LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Jasně že mám dobrej štand holka! Jistím tě za pěknej strom (pssst) -eček :)
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
ČP obtížnost Brno (20.04)
Petrohradské Padání (26.04)
SP Salt Lake City (03.05)

Žebříček
Cesty:
51.Pail 10021
52.Zedek 10000
53.Gospoš 9993
Bouldry:
51.Pešková 8250
52.Žalská-ová 8228
53.Vavřík 8203
Hory:
21. 3512
22. 3476
23.Pe 3332

Výsledky
SP Wujiang (12.04)
SP Čína (09.04)
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)

Deníčky
5548 lezců
1095615 cest
Nové přelezy:
Haus Gotte 8A
Jahodová D Xc
Un Día Lla 7c
Iron Maide 10-
Výlety Do Xa
Domino Xb
Vague Á La 7c
Pyromania 7c+
Liebe Ohne 9
Skurutí Bě Xb

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
HO Lokomotiva Beroun - Beroun 2
Umělá lezecká stěna - II.ZŠ - Moravská Třebová

Prodejny
HUDYsport - Hradec Králové
Rock Point - Chodov - Praha 4
Rock Point - NC Eden - Praha 10

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Nový komentář 

 znaceni
No, ja delam na skalach v Orlickych horach sipecky se stejnymi pocity jako ty. Snazim se aby byly nenapadne a jasne. Jsou to rulove kompaktni skalky s previsy a zatim nebylo nutne puntikovat chyty coz se mi zda uz moc, ale chapu ze to jasne definuje boulder. Na druhou stranu ty skaly nejsou nase a lidi na prochazce netouzi jiste videt pocmarane skaly. Pokud vim chyty jsou vypuntikovane ve vychodnich cechach jenom na Nachodskych hradbach (coz je hradba-zed zamku). Jako vylozene osklive (a zbytecne) se mi zdaji vypuntikovane smery cest na Ctyrech Palicich ve Zdarskych vrsich. Taky bych si nepral videt ruznobarevne puntiky na piskovcovych bouderech (snad to neni ani nutny jsou tak hladky ze se to leze po vsem co je k mani).
Zapsal: motak, 19:03:52 10.10.2002
 jeste mne napada
Jsem asi staromodni ale ja chapu bouder vice jako prelezeni nejakeho useku od nekud nekam (travez, stenka balvanu, hrana) A teda je "povoleny pouzit vse co skala nabizi. To puntikovani nechavam R.Teckovi a jeho kreacim, kdesi ve Visnovem (tyhle chyty neber ty patrej do jiny cesty a tamhle si nesmis stoupat, kdyz to ma byt tohle pismenko!) Opakuji ty skaly nam nepatri! Asi bych nechal puntikovani chytu na umele steny (doma na preklizce si taky znacim bouldery), kamenne zdi, opustene lomy a podobne lokality. Treba ma ta vase oblast takovy charakter? Mozna tam nechodi turisti a prirodovedci se nestaraji, zkratka nikoho to nerusi. Ja nevim.
Zapsal: motak, 19:16:26 10.10.2002
 souhlas
Souhlas s tím, že u bouldrů jde o to přelézt kus skály buď na vršek nebo traverz od někud někam. Vymyslet jak na to, které chyty brát, které rači vynechat, kde vyměnit ruce... Bouldry s danými chyty typu levá-pravá-kříž, vznikly nejspíš na překližce. Člověk sice skvěle natrénuje co potřebuje, ale mozek může nechat doma.
Zapsal: Mlcoun, 20:14:27 10.10.2002
 názor
Nejsem bouldrový specialista, ale zdá se mi přirozené přelézat směr, třeba s definováním začátku a konce. Předepisování chytů a stupů neuznávám. Přirozená linie nabízí sama možnosti a ať si každý vybere.
Jinak chápu, že v rámci tréninku si každý pro sebe něco zakáže, změní pořadí chytů a pod. Ale na to je ideální umělá stěna. Proto jsem PROTI značkování chytů na skále.
Zapsal: Maty, 08:29:30 11.10.2002
 Prispusobeni sobe
Zdar Miro,
Tak ty ses dal na bouldering ? No silny prsty na to mas.
Hele ja si myslim, ze fakt mame smylu, nekoulkrat jsem byl uz v bleau a tam je to proste jasny. Jen cislo sipka nic vic, i kdyz barvou na cisla nekde teda nesetrili. U nas je to trochu slabota, vase skaly na Podskali jsem videl, jsou to pekny kvaky, ;-) a tak si myslim, ze by se meli sipkou zaznacit jen ty nosne linie a ostatni nechat na fantazii.
Ono stejne prikazovani a nakazovani, co mas vzit, je divne. Neprispusobujes tim tak trochu jako tvurce cestu sobe ? Jinak druhy uhel pohledu je, ze tak vytvoris neco pro kamose, a ty pak vedi jak se to ma lezt. I kdyz vetsi sranda je tam byt s nima a spis jim to ukazat.
Moje stanovisko teda je spise nebarvit, ale kdyz to prinese hodnotny boulder, tak jo. Pak ale jen male ruznobarevne tecky, ktere se daji najit az pote, co prijdes blizko a cestu musis spise vypatrat.
Zapsal: JirkaS, 10:27:38 11.10.2002
 Miro
Dovolil jsem si pridat ilustracni foto jestli ti to nevadi.
Zapsal: JirkaS, 10:48:02 11.10.2002
 Podskalí
Ano, na Podskalí jsou opravdu samé kvaky, že Jiří. Zdola - fuj, zhora huj. I díky Tobě vznikne na Lezci průvodce po těchto kvacích. Až to budeš mít všechno, překresli to prosím Tě hezky. Převis na Podskalí je dost slušná přírodní bouldrovka, onen průvodce byl pro kámoše, kdyby měli málo fantazie a nepochlubte se jim. Logických směrů a variant je tam tak 10, z trochou popisu i více (v onom průvodci je popsáno 22 problémů a jejich autorem jsem nebyl jen já). Ostatní boldry jsou už horší, ale dá se na nich pěkně zalézt. Na Podskalí se bouldruje kolem 10 let a až na pár šipek od Patrika Fabingera se tam žádné značky nedělali, i když návrhy k tomu byly. V nejbližší době to tam vyčistíme a do vánoc bude nový průvodce, ve kterém se vyzná určitě každý. Stejně je to oblast místního významu a za návštěvu stojí jen, máte-li absťák a jedete kolem, třeba na lodi Otavu.
Zapsal: Bída, 10:51:08 11.10.2002
 Bida, Podskali kral.
Kvaky jak prase, Davide. Na druhe strane, ani nevis, co bych za ne tady dal.
Na pruvodce se tesim a dam si zalezet.
Zapsal: JirkaS, 10:59:18 11.10.2002
 Prase, mňam!
Vepřové já tuze rád.
Zapsal: Bída, 11:08:50 11.10.2002
 Upřesnění
Ve Fb jsou občas značený povinný stupy, buď nástupový do bouldru nebo v traverzech aby se vědělo v jaký vejšce máš traverzovat.
Zapsal: Špicál, 11:49:46 11.10.2002
 Marking
V Dolomitech značej červeně hodiny, aby se vědělo, kam založit smyčku. Občas je tam taky šipéčka, aby se jako vědělo, kudy lízt. Jsem jednoznačně pro označkování všeho a začnu u sebe - nalakuju si nehet na prstu, kterým se nejčastěji šťourám v nose, abych se nesplet.

