám pocit, že návštěvník je tam v horách a na chatách velmi vítán. Tenhle pocit jaksi ve Vysokých a v Západních Tatrách silně postrádám. S horama to nemá co dělat, je to v lidech, kteří veškerou vybavenost v horách provozují.
PL
Lavičkaodpovědět 

 Zasr... chatari10:42:16 17.08.2007
Ahoj,prave pristi tyden jsme chteli jet do tater trochu zalozit... ale kdyz si predstavim tu cestu a to ze mi pekny zazitek z lezby pak zkazi nejaky zasr.. chatar,predrazene pivo, borovicka atd, tak se na to asi vyprdnem a pojedeme do rakous! Stejne jsem si zamiloval vic alpy a zejmena pak ty julske, nejen kvuli tomu, ze to jsou krasne kopce ale ze i lidi co tam zijou nejsou tak vychcani jak... vime kde.
steepodpovědět 

 Nocleh na Slezanu11:09:28 17.08.2007
Když Slezan zeje prázdnotou, jak píšete, nestálo by za to si nocleh zajistit až na místě a prodlužovat podle počasí postupně každý den ?
Petrodpovědět 
 Re: Nocleh na Slezanu13:02:23 17.08.2007
Tak Petře to není možné. Ty musíš faxem potvrdit předem ubytování, jinak ti hrozí, že tě neubytují. Je to nástroj, jak potom vyžadovat plnou úhradu. Bezelstný člověk neudělá to co ty chystáš, totiž že budeš každý den posouvat odjezd a budeš platit denně a denně se ubytovávat. Pokud bude plno, vyrazí s tebou dveře. Pokud bude 15% obsazeno, budou hledat prázdný pokoj a řeknou ti: "možtě sa ubytovať v apartmáně". "Co to stojí"? "Jedentisícšesťsto". "Na to nemám". "Zkústě někdě indě".
Šrek
Šrekodpovědět 
 Re: Nocleh na Slezanu17:32:52 18.08.2007
Teď už to taky víme.Pokud by měl i přeze všechno někdo zájem na Slizáku přespat,zkuste tam jet na slepo - téměř nikdy nemají plno(což se teda divim:o)))Budou Vám samozřejmě tvrdit opak a nebo se budou z Vás snažit dostat zálohu....
Siwaodpovědět 

