LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Nedělej krok, ze kterého se nemůžeš vrátit.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Průvodce Elbtal 1 a 2
Mistr skal
Na trh přišla kniha o horách a řekách Dobrodružství v prášku

Závody
Basecup 2025 (11.10)
SP paralezení Laval FRA (25.10)
EP ledolezení, Bern SUI (22.11)

Žebříček
Cesty:
31.Duchoň 10281
32.Novotná 10265
33.Y 10260
Bouldry:
31.Ďurech 9456
32.Kümmel 9450
33.Oliva 9409
Hory:
5.Skopec 6511
6.Bloudek 6420
7.Švihálek 6192

Výsledky
MS v lezení (21.09)
MS paralezení boulder, obtížnost, rychlost (21.09)
SP obtížnost Koper (SLO) (05.09)

Deníčky
5809 lezců
1183917 cest
Nové přelezy:
Místní Výz Xb
Amphora 7b+
Helios 8a
Inti Raymi 7b+
Corrida 8c
Knoflíková 9
Themelio 7c+
Úsměv 7C
Quo Vadis 7C+
Comp Style 8A

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
V 16 - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Secret Spot Bouldering 2025

report

V polovině září se konal třetí ročník Secret Spot Boulderingu - setkání a závodů v přírodě, které otevírají nové, nebo méně známé boulderové lokality v ČR a představují je lezecké veřejnosti.
Letošní ročník se konal v okolí Popovy skály v Lužických horách nedaleko Liberce.

Tato oblast tvořená tvrdým pískovcem nabízí rozmanité lezení a bouldering v romantickém prostření tvořeném balvany, bivaky, vyhlídkami, travnatými plácky a obrovským potenciálem pro nové prvovýstupy.

Samotné akce se účastnilo přes 150 závodníků, doplněné o nezávodící lezce a kamarády. Nejsilnější lezci a lezkyně dokázali během závodů přelézt bouldery v obtížnostech až do stupně 7C, ale na své si přišli i „šestkoví“ lezci a lezkyně, pro které byla přichystána kategorie „B“, nebo děti s výběrem trojkových a čtyřkových boulderů.

Tuto lokalitu bych doporučil k návštěvě i začátečníkům a méně zkušeným boulderistům, neboť nabízí pestrou nabídku boulderů ve všech stupních obtížnosti. Pro ty náročné, je zde nejtěžší boulder „Velkej Kouř“ 8A+ od Džanglího, úchvatná hrana „Mutant“ 8A od Magnuse a plno dalších těžkých projektů.

Výsledky:

V elitní kategorii zvítězil Jan „Magnus“ Novák a Kačka Zimová a kompletní výsledky naleznete zde.

Fotogalerie z akce:

Den D

Autor fotek je Matyáš Lacina, prosím uvádět při využití fotek pro osobní účely.


Průvodce:

Průvodce se postupně aktualizuje a plánujeme vydání papírového průvodce doplněného o další zajímavé okolní lokality. Zde je ke stažení pdf.


Zpětná vazba k obtížnostem a nové výstupy:

Budeme rádi, pokud s námi budete sdílet vaše poznámky k navrhovaným obtížnostem u jednotlivých boulderů zde.

Nové prvovýstupy můžete posílat mailem na jans.kulhanek@gmail.com

Prosím uveďte základní informace (název, obtížnosti, popis, autor) + obrázek se zákresem linie a foto kamenu bez zákresu v solidní kvalitě (popřípadě souřadnice).

Další ročník se bude konat již na jaře roku 2026 a oblast bude, jak jinak, zatím tajná a velkolepá.

Díky všem zúčastněným a partnerům akce - Black Diamond, AIX, Rafiki, Rock Point a Chimpanzee.










Jan „Čaj“ Šálek   [úpravy] 05:45 08.10.2025Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Nevím jak 06:11:46 08.10.2025
Nejdou tady dělat smajlíky, chtěl bych udělat toho co zvrací...no co už
.odpovědět 

 no name10:05:36 08.10.2025
Toto hromadné devastování přírody by se mělo zakázat.
odpovědět 

