LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Chuck Norris vyjel na kole bez kyslíku na Mount Everest, a až nahoře zjistil, že měl spadlý řetěz.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla nejnovější kniha Reinholda Messnera Symboly
Průvodce Elbtal 1 a 2
Mistr skal

Závody
EP ledolezení, Bern SUI (22.11)
EP v ledolezení Žilina (29.11)
EP v ledolezení Brno (06.12)

Žebříček
Cesty:
10.Stráník 11355
11.H2 11188
12.Klapal 11154
Bouldry:
10.Mokroluský 10550
11.Kopecký 10525
12.Kučera 10378
Hory:
3.Groš 7768
4.Zaoral 7172
5.Skopec 6511

Výsledky
MČR v lezení na obtížnost (08.11)
EP obtížnost Toulouse (31.10)
MS v lezení (21.09)

Deníčky
5831 lezců
1190967 cest
Nové přelezy:
Chilli 9
Hafty 9
Fata Morga 8A
Trojan War 8A
Satan I He 8B
Valkýry 10-
Bořiči Mýt 7C
Tančící Ží 7C
Mat Patou 7C/7C+
Šance Trag 9

Stěny
Lezecká stěna Znojmo - Znojmo
Umělá lezecká stěna - II.ZŠ - Moravská Třebová
Gymnázium M. Koperníka - Bílovec

Prodejny
HUDYsport - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno
Rock Point Hradec Králové - Hradec Králové

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Film:Adam Ondra leze na flash stropovou spáru po vlastním za 8b+

Filmový dokument z lezení ve spárařské tradiční oblasti Valle dell'Orco v italském Piemontu, kde se pokusil o flash přelez cesty za 8b+ ve stropní spáře po vlastním jištění, zveřejnil na svém Youtube kanálu Adam Ondra.

Video má cca 26 minut a vedle Adamova lezení představuje historii oblasti:



Standa Holec   [úpravy] 07:32 11.11.2025Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 good job!15:36:57 11.11.2025
Super video jako vždy a ještě lepší polez!
Davidodpovědět 
 Re: good job!16:05:29 11.11.2025
Napinavy jak maly gate. Jeste ze mel ssebou tu helmu!-)
judoodpovědět 

