LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Zakládej jenom tutový jištění, neser se s blbejma smyčkama a lez.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Průvodce Elbtal 1 a 2
Mistr skal
Na trh přišla kniha o horách a řekách Dobrodružství v prášku

Závody
Basecup 2025 (11.10)
SP paralezení Laval FRA (25.10)
EP ledolezení, Bern SUI (22.11)

Žebříček
Cesty:
19.Novák 10756
20.Kalvas 10684
21.Svoboda 10674
Bouldry:
19.Šípek 10000
20.Košťál 10000
21.Indrák 9950
Hory:
15. 3908
16.Najman 3723
17.Magič 3464

Výsledky
MS v lezení (21.09)
MS paralezení boulder, obtížnost, rychlost (21.09)
SP obtížnost Koper (SLO) (05.09)

Deníčky
5809 lezců
1183823 cest
Nové přelezy:
Quo Vadis 7C+
Comp Style 8A
Attention, 7C+
Patroclos 7b
Extáze 9
Hradní Spá 10-
Valkýry 10-
Zenaida 7b
Závodní Pr 7C
Tragikomix 8A

Stěny
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Jak zapisovat bouldery do databáze?

Už hodně let si vždycky po Padání při zapisování přelezů říkám, že je v tom kdo a jak zadává bouldery a jejich varianty do místní databáze pěkný hokej. Co s tím?

Rád bych v diskusi pod článkem "slyšel" názory, jestli vám to vyhovuje jak to je nebo ne a případně co s tím.

Napíšu proto svůj pohled a návrh a ti, kdož zadávají hodně nových boulderů, nechť se vyjádří ;-)

V čem je podle mě problém?
Jako příklad použiji boulder Lištění z letošního Padání.
Dle průvodce je to 6B ze sedu a 6C se sedu z nižších chytů.
V databázi je to zapsané jako jeden záznam a v poznámce je Low SD start zmíněn.
Přelezci zapisují obě varianty do stejného záznamu. Tudíž není jasné, kterou variantu lezli. V případě tohoto konkrétního boulderu tam má jeden přelezce zapsáno 6B+. Lezl 6B variantu a přišla mu těžší nebo 6C variantu a přišla mu lehčí? To není jasné.

Stejná situace nastává i v případech varianty ze stoje a ze sedu atd.

Pro sebe jsem už před lety situaci vyřešil tak, že zapisuji dva bouldery (letos např. Rychlovka a Rychlovka SD), kde každou variantu definuji už v názvu. Sice to zvýší počet cest v databázi a stojí to o kousek víc času při zadávání, ale přijde mi to přehledné.
Je totiž pak zcela jasné kdo co lezl, v diskusích u boulderů se taky varianty nemíchají a případná úprava klasifikace je taky jasná.

V případě zmíněného Lištění by pak "moje" zadání vypadalo:
Lištění SD 6B
Lištění Low SD 6C

Tak co vy na to? ;-)
Míla

Míla Šramota   [úpravy] 11:10 15.04.2019Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Souhlasím, ale11:49:47 15.04.2019
Ahoj, já (zpsal jsem onen příkladový boulder a 6B+ myslím nadhodnocení var. ze stoje) jsem v podstatě pro. Jen tady už v minulosti podobná diskuse proběhla a pokud si pamatuji, tak to dopadlo tak, že se to bude psát jako jeden boulder. I když byli hlasy proti(tehdy i můj), ale pak jsem se přizpůsobil tomu, jak mi přijde, že to píše většina.

On ten problém, že není jasné, jestli někdo to shodil a nebo zvíšil obtížnost lehčí var. mi po letech už nějak nepřipadá tak žhavej. A Asi bych to i nechal takhle, že když to nemá jiný název, tak psát var. u boulderů do jednoho zápisu. U cest se to tak pravda nepíše, ale jako problém to nevidím. A přijde mi to už zajetěší, píše to takhle více lidí..(přijde mi, že většina)

Spíš mám podnět na programátory vebu. Byla by pecka, kdyby při zadávání boulderů bylo místo jen nové cesty něco jako tlačítko "nová cesta v tomto sektoru" Když někdo zadává víc věcí v sktoru, tak by to ušetřilo hooodně práce...

