LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   OS nebo smrt!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Trojan 12471
3.Šindel 12306
Bouldry:
1.Volf 11153
2.Stráník 10825
3.Stráník 10803
Hory:
1.Groš 7918
2.Punčochář 6708
3.Černý 6708

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5517 lezců
1086730 cest
Nové přelezy:
El Tractor 7c+
Panel 7C
Maloskalsk 7C
To Pal Nio 7b
Gaia 8b
Smutná Lid 7C
Bandita 7C
Tropicana 5.12d
Neuropatol XIa/XIb
Paranormál Xb

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Jeseníky: Pokuta 20.000 Kč, 2 horolezci lezli v rezervaci

Pokutu v celkové výši 20.000 Kč udělila minulý týden Agentura ochrany přírody. Prohřešili se dva horolezci, kteří s mačkami, cepíny a lanem lezli ve Velké kotlině v národní přírodní rezervaci Praděd v Jeseníkách. Uvedla to Agentura ochrany přírody v tiskové zprávě.

Zde je její plné znění:

"V minulém týdnu se dva členové horolezeckého svazu vydali s mačkami a cepíny do centra Velké kotliny v národní přírodní rezervaci Praděd. Věnovali se celodennímu zimnímu lezení na laně v místě, kde přesně před rokem tragicky zahynul mladý skialpinista. Vyrazili přesto, že si byli zákazu vstupu do rezervace předem vědomi. Důvodem omezení vstupu je zde vedle ochrany jedné z nejcennějších lokalit Jeseníků také hledisko bezpečnostní. Jedná se totiž o nejaktivnější lavinový prostor v Jeseníkách.

„Při odchodu z lokality jejich totožnost zjistila stráž přírody. Protože ochrana přírody spolupracuje s Policií ČR, byla v dosahu i její hlídka. V tomto týdnu dostali pokutu v celkové výši dvaceti tisíc korun. Velkou část přestupků přitom řešíme domluvou, protože víme, že lidé mnohdy dělají chyby pouze z neznalosti. V tomto případě ale horolezci při projednávání přestupku uznali, že o zákazu vstupu věděli předem,“ konstatuje Petr Šaj z Agentury ochrany přírody a krajiny ČR. 

Stejně jako v minulých letech budou nejcennější partie Jeseníků pravidelně hlídat ochránci přírody společně s policisty. Takto kombinované terénní hlídky se velmi osvědčily a jsou pozitivně vnímány značnou částí veřejnosti. Vedle ochrany přírody je to i prevence proti zbytečným úrazům.

„Chráněná krajinná oblast Jeseníky má 740 kilometrů čtverečních, po většině území mohou lidé chodit bez jakýchkoli omezení. Ty nejcennější partie – národní přírodní rezervace, kam se kvůli zachování zdejší přírody může jen po značených cestách, tvoří jen 5 % celé CHKO. Mnozí lidé mají pocit, že pokud je sníh, mohou kamkoli. Svou jízdou ve volném terénu ale hranami lyží poničí množství odrůstajících mladých stromků a ruší vzácné druhy živočichů ve velmi náročném zimním období,“ vysvětluje Petr Šaj. 

Základním a společným pravidlem pro pěší, skialpinisty, běžkaře, snowboardisty a další je respektovat celoroční zákaz vstupu mimo značené trasy v národních přírodních rezervacích (široká oblast Pradědu, Šerák - Keprník, Králický Sněžník, Rejvíz, Skřítek). Při dodržení tohoto pravidla se turisté vyhnou i nebezpečným lavinovým katastrům. Současně také platí ustanovení lesního zákona (v celé CHKO i mimo), kde je v lesích zákaz pohyb na lyžích (na kole, na koni, na saních) mimo lesní cesty a značené trasy.

„Doporučení je jednoduché – plánovat výlet s rozumem, s ohledem na aktuální situaci a své schopnosti a možnosti. V Jeseníkách je velké."



Foto Velká kotlina, Petr Šaj


Viz:

www.ochranaprirody.cz

Standa Holec   [úpravy] 10:26 22.01.2022Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ?11:45:48 22.01.2022
Tam je nějaký lezení? Za kolik to je?
Tomášodpovědět 
 Re: ?11:50:15 22.01.2022
to je spis cvicnej sneho mix s kratkym ledokamenlomomem. Ale rozbit cifernik si tammuzes.

