LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Scribo ergo sum. Zapisuj si cesty!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Nové průvodce světových oblastí na Lezci
Vychází nové vydání knihy Julia Kugyho: Ze života horolezce
Nové průvodce světových oblastí

Závody
4.Makak boulder kolotoč (15.02)
Skialp night Říčky (16.02)
Mistrovství ČR v ledolezení rychlost (16.02)

Žebříček
Cesty:
38.Zedek 10190
39.Gospoš 10178
40.Jakubcova 10172
Bouldry:
38.Jurečka 8800
39.Balabán 8800
40.Lebeda 8653
Hory:
12.Podškubka 4377
13.Fajkoš 3806
14.Ondrášek 3499

Výsledky
SP v ledolezení Francie (07.02)
SP v ledolezení Itálie (01.02)
SP v ledolezení Švýcarsko (24.01)

Deníčky
4588 lezců
729416 cest
Nové přelezy:
Real Madri 7C
Zkracovač 7C+
Baselard 8A
Opium 7c
Cólera 7b
Els Cupula 7b+/7c
Carcamal 7b+
Last Line 7c+
Trempera M 7b
Directa Co 8c

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Boulder Bar - Praha 7
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Nový komentář 

 Kruci.........
Diamid kyseliny lysergový v kombinaci s rohypnolem, nebo kaďákem taky neni špatný. Akorát sou večer trochu křeče, ale dá se to přechlastat! Sportu zdar!
Zapsal: Luk, 23:07:52 18.09.2002
 THC
Zkusil jsem před lezením zahulit, ne pro sportoní výkon, spíš pro ten pocit a vylez' jsem úplný hovno. Z toho vyplývá, že lezení a hulení moc dohromady nejde. Člověk taky potom dělá naprostý chujoviny, takže ani z hlediska bezpečnosti nič moč...
Zapsal: Přípluv, 12:22:04 19.09.2002
 ad. THC
Pod poslední dvě věty předposledního odstavce bych se mohl podepsat :-)))) A nesouhlasím úplně s Přípluvem. Možná subjektivně on osobně s tím mohl mít problém, já (také subjektivně) myslím, že je to stopro lepší než lézt po užtí legálního alkáče :-) Včetně té bezpečnosti - i když v principu má Přípluv pravdu. Ale zpět. Je přece bomba sedět na vršku a moct v klídku zahulit. Jen se to nesmí přepísknout, a tady vidím největší problém obecně užívání THC - špatná dávkovatelnost. Jedno pivko je jedno pivko a těžko Vás ohrozí, pokud není např. extrémní vedro, nemáte kocovinu, nejste jinak zapřísáhlí abstinenti. Prdíček nevozkoušený travbky vás může docela složit, může o zabrat jinak než jste zvyklí, účinek je velmi individuální a i následky jednotlivých konzumací se mohou výrazně lišit. A to už vůbec nehovořím o dloudobé konzumaci, haluškách a flešbecích :-)

Takže jo, ale s mírou. Momochodem, jeden čásek sem se na horách častějc potkával s takovou partičkou docala tvrďáků z Madridu. Svým přístupem k uvedené droze byli stráášně roztomilí. Oni si prostě nedokázali představit dolezenej vršek bez hulení. Největší průser nenastával když už nebylo co žrát, docházel benzín do vařičů a kvůli sněhu nešlo vypadnout, ale tehdy, když docházel haš. No co Vám budu vyprávět, pěkná partčka. Mimochodem z nich padaly takový ty fakt zásadní rady: Až pojedeš na Huascaran, nakup už v Limě. Dál nic neseženeš a to máš, jako bys na tom kopci nebyl...