Berg Heil
Papouš

P.S. Sind Sie blöd, oda?
Zapsal: Papouš, 12:31:13 11.10.2002
 Re: Petr Resch
Jak říkáš, kreativita lezení jde do haj..., ale Míra se ptal na náš materiál, kterej je samá nalomená lišta a kde nejde zas až tam moc pořádnejch směrů vytyčit. Vem v úvahu třeba Zelenej Vrch, s tamnějším materiálem si klucí dali dost práce, aby udělali nějaký fakt dobrý bouldry.
Jinak co se týče židovky máš pravdu, že tam možnosti jsou, ale mi nepotřebujem poradit kde lézt - sami ty oblasti známe, ale co nemáme jsou zkušenosti s vyznačováním bouldrových linií a to byl podle mého názoru hlavní Mírův dotaz.
Je jasné, že pokud se řekne že se leze hrana, nebo spára tak není o čem, ale pokud polezem po dirkách a lištách tak nejsem proti tomu nějakej ten šutr vytečkovat - a navíc nikde není psáno, jakou rukou se máš kde držet a co smíš nebo nesmíš přebrat - takže nakonec je to stejně na tobě.A že by bylo nějak jednoduché přijít na to, jak ty tečky pospojit se mi občas také nezdá(ale to je jen má neschopnost a slabost).
Jinak pro Míru a pro Vimperáky - Zelenej vrch je super a teším se na další Vaše bouldry.
Břéťa Brodský
Zapsal: BB, 13:20:24 11.10.2002
 Smyčky
Nejlepší by bylo, kdyby se začaly značit místa na skále kam se dá vložit smyčka....snad by ta jedna červená tečka na skále nikomu nevadila..protože najít někdy místo pro smyčku je velice obtížné, ještě když tu skálu neznám. JSEM JEDNOZNAČNĚ PRO ZNAČENÍ.
PS: Díky Papouši za komentář o těch Dolomitech, nevěděl jsem to, hold budu o neco chytřejší