 omg18:11:21 11.11.2025
Ten řev je otřesný stále.
odpovědět 
 Re: omg20:24:58 11.11.2025
Adam je absolutni fenomen, ktery nema konkurenci.
Michalodpovědět 
 Re: omg01:01:43 12.11.2025
Vidíš, a mě stále vůbec nevadí, prostě to Adamovi při lezení pomahá a já v tom nevidím absolutně žádný problém ;-). Ale klidně natoč své video z přelezu téhle cesty. Věřím, že v něm bude ticho...úplné :-).
Tomodpovědět 
  Re: omg07:11:06 12.11.2025
V zásadě platí, ať si každý dělá co chce, pokud tím nikoho neobtěžuje, neomezuje nebo nedej Bůh neohrožuje.
Druhou stranou mince je fakt, že příklady táhnou a kdejaký hejhula dnes po vzoru svého guru vříská ve skalách jak pavián. Což se logicky domorodcům žijícím v blízkosti skal nelíbí. Vždycky mě pak baví, jak se pak třebas takový Vlk, rozčiluje, že se lezci ve skalách neumí chovat, jak mj. svým řvaním obtěžují domorodce a vždycky si řeknu Kdepak k tomu hulákání při lezení asi tak přišli, u koho to odkoukali?
Takže asi tak.
odpovědět 
   Re: omg07:19:49 12.11.2025
Jo jo, řvaní na Holštejně... To kolikrát ani není poznat, jestli třeba nevolat sanitku.
odpovědět 
   Re: omg10:34:52 12.11.2025
První větou jsi to vystihl přesně...
odpovědět 
   neznalost?12:33:20 12.11.2025
A že ty kloučku vůbec netušíš, k čemupak slouží to, že si u některých kroků člověk zařve?
T.odpovědět 
    Re: neznalost?13:11:42 12.11.2025
Však jasně, tohle není ani zdaleka záležitost jen lezení, ale i jiných sportů (koule, oštěp, tenis a mnoho dalších), neznalému ale nevysvětlíš, proč tomu tak je.
Tomodpovědět 
     Re: neznalost?13:22:35 12.11.2025
Srovnáváš nesrovnatelné. Tenis, koule, oštěp jsou výbušné sporty. Lezení ne.
odpovědět 
      Re: neznalost?16:13:58 12.11.2025
Lezeni ne, to ako fakt? Vazne? Uplne vazne?
odpovědět 
      Re: neznalost?21:22:55 12.11.2025
tak tím jsi své naznalosti nasadil fakt korunu, nýmande :-D Zaprvý, v principu nejde primárně o výbušnost, ale o zpevnění trupu k kritický okamžik, klidně může jít i o statický pohyb. Zadruhý, zkus si zadat do googlu "climbing + explosive power". Jestli lezeš pětky, tak chápeme, že víš tužku, ale potom je tvoje tendence komentovat něco, o čem nemáš ani minimální povědomí, vlastně tak trochu diagnóza sama o sobě. Snad to pro tebe nebyla moc složitá věta.
T.odpovědět 
       Re: neznalost?21:38:26 12.11.2025
O jakých pětkách to meleš, ty machře, já chodím v pohorách VHT!
odpovědět 
   Re: omg12:58:51 12.11.2025
Špatnej příklad haha, že někdo zařve u klíčovýho místa. Vy máte fakt starosti, chtěl bych vědět, jakej je Váš přehled o světě a jakou máte fantazii, třeba když jsme ve dvaceti na LSD zapalovali (konsenzuálně samozřejmě) kamáradovi záda, aby projel vesnicí na kole jako burning man, to bych jako špatnej příklad uznal. Ale že někdo zařval u cruxu :D
Lopcuodpovědět 
    Re: omg13:14:18 12.11.2025
Ja si myslím, že půlka zdejších chytráků zakazuje svoji hekat i při sexu. Nebo možná neheká sama, a proto je to u Ády tak frustruje :-).
Tomodpovědět 
     Re: omg21:25:41 12.11.2025
přasňa, wae ;-)
T.odpovědět 
     Re: omg21:44:32 12.11.2025
Ti si špatně pochopil, mě to jeho řvaní nefrustruje, mě vzrušuje (:-).
odpovědět 
    Re: omg13:57:09 12.11.2025
Ne že (jednou) zařval, ale soustavně při lezení těžkých pasáží řve. A ano, jsem přesvědčen o tom, že to, na co si domorodci ze skal u lezců stěžují - soustavný řev, má svého původce zde.
Chápu, že se to jeho nekritickým fanouškům nemusí líbit, ale mě se to tak jeví.
odpovědět 
     Re: omg15:29:35 12.11.2025
Stotoznujem sa s vyssie uvedenym. Podobne hlasne prejavy su aj v inych sportoch a maju svoj vyznam. Kazdopadne verim a drzim ti palce, ze ty to dokazes svojimi videami zvratit a budes vzorom aky chces byt a aj pre vsetkych. Drzim palce. Naozaj sa tesim na tvoje videa. Ja si rad pozriem aj ine kvalitne videa. Akymi Adamove rozhodne byvaju.
odpovědět 
      Re: omg15:49:41 12.11.2025
Sorry, že mám svůj vlastní názor, který není ve shodě s tvým. Velmi se ti za to omlouvám.
odpovědět 
       Re: omg16:13:01 12.11.2025
Aj tak by som si rad pozrel nieco od teba.
odpovědět 
        Re: omg19:15:49 12.11.2025
Ty voe. Řve jak na lesy snad jako jediný ze špičky skalních lezců. Občas zařve/zařval Chris. Nikdo jiný. Tak to kuwa neber jako dogma. Fuckt to dogma není.
odpovědět 
        Re: omg19:15:50 12.11.2025
Ty voe. Řve jak na lesy snad jako jediný ze špičky skalních lezců. Občas zařve/zařval Chris. Nikdo jiný. Tak to kuwa neber jako dogma. Fuckt to dogma není.
odpovědět 
        Re: omg19:15:55 12.11.2025
Ty voe. Řve jak na lesy snad jako jediný ze špičky skalních lezců. Občas zařve/zařval Chris. Nikdo jiný. Tak to kuwa neber jako dogma. Fuckt to dogma není.
odpovědět 
        Re: omg19:15:57 12.11.2025
Ty voe. Řve jak na lesy snad jako jediný ze špičky skalních lezců. Občas zařve/zařval Chris. Nikdo jiný. Tak to kuwa neber jako dogma. Fuckt to dogma není.
odpovědět 
         Re: omg19:45:30 12.11.2025
A tie tvoje pociny? Daj aspon nick na instac alebo co mas. Rad si pozriem. To ze krici mne vobec nevadi a myslim ze tym nikoho neobmedzuje. Tiez som minule zjapal ked som skoro ebol. Ale verim ze ty si vo svojich videach das na tieto detaily pozor. Drzim palce a poprosim tie tvoje...
odpovědět 
          Netrap ho, chudaka21:31:57 12.11.2025
Vzdyt nahore jasne rekl, ze doopravdy neleze, kdyz si chudak mysli, ze rvani je kvuli vybusnosti a lezeni neni vybusny sport. At si to tady prohlidne, kdyz ho to tak vzrusuje: https://www.facebook.com/share/r/17UA16WDR1/?mibextid=wwXIfr
T.odpovědět 
           Pořád ten stejný pavián22:20:49 12.11.2025
To linkuješ pořád toho samého paviána. Poněkud "důkaz" kruhem, nemyslíš?!
odpovědět 
            Re: Pořád ten stejný pavián08:10:24 13.11.2025
Spíše jako jelen v říji než nějaký sportovní výdech. Je mi líto okolí.
odpovědět 
          Re: omg21:34:11 12.11.2025
Si natoč svoje. Nikdo nemá povinnost naplňovat tvoje přání a tužby.
odpovědět 
           Re: omg07:12:47 13.11.2025
Rovnako tak nikto nema povinnost liezt podla tvojej predstavy. Kazdopadne kricat borcov v tazkych cestach som videl nazivo ďaleko skor ako bol vobec youtube. Takze tvrdit ze za dnesny trend moze Adam je tak ubohe ako populisticke dristy politikov.
odpovědět 
            Re: omg08:33:23 13.11.2025
Jsem rád, že respektuješ moje právo myslet si o tom svoje a že mi vůbec nenutíš tvůj názor.
odpovědět 
    Re: omg13:57:12 12.11.2025
Ne že (jednou) zařval, ale soustavně při lezení těžkých pasáží řve. A ano, jsem přesvědčen o tom, že to, na co si domorodci ze skal u lezců stěžují - soustavný řev, má svého původce zde.
Chápu, že se to jeho nekritickým fanouškům nemusí líbit, ale mě se to tak jeví.
odpovědět 
     Re: omg07:52:32 13.11.2025
Daleko skor som videl nazivo kricat borcov v tazkych cestach, skor ako bol youtube. Hadzes vinu dost nezmyselnym smerom. Ako to robia neuspesny populisticky politici.
odpovědět 
      Re: omg16:19:57 13.11.2025
Nepochybuji o tom, že před AO byli také hluční lezci, ale o tom , kdo ten paviánský styl lezení zpropagoval a dal mu punc legitimity, je snad, myslím, jednoznačné.