Jo a eště k tématu. Teda k dopingu. Ten efedrin. Resp. pervitin (perník, piko nebo pod jakým názvem to znáte). Celkem ještě nedávno se jeho užíváním mnozí výškoví lezci ani moc netajili. Není to sice podle mého názoru vůči tomu kopci fér, jedná se doping v nejklasičtějším slova smyslu a vůbec... Takže sem proti. Ale jsou okolnosti na horách různé. Svými účinky velmi podobný preparát jednou vytáhli ze svých baťůžků Rusové při takovém blbouninkém sestupu kde jsme se střídali u nosítek. Prostě situaci vyhodnotili jako adekvátní k požití drogy - dopingu. Od té doby s sebou obvykle nějakou podobnou stračku taky tahám. Dává to prostě pár hodin k dobru... Jen je problém že se s tím asi musí mět trošku zacházet a asi i mít účinky na sobě vyzkoušené v situaci klidové (nemyslím, že by byl dobrej nápad zkoušet co to s váma udělá až v okamžiku, kdy fakt potřebujete pár hodin k dobru). Ale jinak myslím, že doping a horolezectví popř. žití drogy v krizové situaci, je docela zajímavé téma.
Zapsal: Tomáš F., 13:29:57 19.09.2002
 P.S.
Luku, ta kyselinka je fajn, jen to ve skalách nekombinuj podle uvedenýho receptu, buď nám je celý pobliješ, nebo zasviníš vokolí vod krve :-))
T.
Zapsal: Tomáš F., 13:39:06 19.09.2002
 Re: ad. THC
Faktem je, že vožralej jsem nikdy nelez' a ani to teda zkoušet nehodlám. Faktem, ale taky je, že dát si na nějaký skalní věži prda není zas tak špatný. V mým případě ovšem až při poslední lezbě :o)
Zapsal: Přípluv, 13:53:31 19.09.2002
 anonim
jednou jsem zkusil lézt po hulení a ono to bylo docela fajn. Sice jenom na druhym a nohy se mi trochu motaly, zato stisk a vytrvalost byly snad nekonečné. Pořád bez námahy a najednou pád. Obecně pro mne platí, pokud hulení, tak na druhém.
Jednou jsem taky lezl na Suškách po půl flašce vodky. Nic moc. Úplně jsem ignoroval nějaký dávání smyček a cestu jsem vylezl prakticky sólo. Po chlastu nelézt.
To je jen můj názor. Prosím, nezlobte se, že je to anonim, mám důvod stydět se za svoji minulost, trochu jsem to přeháněl.
Zapsal: , 14:45:03 19.09.2002
 anonym
To je sice moc hezký,ale anonym je anonym a ne žádnej anonim,ty jeden alkoholyku!
Zapsal: koník, 15:04:29 19.09.2002
 Chlast
Lezení nadranej je celkem sranda ale všeho s mírou, o bezpečnosti nemůže být řeč, je to spíš takový sólování s lanem. Na srbsku sme např. onehdá lezli s kámošem každej po litru vína, přesně si pamatuju jak sem se vysmátě u nejtu rozmejšlel jestli si ho budu cvakat nebo ne, po pohledu dolu na kámoše "jistícího" v sedě deset metrů od stěny s lahváčem v ruce sem usoudil že je to fakt jedno. Nejzasvěcenějším kdo by mohl k chlastu při lezení promluvit je podle mě Gorbi, to je fakt borec, jednou sme ho viděli v neděli ráno ve skaláku na koupáku jak se po čtyřech snažil zdolat schůdky k silnici (moc mu to nešlo) a za půl hodiny už vzlínal nějakou osmu na prváka (dost mu to šlo).
Zapsal: Špicál, 15:10:35 19.09.2002
 "Narkomani"
Nečekal jsem, že se to zvrhne tímto směrem. O chlastu i THC by asi nejlépe mohl poreferovat Rado Ulman, v minulosti nazývaný Opilá hůl. Třeba koloniál v Ádru, lezci si kupují rohlíky a něco k snídani, přijde Ulman, koupí si lahev meruňky a vyrazí do skal. Já jsem vypozoroval, že "rozumná hranice" jsou 3 piva. Jedna ze surovin pro výrobu piva je chmel otáčivý (Humulus lupulus). Je ze stejné čeledi jako konopí (Cannabaceae - Konopovité). V dávce 2 až 3 piva, když nepřeváží účinek alkoholu, má pivo podobné účinky jako konopí. Stav lehkého sešlehnutí se dá navodit i snúsem - tabák, který se aplikuje mezi dáseň a horní ret, buď v pytlíčkách (podobné čajovým), nebo se dělá kulička v prstech. Znalci mají vyrobený dávkovač z nejmenší injekční stříkačky. Účinná látka je nikotin. Nedoporučuji aplikovat dlouhodobě, nastupují abstinenční příznaky jako mají kuřáci.
Zapsal: Bída, 15:35:18 19.09.2002
 hmmm....
... koukam, ze uz se to skoro zvrhlo v navody k "poziti" :-)
Zapsal: Dan, 16:07:38 19.09.2002