 jste úplný magoři!?11:27:40 08.10.2025
Víte o tom, že jste bouldrovali mimo jiné i nástupy starých klasických cest od Špeka? To vám přijde v pohodě tam přitáhnout 150 "závodníků" s rodinkama a celý to tam vobechcat vosrat a vopatlat mágem. CHKO Lužické hory o této hromadné akci vědělo a povolilo ji? Asi těžko, žejo, když se jednalo v podstatě o organizované a koordinované porušování pravidel lezení v oblasti. Přijde vám tohle normální? Kdo to organizuje?
Pepaodpovědět 
 Re: jste úplný magoři!?13:04:10 08.10.2025
Ahoj Pepo, můžeš prosím popsat, jakého porušování pravidel se závodníci nebo organizátoři dopouštěli? Díky, Jeník
Jeníkodpovědět 
  Re: jste úplný magoři!?13:29:12 08.10.2025
Zákaz používání magnesia?
Pepaodpovědět 
  Re: jste úplný magoři!?13:34:53 08.10.2025
Zákaz používání magnesia?
Pepaodpovědět 
  Re: jste úplný magoři!?13:57:20 08.10.2025
pořádání hromadných sportovních nebo kulturních akcí. jestli to měli projednaný ve školní ulici jablonném, tak se omlouvám za šťourání. no a taky je tady hrádeckej oddíl.
Lukas B.odpovědět 
  Re: jste úplný magoři!?17:04:07 08.10.2025
Udělali jste "nový" cesty, tam kde už cesty dávno vedly. To je porušení pravidel a lezecké etiky. To, že jste na tom postavili komerční masovou akci, notabene v CHKO, je fakt strašná prasárna.
vojtěchodpovědět 
   Re: jste úplný magoři!?17:18:49 08.10.2025
Mega komerce. Od teď je Čaj boháč :D
odpovědět 
 Re: jste úplný magoři!?13:08:42 08.10.2025
Co ty jsi za degena?
Sumodpovědět 
  Re: jste úplný magoři!?18:19:48 08.10.2025
A co se ti na jeho textu nelíbí ??
honzaodpovědět 

 mokro13:02:40 08.10.2025
Navíc bylo mokro,což je vidět i z fotek...
Todpovědět 

 nebreč14:10:22 08.10.2025
Teď tady budou všichni ubulínci brečet, že vznikla nová boulderová oblast a je to opatlaný mágem. Stejně tady lezlo jen pár lidí a kolik lidí asi chce lízt Špekovo vraždy? Dneska je jinej trend. Se s tím smiřte. Jednou se bude patlat i ve Skaláku :D
odpovědět 
 Re: nebreč14:40:24 08.10.2025
oblast nevznikla, oblast tady byla (a na rozdíl od jiných oblastí nebylo asi ani nutno čistit). a bouldruje se tam hodně dlouho, ostatně, nejvýznamnější tuzemský bouldr šedesátek je odtud necelé dva kilometry a největší místní výzva boulderingu, zkoušená několik desítek let než se podařila, je odtud 300 metrů vzdušnou čarou. no a někdy od devadesátek se tomu říká i bouldering.
Lukas B.odpovědět 
  Re: nebreč09:06:00 09.10.2025
Můžeš nám neznalým tyto historické bouldry trochu přiblížit? O které se jedná? Díky
modpovědět 
   Re: nebreč09:10:05 09.10.2025
čihulova přímá varianta normálky na gahlera a dostat se bez stavění na kuličku.
Lukas B.odpovědět 

 gratulace16:25:41 08.10.2025
Takže jste udělali komerční boulder závod v klasický pískovcový oblasti v CHKO na nástupech starých cest. Vybrali jste pár desítek tisíc na startovným, party, dokonce jste ty cesty dali i do průvodce...Nádhera, všem účastníkům a organizátorům gratuluju!
richard s.odpovědět 

 Díky za bouldry16:39:50 08.10.2025
Je to tam fajn :) klasa mi přijde o něco tvrdší, tak tam asi člověk neuloví nějakej osobák, ale směry pěkný.
Saxodpovědět 

 Pláč.19:58:35 08.10.2025
Jeste se tady z toho rozbrecte kluci. Normalni akce, pohodicka a minimalni dopad na sutry a les. Ochranci pisku pro sebe fakt smesne.
Martas.odpovědět 
 Re: Pláč.20:46:17 08.10.2025
hele, když tam udělá partička, třeba nějakej oddíl, nějakou srandaakci (třeba o kus vedle jsem se před lety účastnil jako tahač na handycampu), tak je to v pohodě. tohle už je podle mě asi moc.
Lukas B.odpovědět 
  Re: Pláč.21:28:25 08.10.2025
Lukáš právě rozhodl, co je moc. Tak zvesela, takových tady bylo je a bude. Oblast si sama řekne, jestli tam budou nájezdy nebo to vyšumí.
odpovědět 
  Re: Pláč.21:39:50 08.10.2025
No, já jsem na věci jako ničení skal a přírody davy lidí poměrně citlivej. O to víc mě šokují některý komentáře. Na akci jsem byl. Něco, co by mě jakkoli kazilo náladu, natož nějaká devastace, jsem nepozoroval. Za mě by bylo férový se tam jet podívat a pak to komentovat (nebude moc co..), jinak je to mlácení prázdný slámy.
Jan V.odpovědět 
   Re: Pláč.06:12:46 09.10.2025
Souhlasím, dobře zvolená oblast pro hromadnou akci. Díky za nové i starší bouldry. A pro spravedlivě rozhořčené, kteří místo možná ani neznají - bavíme se o masivu turistické vyhlídky, kam vedou umělé schody a menších kamenech okolo. Není to nějaký klidný kout přírody, ale turisticky exponované místo, které pár lidí navíc nijak nepoznamená.
Ondraodpovědět 
    Re: Pláč.07:31:18 09.10.2025
Mno, jen dodatek na okraj- ti turisté- pokud si zrovna nejdou ulevit- se většinou drží po již vyšlapaných stezkách.
Za mě šlo spíš o to aby aspoň ty ostrůvky vegetace co zbyly mimo chodníky nebyly masakrovaný dalším vzorkem populace. Protože to měkky písčitý podloží je napytel.
Ale to se netyká jen popovky.
Honzaodpovědět 
    Re: Pláč.07:31:25 09.10.2025
Mno, jen dodatek na okraj- ti turisté- pokud si zrovna nejdou ulevit- se většinou drží po již vyšlapaných stezkách.
Za mě šlo spíš o to aby aspoň ty ostrůvky vegetace co zbyly mimo chodníky nebyly masakrovaný dalším vzorkem populace. Protože to měkky písčitý podloží je napytel.
Ale to se netyká jen popovky.
Honzaodpovědět 
    Re: Pláč.09:23:24 09.10.2025
za sebe a za některé ostatní, co zde komentují (a myslím že u některých tak nějak tuším o koho jde) říkám, že už jsme tam někdy byli a oblast trošku známe.
Lukas B.odpovědět 

