LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když už nemůžeš rukama, začni konečně lézt nohama.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
Petrohradské Padání (26.04)
SP Salt Lake City (03.05)
Olympijská kvalifikace Šanghaj (16.05)

Žebříček
Cesty:
39.Galeová 10269
40.Kohout 10262
41.Novák 10218
Bouldry:
39.Indrák 8606
40.Zíma 8603
41.Bureš 8600
Hory:
8.Zaoral 5329
9.Švihálek 5320
10.Černý 5126

Výsledky
ČP obtížnost Brno (20.04)
SP Wujiang (12.04)
SP Čína (09.04)

Deníčky
5552 lezců
1096325 cest
Nové přelezy:
Temný Hvoz 7C+
Temný Hvoz 7C+
Temný Hvoz 7C+
Subjektivn 7C+
Monster Of 7C+
Sissi Ve V 9+
Traverso P 10-
Láska Bez 7C
Okupato 7C+
Přetížení 8+/9-

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Rock 'n' Wall - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz


Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Zrůdný režim14:12:09 12.10.2006
Už zase ukazují svoji "lidštější" tvář?
Jedná se s nimi, naši ctění představitelé (s čestnou výjímkou V. Havla) jim jdou na ruku... Ekonomické možnosti Číny jsou obrovské, a bohužel lákavé. Jak dloho se ještě bude s vrahy jednat na nejvyšší úrovni? A Proč s nimi jednáme právě my, kteří by také měli mít nějakou tu historickou zkušenost.
Tomáš F.odpovědět 
 Re: Zrůdný režim17:50:22 12.10.2006
Aniz bych se chtel zastavat Cinanu.. Rusko uz dlouho masakruje Cecnu, USA nastoluje demokracii v zemich kde jen nahodnou shodou okolnosti jsou rezervy strategickych surovin.. a vyjednava a kseftuje s nima celej svet. Popsany masakr Tibetanu je priserny, ale je vyjimecny jen tim ze se odehral tam kde se dosud nestrilelo...a tim padem dostava medialni pokryti.
Duraodpovědět 
  Re: Zrůdný režim18:22:07 12.10.2006
Máš, bohužel, hlubokou pravdu.
Jednadvacáté století se zatím nezdá o mnoho lepší než některá z těch předcházejících.
A o tom, že se to někdy děje i kurevsky blízko, netřeba mluvit. Je to tak.
Jenomže při čtení podobných zpráv mám vždycky vztek stejnej. Je to vztek na bezmoc, se kterou můžeme jenom přihlížet. Když teda vynechám kecy o tom, že je třeba žít a vychovávat děti tak, aby se "něco" měnilo. Tedy ty kecy, co jich Evropa má plnou hubu co sahá živá paměť - tedy třeba jen vzpomínky prarodičů.
Jo, a můžu Ti říct, že ten vztek nad tím co se děje v Putinově "sféře vlivu" (když už jsi zmínil Čečnu), je v mém případě obvykle ještě větší - možná i proto, že to je vlastně pokurvách blízko.
Tomáš F.odpovědět 
   Re: Zrůdný režim19:21:13 12.10.2006
Hledam-li priciny, dojdu vzdycky ke dvema zakladnim: Lhostejnost nezucastnenych a nenazranost investoru. Ma-li nekdo nekde zainvestovano, jeho hlavnim a jedinym zajmem je aby byla prislusna oblast stabilni a investice nalezite prosperovala.. at uz stabilita znamena cokoli a at uz jeji udrzeni znamena pro mistni obyvatelstvo cokoli. Je-li mi teplo a nemam-li hlad, tezko pocitim jakoukoli empatii k nekomu na druhe strane globusu kdo je na tom presne opacne - a nikdo me nepresvedci ze i ja na jeho stavu mam svuj podil. Tohle je mozna to co stoji za to vtloukat do hlavy detem.. ale pochopi jich to jen nepatrna mensina ktera to nikdy nedotahne do predsednictva spravni rady (at uz cehokoli..) a bude vsem uspesnym investorum jen pro srandu.
Uf, trochu mimo obvykla temata na tomto serveru...
Duraodpovědět 
    Re: Zrůdný režim21:42:30 12.10.2006
