LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Bacha, bacha! Jistíš? Dávej pozor! Jisti, jisti! Vole jisti, bacha! Lezu, jo? Lezu! Těžký to bylo, těžký ty vole!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšel průvodce Adršpach I.
Nová dětská kniha o světové top lezkyni Janje Garnbret
Pískaři jsou zpět!

Závody
Olympijská kvalifikace Šanghaj (16.05)
ČP obtížnost Praha (18.05)
MČR obtížnost (01.06)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12506
3.Trojan 12190
Bouldry:
1.Stráník 11106
2.Volf 11103
3.Stráník 10775
Hory:
1.Groš 8102
2.Rojko 6917
3.Černý 6808

Výsledky
SP paralezení Salt Lake City (07.05)
SP Salt Lake City (03.05)
Petrohradské Padání (26.04)

Deníčky
5572 lezců
1103999 cest
Nové přelezy:
Wie Ich Di 9+/10-
Take A Wal 9-/9
Jepičí živ 7C
Mládí V Ha 7C+
Daredevil 8A
Tarantula 7c
Anima Mia 7b+
Leggenda D 7b
Princesa 7b
Svalový Ko 8+/9-

Stěny
Lezecká stěna na ZŠ Wolkerova - Havlíčkův Brod
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Skatepark - Jablonec Nad Nisou

Prodejny
Horolezecké vybavení - VK-SHOP.CZ - Plzeň
Rock Point - Smíchov - Praha 5 - Smíchov
Mapis - mapové informační středisko - Praha 5

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Vyšel průvodce Adršpach I.

Po 25 letech vyšel první díl nového průvodce na Adršpach. Na 536 stranách popisuje jihovýchodní část oblasti – obvody Rokle nad Černým jezírkem, Rokle nad Spáleným mlýnem, Za pískovnou, Vstupní obvod, Panoptikum, Jezerka, Janovická Vlčí rokle, Ztracená rokle a Ostrov.

Odráží stav ke dni 31. 12. 2023. Autory jsou Jan Žwak a Stanislav Lukavský.


Zdroj:

horyinfo.cz: Adršpach I.

"Průvodce ... popisuje 1426 věží a masivů, na které vede 4239 cest a 262 variant. Obsahuje 51 detailních plánů dle mapových podkladů Stanislava „Cikána“ Lukavského a nákresy půdorysů významných věží. Nově je v knize použit důmyslný navigační systém od skály k plánům, který urychlí nalezení vybraného cíle. Publikace je zcela bez reklam, v měkké i tvrdé vazbě podle osobních preferencí. Nechybí úvodní povídání o historii lezení, geologii a dalších zajímavostech. Můžete se těšit na krásné kresby Jana Řezáče a barevné fotografie těch nejlepších fotografů pískařského umění. Neuvěřitelné historky nejen ze skal, poznámky vysvětlující původ názvu některých cest a věží i legendární výroky klasiků dělají knihu čtivou i pro ty z vás, kteří do Ádru (už nebo ještě) nejezdíte," uvádí se v anotaci, kterou nám autoři poslali.

A zde jsou náhledy a fotky:




















Adršpach I., vydání ve formě vázané a brožované


Standa Holec   [úpravy] 07:12 29.04.2024Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Druhy dil09:46:49 29.04.2024
Super, a kdy bude druhy díl?
 tasmansky.certodpovědět 