Odpoved pro tebe je ne, nic na lezeni tam neni :)
judovanaodpovědět 
 Re: ?11:58:39 22.01.2022
No za 20000, to tam píšou.
Heheodpovědět 
 Re: ?13:14:31 22.01.2022
Doufám, že alespoň lezli na prádelní šnůře, když už si hráli na horolezce ;)
Bdaodpovědět 

 Fik12:44:51 22.01.2022
Ideální stav.
V případě že vědomě porušuji platnou legislativu a ohrožuju život svuj notabene někoho dalšího ve skupině a ještě se k tomu bez problému přiznám, mít ulitou výplatu bokem na každou jednu takovou akci/os.
Jsou to ty samé výdaje na výlet jako náklady na benzin.
odpovědět 

 ...13:23:17 22.01.2022
Předpokládám individuální členové, kteří si myslí, že mají členství tak machrujou, že jsou z ČHS nebo co? Naopak bych jim dal ještě větší pokutu, že vědomě porušují zákaz a jako členi ČHS by měli taková pravidla ctít a ještě bych je exemplárně potrestal na ČHS a nebo rovnou výkop. Svojí zabedněností hážou takovouhle kravinou špatné světlo na ostatní.
Pročodpovědět 
 Re: ...09:02:26 02.02.2022
Tebe bych chtěl mít v práci! To bych opravdu nevydělal ani na chleba. :-)))
Edaodpovědět 
 Re: ...09:02:32 02.02.2022
Tebe bych chtěl mít v práci! To bych opravdu nevydělal ani na chleba. :-)))
Edaodpovědět 

 Co provedli15:35:41 22.01.2022
Napáchali prokazatelně nějakou škodu? Předpokládám že ne, takže zase jenom buzerace.
Nemoodpovědět 
 Re: Co provedli17:00:25 22.01.2022
Kdyby "napachali škodu" tak to jde do trestněprávního řizení a pochuta může být několikanásobná
odpovědět 

 Hmm. polezenicko dpc16:14:06 22.01.2022
No zbohom... 20 tyciek za prechadzku v prirode? Inak, tiez by ma zaujimalo co a kde sa tam lezie na tej somalskej luke. Takto ne..be ani slovenskym ochranarom veru.
Michalodpovědět 
 Re: Hmm. polezenicko dpc18:51:18 22.01.2022
V rámci Jeseníků jedna z nejcennějších lokalit. Navíc dobře dostupná pro ochranáře a z cesty je tam docela vidět.
odpovědět 

 Vyrezavani nepuvodnich drevin17:23:36 22.01.2022
Uzaviram sazku, do kolika let probehne ve Velkem kotli akce vyrezani nepuvodnich drevin za ucelem obnovy puvodni druhove skladby. Motorove pily, traktory, krovinaky, tak jak to zname v rezii CHKO v nejprisneji strezenych castech NPR Praded :-)
Za penize v Praze dum....
odpovědět 
 Re: Vyrezavani nepuvodnich drevin17:37:55 22.01.2022
Likvidace porostů kleče (v Jeseníkách nepovodní dřevina, vysazovaná z důvodo "protilavinových"), na což asi narážíš, byla velmi dobře odůvodněna a veřejnosti průběžně vysvětlována. Přečti si nějaké práce od Jeníka, nebo obecně něco o Velké kotlině a můžeš se pak zapojit do diskuze poněkud více informován a s použitím relevantních údajů. Přeji pěkné čtení/studium.
KoReodpovědět 
  Re: Vyrezavani nepuvodnich drevin19:27:05 22.01.2022
Ty mi připomínáš Hřiba, ten si taky mysli, že je nejlepší primátor v EU.
odpovědět 
   Re: Vyrezavani nepuvodnich drevin20:05:05 22.01.2022
Sice nevím, čím ti moje víceméně faktická poznámka připomína Hřiba, ale jako voliče Pirátů jsi mě tím srovnáním potěšil. Děkuji
KoReodpovědět 
    Re: Vyrezavani nepuvodnich drevin08:13:14 23.01.2022
Dle tvého slovníku to nebylo složité. Každopádně některé věci si musí člověk prožít, bohužel v tvém případě a v případě Hřiba to odserou i ostatní.
odpovědět 
     Re: Vyrezavani nepuvodnich drevin09:42:08 23.01.2022
Prožil jsem si toho dost, v životě i v horách, ostatně nejsem už nejmladší. Obdivuji tvoji schopnost z několika vět neznámou osobu prokouknout. Možná se potkáváme v metru, nebo někde jinde v pražském provozu, ale určitě bych to já po pár slovech takhle nedokázal. Ale nemám dojem, že za mě někdo něco odsral. Svoje problémy jsem si vždy vyřešil sám. Obecně teď spíše vidím, že si to odsráváme za partu kolem sekty Svědkové Babišovi.
KoReodpovědět 
      Re: Vyrezavani nepuvodnich drevin05:06:14 24.01.2022
No jestli jsi takový odborník jako náměstek za piráty na MZ, jehož jedinou kvalifikaci je pořádání eventu v ML, tak potěš koště. A stav se za vašim dalším odborníkem přes knihy…
odpovědět 
      Re: Vyrezavani nepuvodnich drevin05:12:41 24.01.2022
Půjdete na frontu bojovat proti Rusku?
odpovědět 
   Re: Vyrezavani nepuvodnich drevin11:58:41 26.01.2022
A něco k tématu nemáš?
Jirkaodpovědět 
  Re: Vyrezavani nepuvodnich drevin12:33:07 23.01.2022
Jo, stejně dobře oddůvodněná byla před lety i výsadba té kleče, kterou dnešní nástupci zase oddůvodněně vyřezávají.



