LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Brr to je zima. Tak na tohle, na tohle jsme se těšili, kvůli tomu jsme trénovali, strádali a šetřili, kvůli týhle cestě jsme tady!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Trojan 12471
3.Šindel 12306
Bouldry:
1.Volf 11153
2.Stráník 10825
3.Stráník 10803
Hory:
1.Groš 7918
2.Punčochář 6708
3.Černý 6708

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5517 lezců
1086730 cest
Nové přelezy:
El Tractor 7c+
Panel 7C
Maloskalsk 7C
To Pal Nio 7b
Gaia 8b
Smutná Lid 7C
Bandita 7C
Tropicana 5.12d
Neuropatol XIa/XIb
Paranormál Xb

Stěny
Základní škola Horní Čermná - Horní Čermná
Boulderbar Flamendr - Kadaň
Flash Wall - Olomouc

Prodejny
HUDYsport - Mladá Boleslav
HUDYsport - Praha 6
Popina = nejlevnější v ČR ! - Bruntál

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Vlado Štrba dnes na Everestu zemřel v C4

poté, co v sobotu dosáhl 8749 m a otočil se zpět

Vlado Štrba dnes zemřel na Everestu v C4 poté, co se v sobotu při pokusu o výstup na Everest bez kyslíku normálkou (a ne prezentovanou Hard Way) otočil v 8749 m na Jižním vrcholu. S problémy, vážnými omrzlinami a za pomoci Šerpů se dostal do C4 na Jižní sedlo v kritickém stavu.

Oznámili to na Facebooku jeho přátelé.

"Vlado zomrel dnes podvečer nepálskeho času vo štvrtom výškovom tábore pod Mount Everestom. Ešte včera sa mu bez použitia prídavného kyslíka podarilo dosiahnuť južný predvrchol Mount Everestu (8749 m), na ktorom sa už žiaľ veľmi neskoro večer otočil a začal zostupovať. Spojili sme sa s ním cez satelitný telefón (Ján Madarás) a ústne a textovými správami ho žiadali, aby zmobilizoval všetky sily a čo najrýchlejšie zostúpil. V noci sme s ním stratili kontakt. Z toho, čo vieme od jeho agentúrneho šéfa Subina Thakuriho, na pomoc sa mu vydala skupina šerpov, ktorá postupovala k vrcholu. Mali pre neho kyslíkovú fľašu a jeden zo šerpov sa mu mal venovať. Jeho evakuácia z výšok nad 8400 metrov trvala veľmi dlho, Vlada priniesli do Južného sedla v kritickom stave a s omrzlinami na rukách a na nohách. Jeho situácia bola po treťom dni pobytu v zóne smrti tak zlá, že evakuácia do nižších táborov už žiaľ nebola možná."



S problémy, vážnými omrzlinami a za pomoci Šerpů se 48letý slovenský horolezec Vlado Štrba dostal tedy ještě do C4 na Jižní sedlo, ale už byla situace "velmi kritická", když strávil 3. den v zóně smrti. Šerpové se ho měli pokusit snést do C3 pouze, pokud by se jeho stav trochu zlepši, informovali v předchozí zprávě jeho přátelé s dovětkem: "Doufáme v zázrak."

Viz poslední post na Facebooku po dnešní 13. hodině našeho času:
"Vlado je v C4, ale situacia je velmi kriticka. Serpovia sa ho pokusia zniest nizsie do C3 len ak sa mu trochu prilepsi. Dufame v zazrak."



Ještě kolem 12:00 našeho času přišla zpráva, že je "zřejmě už v Jižním sedle", má "vážné omrzliny" a "organizuje se tým na jeho evakuaci".

"...CERSTVA SPRAVA z tabora C4 - mame potvrdene, ze Vlado Strba zije a je pri vedomi. Zrejme uz v Juznom sedle. Ma vsak vazne omrzliny, momentalne sa organizuje tim na jeho evakuaciu do taborov C3 a C2."






Vlado Štrba byl podle předchozích zpráv od svých přátel na Facebooku snášen Šerpy do C4 velmi pomalu. Našli ho zřejmě výše než na Balkóně (8440 m), musel být dezorientovaný. A už by měl být na kyslíku. Nad Jižním sedlem bylo víc postižených, jeden americký horolezec tam dnes ráno zemřel. A týž den zemřel Na Everestu ještě třetí horolezec, Australan, který šel po severní trase z Tibetu.