Jinak jsem rád, že se zde nechováš jak demagog a už vůbec nemáš potřebu urážet druhé, jen proto, že mají jiný názor než ty.
odpovědět 
       Re: omg16:48:13 13.11.2025
Ja si tiez obcas zaziapem a naozaj si nemyslim ze to je tym ze ziape aj Ondra. Myslim ze to ide akosi samo emocne. Pri lezeni mam rad ze je to natolko intenzivne ze hlava nevie v tu chvilu uvazovat nad nicim inym a uz vobec nie nad tym ako vyzeram pred inymi. Ale mas pravdu, nebudem ti to vnucovat.
odpovědět 
 Re: omg15:07:45 12.11.2025
v 8b+ na flash, s vypadlým kámošem a tutovou podlahou bych řval taky.. možná aj trochu hnědý kód bych musel vyhlásit
 JendaZBrnaodpovědět 

 Fessura Kosterlitz, Mike Kosterlitz a Nobelova cena17:59:53 12.11.2025
Spára, která je lezeckým symbolem údolí Orco a kterou Adam na počátku videa přelézá, je pojmenována po Mikeovi Kosterlitzovi (*1943, Skotsko), který kromě toho, že byl na přelomu šedesátých a sedmdesátých let minulého století význačným lezcem a horolezcem, je i vynikajícím teoretickým fyzikem, jenž v roce 2016 se svými dvěma kolegy obdržel Nobelovu cenu za fyziku, za přínos v teorii kondenzovaných látek (supravodivost, polovodiče a tak). Nevím, zda byl první, který spáru přelezl, ale ta určitě nenese jeho jméno přes padesát let jen tak.
Viz wiki, planetmountain...
ivošodpovědět 

