LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Pod skálou každej rád poradí.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Squash Arena Liberec - Liberec
Hala v tělocvičně základní školy Strž - Dvůr Králové nad Labem
Šutr - Liberec 17

Prodejny
Popina = nejlevnější v ČR ! - Bruntál
HUDYsport - Praha 1
Rock Point Hradec Králové - Hradec Králové

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Martin Stráník dal boulder 8B+ a přeskočil v žebříčku Adama

Martin Stráník vylezl těžký boulder Sedni si na kost za 8B+ na Holštejně v Moravském krasu, a vyhoupl se tím v bouldrovém žebříčku na Lezci na první místo před Adama Ondru.

"Konečně jsem zvednul zadek a prošel celým boulderem, přes ty super malý chýtky. Při přelezu pocitově najednou ne až tak pekelný jako při krokování a celým tom procesu. Video na YouTube," zapsal si Martin do deníčku na Lezci.

Zde je zmíněné video z přelezu:





Sedni Si Na Kost 8B+

Deníček Martina Stráníka

Bouldrový žebříček

Martin Stráník 8B+ žebříček


Sovisející článek:

Martin Stráník dal boulder 8B+/C a dorovnal v žebříčku Adama

Podrobnosti o přelezu napsal Martin na svůj blog:
martinstranik.blogspot.cz

sth   [úpravy] 09:33 18.12.2017Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 wtf?17:15:21 18.12.2017
pojed, pojed, pooood!

zní to jako slepice...
odpovědět 
 Re: wtf?10:11:57 19.12.2017
Clovek si alespon z toho videa neco zapamatuje. Nejake to kvakani
odpovědět 

 dobrá práce21:44:29 18.12.2017
nedovedu si představit držet ty chyty tam, Marťas ani cekne, jen funí. krutopřísnost
hodpovědět 

 lep06:33:08 19.12.2017
me v krase vzdycky překvapí ty lepenáky...

výkon ovsem monstrózní
odpovědět 
 Re: lep08:21:11 19.12.2017
takhle se to kdysi dodrbalo, a už to tak zůstalo. co je v zahraničí taky dolepených cest...ale už je to minulost
odpovědět 

 Typ boulderu? 17:55:17 19.12.2017
Jo jo, technicky jednoduché bouldery založené na obyčejné hrubé síle...  :-( 
odpovědět 
 Re: Typ boulderu? 18:29:42 19.12.2017
Přesně :-DDDDDDDDDDDDDDDDDD
odpovědět 
 Re: Typ boulderu? 18:30:42 19.12.2017
Mělo být: "OSLE" :-DDDDDDDDDDDDDD
odpovědět 
 Re: Typ boulderu? 09:16:29 21.12.2017
Opravdu? A i kdyby, tak proč ten tón?
odpovědět 
  Re: Typ boulderu? 10:44:25 21.12.2017
Treba mu to lezeni moc nejde i presto, ze ma "vybornou" techniku ;)

Jsou to takovy standardni lezecky recicky. Staci poslouchat kdekoliv na skalach, boulderu, umelce. Vzdy je to same. Kdyz neco nekomu nejde, tak je to "hnusny silovy boulder". Kdyz mu to jde, tak je to naopak "krasny technicky boulder".
odpovědět 
   Re: Typ boulderu? 12:23:06 21.12.2017
Jestli ona to spíše nebyla narážka na to, jak se tu někteří prsí přelezem extra těžkých boudlerů, kde v prstech udrží cokoliv, ale na závodech pak nezvládnou kolmáč. Že by hrubá síla nebyla vše? Ale jsme na lezeckém webu a 99,9 procent honí čísla, takže je vlastně vše v pořádku.
odpovědět 
    Re: Typ boulderu? 12:38:00 21.12.2017
No jiste. Na zavody jsou jeste potreba parkourove dovednosti a takovy zvlastni gymnasticky um. Venek a vnitrek jsou na boulderu dve fakt hodne vzdalene discipliny.

A taky jestli to vse nebyla narazka na to, jak se nekteri prsi, ze na umelce v kolmici vylezou cokoliv a na skalach pak daji hovno ;).