 Jdu si pro vás 20:52:36 08.10.2025
Vzhledem k tomu, že stejnak do deseti let tady budou létat útočné drony a běhat roboti,  tak je to asi jedno a ještě budete vzpomínat na svoje problémy ^*#
Terminátor odpovědět 

 Ex post22:35:45 08.10.2025
Mě spíš fascinuje jaký je tu pozvdvižení po akci, ale když sem dával čaj upoutávku, nikdo z vás ani necekl
Honzaodpovědět 

 Bezohlednost bouldristů07:32:31 09.10.2025
Můžete si to obhajovat jak chcete, nicméně, to že jste porušili pravidla ochrany přírody v CHKO Lužické hory je fakt. Zanesli jste magnésiem i místa, kde bylo dlouhá desetiletí zvykem lézt bez magnésia, např. v pětkových nástupech starých sedmiček od Špeka a spol. na vyhlídku. Není to jen věc vkusu, je to problém z hlediska narušení domluvy a křehkých vztahů mezi lezeckou komunitou a ochránci přírody, což může přinést do budoucna problémy místním lezcům nebo třeba lidem, kteří by třeba také chtěli uspořádat nějakou lezeckou akci.
odpovědět 
 Re: Bezohlednost bouldristů07:59:24 09.10.2025
Btw když tu píšeš o mádžu a křehké dohodě s ochranáři tak si matně vzpomínám že v prvopočátku ochranářům žádné mágo nevadilo a narativ že je to něco špatného a je nutné to v CHKO (jen tam se to dá teoreticky vymáhat) zakázat vzešlo od tehdejších zástupců lezců... To jen tak na okraj aby si někdo nemyslel že za ten zákaz mága můžou ochranáři....
Matlal odpovědět 
  Re: Bezohlednost bouldristů08:18:53 09.10.2025
To není tak úplně pravda, ochránci přírody nikdy nebyli příznivci magnésia a i z jejich strany byla vyvíjena iniciativa. Nelíbí se to hodně lidem, bohužel jsou místa a cesty kde to opravdu není vhodné, toto je jedno z nich. Když se to děje v malé míře, je to udržitelné, ale udělat hromadnou akci, závody, kde to bude porušovat 150 lidí najednou je hodně za hranou. A protože tady máme tolik lidí, kteří to nejsou schopni sami vyhodnotit máme tu zákaz, který platí pro všechny, to že ho stehně všichni porušili je jen nepěkná vizitka závodníků a organizátorů, kteří po sobě zanechali to co zanechali...
odpovědět 
   Re: Bezohlednost bouldristů09:12:40 09.10.2025
Ochráncům jsme klacek do ruky dali my lezci. Do té doby se jim to stíralo skoro na úrovni posraný skály od ptactva. Jasně že to nemusí bejt oblemstany jak prase. Ale pár dešťů a je to nula. Tak bez hysterie.
P.Fodpovědět 
   Re: Bezohlednost bouldristů10:15:24 09.10.2025
Můžeme tu spekulovat jak moc se to ochranářům hodilo do krámu ale faktem zůstává že ta iniciativa zakázat mágo, kde to jen půjde, vzešla od lezců!
Matlal odpovědět 
    Re: Bezohlednost bouldristů10:26:19 09.10.2025
I kdyby, tak to nic nemění na věci, že ten zákaz platí a že byla uspořádána oficiální, komerční (viz. sponzoři Rock Point, Black Diamond, Rafiki) a poměrně masová akce (150 závodníků + doprovod), při které byla nastavená pravidla hromadně porušena...
odpovědět 
     Re: Bezohlednost bouldristů11:00:25 09.10.2025
Pokud vím, tak zákaz mg není v Lužických horách ze strany OP, ale rozhodnutím OVK. Takže ochranáři zde (narozdíl třeba od Českého ráje) magnesium neřeší.
Ondraodpovědět 
      Re: Bezohlednost bouldristů11:10:30 09.10.2025
Takže ten zákaz neplatí?
odpovědět 
       Re: Bezohlednost bouldristů11:28:31 09.10.2025
Reagoval jsem tím na výše zmíněné obavy, že skupinové mágování na Popovce může zhoršit vztahy lezců s ochranáři. Nejsem právník, ale myslím, že zákaz ze strany OVK opravdu není obecně závazný - jedná se primárně o interní pravidlo v rámci horosvazu.
Ondraodpovědět 
        Re: Bezohlednost bouldristů11:38:46 09.10.2025
Obhajuješ neobhajitelné a ještě blbě. V pravidlech ochrany přírody v CHKO Lužické hory je, že lezení je možné jen podle platných pravidel. (Zdroj: Asociace pro ochranu přírody a krajiny ČR) A v platných pravidlech je mimo jiné zákaz používání magnézia (zdroj: ČHS), zákaz lezení po dešti (také porušeno) apod...Takže je to normální zákaz, který by byl i právně vymahatelný. Že to dosud bylo tolerováno, bylo díky tomu, že to bylo porušováno jen neoficiálně a v malém měřítku, to se touto akcí změnilo.