 Teleschoping20:25:11 12.11.2025
Video pěkný,ale jinak Teleshopping od Horsta. :(((
.odpovědět 
 Re: Teleschoping07:06:26 13.11.2025
Cim sa zivis?
odpovědět 
 Re: Teleschoping10:23:03 13.11.2025
Prokázals víc vyttvalosti jak já, vypnul jsem to hned jak začal sypat:)
Ač mám mixit sam rád a to obchodní spojení myslím je pro obě strany super, tak tuhle "podprahovou" formu prezentace značky nějak nemusím. Ale oběma drzim palce
odpovědět 
  Re: Teleschoping12:53:16 14.11.2025
Já jsem si to překročil a skouknul jen to lezení:), takže vůbec nevím o čem to mluvíš
odpovědět 

 Hek09:09:13 13.11.2025
Řvalo se i v tenise u Bolettiho, ale pak to v některých pohárových soutěžích (nebo všech?) pokud mě paměť neklame zakázali, protože to skoro všechny sralo.

Takže nějaký důvody pro jsou a ty proti taktéž.
odpovědět 
 Re: Hek10:07:32 13.11.2025
V tomto videju Adam řve z jediného důvodu. Klofi mu zakázal MČR! Jinak je nad slunce jasné,k že on by to dal klidně i na jeden nádech.
paviánodpovědět 
 Re: Hek15:12:56 13.11.2025
při tenise se hekalo v zásadě ze dvou důvodů. první důvod je, že je snad zařvání tréningovou pomůckou pro výuku správné dýchání. druhý důvod je otrávit a znechutit soupeře, protože, málo platný, nevyhrává se tím, že umíš líp plácnout do balónu, ale tím, že budeš mít psychicky navrch. všechny ty mirkodušínovský pindy o férplej se dobře poslouchají, dobře se o nich točí holyvůdský bijáky a dojáky, ale tady jde o vítězství! takže si budu brát tajmauty, hádat se o sporné míče, zakopávat míč, polohlasem častovat protihráče hnusnejma sprosťárnama, zdržovat u střídání, tahat soupeře za triko, případně prskat na soupeře limonádu na občerstvovačkách. vždyť i ti šachisti kopají do stolu a hnusně srkají vodu aby to soupeře rozhodilo.
Lukas B.odpovědět 
  Re: Hek16:01:27 13.11.2025
Jasně, ale adama z nesportovního chování snad nikdo nepodezírá:) uvedl jsem to jako příklad jak něco co je uzitečné tak v "masovem" měřítku té popularitě sportu uškodí.
odpovědět 

