LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   ...I třetí družstvo zabloudilo a udělalo prvovýstup!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Trojan 12471
3.Šindel 12306
Bouldry:
1.Volf 11153
2.Stráník 10825
3.Stráník 10803
Hory:
1.Groš 7918
2.Punčochář 6708
3.Černý 6708

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5517 lezců
1086730 cest
Nové přelezy:
El Tractor 7c+
Panel 7C
Maloskalsk 7C
To Pal Nio 7b
Gaia 8b
Smutná Lid 7C
Bandita 7C
Tropicana 5.12d
Neuropatol XIa/XIb
Paranormál Xb

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Jste pro zachování letního nebo zimního času?

Jste pro zachování letního nebo standardního (tedy zimního) času? Hlasujte v anketě ČHS.

V loňském roce eskalovala v rámci EU debata o zrušení střídání letního a zimního času. Nyní to vypadá, že si každá členská země bude moci zvolit, který z nich si vybere za ten budoucí stálý. Vedení EUMA (European Mountaineers) navrhuje zůstat trvale u letního času, protože horolezcům pomůže vyhnout se nebezpečným situacím.
Na podporu svého názoru vytvořila tento dokument , kde poukazuje na přínosy letního času pro horolezce a vyznavače outdoorových aktivit.

EUMA se obrátila na členské federace, k nimž patří i ČHS, aby se vyjádřily, kterou verzi času má u Evropské komise prosazovat v zájmu 2,5 mil. evropských horolezců.

Jaký čas byste si vybrali vy? Hlasujte!

https://goo.gl/forms/GxYq55N9OyC03Ili2

Radana Plevková, ČHS   [úpravy] 19:01 15.01.2019Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 letni!!!19:54:06 15.01.2019
tak to je jasne, ze letni :-) Btw. je dobre je se podivat i na tuhle tabulku, ze ktere je videt rozdily obou casu v jednotlivych mesicich - https://bit.ly/2W37Xqy - byla by hrozna skoda, kdyby i ve vrcholnych mesicich zapadalo slunce uz pred 8 hodinou a naopak svetlo bylo uz od pul 4 rano... Tech par mesicu v zime to clovek nejak rano zvladne,  kor kdyby bylo po praci o hodinu vic svetla, coz je stejne nejdulezitejsi.
michalodpovědět 
 Re: letni!!!07:56:24 16.01.2019
Můžeš si přivstat, nikdo ti nebrání. Nemusíš to vnucovat ostatním... Normální je SEČ. Proč mají děti chodit v létě spát, když ještě svítí slunce a proč by měli mít výuku během zimy v noci. My dospělí se můžeme zařídit podle potřeby.
H.odpovědět 
  Re: letni!!!13:42:10 16.01.2019
Podle potřeby se my dospělí zdaleka všichni přizpůsobit nemůžeme. Zaměstnání, fungování lidí kolem nás... (Třeba i dětí ve škole.)
Vstávání dětí mi osobně zas tak problematické nepřijde. Naopak, jako problém u nás doma občas vidím to, že třeba na podzim (skoro už od října), když se děti i dospělí se konečně sejdou doma po práci, kroužcích, družině... už je tma a vypadá to, že je čas jít tak akorát spát. Takže nejde vyrazit společně na dvě hodinky za město do lesa... Prostě už se nic nedá.
Osobně mi přijde docela dobré střídání času.
P.odpovědět 
   Re: letni!!!13:49:09 16.01.2019
Ano, pro mě je taky lepší střídání času než letní čas po celý rok.
K.odpovědět 
  Re: letni!!!14:01:47 18.01.2019
Tak muzes chodit podzdeji vstat a pozdeji vstavat, nikdo ti nebrani.
Btw. me vlastne nekdo trochu brani - tak nejak se bohuzel zazilo, ze obchody, MHD atd. nefunguji od 5 hodin rano, abych je vyuzil kdyz si, jak radis, privstanu.
SEC - je to jen vnimani casu, ne? Zde neexistuje nic co se da oznacit za normalni... SEC je na tom tak, ze spolecnost a jeji chovani se od SEC uz hodne davno vyrazne odchylila a mluvit pak o jakesi normalnosti je zcestne.
Jinak doufam, ze tedy vse podrizujes tomu SEC, tedy chodis spat v 8, abys mel stred noci uprostred spanku atd.
odpovědět 
  Re: letni!!!14:06:55 18.01.2019
Vyuku behem noci??? To jako kdy? Mozna tak 2 tydny s primhourenymi ocima. Nebo ty tim vlastne myslis odpoledku, ze? Je to na hovno, no... Ve skole sedet po tme, ze skoly jit po tme..
odpovědět 