odpovědět 
         Re: Bezohlednost bouldristů12:19:24 09.10.2025
co to, kdo to je "asociace pro ochranu přírody a krajiny".
odpovědět 
          Re: Bezohlednost bouldristů12:22:23 09.10.2025
ok, tak je to agentura...
odpovědět 
          Re: Bezohlednost bouldristů12:23:43 09.10.2025
samozřejmě AOPK je agentura. jeden anonym se překlepl a druhej rádobynechápavě reje. podepisujte se oba, prase aby se ve vás vyznalo.
Lukas B.odpovědět 
         Re: Bezohlednost bouldristů15:00:49 09.10.2025
Vágně formulovaná věta na webové stránce AOPK opravdu není to samé jako oficiální stanovisko. Povolení lezení v CHKO Lužické hory mezi ostatními na stránkách svazu chybí https://www.horosvaz.cz/ochrana-prirody/povoleni-lezeni/ Existuje takový dokument vůbec? Vyjímky pro lezení jsou ze strany OP nutné tam, kde se leze ve zvláště chráněných oblastech typu NPR, kde se a priori nesmí ani vykročit mimo značené cesty. To ale není případ Popovky ani okolních oblastí. Ani ze zápisů místní OVK to není jasné. Můj point byl, že mágování řeší primárně lezci mezi sebou, ale ostatní zájmové skupiny to nezajímá.
Ondraodpovědět 
          Re: Bezohlednost bouldristů15:14:58 09.10.2025
takový dokument existuje a jmenuje se "Pravidla lezení v pískovcových skalních oblastech v Čechách"
odpovědět 
           Re: Bezohlednost bouldristů15:23:49 09.10.2025
pravidla lezení jsou interním dokumentem horolezeckého spolku a není to závazné pro nečleny a ani to porušování ze strany členů není (téměř) nijak postihováno (i kdyby to mělo být jen víceméně deklarativní napomenutí). pokud se na tato pravidla odkazuje nějaký obecně závazný předpis (nějaké to vyhrazení či povolení), stanou se pro konkrétní oblast závaznými.
místní vrcholová komis pak může mg zakázat, ale zase ta závaznost není nic moc.
Lukas B.odpovědět 
            Re: Bezohlednost bouldristů18:28:14 09.10.2025
a taky otázka, kdo to porušení může vlastně vymáhat.
odpovědět 
             Re: Bezohlednost bouldristů19:19:26 09.10.2025
Jako nečlenovi ČHS je mi nějaký interní zákaz mága úplně u zadku stejně jako mě nezajímá předpis o pěstování pastyňáku v zahrádkářské kolonii v Žamberku. Vymáhat mimo CHKO ho nemůže nikdo. Máguju všude kde chci a vždy když chci a ještě nikdy se nikdo neodvážil mi říct půl slova. Tady na lezci jsou všichni hrdinové ale v reálu je to vždy přejde.
Matlal odpovědět 
              Re: Bezohlednost bouldristů22:32:50 09.10.2025
Jsem zapomněl zdůraznit, že si tim totiž kompenzuju malý objem pen*su a frontálních laloků. Ono to spoustě lidí samozřejmě došlo i tak, ale tomu méně chápavýmu zbytku lidí to musim zdůraznit, protože to je určitě taky součást názoru, bez kterýho se neobejdou.
Matlalodpovědět 
            Re: Bezohlednost bouldristů06:03:15 10.10.2025
To, že v oblasti platí nějaká pravidla lezení, která byla účastníky porušena je fakt. Samozřejmě, jsme v Čechách, kde je každý právník, takže se to zpochybní, a napíše, že to stejně není jak vymáhat a výsledek je, že si každý může dělat co chce....
odpovědět 
             Re: Bezohlednost bouldristů10:40:16 10.10.2025
pravidla (horosvazí a vrcholové komise) jsou na úrovni oficiálních pravidel volejbalu, které můžu a nemusím na srandaturnaji na plácku u rybníka dodržovat. nějak mě vůbec nenapadá, kdo a proč by mohl něco takového jako dodržování interních sportovních pravidel (mimo oficiální soutěž pod sportovním svazem) vymáhat na někom jiném. pokud si něco takového nestanoví (třeba) "vochranáři", tak můžu jenom skřípat zuby.
no nic, můžeme se třeba optat hradečáků, jestli jsou z toho úplně odvaření. tipuju, že jim spíš běhá mráz po zádech, že se chráněnka probudí a začne "horolezení" (sakumprásk) nějak "řešit" a že ta pohoda s lezením a chrápáním po indiánsku ve zdejších pustých hvozdech začne mít poněkud přistřihlá křídla.