 Obsah?13:04:00 29.04.2024
Je to děláno v moderním stylu i s nákresama? Nebo ceská klasika, kde se víc hledá, než leze?
P2odpovědět 
 Re: Obsah?13:18:25 29.04.2024
Česká klasika s belgickou star na obálce. :)
odpovědět 
  Re: Obsah?13:23:46 29.04.2024
samej kvak, Adržvak.
JJJodpovědět 
 Re: Obsah?14:22:21 29.04.2024
Prave, nato jak to vsichni ospevuji je to prave takove to chozeni s lupou kolem. Nic prevratneho. Pro uzkou skupinu mistnich asi veledilo, ale jinak skoda mluvit.
michalodpovědět 
  Re: Obsah?15:44:20 29.04.2024
Ale prosimte, průvodce na Adr te nikdy nechce připravit o tu zábavu v cestě, betu neprozradi.
odpovědět 
   Re: Obsah?19:36:08 29.04.2024
A ktere pruvodce prozrazuji betu? Myslis, ze tim, ze ti nekdo ukaze kde ta cesta je a kudy vede, bez toho, abys tim stravil sest hodin hledani, tak ti prozradi jak se leze? Myslim, ze mluvime o dvou odlisnych vecech.
michalodpovědět 
  Re: Obsah?21:14:17 29.04.2024
A já jsem zase za ten starý formát rád. Je to větší legrace. Na písku mě baví ta kreativita, nutnost najít si ten směr, vymyslet jištění, neposrat se. Práskat sportovku za sportovkou v linii borháků můžu na vápně či žule (obojí v zimě provozuji). Pro mě je to prostě jiný sport. PS: třeba v Ostrově mám v batohu českého i německého průvodce (německá klasa mi vadí).
 Kuba86odpovědět 
   Re: Obsah?22:25:39 29.04.2024
Ja bych si rad tu zabavu a kreativitu uzil v lezeni a tech cestach a ne s batohem snorit pul dne, abych neco nasel a pak jeste vahal, zda to je ono, ale tak kazdy mame jine priority... Pokud dam za pruvodce 800 Kc, mam zakladni pozadaveky. Abych se tam bez problemu zorientoval, nasel to co chci lezt, mohl si vybrat a dostal zakladni info o ceste podle nakresu a strucneho popisu, nemel problem v kratkem case pochopit, kde to je a kudy to vede, to vse bez toho abych musel byt spravce mistnich skal. Co je na tom tak strasne nepochopitelne? Toto je snad spatny vtip v dnesni dobe.
michalodpovědět 
    Re: Obsah?23:48:21 29.04.2024
Anspruchsmentalität?
P.odpovědět 
    Re: Obsah?09:03:56 30.04.2024
Ono namalovat topo pro víc jak 4000 cest (jen první díl) je taky práce na půl života. Jsem rád, že se aktualizuje průvodce, ve kterém bude zahrnuto téměř všechno v úspornějším formátu.
Však se nebojte on někdo časem přijde s průvodcem, ve kterém bude 200 nejlezenějších cest z lezce, namaluje mapy, topa, doplní informace o počtu smyček nebo velikosti ufounů.
ospáčekodpovědět 
     Re: Obsah?09:12:03 30.04.2024
Průvodce "Nejkrásnější cesty v Ádru"? Nevím, školy nemám, ale tipoval bych to na lynč kinderkopfy.
K.odpovědět 
      Re: Obsah?09:38:35 30.04.2024
nutno poctivě dodat, že občasný návštěvník ádru, který je spíš sofmover a není strachuprostý bezmozek, v ádru víc než 200 lezitelných cest nenajde (bůhví jestli najde polovinu), a výběrový průvodce "pětky až sedmy v ádru, na kterých se pravděpodobně nezabijete" by měl mnohem větší smysl než ve veškerých jiných oblastech.
Lukas B.odpovědět 
       Re: Obsah?09:42:05 30.04.2024
nepiskari.cz
XYodpovědět 
       Re: Obsah?09:45:19 30.04.2024
Když vo tom nic nevíš, tak mlč, ty tvoje keci o všem to je hrůza. Ty si do tý huby nevidíš, ale musíš ke všemu nějakej camc vypotit.
okoodpovědět 
       Re: Obsah?11:03:54 30.04.2024
Když si dáš trochu práce, můžeš si vybrat podle počtu přelezů tady a případných komentářů. Ono pak co si vybereš je tvoje věc, případně chyba. Když někdo udělá "top 200 cest V-VIIc" třeba, tak to není záruka, že se někdo nepotluče a pak se bude co, soudit? Dneska bych se ani nedivil.
odpovědět 
        Re: Obsah?11:45:40 30.04.2024
žalovatelnost nesprávného popisu v průvodci je jen v rovině teoretické. ani Lanford Hastings nebyl nijak postižen za svůj popis zkratky, kterou si úplně vymyslel a nikdy tam nebyl. popis přírodní cesty vystavené působení přírody a návštěvníků (a tedy se měnící) není něco, co by mohlo být bráno za 100% spolehlivé. to pěkně prosím není žádný evakuační plán budovy.
ale to už se dostáváme jinam.
v každém případě je obdivuhodné, že se stále najdou zuřiví blázni, kteří promarní několik let života cizelováním průvodců a jejich vydáváním v nákladu do tisícovky a v nejlepším případě jim tržby zaplatí tisk.
Lukas B.odpovědět 
     Re: Obsah?07:48:11 01.05.2024
Ondro, ty to taky převracíš jak se ti hodí do krámu. Výběrový průvodce "nej cest" tu nikdo nezmiňoval a věřím, že ho ani nikdo nechce.
Vildaodpovědět 
      Re: Obsah?08:30:10 01.05.2024
Není to Vildo další logický krok? Stejně jako v případě Labáku nebo Ostrova? Argumentuje se tu průvodci od Němců, ale ty asi taky z něčeho museli vyjít. V Ostrově sice obsáhli celou oblast, ale překlasifikované také není všechno. V případě Labáku dokonce není popsaná celá oblast, takže je to vlastně výběrový průvodce.
ospáčekodpovědět 
    Re: Obsah?09:55:58 30.04.2024
Nejen ty tady vzpomínáš Němce a jejich průvodce... Si někdy zkus otevřít ty knížečky na Sasko. K znesrozumitelnění dokonce vyvinuli vlastní jazyk. :D To, proč je průvodce na Ádr tak opěvován, musí být jasné všem, kdo se kdy pokusili udělat průvodce byť i na jedinou lokální skalku, kde už se nějakou chvíli leze. Díky autorům za jejich úsilí. Kéž by se jim za něj alespoň z části dostalo zaplaceno.
XYodpovědět 
     Re: Obsah?11:06:46 30.04.2024
Vybavuji si nějakou, určitě 20 a více let starou Montanu s komentářem, že Cikán sedí na protokolech jako na vajcích a čeká se, co bude... takže už. Díky!
odpovědět 
     Re: Obsah?07:45:55 01.05.2024
Argumentační faul hodný pravého demagoga. Odkazuje se tu na TOPO průvodce Geralda Kruga viz Ostrov a Labák, nikoliv na tradiční zpracování Dietmara Heineckeho.
Vildaodpovědět 
      Re: Obsah?09:37:46 02.05.2024
Bohužel nemohu za tvé nepochopení, které ústí v přesvědčení, že jde o argumentační faul. :-) Z kontextu jasně vyplývá, že jde o v nadsázce myšlenou reakci na volání po přeshraničních spasitelích, kteří narozdíl od těch našich vrtáků umí udělat pořádný průvodce pro lidi. V druhém plánu by se pak čtenář mohl zamyslet nad tím, jestli náhodou Ádr nemá víc společného se Saskem, než Labákem a Ostrovem, což právě vysvětluje, proč takový TOPO průvodece neexistuje ani pro jejich domácí Sasko. Pro úplnost doplním, že všechny zmíněné průvodce vlastním a aktivně používám. Tož tak.
XYodpovědět 
   Re: Obsah?15:00:58 30.04.2024
Tady doporucuju tedy nekupovat ;-). Nejvic legrace si uzijes stylem kouknu a lezu. Takovej hard core onsight
Kulichodpovědět 