 superletní20:16:14 15.01.2019
Ať zapadá těsně před půlnocí, nejlíp celý rok. Co na tom, že v zimě bude světlo až kolem poledne :-D
odpovědět 
 Zrušit noc20:33:32 15.01.2019
Já bych zrušil noc. Úředně! a konwwečně bude na horách bezpečně.
odpovědět 

 Jsem pro ten falešnej21:11:22 15.01.2019
K tomuhle vůbec nemělo dojít. Střídání bylo dobré. Ponechat letní čas je sice hloupé a nelogické (není to skutečný čas) ale vzhledem k tomu, že neočekávám, že se můj zaměstnavatel přizpůsobí skutečnému času nezbývá mi, než být pro letní čas na furt. Astronomický, a tedy skutečný (což spoustě lidem nedochází) by mě připravil o strašně moc času stráveného aktivně venku ať už s rodinou nebo s kámoši ve skalách či jinde.
odpovědět 
 Re: Jsem pro ten falešnej07:50:48 16.01.2019
Jasně. Já také. Vše je falešné, tak proč by neměl být takový i čas. Vyhovuje více dnešním potřebám.
zdénaodpovědět 
 Re: Jsem pro ten falešnej16:15:31 17.01.2019
Žádný skutečný čas neexistuje!
Čas si definoval člověk, Zemi a Slunci je to jedno, jsou to jen čísla a ta je dobrý nastavit tak, aby vyhovovala většině, což je u (horo)lezců apod. určitě letní čas, u většiny populace ČR se uvidí.
 pavelllodpovědět 
 Re: Jsem pro ten falešnej14:12:26 18.01.2019
Skutecny cas? :-D A ted, kde v Asi nebo v Ostrave, nebo nedej boze, chudaci slovaci treba v Kosicich - tam je ten jejich skutecny cas o 40 minut jinak nez ten nas skutecny cas.. Lidi neblaznete, nic jako skutecny cas neexistuje. Muzete se jen divat na chovani vetsinove skutecnosti s ohledem na nase mereni casu.
odpovědět 

 Zimní čas07:48:05 16.01.2019
Zimní čas, tedy posunutí času o další hodinu zpět je nesmysl, platí pořád zákon o zimním času, viz. https://bit.ly/2FAFbYp. Ten byl zaveden v roce 1946. Můžeme se bavit o letním nebo o  případně středoevropském času. Letní čas v zimě je nesmysl, školní výuka dětí by začínala v noci! Podívali jste se někdo, jaká je v prosinci, lednu teď v 7:00 tma? Školy nemohou posunout výuku kvůli návaznosti spojů.
K.odpovědět 
 Re: Zimní čas08:08:52 16.01.2019
Myslim, ze zimnim casem se rozumi prave ten stredoevropsky.

Jinak ted v 7 uz neni tma.

Co se tyka dokumentu v clanku, tak prosel jsem ho jen letmo. A popravde je mi srdecne jedno kolik denniho svitu ziska prumerny Nemec vstavajici v 6:20 a chodici spat ve 23:00. Stejne hned o par odstavcu dal se pise, ze od 20:00 do 23:00 prumerne obyvatelstvo cumi na bednu.

Dale me zarazi ze evropsti horale (European Mountaineers) diskutuji o tom, jestli odchod na turu v 7 nebo v 8 je brzo. Touhle dobou uz bys mel byt na vrcholu nebo ho mit na dohled.

