LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   V pohodě, když jde skočit na věž, skočíme to i zpátky. Potom dáme další pivka!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
36.Nosek 10298
37.Fajkoš 10297
38.Kohout 10268
Bouldry:
36.Čech 8850
37.Košťál 8809
38.Zíma 8728
Hory:
4.Rojko 6230
5.Louda 5970
6.Chomová 5704

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5517 lezců
1086772 cest
Nové přelezy:
Bona Minyo 7c+
Ipsofilia 7c+
Dekota Idi 7b+
Enemic Ínt 7b+
El Trucu Y 7c/7c+
PPL 7c
Heimdall 7c
Ztopořená 9/9+
El Tractor 7c+
Panel 7C

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Video: Stefano Ghisolfi leze Perfecto Mundo 9b+

Ital Stefano Ghisolfi přelezl loni v prosinci cestu Perfecto Mundo 9b+ v Margalef ve Španělsku od Alexe Megose, kterou původně vynýtoval Chris Sharma. Nyní bylo na Youtube zveřejněno video k tomuto přelezu.

Video:



O přelezu jsme loni v prosinci psali zde:

Stefano Ghisolfi dává své první 9b+: Perfecto Mundo

Stefano Ghisolfi se tak tehdy zařadil do "klubu 9b+", v kterém do té doby byli jen Adam Ondra, Chris Sharma a Alex Megos.

Přehled přelezů nejtěžších cest na světě:

2012 Change 9b+, Flatanger, Norsko. Prvovýstup: Adam Ondra

2013 La Dura Dura 9b+, Oliana Španělsko. Prvovýstup: Adam Ondra, druhý přelez: Chris Sharma, 2013

2013 Vasil Vasil 9b+, Moravský kras, Česko. Prvovýstup: Adam Ondra

2017 Silence 9c Flatanger, Norsko. Prvovýstup: Adam Ondra

2018 Perfecto Mundo 9b+, Margalef, Španělsko. Prvovýstup: Alexander Megos, druhý přelez: Stefano Ghisolfi 2018

sth   [úpravy] 06:30 11.07.2019Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 První preso08:09:18 11.07.2019
Férový cvaknutí prvního presa (na rozdíl od šáhlování atp.). Čas cca. 4:21.
Jirkaodpovědět 
 Re: První preso09:21:01 11.07.2019
nějak nechápu proč to tak nacvakává, když je to nízko a evidentně je to tam lehký
espressoodpovědět 
  Re: První preso12:10:00 11.07.2019
Nikto si nechce zlomiť nohu a zvlášť nie lezec takého formátu. Také zranenie by mohlo byt likvidačné pre jeho kariéru.
Členokodpovědět 
   Re: První preso01:15:16 12.07.2019
Nikdo si nechceme zlomit nohu a přesto pri ostrym přelezu cvakame i první. O to víc by se měl snažit lezec jeho formátu ukázat čisty přelez kdyz na to ma. Ale na Slovensku je možná jiná praxe...
Mokacinoodpovědět 
    Re: První preso06:15:25 12.07.2019
Nevím jak SK špička, nesleduji jejich videa, ale CZ špička (AO) leze taky s přecvaklým prvním. Kdysi jsem proti tomu brojil, teď si o tom jenom myslím své a ať si dělá kdo chce co chce...
tah-sha-tungaodpovědět 
    Re: První preso08:15:46 12.07.2019
Ja osobne si prvé cvakam až keď leziem. Keď ale prvé dociahnem zo zeme tak ho proste cvaknem a neseriem sa s tým. Ale prax je asi rovnaká ako všade. Niekto si prvé predcvakava niekto nie. Nezatracujem ani jeden spôsob je to na každom kto aké riziko je ochotný podstúpit.... Myslím ale keby ťa to lezenie živí tak si 2x rozmyslís čo kde budeš riskovať :)
Členok odpovědět 
 Re: První preso13:35:53 11.07.2019
Co přesně vidíš nefér na použití šáhla? Není to úplně jedno, pokud si do toho neodsedne, nebo se nepřitáhne? Pokud by byla ta preska o dost níž, tak by to bylo taky nefér a mělo by se to převrtat a dát ji výš? Nejsi ty pískař?
Slezecodpovědět 
  Re: První preso14:04:38 11.07.2019
nooo, nevím jak lezeš, ale on je dost hodně rozdíl a) cvakat
b) necvaka, vynechat a cvakat až další
c) mít už cvaknuto