Kazdopadne, kdo se prsil tezkymi bouldery venku a na zavodech v kolmaci mu to neslo?
odpovědět 
     čecháčkovství12:54:18 21.12.2017
Takovýhle komentáře mazat! Místo toho abyste byli rádi, že tady máme boulderistu světové úrovně, tak tady píšete takový kydy. Ano kolmáče nejsou doménou, ale jak psal Martin, tak na nich pracuje a určitě má sebereflexi. Kdo se byl podívat jak boulder vypadá, tak by jistě tento výkon ocenil, kromě malých chytů je tady potřeba se správně vytáčet a tlačit do noh :)
Pavelodpovědět 
      Re: čecháčkovství13:07:06 21.12.2017
Proč mazat? Co se ti nelíbí? Ať si každý píše, co chce, pokud kritici nemají pravdu, tak v Meiringenu si s nima vytře zadek, ne? Není nejlepší pomstou úspěch? A kritici pak budou za pitomce. Ledaže bys o jeho úspěchu ve Švýcarsku tak moc přesvědčený nebyl :-(
odpovědět 
       Re: čecháčkovství13:28:02 21.12.2017
Vsak uspech Martina na skalach je nepopiratelny, ne? Jedine, ze bys za jedine mozne meritko uspechu povazoval vysledky na par zavodech po umelych chytech.
odpovědět 
        Re: čecháčkovství16:31:06 21.12.2017
Ale vždyť je to nahoře napsáno, že z hlediska skal ok. Z hlediska toho, že je to člen repre a závodník bych uvítal třeba video ze soustředění s Německou nebo Slovinskou repre, než důkaz, že něco udrží :-( A jak bylo pět napsáno výše, Meiringen ukáže...
odpovědět 
         Re: čecháčkovství17:11:27 21.12.2017
Ty můžeš tak akorát vítat...
odpovědět 
         Re: čecháčkovství18:03:49 21.12.2017
Kde je nahoře napsáno, že z hlediska skal je to ok? Dej čas příspěvku.
odpovědět 
          Re: čecháčkovství19:05:01 21.12.2017
12:23 - Ale jsme na lezeckém webu a 99,9 procent honí čísla, takže je vlastně vše v pořádku.
odpovědět 
           Re: čecháčkovství19:52:11 21.12.2017
Tam není napsáno, že z hlediska skal je vše v pořádku.
odpovědět 
         Re: čecháčkovství18:08:44 21.12.2017
"než důkaz, že něco udrží"
Ty asi budes velky znalec lezeni, jak po teoreticke, tak po prakticke strance...
odpovědět 
          Re: čecháčkovství19:13:24 21.12.2017
A co tě žere? Stráník je reprezentant ČR v boulderingu, dostává prachy i z mých příspěvků, sorry, že mne nezajímá, co leze na skále, ale že mne zajímá, jaké výkony podává na překližce. Takže ano, když libovolně dlouho krokuje a nacvičuje boulder, který mu typově sedí, tak z něj neučůrávám. Zajímá mne, jak leze OS bouldery na překližce.
odpovědět 
           Re: čecháčkovství19:45:04 21.12.2017
Heh :). Me nezere nic, ale tebe evidentne - dle hromady textu co tu plodis - ano.

Dokonce sis ani neuvedomil, ze diskutujes pod clankem o prelezu venku, ne na svetaku..
odpovědět 
           Re: čecháčkovství20:02:09 21.12.2017
A proč ten pichlavej tón už na začátek a pokračuješ (nebo pokračujete) v něm? A co to prsení? To prostě bylo ubohý podjebávání, který ses (možná jste se) v diskuzi pak snažil trochu zjemnit. Přece když vím, že má někdo v něčem problém, tak mu poradím a podpořím ho, ale ne takhle, jak zlý, desetiletý děcko na základce.

A jestli se teda o Martina zajímáš, jistě víš, že na kolmáčích a růzých typech boulderů maká a ví o tom.

A jak vůbec víš, že mu ten boulder sedí? Jak víš, že je jen o hrubé síle?

Člověče, co tě žere? To seš takovej ubožáček, co prostě někde potřebuje kafrat a zbaběle, anonymně podjebávat někoho, kdo něco umí líp než ty.
odpovědět 
            Re: čecháčkovství20:12:38 21.12.2017
To je vtipné :-) Mě má něco žrát? Napsal jsem jeden jediný krátký koment a jak je vidět, žere to vás... To se sem smí psát jen souhlasné a pochvalné příspěvky? Nemohu mít a napsat názor, že ten boulder je jen o přelezu po malých? Co tu chcete mít? Jen samé pochvaly?

Takže znovu - jo, asi to udrží málokdo, ale zase takový zázrak mi to nepřijde. Kdyby zalezl dobře na svěťáku potěší mne to více. Tečka. Třeba se podělejte.
odpovědět 
             Re: čecháčkovství20:48:52 21.12.2017
Jedinej kratkej koment? WTF???? Vzdyt si tu vyprodukoval nejmene polovinu prispevku.
odpovědět 
              Re: čecháčkovství22:32:01 21.12.2017
Ale jako reakce na vaše pobouřené reakce :-)
odpovědět 
               Re: čecháčkovství22:54:13 21.12.2017
"Opravdu? A i kdyby, tak proč ten tón?"