A jestli ma nekdo problem s tim, ze v lete brzo rano je (nebo by bylo) svetlo, tak se treba da vstat se slunickem a jet se projet pred praci na kole nebo si jit zabehat. Zkuste to nekdy, je to fajn zacatek dne. Ani vam pak nebude vecer delat problem jit spat ve 20 hodin.
jx zeroodpovědět 
  Re: Zimní čas08:31:15 16.01.2019
Asi reaguješ na jiný příspěvek, já nikde letní čas v zimě neobhajuji a odkaz na žádný článek jsem nedal.
K.odpovědět 
 Re: Zimní čas09:04:10 16.01.2019
Kámo trochu jsi to popletl. Zimní čas je ten opravdický- astronomický, kdy půlnoc je doopravdy v půlce noci
Kokodpovědět 
  Re: Zimní čas09:10:51 16.01.2019
Já ne, plete si to ten, kdo nazývá SEČ zimním časem... Zimní čas je ten, který byl už jednou zaveden v roce 1947. Viz odkaz v mém původním komentáři.
K.odpovědět 
   Re: Zimní čas12:04:26 16.01.2019
Ano má pravdu!!
odpovědět 
    Re: Zimní čas12:05:01 16.01.2019
SEČ není zimní čas něco si o tom najdi.
odpovědět 
     Re: Zimní čas12:06:47 16.01.2019
Měli by tám být tři možnosti:

Letní čas
SEČ
Zimní čas
odpovědět 
      Re: Zimní čas12:19:52 16.01.2019
Souhlasím... Tak by to bylo správně.
K.odpovědět 
  Re: Zimní čas14:13:49 18.01.2019
Presne. A opravdicky je proto, ze vsichni v te pulce noci uz mame pulku spanku za sebou!
odpovědět 
   Re: Zimní čas08:18:48 19.01.2019
souhlas. měli by jsme mít.
kokodpovědět 
 Re: Zimní čas10:01:22 16.01.2019
Chudáci děti v severských zemích. Jak to jen zvládají, když třeba v Stockholmu mají dnes tmu už od půl čtvrtý a slunce vychází až v půl devátý - a to jsou ve stejném časovém pásmu.

Taky bych rád upozornil, že Španělé mají taky stejný čas jako my = na západě Španělska slunce dnes vychází v 9 a zapadá v půl 7.

Nějaký posun o hodinu nebo dvě nehraje roli a jde jen o zvyk.
ZKodpovědět 
  Re: Zimní čas12:02:45 16.01.2019
Přesně, já pořád nechápu proč se tu ohání lidí přesným astronomickým časem. Co mi jeho dodržení přinese skvělého do života, to mi teda vysvětlete?

Vždyť SEC je stejně souřadnicový čas a vzhledem k astronomickému času je přepočítáván.

Proč by mi mělo vadit, že přizpůsobím čas světelným podmínkám té dané země?

A prosím neohánějte se tu dětmi a autobusy :D.
hnědkaodpovědět 
   Re: Zimní čas12:04:38 16.01.2019
Nikdo ti v přizpůsobování nebrání...
K.odpovědět 
    Re: Zimní čas12:53:41 16.01.2019
Proč tak zcestná odpověď?
Já bych vážně rád znal argumentaci pro to, proč je pro Vás tak důležité dodržovat přesný astronomický čas...
hnědkaodpovědět 
     Re: Zimní čas13:45:53 16.01.2019
Žádný přesný astronomický čas dodržovat nechci, stačí SEČ. Na hloupou otázku (Proč by mi mělo vadit, že přizpůsobím čas světelným podmínkám té dané země?) jsem ti hnědko dopověděl ještě slušně. Já nevím, proč by ti to mělo vadit! To je tvůj boj.
A vstávání dětí do noci je skutečně silný argument, podobně jako chození dětí do postele, když ještě svítí slunce. To, že odmítáš některé argumenty už o čemsi svědčí.... Čas bych nechal na slunci, tedy SEČ. Tobě asi nic skvělého nepřinese, ale spoustě lidem ano. My dospělí si život zařídíme, jak je třeba a světlo využijeme bez ohledu na to, kolik je hodin. Měj se.
K.odpovědět 
      Re: Zimní čas16:00:49 16.01.2019
Takže by mi to mohlo vadit jedině kvůli dětem, silnější argument asi nikdo nevymyslí..
Nakonec si říkám, že největší kompromis je to, jak je to teď. Protože v případě CES v létě by dětičky mohli jít v klidu spát se stmíváním kolem osmé(mě nutili už po večerníčku cca 19:15 za světla tak jako tak!), ale na druhou stranu je světlo ve 3:30 k prdu cca půlce populace.
V případě letního v zimně by zas dětičky museli ráno sedět hodinu ve škole ve tmě, ty co chodí do práce na šestou by z toho měli poloviční noční směnu..
hnědkaodpovědět 
       Re: Zimní čas21:43:48 16.01.2019
Samozřejmě letní! Na děti kašlu. Při letním čase bude po práci o hodinu dýl vidět na lezení!