 500 stran17:46:59 29.04.2024
šel bych radši cestou více hubenějších dílů - 3 x 300 stran (podobně jako Sasko)


výčitky na kreslená topa jsou úplně mimo, pak by neměl díl 536, ale 1.536 stran!
odpovědět 
 Re: 500 stran19:31:25 29.04.2024
Mimo ses ty, kdyz nemci dokazou vyprodukovat uplne skvely pruvodce na Labak (s realitstickou klasou jako bonus), pak nechapu proc na oblast typu Adrspach nemuze existovat neco podobneho ve vicero dilech a treba mensi brozure, obzvlast kdyz se na to ceka tak dlouho. Toto je knizka tak leda pro mistnaky a permoniky, zpracovanim 30 let pozadu. Ale chapu to tak, ze pro mistni to staci a ostatni vlastne neexistuji :-). Ti si muzou precist prispevek o kalbe na emontane, a to jim staci.
michalodpovědět 
  Re: 500 stran19:39:40 29.04.2024
Kdo potřebuje průvodce? Vždyť se leze furt dokola 30 klasik a 30 sportovek, a všechno ostatní lezou jen zasvěcení místní.
Lukas B.odpovědět 
   Re: 500 stran20:17:08 29.04.2024
Michal má pravdu. Zamrzli jsme v osumdesátých letech. Stejně jako lezec.cz v roce 2000. Je to škoda. I Ádr si zaslouží lepšího průvodce. Třeba ho ty němci někdy udělají.