 Miro Jílek12:29:59 17.08.2007
Nejleší je stejně Teryna a Miro Jílek.
Tonoodpovědět 
 Re: Miro Jílek13:15:05 17.08.2007
Dobře jsi přehodil výhybku. Tam o chování k zákazníkům nejde. Tam je to o skutečném lidském neštěstí. Je jen otázka, kdy ten šílenec někoho na tvrdo zlikviduje. Já tam vždy pokorně a tiše ze sebe dělám nemocnýho magora. Mám brýle i koktám a zatím mi to vychází. Nemám s nima potíže, ale viděl i slyšel jsem toho docela dost. Někde na internetu je něco o rvačce horolezců s tímhle monstrem. Perun nás všechny i jeho ochraňuj.
Evžen Burian alis Mechouš
Mechoušodpovědět 
  Re: Miro Jílek14:51:51 17.08.2007
Prosím varujte mě bližším popisem podrobností? O co jde? Zrovna jsem přemýšlel o podzimním týdnu na Teryně, dosud jsem tam ale nespal a jenom procházel...Mám se NĚČEHO bát?;)
janekodpovědět 
   Re: Miro Jílek09:45:05 18.08.2007
Spíš někoho :)) Někdo tvrdí, že jde o psychopata, jiní se shodují že už dávno překročil hranici příčetnosti ;)
Lenodpovědět 
 Re: Miro Jílek13:23:06 17.08.2007
hehehe.....tak to si dobre zaklincoval.....heheh.....co potrebujes dalej pisat ??....si mohol rovno dat novy prispevok...
majoodpovědět 
 Re: Miro Jílek13:41:12 17.08.2007
Tak já byl na Teryně naposled před 2 lety a jen na skok, čiliž soudit si netroufám, ale kamarádi říkali, že posl.dobou je MJ snad trochu víc v klidu...Takže to byl zase jen informační šum??
jíraodpovědět 
 Re: Miro Jílek13:58:04 17.08.2007
Nechápu proč toho člověka už dávno nezavřeli do blázince v tom lepším případě. Měl by se jít podle mne léčit :-( chudák...Máš-li všech pět pohromadě , dej jednu tomu, kdo nemá žádnou :-))
Jose prasečí hlavaodpovědět 
  Re: Miro Jílek15:15:33 17.08.2007
Jsme teda byli na Teryne na jare, a Miro Jilek nam pripadal v pohode. Jeste pucoval kamosovi macky. Myslim ze se moc nesnese s lidma, ktery chtej parit do rana, zastava nazor ze vecerka je ve 22:00,
ponevadz jsme na horach a rano se musi brzo vstavat, aby clovek neco stihnul. Coz je rezim beznej na vsech alpskejch chatach.
odpovědět 
  Re: Miro Jílek15:15:46 17.08.2007
Jsme teda byli na Teryne na jare, a Miro Jilek nam pripadal v pohode. Jeste pucoval kamosovi macky. Myslim ze se moc nesnese s lidma, ktery chtej parit do rana, zastava nazor ze vecerka je ve 22:00,
ponevadz jsme na horach a rano se musi brzo vstavat, aby clovek neco stihnul. Coz je rezim beznej na vsech alpskejch chatach.
retezodpovědět 
   Re: Miro Jílek15:50:18 17.08.2007
No myslím, že mu pár lidí rozbilo držku a myslím si že zaslouženě, je mi ho líto a chaty ještě více....moji známí kvůli němu málem umrzli, když je v noci 22:00 nepustil do chaty ani na schody a museli jít dolů, měl by se jít léčit....
Jose prasečí hlavaodpovědět 
    Re: Miro Jílek17:01:18 17.08.2007
Tomu nevěřím. Kdo ví co tomu předcházelo. Už asi pátý rok jezdím do Tater vždycky po práci (mám to 200km) a na chaty přicházím většinou okolo půlnoci a později. Že by nějaká byla zavřená se mi ještě nestalo. Většinou vždycky ještě vysomrujeme pivo. To je ale tak vše co bych chválil.
Belialodpovědět 
    Re: Miro Jílek17:07:09 17.08.2007
Já jsem byl naposled na Teryně někdy před deseti lety a to byl Miro Jílek ještě v pohodě.I když jeho láska k penězům za každou cenu se už pomalu projevovala..V Tatrách jsem byl naposledy před pěti lety a stačilo.Už tam prostě nikdy nepojedu.Veškeré služby stojí za hovno a jsou předražený až hanba.Jezdím do Alp,je to blíž,lezení je víc,sice je tam dráž, ale to vyváží dobrý služby a normální přístup k hostům,bez tý všudypřítomný touhy vyrejžovat za každou cenu jako je v Tatrách.Navíc mně leze na nervy věčný šikanování ze strany HS,to se jinde v horách prostě nevidí! Strčte si ty Tatry bratia někam..
Petrodpovědět 
     Re: Miro Jílek23:36:17 17.08.2007
No pane jo,tak asi návštěvu Tater ještě na pár let odložím,byl jsem na Teryně cca před 7 lety,byl tam už tehdy polovojenský režim.Teď po rozhovoru s kamarády jak je budili ochráncovia v bivaku v 7 ráno a za paťsto SK se utvrzuji,že dalších pár let ram nepojedu a budu dál jezdit do Alp.Bratia probudtě sa,alebo si tie Tatry napchajte do vreca.Možná by se někteří z vás měli podívat jinam,jak to má fungovat.
Radekodpovědět 
      Re: Miro Jílek01:49:24 18.08.2007
V Tatrach nemas co bivakovat.
TANAPodpovědět 
      Re: Miro Jílek09:07:26 18.08.2007
Sorry, ale ak sa valali v bivaku do siedmej tak dostali co im patri. Kua, ked uz idem bivakovat, tak na svitani vstanem a zbalim veci. Je to bivak, nie kemping.
soloodpovědět 
    Re: Miro Jílek05:24:08 18.08.2007
Kdyz mas takovou hlavu, tak bejt Jilek ja, tak ti ji tam taky nepustim ! Bych te nepustil ani na Slovensko natoz do Tater bratko.
smradochodpovědět 
    Re: Miro Jílek08:14:43 20.08.2007
Miro je sice trochu smorost, ale kdyby nebyl na Teryně, tak by bylo těch mrtvých v Malé studené asi více. Je to nebližší záchranář v širokom okolí a umí. Když mi jednou omrzly oči v menší vichřici, tak se o mne postaral... Když jsme nahlásili velmi pozdní výstup na chatu, tak se o nás taky vždy postaral... Že by někoho v noci jen tak vyhodil se mi nezdá. Určitě by nikoho nevyhodil za špatných povětrnostních podmínek. Je pravda, že moc nesnáší lidi, kteří jsou příliš... (nevím jak to výstižně pojmenovat - něco jako namyšlené sračky, které si hrajou na něco co nejsou).
Petrodpovědět 
     Re: Miro Jílek21:57:42 20.08.2007
Je pár lidí, co na Mira nedají dopustit, protože jim buď pomohl, nebo je vyloženě zachránil. Nic není černobílý.
Mám pocit, že jen není tam, kde by měl být. Lidi moc nemusí, nebo rozhodně né všechny, takže do turistického ruchu je trochu nepatřičný. V kombinaci s prudkou povahou a velkou fyzickou silou je to ďábelský koktejl. :-)
V poslední době je prý klidnější. Nevím. Já se s ním vždycky dohodl, ale pak už mi to tam trochu lezlo na nervy. Ale je fakt, že sledoval co kdo v dolině leze a když byl průser, tak běžel pomoct. Jasně, taky dostával hysteráky, že tam někdo spí pod šutrem.
S tím vyhazováním. Pokud vím, vyhodil pár lidí, co chtěli bivakovat (nebo si to myslel) a když lilo (sněžilo), tak přišli do chaty. A podobně.
dagodpovědět 
      Re: Miro Jílek09:50:10 23.08.2007
Asi máš pravdu.
Petrodpovědět 
       Re: Miro Jílek11:41:38 23.08.2007
Jen taková drobnost, ale zamrzí. Poslali jsme z Teryny pohledy známým, do Česka přišly všechny až po dvou měsících a týdnu. Přitom chatař sliboval, že je donese na poštu hned druhý den.
Kdysi mlaďochodpovědět 