no ale zase abych to nějak nehrotil, popovka fakt není žádná kernzóna chráněnky a okolo se úplně obyčejný hospodářský les, kde se úplně obyčejně po lesnicku hospodaří.
Lukas B.odpovědět 

 průvodce07:45:31 09.10.2025
K vašemu průvodci bych chtěl dodat, že všechny vyšší objekty a cesty na ně už byly vylezeny a zaevidovány jinými prvovýstupci. Viz. průvodce Plagát - Císařské údolí. Většina cest už byla vylezena normálně až na vrchol bez letiště z bouldermatek a magnésia, mnohdy s třeba s lanem a smyčkou. Nemůžete přece objekty a cesty znovu pojmenovat, připsat si autorství a vydat průvodce. Nebo konzultovali jste to s Plagátem, Špekem a spol? Řekli, že v pohodě, že do určitý výšky to můžete prohlásit za bouldry, kde budou platit jiný pravidla, můžete i v lehkým terénu mágovat, nafkrat šipky křížem krážem apod. Chcete to vztáhnout i obecně na všechny skály. Nebo jen na skály kde je vyhlídka? Takže třeba z Paličníku, Krásný Máří apod. můžeme na spodku udělat bouldrovou oblast nezávislou na předchozích výstupech?
odpovědět 
 Re: průvodce12:45:23 09.10.2025
No a ty sklály a šutry se stavají majetkem prvovýstupců? Ha ha ha. Proberte se šulinci. Kdo chce, může si vylezt klasiku nebo se plácat nad matracou, každýho věc, pokud po něm nezůstane binec v lese. Nebo něco přece, po někom mádžo, po někom kruh. Jestli se tam objeví znova přes 100 lidí s boldrmatkama, bych se hodně divil.
odpovědět 
  Re: průvodce13:44:09 09.10.2025
Co do toho matláš soukromý majetek motáku, přečti si znova podstatu diskuze.
odpovědět 
   Re: průvodce07:55:17 10.10.2025
Vlastníkem je ČR... takže o to víc jsou ve hře obecné regule (podmínky výjimky u CHKO, atd.). Řešit se to prostě má - viz. např. způsob jak to je vyřešené na Boru, apod.
Karbyodpovědět 
    Re: průvodce16:19:02 10.10.2025
Jasně, ale podstata diskuze nebyla v tom, že šutr má soukromýho vlastníka který si na něj udělá cestu a jiný už nesmí.
odpovědět 

