Registrace   |   Já slabě písknu, ty silně táhni.

46.Richter 10079

Outdoor Centrum Rock Point Letňany - Praha 9 - Letňany
HUDYsport - Liberec

Mountain Academy 2, stage 4 - Chamonix

Naše Mountain Academy 2 jde pomalu, ale jistě do finále. Je na čase předvést, co všechno jsme se naučili a v čem jsme se poučili. A kde jinde se dá provozovat alpinistické umění všeho druhu, než právě v Chamonix.

Moje cesta do meccy vede přes Ženevu, kde přesedám z letadla do minibusu, nakládáme celý náš budoucí stanový tábor a frčíme přímo do kempu Mer de Glace. Tady už na nás čeká zbytek party, který se zde sešel ze všech koutů Evropy.
A máme tu dokonce jednoho „nováčka“ v našem týmu. Floriana z Rakouska, který skládá zkoušky na gajda, nahradil pro tento výjezd Charlie z Anglie. Charlie je naprostý pohodář a okamžitě zapadá do party, jako by s námi jezdil už od začátku.

Jerome, Saluard, Adolph Ray

foto by David Ravanel

Jen poznámka pro ty, kteří netuší, o jaké akci se tady rozepisuji, doporučuji přečíst článek
z minulého výjezdu, nebo navštívit naše stránky a bude vše jasné.

Sang a Denise, Eperon, Cosmique

foto by David Ravanel

Ubytování proběhlo, tábor vybudován, výzbroj a výstroj připravena na led, skálu i mix. Člověk ale míní a počasí mění, takže zítra déšť. Naštěstí je tu ta díra pod bílou horou a my můžeme pohodlně přejet do slunné Itálie, konkrétně do Valle de Aosta a lezecké oblasti Pilastro Lomasti. A tak je za hodinku a půl nad námi jasná obloha, patláme na sebe opalovací krém a nadáváme na horko. Po půl hodince nástupu si zalití sluncem užíváme rozlezení na zajištěných žulových vícedélkách.

- Petit charmoz, denise&seb

foto by Patrik Warnel

Na druhý den počasí lehce příznivější, ale ne o moc. Jedna parta vyjíždí na Midi projít si hřeben Arete Cosmic. Já, Denise a Seb se vydáváme na Petit Charmoz. Z lanovky tedy vysedáme na přestupní stanici Pland Du Midi a pelášíme pod nástup. Mraky nízko, lehce a chvílemi těžce mrholí. Čeká nás klasická cesta s klasifikací III – IV. Tedy velké boty, chůze střídá lezení, chvíli delší, chvíli kratší lano – není to žádná sranda. Pohybovat se v tomto divokém terénu rychle a k tomu bezpečně není jen tak. První práh rozhodně žádná trojka není a na mokré skále člověk musí zabrat. I v druhém těžším místě jsme si zalezli a v mokrém koutku bez nohou jsme si pěkně po francouzsku a anglicku zanadávali. Pak už vylézáme do sedla a po luxusním komíně a krátkém hřebínku se tísníme na vrcholku. Mraky se rozestoupí a my si alespoň na chvíli můžeme připomenout, kde to vlastně lezeme. Pak už jen rychlý sestup kuloárem k žebříkům. Začíná opět pršet a už jsme zpět na ledovci u věcí.

Agi Di Paine, Neil a Aude

foto by David  Ravanel

Na středu hlásí azuro, plánujeme něco delšího – Agi di Paine. Těšíme se moc. Celou noc prší, takže nic a změna plánu. Co se dá dělat, vyrážíme na Midi a zkusíme ochutnat vyhlášenou žulu jejich jižních stěn, nezní to špatně. Bohužel tento nápad má i zbytek Chamonix a nahoru jede celé město. Naštěstí ne všichni do našich vybraných cest, i když i tam je fronta, ale to hlavně díky našim třem lezeckým družstvům.
Sang, Manu a já máme v plánu cestu od Contamina (200m, 6c). U nástupu zaslechnu po delší době i mně povědomý jazyk češtinu, jsou to naši gajdi při závěrečném dni výcvikového kurzu. Pokecáme ve frontě a frčíme každý jinudy.
Cestu si nakonec parádně užijeme a zvěsti o této žule nelhaly, opravdu luxusní exponované lezení s panoramaty, které jen tak někde nenajdete. Leze se samozřejmě po svém vlastním jištění, štandy vynýtované.
Z vrcholu lze slanit přímo na terasu lanovky. My však slaňujeme dolů, kde jsme si odložili batožinu a železo na ledovec. Pak už jen trocha vzrušení, to když se po slanění na ledovec, půl metru vedle našich kámošů propadne trhlina. Naštěstí všichni v pohodě.