 To je mazec.....
Tyvole ani jedna záporná reakce!!!! To je hustý!!!! To se ti fakt Bído povedlo!
Zapsal: Petr Chus, 22:15:58 19.09.2002
 ad. ad. THC
V lezeckém životopise ikony poválečného alpinismu - Herman Buhl, Od Alp až po Himaláje, je uvedeno, že v závěrečné fázi svého (nadčasového) sólo výstupu (resp. vrcholového útoku - klasická expedice) na Naga Parbat použil tabletku pervitinu. Pak strávil bivak bez stanu či žďáráku jen někde v koutku závětří okolo 8000 m. Pro tento případ asi opodstatněné, jestli měl kyslík, si už nepamatuji, ale spíš ne.
Zmíněný efedrin má k "péčku" blízko, páč se to z něj vyrábí.
Zapsal: Staník, 00:19:44 20.09.2002
 ?
Komentare jsou o nicem , je to vic sranda nez hrozba pro lezce , celkovy problem anabolic je nekde jinde , kdo ma rozum a umi to brat nema problemy se zdravim a dokaze cilene zvedat svoji vykonost , narozdil od hazarderu s chlastem . A v tom clanku je taky par - promin - blbin .
Zapsal: pip, 10:48:56 20.09.2002
 Ad píp
Tak ty blbiny oprav, pípe! Ty sypeš anabolika? "Gratuluji".
Zapsal: Bída, 11:09:56 20.09.2002
 Add zákon o cenzuře
Zas jim to Bído tak nežer, viz:
http://www.legalizace.cz/index.php?clanekid=215#top
Zapsal: Spical, 11:39:34 20.09.2002
 pro Bidu
Zklamu tě , nesypu , jenom jsme se o tom před pár lety učili a mám na sypačku trochu jiný názor.A vrcholový sport? to je kategorie sama pro sebe.
Zapsal: pip, 12:09:30 20.09.2002
 Carl Lewis
Myslim si , ze kazdej zkusil lezt ci jinak sportovat po poziti nejake drogy, at uz je to alkohol, nikotin ci trava. Clovek je proste zvidavej tvor a neda mu to dokad to nevyzkousi. Vetsina lidi to zkusi parkrat a a pak zjisti, ze je treba bejt obezretnej-viz predchozi prispevky. Ovsem s chladnokrevnym sypanim tohle nema nic spolecnyho. A mam pocit, ze Bida chtel rozjet spis diskusi o tomhle. Chtel bych tady pripomenout pripad fenomenalniho atleta Carla Lewise, ktery byl hvezdou osmdesatych a devadesatych let. Tenhle clovek sypal pod dohledem spickovych vedcu a dosahoval spickovych vykonu. Dnes je z nej troska, ktera nezvedne ze zeme 5-ti kilovou zatez. Podobnych pripadu je vic staci cist noviny.
Existuji i jine moznosti, nez je pouzivani dopingu ci ruznych prostredku doplnkove vyzivy. Zlepseni vykonnosti se da dosahnout napriklad dlouhodobou upravou jidelnicku, cilevedomou zmenou zivotniho stylu, posilovanim fyzicke, mentalni a duchovni urovne cili snahou o harmonicky rozvoj osobnosti. V soucasne dobe se klade prilisny duraz na fyzicku, ale je treba si uvedomit, ze lidska osobnost neni jen telo. Predstavte si cloveka jako trojnozku, jejiz jedna noha je obrazem fyzickeho rozvoje, druha psychyckeho rozvoje a treti rozvoje duchovniho. Pokud budete preferovat jednu cast na ukor ostatnich, nebudete nikdy v rovnovaze. Potom nelze ocekavat dobre "vykony".
Vsechny Vas zdravim a preji Vam, at se Vam v hlavach rozbreskne.
Zapsal: Ivan, 12:13:53 20.09.2002
 Staniku,
Herman Buhl na Nanga Parbatu nesezral jenom 1 tabletu, myslim ze musel bejt hodne vysmazenej. Kyslik nemel. Pervitin se sice vyrabi z efedrinu,
ale blizko k nemu ma jenom proto, ze se z nej vyrabi.
Zapsal: , 15:56:37 20.09.2002
 ad vzkázek pro Stanika
Nojo, když já nevím... Anonymní předřečník (předpsavec?) se značnou jistotou tvrdí, že to nebyla 1 tableta... Netuším, nebyl sem tam, ale teoreticky by klidně být mohla. Pokud vím jednalo se o průmyslově vyrobený preparát určený pro zvláštní účel. Něco podobného je známé už od války. Amfetamínek, nebo ma v potahovejch tabletách (nezajímal jsem se nikdy přesně jak toho bylo docílenove jestli ve vrstvenejch nebo co) se uvolňoval do organismu postupně. Dávka nebyla dostatečná na pořádný hučení, ale přitom to byl silnej stimulans v pravým smyslu slova.
Zapsal: Tomáš F., 18:13:02 20.09.2002
 Jedalnicek
Chcel by som tuto diskusiu, mozno je to aj namet na clanok, posunut troska inam ako alkohol a trava. Vela ludi tu pise o spravnom jedalnicku. Skuste napisat ako by mal vyzerat (spravny) jedalnicek lezca. Teoreticky, prakticky - priklady.