... a to nemluvím o variantě, kdy tam presa nejsou a musíš si nejdřív cvaknout preso

trochu sil to ubere, můžeš při tom ujet, můžeš se tam zadrbat a necvaknout to hned. argumentace, že se bez toho cavknutí může zrakvit...na jednu stranu chápu, ale lezení má prostě svá rizika. S cvaklým prvním presem to beru jako TR k první presce. Ale je to každého věc. Kdo leze pro radost a ne pro čísla, tak mu to může být fuk.
odpovědět 
   Re: První preso08:09:00 12.07.2019
Lezu tak, že si cvakám presky do kotvení (borháky, plakety apod.) sám a odspodu, takže šáhlo bych viděl spíš jako delší presku a neměl bych s ním problém. Pochopitelně nemyslím šáhlo v podobě 5-ti metrové tyče s nacvaknutím ze země, mám na mysli taková ta udělátka cca 50 cm - tam to beru tak, že menší člověk líp dosáhne a cvakne si. (z placatky si může cvaknout taky :-) )
Slezecodpovědět 
 Re: První preso14:22:22 11.07.2019
To je ale naprosto stejný jako šáhlo. Je to šáhlo, akorát z lana... Tohle je prostě TR části cesty. Jediný čistý cvaknutí předem je vylízt k tomu odspoda, cvaknout rukou a zase slízt na zem, To pak není TR ale OS/RP/ příp. PP pokud tam preso už je...
odpovědět 
  Re: První preso14:23:30 11.07.2019
Resp. je úplně jedno jestli to našáhluju klackem nebo takhle nahodim lanem..
odpovědět 
   Re: První preso23:38:30 11.07.2019
kolik takových videí jsi už viděl?

U takhle těžkých cest se jedná o naprosto běžnou praxi, neni co řešit.
odpovědět 
    Re: První preso01:17:19 12.07.2019
Myslím že to běžná praxe není. Zajímalo by mě názor Adama to je takový poctivej přelezce
háčkoodpovědět 
     Re: První preso08:21:40 12.07.2019
Je to normální. Nerozumíš tomu. Co lezeš za čísla?
Esusodpovědět 
      Re: První preso08:50:48 12.07.2019
Stalo se to normalnim. Snizuje to hodnotu sportovniho prelezu - snizuje. Ono kdyby se lezlo poctive na RP s cvakanim expresek, tak by ty cisilka taky nejspis nepadaly tak, jak padaji.

Ani jako softmoverka se nechci pri lezeni zrakvit a tak koukam, kam lezu. A kdyz mam pocit, ze na cvaknuti prvniho nemam, tak tam nelezu, cest je vsude na vyber dost.

Lze si akorat kazdej sam sobe do kapsy, viz. Kolouchova.