Takže horám a skalám zdar !!!!!
Zapsal: Miki, 22:18:37 11.10.2002
 RE: Smycky
To ses snad zblaznil, to uz tam muzou byt rovnou na stalo, a nebo to rovnou vynejtujem, to uz nebudes snad muset hledat nic. Nebo i ty nejty poradne natrem treba na cerveno, abys nahodou neco neprehlid.
Zapsal: Mysak, 23:38:17 11.10.2002
 Smycky
Lezu jiz dva tydny a jsem dusi uplny horolezec.Nacetl jsem hromadu knih a jsem presvedcen , ze znacit cesty je dalsi kvalitativni stupen v lezeni.Vzdyt to te skale neublizi a nam to pomuze vice se venovat vlastnimu lezeni a ne hledat nejake smery ve skale.
Zapsal: Hugo, 11:09:49 12.10.2002
 Hugovi
No vidím Hugo, že lezeš asi opravdu ty dva tydny, ale rozhodně nejseš duší horolezec.Podle mě jsi spiš nějaký tělocvikář.Až si nějaký ten boulder vymisliš sám tak uvudiš, ze je to úplně neco jiného než se jen opičit.Jak je vidět tak jsem pro NEZNAČIT.cus bus Tomik
Zapsal: Tomík, 15:04:48 12.10.2002
 Marking
Ono s tím značením v Dolomitech je to tak, že je značených jen pár opravdu hodně frekventovaných cest, kam jezdí lízt i školní výlety a tak podobně. V oblasti okolo Cortiny jsou to tak dvě z několika set cest, třeba hrana Torre Piccola di Falzarego. Taky je nahoře asi tak deset dobíráků, aby se ty davy měly kam přivázat. To jsou ale jen výjimky. Běžně cesty v horách značené nejsou. Já jsem zažil značení ještě na Korosadowiczovi na Žlutou těnu v Tatrách, jinak nikde.
A místa na smyčky si hledejte sami, patří to ke vzdělání.
Zapsal: Petr Jandík, 20:29:40 12.10.2002
 Tomikovi
Nelezu jenom v telocvicne byl jsem uz i na skalach venku na Palicich a jednou v Adrspachu.A v tom Adru bych oznacil vse.Kdo se v tom ma vyznat.To ze to je tak slozite a nebezpecne nikomu neprospiva.Lezou tam jenom vetchy starci a nam mladym se tam neoplati jit do ryzika.
Zapsal: Hugo, 14:22:57 13.10.2002
 Re: Jandik
Jo, myslel jsem přesně tuhle falcarégskou pikolu. Ale i přes to značení jsem tam stejně kufroval. :-)
Čus Papouš
Zapsal: Papouš, 14:47:18 13.10.2002
 Re: Hugo
Ty poslouchej Hugo že to má bejt jenom vtip ... že jo prosimtě
Zapsal: Kodl, 16:43:32 13.10.2002
 Značit?
Nazdar všichni!
Protože se mi tento problém také týká,dovoluji si projevit rovněž svůj názor. Nechci se zaobírat estetickou stránkou značek na skále,protože někomu se také líbí skála obílená a někomu zase zarostlá mechem a tak to bude různé i s těma značkama.Každopádně Mírovo značky jsou vždy mnohem nenápadnější než fleky po máču,takže v tomto ohledu asi není co řešit.Chci se ,ale zamyslet
nad tím zda má vůbec význam bouldry takto definovat.
Každý asi bude souhlasit,že když se najde kamen na který se dá udělat pěkný boulder i bez definování chytů, je to lepší než lézt po značkách. V našem kraji na Šumavě je ale těchto oblastí opravdu pramálo a když se přeci jen podaří něco pěkného najít,tak se samozřejmě nic neznačí!
Není k tomu přece důvod! Když se na to podívám z hlediska „mé“ domácí oblasti Kalovy, tak když jsem to viděl poprvé,myslel jsem ,že tam ani snad nepůjde nic výlézt.Časem se ,ale podařilo prelézt už skoro vše a co tedy dál,když široko daleko velký h…Vede tam třeba traverz který nám dal sám o sobě pořádně zabrat vylézt ho tím nejsnažším způsobem.Nyní se mi ho už podařilo přelízt i tak, že se pár chytů vynechalo a vznikly tak podle mě velice zajímavé kroky.A nyní nastává ten problém zda si to nechat jen pro sebe nebo to naznačit i pro ostatní. Jasně že je lepší tam s kámošema zajet,ale ne vždy je prostě čas.Každopádně si ale každý může vybrat zda lízt zcela přírodní problém,nebo zkusit