"Vlado je isto znasany do C4, ale ide to pomaly, nasli ho zrejme vyssie ako na Balkone, musel byt uz dezorientovany."
... viacero lezcov ma nad 4 taborom v Juznom sedle problem. Vlada by mali znasat serpovia. Cakame na spravy. Mal by byt uz na kysliku."


Předchozí zpráva od přátel Vlada Štrby, kteří se odvolávali na majitele agentury specializované na výstup na Everest (Subin Thakuri, s nímž jsme zveřejňovali před pár dny Rozhovor: Komerčný výstup na Everest nie je pre každého), ze dneška dopoledne:

"...viacero lezcov malo v oblasti Balkona problemy, zrejme aj jeden serpa a nocna skupina pomaha viacerym z nich dostat sa do C4, co vraj komplikuju podmienky a pocasie. Vlado by vsak mal byt medzi tymi, ktorym serpovia pomahaju. Cakame na potvrdenie a spojenie s C4."



Obrázek horní části trasy na Everest s vyznačenými místy:





Předchozí posty na Facebooku ze soboty 20.5.2017:


Slovák Vlado Štrba se podle dnešní informace na svém Facebooku při pokusu o výstup na Everest normálkou (a ne původně prezentovanou Hard Way) otočil v 8700 metrech, zřejmě na Jižním vrcholu a sestupuje dolů.

"...Vlado je uz takmer den na ceste. Teraz sme sa s nim spojili. Otocil sa v 8700 metroch, zrejme na Juznom vrchole. Teraz zostupuje do Juzneho sedla. Postup bol zial velmi pomaly. Hlas mal zretelny a jasny. Caka nas niekolko dramatickych hodin, podpora v C4 bude zabezpecena..."




"...posledne spojenie s Vladom sme nadviazali na urovni Balkona, kam sa dostal po zostupe z Juzneho vrcholu. Stale cakame na dalsie spojenie. Vlado by mal byt na zostupe smerom do Juzneho sedla. Oproti mu z C4 vyrazila skupina serpov spolu s klientmi, ktora ide na vrchol. Dali sme im pribalit dalsiu kyslikovu flasu, regulator a jeden serpa pojde s Vladom."







Zpráva z pátku 19.5.2017:


Slovák Vlado Štrba podle dnešní informace na svém Facebooku změnil prezentovaný plán a vyráží na Everest normálkou. Podle této zprávy se tak rozhodl poté, co v C2 zjistil, že "původní cíl- Hardway - je kvůli podmínkám ve stěně nelezitelná".

"Dnes o 11:15 nasho casu Vlado vyrazi z Juzneho sedla, kde stravil posledne noci na vrcholovy utok po klasickej vystupovej trase Rozhodol sa tak po tom, ako este v C2 zistil, ze povodny ciel - Hardway - je kvoli podmienkam v stene nelezitelna." píše se v poslední zprávě na jeho profilu.







Vlado Štrba a jeho zpochybňovaný cíl: Everest Hard Way


Původně se Vlado Štrba letos chystal na Everest slavnou Boningtonovou cestou tzv. Hard Way, a to už podruhé, s parťákem z loňska Zolo Pálem. Ten ale na poslední chvíli od letošní expedice odstoupil. A tak se Vlado Štrba rozhodl výstup uskutečnit sám. Expedice Everest Hard Way: Z.Pál odstoupil, V.Štrba chce jít sám

Od jejich expedice se koncem loňského roku distancoval slovenský horosvaz James, podle něhož na cestu nemají a klamou veřejnost. James označil pokusy o výstup kýmkoli mimo světovou špičku za klamání především laické veřejnosti:
"... Prelezenie Boningtonovej cesty v juhozápadnej stene Mt. Everestu alpským štýlom bez umelého kyslíka možno s istotou považovať za jeden z najťažších cieľov, ktoré v súčasnosti himalájske horolezectvo ponúka. Možné prelezenie tejto extrémne náročnej cesty na najvyššiu horu sveta je vyhradené iba úzkemu kruhu absolútnej svetovej horolezeckej špičky, a aj to len pri optimálnych podmienkach, dokonalej forme a vynikajúcej aklimatizácii. Je úplne nemožné, aby týmto štýlom cestu preliezol niekto, kto svoje lezecké majstrovstvo nepreukázal prelezením množstva najťažších ciest vo vysokých  stenách alpského charakteru, resp. prelezením viacerých extrémne ťažkých ciest alpským štýlom na niektoré z osemtisícoviek. Preto považujeme tieto, ale aj budúce pokusy o prelezenie cesty „Hard Way“ kýmkoľvek  mimo úzkej svetovej špičky a ich medializáciu za vysoko neprofesionálne, klamlivé a zavádzajúce predovšetkým pre laickú verejnosť. Slovenský horolezecký spolok JAMES a Komisia alpinizmu sa preto od týchto pokusov a aktivít dôrazne dištancuje.