 vesta do pekel11:17:06 09.10.2025
Tam už chybí jen trošku to přitesat aby bouldry byly hezčí a přístupnější víc lidem..
Masová oficiální akce se sponzorama, mágo v oblasti kde je zakázaný, výroba nový oblasti kde už dávno cesty jsou, dát tomu vlastní názvy a vydat průvodce.. Popularizace lezení je mor, kvůli takovým kobylkám nakonec venku bude zákaz a lízt se bude na komerční stěně.
odpovědět 
 Re: vesta do pekel12:04:52 09.10.2025
A tohle je ta ukázka hysterie...
P.Fodpovědět 
  Stížnost?13:31:12 09.10.2025
No a jde na to někde podat oficiální formální žádost? Nebo se mám stavit dneska ve 4 na hangáru a dát čajovi dělo?
.odpovědět 
   Re: Stížnost?13:44:17 09.10.2025
Nic odpornejsiho nez 100 lidi s bouldermatkama v lese na vikend si nedokazu predstavit. Totalni hereze :) tvl vy mate problemy
Souhlas nepublikovatodpovědět 
    Re: Stížnost?14:08:48 09.10.2025
Čaje a Resche popravit. Ostatní účastníky akce nechat podepsat prohlášení, že už to nikdy neudělají a demonstrativně spálí před radou starších mágo pytlík. To je myslím kompromisní řešení, této naléhavé situace, přijatelné pro všechny...
Lopcuodpovědět 
    Re: Stížnost?14:19:56 09.10.2025
Vždyť je jedno, jak to pojmenovali. To, že tomu dal Špek a Plagat nějaký jméno ještě neznamená, že skale na bouldry nemůžou dát jiný. Evidentně to lizt nebudete.
odpovědět 
     Re: Stížnost?14:44:39 09.10.2025
s těmito argumenty může kdokoliv kdykoliv udělat cokoliv. Bez základního respektu půjde celé lezení akorát do háje. Představ si Špeka a jiný klasiky, že příjdou na Kobylu a začne od spodu vytloukat "zbytečné" jištění a přejmenovávat cesty, pak na to vydá průvodce? Kámo nebreč, prostě vývoj (pokrok?).
odpovědět 
      Re: Stížnost?15:06:26 09.10.2025
ahá, já jsem furt nemohl pochopit, proč by to na kobyle vytloukali po mladým kauškovi a vodhánělovi. pak mi došlo, že je řeč o tý ocvočkovaný kobyle u tetína.
Lukas B.odpovědět 
   Re: Stížnost?09:18:18 10.10.2025
Jak to dopadlo na Hangaru???
odpovědět 
   Re: Stížnost?20:37:57 10.10.2025
honem do toho !! pořádná Mrda do palice ta to vyřeší, a uzemni situaci nadobro
davej Děloodpovědět 

 Jo19:43:28 09.10.2025
Jenom trapnej brek par cápků, kteri resi uplny hovna, my ostatnime tleskame a diky ze je co lezt, sutrum zdar
.odpovědět 
 Re: Jo22:32:24 09.10.2025
capek co leze roky na písku a i bez Maga... Chceš lizt s magem, tak lez v oblastech kde je povoleno a od IX nahoru na výjimku.

Proč zasiras klasické linky a tradiční oblast!!!
...odpovědět 

 Pravidla lezení22:27:54 09.10.2025
Německu v Sasku si taky uděláte z nástupu do starých cest bouldery s magneziem???? Pořádně to tam opatlete. Taky v Sasku usporadate hromadnou akci bez povolení??

Jen se ptám, aby řeč nestála.

Pak se divte jak to v CZ vypadá. Ještě sou tady mamlasove co to obhajují....jesus
....odpovědět 
 Re: Pravidla lezení22:35:32 09.10.2025
ano prosím! Já bych to chtěl. A ještě dotaz, kde bereš tu informaci že to je bez povolení? Jinak mrzí mě že jsi neštastný.
odpovědět 
 Re: Pravidla lezení09:13:43 10.10.2025
Spíš se podívej, jak do vypadá v Německu. Pár nadšenců v hadrách odpovídajících datu udělání normalwegů a ten zbytek práší hned za Hřenskem.
odpovědět 
  Re: Pravidla lezení16:29:19 10.10.2025
Myslíš, že jsou jen dva ? a asi i s tebou budou možná 3, když to tam tak bedlivě sleduješ a víš.
george-jpodpovědět 
 Re: Pravidla lezení19:30:59 10.10.2025
Kamaráde, kde žiješ?? V Sasku je spousta vomágovanejch boulderů, některý v nástupech cest, některý dokonce na MASIVECH!!! Nejvíc mě na tomhle tvým žgryndu štve, je to, že si troufneš napsat, že to bylo bez povolení… Povolený to bylo na všech orgánech, na kterejch jen mohlo…
 Laca jrodpovědět 
 Re: Pravidla lezení19:31:02 10.10.2025
Kamaráde, kde žiješ?? V Sasku je spousta vomágovanejch boulderů, některý v nástupech cest, některý dokonce na MASIVECH!!! Nejvíc mě na tomhle tvým žgryndu štve, je to, že si troufneš napsat, že to bylo bez povolení… Povolený to bylo na všech orgánech, na kterejch jen mohlo…
 Laca jrodpovědět 