Valmarodpovědět 
 Re: Souhlasím, ale11:59:55 15.04.2019
Já bych taky bral funkci "zapsat podobnou". Vím, že Jirka Sika tu možnost má, takže databáze to umí ;-)

Já to psal celkově jako podnět k zamyšlení. Je to na každém, jak to zadá, já prostě odděluju varianty a líbilo by se mi, kdyby se toho chytl ještě někdo :-D
 Melmanodpovědět 

 Ano11:55:58 15.04.2019
Podle me mas, Milo, recht. V stavajici podobe databaze je to jedine systemove reseni. Kdyby byly pak varianty jednoho bouldru nejak spojeny, bylo by fajn, ale je to o nastaveni databaze, ktera ma vic mušek ( napr "poloha").
Neprestavame verit, ze den zmen jednou nastane :)
Dannyodpovědět 

 Co člověk, to názor...12:48:02 15.04.2019
Ahoj Milane.
V posledních dvou třech letech zapisuji bouldery (zejména v jižních Čechách) docela hodně a, byť jsem byl kdysi (když jsem byl ještě "lanolezec") zastáncem Tebou navrhovaného způsobu, v této své boulderingové éře používám pravě Tebou kritizovaný způsob zápisu. Uznávám, že se to v případech, které popisuješ může zdát problematické, ale pokud by přelezci psali do poznámky k přelezu/do okénka s pokusy způsob přelezu (tak to dělám já - "solo", SD, "ze stoje", "náskokem", atd.), tak je to pad na dva tři kliknutí dohledatelné. Mám za to, že přehlednost databáze, a to i když mluvíme o rozkliknutí konkrétního sektoru, je důležitější, než, řeknu-li to vulgárně, pohodlnost prohlížejícího. Kdyby se bouldery a jejich varianty zapisovali samostatně, v některých sektorech by mohl počet zápisů stoupnout klidně na dvojnásobek a, dle mého, značně znepřehlednit jednotlivé seznamy boulderů (v sektorech, oblastech).
tah-sha-tungaodpovědět 
 Re: Co člověk, to názor...13:10:14 15.04.2019
No můj pohled se vyvíjel podobně. Pehlednost sektoru jsem nezminil, ale take bych to videl jako klad soucasneho zpusobu. Je hned videt kolik cca vede samostatnych linek a traverzu. Ale hlavne, podte se ozvat at vytvori ten zapis v sektoru tak, ze kdyz se tam clovek proklikne z daneho sektoru ma jiz oblast, sektor i polohu predvyplnenou.
Valmarodpovědět 
  Re: Co člověk, to názor...13:35:21 15.04.2019
Když zapisuji bouldery v konkrétním sektoru, otevřu si přímo daný sektor a nový boulder přidávám do okénka "Název" nad seznamem boulderů daného sektoru - ve formuláři k zápisu tohoto boulderu mám již sektor a oblast předvyplněné. Jediné co chybí (a nechápu proč) je poloha. Ale ty dva údaje tam již při tomto způsobu zápisu jsou.
tah-sha-tungaodpovědět 
   Re: Co člověk, to názor...15:13:12 15.04.2019
Ty jo.. Tak to jsi mi právě ukázal Ameriku. Zadávat to do vyhhledávání v sektoru s tím, že mě to přepne do zápisu mě nikdy nenapadlo. Ta poloha by tam mohla být taky, ale zadání sektoru a oblasti je určitě nejpracnější..
 Valmarodpovědět 
    Re: Co člověk, to názor...23:21:39 15.04.2019
Tohle mě taky zaujalo. Nikdy mě to touhle cestou totiž nenapadlo :-) Díky
 Melmanodpovědět 
     Re: Co člověk, to názor...13:19:26 16.04.2019
Nemáte za co, aspoň Vám zbude víc času na lezení... :D
 tah-sha-tungaodpovědět 
 Re: Co člověk, to názor...23:20:44 15.04.2019
Ta prvotní přehlednost je řešitelná stejným číslem v pořadí boulderů (jako to je v řadě oblastí s cestami na laně). A ve chvíli, kdy začneš filtrovat (obtížnost, sektor, oblast), tak už je to pak asi jedno...
 Melmanodpovědět 
  Re: Co člověk, to názor...10:36:00 16.04.2019
To číslo pořadí cesty se ale nikde nezadává, to zadávají až admini, pokud z databáze vytvářejí průvodce. Nebo se pletu?
Ale jinak v minulosti jsem hodně boulderů zadal odděleně, jak jsi navrhl. Přijde mi to smysluplné pokud se SD třeba jinak jmenuje, nebo je těch variant SD se stejným výlezem více, nebo je při SD ještě nějaké omezení navíc a nebo ten případ, kdy jsou si klasy blízko. (Tedy Lištění by si zasloužilo ony dva zápisy.-klidně to zapiš znovu jako low SD a já změním poznámku)Při situaci jako je třeba ve vedlejším boulderu Ležení, kde žádné omezení není a klasy jsou si vzdáleny mi zápis pod jeden boulder s poznámkou přijde ok a přehledný.
Valmarodpovědět 