Viz článek na Lezci: Slovenský James se distancuje od pokusu o Everest Hard Way

Vlado Štrba na to reagoval v komentáři pod výše zmíněným článkem na Lezci, že distanc nechápe, a že si každý může svobodně lézt do stěn, na které se cítí fyzicky a psychicky připraven. "Posoudit to můžeme jen my, žádné občanské sdružení, které nás nepozná. A samozřejmě svobodně si vybíráme i zodpovednost za riziko, které si neseme jen a jen sami."
Viz:
"Reakcia na vyjadrenie Slovenského horolezeckého spolku James
Keď sme si prećítali vyjadrenie Slovenského horolezeckého spolku James, oboch nás prekvapilo. James sme nežiadali o žiadnu finančnú podporu, nikto z Jamesu nás nekontaktoval po expedícií a nie sme ani jeho členmi, preto nerozumieme od čoho a koho sa dištancuje. (Zoltán Pál nikdy členom Jamesu nebol a Horolezecko expedičný klub – Zahorie, ktorého som členom, ukončil 1.10.2016 členstvo v Jamese).
Nerozumieme tomuto mentálnemu návratu pred rok 1989, kedy sa všetky expedície centrálne povoľovali a schvaľovali na športovom zväze.
Dnes predsa žijeme v dobe slobody pohybu, takisto máme možnosti slobodne si nájsť prostriedky, vycestovať a liezť do stien, na ktoré máme legálne povolenie a cítime sa na ne fyzicky a psychicky pripravení. Posúdiť to vieme len my, žiadne občianske združenie, ktoré nás nepozná. A samozrejme slobodne si vyberáme aj zodpovednosť za riziko, ktoré si nesieme len a len sami. Ako sme už uviedli predtým, v tomto duchu sme do Hardway v máji 2016 naliezli a náš výstup sme pre zranenie zraku Zoltána Pála museli prerušiť. Pokračovať v náročnom výstupe v takom stave by bolo pochopiteľne bláznovstvo.
Veríme, že záchrana zraneného spolulezca v ťažkom teréne je naplnením základnej etiky správania v horách o akú sa James už roky usiluje. Aj keď nie sme členmi Jamesu, budeme ju dodržiavať vždy, aj pri našom druhom pokuse v roku 2017. Držíme všetkým členom Jamesu palce pri napĺnaní vlastných horolezeckých snov bez lustrovania a kádrovania druhými. 
Vlado Štrba za Everest Hardway 2017
Holíč, 3.11.2016
Vlado ŠTRBA"



Slovenská expedice na Everest 2016 Hard WayPoprvé se tedy Vlado Štrba a Zolo Pál pokoušeli o výstup na Everest Boningtonovou cestou loni na jaře. V květnu je z C2 po údajném zásahu menší lavinou zachraňoval vrtulník. (Viz článek na Lezci: Slováky na Everestu zasáhla menší lavina a sestupují). Následně organizovali další pokus na rok 2017 a sháněli sponzory a podporu v médiích.

Koncem roku 2016 ještě před distancem Jamesu se pak proti jejich počínání zvedla nejprve kritika ze strany některých slovenských horolezců, viz mj. článek: Snežný kocúr – alebo smutná pravda o slovenskej expedícii Everest Hard Way

Kriticky se vyjádřily i horolezecké osobnosti jako Zoltán Demján (Zoltán Demján: Everest Hard Way je vyhradená výlučne pre absolútnu svetovú špičku.) nebo Jarýk Stejskal (Jarýk Stejskal: Everest priťahuje exotov z celého sveta.).

Odpověď na kritiku od Zoltána Pála: Zoli Pál: Nenávisť do kopcov nenoste

Boningtonova cesta z roku 1975 vede JZ stěnou. O výstup nejstrmější stěnou Everestu se od roku 1969 pokoušelo několik výprav. Prvovýstup se nakonec podařil velké britské expedici vedené Chrisem Boningtonem. Na vrchol hory vystoupili Doug Scott a Dougal Haston, později také Peter Boardman s Šerpou Pertembou a sólo Mick Burke (ztratil se v mlze při sestupu).