něčí nápad.Všechno je třeba ovšem dělat s citem a soudně posoudit zda má daná varianta smysl nebo se dělá „boulder pro boulder“ i když na to vzhledem ke své výkonosti bude mít stejně každý jiný názor.
Myslím si ,že určitě by měl být definován startovací chyt,protože ne vždy je to zcela jednoznačné a konec bouldru pokud se nedolézá na vrchol.Nevidím ani problém v tom vyznačit smysluplnou variantu a to tam kde jsou možnosti dalších bouldrů prostě omezené.Mě osobně to teda určitě motivuje to zkoušet.
Mějte se super ,konečně začlo to pravé tření ,tak se přestaňte hádat a vyražte řešit!!!
Přijeďte na Kalovy je tu spousta nových bouldrů(i neznačených) a objevujeme novou oblast u Hartmanic (stejná žula jako Ležky!!!). Už tu vzniklo pár pěkných bouldrů.
Zapsal: Siga, 16:53:01 13.10.2002
 Čmárat jen na papír
A protože se to tu vlastně řeší kvůli mě, plácnu si také vlastní názor. Já sám jsem vyznačil v Radošovicích dva bouldery, mimochodem dnes populárními tvary a populární barvou - zelené křížky a tečky. Autorem oněch boulderů jsem nebyl, ale bylo tak nějak schváleno v hospě. To bylo před cca 5 lety. Doba a názory se mění, dnes bych to neudělal. V době, kdy je jakékoliv info přístupné na netu a kdekoli se dá kopírovat, mi přijde trochu mimo i psaní názvů a klasifikací na skálu. To jsem dříve také dělal a dnes mi to přijde zbytečné. Vytváření problémů tam, kde je příroda nezanechala, je osobní věcí každého lezce. Co se stane, až někdo jiný nepoužije pár označených chytů? Přikreslí si kosočtverce k přítomným značkám? Napíše na Lezce třeba boldrem Na válečné stezce bez 3. a 5. chytu nebo boldrem Na válečné stezce místo po žlutých tečkách jen po červených kosočtvercích? Dle mého názoru je lepší udělat pořádného průvodce a tyto varianty a varianty variant pořádně popsat nebo rozkreslit. Další otázkou je, patří-li tyto problémy do databáze cest. Dalším problémem je zavádění nových, v dané oblasti nepoužívaných praktik. Některé novinky se ujmou, některé ne. Myslím si, že malování na skálu, stejně jako sekání chytů (i usekávání) do přírody nepatří. Howgh.
Zapsal: Bída, 12:06:07 14.10.2002
 Legrace
Teda hugo se do toho opira. zacinam mit obavy o jeho krehke zdravi. Nedej boze aby nekde chybela znacka pro pravou nozku. Predpokladam dale ze bude potrebovat udelat po kraji znacky i pro tu prostredni nohu... :)
Zdar
Zapsal: Dafe, 15:22:34 14.10.2002
 Re: Dafe
Hele, nezhlehčuj Hugovi názory. Třeba naše děcka bez teček nevylezou nikam a bez návodu se nevyčúraj. A děvčata jsou značkovaný dost, kdo se netrefí je vůl. Hugo, bojuj!
Zapsal: Maty, 15:31:47 14.10.2002
 Znaceni "Hugo"
Nejdrive se vyjadrim k tomu jestli znacit nebo neznacit.V kazdem pripade jsem proti znaceni chytu na prirodnich utvarech a at je jakykoliv.Boulder muze lizt kazdy jak sam uzna.Muze si vynechat nektere stupy a nektere chyty a tim si stizit lezeni je to na kazdem.
Co se tyce HUGA tak jsem zjistil ze lezes velice kratce.Myslim ze zatim nechapes o cem vlastne lezeni je.Je to prave o mysleni jak mas lizt a jak mas pouzivat jistici prostredky.V zadnem pripade nebuze byt skala primy navod kam mas dat nohy a kam mas a co mas zalozit za jisteni.Od toho jsou za prve prvudci kde je aspon trochu popsano jaky styl lezeni je pozadovan a jake jisteni je pro lezeckou oblast specificke a uz se da podle toho zaridit.V kazdem pripade Hugo ti doporucuju domluvit se z nejakym zkusenejsim lezcem ktery uz neco zna a ktery bude ochoten te zasvetit do lezeckych praktik.Nebo jeste lepe prihlasit se do nejakeho lezeckeho klubu.Lezeni po skalach je prave hezke v tom ze musis vymyslet jak pouzivat sve koncetiny a jak se jistit.Co se tyce znaceni Hugo a tveho nazoru tak takovym zpusobem muzes lezt na umelych stenach kde si muzes znacit chyty jak uznas za vhodne.Ale na skalach urcite ne.Zatim cao.
