Registrace   |   Místní klasifikace: mluví; nemluví; nemluv na mě!

Paranormál Xb

Lezec-shop.cz - Štěchovice

Výstup na Mont Blanc

smallAhoj lidi,
právě jsme se vrátili z výletu na Mont Blank a tak bych vám rád poslal pár zážitků z naší cesty.

Celá cesta byla o počasí, už před odjezdem jsem se hádali, zda-li bude pěkně nebo ne, zda-li vyjet nebo ne. Nakonec jsme uvěřili optimističtějším serverům a v pátek odpoledne vyrazili. Jeli jsme celou noc a brzo ráno jsme dojeli do Chamonix, to, vzhledem k času, asi 6 ráno, jsem jen projeli a zaparkovali auto v Le Heuges. Jen co jsem zastavili, spustil se obrovskej liják, aby jsme neupadli do depresí, raději jsme se uložili k spánku a usnuli zkroucení v autě. Probudilo nás světlo kolem 8 hodiny ranní, déšť nikde, dokonce z pod mraků vykukovali velikáni. Než jsme se rozkoukali, najedli a převlékli, bylo polojasno, hory byly krásně vidět a my plni optimismu vyrazili pěšky nahoru (zubačka ani lanovky v tomto mezisezónním období nejezdí). Cesta to byla pekelná, nejprve asfaltka potom kamenitá cesta, potom lesní cesta pokrytá sněhem a když jsme vystoupali do 2000 m.n.m. k zastávce zubačky Tramway du Mont Blank (pro doplnění auto jsme měli zaparkované v 1000 m.n. m.) jsme se brodili po kolena v krásně přemrzlém prašánku.

vystup_na_horu_nahoru

Výstup na horu nahoru

Po chviličce odpočinku, po zakousnutí sušenky napití se čaje a vydechnutí jsem si zakousli jazyky a vydali se na další polovinu cesty, nejprve na konečnou zubajdy le nid d'aigle (2400 m.n.m.) a poté k našemu prvnímu bivaku, opuštěné chatce ve výšce 2700 m.n.m. Co si budeme povídat, když jsem se došoupali ke konečné vláčku, měli jsme toho dost, tam končila cesta a začala horská pěšinka mezi kamenama, pokrytá sněhem, prudkým kopcem vzhůru. Celou cestu jsme vysoko nad náma viděli chatu Geuter, na kterou jsem měli zálusk další den (3800 m.n.m.) Do dlouhých dvou hodinách jsem dolezli, doplazili k chatce, oddechli jsme si, že byla otevřená a s opravdouvou úlevou přivítali dvě krásně dřevěné palandy, závětří a KLID.

nase_chaticka_zlata

Naše chatička zlatá

Přibližně v 17h jsme byli odpočatí, začali jsme vařit a stlát si pelíšky na noc. Poslední jsem šel spát já, protože jsem dovařoval čaj, to bylo v 19h :-).

nocleh

Nocleh

Pohled přes chatku na Geuter

Další den jsem vstávali v 8h (nebylo, kam spěchat, čekalo nás "jen" 900 - 1000 m převýšení (oproti 1800-1900 minulý den) v klidu si zabalili, uvařili, pojedli a asi kolem 9:30 se vydali na cestu, foukal šílenej vítr a cesta po žebru na chatu Teterouse (v polovině cesty na geuter) se asi po 200 výškovejch metrech stala nemožnou a my jsme byli nuceni se otočit a opět se uchýlit k zlaté dobre chatce - bivaku č. 1. To, co následovalo, asi není potřeba popisovat, jedlo se spalo se, kecalo se.

midi_a_geuter

Midi a Geuter

Kolem páté hodiny odpolední se vyjasnilo, byl krásně vidět geuter, hřeben Mont Blanku, celé Alpy kolem, Augile du Midi, i Chamonix pod námi. Do tváří se nám hnal optimismus, ale věděli jsme, že už dnes nikam nemůžem, že by jsme už obtížnější terén neslezli včasně.