Cestu „Hard Way“ opakovala v roce 1988 slovenská expedice. Členy byli Jozef Just, Peter Božík, Dušan Becík a Jaroslav Jaško. Výstup uskutečnili alpským stylem a Jozef Just jako jediný stanul na vrcholu. Na sestupu všichni zemřeli.

Vlado Štrba letos průběžně informoval o aklimatizačních trecích, při kterých vyšel na Island Peak (6189m) a pod vrchol Lobuche Peak do výšky 6119m. A poté, že se spojil s výpravou Ueli Stecka a že má s ním společný permit: Vlado Štrba z expedice na Everest: mám permit s Ueli Steckem

Poslední foto Vlada Štrby s Uelim Steckem, s kterým měl formálně společný permit, večer před Ueliho tragickým pádem z Nuptse:


Při vlastním výstupu na Everest chtěl mít Vlado tábor C1 a C2 totožný s výstupovou trasou do Jižního sedla, ale od C2 už plánoval postupovat v trase stěnou s bivaky v B1 (7800m) a B2 (8300m) až k vrcholu, jak uváděl původně na stránkách expedice:
www.everest.8000.sk

Prezentační video Vlada Štrby a Zolo Pála pro 2. expedici Everest Hard Way:



Další souvislosti viz poslední zprávy o Vladovi Štrbovi pod Everestem:

Jarní sezóna na osmitisícovkách za cca 2 týdny končí - Italové+další 4 na Annapurně, naši a Slováci mají poslední šanci

Vlado Štrba o posledních chvílích s Ueli Steckem

Vlado Štrba z expedice na Everest: C1 stojí

sth   [úpravy] 16:50 21.05.2017Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Nezlezitelná21:14:33 19.05.2017
Tak když už i Vlado vzdá, tak to v té stěně musí být neskutečnej sajgon........
Juraodpovědět 
 Protekce21:32:55 19.05.2017
Chybí mi tu komentáře, jak Jaroš a Holeček lezou na vrcholy snadnými cestami. Ach jo.
odpovědět 

 Komediant 10:01:41 20.05.2017
Tak nějak jsem to věděl... Prej horolezec šašek je to :-D
Prasopes odpovědět 
 Re: Komediant 13:21:40 20.05.2017
Celé to na mě budí dojem vyjebávky se sponzory
D.odpovědět 
  Re: Komediant 22:51:43 20.05.2017
No, zcela upřímně .... kdo zrovna jeho sponzoroval, tak má přesně co měl očekávat:-).

Jinak to tedy bylo drama do posledního okamžiku ... Štrba v růžové zahradě:-).
MModpovědět 

 re16:31:42 20.05.2017
vladko parada davaj pozor na zaludocne problemy ... hlavne v zakladom tabore ked sa pozries do zrkadla...
janoodpovědět 

 Tak to dosť zľavil z cieľov08:25:29 21.05.2017
Ešte aj O2 mu pribalia...Nechcel ísť náhodou Hard Way bez kyslíka alpským štýlom?
Jannodpovědět 

 Přání12:22:35 21.05.2017
Možná až teď mu dojde, jak bláhové byly řeči o solo výstupu tak těžkou cestou........Nikdo mu nepřeje nic zlého, momentálně svádí těžký boj, tak ať je úspěšný.....
Juraodpovědět 

 ludi oklames, Everest nie14:16:41 21.05.2017
K tomu už nie je co povedat. Lutujem tych serpov co musia riskovat zivot pre takych ktory s horolezcami nemaju vobec vedla vybavenia nic spolocne. Ty co su tam za svoje peniaze sa daju este pochopit, ale tento Štrba co si zobral od nevedomych sponzorov to je vrchol vsetkeho. Cest poctivým Slovenskym horolezcom ktory tam na Evereste zahynuli a nemuseli pre svoj sen klamat ludi.
Gazdaodpovědět 
 Re: ludi oklames, Everest nie16:34:35 21.05.2017
Co to tu trepes ty nemas gule ani na ten sen serpov nikto nrnuti aby ro robili taktiez horskacov .ked si rozbijes gebulu.radsej sed doma na riti.nakoniec lafaille bol akY lezec a znasali ho z kopca pre vyskovu nemoc.
odpovědět 
  Re: ludi oklames, Everest nie16:51:57 21.05.2017
Tu je problem ten ze az to teho donesu dole tak na tom akurat zarobi lebo tota tura da stane naj.tak ako to uz proklamoval v minulosti demjan.ze tam vybehol steck a nepmrzol mu ani malicek.alebo nonstop v minulosti loretan to sa uz nkdo nedozvie ale nakoniec tarcala ve flisce..
odpovědět 
   Re: ludi oklames, Everest nie11:03:31 22.05.2017
Ty vole to je mongolstina nekde od Kosic nebo co? Pis aspon srozumitelne...
odpovědět 
    Re: ludi oklames, Everest nie15:53:41 22.05.2017
nene, to musi byt jeste dal, videl bych tak na Slovakstan.
odpovědět 
     Re: ludi oklames, Everest nie19:58:04 23.05.2017
Český kokot.
Radoodpovědět 
      Re: ludi oklames, Everest nie23:03:03 23.05.2017
tak nám to přelož, ty chuj
jepisodpovědět 