 Zákaz funění!10:19:36 13.11.2025
Pšt! Chytne se toho aktivní úředník a do pravidel dá zákaz hekání a funění. Možná dokonce i zákaz říkat TPČ a to by byl konec lezení!
Řvou atleti, vzpěrači, hekaj i tenistky.. Blbý je když takhle řvou i nýmandi v trojkovým rajbase, celej den a hned vedle chaty kde se sluní manželka ochranáře.
Tenhle POVL vypadá dost vo držku, přijde mi že kdekoliv by vysvištěl, tak selhání nejbližšího frienda by znamenalo zemovku. Tam bych teda řval asi 3x tolik a potřeboval bych i stáhnout nohavice aby hovna nepadaly na diváky :o
odpovědět 
 Jsme prostě nejlepší a všechno víme lépe11:27:55 13.11.2025
Já prostě miluju diskuze na lezci, je to jako taková typická, česká hospůdka při sportovních utkáních. Všichni od piva ví úplně přesně jak sestavit tým, přihrát, dát jasného góla, co udělat jak a nejlépe..ale zapomínají na jednu důležitou věc. Přes to pivní břicho neudělají ani jeden klik, při zavazování tkaniček skučí víc než Adam a jejich maximální, sportovní výkon je přijezd na kole do té hospody. Tipl bych si, že 99% procent z nás tady dokázalo ve sportu hovno, oproti Ádovi ale totální hovno...a stejně máme pocit, že všechno víme lépe ;-).
Tomodpovědět 
  Re: Jsme prostě nejlepší a všechno víme lépe12:07:53 13.11.2025
Zo vsetkych komentov si to cele vystihol najlepsie a dobre opisal. Za mna, Adam moze cele video vrieskat a aj tak si to cele pozriem rad. To ze to niekto ma potrebu robit v 3kach, co uz kazdy sme nejaky. Vo viedach si mozte vypnut zvuk. A vonku, co uz ved tam hadam nevrieskaju 20 hodin v kuse kazdy den. Hold vsade je uz vela ludi.
odpovědět 
  Re: Jsme prostě nejlepší a všechno víme lépe12:21:08 13.11.2025
Hele, a proč tohle píšeš pode mně? Jestli máš pocit že to nějak Adama shazuje tak to asi nežereš maso. První půlka je ironický rejpnutí do ligy proti pavijánům, druhá obdiv nad morálem kdy to jištění bylo hodně po anglicku - selže nejbližší nebo první friend = podlaha. Žádný že když jeden vypadne tak to chytí další. To by jistič musel bejt sakra rychlej.
odpovědět 
   Re: Jsme prostě nejlepší a všechno víme lépe12:40:13 13.11.2025
nevím proč to psal pod tebe. to je úplně jedno. hele, mě jsou nějaký výkony úplně u pudele a nezajímají mě. ale votravuje mě hluk. a je mi úplně jedno, jestli někdo pod skálou tůruje motorku, jestli si partička přinese ppod skálu reprák a duní to jak ve skejtparku, nebo jestli tam někdo řve, případně proč řve. moje klika ovšem je, že se s AO natolik míjíme výkonností, že se téměř absolutně míjíme i navštěvovanými oblastmi.
Lukas B.odpovědět 
   Re: Jsme prostě nejlepší a všechno víme lépe13:08:27 13.11.2025
To nebylo vůbec spojené s tvým komentem, jen jsem to napsal prostě dospod. Omlouvám se, jestli to tak vyznělo ;-).
Tomodpovědět 
    Re: Jsme prostě nejlepší a všechno víme lépe13:12:15 13.11.2025
Vždycky zapomenu, že nahoře je ,,nový komentář" a kliknu na nejspodnější ,,odpověď". Jsem ocas, sorry, moje chyba :-).
odpovědět 
     Re: Jsme prostě nejlepší a všechno víme lépe14:09:27 13.11.2025
V poho stane se.
Lukas já su tolerantní, hluk mi vadí ale v pohodě přežiju když soused vrčí sekačkou, u letiště dělaj kravál letadla nebo si vedle v cestě zařve paviján. Jasně že všeho s mírou a je rozdíl nutný hluk a bezohlednost.
odpovědět 
      Re: Jsme prostě nejlepší a všechno víme lépe14:50:50 13.11.2025
mě nevadí když sousedi řežou na cirkuli dříví na zimu (teda pokud nezačnou v pět ráno a pokud to není v čase grilování na který jsme je navíc i pozvali) a podobný nezbytný hluk. mi vadí hluk zbytný. třeba když si někdo k hrabání listá vohulí repráky aby mu u toho hrabání nebylo smutno. nebo když se před půlnocí s pidlikáním na bendžo a louděním půlovejch not z kontrabasu nepřesunou zvenku dovnitř.
Lukas B.odpovědět 
       Re: Jsme prostě nejlepší a všechno víme lépe16:18:08 13.11.2025
A teď co je u Adama řev zbytný a co nezbytný...
odpovědět 
        Re: Jsme prostě nejlepší a všechno víme lépe16:29:28 13.11.2025
Tak jestli si dobře pamatuju on neječí jen v těžkých krocích ale i v pádu, takže za mě je to prostě emocema natřískaný chlapík, který si to musí prožít a ječel by i u kuželek.
Koneckonců je to i ten prožitek co ty lidi ve sportu spojuje, takže se teď asi ječí kade tade. Jak se z lesa volá, tak se ozývá..
odpovědět 
         Re: Jsme prostě nejlepší a všechno víme lépe22:42:43 13.11.2025
hele jo. je mi to řvaní protivný, ale žíly mi to netrhá - prostě se ve výběru oblastí úspěšně míjíme. na videa klikat nemusím.
Lukas B.odpovědět 

 Nádhera13:57:08 14.11.2025
Čistá nádhera. Díky za možnost to vidět.
Jarda Maršíkodpovědět 