retezodpovědět 
   Sudety rulez00:03:31 24.01.2022
Nejen Alvatergebirge. Úplně stejně i Riesengebirge.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Sudety rulez15:52:56 24.01.2022
Přesně tak. Každá generace lesníků a dnes i ochranářů má nový recept, co je správné a je nezbytné provést, aby jejich nástupci řekli všechno špatně, musíme to udělat úplně jinak.

Riesengebirge jsou dnes klečí zarostlé úplně nechutně. Kleč obsadila poslední biotopy zdegenerovaného tetřívka, který chudák čeká na smrt v lavinových karech. Taky poté, co se odsířily elektrárny tam nové smrčky rostou v takové hustotě, že lesem neprojde ani srnka.

retezodpovědět 
  Re: Vyrezavani nepuvodnich drevin11:10:00 25.01.2022
Jsem star, ale ještě se dožijí mnoha duševních kotrmelců ze strany ekologů. Další generace to mýcení zkritizuje a zjistí, že to Němci udržovali s kravami a ovcemi líp.
odpovědět 

 Hnus17:37:09 22.01.2022
Takze AOPK nove ochranuje asi i ohrozeny druh homo sapiens… super hned jsem klidnejsi. Chce se mi z vas zvracet.
jjodpovědět 

 10000/os18:42:27 22.01.2022
Prostě jako hrnout kilem obci. Víš že je tam pade a jedeš kilem? Počítej s možnými následky. Můžou tě chytit a taky nemusí. Ale když chytí, zaplatíš. Dneska lezou v zakázané oblasti, zítra v case hnízdění a pozítří na mokrým písku. Top rope, co kdyby to uletelo. Proč? Protože prostě chtějí a nikdo je přece nechyti.
 Tunnyodpovědět 
 Re: 10000/os10:05:06 23.01.2022
Díky takovým jako ty, náš krutofašismus sílí.
To mě nikdá nenapadlo, že budu se slzou v oku vzpomínat na dobu normalizace
odpovědět 
 Re: 10000/os10:08:06 23.01.2022
Jo, přesně tak. A za měsíc za dva znásilněj společně malýho chlapečka za použití nemohoucí starý babičky. Tak to většinou probíhá. Oškubat je a na lucernu s nima.
A ty bys byl dobrej kandidát třeba na prezidenta, nechceš? Máš takový jasný a dobře čitelný postoje, fakt bych tě rád volil a určitě bych nebyl sám!
spravedlivej soudce Lynčodpovědět 

 Co na to ČHS?08:30:13 25.01.2022
Dobře jim tak, ještě to mohli online vysílat, aby byli víc vidět.

A co na to disciplinární komise ČHS? Dát jim třeba povinou brigádu.
bobanodpovědět 
 Re: Co na to ČHS?10:00:55 25.01.2022
A proč by to ČHS dělal? Nebude si řezat větev sám pod sebou, protože pak by začali ubývat členové. Výhoda členství žádná není, lézt a chodit po horách se dá i bez ČHS, tak na co riskovat další postih? Hele, když dělám podobné věci, tak výši pokuty automaticky kalkuluji do nákladů na akci. Když narazím na ochranáře a někdo mne chytí, peníze jsou připraveny, když ne, je to fajn bonus navíc. A je jedno, zda to jsou lyže v zimě nebo kolo v létě (řada omezení a zákazů je nesmyslná a vznikla kvůli problémům, které jsou relevantní třeba v hlavní sezoně, ale ne ve všední den mimo sezonu). Takže potkám ochranáře/stráž, dostanu vynadáno, sem tam i zaplatím pokutu a život jde dál. Ale proč bych se měl nechat ještě buzerovat od nějakého svazu, který vůbec nepotřebuji?
odpovědět 

 Jak se do lesa volá11:06:42 25.01.2022
Je to sranda. Před pár lety tam byly pastviny. A teď se za procházku po zimní louce rozdávají pokuty. A vedle tomu kraluje ekostavba "Dlouhé stráně". Hold jsou ochranáři poněkud schizofrenní. Jen bych se nedivil, kdyby takový dobroděj dostal, samozřejmě po šichtě, po tlamě.