 Koniec relacie17:20:44 21.05.2017
Tvrda, ale ocakavana skutočnost v tomto neuveritelnom pribehu.
Gazdaodpovědět 

 A kurva ...17:48:41 21.05.2017
tohle .... to se teda stát nemuselo ... RIP.

MModpovědět 

 Bohužel18:41:13 21.05.2017
až příliš pokoušeli nepálské božstvo, kruté... snad poučení ostatním komu se bude zdát že člověk vládne horám...
sddodpovědět 

 Rip 22:37:10 21.05.2017
Tak dlouho jsme vtipkovali nad tím to úsměvným příběhem a chudák vlado tam zůstal. tohle jsem mu určitě nepřál ale nezlobte se na mě aspoň tam zůstal jako chlap než se vracet s ostudou
Prasopes odpovědět 
 Re: Rip 09:06:56 22.05.2017
toto je extremne smutny pribeh, tazoba na mna prisla, rip
svantoodpovědět 
 Re: Rip 11:07:10 22.05.2017
Původně jsem si myslel, že je to jen způsob, jak penězi od sponzorů zafinancovat výlet na nějakou trekovou šestitisícovku. Vypadá to však, že Vlado Štrba svému snu opravdu věřil a šel do toho s velkým odhodláním, což zaslouží obdiv.
honzaodpovědět 
  Re: Rip 11:38:43 22.05.2017
Upřímnou soustrast rodině, nedokážu si představit, co teď asi prožívají...
Tvůj obdiv je jeden z pohledů na věc, který však nesdílím. Spíš bych řekl, že to byla z velmi zbytečná smrt způsobená... čím vlastně? Velkým egem, nedosažitelným snem, tlakem okolí? Možná vším dohromady.
odpovědět 
  Re: Rip 12:28:38 23.05.2017
Vlada jsem neznal. Nicméně – měl svůj sen a šel si za ním. Hora si ho ponechala. Nesuďme, abychom nebyli souzeni.
R.I.P.
Robertodpovědět 
 Re: Rip 11:33:44 22.05.2017
"ale nezlobte se na mě aspoň tam zůstal jako chlap než se vracet s ostudou"

Nezlobím se na tebe, ale včas otočit a vrátit se živý neznamená vracet se s ostudou. Mám problém uvěřit, žes to vůbec mohl myslet vážně. Ono by se dalo říct, že je odvaha to včas otočit a riskovat, že bude člověk čelit řečem lidí smýšlejících jako ty, kteří by říkali cosi o ostudě.
Jenodpovědět 
  Re: Rip 16:51:57 22.05.2017
Bejvávalo...
Dnes už to mediální a komerční cirkus vystupňoval přesně do téhle polohy. A líp nebude.
odpovědět 
   Re: Rip 17:13:59 22.05.2017
Mediální a komerční cirkus možná tlačí víc než kdysi, nevím, ale to je rozhodnutí jedince, takže to nelze na jakýkoliv tlak zvnějšku hodit. Dá se říct, že mediální a komerční cirkus nevystupňoval nic.
Jenodpovědět 
    Re: Rip 19:53:52 22.05.2017
Dá se taky říct, že právě ten mediální tlak, komerce a ty kecy lidí bez úcty k druhým, Vlada přinutili v tak extrémních podmínkách k nerozvážnému rozhodnutí. Máš pravdu, je to na každém, ale když na sebe budeme hodný, půjde nám to správné rozhodování snadněji.
ten, jemuž nepřísluší souditodpovědět 
     Re: Rip 21:06:23 22.05.2017
úplný souhlas s " tím jemuž nepřísluší soudit". Vlada jsem znal. Přes dvacet let. Byl dobrý chlap a zkušený horolezec. Škoda ho.
Palo Č.odpovědět 
     Re: Rip 07:26:34 23.05.2017
To nevíš, jestli ho k tomu opravdu přinutil tlak okolí. Možná ano, možná ne.
Btw. takoví jsou lidi, bohužel...
Jenodpovědět 