Chapu... Tohle poboureni, by ve mne vyvolalo stejne poboureni jako je to tve.
odpovědět 
                Re: čecháčkovství15:26:15 22.12.2017
to nemá smysl, ten člověk je blb. I kdyby si byl vědom, že udělal chybu, nikdy to nepřizná - nevýhoda anonymních diskuzí.
odpovědět 
               Re: čecháčkovství15:25:13 22.12.2017
Něco ti uniklo - ono je to naopak - na začátku byla tvoje pobouřená reakce, na tu byla reakce "Opravdu? A i kdyby, tak proč ten tón?" - no to je tedy opravdu škaredá, megapobouřená reakce :)))

Že se nestydíš, takhle lhát všem (nebo sobě :)
odpovědět 
             Re: čecháčkovství09:12:11 22.12.2017
No a pak že se nemůže mluvit o překližkových fundamentalistech.
P.odpovědět 
             Re: čecháčkovství10:26:54 22.12.2017
mě to třeba až tak nevadí, že mu to nejde na překližce-kolmáčích, tak jako převisy a silovky, to se dá dotrénovat. smekám klobouk nad kotlema, co přeleze venku, kolem takových linek můžu jen chodit...
honzaodpovědět 
              Re: čecháčkovství11:41:37 22.12.2017
Mně to taky přijde jako super víkon. Gratulace Martinovi!
Valmarodpovědět 
             Re: čecháčkovství15:21:55 22.12.2017
"To je vtipné :-) Mě má něco žrát?"

Jsi vážně tak blbej, nebo jenom zabedněnec? :)) Především jsi vůbec ten nesmyslnej koment napsal, takže tě něco žralo, a pak pokračuje v jakési "obhajobě" tak nesmyslně a vyhýbavě, že je jasný, že tě něco žere a že seš chudák.
odpovědět 
      Re: čecháčkovství13:26:19 21.12.2017
No Pavle, ve sve touze po cenzure sis ani neuvedomil, ze chces smazat prispevek, ktery Martina obhajuje.. :)
odpovědět 
    Re: Typ boulderu? 14:53:00 21.12.2017
On se tady někdo prsí?

On někdo tvrdí, že hrubá síla je vše?

Ty i autor prvního příspěvku (jestli nejste jedna a tamá osoba) jste trochu zmatení jedinci. Ten první k tomu i trochu srab, když to nedokáže napsat na rovinu.
odpovědět 
     Re: Typ boulderu? 16:34:27 21.12.2017
Jestli se někdo prsí? Nevím. Ale když prostý přelez pro vlastní radost srovnám s přelezem, který někdo natáčí na video, edituje, publikuje, píše k němu komentář a následně zapisuje někam na web...
odpovědět 
      Re: Typ boulderu? 17:59:17 21.12.2017
On to dělat musí.

A když nevíš, tak příště drž ústa a nekřič, že se prsí.

Na otázku na hrubou sílu žádná odpövěď...zbabělost.

odpovědět 
       Re: Typ boulderu? 19:27:12 21.12.2017
Tak nám, kteří nevědí, to vysvětli. Můžeš?
odpovědět 
 Re: Typ boulderu? 13:17:33 21.12.2017
Technika je jenom skrytá síla- hádej kdo to řekl...
vašek k.odpovědět 
  Re: Typ boulderu? 14:16:13 21.12.2017
ze by Lenin?
ujoodpovědět 
   Re: Typ boulderu? 19:27:16 21.12.2017
Bud Spencer, woe.
odpovědět 
    Re: Typ boulderu? 22:51:43 21.12.2017
chuck norris
klodpovědět 
     Re: Typ boulderu? 07:48:37 23.12.2017
Chuck Norris možná umí mluvit slepeckým písmem (a zabil Mrtvé moře), ale vylezl ho Adam!
o..odpovědět 
      Re: Typ boulderu? 08:40:12 23.12.2017
tady se mluvi o autorovi citatu, ne o tom kdo co vylez.
odpovědět 
       Re: Typ boulderu? 10:52:49 23.12.2017
V Severní Koreji jediný kdo to mohl říci je Kim Čong ...,
odpovědět 
  Re: Typ boulderu? 15:53:08 24.12.2017
Citát je známej, ale myslím si, že nemá pravdu.
odpovědět 
 Re: Typ boulderu? 08:29:13 24.12.2017
Každý leze to co mu jde. Někdo si vybere nejraději to co mu jde, někdo kolmáč, někdo poklopenec. Někdo převis. A někdo vyleze v tom co mu vyhovuje číslo na světové úrovni, někod na okresním přeboru a někdo vyleze číslo až v hospodě. Nic nového pod sluncem.
Hadrburgodpovědět 