Jinak hezký dokument. Ale myslím, že snížení počtu nehod při horolezectví nebude asi ten nejpádnější argumet, před kterým si premiéři sednou na zadek

Jéňaodpovědět 
      Re: Zimní čas23:38:28 17.01.2019
Jen ať si děti zvykají už odmala na třísměnný provoz, hypotéky jejich rodičů, co zhebnou předčasně jim v tom budou nejlepšími učiteli. Nevidím v hodině sem hodině tam žádné drama. Dramata se dějí jinak a pohled na hodinky a zda je tma nebo světlo, když zazvoní budík a letí se makat protože a poněvadž, je ve finále i bez lezeček to nejmenší...
odpovědět 
       Re: Zimní čas07:23:19 18.01.2019
Tak jako severská státy ať si klidně odhlasují zimní čas, ty sou mi jedno. Co mi jedno není jak to bude u nás.
Paradoxně by se mohlo stát, že např my a Francie budeme mít stejné časové pásmo a např Německo a Slovensko bude v jiné časové zóně ;-) ( 0, +1, -1 jak je libo).
Nikde není a nebylo řečeno, že státy se mají shodnout, ale jen to že se přestane střídat čas a každý stát se rozhodne pro nějaký... ;-)
odpovědět 
        Re: Zimní čas14:15:27 18.01.2019
Co jsem koukal, tak snad vsechny okolni staty (nevim tedy jak Slovaci) ze zatim priklani k letnimu casu. Bylo by vskutku zabavne prerizovat hodinky kvuli ceste do Rakouska.
odpovědět 

 čas12:23:26 16.01.2019
jelikož nemám rád posun času, tak bych uvítal jeden čas celý rok. jestli to bude ten letní nebo zimní je mi asi jedno. ale pokud se nemá měnit, měl by to být ten nejpřirozenější, tedy asi ten zimní.
honzaodpovědět 

 Jedině Biočas!08:22:13 21.01.2019
Jedině Biočas!

https://hrus.wordpress.com/ 2018/11/28/ letni-cas-zimni-cas-biocas/

(odstraňte mezery)
odpovědět 
 Re: Jedině Biočas!10:04:38 21.01.2019
:o)) výborně!
bobanodpovědět 
 Re: Jedině Biočas!10:19:39 21.01.2019
No, pěkný to je :) Jen bych nechtěl trávit příliš (bio)času někde poblíž pólu. Tam se vždycky biočas na půl roku skoro zastaví - anebo rozletí a shoří jak raketa.
P.odpovědět 

 Foto dne:
Amalfi
Panorama Positano
 Databáze cest:
Všechny cesty (173435)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Paluis 5c Olba
Schwabentraum 7b Bolulla
Ke Sort Ke Senk! 7b Jérica
Manolis 5c Leonidio
Juliett Ext 5c Leonidio
Nově komentované:
Tanta Guasa 6c Jérica
Bella Duracella 6b Leonidio
Super Bibe 6b+ Leonidio
Gaia 8b Kalymnos
Od Hradu Dále 7+ Velká

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: posuv opletu lana uprostřed |

 Nové komentáře:
Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Manažer | není | Re: Manažer | Re: Manažer | Re: Manažer | Mnohoobchod |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (122)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (106)
Mauritánie – únor 2024 (19)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (16)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (9)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (5)
Zemřel Pit Schubert (3)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (2)
Tanap - nový návštěvní řád (2)

 Nově v inzerci:
Prodám nevyužitý matroš. | Bunda Arcteryx Alpha GTX Pro | Skialp set Lusti 177 + Dynafit + Colltex | Prodám nevyužitý matroš. | Švýcarská dálniční známka 2024 | Čelovka PETZL ACTIK CORE 350 lm + Pouzdro NOCTILIGHT | Různé: VÝŠKOVÉ PRÁCE NASTÁLO V PRAZE 320- 480 Kč/hod 59 000 až 7 | Dětský sedák Simond - celotělový | Trip spanelsko | Péřovka North Face |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 120 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 127 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 133 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 110 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.