Petrodpovědět 
  Re: 500 stran20:56:38 29.04.2024
I na Ádr dojde, stejně jako už došlo na Labák a Ostrov. S průvodcem, mapama, topama i klasifikací :-)
Vildaodpovědět 
   Re: 500 stran21:25:48 29.04.2024
Už aby to bylo!
ondra77odpovědět 
   Re: 500 stran01:14:21 30.04.2024
Není lepší kouknout na Skalní oblasti a v nouzi nejvyšší na Horosvaz?
Kuba Turekodpovědět 
    Re: 500 stran06:36:25 30.04.2024
Je to lepší, zbytečné kupovat pruvodce, který nemá žádnou užitečnou hodnotu. Tak snad nam ho udělají Němci :D
P2odpovědět 
    Re: 500 stran08:09:15 01.05.2024
Ne.
 Vildaodpovědět 
    Re: 500 stran21:26:02 05.05.2024
Na skalních oblastech je celý Adršpach je CTRL+V z horosvazu. Někdy i v tom kopírování dokonce Strnad nadělal chyby
odpovědět 
     Re: 500 stran11:46:24 06.05.2024
Nebylo to náhodou obráceně?
Kuba Turekodpovědět 
  Re: 500 stran11:25:13 30.04.2024
Budu rád když se do přípravy průvodce
podle tvých představ pustíš a ukážeš světu jak by to mělo vypadat. Pokud si uvědomím co obnášelo zpracování tohoto tak je nejvyšší čas začít život není moc dlouhý,:))
Petrodpovědět 