odpovědět 
 Re: Jak se do lesa volá19:13:20 25.01.2022
Jsi moc negativní, vše přece bylo vysvětleno a vůbec jak se jmenuješ…
odpovědět 
 Re: Jak se do lesa volá13:41:01 26.01.2022
Výstavba Dlouhých Strání začala v roce 1978 - takže předhazovat to ochranářům pro srovnání je dosti mimo, že? A těch pár let, co tam byly pastviny, je pro zajímavost kolik?
Jirkaodpovědět 
  Re: Jak se do lesa volá19:54:25 26.01.2022
Tak je na čase aby správa CHKO iniciovala zbourání té elektrárny a uvedení kopce do původního stavu. Tam, kde je vysílač a elektrárna, tak tam opravdu horolezci škodu způsobí minimální.
Čvachtaodpovědět 
   Re: Jak se do lesa volá14:35:03 31.01.2022
Souhlas. Taky proto tam, kde je elektrárna, není národní přírodní rezervace. Chlapci ale lezli v rezervaci.
Jirkaodpovědět 
  Re: Jak se do lesa volá08:51:43 27.01.2022
V oblasti se jistě páslo do konce 2. sv. války. Jak to bylo po válce nevím. Pastva byla zakázaná po vyhlášení rezervace. Dneska se na některých místech znovu opatrně provozuje, protože se ukázalo, že mizí vzácné rostliny vázané na pastevní hospodářství. Dokonce se v některých územích "pomístně" těžkou mechanizací narušuje vegetační pokryv... Nezbývá než konstatovat, že bezzásahovost nemusí být tak úplně bezzásahovitá. Zdroj https://jese niky.ochranaprirody.cz/res/arc hive/423/069326.pdf?seek=1562155652
motákodpovědět 
   Re: Jak se do lesa volá12:49:27 27.01.2022
Asi tak.. Teď daj dvěma kolíkům který přešli zimní louku a poctivě přiznali že o zákazu věděli drakonickou pálku jako výstrahu pro ostatní a za půl roku tam vymyslí poslat ženijní tank aby vzácná kytka měla podmínky který vznikly zplundrováním při stavbě elektrárny a už to zarůstá. Kocourkov hadr.
odpovědět 
  Re: Jak se do lesa volá08:16:15 31.01.2022
Správa CHKO byla i před rokem 1978. Takže to zcestne není.
odpovědět 
   Re: Jak se do lesa volá14:31:59 31.01.2022
Jo takhle, jako že tam sedí stále ti stejní lidi? Pochybuju. Nebo že máme stále stejnej zákon? Nemáme. Byla to jiná doba, a to že tehdy prošla stavba elektrárny, nemá nijakou souvislost s tím, jestli je dneska v pořádku lezení v zakázané zóně.
Jirkaodpovědět 
    Re: Jak se do lesa volá08:04:08 01.02.2022
Je to stále stejná CHKO. Tak kontinuita tu je. Nemám pocit, že ochranáři iniciují odstranění těchto staveb. Jen se zbaběle vybíjejí na pár lidech a nazývají to ochrana přírody. Věř tomu, že odstranění všech staveb a silnic z rezervace by přírodě prospěla víc než pokuta dvěma letcům. Ale na to pánové ochranáři nemají koule.
odpovědět 
     Re: Jak se do lesa volá19:45:43 05.02.2022
Nemáš pravdu.
odpovědět 
  Re: Jak se do lesa volá19:42:46 31.01.2022
Máš pravdu, v rezervaci je trafostanice, vysílač a cesta k němu. To taky správa CHKO trpí.
odpovědět 
 Re: Jak se do lesa volá09:33:01 29.01.2022
To co jsi tady naznačil je na tepláky, něco si o tom zjisti a to že se nepodepíšeš, neznamená, že jsi nezjistitelný.
Strážceodpovědět 
  Re: Jak se do lesa volá10:33:10 29.01.2022
Ty si vem tepláky a běž vyhrožovat svý starý, ubožáku.
odpovědět 
  Re: Jak se do lesa volá21:44:03 30.01.2022
Proč na tepláky? Dát člověku po tlamě, takovou drobnost bys někoho zavíral? To je dost zbabělý přístup k životu.
odpovědět 
   Re: Jak se do lesa volá07:25:49 31.01.2022
Jde o to, že bys napadl úřední osobu v souvislosti s výkonem funkce, tolik zákon.