Howgh,

Lenka K.
Lenka K.odpovědět 
       Re: První preso08:56:38 12.07.2019
To jo, částečně máš pravdu. Ale proč nepřejícně snižovat jeho výkon komentářem. Týpek má všechny cesty předtím má cvaklé odspodu a u jedné to najednou někomu vadí. Všimli jste si toho šutru dole. Hoďte si tam záda a asi to nebude košér.
Esusodpovědět 
        Re: První preso09:21:24 12.07.2019
Hlavně. Je to přelez PP. To znamená, že tam má už předem nacvakaný presa a pak to leze už bez odsedu, bez chytání se presek, bez toho, že by si dolezl k prvnímu jištění a potom se z něho nechal slanit a pak to už takto jištěný lezl odspodu atd. apod. Prostě jen po skále odspoda až nahoru s tím, že cvaká lano do presek jen kvůli zachycení případného pádu a to až při lezení samotné cesty. A je úplně na něm, odkud ty presa cvaká! Včetně prvního.
Stát dole pod skalou je vlastně začátek cesty. A když to z té pozice dokázal cvaknout (bez odsedávání, slaňovaní se z toho, chytání presa atd.), tak je to v pohodě.
No a on to přesně tak přelezl. Takže je to čisté PP.
Metodějodpovědět 
         Re: První preso09:36:21 12.07.2019
Nesnižuji. Naopak tento způsob, resp. to, když si tam vyleze a zase SLEZE na zem, vyklepe namáguje a jde znova, mi příjde fér. Šáhlem jsem myslel onu teleskopickou tyč, kterou použiješ ze země a nemůžeš s ní lézt (na rozdíl od pískařského šáhla = delšího "ztopořenýho" presa, které se ti houpe na sedáku pro případ nouze největší). Youtube je plný přelezů jurských devítek desítek, kde maj borci šáhlem cvaklý třeba 4 presa (=půlku cesty) a považují to za čistý PP přelez...?! :-(
Jirkaodpovědět 
          Re: První preso10:09:25 12.07.2019
To je odvážné tvrzení. Pokud je toho zdokumentováno na Youtubu hafo, tak sem prosím hoď odkaz na alespoň jedno video s odkazem na zapsání tohoto pokusu jako PP. Jinak akorát říkáš kraviny.
Mirekodpovědět 
           Re: První preso11:25:32 12.07.2019
Mirku, nemám na to čas to hledat. Ale přečti si třeba článek, tuším, z předposlední Montany s názvem "Americký onsajt" nebo tak nějak...je to sice z USA a ne z Jury, ale podstata je dost podobná a očividně se nejdná o ojedinělé případy (cesty obtížnosti tak 7a-7c)...
Jirkaodpovědět 
       Re: První preso09:49:11 12.07.2019
Naprostý souhlas. Je sakra rozdíl lézt, i když jen kousek, s už nacvaklým presem někde nad sebou a kolem tohoto presa profičet dál a muset si to preso cvaknout. Stejně tak je sakra rozdíl lézt něco, kde sou už nacvakaný presa a cvaká se jenom lano v porovnání s tím, kdy musím sundat preso ze sedáku - cvaknout preso a pak teprv cvaknout lano. To si to kolikrát sakra rozmyslím...zdržet se ve cvakací pozici 2 vteřiny nebo 5 může rozhodnout jestli vylezu nebo ne. Argumentace, že u takto těžkých cest je to zvykem, neobstojí. Zvykem se to stalo. Ale až někdo tyhle těžký cesty poleze s tím, že si tam bude teprv nadávat svoje presa, pak to bude o dost hodnotnější přelez, než s tímto technologickým dopingem. Jasně, borci co lezou tradičně a "po svým" to už je úplně jiná liga.
odpovědět 
        Re: První preso10:22:57 12.07.2019
ono, to že první přelez cesty je PP a ne RP je asi už ok. nějaké ty kotle prostě ani cvakat nejdou, nebo jen tak tak cvakneš lano do presa. ale máš pravdu, pokud to někdo dá opravdu RP, je to jiná liga. další věc je, že se převislé těžké cesty špatně vycvakávají (a taky nacvakávají) a presa tam jsou stabilně...bereme li v úvahu, že cestu lezec proleze od země ke slanáku, je to ok. ale proč mít nacvaknuté lano v 1. presce - ještě jsem se stím úplně nesžil. když na to nemám, tak to nelezu. prosazujeme odvážný styl v lezení. v jiných zemích na západ od nás ale tohle už neřeší...další věc je, že na písku u nás to může dělat sakra rozdíl mít cvaknuté první v 6metrech a dělat pod ním nepříjemné kroky s rizikem pádu od kamení navíc s tím, že písek občas usolí, ulomí se...
šamanodpovědět 
         Re: První preso12:10:25 12.07.2019
O teto problematice jsem jednou slysel mluvit sviste a rikal neco ve smyslu "nacvakavani presek je v jenom logistika, ja vsechno lezu s nacvakanyma, proc bych se mel zadrbavat nacvakavanim v tezke ceste kdyz jde o to vylezt v kuse" samozrejme to neni doslovna citace. Dle me ma pravdu, nacvakavani presek v cistem RP samozrejme tezsi je, ale je to obdoba toho rict ze jsem cestu mel tezsi protoze jsem u kazdeho presa cekal tricet vterin ve visu. proste logistika ktera z hlediska lezeckeho pohybu je nedulezita. nikdo nepopira ze vylezt cestu RP je tezsi nez PP, ale z lezeckeho hlediska je to fuk, akorat ukazete ze mate lepsi vytrvalost. a castecne je to taky vecny spor o nazvoslovi, RP a PP se v tezkych cestach uz moc nerozlisuje. Je pro me naprosto prapodivna predstava ze cestu vylezu PP a pak se jeste budu zabyvat RP prelezem s nacvakavanim.
ondraodpovědět 
          Re: První preso13:14:28 12.07.2019
nechci tě brát za slovo, ale "akorát ukážete, že máte lepší vytrvalost" = a není právě ta vytrvalost přesně to, co řadě lidí brání vylézt OS, RP, PP cestu na jejich maximu? Je... každej kdo leze ví, jak, velký rozdíl dělá to, přiletět na hranici svého maxima k presce, bleskurychle ji cvaknout a valit dál a nebo se tam muset nějak na pár vteřin zafixovat a cvakat nejdřív preso do jištění. Takže ne, není to jenom logistika, je to neoddělitelná součást celého sportovního výkonu. ze stejného rance, jako když na skialpech vyšlapeš kopec napadaným půlmetrem sněhu a nebo stopou, kterou už tam prošláplo x lidí před tebou.
odpovědět 
           Re: První preso13:53:29 12.07.2019
ahoj,