 Riskuje život 16:11:10 14.11.2025
Adam riskuje v této cestě jednoznačně už své zdraví , vypadle jištění a žádná záruka toho posledního, že by to chytil není. Tohle už není vzor, tohle je průšvih vzoru pro všechny.  Nedávno se při Free solu zabil jeden mladík v Americe v přímém přenosu. Za mne byt tímto směrem za každou cenu hvězdou Youtoube je špatný směr a všichni co ho za takový výkon chválí by se měly nad tím minimálně  zamyslet, jestli to stojí za to, za ten risk. 
Jandysssodpovědět 
 Re: Riskuje život 17:44:05 14.11.2025
Treba by to na zem nebylo. Treba by neco zkratil jistic.
jx zeroodpovědět 
  Re: Riskuje život 18:49:48 14.11.2025
To by musel byt sakra rychlej.. selhání posledniho nebo i prvního frienda by byla podlaha. Holt lezení je rizikový sport, kdo se s tím nevyrovná může hrát šachy.
odpovědět 
 Re: Riskuje život 19:55:32 14.11.2025
Video som pozeral uz dva krat je super ako vzdy. Ale vobec nemam pocity ako opisujes, ze by mi to evokovalo ist riskovat.... Vidim to asi tak ako to je. Mimochodom Adam v jednom rozhovore sam povedal ze by freesolo nesiel. Kazdopadne to preliezol nadherne. Radost pozerat. Tiez sa mi pacia casti videa mimo lezenia, komunita, ludia atd. Pani robite to skvele a tesim sa na dalsie.
odpovědět 
 Re: Riskuje život 22:15:10 14.11.2025
Já to vidím opačně. Adam krásně ukázal, jak zachovat chladnou hlavu i v situaci, kdy věci nejdou podle plánu. Byl už za cruxem a do konce chyběly dva kroky . Alternativou bylo odskočit s velkým rizikem podlahy nebo slézat zpátky cestou za 8b+ k (podle tebe) dalšímu nejistému friendu. Takže za mě super rozhodnutí a výborný příklad! A pro přesnost, ten mladík v Americe se nezabil při free solu, ale při slaňování, když vybíral materiál po jištěném aid solu.
Hurzyodpovědět 
  Hazard 09:23:38 15.11.2025
To si nemyslím. V situaci, kdy byl za nejtěžším místem a kdy odskočení by byla jistá podlaha, mu nic jiného ani nezbývalo, než to dolézt. Já naopak souhlasím s tím, že v podání AO se jedná o ukázkový hazard, jen si nemyslím, že v téhle cestě to bylo vyloženě o holý, spíš o škaredé pomlácení se (těm, kteří si myslí, že s dnešními dynamickými lany by mu jistič, který nestojí na hraně police byl schopen zkrátit pád, tak těm doporučuji si podobnou situaci nasimulovat s pytlem písku, průvěs plus protažení lana udělá svoje).

Cesta vede převislou stěnou a nízko nad zemí, takže případný pád by sice nemusel skončit nijak fatálně, patrně nějakou tou nepříjemnou zlomeninou, ovšem za předpokladu, že by měl na hlavě tu přilbu, co používá jen jako reklamní předmět. AO zde při jištění používá dvouosé friendy, přesto mu OPAKOVANĚ při lezení VYPADLY. Je vidět, že AO ty jištění nezakládá, ale jen je do spáry odkládá. Zjevně lezení POVL není jeho parketa a učit se to až v těch nejtěžší cestách rozhodně není nejlepší program. POVL v jeho podání spíše připomíná Ruskou ruletu.

Jestli bych mohl radit, ne AO, ale těm, kteří by chtěli s lezením POVL začít, tak ať se nejprve naučí klasicky smyčkovat, pak používat vklíněnce a teprve pak přesedlat na friendy. Je potřeba nejprve porozumět principu, na kterém ty vlastnoručně zakládané jistítka fungují, zažít si to pod kůži a teprve pak s nimi lézt obtížnosti na hranici svých možností. A také používat u toho minimálně tu kokosku. U lezení POVL hrozí častěji nekontrolované pády než u lezení s fixním jištěním a je dobré si tu makovici chránit.


PS: Původně jsem to tu nechtěl rozmazávat, abych nejitřil emoce citlivějších povah, ale když už jste to otevřeli, tak nezbývá, než k tomu říci svoje.
odpovědět 
   Re: retard 23:25:54 15.11.2025
Ale ty ses taky kokoska, vzdyt ma pod sebou mozna i deset metru volnyho prostoru a na rozdil od tebe vi, jak si tam co a do ceho zalozil, tak to nech na nem a uz radsi nic nepis, at se jeste vic neztrapnujes, trebaze anonymne. Prej zacit smyckama… Tohle musel psat nekdo, kdo leze tak rok a v zivote vylezl POVL tak deset cest, nebo nejaky decko.
T.odpovědět 
    Urážky na věci nic nezmění08:15:13 16.11.2025
Trapný je tak nanejvýš to tvoje shazování střižený s urážkami a s překrucováním. V deseti metrech je tak nanejvýš slaňák, který si nechal dopředu prodloužit. Zem jde zešikma a padal by proti ní, ty hnojomete. O POVLu ví AO očividně kulový jako ty. To že mu někdo vyradil, kde a jak založit zjevně nepadlo na úrodnou půdu a vypadává mu to i bez zatížení jak na běžícím páse.