pokus_o_geuter

Pokus o Geuter

Další den jsme již věděli, že vrchol nedobydem, vzhledem k tomu, že někteří museli být ve středu v práci, ale říkali jsem si, že za dobrého počasí alespoň Geuter "dáme". Ráno bylo krásně azúro, uvařili jsme si, opět zfotili okolí, ale než jsme se nadáli, začalo se zatahovat, casta nahoru by se ještě dala, nesněžilo, "jen" foukalo, ale vzhledem k tomu že jsme chtěli na Geuter na otočku, jsme to neriskovali, protože se počasí kazilo.

geuter_ve_slunci

Gueter ve slunci

geuter_ve_slunci2

Gueter ve slunci po druhé

Chtě nechtě jsme se otočili a klesali dolů (šlo to mnooohem rychleji, než nahoru :-). Stále jsme se ohlíželi za Geutrem, naštěstí se nakonec tak zátáhlo, že celé Alpy byly v mrakách. Klesali jsme a klesali jsme, až jsme asi po 3 hodinkách dorazili dolů. Autíčko na parkovišti stále čekalo, my se u něj vyvalili, převlékli a začali nehorázně jíst. Po restíku jsem se vydali na prohlídku Chamonix (teda na nákupy, na prohlídku bylo blbé počasí - lilo jak z konve). Někdo si koupil "jen" zavírací nožík Petzl s možností připnutí na karabinu (já a Héřa) a někdo si dokonce koupil skialpové lyže :-) (Káča).

pohled_na_tmb_a_chamonix

Pohled na tmb a Chamonix

Po zakoupení, napsání a poslání pohledů jsme se rozloučili s MB a vyrazili Švýcarsko, Německo, domů.

na_parkovisti_u_supermarketu

Na parkovišti u supermarketu

Výlet to byl bez vrcholu, ale i tak pěkný, do 3000 jsem dostoupali, nikdo neměl žádné problémy, nikomu se nic nestalo, panoramata jsme si užili a pro příště známe cestu na vrchol jako své boty. A opět víme, že nepojedeme v sezoně, kdy tam je mraky turistů, ale také víme, že říjen je už pozdě.

Musíme moc poděkovat lidem za podporu, ať už formou smsek, kde nám přáli, ať to slezeme, kde nám posílali počasí, kde nás "jen" podporovali. Potom také těm, co nám půjčili chybějící vybavení. Zdendo a Jirko spacáky BOŽÍ, Jiříku hrnec taky super, Petře L. super popis trasy a všeho, díky moc.

Příště už víme, jak na to a půjde to samo :)))), ale opět bez lanovky, s ní to totiž není plnohodnotný výstup).

Určitě jsem toho hodně vynechal, máme spousty zážitků, hodně historek, furt jsme se smáli, hodně fotek atd atd.

V příloze jich pár zasílám (jsou u článku - poz.red.). Více osobně.

Na další fotky se můžete kouknout zde:

Ahoj Honza

Honza Handrejch   [úpravy] 08:20 20.10.2004Tisk

Jo, hory...19:02:11 20.10.2004
Hezky... At si rika kdo chce co chce, stejne je na horach nejkrasneji...
Ježoodpovědět
 Re: Jo, hory...13:42:50 21.10.2004
moje řeč ..
Honza Handrejchodpovědět

Říjen je fajn17:00:37 21.10.2004
My jsme kdysi vylezli na Blanc také v říjnu a nemělo to chybu. Je fakt, že to bylo začátkem, ale počasí bylo super.
Jířaodpovědět

Lanovky22:38:42 22.10.2004
Je to úplná pravda. Lanovky v Alpách. Alebo u nás v Tatrách zubačka na Hrebienok a Lanovka na Skalnaté pleso. Použiť ich to je nič iné len podvod. Inak dobrý článok aj fotky.
 Re: Lanovky16:11:48 25.10.2004
Tak to je pekna blbost, použít lanovku třeba na Skalnate je úplně logické.Když přijedeš lézt v pátek v noci a v nedeli jedeš domu, tak je to jediné rozumné řešení jet lanovkou, abys neco stihl aj popolezt.
Pipákodpovědět