ja ale nepopiram ze RP je tezsi nez PP, jenom rikam ze PP je validni styl prelezu, a RP tezsi jenom logistikou, kdy musis cvaknout presku, coz se samotnym lezeckym pohybem souvisi pramalo, ukazes jen lepsi vytrvalost/taktiku. to ze te nacvakavani presek neco stoji a muzes pri tom spadnout nebo ti natece vic, to je jasne, ale jak jsem rikal je to stejne jako bys u kazdeho presa udelat 10 sekund visu a rikal ze jsi lepsi nez ti co to maji RP. Ano, jsi lepsi, ale z hlediska prelezeni cesty to nema vliv. ja chapu co rikas, souhlasim s tim, nicmene to nic nemeni na tom ze pro uznani vylezeni cesty je PP dostatecne a naprosto chapu lidi co se nechcou s..t s vecnym nacvakavanim /vycvakavanim pres v projektu kvuli technikalii RP/PP. V analogii s tebou je to jako rict ze chlapek co ubehne maraton s 20 kg baglem je lepsi nez ten co ho ubehne bez. ano je, ale nakonec oba ubehli maraton a ten bez baglu si to pravdepodobne uzil vic.
ondraodpovědět 
  Re: První preso14:47:05 12.07.2019
pak je to RK jako u Kurta Alberta
odpovědět 