 Vypadá to lehce 22:27:28 21.12.2017
Na tom videu se ani nemusí moc snažit. Vypadá to tak za 6B max. Možná 6B+. A kde je nějaká zápletka? Za svoje peníze které do repre cpu (myslím CHS příspěvek) mám snad právo na drama, střih z pěti úhlu a kvalitní hudební podkres.
Kritik Gaučovy odpovědět 

 vsechno vidim07:57:56 22.12.2017
A mate uz hotovy domaci ukoly? deti, sim vas pekne, naucte se nereagovat na anonymni příspěvky. Dyk co clanek , to pod nim bezobsazna polivka z pismenek. Takhle by to teda dal neslo. Priste vam seberu telefony a dostane je az na konci skolniho roku.
ucitel.odpovědět 

 extra zázrak15:34:21 22.12.2017
"Mě má něco žrát? Napsal jsem jeden jediný krátký koment a jak je vidět, žere to vás... To se sem smí psát jen souhlasné a pochvalné příspěvky? Nemohu mít a napsat názor, že ten boulder je jen o přelezu po malých? Co tu chcete mít? Jen samé pochvaly?"

Pod takovým výkonem je na první místě gratulace, to si nezaslouží nic jinýho. To je top výkon.

Na druhém místě může klidně přijít konstruktivní, přátelská rada. Ono všecko se dá podat různě.

Samozřejmě člověk může napsat jen jedovatou poznámku jako pisatel; máme svobodu. Pak ale musí počítat s tím, že když se chová jako blbec, budou se k němu tak ostatní chovat taky, přesně tak, jak se to stalo.

P.S. chtěl bych vidět, jak náš pisatel ten "žádný extra zázrak jen po malých" přeleze. Jestli to pro něj není žádný extra zázrak, počítám, že leze minimálně 9A.
odpovědět 

 Nechápu...16:37:24 22.12.2017
Pánové, absolutně nechápu vaše odsuzující příspěvky. Někdo tu očividně pošahaný je, otázkou ovšem zůstává, kdo to je. Nesmím mít vlastní názor?

Takže ještě jednou - jo, Stráníkův výkon asi není špatný, nevím, bouldery ve skalách mne moc nezajímají. Od pohledu to vypadá, že boulder není technicky moc obtížný, spíše mi přijde silový, jde o udržení malých chytů, než o cokoliv jiného. Co mne ale zajímá jsou závody, Stráník je v repre, raději bych ho viděl se pochlubit videem klidně z překližky, ale v nějakém boudleru, který typově odpovídá tomu, co jsme vídali při přenosech z SP.  Takže na nacvičený boulder, i když je to 8B+ říkám jen "Hmm, uvidíme, co předvede ve Švýcarsku.".

Prskejte si, nadávejte, klidně si nad videem třeba to nebo ono, můj názor je prostě takový, jako jsem napsal. A že se nepodepíšu? Se podívejte na vaše (některé polonegramotné) reakce. Opravdu nemám zájem se tu prezentovat jménem, když tu předvádíte podobné hlouposti a netoleranci. 
odpovědět 
 Re: Nechápu...18:20:45 22.12.2017
Stačí se přečíst "asi není špatný" a je jasný, kdo je ten pošahaný, když tomu tedy tak chceš říkat.
odpovědět 
 Re: Nechápu...18:31:44 22.12.2017
Typ boulderu? 17:55:17 19.12.2017
Jo jo, technicky jednoduché bouldery založené na obyčejné hrubé síle... :-(

Zkus se zamyslet nad tím, co vyvolalo reakce, jaké vyvolalo. Když tě teda bouldery na skalách moc nezajímají a nerozumíš jim, tak jak je můžeš soudit? S každým dalším příspěvkem si fakt nepomáháš.

A když chceš lidem něco říct, dá se to říct i jinak, než takhle blbě. Asi je dost zásadní, abys to pochopil, ale na to zdá se fakt nemáš buňky. Ty nejsi fanda, ty jsi rejpal. Nevím, proč s tebou ztrácím čas. Asi proto, že se snažím mít trpělivost s každým.

Btw. myslím, že Martin, mj. druhej ze svěťáku, už ani na těch závodech nemusí nikomu nic dokazovat. Takové reakce jsou prostě mimo.
odpovědět 
  Re: Nechápu...19:55:32 22.12.2017
Jeeeee. Nekrmte ho. Oni se stejne jakykoliv argumentu a jakykoliv prispevky, ktere nejsou v souladu s jeho pohledem, ztraci v prekladu.
odpovědět 
   Re: Nechápu...08:18:34 23.12.2017
Vyhne tomu na jakýkoliv z těch argumentů odpovídat, dělá, že neexistují.

A nepochopil základní věc - že i kritika může vypadat jinak, než rejpání.
odpovědět 
 Re: Nechápu...08:21:27 23.12.2017
K té anonymitě - anonymně jsi napsal už ten úvodní příspěvek. Už ten jsi napsal anonymně.