Patrik, Saluard, Adolph Ray

foto by David Ravanel

Čtvrtek byl vyhlášen za den, kdy se musíme trochu věnovat nově příchozím novinářům, ale i tak se leze. Vyrážíme na Brevent. S Isabell se pouštíme do pěti délkové tradiční cesty Ex libris (150m, 6b). Ze spodu cesta nevypadá nikterak majestátně, ale lezení v ní je parádní a první tři délky rozhodně stojí za vylezení. Nad hlavou nám lítají potrhlí basejumpeři a slunce svítí tak akorát, opět vydařený den.

Brevent descent

foto by Patrik Warnel

Miloš, Ex libris, Brevent

foto by Sang De Brabander

I přesto že, teplé počasí znemožňovalo pouštět se do ledových či sněhových radovánek, jsme si týden užívaly a rozhodně nám počasí přálo.
V podvečer vyrážíme do ulic Chamonix a v Domě horských vůdců na nás čeká nesnadný úkol. Naplánovat výstup, který chceme uskutečnit v následujících dnech, tentokrát bez rad vůdců. V potaz musíme brát samozřejmě spoustu věcí, od počasí, nástupu, obtížnost výstupu atd. Věcí k vyřešení je mnoho a času málo, a tak ještě cestou do kempu plánujeme o sto šest. Naše plány jsou smělé, většinou až moc. Počasí nakonec nevypadá tak dobře, jak se zdálo a vítr nám nehraje do karet. Já jsem v týmu s Bojanem ze Slovinska a chceme se pustit do Bonattiho cesty na Grand Capucina, přidává se k nám gajd Luca z Courmayeur.

Denise, Aude a Bojan na poradě. Dům horských vůdců v Chamonix

foto by David Ravanel

Náš plán je jasný: zítra menší rest-day, odpoledne odjezd na Italskou stranu, výjezd lanovkou na chatu Torino a další den výstup. Vše probíhá dle plánu a další večer si vychutnáváme večeři na chatě. V jejím blízkém okolí to vypadá jako na staveništi, jelikož stavba nové lanovky je v plném proudu. Ve čtyři hodiny ráno snídaně, v půl páté vyrážíme. Cestou na snídani šlápneme na Bojana, který spal na chodbě, kvůli nelidskému chrápání našich spolunocležníků.

nástup Gr. Capucin

foto by Miloš Kaláb

Šlapeme mrazivou nocí pod nástup a vítr nám dělá starosti, nakonec volíme jednodušší a kratší variantu a nevydáváme se bohužel do Bonattiho, ale nastupujeme do Swiss Route. Vítr trochu zeslábl, ale slunce nás dostihne až ve třech čtvrtinách cesty. Jsme zmrzlí jako drozdi. Možná i proto lezeme rychle a po čtyřech hodinách jsme na vrcholku Grand Capucina (3 838m). Za nejhezčí délky určitě vyhlašujeme třetí a sedmou, kde jsme si vychutnali parádní prstové spárky.

Sang, Bonatti-Tabou route, Chandelle du Tacul

foto by Seb Foissac

Partick, Adolph Ray

foto by David  Ravanel

Plán splněn. Vracíme se zpátky do tábora. Zde už probíhají přípravy na večerní večírek a zítřejší odjezd. Týden se opět parádně vyvedl. Vylezli jsme spoustu cest a i počasí si dalo říct.
Celá Mountain Academy se chýlí ke konci a čeká nás už pouze poslední výjezd. Místo kam vyrazíme, stále není jasné, ale jasné je, že to bude opět parádní výjezd se super partou.

le piege, Envers. Charlie

foto by  Patrik Warnel

Zleva, Milos (Czech), Denise (Swiss), Luca (Italy), Aude (France), Bojan (Slovenia), Sang (Belgium)

foto by  David  Ravanel

Bonus! Krátké videoz našeho povedeného polezení:

Více infa, fotek a videí o TMAC2 na:

themountainacademy2

TheMountainAcademy

Velký dík patří sponzorům:
Mountain Hardwear
Black Diamond
Aku

Užívejte života a lezení!