 roztomilé10:48:37 12.07.2019
Tady to vypadá jak když se pod článkem o kvantový fyzice a novinkách z CERNu roztrhne pytel s příspěvky převážně od děcek z mateřský školky...
odpovědět 
 Re: roztomilé13:50:26 12.07.2019
Hehe, tak to je presny, taky se dost bavim :D
odpovědět 
  Re: roztomilé15:26:39 12.07.2019
jo :)
judovanaodpovědět 
 Re: roztomilé15:41:31 15.07.2019
Nejvíc příspěvek z mateřské školy je ale ten tvůj. Zevšeobecňující, nekonkrétní - není z něho patrný, který příspěvky jsou ty z mateřský školy a který jsou v pohodě. Ani jedni, ani druzí nemůžou nějak zareagovat, obhájit se , poslat tě doprdele atd., protože nikdo neví, co se ho vlastně týká. To může vytvořit neoprávněnou frustraci, nebo naopak neoprávněný pocit zadostiučinění. Možná jsi to napsal v dobrý víře, možné ne. Jestli jo, tak věz, že tohle nikdy nebude fungovat, vzhledem k nekonkrétnosti tyhle shazovací příspěvky ničemu nepomůžou, naopak, akorát nasírají a potenciálně roztáčí začarovanej kruh trollení. Prostě je to trolling, nic víc. S takovým příspěvkem jdi doprdele. Já si ani nemyslím, že jsi to psal v dobrý víře, spíš jsi to napsal jen proto, abys dal najevo, jak ty seš chytřejší, cool a nad věcí, jak se bavíš plkáním těch "blbců".
odpovědět 
  Re: roztomilé13:47:11 16.07.2019
postrelena husa :)
tvuj jezisodpovědět 
   postřelené :-))) huse14:36:29 16.07.2019
Haha, ani náhodou, ty trdlo. Nenapsal jsem totiž ani jeden z těch příspěvků. A říká se potrefená husa.
odpovědět 
    Re: postřelené :-))) huse16:29:41 16.07.2019
13:14:28 12.07.2019 napsala postrelena husa co se pak rozkejhala.
tvuj jezis te vidiodpovědět 
     Re: postřelené :-))) huse17:46:00 16.07.2019
Ne, to jsem fakt nepsal já. Ostatně jsem to napsal jasně - nepsal jsem nic z těch příspěvků. Myslím, že i člověk s lehčí mentální retardací by to byl schopen pochopit, ale ty ne. V čem je problém?
odpovědět 
      hobluj00:12:45 18.07.2019
přidej podpis nebo parafu pro méně geniální nebo spíš nejasnozřivé a bude to cajk, ne? Nějaký iniciály zvládnou i předškoláci, tak se nestyď, máš na to.
T.tjodpovědět 
       Re: hobluj14:27:57 18.07.2019
Když argumentuješ tím předškolákem - mi předškolák zvládne pochopit význam slov "já jsem to neudělal". To bys ale musel zapojit mozek, aby ti to došlo :-D
odpovědět 
        Re: hobluj16:50:50 18.07.2019
bez podpisu jsem soucasti bezobsazne nerozlisitelne stoky anonymu, me argumenty lze tezko brat vazne, pripadne jim vubec verit. bez podpisu jsem jedno z proplouvajicich lejn ve stoce, mel si pravdu Jezisi. prominte kluci
odpovědět 
  mnoho slov17:08:38 16.07.2019
Hele, psal jsem to ja. A kdo uz nejakou dobu leze a je v obraze, ten to pochopil.
A deti z materinky? No ty se holt obcas vztekaj uplne nesmyslne. Ale to patri k veku a prejde to samo.
T.tjodpovědět 
   Re: mnoho slov17:48:02 16.07.2019
:-DDD "Hele, psal jsem to ja."

Tak to jsem se zasmál. A co jako? To je přece úplně jedno, kdo konkrétně to psal. To s těma dětma z mateřinky na ten tvůj úvodní nanručenej blábol sedí, tos trefil :-D
odpovědět 
    Re: mnoho slov01:03:55 17.07.2019
jj, trefování mě baví a pobavil jsem víc lidí, což mě těší. Tys taky pobavil, myslim že jsme sehranej tým. Tak zas někdy.