Myslím, že moc dobře víš, kdo první tady předved hloupost a co spustilo další "netolerantní a hloupé" reakce.

Mimochodem - polonegramotné, nad videem to či ono...
odpovědět 

 Stále nechápu10:26:24 23.12.2017
Tak komentáře dopadly, jak jsem očekával. Takže odpovím hromadně.

Byl ten první kometář popíchnutím? Ano, byl. Jendak to je můj názor stále a jednak to bylo i popíchnutí, samozřejmě.

Pro zajímavost jsem si si vzal výsledky z Mnichova a prošel si všechny finalisty. Rozhovory o přípravě, o tréninku, videa za závodů, videa z tréninků, kempy, soustředění, repre. A když fotky a vide, tak v drtivé většině ze závodů nebo z tréninku. Stačí si zadat do Googlu frázi Jan Hojer training.  A pak zkuste zadat Martin Stranik training. Rozdíl je diametrální. Ostatně výsledky v Mnichově také.

Takže jak už jsem psal, z pohledu skal dobré. Z pohledu toho, že je Stráník naším reprezentantem, je výkon k ničemu, z Offu z nějakého zajímavého boulderu od Zbranka by bylo užitečnější. Z hlediska reputace naší repre by to chtělo nějaký vyváženější mix informací.
odpovědět 
 Re: Stále nechápu11:42:19 23.12.2017
Za prvé - málokdo z repre tréninků pustí do světa tolik jako Němci. Za druhé - Martin s nimi i potrénoval a chválily si to obě strany. Za třetí - řešit tohle pod přelezem bouldru venku, mimochodem jednoho z nejtěžších v ČR, je dost mimo.
OK, letošní Martinovo sezóna se proti minulosti úplně nepovedla. Ale pořád je to po AO ve světě náš nejlepší soutěžní lezec v bouldrech a uvidíme, jak to půjde příští rok. A jeho sebereflexe budiž příkladem.
A k tomu Hojerovi - před Mnichovem nic moc. Nechci spekulovat, jestli věděl, na jakých chytech se poleze, nebo jestli stavěči vypekli Asiaty delšími kroky, ale třeba je to typ závodníka, který se nedokáže motivovat po celý rok, ale dovede se perfektně připravit na jednu akci. Bohužel, u nás nemáme Udo Neumanna za trenéra. Je to jeden z nejlepších. Nyní se zdá, že Asiaté válcují zbytek světa, na LOH může být všechno jinak. Kdo viděl poslední kola SP na laně, nemohla mu uniknout umístění bouldristů a bouldristek ve finále a i na bedně. Megos začal závodit a jde mu to. Dějí se věci, lezení jde neskutečně kupředu, to je pozitivní vliv LOH. Bude to masakr. Už jen dostat se na LOH bude úspěch. O finančních aspektech ví všichni a každý si chce kousnout. Hodnocení Martinovo tréninku a lezení bych si nechal na konec příští sezóny. Nyní je tahle debata zbytečná. Já říkám: "Uvidíme." a hlavně se na ty všechny závody těším, bude na co koukat. A doufám, že se Martin ještě kousne a uvidíme ho v nějakém finále, což by si naprostá z nás přeje. A i kdyby se to nepovedlo, tak to není alibista, ale dříč, který to toho dá všechno.
Bídaodpovědět 
  Re: Stále nechápu11:55:06 23.12.2017
Konečně rozumná odpověď :-)
odpovědět 
   Re: Stále nechápu12:11:19 23.12.2017
A ještě bych zmínil jednu důležitou věc - přístup k tréninku a repre jako takové. Je to velmi důležitá věc, ale tak nějak opomíjená. A to zejména ČHS i samotnými reprezentanty. V jiných repre je pravidlem, že závodníci jsou na repre hrdí, národní svaz s nimi pracuje, a každý z nich pouští pravidelně mezi lidi drobné střípky z tréninku, fotky, videa, informace o progresu, informace o cílech a závodnických snech. A u nás? Jak ČHS pečuje o image repre závodníků? Co o nich víme? Jak se připravují, v jaké jsou formě... ? Vše toto je motivace pro závodníky z řad dětí a mládeže, kteří by měli mít své závodní vzory. Jenže, a to bohužel zapadá do závodního lezení v ČR, to takhle vypadá, že absolutní těžiště závodníků jsou skály, na závody si jen občas vyjedou. Proto mi vadí, když tu máme schopného reprezentanta, že místo informací o přípravě a plánech a dalších věcech spojených se závoděním a přípravou, se sem dá jako vrchol přelez nějakého boulderu. Je to špatný vzor. Jestli Stráník skončil 33., měl by zde být rozbor proč mu to nešlo a