Jinak samozřejmě internetovejch hrdinů je celá řada, ale skutek utek. A do držky bys stejně dostal ty.
Strážceodpovědět 
    Re: Jak se do lesa volá07:58:34 31.01.2022
Proto píšu mimo službu a samozřejmě beze svědků. Dej na mne, to se brzo stane. Každá akce vyvolává reakci.
Čvachtaodpovědět 
     Re: Jak se do lesa volá08:12:53 31.01.2022
Pravomoc je 24/7, takže služba nikdy nekončí.
odpovědět 
      Re: Jak se do lesa volá10:07:53 31.01.2022
To máš těžké. Určitě se chvilka před hospodou najde
odpovědět 
       Re: Jak se do lesa volá13:59:11 31.01.2022
Nenervuj se, pomocná stráž VB a bývalí agenti StB navštěvuji i tyto stránky.
odpovědět 
      Re: Jak se do lesa volá10:00:19 03.02.2022
pravomoc veřejného činitele samozřejmě není 24/7/365. ale je-li napaden na štědrý den pod stromečkem v souvislosti s výkonem jeho funkce, tak to napadení veřejného činitele je.
Lukas B.odpovědět 
       Re: Jak se do lesa volá22:19:12 05.02.2022
Ale je, když už se musíš ke všemu vyjadřovat, tak trochu mysli. Nebo je to jen od 7 ráno do 7 večer? Vole!
odpovědět 
        Re: Jak se do lesa volá09:23:56 07.02.2022
když se policajt vožere v hospodě a s nějakým jiným pitomcem se pofackuje (třeba kvůlivá tomu že každý fandí jinému fotbalovému klubu), potom opravdu v této roli není veřejným činitelem. když ale policajtovi někdo rozbije držku proto, že předtím dal pokutu bráchovi za vojeté gumy, potom to napadení veřejného činitele je.
Lukas B.odpovědět 
  Re: Jak se do lesa volá07:24:22 31.01.2022
To o té přestane jsem napsal já. On si to takový blb fakt zaslouží.
Čvachtaodpovědět 
  Re: Jak se do lesa volá17:35:17 31.01.2022
A to je prosímtě co za TČ, když někdo vyjádří obavu, že by stráž přírody mohla dostat po tlamě? Já tuhle obavu sdílím taky, tak jen abych věděl, kolik mi hrozí.
honzaodpovědět 
   Re: Jak se do lesa volá06:51:17 01.02.2022
Vzhledem k osobní znalosti problematiky daného regionu se k obavě tělesné újmy "strážce" taktéž připojuji.
Radek
zobanodpovědět 
    Re: Jak se do lesa volá08:50:28 01.02.2022
Nevím co řešíte, hoši vědomě porušili zákon a dostali trest. Nutno dodat, že pokuta mohla být i vyšší. Tak to v normální společnosti chodí, má svá pravidla a pokud je nedodržuješ musíš počítat s trestem. Nadávat za to může člověk akorát sám sobě. Hovořit něco o inzultacích je směšné, nebo si dotyční vůbec neuvědomují důsledky takového jednání? Za ublížení na zdraví můžeš celkem vyfasovat a to nemluvím o tom, že můžeš platit ještě léčbu a odškodné postiženému, který může mít ztížený výkon své profese. Pokud se ti nějaký zákon nelíbí můžeš se pokusit legální cestou o jeho změnu. Tyhle řeči tady svědčí akorát, no ani nechci říci o čem:-). Jen by jste si mohli uvědomit, že kdyby se takto, jak zde naznačujete, opravdu postupovalo při všem co se někomu nelíbí, tak by se už většina lidí pozabíjela. Neboť násilí plodí zase jen násilí a pak je jen otázka času, kdy to dojde na hranu a pak už je to "game over":-).
Vlkodpovědět 
     Re: Jak se do lesa volá09:31:49 01.02.2022
Ještě dodám, že i tímhle vyhrožováním inzultací porušujete zákon a i za komentář na webu už bylo několik pravomocných rozsudků.
§ 353 Nebezpečné vyhrožování
Strážceodpovědět 
      Re: Jak se do lesa volá09:49:48 01.02.2022
Knucet, ze ti nekdo vyhrozuje, nezda se ti to trapne?! Pokud nemam odvahu, tak bych nebyl strazce, horolezec, ..
odpovědět 
       nebezpečné vyhrožování10:26:02 01.02.2022