Zruda nezruda, tak kazdopadne globalni svet se meni a to to dle meho nazoru smerem k lepsimu. Rusko uz neni to co bývalo - prohnile gulagy a v devadesatych letech neschopny Jelcin. Putin neputin vysokou politiku vcelku ovláda. Cina jde tez dopredu, komunisticky rezim uz si zacina uvedovat jak vydelat zlataky a tudiz komunismus zde zacina mirne povolovat. Nedavno dala i najevo, ze nesouhlasi s provedenym testem v KLDR, coz je snad poprve, kdy se proti KLDR ohradila. Druha nejsilnejsi zena svete je Cinanka (slecna Wu,myslím) , ktera ma vysoke posty v cinske politice. Samozrejme ma Cina ma hruz mnoho, od decek makajici za dva doláče za den od masovych poprav na stadionech. A Vámi nenávidene USA ? Nebejt jejich pomoci, tak nez by se dokopala "pomalá" v te dobe jeste stara evropska patnactka ci NATO, tak jeste par let navic mozna probihala genocida v Kosovu. NATO bez USA + UK není NATO. Afganistán, Irak maj své pro a proti, kazdopadne je zde uz alespon naznak jineho rezimu. Tezke je pochopit asijskou a arabskou kulturu. Problém, kdyz pak náky tradicne zkorumpovaní hnupove nekoho zastrelej. Cest jejich pamatce. Svet se ale mění, doufám.
Mikiodpovědět 
     Re: Zrůdný režim21:47:28 12.10.2006
sorry za chyby, neco ani nedava smysl - vypadlo mi par spojek :)), necetl jsem to po sobe, psano narychlo :)
M.odpovědět 
     Re: Zrůdný režim21:53:14 12.10.2006
Nojo, ale tenhle velkorysej pohled z nadhledu se dobre provadi z kresla u televiznich zprav. Pokud by po tobe strileli, byl jsi poslany na "prevychovu", mel zastrelene nejaké blizke, mozna bys o ten nadhled prisel.
A nebo ne. Ale to da fusku.
dagodpovědět 
      Re: Zrůdný režim21:58:27 12.10.2006
Samozrejme, z vyhratyho bezpecnyho domova vypada vse jinak, kord kdyz mam prave rozecteny noviny :)
Mikiodpovědět 
     Re: Zrůdný režim22:06:40 12.10.2006
No, nevim, covece, znis trosku jako nejaky agitator. Tebou zminovane Kosovo - diky NATO skoncilo vyhaneni Alabancu Srbama a zacalo vyhaneni Srbu Albancema, ti pak zacali delat bordel v Makedonii. Tak ti nevim, mas to nejak zjednoduseny - Putin sem, Putinam, zrejme i Cecna sem, Cecna tam, nejaky ty masakricky sem, nejaky tam, hlavne, ze mame ty andely spasy z USA a GB, ropa z Azerbajdzanu proudi, snad to vyjde i v Iraku atd., jooo, taky jezdim autakem a rad si uzivam ty nasi bajecny zapadni civilizace a jezdim do levnejch, vyrizenejch zemi... proste zaplat panbuh za ten zlepsujici se svet!
hansodpovědět 
      Re: Zrůdný režim22:18:57 12.10.2006
Panove, nechme toho.. tohle je horsi jak MG. Vim, zacal jsem to, jsem vinen.
Duraodpovědět 
       Re: Zrůdný režim22:38:03 12.10.2006
ještě že nebombardují práškovací mg letadla Labák, to by byla diskuse :)
Mikiodpovědět 
       Re: Zrůdný režim23:35:25 12.10.2006
:-) ja myslim, ze k tomu nedojde, aspon ne v takove mire, jako v diskuzich na idnes.cz nebo novinky.cz, tam se clovek docte veci.....
hansodpovědět 
     Re: Zrůdný režim08:10:42 13.10.2006
Jako vtip dobre.
Cely Afghanistan je jedno velke makove pole a cela loutkova vlada s tim nedokaze nic udelat, jeji vliv totiz konci kousek za hranici hlavniho mesta.
V Iraku uz americti okupanti zabili vic lidi nez rezim Saddama Husajna.
A tak dal...
sartoriodpovědět 
      Re: Zrůdný režim08:35:23 13.10.2006
Aha! Takže protože v Afganistámu se pěstuje mák, střílení do tibetských žen je vlastně v pořádku. Ty počty zabitých. Zdroj?
dagodpovědět 
       Re: Zrůdný režim09:13:05 13.10.2006
Ehm ja nekde napsal ze je to v poradku? Ja jen tvrdim, ze se tim nemame zabyvat tady.