 všude stejný10:24:51 10.10.2025
Čajové, Rešové, jinde zase třeba jiní mamlasové (jména známe) - děje se to všude, aj na té Moravě. Je to o naprostém nerespektu. Často tito lidé sami vystupují jako správci skal a chovají se při tom jako prasata. Bez respektu k čemukoli a komukoli. Dělají cesty přes cesty, kradou prvovýstupy ... Škoda mluvit.
Všechno se totiž dá svést na vývoj (který nezastavíš) a na svobodu (která je podle nich neomezená).
Blbé je, že to asi opravdu jen těžko změníme. Z lezení je odporná masovka a někteří na tom prostě potřebují vytřískat něco dřív, než to převálcuje jiná móda. A vytřískáním nemyslím jen prašule - některým jde mnohem víc o jméno v průvodci, čímž si myslí, že jaksi stoupnou v ceně mezi lidem lezeckým.
Stručně řečeno, de to do piche.
plchodpovědět 
 Re: všude stejný10:34:03 10.10.2025
A nechceš si to stylově hodit na starým konopáku?
P.Fodpovědět 
  Re: všude stejný10:58:57 10.10.2025
Přesně tuhle reakci jsem čekal, protože, jak známo, pokrok nezastavíš.
Ne, nechci. Sere mě to, ale vím, že s tím nic nezmůžu. Je to hodně o egu pár lidiček, kteří jsou přesvědčení, že oni mohou všechno, protože SVOBODÁÁÁ a jánevímcoještě (to je dohromady naschvál).
Takže tak. Já mám bouldering rád, na akci jsem nebyl, místo neznám, ale zdá se, že to místním asi vadí a možná je to i sere.
Je to stejné jako jinde s nesmyslným dojišťováním a těmi dalšími věcmi, které jsem už vyjmenoval dříve.
Ve jménu pokroku si udělám, co budu chtít. Chci žít tady a teď a co bude pak, je mi jedno.
Zkus si to promítnout na to, že uděláš cestu, přijde nějaký Pigi a udělá ti přes ni svoji a tím tu tvoji vlastně znehodnotí. Pak přidá dalších dvacet, udělá na to on-line průvodce a ukáže ti velkej prostředníček. Pokud je to takto OK, tak bych snad ani ty průvodce nevydával, může se to měnit každý dva nebo tři roky a furt budou nové směry na jednom šutru.
plchodpovědět 
   Re: všude stejný18:35:42 10.10.2025
Hele tak jestli se v dané oblasti přeplácly starý věci a udělaly "nový" tak to je blbý,to beru. Brekot ve stylu jak ten lezecký svět pádí do píči,samý ega,komerce...tvl nech se vysmát. Ego bylo v lezení vždy.A bude. Kdyby nebylo komerce,nebudou stěny,nebudou prachy na rozvoj oblastí.Vývoj v lezení atd. S tím jde občas stinná stránka množství lidí atd.A k mágu se fakt vyjadřovat nebudu. Ale je třeba si to po sobě vyčistit.
P.Fodpovědět 

 Boulder vs. lano16:14:21 10.10.2025
Koukal jsem do toho pdf průvodce a myslel jsem, že mě snad šálí zrak...Vy normálně vezmete skálu, na kterou se už dlouho leze s lanem, je zavedená na horosvazu i v knižním průvodci (Císařské údolí) pod nějakým jménem s nějakými cestami od místních lezců a uděláte z toho nový boulder (který mimochodem počmárate šipkama a oplácáte mágem)...Např. skálu Kuřátka jste překřtili na Starosta a Starostová. Vzhledem k tomu, že na skále je normálně slaňák a kniha a v jedné cestě je dost viditelný borhák, tak to snad ani nemůže být omyl...
odpovědět 
 Re: Boulder vs. lano16:23:11 10.10.2025
Ajo, to je horší než jsem si myslel. Nemohl by na to někdo upozornit správce oblasti? Popřípadě původní objevitele a prvovýstupce, kdo je znáte?
odpovědět 
 Re: Boulder vs. lano16:25:38 10.10.2025
S tím mágem je to prasárna. Přijiť nadivoko k šutru a vylízt si nějakou linku která mě zaujala, bez debilního průvodce a debilní nápovědy bílých flekú, to je na tom to nejhezčí. Prosím organizátora akce, jestli by ty skály po svém vyžití nemohl dát do původního stavu.
odpovědět 
 Re: Boulder vs. lano17:14:19 10.10.2025
Chápu to tedy správně, že bouldristi si vytvořili svůj paralelní svět a mohou vytvářet nové bouldry na všech skalách kde už jsou cesty na lano. Prostě skalu nove pojmenují, zapíší cesty, vydají průvodce...samozřejmě podle vlastních pravidel (magnesium na písku i v lehkých cestách)...Je to zajímavý precedenc, hodně lidí to tady obhajuje a nevidí v tom problém. Opravdu se to takto smí? Nemohl by se k tomu vyjádřit někdo z ČHS?
Pepaodpovědět 