A ano stojím si za svým, že je vhodné nejdříve se naučit zakládat jednoduchá jistítka, aby člověk pochopil principy, ty si zažil pod kůži a teprve pak přešel na mechanická. Pak totiž člověk patřičně docení jejich výhody a přitom je správně založí. Ale je samozřejmě na každém, jak s toto radou naloží. AO bych si nedovolil radit, tobě a tobě podobným by to bylo jak s tím pověstným házením perel ...
odpovědět 
     Re: Urážky tě mají probrat, ale je to marný.17:00:06 16.11.2025
hele, on lele od jističe pryč, takže ta zem jde zešikma DOLU čím dál v cestě leze, asi tak 40 stupňů. Že si to neumíš přebrat je problém tvůj, stejně jako to, že na dálku dvaceti metrů, v cestě, kam ses ty nikdy v životě nepodíval, si budeš hrát na znalce a posuzovat, jak má založený friendy, který nevypadly.
odpovědět 
      Re: Urážky na věci fakt nic nezmění18:47:07 16.11.2025
Tak pokud by byl jistič schopen bez zajištění se bezpečně pohybovat po skalní plotně se sklonem 40°, tak by to byl fakt machr, ale ono je to jen něco kolem 20° (doporučuji si zastavit záběr nakonci z profilu). Meleš prostě nesmysly. AO má štěstí v tom, že v cestě nespadl a my tak můžeme vést jen akademickou debatu. Že bys uznal chybu v úsudku od Tebe fakt neočekávám. Já jsem si řekl svoje a nemám na tom co měnit. Mohu už jen dodat, že pokud ve stejném stylu bude AO pokračovat v lezení extrémních obtížností po vlastním, tak je jen otázkou času, kdy éterem půjde zpráva, že se AO v nějaké cestě dolámal, ale samozřejmě, že mu nic takového nepřeji, jen odvozuji z toho co vidím.
odpovědět 
 Re: Riskuje život 21:42:33 15.11.2025
Co to meleš za hovna :DDD
MFodpovědět 
 Divej se pozorneji23:31:47 15.11.2025
Devata a osmnacta minuta videa ukazuji vicekrat, jaka je geometrie podlahy v ty ceste. Mista kam bezpecne padat je tam fakt dost. A ze by Adam neumel zakladat friendy si muze myslet jen amater. Ano, jeden mu vypochodoval, to se obcas stane, ale tady je to dost v klidu.
T.odpovědět 
  Nemanipuluj08:25:05 16.11.2025
V tom má dotyčný pravdu. Tebou uváděné časy jsou zavádějící, neboť to nejsou záběry s AO, ale jiným lezcem a jeho založenýma jistítky. Záběry s lezením AO jsou od cca 18´a je potřeba vnímat situaci s tím, jak je má založený AO a hlavně, je potřeba vnímat to jeho vypadlé jištění, které mění situaci podstatným způsobem.
odpovědět 
   ake jako reklama na článek dobrej flame :-D17:07:07 16.11.2025
nemění a o založení a tutovosti těch zbylých friendů víme prd, ale vzhledem k tomu, že Andrea Giorda si dovolil vysekat z cesty původní fixní jištění, je nanejvýš rozumné, že v cestě je možné založit dostatek tutovek. Kdo si může podělat spodky z jednoho vypadlýho friendu, u toho lze odhadovat, že s lezením po vlastním má pramálo zkušeností, i když si třeba myslí opak. Jinak o tom, že by tahle cesta byla nejistá vražda, se nikdo nikde nezmiňuje, takže devět z deseti lezců doporučuje zachovat klid, případně si jít vyprat spodky a jít dál. Samozřejmě že ale platí, že v lezení by člověk měl vědět co dělá, takže děcka, ne že se takovýhle věci budete učit samy, učte se od zkušených a ani od nich (a že mezi ně AO zcela jistě patří, to normálním lidem není třeba vysvětlovat) se to neučte z videí, která mají meritum věci zcela jinde ;-)
odpovědět 
    Re: ake jako reklama na článek dobrej flame :-D17:46:48 16.11.2025
pardon, po "nanejvýš rozumné" mi vypadlo slůvko "předpokládat". A ještě doporučjuju mrknout znovu na sedmou osmou devátou minutu, ale uplně nejlíp je vidět v čase 23:45, jakým směrem a jak daleko by ke konci cesty lezec padal. Taky: jistič je v naprosto ideální pozici ke zkracování pádu v případě potřeby, takže vážně no stress. Kdo o tom pochybuje, ten potřebuje nabrat zkušenosti, aby se aspoň trochu přiblížil profíkům. Nebo se přeorientovat na ty šachy, jak podotknul někdo výše ;-)
odpovědět 
    Samozřejmě, že mění18:55:12 16.11.2025
Samozřejmě, že mění, padal by pendlem proti zemi a ne do prostoru na druhou stranu. Možná bys u těch tvých šachů měl raději zůstat a nekafrat do věcí, kterým zjevně nerozumíš.