Irak: http://www.washingtonpost.com/ wp-dyn/content/article/2006/10/10/ R2006101001442_pf.html
(priznavam ze jsem mel spis napsat, ze \"od pocatku americke okupace zemrelo...\"
odpovědět 
        Re: Zrůdný režim09:25:01 13.10.2006
Počet obětí Sadáma není přesně znám. Navíc jde o to, zda do toho započítáš válku s Kurdy na vlastním území. Každopádně ten počet je jen odhad. To pochopitelně nerelativizuje mrtvé v současné době.

Proč? Pokusil jsem se napsat dole. Navíc -- byli u toho horolezci a cítili potřebu to říct. Mnoho (horo)lezců se rozhlédlo po zemi, kde zrovna sportovali a podávali o tom zprávu a to i "svých" periodik. Zatím to nikomu nepřišlo divné (co tak vím)
dagodpovědět 
         Re: Zrůdný režim09:30:10 13.10.2006
jeste na okraj - ono se zda vsem nedochazet ze jeste pred par lety by tech nekolik svedku zmizelo stejne jako ti uprchlici, bud by je postrileli na miste nebo by na par let zmizeli v cinskych koncentracich. To ze velitel zasahu nemel v instrukcich zlikvidovat / privest ssebou zpatky vsechny nahodne svedky je velmi dobra zprava - prece jen uz si netroufnou uplne vsechno.
Duraodpovědět 
      Re: Zrůdný režim12:50:26 15.10.2006
Hlupáku.
Petr J.odpovědět 
     Re: Zrůdný režim09:37:44 13.10.2006
no já si právě naopak myslím že globální svět se mění, bohužel neustále k horšímu. já vždycky řikám že svět jde do pr.ele .
martin mmodpovědět 
 Re: Zrůdný režim09:14:48 13.10.2006
Nevím, za co by jsme je měli kritizovat. Takhle se chová každá velká země, která si nemůže dovolit ukázat slabost vůči svým provinciím a satelitům. Uvolnit jedněm a začnou se bouřit všichni, tj. lze jen problémové skupiny držet zkrátka (ostatně jako rusové, američani ve svých sférách vlivu).
Ve srovnání s ekonomickými výhodoami obchodu s čínou jsou nějací tibeťani (dávno neexistující "národ") naprosto nepodstatní.
Spíš mne udivuje proč oficiální přdstavitelé neustále likvidují obchodní šance českých firem vyvěšováním tibetských vlajek, zvaním dalajlámy a podobnými zhovadilostmi.
IMO to co dělá "vyspělý sever" naprostou exploatací afriky, asie a jižní ameriky (na cizím území) je nejen z hlediska lidských práv otřesnější než postup číny (na jejím vlastním území), čína alespoň narovinu říká (ve vztahu k tibetu) co chce, jak to bude a případně jaké budou prostředky).
PTodpovědět 
  Investor09:26:48 13.10.2006
Dekuji Vam, lepsi priklad bych nevymyslel.
Duraodpovědět 
  Re: Zrůdný blb09:31:11 13.10.2006
Ty jsi spíš ukázka pro nějakou teologickou disputaci. Opravdu je podivné, že by měl existovat Bůh, který by stvořil takového pitomce, jako jsi ty.
dagodpovědět 
   Re: Zrůdný blb13:46:08 13.10.2006