 Ale no ták 23:29:42 22.05.2017
Nechtěl jsem se nikoho dotknout, rodině přeji hodně sil, vlada jsem nikdy neviděl a neznáme kdyby si dal za cíl normálku a ppo cestě z5 by tam zůstal nikdo ani já by neřekl půl křivého slova. ale chtěl senzaci nad rámec jeho možností a věci jako karma a možná i duch hor existuje
Prasopes odpovědět 
 Re: Ale no ták 23:37:58 22.05.2017
Já na existenci karmy moc nevěřím, ale na druhou stranu tohle mně i jako zarytýho skeptika třeba celkem zviklalo

https://tinyurl.com/mapfgdq
honzaodpovědět 
  Re: Ale no ták 12:29:36 23.05.2017
:) Jo!
Robertodpovědět 
 Re: Ale no ták 07:28:22 23.05.2017
Nedotknul, ale jsi napsal hovadinu, tak si to uvědom.
Jenodpovědět 
  Smutný příběh07:40:52 23.05.2017
Smutný příběh od samého začátku až do hořkého konce. Snad dojde klidu. R.I.P
odpovědět 
 Re: Ale no ták 08:47:34 23.05.2017
Uvedomujes si, ze stejnou retoroku muzes pouzit i Stecka?
odpovědět 
  Re: Ale no ták 12:12:08 23.05.2017
Ne nemohu protože ueli byl profík vyrůstal v kopcích a trávil v nich celý život zato vlado trénoval na hardway grossglocknera a podobnou parhokatinu
Prasopes odpovědět 
   Re: Ale no ták 12:32:43 23.05.2017
NO vidíš, a bylo mu to hovno platné. Takže kecy, kecy, kecy....
odpovědět 
    Re: Ale no ták 20:12:45 23.05.2017
Vzhledem k jeho výkonům, je tvůj koment přehlídkou neznalosti a omezenosti. Jestli ty nebudeš světa znalec.
odpovědět 
     Re: Ale no ták 20:13:44 23.05.2017
Promiň nepodepsal jsem se. Napravuji.
Elementodpovědět 
      Re: Ale no ták 10:15:10 24.05.2017
Nemáš pravdu. Z hlediska konce je úplně jedno, co kdo z nich měl za úspěchy nebo neúspěchy. I kdyby byl Steck nejgeniálnější na světě, je prostě ve čtyřiceti letech mrtvý. Můžeš tu učůrávat z jeho výkonů, ale prostě už není. A i kdyby byl Štrba to největší pako na světě, bylo mu 48 a je mrtvý také. Takže ať chceš nebo ne, prostě jsou oba předčasně mrtví, super Steck zemřel předčasně, Štrba zemřel předčasně. Já mezi nimi žádný rozdíl nevidím. Prostě předčasně a zbytečně mrtvý je mrtvý, s tím nic nenaděláš. Po Štrbovi alespoň zbyly děti, ale co po Steckovi? Smysl života v tom, že jediné, co po mě zbude, je nějaký zápis v kronice či na wikipedii?
odpovědět 
       Re: Ale no ták 14:04:57 24.05.2017
Jsem se více blížil k otázce připravenosti pro daný výkon. To je pro me těm rozdíl. Ale jak píšeš, už tu s námi nejsou a je to asi jedno. Nechme je odpočívat. Přeji pěkný den.
Elementodpovědět 
   Re: Ale no ták 14:31:42 23.05.2017
Je to mozne, proc mu uz nedate pokoj aspon ted? Kdyz si nekdo sezene sponzora na cokoliv, tak tobe po tom nemusi byt nic (pokud ti tim ten clovek nijak neublizuje), sezen si take sveho... Jednou tu mame slavny kapitalismus a tak to proste je, ziskat penize na nejaky konkretni projekt vetsinou az tak moc nezalezi na tvych schopnostech co se tyce toho projektu (at uz je to lezeni, vyzkum nebo financovani tveho podnikatelskeho planu) ale spis na tvych schopnostech co se tyce "skemrani o prachy" at uz je to formou hledani sponzora, podavani grantu nebo zduvodnovani zadosti o pujcku. Tenhle clovek v tom zrejme umel chodit a o tom jestli precenil sve schopnosti nebo ne si myslet muzes co chces, ale takhle do nej busit i po smrti je ostuda. Kdyz jste si mysleli ze na to nema, tak jste mu meli kamaradsky zavolat nebo napsat email a rict mu: "Hele Vlado, radsi jeste chvilku potrenuj, je to tezka cesta, dost vabank, uprimne asi na to jeste nemas". Ne se do nej navazet takhle verejne po internetu.
odpovědět 
    Re: Ale no ták 15:49:14 23.05.2017
Hovorili mu ze na to nema ze tam je nulova sanca(hard way), verejne a opakovane - vid link na video nizsie. Nepocuval. Co sa tyka kapitalizmu - jeho spravanie voci sponzorom a verejnosti by sa v tomto svetle dalo prirovnat skor k lietadlu. Tam tiez ludia vkladaju svoje prostriedky za ucelom dosiahnutia zisku ktory je vsak nerealny a krach je pret len otazkou casu.