 co23:22:44 17.08.2007
Pánové, já tam byl též s novým majitelem a a musím uznat, že majitel je PIČUS.
Maraodpovědět 
 Re: co01:51:17 18.08.2007
Picus si ty....
JILEKodpovědět 
  Re: co13:47:11 18.08.2007
Takže, musím to ohodnotit. Jako ve škole 1 až 5.
1. místo chata ve Váze/ 1* (mají petrolejky)
2. místo chata u Zeleného plesa/ 1 (nemají petrolejky)
3. místo Zbojanda/ 2 (nemají chrgffrop)
4. místo Popradské/ 4- (bordel, špína, zamčené dveře a leze se v zimě ráno z balgónu, mají hezké obrázky na chodbě)
5. Slezan/ 5 (mají prachmizernou pověst)
6. místo Terinka/ 2- (bláznům s nesmí odporovat)
ostatní neznám
Chromek František, horský vůdce (sivé vrchy, nejvyšší hora, Sivý 955 m)
chromajzlodpovědět 
   Re: co14:36:32 18.08.2007
Ono se nemusí srovnávat s Alpama,stačí se podívat na severní stranu Tater do Polska.Jasně,co do rozlohy jsou mnohem menší,ale žádný horský službiči tam neprudí a na chatách je tam úplně jiná situace,přišlo mi to mnohem profesionálnější.Rozhodně jsem tam neměl pocit,že člověk otravuje,jako na slovenský straně.Zakopané je sice drahý ale je to proti Lomnici nebo Smokovci,o Popradu ani nemluvě,HORSKÝ středisko.Taky bych rád podotknul,že Slováky mám rád a není to z mojí strany žádný nacionalistický prudění a myslím ani z většiny českejch příspěvků v týhle diskusi.Spíš mi to celý mrzí,v Tatrách jsem zažil spoustu skvělýho lezení.
petrsodpovědět 
 Re: co19:42:03 25.08.2007
To je fakt, picus musis byt TY! Jilek je slusny chlap, nikdy sme na chate nemali ziadny problem. Je to jedna z najslusnejsich chat v TA3.
Radkaodpovědět 
  Re: co01:50:24 24.04.2008
Ja myslim ze tohle bylo na Slezak. Jilek neni novy...
VPodpovědět 