Nebo tam máš ještě něco? :-D
T.tjodpovědět 
     Re: mnoho slov14:33:35 18.07.2019
:-D nepochybuji, že zrovna tahle trefa tě fakt nepobavila. Ani lhaní v tvém repertoáru nechybí, jak vidím. Takže ty seš zoufalec, kterej neváhá zesměšňovat jiné lidi jen proto, aby si zvýšil sebevědomí tím, že pobaví lidi v anonymní diskuzi.
odpovědět 
      Re: mnoho slov00:39:30 19.07.2019
smekám, tos poznal podle písma, viď?

protože ti to zatim nedošlo, tak polopatě: kdo nějakou chvíli leze, ten pochopil smysl mé původní reflexe, nikoli autorství, na kterém fakt nikomu nezáleží. Neboj, neztrapňuješ se. Vyzrálejší lezec se přece nebude povyšovat nad ty, kteří jsou zatím míň v obraze. Ale na tom si z některých vystřelit, když si o to říkaj, nevidim nic špatnýho, humor je kořením, který v životě nesmí chybět.

Jestli tam máš ještě nějaký moudra, sem s nimi, internet snese všechno a byla by škoda, kdybys nás neobohatil.
T.tjodpovědět 

 čisté PP14:54:12 12.07.2019
Dal to úplně čistě PP. Kdo to nechápe tomu není pomoci.
Katoodpovědět 
 Re: čisté PP21:11:40 12.07.2019
Dobrá první cvaklej předem je aktuálně PP. A když si cvaknu druhej, bude to taky PP? Předposlední taky? A slaňák, furt čistý PP? Začínám v tom mít trochu hokej, jsem si myslelo že PP je cvakání při lezení a můžu si slízt dolu orazit a našáhlovat že PP fakt neni.. Ale doba se holt mění.
odpovědět 
  Re: čisté PP22:05:33 12.07.2019
Kdo to nechápe tomu není pomoci.
odpovědět 
 Re: čisté PP21:33:49 12.07.2019
Video nemusí byť z prelezu, pri precvaknutí prvého sa istič može dať bokom a nehrozí že nanho lezec padne a nezavadzia pri nástupe, hodnota prelezu pri RP je samozrejme vyššia, to zohladnuju aj denníčky v počte bodov.
odpovědět 
 Re: čisté PP15:06:09 16.07.2019
Pomoci není tobě, tady se totiž vůbec nevede diskuze o tom, jestli to je, nebo není PP.
odpovědět 
  Re: čisté PP22:14:04 22.07.2019
Psal jsem že je to ÚPLNĚ ČISTÉ PP. Ne že to je prostě jen PP. To znamená žádný vojeb! O čemž se tu především diskutuje.
Ještě jednou pro blbý. Je to úplně čisté PP. Žádný ojeb. Vůbec žádný ojeb. Kdo tohle nechápe, tomu není pomoci.
čistý pépéčko bez ojebuodpovědět 

 Tady zas bude nabliti07:24:23 13.07.2019
By mě zajímalo kolik super tradičních zastánců super tradičního PP má vylezeny alespoň super tradiční action dírect. Vlastně nezajímalo. Odpověď je nula. Připomínate nejlepší fotbalisty po šichtě v pátek v osm po desátým pivu.
Jenikodpovědět 
 Re: Tady zas bude nabliti07:29:16 13.07.2019
Sobota ráno, se tak nerozčiluj, přece si nebudeš kazit den.
odpovědět 
  Re: Tady zas bude nabliti07:37:42 13.07.2019
Není důvod. Dorazím snídani. Zabalím spaní a jdu lézt. Jen mě vždy pobaví naše specifická Česká vlastnost. "Já bych to za ty prachy trefil už z půlky". Prostě se dnes leze PP tak, že si lidi cvaknou první na kovboje nebo sahlem. Protože si cení života svého, jističe i svých blízkých. Pro mě je to ok. Je to sportovní lezení. Ne sportovní pokus o sebevraždu. Btw bouldrmatka na rovném nástupu s trema chytači pod prvním se určitě taky zakazuje. Radši ať jdou lidi lézt a řeší si svoje lezení. Debata, že je RP těžší než PP... Ano OS je těžší než na dvanáctý pokus udolany TR. 😁😁😁
Jenikodpovědět 
   Re: Tady zas bude nabliti08:22:10 13.07.2019
Tak si to uzij, ja dorazim snídani a jdu makat,
odpovědět 
  Re: Tady zas bude nabliti12:26:30 16.07.2019
Když mu přeješ, aby si nekazil den, tak proč mu ho schválně kazíš? Ty seš taky dílo, viď. Neboj, každýmu je jasný, že to od tebe nebyla upřímně míněná starost a rada, ale jenom popichování.
odpovědět 