s tímto termínem jsem se poprvé setkal v dětské knížce o kocourovi Modroočkovi, kdy Bělovous Zrzunda vysvětluje, jak se kocouři správně perou, aby mohl Modroočko obstát ve rvačce proti Natrhouškovi. myslel jsem si tenkrát, že "nebezpečné vyhrožování" je nějaká blbost a srandatermín. jaké pak bylo moje překvapení, když jsem seznal, že takový směšný trestný čin opravdu existuje.
ale:
když mě Franta v hospodě omylem poleje pivem, které při pantomimě vysvětlující klíčový krok cesty převrhl, a já vyskočí, a zařvu "ty kreténě, já tě zabiju", tak to žádné NV není. podobně se jen těžko dá označit za NV nadávání a blábolení na diskusi nějakého ušláplého kancelářského (nějaké ty prapodivné judikáty tedy, ehm, tady bohužel jsou). NV nastává, pokud lze vůbec předpokládat, že vyhrožující myslí výhružky aspoň trochu vážně a že hrozí přechod osd slov k činům. zde v tomto kontextu je účelem výhružek pouze setřít protivníka v diskusi.
Lukas B.odpovědět 
        Re: nebezpečné vyhrožování10:31:43 01.02.2022
Děkuji za "právní výklad" nicméně, že ty si něco myslíš, že je nebo není na věci zcela nic nemění.
odpovědět 
     Re: Jak se do lesa volá09:32:03 01.02.2022
Sice plodi, ale aby chlap behal po soudech, ze jej nekdo prastil mi pripada trapne a zcela nedustojne muzskemu pohlavi.
ROKOodpovědět 
      Re: Jak se do lesa volá10:27:45 01.02.2022
Akorát tady něco rozehráváte v hlavě. Informace podávám faktické, jak jsou. Největší hrdinství je tedy vyhrožování po netu? Vyndejte si hlavy ze zadku a postavte se realitě. Pokud něco uděláte, nesete následky a je jedno jak si to v hlavě omlouváte nebo shazujete vinu na někoho dalšího.
Stejně tak by se to stalo i v případě útoku na Úřední osobu. Fňukání tedy nepřichází ode mne, ale od Vás!
Strážceodpovědět 
      Re: Jak se do lesa volá10:39:07 01.02.2022
Jsi trochu mimo ROKO a asi v jiné době a společnosti, co kdybychom si řekli, že to budeme řešit tak, že si rovnou budeme podřezávat kr..., dříve běžný zvyk (a včerejší událost v Německu ukazuje, že to v nás zůstává). Důvod proč si dnes lidé podávají pravou ruku (většina je praváků) na znamení toho, že toho druhého nechtějí na potkání zabít. Tak to prostě nefunguje, je nás moc, máme zákony aby jsme mezi sebou nějak vyšli, ty nás určitým způsobem omezují a i když se nám některé třeba nelíbí, za jejich porušení je třeba počítat s trestem. Takže za mě, když na někoho vztáhneš ruku a je jedno na koho - trest dle závažnosti jak jsi mu ublížil, včetně uhrazení všech nákladů na případné léčení a ztrátu jeho příjmů. Naprosto relevantní. A s nějakým mužstvím apod. to nemá nic společného. Buď chceme demokracii (a nemáme jí jen plnou hubu) a tím pádem omezíme první sebe a ne ty druhé, nebo chceme anarchii, kdy si každý dělá co chce a myslí jen na sebe a svůj prospěch. Mám takový neodbytný pocit, že si to lidi ve většině případů dost pletou a chaos a anarchii vydávají za demokracii:-). Je vidět, že naše CK učitelství a rodinná výchova mají, co dohánět a spíš pořád patříme na hodně na východ, já to pořád říkám, že ještě rádi přijmeme náruč našeho velkého ruského bratra a tyhle postoje mě v tom jen utvrzují:-).
Vlkodpovědět 
       Re: Jak se do lesa volá10:48:03 01.02.2022
jestli ty si ten svatej grál demokracie trošku nepleteš s něčím jiným. demokracie je nebezpečná šikmá plocha do pekla (budeme o trestu hlasovat?), já bych radši republiku.