Pozrite si stranku http://8000.sk/ kde najdete co vsetko dokazal ak ide vrcholove horolezectvo - odporucam aby ste si precital zapisky z jeho vystupov a pochopite ze okrem cho oyu zpred 20 rokov - 8000ovky s turistickou obtiaznostou - nedal nad 6000 uspesne nic.

Sam verejne hovoril ze zdolat Everest klasickou cestou nieje vyzva - preto horovil o hard way. Nuz nakoniec ho tato "nevyzva" - stala zivot. Isto tam boli v hre aj ine faktory ktore nemohol ovplyvnit (vykradnuty stan, mozno horsie pocasie...), ale ist sam, bez kyslika a potom vcas neprerusit vystup - to vsetko ukazuje na neschopnost spravne zhodnotit svoje sily - a to mu vraveli uz od zaciatku.

Samozrejme nikto mu neprial nic zle a vsetci ktori ho varovali mu zelali aby sa hlavne vratil.
naco-fenodpovědět 
     Re: Ale no ták 19:10:18 23.05.2017
Smekam pred Tvym cirym usudkem, pane jeneral, v ktery bitve jsi se uspesne skryval?
odpovědět 

 Ak mate cas - pozrite si to11:58:51 23.05.2017
Usudok si bude vediet spravit kazdy sam.

https://vimeo.com/192161735
naco-fenodpovědět 
 Re: Ak mate cas - pozrite si to12:14:46 23.05.2017
Byl si rychlejší, podle tohoto rozhovoru si dovolím trošku soudit
Prasopes odpovědět 
  Re: Ak mate cas - pozrite si to12:23:20 24.05.2017
Shlédnul jsem celé video a docela mě teda překvapil jeho věk! Hádal jsem mu rozhodně mnohem víc, než 48. Mojemu otci je 60 a vypadá rozhodně lépe.
odpovědět 