 Foto dne:

Orion, 8-
 Databáze cest:
Všechny cesty (187360)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Quo Vadis 7C+ Hradby U Kozla
Poszukiwace Zaginionej Warki 6 Wysokie Skaly
Dolina Pterodaktyli 6 Wysokie Skaly
Oranžové Blechy 4 Paličník
Na Zdrowie 7- Toczek
Nově komentované:
Haka 7A+ Fontainebleau
Východní Cesta II Prachov
Východní Cesta II Prachov
Východní Cesta II Prachov
Tragikomix 8A Sloup

 Nově v diskusi:
Re: metoda - nezkušený jistič lehčí o 50 kg | Re: metoda - nezkušený jistič lehčí o 50 kg | Re: Weberovka až nahoru | Re: metoda - nezkušený jistič lehčí o 50 kg | Re: metoda - nezkušený jistič lehčí o 50 kg | Re: metoda - nezkušený jistič lehčí o 50 kg | Re: metoda - nezkušený jistič lehčí o 50 kg | Re: metoda - nezkušený jistič lehčí o 50 kg | Re: metoda - nezkušený jistič lehčí o 50 kg | metoda - nezkušený jistič lehčí o 50 kg |

 Nové komentáře:
Re: Bezohlednost bouldristů | Re: Hezky | Re: Bezohlednost bouldristů | průvodce | Bezohlednost bouldristů | Re: Pláč. | Re: Pláč. | Re: Pláč. | Ex post | Re: Pláč. |

 Kde to vře:
Petice proti stavbě hotelového komplexu v Adršpachu pod Křižákem (63)
Adam Ondra se po MS zamýšlí, zda má pokračovat v závodění (45)
MS ve sportovním lezení v Jižní Koreji - obtížnost (35)
Secret Spot Bouldering 2025 (29)
V Tatrách se zabil český horolezec po pádu pod Satanem (22)
Video: Domen Škofič leze cestu za 8a na letícím letadle (19)
Alex Honnold se chystá na free solo na mrakodrap Taipei 101 (15)
Lezec se zabil při slaňování z El Capa při streamu na TikTok (11)
První sólový zimní výstup na Cerro Torre cestou "Via dei Ragni" (9)
Alone on the wall (9)

 Nově v inzerci:
Evolv Phantom PRO LV 41 | Podzimní Alpy | walter | stará lana | Péřové papuče Warmpeace | Nemo Osmo Dragonfly 2p | Nové lezečky La Sportiva Solution a Solution comp | Lezení | Triop Tiger TOP | Nový cepín CT 60cm |

 Anketa:
Jaký film na Fesťáku 2025 je nejlepší?
 1000 Miles Adventure 2024 
 674 
 50 dní v divočině 
 505 
 Alter Traum. Příběh nejstarší desítky na písku 
 596 
 Andrea 
 536 
 Ashima 
 441 
 Barkley Marathon 
 538 
 B.I.G. - světové prvenství 
 508 
 ESSENCE: Story of Johnny Dawes 
 471 
 Gálfy - Horský život 
 447 
 Jak se staví ledovec 
 431 
 JAMES - Století nad oblaky 
 593 
 Kupkolo.cz MTB Trilogy 2024 
 488 
 Lezci z Manína 
 521 
 Nespoutaný živel - deset let terapie dobrodružstvím 
 469 
 Operace Nos 
 455 
 Plamen nikdy nezhasne 
 462 
 Pohlednice z konce světa 
 519 
 Pomíjivost ledu 
 437 
 Reel Rock: Jezdci v bouři! 
 466 
 Reel Rock: Smrt padouchů 
 438 
 Rhapsodia Corcontica 
 448 
 Sama 
 490 
 Šampioni zlatého údolí 
 470 
 S lyžemi v oblacích 
 547 
 Tenaya Traverse Challange 
 484 
 Tenkrát na východě 
 516 
 Velká alpská silnice - 73 
 485 
 Za oponou velehor 
 579 
 Zápasník Dee Dee 
 470 
 Životní výprava 
 474 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věžemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.