jinak věcně souhlasím. holt při plném vědomí někam vlezu, a tak holt bez keců nesu následky. výše pokuty pak je - bohužel - úměrná provokaci za slunečného víkendu.
Lukas B.odpovědět 
        Re: Jak se do lesa volá21:33:10 01.02.2022
Pokud budeme marnit čas planými řečmi, budeme tady za chvíli mít kompromis: lidově-demokratickou republiku.
honzaodpovědět 
       Re: Jak se do lesa volá21:19:26 02.02.2022
Jenze tvoji demokrate kdyz se neco prihodi a jde do tuheho nejsou schopni ani zavolat policii protoze se boji konfrontace s utocniky a delaji ze nic nevidi. A hrdinove zacnou byt az kdyz se objevi nekdo kdo do tohoto sveta podle tebe nepatri.
Chlap musi umet ranu prijmout i dat branit slabsi a hlavne zit bez knourani a zalovani ze mu nekdo ublizil nebo vyhrozoval a tak jsem to i myslel. Reagoval jsem jen na knourani strazce a jeho paragrafy. Zazil jsem vyhrozovani ozralych lesnich strazcu a vim ze h....a jsou i na druhe strane zvlaste kdyz maji odznak a zbran proto se daji pochopit komentare o inzultaci.
odpovědět 
     Re: Jak se do lesa volá11:10:50 01.02.2022
Trest by měl odpovídat provinění. Jako když je někdo vykuk a dělá blbýho tak to řeší domluvou, a poctivýmu kterej to přizná napálí desítku "pro výstrahu ostatním"? Pokud je orgán kkt tak na vojně takovej dostal deku. Až ochrana bude řešit hlavně zásadní škodiče jako třeba ty megastavby, těmhle poprvý dávat litr bez ohledu na to jestli to věděl nebo ne a desítku až při opakování nebo když se chovaj jak debilové, tak neřeknu ani popel. Tady si jen boreček léčí komplex že na velký škůdce nemůže, tak si honí ego na malým a pak nad tim onanuje jak mu to nandal. Přesně jak PSVB. Dostal odznak, je chráněnej, dokonce tam je s ochrankou, tak může legálně šikanovat. Taky mám obavu že někdo vyšumí a přes. tu hubu mu dá, samozřejmě až bude mimo službu. Chránit přírodu ano, ale timhle stylem si ochranáři akorát kálej do vlastního hnízda. Místo uznání jsou za zelený komouše.
odpovědět 
      Re: Jak se do lesa volá11:24:16 01.02.2022
Nebreč, tyhle co vědí, jak to mají ostatní správně dělat jsou nejlepší.
odpovědět 
    Re: Jak se do lesa volá10:58:43 01.02.2022
Zobane,
je úplně jedno, co si myslíš, že se tam může a nemůže. Jsi člen svazu s funkcí a máž jít příkladem a dodržovat platné zákony a pravidla OP:
Opakovaně tady na Lezci propaguješ nelegální skialpinismus. Zda někdo zaslouží dostat do huby, jsi to ty. Vyhrožovat ochranáři na netu a schvalovat to, je opravdu trapné. Stydět by se měli ty dva blbci, co tam lezli.
Právě kvůli takovým už ve svazu nejsem, protože je mi na blití, že by lidi jako ty, měli dostat byť jen halíř z mých příspěvků.
Doufám, že tě to jednou doběhne a bude aspoň nějaké svazové pokárání.
znechucený bývalý člen ČHSodpovědět 
     Re: Jak se do lesa volá15:51:00 01.02.2022
Prestan mektat nesmysly, nikdo nikomu nevyhrožuje. V tomto případě by musela výhružka směřovat na konkrétní osobu ne na nějakého zakomplexovanýho ubožáka co se podepisuje jako strážce. Nehledě na to, že tady nevykonává činnost, ale v pracovní době tady okráda danový polatníky. Píšete nesmyly a ještě tomu věříte.
odpovědět 
      Re: Jak se do lesa volá19:07:38 01.02.2022
Kluci. Mám nápad. Pojďte se podepsat pod své příspěvky. Pak tam prohodíme kontakty na sebe a můžem to vyřešit osobně přímo pod Kotlem. Takhle je to o ničem. Azimut@azimut.at
Čvachtaodpovědět 
       Re: Jak se do lesa volá23:25:24 01.02.2022
Už i Ty s tím začínáš...?
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Jak se do lesa volá13:05:52 06.02.2022
Ty už jsi skončil.
odpovědět 
     Re: Jak se do lesa volá22:43:05 01.02.2022
1) prosim upresni jakou funkci mam v CHS, protoze mi o zadne neni nic znamo
2) rozhodne nevyhrozuji, to bych si nedovolil za to mi ani jeden z pablbu pobihajicich v zelenem po Jesenikach nestoji. Pouze konstatuji, ze pri setkani s mene asertivnim jedincem je vzhledem k absurdnosti jejich konani riziko potencialni inzultace vice nez vysoke.
Tim na toto tema za mne uzavreno.
Hezky den Radek
zobanodpovědět 
      Re: Jak se do lesa volá12:23:18 02.02.2022
Z tvých stránek:

