Řež je snad jedinou oblastí, do které je lépe dojet hromadnou dopravou. Dopravíte se sem nejlépe vlakem a to do zastávky Řež (na trati č.91 - Praha-Děčín). Skály se tyčí přímo nad zastávkou. K jednotlivým masivům jsou vyšlapány cesty a vytvořeny schody. Případné auto je možné zanechat v obci Řež (pravý břeh Vltavy) a přejít po lávce pro pěší, případně na silnici mězi obcemi Úholičky a Libčice nad Vltavou a pokusit se o průnik k masivův ze shora.
Věže Skalka u přívozu (15 m) a Ignacius/Pasáček (30 m) jsou na druhé straně řeky.
Popis oblasti
Lezecká oblast, která je pro část lezecké veřejnosti naprosto nepřijatelná, jinými velmi oblíbená. Jde o okrajové buližníkové masivy, tyčící se nad pravým břehem Vltavy, nad železniční tratí Praha-Děčín přímo nad vlakovou zas- távkou Řež. Stěny jsou členité, vysoké max. 60 m, místy lámavé. Z lezeckého hlediska jsou zajímavé 2 masivy (třetí, čtvrý), první vzal za své při rekonstrukci železničního koridoru v r. 2002, na druhém je jen několok cest. První cesty zde vznikly v první pol. 60. let (Tuňáci, Vzpomínka na Rozsutec, Šípková Růženka aj.). Další vlna spojená zejména se jmény Jiřího Pechouše a Ivana Rigela nastala v 70. letech (72-76), kdy zde byly slezeny nejtěžší cesty, často technického rázu. Možnosti prvovýstupů byly tímto takřka vyčerpány. V 80. letech přibylo několik cest na III. masivu, prostoupených místními lezci a zejména začala éra - jako i v jiných oblastech - přelézání technických cest volně. Devadesátá léta minulého století jsou ve znamení tvorby cest sportovnějšího rázu opět spíše na III. masivu.
Cesty jsou zajištěny skobami a kruhy a velmi se zde ctí takřka pískařská etika, co se týče dojišťování a tvorba cest ze slanění. Prakticky zde nenalezneme borhák, či nýt, vše je tak jak nám zanechali prvovýstupci, jen staré skoby jsou vyměňovány za nové. S trochou nadsázky jde o jednu z posledních "klasických" oblastí v pražském okolí. Klasifikace tradiční Welzenbachovská někde se VII stupněm (volné přelezy). Oblast je v péči HO Řež.
V posledních letech zde jako protiváha a alternativa vzniká několik sportovně jištěných nových cest na menších skalách u pěšiny u kolejí, které bývaly souhrnně označované jako Masiv V a téměř zde není možné zakládání vlastního jištění.