Zapsal: Komar, 07:29:24 15.10.2002
 bezelstný koloušek komár
fakt mne překvapuje, jak se vždy na nějakou naprostou ironii, srandu a mystifikaci nachytá spousta bezelstných koloušků, kteří začnou vtipálkovi upřímně radit.
Zapsal: Lukas B., 07:39:57 15.10.2002
 Kolousek
Nazdarek Lukas,vim ze to je vtip a proto jsem umyslne takto reagoval a cekal jsem ze se nekdo ozve.Myslim si ze to co tady rozebirame na techto strankach a v teto diskusi je dost dulezite a pokud si chce nekdo delat sranda tak at si najde Trnky Brnky a muze si tam psat jakekoliv hovadiny.Tyto stranky cte velka lezecka verejnost a aspon si to myslim a kazdy si dela svuj usudek k ruznym komentarum a muze to nektere lidi ovlivnit.Byl bych opravdu velice nerad kdyby se nasel jeden jediny adept a vzal si priklad z nazoru Huga a tim vlastne i tvuj a opravdu by zacal delat takovy krasne hovadinky.Myslim ze by hodne nas bylo znechuceno kdyby jsme prijeli nekam do skal a poznali nasledky takoveho jedince.Bohuzel uz jsem byl svetkem neceho podobneho a nastval svym jednanim hodne lezcu a dalo docela dost prace vse napravit.Ne ze bych nebyl proti srande srandu mam rad ale pokud nekdo pisete nejakej ironickej for tak tam prosim napiste ze to byl opravdu for.Nevite kdo to po vas cte a jak si to ve sve makovici prebere.Zatim cus a tesim se na tve vyjadreni.
Zapsal: Komar, 08:09:29 15.10.2002
 Bouldering
Jak řekl jeden moudrý lezec: ,, Bouldering je nejčistější druh lezení, tak si toho važme ,,.
Mám-li v okolí jeden šutr ( Podskalí 5*3 metry ), tak je asi jasné, že nepřijedu z paletou barev a neoznačím desítky boulderů a kombinací. To by to vypadalo. Něco jiného je pokud se jedná o pilíře, betonové zdi nebo o samostatně !!! vedoucí boulder-y na daný balvan. V tomto případě se nejedná o Podskalí, ale o šutry přilehlé. Tedy ty na které by vylez i slepej bez hole, ale například ze sitstartu by zmalých lišt nenastupil. Zde se přikláním k Nicolově teorii : naznačit nástup ( boulder) šipkou (viz Lešky) nebo malými tečkami. Né jako ta na fotce !!!!
A sekat??? Maximálně v lomu !!!! Vždyť i močit na skálu je hanebnost...
Zapsal: Christopher, 00:11:01 17.10.2002
 Nazor
Neznačit bouldry-chyty na skále. To by mohl přijet každej druhej a dooznačit dalších x bouldrů a za chvilku by byla skála samá barva.
Řešení vidím v nafocení skály a na fotce definování jednotlivých bouldrů, tyto fotky pak umístit v jakési podobě vrcholové knížky nebo tak něco.
Toť můj názor čugo Jirous.
Zapsal: Jirous, 22:01:13 17.10.2002
 Re: Názor
Naprosto s tebou souhlasím. Ale ty fotky bych použil jako průvodce na net, aby o tom všichni věděli a né tajnůstkařit vrcholovou knížku pro domácí oblast. Měli bychom se přece snažit o rozvoj lezení a boulderingu a né tomuto rozvoji stát v cestě. Takhle kdyby to dělali v Evropě, tak žádnej Fred Nicole neexistuje. Prosím Vás lidi probuďte se, lezte spolu, trénujte spolu, spěte spolu, ale hlavně nezastiňujte lezení.
Dík Ch.
Zapsal: Christopher, 22:47:14 17.10.2002
 Názor
Já si myslim že značit každej chyt je blbost. Jestli to chce nekdo delat tak že leze po danejch chytech tak aď si to pamatuje a ukazuje to svejm kámošum nebo dodá nějakou knížku pod danej šutr třeba jak psal Jirous z popsanejma fotkama. Já osobně jezdim dost bouldrovat a připadá mě rozumější když příjdu k šutrum a najdu označený nástupový chyty a danej směr než pokreslenou celou skálu chyt po chytu. Čégo
Zapsal: Plejza, 14:11:35 16.12.2002