Takový slova bych teda od tebe nečekal. Ty který ve všech diskuzích funguješ jako podvlíkačky (tlumič vášní)
taky Honzaodpovědět 
    Re: Zrůdný blb14:51:42 13.10.2006
Protože když jde o hovadiny (bílý prášek a vlastně celý lezení, tak se nečílím. V těchto případech používám slov i podstatně silnějších a leckdy, v osobním kontaktu i pěstí a holí. Sice jsem v zásadě pacifista, ale... ocamcať--pocamcať
dagodpovědět 
  Re: Zrůdný režim09:50:28 13.10.2006
uf, tak to mi vyrazilo dech... nastesti trosku vaham, jestli se za nickem PT skryva lidska bytost nebo jen nejaky diskusni flame-bot
janisodpovědět 
  Re: Zrůdný režim10:51:17 13.10.2006
Co dělá vyspělý sever s Afrikou atd. každopádně neomlouvá to, co dělá Čína s Tibetem. A abych nebyl příjemně nekonkrétní, to, co udělalo několik čínských vojáků, lovců lidí, s těmihle Tibeťany.
Podle schopnosti citově se angažovat (soucítit) v takovýchhle případech se asi pozná, jestli jsme ještě pořád lidi, anebo už jen cynický roboti. Globální vidění a hodnocení z nadhledu je nelidské. Ale ohromně pohodlné a příjemné v určitém ohledu. Neosobní, sterilní, a taky ty síly, se kterými se vlastně nedá nic dělat, protože to je logika moci a dějin, z člověka snímají pocit nějaké odpovědnosti... Stačí jen si to ujasnit, postavit se na správnou stranu a pak už jen krčit rameny.
Tohle je prostě příšerný a nemá podle mě smysl srovnávat to s čímkoli jiným, dalším, ačkoli také příšerným. A sem to patří.
Piškotodpovědět 
  Re: Zrůdný režim11:08:54 13.10.2006
... jo Hitler jako predstavitel vetsiho statu, nam to kdysi taky rekl na rovinu.. ze pujdem hned po Zidech a Cikanech. Dle oficialni noty, Slovane byli zarazeni mezi podlidi pry pro prirozenou tupost. Kdyz ctu tvuj prispevek tak chapu ze kterych zdroju vychazeli.
lacoodpovědět 
  Re: Zrůdný režim16:04:21 13.10.2006
Též si myslím, na co kritiku! O co jde! Pár mrtvol, nějaké ženy, děti... Hlavně že máme obchodní výhody!!! Z některých lidí se mi chce zvracet!!
Jirkaodpovědět 
 Re: Zrůdný režim14:11:56 18.10.2006
Tomáši. Myslím, že seš Pražák. Zajdi do IKEA a zkontroluj cenovky. 80 procent toho ti svobodomilní, demokratičtí a evropounijní Švédi dělají v Peoples Republic of China. Takovej je holt život. Tibeťanů i Tibetu je mi líto.
slonodpovědět 
 Re: Zrůdný režim15:41:12 18.10.2006
Tomáši. Myslím, že seš Pražák. Zajdi do IKEA a zkontroluj cenovky. 80 procent toho ti svobodomilní, demokratičtí a evropounijní Švédi dělají v Peoples Republic of China. Takovej je holt život. Tibeťanů i Tibetu je mi líto.
slonodpovědět 

 masakr14:12:55 12.10.2006
zajímavý
celvinixodpovědět 
 Re: masakr15:41:35 12.10.2006
No, asi bych volil nějaké jiné slovo pro hodnocení. Tohle zní trochu cynicky.
Piškotodpovědět 