 Povolení k akci17:19:56 10.10.2025
Čau lezci, akce byla povolená CHKO Lužické Hory i Lesy ČR, informovaná byla  PČR i Hasiči a bezproblémová byla i kontrola PČR na místě při chystaní akce. Kdyžtak si vše u uvedených orgánů můžete ověřit.
Přeji pohodový víkend
Čaj
Čajodpovědět 
 Re: Povolení k akci18:37:01 10.10.2025
A jaký je tvůj pohled na vznik bouldru na místech kde už vedly cesty s lanem, jejich označení šipkami a magnesiem (ačkoliv je v této pískovcové oblasti zákaz používání magnesia) a přejmenování původních názvů cest a skal v průvodci, které jim kdysi dali místní prvovýstupci?
Pepaodpovědět 
  Re: Povolení k akci20:04:52 10.10.2025
Ted jsi zjistil, že to bylo povoleno. Mimochodem, tohle už tu bylo uvedeno v nějakým článku o přípravě na tuhle akci. Takže tvůj hned třetí koment byl irelevantní dřív než jsi ho sem stačil vložit. Teď musíš hledat jinej způsob jak to hanět... Za mě by mi bylo u zadku, kdyby někdo bouldroval tam, kde jsem předtím udělal cestu. Klidně ať si leze třeba do půlky a pojmenuje si to jak chce a publikuje to kde chce. Ta cesta tam prostě zůstane, protokol má správce oblasti a na charakteru cesty ani jištění se bouldrem nic nemění. Nepovažuju to ani za disrespekt.
Ale ruku na srdce, není za tím úsilím to všechno shodit něco osobního, nějakej bouldrista ti vojel holku, nebo co...?!? Jestli né tohle, tak to nechápu.
odpovědět 
 Re: Povolení k akci20:53:26 10.10.2025
I v minulých ročních jsi tvrdil, že je vše domluveno a povoleno, jenže opak byl pravdou.
ttodpovědět 

 Foto dne:

5A
 Databáze cest:
Všechny cesty (187370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Radim 7a Baunei
Hole 7a Baunei
Čo Aladin,Neštartuje Ne...? IXc Skály U Želíz A Tupadel
Šmidlátor IXb Skály U Želíz A Tupadel
Zadní Brada 5A Tisá - Modřín
Nově komentované:
Quo Vadis 7C+ Hradby U Kozla
Quo Vadis 7C+ Hradby U Kozla
Východní Cesta II Prachov
Berušky 8- Kotek
Východní Cesta II Prachov

 Nově v diskusi:
láska má mnoho podob | Re: foto dne | foto dne | Re: Weberovka až nahoru | Re: Weberovka až nahoru | Re: Býčí Skála guide | Re: Býčí Skála guide | Re: Býčí Skála guide | Re: Býčí Skála guide | Re: Býčí Skála guide |

 Nové komentáře:
Re: Povolení k akci | Re: Stížnost? | Re: Povolení k akci | Re: Pravidla lezení | Re: Pravidla lezení | Re: Povolení k akci | Re: všude stejný | Re: tragédi | Povolení k akci | Re: Boulder vs. lano |

 Kde to vře:
Secret Spot Bouldering 2025 (84)
Petice proti stavbě hotelového komplexu v Adršpachu pod Křižákem (67)
Adam Ondra se po MS zamýšlí, zda má pokračovat v závodění (43)
V Tatrách se zabil český horolezec po pádu pod Satanem (22)
Video: Domen Škofič leze cestu za 8a na letícím letadle (19)
Alex Honnold se chystá na free solo na mrakodrap Taipei 101 (16)
Alone on the wall (11)
Lezec se zabil při slaňování z El Capa při streamu na TikTok (11)
MS ve sportovním lezení v Jižní Koreji - obtížnost (6)
Výběr nových správců na tatranské horské chaty (5)

 Nově v inzerci:
Testarossa 38,5 | Evolv Phantom PRO LV 41 | Podzimní Alpy | walter | stará lana | Péřové papuče Warmpeace | Nemo Osmo Dragonfly 2p | Nové lezečky La Sportiva Solution a Solution comp | Lezení | Triop Tiger TOP |

 Anketa:
Jaký film na Fesťáku 2025 je nejlepší?
 1000 Miles Adventure 2024 
 732 
 50 dní v divočině 
 539 
 Alter Traum. Příběh nejstarší desítky na písku 
 630 
 Andrea 
 566 
 Ashima 
 471 
 Barkley Marathon 
 566 
 B.I.G. - světové prvenství 
 539 
 ESSENCE: Story of Johnny Dawes 
 501 
 Gálfy - Horský život 
 468 
 Jak se staví ledovec 
 457 
 JAMES - Století nad oblaky 
 628 
 Kupkolo.cz MTB Trilogy 2024 
 519 
 Lezci z Manína 
 548 
 Nespoutaný živel - deset let terapie dobrodružstvím 
 499 
 Operace Nos 
 473 
 Plamen nikdy nezhasne 
 485 
 Pohlednice z konce světa 
 550 
 Pomíjivost ledu 
 454 
 Reel Rock: Jezdci v bouři! 
 495 
 Reel Rock: Smrt padouchů 
 456 
 Rhapsodia Corcontica 
 475 
 Sama 
 506 
 Šampioni zlatého údolí 
 501 
 S lyžemi v oblacích 
 577 
 Tenaya Traverse Challange 
 511 
 Tenkrát na východě 
 538 
 Velká alpská silnice - 73 
 512 
 Za oponou velehor 
 612 
 Zápasník Dee Dee 
 503 
 Životní výprava 
 499 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věžemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.