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.


Reklama:
 Foto dne:

Příprava Padání
 Databáze cest:
Všechny cesty (174349)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Jahodová Dřeň Xc Bezděčín
Per Katl 6+ Frankenjura
Velká Potopeň IXc Labské Údolí - Levý Břeh
Acht Und Mehr 9 Höllengebirge
Lustige Witwe VIIc Pfaffenstein
Nově komentované:
Plotnou Vpravo 6- Davle
Jahodová Dřeň Xc Bezděčín
Jahodová Dřeň Xc Bezděčín
Venca K. 7A Mrtnická Skála
Bruce Lee 10+/11- Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a |

 Nové komentáře:
Re: Síla | Re: Síla | Re: Síla | Re: Síla | Re: Síla | Re: Síla | Re: Kurz | Re: Kurz | Re: Síla | Kurz |

 Kde to vře:
Komentované návrhy usnesení pro Valnou hromadu ČHS (82)
Adam Ondra a Ela Adamovská k přípravě na olympijskou kvalifikaci (43)
Lezení na 2 významých stěnách v Srbsku u Berouna zřejmě skončí (42)
20. ročník Petrohradského padání (17)
Valná hromada ČHS 2024 (12)
Vzdělávání – cesta k úspěchu (7)
Film Adama Ondry o Bon Voyage 9a po vlastním jištění (E12) (7)
Brazílie - Rio de Janiero - březen/duben (5)
EPM v bouldrech Curno, Itálie (5)
Hollywood chystá film o prvovýstupu Warrena Hardinga na El Capa (5)

 Nově v inzerci:
Skály kolem Prahy | Bouldermatka | Gore-Texka Mammut | Gore-Texka Mammut | Péřový svetr North Face za 800,- | Apartmán v Tisé | Nové lano Tendon Master PRO 9.2 CS 80m | Ostravsko | LS Miura 42 | Friendy |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 458 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 457 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 503 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 455 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.