 Pieta13:43:25 23.05.2017
Vážení Ulimu a Vladovi je to už asi fuk a rozvíjející se diskuze o jejich chybách vedoucích k jejich předčasnému odchodu z našeho světa je netrápí. Ale zvažte, zda diskuse o smrti kámošů horolezců se má ubírat stejným nesmiřitelným směrem jako ostatní zdejší debaty.Normální je vyjádřit soustrast pozůstalým a nechat tak vážnou událost jako je něčí smrt přebolet.Zvlášť kvůli jejich blízkým. Dík.   
maca stodpovědět 
 Re: Pieta18:09:59 23.05.2017
Ueliho bych sem vůbec netahal.
Souhlas s tím, že Štrba prostě neudělal vše úplně nejlíp ... ale zaplatil za to maximálně, a to by mohlo stačit.
MModpovědět 
  Re: Pieta23:18:43 23.05.2017
Ono je ale fakt jedno, jestli jde o Ueliho nebo Vlada. Rozebírat příčinu maléru má smysl tehdy, pokud je dešifrovatelná a může to posloužit dalším. A tady, jak to tak vypadá, mnoho fakt (přinejmenším zatím) nevíme ani o jednom případu, jen výsledek. Zkušenosti, příprava, forma atd. jsou jedna věc, a konkrétní okolnosti v dané stěně a čase věc úplně jiná. (Jak se ukázalo.)
Robertodpovědět 
   Re: Pieta09:17:01 24.05.2017
U Vlada Štrby je přičina myslím docela zřejmá - slabá sebereflexe, silné ego, malý respekt k hoře.
radisodpovědět 
    Re: Pieta09:30:57 24.05.2017
Tak tve ego neni myslim o nic nizsi
odpovědět 
     Re: Pieta13:24:41 29.05.2017
Máš zajímavý úsudek na základě jedné mé věty, která vyjadřuje navíc můj osobní názor. Ten jsem si udělal na základě toho, co jsem se za poslední rok o tom dočetl a na základě hodinové diskuse s Igorem Kollerem. Tenhle článek není o mém egu, ale o tom, do čeho se pustil pan Štrba.
Z jeho slov nedostatečná sebereflexe přímo tryskala. To, že se rozhodl do HW nalézt SÓLO, je taky docela troufalé. A že i přes pokročilou hodinu dolezl až na jižní vrchol a až pak začal sestupovat je taky slušné podcenění situace. Tady prostě zvítězila touha po vrcholu nad pudem sebezáchovy. Jinak by do HW nikdy nezkoušel nalézt a jinak by se nehnal na vrchol v takový pokročilý čas.
radisodpovědět 
    Re: Pieta10:40:44 24.05.2017
K tomu bych přičetl ještě to že po té mediální přestřelce asi z toho dvakrát čistou hlavu neměl a tam nahoře to hraje vělkou roli zvlášť kdž je člověk sám. Samozřejmě si za to může sám, byl až příliš přesvědčen že to dá, cítil že má nějaký trumf oproti jeho přechůdcům, nechtěl to ale vysvětlovat nechtěl se bránit argumenty, ale reakce Jamesu ho každopádně velmi zklamala...
Co se dopopravdy nahoře stalo nevíme a na základě jakého úsudku se otočil přiliš pozdě, to se už nedozvíme.
Ve slutečnosti tu asi hraje roli více faktorů, kdyby nám chtěl Vlado dokázat že na to má, třeba by zkusil nějakou méně známou ale obtížnou cestu na nižší hoře, ale jak by na to zajistil financování, určitě chtěl osmu, chtěl Everest, protože to ho lákalo a taky měl na to málo času vzhledem k jeho věku, nechtěl ustoupit byl příliš přesvědčený že to dokáže, že je to možné... výsledkem je že je všechno špatně...
qwodpovědět 
    Re: Pieta20:39:42 25.05.2017
To jsou trochu odvazna tvrzeni. Vychazis z informaci na internetu nebo jsi ho tak dobre znal? (ale to bys to patrne takto nenapsal...)
Juraodpovědět 
     Re: Pieta01:12:12 01.06.2017
Jen bych rád řekl, že vy všichni s jiným názorem než mám já jste pěkný kreténové a ničemu nerozumíte...
radišodpovědět 

 Život a smrť na Evereste21:01:35 31.05.2017
pod lampou:
https://vimeo.com/219283158
odpovědět 

 Foto dne:
Amalfi
Panorama Positano
 Databáze cest:
Všechny cesty (173435)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Paluis 5c Olba
Schwabentraum 7b Bolulla
Ke Sort Ke Senk! 7b Jérica
Manolis 5c Leonidio
Juliett Ext 5c Leonidio
Nově komentované:
Tanta Guasa 6c Jérica
Bella Duracella 6b Leonidio
Super Bibe 6b+ Leonidio
Gaia 8b Kalymnos
Od Hradu Dále 7+ Velká

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco |

 Nové komentáře:
Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Manažer | není | Re: Manažer | Re: Manažer | Re: Manažer | Mnohoobchod |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (122)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (106)
Mauritánie – únor 2024 (19)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (16)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (9)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (5)
Zemřel Pit Schubert (3)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (2)
Tanap - nový návštěvní řád (2)

 Nově v inzerci:
Prodám nevyužitý matroš. | Bunda Arcteryx Alpha GTX Pro | Skialp set Lusti 177 + Dynafit + Colltex | Prodám nevyužitý matroš. | Švýcarská dálniční známka 2024 | Čelovka PETZL ACTIK CORE 350 lm + Pouzdro NOCTILIGHT | Různé: VÝŠKOVÉ PRÁCE NASTÁLO V PRAZE 320- 480 Kč/hod 59 000 až 7 | Dětský sedák Simond - celotělový | Trip spanelsko | Péřovka North Face |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 122 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 129 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 134 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 113 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.