Zapsal: Sebastian, 18:15:41 21.09.2002
 muj pohled
Dopředu upozorňuju, že jsem nikdy nesypal! Za těch 15 let co jsem se věnoval běhání bylo pivo( jedna desítka po tréninku ) jedinej prohřešek, navíc naordinovanej trenérem...
Přesto nesouhlasim se zákazem používání dopingu, podpůrných prostředků, nebo jak to vše nazvat. Proč?
Postihnutý jsou jen ty, co holt použijou látku kterou lze prokázat, ty co maj smůlu na šťáry, ty co maj horší laboranty...
Ať si každej plnoletej dělá se svým tělem co chce. Ředitelovi firmy taky nezakážou dělat 20 hodin denně, protože si tím huntuje zdraví, jeho ta práce živí, že? A vrcholového sportovce taky. A že je to nefér vůči těm co nesypou? Proč? Je jim holt přednější zdraví než výkon...
Takže pokud svým jednáním neohrožuje okolí, nechť si každej se sebou dělá co chce, ke stáří ( pokud ho bude mít ) tu chybu pozná.
Sviňárna je, že kolikrát ani sportovec neví co do něj cpou, holt je prostředkem k zisku...
Zapsal: Maty, 09:51:26 23.09.2002
 Re: Maty
V zásadě s tebou souhlasím, ale nejde to uplatnit obecně. Podle mého jsou závody od toho aby se ukázalo kdo je v danou dobu na špici-a to se dokáže jen pokud budou mít všichni stejné podmínky(nebudou pod vlivem). Ale ne k tomu, kterej preparát je nej.
Zapsal: BB, 14:27:12 24.09.2002
 Re:BB
No jo, ale to je ono. Na francouzkym touru "sypou" vsichni. Tim myslim treba i vymenu vlastni krve po etape ( za okyslicenou a odpocatou ), spravne davkovani povolenych preparatu a umne skryte davkovani zakazanych + smula na staru, + spousta dalsich podfuku na obejiti kontroly. A na onu spici se clovek dostava roky. Kdyz budes deset let trenovat s nedovolenym pripravkem, pak vysadis, vycistis se, pojedes na Olympiadu a vyhrajes, tak je to fer? A stejne podminky stejne nezajistis, ani kdyby neslo o sypani.
JO, je to tezky, ale uz stari Rimane dopovali... Ja jsem si pred dlouhou strekou daval silnej vyvar turka, kofein holt pomaha, bylo to fer? Povolena davka je cca 10x vyssi...
Zapsal: Maty, 15:52:45 24.09.2002
 pro Spicala
Joo, Gorbi, ten umi lejt...........
Zapsal: Jana, 17:09:27 27.09.2002
 re:re:bb
Ukaz mi odvetvi vrcholoveho sportu kde nesypou vsichni? :) Sype se vsude kde je potreba sila, rychlost a vytrvalost! Ale vzdyt je to tak dobre! Kdo by se dival v televizi kdyby fotbalisti v lize mistru sve zapasy tak nejak odchodili? A vubec, podivejte se treba na to jak vypada postava fotbalisty dneska a jak pred dvaceti lety, ale nejsou to jenom fotbalisti, jak rikam, vsichni ... Nedved, Ulihrach, Thorpe, Maier, Hewitt, Jonesová, Sebrle, Kostelicová ... - zrovna tihle me prave ted napadli ... Kazdy si dneska pomaha, treba rano lidi co jdou do prace (megadavky kofeinu), nekteri zpevaci by by bez toho aby se nezhulili neslozili pisnicku, a vsichni vrcholovi sportovci. Nejde o to ze jim to pomuze na tom zavode, ale to, ze muzou trenovat tak jak by to "cisty sportovec" nikdy nedokazal, aniz by pak nebyl pretrenovany. Podle meho nazoru by se mel doping povolit uplne. Kdybyste v televizi meli moznost sledovat 2 druhy mistrovstvi sveta: nasypani-vitez:stovka za 9,79 a nenasypnai: vitez stovka za 10,9 na co byste se divali radsi, vy moralisti? :) A taky by se sice nekolik "snilku" vzdalo snu o mistrovstvi sveta ale toho se mohli vzdat uz pred 50ti lety a spousta lidi by prisla o praci(antidopingove divadelko a creatinove firmy). Proc by mel vyhravat nejaky blbecek z cvicne louky pred zavodniky kteri zijou pro sport, mysli na svuj zavod kazdou chvilku a dali by pul zivota za to aby se postavili na olympijskou bednu, a udelaji pro to cokoliv! Kdybyste jim rekli ze od tedka budou vyhravat vsechny zavody a za pet let zemrou tak vam 70% odpovi ze jo (zrovna jsem to videl v televizi) ale to zadny "rekreacni" sportovec co si zajde po treninku na "pivko" nepochopi.
Zapsal: Martin, 20:47:27 06.04.2003
 