...01:10:52 25.10.2004
Pekny :-) Jen snih podle fotek je po kotniky (po kolena mozna v nejvetsi zaveji a pocasi nevypada zas tak desive (vite kolik foukalo, nebo jen "strasne"?) Jo a mate sileny batohy, co jste tam tahali???
Parkovat je lepsi nad Les Houches u stare lanovky (lokalita Les Gens), jen je treba nechat misto na otaceni aut...
Jinak MB s lidma je horor, normalku fakt jedine mimo sezonu. Super je jit pres Bionnassay ;-)
V.
Vladaodpovědět
 Re: ...11:13:50 25.10.2004
No sněhu bylo tak po kotníky když jsem šli dolů, cestou nahoru bylo tak po pás ...
Jinak fotky vypadaj opravdu hodně slušně co se počasí týče, sem v marastu nevytahoval ani ruce natož foťák :-) ale když koukneš na konec článku je tam odkaz na všechny fotky a jsou tam fotky i z toho marastu kdy jsem to otáčeli ... to pěkné počasí bylo třebas jen hodinku než se to zase zkazilo a to jsem zrovna fotili .. kamera pres den by to mozna zachytila lepe :-))
batohy ... hmm byly velike ale meli jsme tam stan spacaky karimatky jidlo a ja nevim ... ale blbosti jsem opravdu netahli .. ono v lete se to mozna da v teniskach ale na konci rijna neni cas na hrdinstvi ..
no a vitr byl tak 40 km/h

PĚKNÉ!!!!13:54:03 25.10.2004
Super článek! Člověk si tak udělá dobrou představu co takový výstup stojí. Uvítal bych i články z jiných výstupů, třeba Matterhorn.

Jen tak dál!!!
Jardaodpovědět

Pěkny17:37:58 25.10.2004
Pekný članek a fotky. Jen tak mimochodem nakolik vyjdou prosimtě mýtné celkově z Čech pod Blanc?
Díky
Jirkaodpovědět
 Re: Pěkny20:30:38 25.10.2004
AD mitne: žádné nejsou jediné poplatky co na cestě jsou je dálniční známka na švýcary

AD další články: ted plánujeme hodně akcí určitě ještě něco sesmolim :)))
Honza Handrejchodpovědět

Zmatené pojmy11:33:38 30.11.2004
Článek je to pěkný, jen je škoda, že si autor nenašel trochu více času a nezapamatoval si kde to vlastně byli :-)
Tam, kde parkovali auto, se to nejmenuje Le Heuges, ale Les Houches.
Chata, co viděli v dáli se nejmenuje Geuter ani Gueter ale Ref. du Gouter.
Chata, kam nedošli kvuli větru, neni Teterouse, ale Ref. Tete Rousse.
To co viděli v okolí za pěkného počasí nebylo Augile du Midi, ale světoznámá Aguille du Midi.
Od bivaku nemohli vidět hřeben Mont Blanku :-)
Ten je přece zcela zakrytý vrcholem Dome du Gouter a Aguille du Bionassay.
Ale jinak je tam krásně. Šel jsem stejnou cestou a stál na vrcholu Mont Blanku 27.8. 2004 v 9:06
Nezapomenutelný zážitek.
Petr Fodpovědět
 Re: Zmatené pojmy11:36:11 18.06.2007
Když už, tak se to píše Aiguille du blablabla ;-)
  Re: Zmatené pojmy11:39:20 18.06.2007
Teda Aiguille du Midi a Aiguille de Bionnassay, uf!

tip20:44:53 21.07.2007
ahoj,
nějak jsem nepostřehl, kdy jste se o to pokoušeli (asi říjen) nicméně touhle cestou jsem dal Blanc 2x. jednou červenec/srpen - děs běs, mraky japončíků na laně za horským vůdcem.. a jednou v květnu. Květen doporučuji, stálé počasí, bez bouřek,úplně sami v celé cestě. Trochu mi tam chybí vaše aklimatizačka (jít rovnou z auta by vás ve 4000m "trochu" mrzelo..) ideální je si vyšlápnout protější kopce nad chamonix a přechrnět ve výšce. Jinak fandím úplně všem, kterým tahle hora nedá spát a mají potřebu se s ní alespoň ob sezonu "pomazlit" ;-)
Marekodpovědět

Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: posuv opletu lana uprostřed |

Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Manažer | není | Re: Manažer | Re: Manažer | Re: Manažer | Mnohoobchod |

Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (122)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (9)