 Slezan18:56:23 18.08.2007
Supr lezení v okolí Adamakhute pod
Milan Týceodpovědět 

 Slezan19:03:35 18.08.2007
Supr lezení pod Dachsteinem v okolí Adamekhutte
Supr spaní s ČHS za 9 euro pivko za 3.2 euro
perfekt sociálka a mluvý česky a lezou informace
perfektní za čtyři dny 1500 m nalezeno od 4 do 5 plus .
Milan Týceodpovědět 

 WC business12:03:44 20.08.2007
Jednou jsem na Slovensku platil i za WC v restauraci... bohužel pravda. Seděla tam hajzlbaba a ještě mi dala ticket na 2 sk.
Petrodpovědět 

 12:07:57 20.08.2007
No jo Slováci, ale dyt by jsme byli uplne stejny. Ale treba mi fakt zarazi kolik mladejch lidi ktery by mohli mormalne pracovat tam sedi u kas na parkovistich a vybira prachy. Jako 160 Sk za den mi prijde uz fakt moc...
odpovědět 
 Re: chataři11:58:46 23.08.2007
Vtip je v tom, že slovenský stát a samotné hory ze všech těch horských chat a horských hotelů stejně nic nedostanou, daň z příjmu zaplatí jen minimální, všichni jsou přece ztrátoví, platí drahé auta a staví si rodinné sídla pod Tatrami.
Nejlepší by bylo tvrdě platit za pronájem chat horskému spolku či horosvazu, tak jako to platí rakouští nájemci chat Alpenverreinu, který je vlastník chat. Zajistí se to, že vybrané peníze se investují zpět do hor např. do zajištěných cest, veřejných parkovišť apod.
tomassoodpovědět 
  Re: chataři14:04:36 23.08.2007
Ale to by bylo velmi transparentní.Majitelé Teryny jsou jednotlivé svazy (KST,IAMES,lyžaři)zaštítěné společným sdružením.V čele svazů jsou jen lidé,kteří rozhodují,kdo bude dělat na které chatě chataře.
Proč je asi ze strany majitelů zájem nevyhodit konkretního chataře,na kterého jsou dlouhá léta opakovaně stížnosti?
Taková chata může (ale nemusí) ,fungovat jako spolehlivý nevysychající zdroj financí do kapes kompetentních.Nebo jste snad někdy dostali nějaký relevantní doklad při platbě za ubytování ?
BTW: o tom sídle (hotelu) stavějící se v dolině si cvrdlikají vrabci nejen na střeše.
milanodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.