Pro lezen by bylo idealni brat mensi davky Nandrolonu Decanonatu v kombinaci s tabletovym winstrolem pro narust sily...anebo pouzit jen winstrol, ci halotestin.. nejluxusnejsi lezecky doping by byl zce la urcite oxandrolone ovsem ma jednu nevhodu ze stoji zhruba 400-500kc denni davka a to si u nas v lezeni nikdo dovolit nemuze....
minusy to urcite ma ale na nandrolon decanonatu by urcie ubylo zraneni z pretizeni a ruptur slach nebo zraneni kloubu.. sam ho nezneuzivam ale taky neodsuzuju...kdo krici chytte ho on neni cisty sam neni cisty ...
Zapsal: Teuton, 14:00:34 23.05.2004
 Idioti
Vy jste idioti. To co jsem četl, že lezete a jaké máte zkušenosti to je nevídané. Takhle se bavit to nedokáže ani blbec po 10 pivech. Nechci abyste mYsteli, že chci pouze nadávat, ale to opravdu nemáte žádné znalosti. Dakoví diletanti.
Zapsal: Jirásek, 19:51:12 18.12.2005
 ...
...
Zapsal: . . ., 05:20:26 18.02.2007
 ...
...
Zapsal: . . ., 11:07:11 24.02.2007
 