informace od Stráníka jak pracuje na nápravě a jak pokročil. Ne že šel krokovat něco ven a nakonec to spojil. Pravda, není to tak úplně jen chyba Stráníka, ale je to selhání ČHS, protože právě svaz by měl o tom, jak se repre připravuje, informovat. Pokud se z přípravy repre objevují jen taškařice a přelezy reprezentantů ze skal, jen se tím posiluje dojem, že závodění je opravdu jen odskok od skály. A podle toho pak následně výkony našich vypadají. Je potřeba si uvědomit, že pokud někdo přijme místo v repre, neznamená to jen výlety nebo osobní uspokojení, ale stává se veřejnou osobou, která by měla splňovat mnohem více kritérií a nároků, než obyčejný skalní lezec.
odpovědět 
    Re: Stále nechápu12:26:12 23.12.2017
Hezky se tve "literarni" tvorba rozrusta. Cte to nekdo jeste? :)
odpovědět 
     Re: Stále nechápu12:42:36 23.12.2017
Ty?
odpovědět 
      Re: Stále nechápu15:17:39 23.12.2017
Sorry, skoncil jsem u prvni vety. Takze me do sve statistiky pocitat nemuzes.
odpovědět 
    Re: Stále nechápu12:36:10 23.12.2017
Asi se pořád držíš svého "přání je otcem myšlenky" Jenže ono je to fakt jinak. Pro celý horolezecký sport je pořád nejdůležitější lezení venku - tam se porovnávají síly, tam se přelézají nejtěžší věci, tam to diváky a konzumenty zajímá, tam směřují své peníz sponzoři, tam to zajímá média... Koho zajímá nějaká překližka? Reálně pár zainteresovaných lidí.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Stále nechápu12:43:52 23.12.2017
Ano. A podle toho to také u nás s výsledky repre vypadá. První, co je potřeba, je změnit myšlení lidí zamrzlých kdesi v letech minulých.
odpovědět 
     Re: Stále nechápu16:48:30 23.12.2017
(Bohužel), tak jak píšeš to už opravdu není. Respektive je pro horolezectví v té podobě, jak jsme ho dosud znali, ale ne pro horolezecký sport v té podobě, do které se dostal díky zařazení překližkového lezení do programu OH. To změnilo situaci víc, než si, jak je vidět, většina lidí je schopná uvědomit. (Sportovní) lezení tím nastoupilo do vlaku, kterej jede podle úplně jiný trati a podle jinýho jízdního řádu. Jiná divácká obec, jiní, respektive další (a mnohem silnější) sponzoři, jinak zainteresovaná média, úplně jiný balíky peněz. Pocitově se mi to nelíbí, protože tak nějak to pořád navazuje na horolezectví, a vůbec už to k němu nepatří, ale prostě to tak je. V tom má anonym, se kterým zarputile diskutuješ, plnou pravdu.
(Osobně by se mi líbilo / byl bych mnohem radši, když by se Martin Stráník i třeba Adam Ondra na závodění a vůbec na celou překližku vykašlali a vrátili se k „normálnímu“ skalnímu lezení, ale to je samozřejmě jejich věc. Taky si ale myslím, že v budoucnosti skála a závodění skloubit prostě nepůjdou. Asi je to dobře, s ohledem na to, jak to bude v závodění nepochybně vypadat /stejnej humus jako v jinejch sportech, kde se hraje o velkou kasu/.)
D.odpovědět 
      Re: Stále nechápu18:16:20 23.12.2017
Že by Adidas, Black Diamond a podobné firmy někdo řádově převýšil, to se mi nezdá úplně pravděpodobné. Ale možné to je.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Stále nechápu18:55:35 23.12.2017
Podívej se do seznamu partnerů OH, resp. MOV a/nebo si sjeď, kdo se objevoval na sponzorských plochách při minulých olympiádách. To zdaleka nejsou firmy „z oboru“ jako Adidas, BD a podobně, cílící reálně jen na sportovce (resp. ty, kteří se o to snaží). Máš tam mamutí potravinářské koncerny (hlavní partner OH je/byl, pokud vím, Coca Cola), výrobce spotřební elektroniky atd. To je fakt jiný trh a jiná liga.
D.odpovědět 
        Re: Stále nechápu19:40:19 23.12.2017
Stačí se podívat MČR v nákupáku. Sponzory zajímají masy koukajících, kterým padne zrak právě na jejich logo - http://www.souteznilezeni.cz/cs/partneri/
odpovědět 
        Re: Stále nechápu00:34:28 24.12.2017
Myslím, že minule to nebyla Coca ani Pepsi ani Niké ale nějaký čínský pro nás noname.