PS: O tom, že by cesta byla vražda, jsem nic nepsal. Jen by ji měl lézt pouze tem, kdo se v ní umí bezpečně zajistit. Dlouhá léta strávená lezením těžkých cest odjištěných nýt se na schopnosti lézt po vlastním jištění se nijak neprojeví. To si fakt musí člověk odlézt na těch cestách po vlastním a postupně. To nejde přeskočit.
odpovědět 

 Foto dne:
Nový ? sektor u moře
 Databáze cest:
Všechny cesty (188157)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Vetřelec VIIIc Údolí Loubenského Potoka
Millicone 6b Curvone
Andanta A Scuola 6a Curvone
Creature Feature 6a+ Siracusa
Bambino Primitivo 6b Siracusa
Nově komentované:
Cosa Dice Il Mula Alla Vaca 7b+ San Vito Lo Capo
Cosa Dice Il Mula Alla Vaca 7b+ San Vito Lo Capo
Královnina Komnata 7A Panský Les
Cosa Dice Il Mula Alla Vaca 7b+ San Vito Lo Capo
Cosa Dice Il Mula Alla Vaca 7b+ San Vito Lo Capo

 Nově v diskusi:
Re: Rozloučení | Re: metoda - nezkušený jistič lehčí o 50 kg | Re: kozel zahradníkem | Re: metoda - nezkušený jistič lehčí o 50 kg | Re: kozel zahradníkem | Re: kozel zahradníkem | Rozloučení | Re: kozel zahradníkem | Re: kozel zahradníkem | Re: kozel zahradníkem |

 Nové komentáře:
Samozřejmě, že mění | Re: Urážky na věci fakt nic nezmění | Re: Hroza | Re: Hroza | Re: Reprezentace muži? | Re: ake jako reklama na článek dobrej flame :-D | ake jako reklama na článek dobrej flame :-D | Re: Urážky tě mají probrat, ale je to marný. | nemůže za to | nádhera, ztělesnění klidu a preciznosti |

 Kde to vře:
Film:Adam Ondra leze na flash stropovou spáru po vlastním za 8b+ (76)
EP v lezení na obtížnost Toulouse, Francie (66)
MČR v lezení na obtížnost (62)
Na Téryho chatě v Tatrách přestali uznávat slevu pro členy ČHS (23)
ČHS: Slevy na chatách v Tatrách platí dle délky členství v ČHS (22)
Adam Ondra dal na flash boulder Foundation's Edge 8C (SUI) (10)
Piolets d'Or 2025 za celoživotní přínos: Rus Alexander Odintsov (8)
Pomoz nám zlepšit online lezeckého průvodce (8)
Američan Sean Bailey přelezl boulder Arrival of the Birds 9A (5)
EP v lezení na obtížnost Toulouse, Francie (3)

 Nově v inzerci:
stan Hilleberg Allak 2 | Skialpový set G3 Findr | Lana dvojitá/poloviční Tendon Master 7,8mm CS, 60m | Bunda Simond | Pohorky Montura Yaru Tekno GTX | Montane Solution nepromokavá bunda | ZIMNÍ BOTY Sorel Caribou | SCARPA | Prodam Skylotec Inceptor GRX - Nová | Prodám jistítko Belay Set Hurry/Eagle - nové |

 Anketa:
Používáte na skalách mini přenosnou balknu jako rozcvičovací pomůcku?
 Ano používám 
 60 
 Někdy ano 
 51 
 Ne nepoužívám 
 51 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věžemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.