 8b+/8c17:07:34 14.07.2019
To je jasný 8b+/8c. Jsem to viděl na videu a kluci to říkali. Takže asi tak
odpovědět 
 Re: 8b+/8c10:24:10 15.07.2019
Voe, presne tak.. Maximalne.
odpovědět 

 první cvaknutí23:36:57 14.07.2019
Jsem napřed četla diskuzi, až pak koukala na video. Z diskuze jsem měla dojem, že to první preso našáhloval... No nešáhloval, že? On ji prostě cvakl :-) Nepoužil žádné další technické umělé pomůcky, nechytil se presky, nenacvakl mu jí nikdo jiný. Definice volného lezení je, že k výstupu použijeme pouze skálu, což udělal. Situace - stojím uprostřed cesty na polici a stejným způsobem si nacvaknu presku o něco výš - hákuju? Šáhluju? Neřekla bych.
Tolik pro puntičkáře. Podle mě řeší opravdu jen lidi, kteří se s těžkým sportovním lezení nesetkali. Vždyť často bývá první bh kvůli jističi nebo vedení lana, nikoli kvůli pádu... Prostě se to neřeší.
feuodpovědět 
 Re: první cvaknutí15:12:18 18.07.2019
Párkrát jsem nahazoval kruh dvoumetrovou smycí nebo i slaňák třímetrovou vlnou z lana. Doteď jsem si myslel že to byl vojeb, ale ted zjišťuju že jsem to cvakl čistě :D
odpovědět 
  Re: první cvaknutí22:27:10 18.07.2019
Nahazoval myslis jako zes tou vlnou procvaknul karabinu/expresku?
Feuodpovědět 

 kokoti15:22:04 18.07.2019
Já se z těch komentářů jednou pobliju. To musí být nějaký hec ze strany redakce lezce, nebo to není možné, aby byli lidi takoví kokoti
belinaodpovědět 

 Foto dne:

Lezení nad Monacem
 Databáze cest:
Všechny cesty (173439)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Brocotomia 7a Margalef
El Trucu Ye Apretar 7c/7c+ Margalef
PPL 7c Margalef
Llegar Y Besar El Santo 7a Chulilla
Paluis 5c Olba
Nově komentované:
Černá Perla XIIa Labské Údolí - Pravý Břeh
Tanta Guasa 6c Jérica
Bella Duracella 6b Leonidio
Super Bibe 6b+ Leonidio
Gaia 8b Kalymnos

 Nově v diskusi:
Lano Beal Karma 9.8mm | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco |

 Nové komentáře:
Re: Údržba skal - správci | Černá Perla | Koleno od Kozy | Re: Údržba skal - správci | Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Manažer | není |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (124)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (104)
Mauritánie – únor 2024 (19)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (16)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (8)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (5)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (2)
Zemřel Pit Schubert (2)
Video: Adam Ondra radí, jak při lezení používat koleno (2)

 Nově v inzerci:
Prodám nevyužitý matroš. | Bunda Arcteryx Alpha GTX Pro | Skialp set Lusti 177 + Dynafit + Colltex | Prodám nevyužitý matroš. | Švýcarská dálniční známka 2024 | Čelovka PETZL ACTIK CORE 350 lm + Pouzdro NOCTILIGHT | Různé: VÝŠKOVÉ PRÁCE NASTÁLO V PRAZE 320- 480 Kč/hod 59 000 až 7 | Dětský sedák Simond - celotělový | Trip spanelsko | Péřovka North Face |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 124 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 130 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 135 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 116 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.