Ale je otázka, zda právě tihle budou platit takové divné sportovní odvětví, jako je lezení. A jestli budou chtít platit o hodně víc než než "firmy z oboru" - pomiňme, že hadráři jsou globální značka, pro níž je lezení jen okrajovka, a přesto platí v lezení téměř výhradně výkony na přírodních skalách a horách.

Varováním budiž Knapková, která skončila kvůli tomu, že nesehnala prachy, ačkoliv byla aktuální mistryně světa a olympijská vítězka. A takových podobných by se našlo víc.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Stále nechápu13:46:25 23.12.2017
Ano to můžeš říct o profesionálním závodníkovi, Japonci naši nejsou a nebudou.
Climberodpovědět 
  Re: Stále nechápu14:04:15 23.12.2017
Možná tak úplně neřekl, že jde lezení neskutečně kupředu. A už vůbec bych si nebyl jistý, že to je díky OH. Spíš bych řekl, že jde jinam - změnily se bouldery i cesty a nedá se říct Jen rychlost se nemění :) To je nejmarkantnější změna.

R.odpovědět 
 Re: Stále nechápu11:57:24 23.12.2017
Resit tohle pod clankem o prelezu VENKU a stale "nechapat" chce fakt velke pomateni mysli... :)

A resit to pak stale dokola velkym mnozstvim vyprodukovaneho textu chce i velkou davku frustrace.
odpovědět 
  Re: Stále nechápu12:15:59 23.12.2017
Jenže ono to spolu právě velmi úzce souvisí. Viz kousíček výše. Stráník je v repre, je schopný, má být vzorem pro závdící děti a mládež a motivovat je k lepším závodním výsledkům. Přelez jako takový problém není, ale měl by být jen součástí celkového obrazu. Více příspěvěk 12:11:19
odpovědět 
   Re: Stále nechápu12:24:28 23.12.2017
Tento clanek je o tom, jak prelezl boulder venku, vole :)
odpovědět 
    Re: Stále nechápu12:50:00 23.12.2017
Smutné, že nechápeš souvislosti. Na druhou stranu, pokud by to lidé jako ty chápali, nebylo by potřeba sem psát, protože by nebyl důvod.
odpovědět 
     Re: Stále nechápu14:24:24 23.12.2017
Jak víš z toho prostého konstatování, že nechápe souvislosti? Děláš účet bez hostinského. Jaké vlastně souvislosti vyplývají z toho, že Martin Stráník přelezl někdy kolem poloviny prosince (sakra těžký) boulder na skále? Vysvětli to prosím.
odpovědět 
      Re: Stále nechápu15:30:07 23.12.2017
A ten zbytek je kde? Repre platíme všichni. Takže Stráník přelezl těžký boulder. Ok. A to je vše, co se dá o členovi reprezentace ČR za poslední dobu napsat?
odpovědět 
       Re: Stále nechápu16:31:55 23.12.2017
No kdyby si cetl posledni prestrelky tu na lezci, tak bys vedel, ze spise dotace na repre prispivaji na ostatni lezce a ne naopak.
odpovědět 
        Re: Stále nechápu16:36:50 23.12.2017
Nejde o peníze, ale činnost a přípravu.
odpovědět 
 jabka, hrušky12:18:07 23.12.2017
Srovnáváš nesrovnatelné, Martin není profesionál jako Hojer a Asiati, chodí normálně do práce a přitom jezdí trénovat do Prahy + fyzio... Takže se srovnávají jabka a hrušky. Ano Němci, Japonci mají pořád soustředění a tréninky, taky kde jsou finančně oproti českým závodníkům. Mít tady pár závodních profíků, tak určitě by to vypadalo jinak.
Fan klub Martinodpovědět 
  Re: jabka, hrušky12:20:08 23.12.2017
Odpověď na příspěvek 10:26.
Fan klub Martinodpovědět 
  Re: jabka, hrušky12:48:50 23.12.2017
Zda je nebo není je jedno. Je reprezentantem ČR v závodním lezení? Je. Důležité je, jakým příkladem jde ostatním závodníků, zejména dětem a mládeži. Pokud se něco nezadaří, je potřeba ukázat, že lze nalézt důvody, a ukázat, že se na nich pracuje a že to jde zlepšit. A ne si zalézt do skal a tam si pokusovat neco, co mi sedí. Takže jak může Stráník sloužit jako příklad a motivace pro překližkové závodníky? Skalního lezce bych se neptal, ale Stráník je překližkový závodník, který za to má odměnu. Takže?
odpovědět 
   Re: jabka, hrušky13:10:02 23.12.2017
Jéé,Kony dal teď v Olianě 8b+ flash!:-D Vlastně pardon,todle malý číslo už dnes nikoho nevzruší.;-)
odpovědět 
    Re: jabka, hrušky19:52:12 23.12.2017
jj, první onsajt tohodle stupně před více jak 20lety Chevieux.
odpovědět 
 Re: Stále nechápu14:22:04 23.12.2017
"Však se ukáže ve Švýcarsku jak na tom Martin je. To, že umí udržet malé chyty nebo nějaké přelezy venku nic neznamená. Důležité je jak mu jde na závodech, když už na něj přispívám členským poplatkem. Klidně si nad jeho přelezy vyho.te, a nadávejte mi jak to tu předvádíte, pokud vám to dělá dobře. Ale nic to nemění na tom, že jeho výkony žádná sláva."