 obdivuhodný počin13:32:22 30.04.2024
Děkuju autorům za odhodlání, hromadu práce a vytrvalost. Udělal mi radost. Určitě i místňákům a permoníkům. Holt ne každý je cílová skupina - takový člověk aspoň ušetří 800 na jiný věci, který ho uspokojí. A v Ádru se může orientovat podle databáze na Lezci a na horosvazu třeba. Hodně štěstí při hledání.
P.odpovědět 
 Re: obdivuhodný počin15:54:29 30.04.2024
Ano, obdivuhodný počin a konečně se cílová skupina dočkala. Měli bychom Cikánovi líbat ruce a ti, co tu mají blbý kecy, tak i nohy. Ono totiž těch asi skoro 60 let praxe musí mít člověk nejen v hlavě, ale i rukách a nohách. Já do Adru jezdím jednou za uherský rok, ale pruvodce si koupím. On všude není signál, anebo spadne síť, vybije, či rozbije se mobil a budete za současné kůrovcové situace rádi, že trefíte do hospody. Navíc za pár let může mít tyto kniha cenu zlata, což ví ti, co sháněli starý 1. díl. Forma zpracování je osvědčená desetiletími a lezec.cz je zastydlý v r. 2000 úplně stejně, jako zdejší notoričtí komentátoři. Včetně mě, i když já jsem zastydlý v 90. letech...
Bída odpovědět 
  Re: obdivuhodný počin21:27:20 30.04.2024
To je dneska krásně na tom venku? :o)
odpovědět 
 Re: obdivuhodný počin08:01:53 01.05.2024
Piškote, já jsem extrémně vděčný všem autorům průvodců, Ádr i Labák nevyjímaje - oba mají své místo v knihovničce. Trend je ale jasný. Mnozí lidé chtějí "německý topo styl". Zejména cizinci, nemístní, hobby lezci a obecně lezci vyjma místních a ultra klasiků.
Vildaodpovědět 
  Re: obdivuhodný počin09:58:20 01.05.2024
Ale takový v Adru nechceme
odpovědět 
  Re: obdivuhodný počin14:53:21 01.05.2024
jak pravi lidove moudro - zijem ve svobodnym svete, takze chtit muzou..;-)
odpovědět 
  Re: obdivuhodný počin18:34:59 01.05.2024
Já tomu, Vildo, naprosto rozumím. Autoři ale udělali průvodce takhle. Myslím, že důvodů pro to měli dost a asi i docela pádných a praktických, ale to je nakonec i jedno. Prostě je k dispozici tenhle průvodce a ber, nebo nech být. Klidně teď někdo může udělat jako Němci v Labáku nějaký grafický topovýběr. To je legitimní nadstavba.
Ale jako v Sasku, přijde mi dobrý, aby byl kvalitní (téměř) kompletní datový základ, kolem kterého se ty různé výběry a topoprůvodce s různě omezeným množstvím dat můžou rojit.
V Sasku je spolehlivá, garantovaná základní řada Heinicke a pak k tomu navíc různé další "odlehčené" a jinak speciální edice, to je v pořádku. Ale ten základ, na kterém se staví, je danej.
Tím základem by samozřejmě mohly být i nějaký precizní elektronický databáze, ale pardon, takový my nemáme. Databáze horosvazu i SO jsou záslužný, užitečný, ale nejsou ani kompletní, ani spolehlivý. A odhaduju, že za současného způsobu fungování ještě chvíli nebudou.
Takže pořád je v určitém ohledu nejspolehlivější ten solidně připravenej knižní textovej zdroj základních dat, kterej pokud je dobře připravenej, projde nějakou jednotící a solidní redakční úpravou, je danej a nedá se z něj snadno mazat ani v něm přepisovat...
Kdyby místo toho vyšel nějakej topovýběr nejzajímavějších lokací, bylo by to uživatelsky vděčný a komerčně úspěšný, ale vlastně méně zodpovědný. A připravovat celek Ádru formou kompletně zakreslovaného průvodce by bylo na celej život a je to pro autorskou dvojici asi těžko snesitelnej a udržitelnej koníček.
Nemám nic proti topoprůvodcům, teda nic zásadního, pokud tu bude ten kompletní základní zdroj informací. Ale vytýkat někomu, kdo se pár let mořil s tímhle, že to není jako německej Topolabák, to mi přijde jako, no řekněme že mi to přijde ulítlý. Ale to je fuk.
P.odpovědět 
   Re: obdivuhodný počin21:55:54 01.05.2024
Jenom pro jistotu, aby mě někdo nechytal za slovo. Kdyby se dejme tomu místo tohohle průvodce objevil nějakej topovýběr Ádru třeba podobného typu jako německej Labák, tak budu taky rád a neřeknu ani popel. Obojí je/může být dobrý.
Já jsem osobně teda radši, že je to úplný zpracování, ale to, jaký to je, je věc autorů a jejich koncepce. Pokud dává smysl (a to mi dává ta i ta), tak je na místě jenom být rád.
P.odpovědět 
   Re: obdivuhodný počin06:38:58 02.05.2024
Tak v tom se shodneme a souhlasím s tebou.
Vildaodpovědět 

 Unbelievable22:09:53 30.04.2024
Bože to je zbytečnejch žvástů od nevděčnejch nýmandů. Nechcete k těm barevnejm topíčkům ještě eskalátor ke každý skále?
Vodpovědět 
 Re: Unbelievable09:14:37 01.05.2024
Tak eskalátor by se hodil, proč ne. :-) Na druhou stranu, už jsou digitální data a tak i případné "topo" úpravy nebudou tak bolestivé. V každém případě je topo styl průvodce prodejnější a ve výsledku může hodit i pár korun autorům navíc.
Za mě obdiv autorům za tu šílenou nevděčnou práci.
Lubošodpovědět 