Muppets
<!-- 122.96.59.102/ -->
Zapsal: e t a l a z e s i t e d @ g m a i l . c o m, 12:56:35 14.06.2016
 
Thury harcourt b
<!-- 107.151.136.218/ -->
Zapsal: m u s c l e d e v e d o p @ g m a i l . c o m, 13:04:24 14.06.2016
 
Helmvaarders
<!-- 107.151.142.122/ -->
Zapsal: m u s c l e d e v e r o p @ g m a i l . c o m, 13:08:20 14.06.2016
 
Unsensor TEAM
<!-- 183.91.33.43/ -->
Zapsal: a n a b o l i c s f a s t 2 2 @ g m a i l . c o m, 15:10:00 19.07.2016
 
Săo Polo
<!-- 61.168.11.29/ -->
Zapsal: n e x t d a y g e a r 2 2 2 @ g m a i l . c o m, 15:12:00 19.07.2016
 
Peace Paddlers
<!-- 178.150.15.77/ -->
Zapsal: m u s c l e d e v e r o p @ g m a i l . c o m, 22:40:57 10.08.2016
 
Odense Kajakklub
<!-- 178.150.15.77/ -->
Zapsal: e t a l a z e s i t e r @ g m a i l . c o m, 22:44:33 10.08.2016
 
BayLagoonDriftDancer
<!-- 37.57.231.115/ -->
Zapsal: n e x t d a y g e a r 2 2 2 @ g m a i l . c o m, 22:51:38 10.08.2016
 
Gekko Gent
<!-- 37.57.231.115/ -->
Zapsal: a n a b o l i c s f a s t 2 2 @ g m a i l . c o m, 22:58:55 10.08.2016
 
D.I.T.
<!-- 124.88.67.54/ -->
Zapsal: m a i l b o t t r 4 5 3 @ m a i l . r u, 15:34:50 29.08.2016


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.


Reklama:
Lezec.cz je hlavním mediálním partnerem ČHS na internetu
 Foto dne:
Il Latnija
Bubu Chungo, 6b+
 Databáze cest:
Všechny cesty (132611)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El ñosco Volador 6a+ El Chorro
Mi Vecina Plaquita 6a El Chorro
Go For It Alex 6a El Chorro
Return Of Achilles 6a El Chorro
Els Cupuladors 7b+/7c Vilanova De Meiá
Nově komentované:
Velká Plotna 5- Pernštejn
Plotýnky 5- Pernštejn
Hrana Plotny 5+ Pernštejn
Pískařská 6 Pernštejn
Hokejka 5+ Pernštejn

 Nově v diskusi:
Re: mrtvy tah a lezeni | Re: mrtvy tah a lezeni | Re: Česká čárka | Re: Česká čárka | Re: Česká čárka | Re: Friendy - srovnání velikostí | Re: Česká čárka | Re: Friendy - srovnání velikostí | Re: Česká čárka | Re: Česká čárka |

 Nové komentáře:
Re: drahá vs levná | Re: drahá vs levná | Re: drahá vs levná | Re: drahá vs levná | Re: drahá vs levná | Re: drahá vs levná | Re: drahá vs levná | Re: kurz | Re: kurz | Re: drahá vs levná |

 Kde to vře:
Péřovka Lightline Jacket pro lezce od Mountain Equipment (84)
Závody "HANGAR MASTERS" v boulderingu (34)
Trenér ČHS Tomáš Binter ve finále výběru Trenérů roku 2018 ČOV (33)
Skály v okolí Buzetu (27)
Sportovní fotografií roku 2018 je snímek s Adamem Ondrou (21)
Adam Ondra: Climbing The Americas (Road Trip) #17 (14)
Wadi Rum - Morning sun street (12)
Nekonečné útesy Inis Mór (9)
Pozdrav z Patagónie (8)
Výběrové řízení: vedení účetnictví a mzdového účetnictví pro ČHS (8)

 Nově v inzerci:
mačky Grivel | prodám lyžařské kalhoty S | lavinový batoh Pieps JetForce TourRider 24 | skialpové lyže G3 Soulfly + vázání +pásy+boty Garmont Helium | Edelweiss Oxygen II 8.2mm 60m, poloviční | Lafuna gtx | Perovy spacak Warmpeace Explorer 900 | Icebreaker - Hyperia Lite | Pruvodce Malta | Prodám různé druhy karabin |

 Anketa:
Který čas byste chtěli zachovat?
 letní čas 
 1861 
 zimní čas 
 945 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.