narozen 27.4. 1978
Horský vůdce, učitel horolezectví a skialpinismu
2004 - 2006 vzdělání ČAHV dle standartu UIAGM
Horský vůdce UIAGM, zkouška složena 11.7.2006 v Chamonix
Externí vyučující horolezectví a skialpinismu FSpS MU Brno, garant výuky instruktorů školního lezení na umělé lezecké stěně pro FSpS MU Brno
od roku 1996 do roku 2004 člen reprezentace ČHS
od roku 1999 jeden z hlavních organizátorů horoškoly H.O. Lokomotiva Brno, od roku 2008 předseda H.O.Lokomotiva Brno
od roku 2003 do 2009 člen a lektor metodické komise ČHS
od roku 2010 vedoucí subkomise závodů v lezení v ledu a drytoolingu komise soutěžního lezení ČHS

Ano, opakovaně zde propaguješ porušování pravidel OP. skialpinismus v zakázaných terénech. Mimo jiné tím nepřímo přivádíš k možnému riziku členy HS, kteří pak takové blbce jako ty, kteří tebou podpořeni vletí do lavinového svahu, něco se jim tam stane a HS tam pro ně musí a je ohrožena sekundární lavinou.

"Vzhledem k osobní znalosti problematiky daného regionu se k obavě tělesné újmy "strážce" taktéž připojuji.
Radek"

Zde tvrdíš, že situace je ti známa, tak, že by jsi se újmě nedivil, že tedy je pochopitelné, pokud by někdo strážci dal za výkon svého povolání a vyžadování dodržování pravidel přes hubu.

Tak pokud tohle není schvalování, tak co?

Takováto vyjádření ze strany Horského vůdce, člena ČHS, instruktora, bývalého, či současného funkcionáře jsou podle mě nepřípustná a měl bys jí do pekel. Sebrat licenci vůdce, instruktora atp. vyhodit z ČHS.
zbc CHSodpovědět 
       Re: Jak se do lesa volá22:33:48 02.02.2022
doporucuju navstevu https://1url.cz/bKbmM
neni to uplne jednoduche, ale se slusnou medikaci se da fungovat :-)
Radek
zobanodpovědět 
        Re: Jak se do lesa volá05:41:14 03.02.2022
Tobě nepomůže ani to !
odpovědět 
        Re: Jak se do lesa volá10:52:18 03.02.2022
hahaha!
Dokazuješ vlastní ubohost.
Na jasné a věcné argumenty umíš jen urážet, toho, kdo je předkládá.
Životopis z tvých stránek je fakt.
Jak tady komentuješ různé skialpinistické kauzy, je také veřejně známo a lze to dohledat.

Když už jsme u té psychiatrie. Tak takový exemplář narcismu bez špetky sebereflexe jsem už dlouho neviděl. Bohužel se to nedá léčit, holt budeš srát normální lidi, dokud budeš živ.
zbc CHSodpovědět 
         Re: Jak se do lesa volá17:58:14 04.02.2022
Tak a teď se představ, frajere. Nějak, jak tě zná komunita.
Čvachtaodpovědět 
          Re: Jak se do lesa volá20:22:27 04.02.2022
B U Z E R A N T I :D
odpovědět 
           Re: Jak se do lesa volá00:43:56 06.02.2022
Zelená totalita již vládne. Pořád se strašilo s návratem nacismu, komunismu, ale dějiny se neopakují doslova. Jako jiné totality zničí miliony životů, rozvrátí existující společenství a nakonec bude poražena.
Nová dobaodpovědět 
            Re: Jak se do lesa volá13:09:01 06.02.2022
Když voni, pražský hladový naplaveniny jsou moc ambiciózní a za groš by prodali vlastní i rodiče. Kdysi malíř pokojů, dnes prodavačka telefonu, vedoucí penzionu a tak dal. Podoba s historii čisté náhodná.
odpovědět 
             Re: Jak se do lesa volá21:22:29 09.02.2022
Tak k tomu došlo na Šumavě.
odpovědět 
              Re: Jak se do lesa volá22:07:43 13.02.2022
Ochranář a žalovnicek v jedné osobě je velmi smutný model člověka. Jebat někoho a pak běžet na policii je nechutné.
Čvachtaodpovědět 

 Foto dne:
Amalfi
Panorama Positano
 Databáze cest:
Všechny cesty (173435)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Paluis 5c Olba
Schwabentraum 7b Bolulla
Ke Sort Ke Senk! 7b Jérica
Manolis 5c Leonidio
Juliett Ext 5c Leonidio
Nově komentované:
Tanta Guasa 6c Jérica
Bella Duracella 6b Leonidio
Super Bibe 6b+ Leonidio
Gaia 8b Kalymnos
Od Hradu Dále 7+ Velká

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco |

 Nové komentáře:
Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Manažer | není | Re: Manažer | Re: Manažer | Re: Manažer | Mnohoobchod |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (122)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (106)
Mauritánie – únor 2024 (19)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (16)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (9)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (5)
Zemřel Pit Schubert (3)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (2)
Tanap - nový návštěvní řád (2)

 Nově v inzerci:
Prodám nevyužitý matroš. | Bunda Arcteryx Alpha GTX Pro | Skialp set Lusti 177 + Dynafit + Colltex | Prodám nevyužitý matroš. | Švýcarská dálniční známka 2024 | Čelovka PETZL ACTIK CORE 350 lm + Pouzdro NOCTILIGHT | Různé: VÝŠKOVÉ PRÁCE NASTÁLO V PRAZE 320- 480 Kč/hod 59 000 až 7 | Dětský sedák Simond - celotělový | Trip spanelsko | Péřovka North Face |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 122 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 129 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 134 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 113 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.