 Skvelej 21:17:37 01.05.2024
Za mě je to skvělý, kdo nechce ať nekupuje.
Joeodpovědět 
 Re: Skvelej 16:48:01 03.05.2024
Byl jsem si to prohlédnout a za mě by to bylo dobrý, kdyby byl za 400,- až 500,-. Průvodci z hvězdičkových oblastí v zahraničí sice stojí podobné částky (myslím tím původní ceny, ne ty za které se nabízejí na českém trhu) jako je ta nasazená u průvodce na Ádr, ale nabízejí nesrovnatelně lepší informace, jakkoliv uznávám, že tvůrci nového průvodce na něm udělali kus práce.
Georgeodpovědět 
  Re: Skvelej 19:56:07 03.05.2024
Ahoj, prave to jsem myslel. Nevim proc ma tady hned kazdy krvavy oci. Pritom jen clovek rekne svuj nazor, na to co za dany penize dostane. V techto podminkach a nazorovych proudech je to asi maximum co se da cekat.., tento typ pruvodce. V jejich myslenkach proste existuji jen mistni a pak cizi noumove co tady nemaj co delat. Nepocitaji vubec s tim, ze i jinde existuji lezci, mozna silnejsi s odvaznejsi jako oni, kteri by ocenili pruvodce bez hodin a hodin hledani. Asi proto musel mit Shaun Villaneva dva osobni pruvodce, kdyz tady byl..., zejo. Ja si toho pruvodce samozrejme koupim, mam taky jine pruvodce stejneho typu a mam taky nemecky Labak a Ostrov, ale to nemeni nic na tom, ze tento styl je dle meho za tyto penize velmi zastaraly a slo by to urcite udelat lepe.
michalodpovědět 
   Re: Skvelej 08:19:57 06.05.2024
Je daný, jak ty skály v Ádru jsou. Jak to chceš udělat bez hledání pro cizince, když to tam neznaj. Můžeš tam jezdit 20 let i dost často a stejně pokaždý můžeš zabloudit na místo, kde jsi ještě nebyl. A i místní lezci to tam kolikrát neznaj tak dobře, jak by se mohlo usuzovat.
george-jpodpovědět 
    Re: Skvelej 19:05:37 06.05.2024
Pro orientaci je tenhle ale udelanej dost dobře
odpovědět 

 jsou tam hvězdičkový věže a cesty?21:57:19 02.05.2024
?
honzaodpovědět 
 Re: jsou tam hvězdičkový věže a cesty?14:38:49 03.05.2024
Ne, stejně jako na nový hrubici
odpovědět 

 Foto dne:

Krankenhaus, 6c+
 Databáze cest:
Všechny cesty (175160)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Wie Ich Die Welt Überlebte 9+/10- Frankenjura
Take A Walk On The Wild Side 9-/9 Frankenjura
Survival Kit 8-/8 Frankenjura
Z Koule Do Koule V Ostaš
Dunivá VIIb Ostaš
Nově komentované:
Hellas Rodeo 7c+ Kalymnos
Tarantula L2 7c Kalymnos
Fokus VIIIc Rathen
Azyjská Invaze IXc Teplické Skály
Kyzlingův Lavor VIIb Hrubá Skála

 Nově v diskusi:
Re: Praha - navijáky | Re: Praha - navijáky | Re: Praha - navijáky | Re: Praha - navijáky | Praha - navijáky | Re: Foto dne Studená spára | Re: Foto dne Studená spára | Foto dne Studená spára | Křest průvodce - Bouldertopo Modřín 2024 | Re: Online půjčky |

 Nové komentáře:
Re: O co tu jde? | Re: O co tu jde? | Re: Dotaz | Re: žába | žába | Eliska zraneni | Avh ty reklamy. | Už se to blíží | Re: Priprava na OH | Re: O co tu jde? |

 Kde to vře:
ZaTransparentníSvaz - rekapitulace po VH ČHS (62)
Vyšel průvodce Adršpach I. (54)
Boulder Na pláni (37)
Foto: Karabinou propíchnutá dlaň ruky lezce při pádu (19)
Adam Ondra a Ela Adamovská k přípravě na olympijskou kvalifikaci (16)
Komentované návrhy usnesení pro Valnou hromadu ČHS (14)
Adam Ondra: Připraven na olympijskou kvalifikaci v Šanghaji (13)
ZykyCup (9)
Nová dětská kniha o světové top lezkyni Janje Garnbret (9)
Nový lezecký seriál videí Představení oblasti (9)

 Nově v inzerci:
parťák na písek | Gri Gri | Helma na Čimě | Grivel Air Tech Hybrid Newmatic EWO | Ukulele | Lezečky Boreal Ninja vel.8 | friendy | zapomenutý Click-Up | merino triko Danish Endurance,vel.S | Gore Windstopper bunda Marmot |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 709 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 717 
 Mám s tím problém, sem tam dodržuji 
 777 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 701 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.