Pěkný příspěvek, jen co je pravda. Jen diskuzi jsi netrefil, ale to se stává.

Jedna věc jsou závody, druhá skály. A přelez na skále 8B+ po malých chytech - to je top výkon, který si opravdu nic jiného než "vyhonění" (já bych spíš řekl třeba gratulaci) nezaslouží. Tu úctu od tebe ale nevidím. Jen to popichování. Slova jako "žádný extra zázrak" apod. vzbuzují dojem, že komentuješ něco, čemu nerozumíš. Právem to vzbuzuje dojemNebo to podle tebe není top výkon, který si zaslouží gratulaci? Pro jednou seber odvahu a odpověz, zatím ti to nejde.

Až to bude článek o závodech, resp. špatném výsledku na závodech, bude kritika na místě - ale kritika nemusí vypadat jako popichování zlého páťáka. Může být konstruktivní.

Aspoň jsi měl tentokrát odvahu přiznat, že to popichování opravdu bylo. Jistě chápeš, že výraz popichování nese nějakou negativní konotaci, nebo negativní emoce, nebo jak to říct. Takže určitě (alespoň částečně) chápeš, čím sis vysloužil ty reakce (na které jsi mimochodem reagoval úplně podobně hrubě - mimochodem tobě to dělá dobře, těm ostatním možná moc ne).

odpovědět 
  Re: Stále nechápu15:20:52 23.12.2017
Smutné, že nechápeš souvislosti. Na druhou stranu, pokud by to lidé jako ty chápali, nebylo by potřeba to tam do té diskuze psát, protože by nebyl důvod.
odpovědět 
   Re: Stále nechápu21:42:26 25.12.2017
Neodpověděl jsi. Hodně ubohé, odvahu jsi nesebral.

Smutné je, že ty, který je údajně chápeš,, nedokážeš vysvětit. Jestli ty souvislosti chápu, nebo ne, to nemůžeš vědět. Jako správnej pan narcis si ale myslíš, že ano.

Podle mě každý, kdo tuhle diskuzi četl, má jasno.

odpovědět 
  Re: Stále nechápu15:36:56 23.12.2017
Zda si ten výkon zaslouží gratulaci? Asi ano. Ale proč tu není uvedeno, jak přelez ve skalách zapadá do jeho zimní přípravy a tréninkové fáze v souvislosti s tím, co ho za 4 měsíce čeká? Nebo se změnily podmínky a na závody se trénuje krokováním boudlerů venku? Nebo se na závody už nepřipravuje vůbec a jezdí se na ně jako na odskok od skal? Neměl by právě Stráník jít příkladem v přístupu k repre a zodpovědnosti k závodům a přípravě?
odpovědět 
   Re: Stále nechápu18:26:02 23.12.2017
Synku, Ty jsi ale ultra ko.ot. Odkud jsi přitáhl?
odpovědět 
    Re: Stále nechápu12:43:32 26.12.2017
Asi nejakej dobroser co to mysli se všemi dobře.
odpovědět 
   Re: Stále nechápu14:27:10 27.12.2017
"Nebo se na závody už nepřipravuje vůbec a jezdí se na ně jako na odskok od skal?" Nic takového se z toho nedá vyvodit, o čem mluvíš?

"Neměl by právě Stráník jít příkladem v přístupu k repre a zodpovědnosti k závodům a přípravě?" Máš nějaké zprávy o tom, že se nepřipravuje správně, nebo že není zodpovědný?

Proč tu není uvedeno, "jak přelez ve skalách zapadá do jeho zimní přípravy a tréninkové fáze v souvislosti s tím, co ho za 4 měsíce čeká?" to nevím, taky nevím, proč by to tu mělo být uvedeno. Vím ale, že to, že to, že to tu není uvedeno neznamená, že to nezapadá. Což je tvůj mylný závěr, který děláš.

Nedokážeš odpovědět pomalu na jedinou otázku a vymýšlíš nesmysly.

Ty seš úplně mimo.
odpovědět 

 Hanba Vám!18:16:16 29.12.2017
On to snad leze s mágem? ...!
Marekodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.