 Snad v ČT?14:49:41 12.10.2006
Poslal jsem článek a e-mail do redakce zpravodajství ČT. Tak uvidíme... Tomáš O.
Tomáš Obtulovič ml.odpovědět 
 Re: Snad v ČT?22:57:38 12.10.2006
Ten clanek hlavne nema co delat tady. Lezec je o lezeni a ne o bulvarnich zpravach.
sartoriodpovědět 
  Re: Snad v ČT?23:47:47 12.10.2006
Myslim ze jsi trochu vedle, lezeni ma vic nez jeden rozmer, -- a bulvar vypada trochu jinak, tohle je objektivni popis hromadne vrazdy rady nevinnych lidi.
Duraodpovědět 
   Re: Snad v ČT?08:06:26 13.10.2006
Aha, takze sem budeme davat clanky o hromadnych vrazdach nevinnych iracanu, cecencu a podobne?
To, cemu rikas volny pohyb, nema spousta dalsich komunit na svete, proc tady resime zrovna Tibet?
sartoriodpovědět 
    Re: Snad v ČT?08:47:35 13.10.2006
ad sartori: ?? stalo se to v zakladnim tabore pod Cho Oyu primo pred zraky mezinarodni skupiny horolezcu. na co se ptas?? vzdyt oni si tam byli je vylezt na nejaky ten kopec a tohle je server o lezeni, tak co se tady resi? chlapi, az dojedou z expedice s nejakym takovym zazitkem, tak ho maji nejspis z popisu cesty uplne vynechat, pac to preci neni o lezeni. boze...
janisodpovědět 
  Re: Snad v ČT?00:41:34 13.10.2006
Ahoj!

To snad nemyslíš vážně? Bulvární zpráva? To, co se stalo v tom sedle, je neodpustitelné! Je otázkou, jak moc bude tento incident medializován ve světle desítek ne-li stovek obětí v jiných koutech planety. Nicméně zahraniční svědkové znamenají pro čínské oficiální úřady nemalé problémy.

Chtěl bych ti připomenout, že třeba takový volný pohyb - cestování není pro občany Číny na jejich území žádná samozřejmost a pro území Tibetu to platí několikanásobně. Práva původních Tibeťanů jsou velmi omezená...

Važ příště prosím svá slova. A taky se nezapomeň podepsat.

Dnes v ČT tato zpráva neproběhla.
Pokud by jste někdo zaznamenal nějakou aktualitu, neváhejte s jejím vložením.

Ps.:
Je mi líto, že se tady rozvíjí místy vyhrocená politická diskuze. Pokud už, tak by měla být věcná a co nejméně vulgární.
Tomáš Obtulovič ml.odpovědět 
   Re: Snad v ČT?11:42:44 13.10.2006
Takhle podané i s těma usmrkanýma dětma to má do objektivní zprávy kilometry daleko.
ZdenekModpovědět 
    Re: Snad v ČT?14:11:37 13.10.2006
Vycházel jsem z toho, co bylo k dispozici. V rámci maximální objektivity.

Pozdržel jsem se komentářů jak na adresu Číny, tak na mezinárodní politiku ve věci Tibetu. Nejsem politolog a ani jim být neplánuji - nechci. Prostě jsem cítil, že zveřejnění této události je na místě.

A ty děti? Fotografie je na místě. Osobně by mně velmi zajímalo, co se zatčenými dětmi a mladistvými bude. A nejenom s nima. Co s jejich rodičema? Asi tak.
Tomáš Obtulovič ml.odpovědět 
    Re: Snad v ČT?15:55:45 13.10.2006
Co chceš za objektivitu. Jednoduše je to vražda.
Jirkaodpovědět 
  Re: Snad v ČT?07:19:09 13.10.2006
Bulvár??? Jsi trochu vedle ...
Belialodpovědět 
 Re: Snad v ČT?19:16:18 14.10.2006
Právě to odvysílala Prima (aspoň někdo), ale s odvoláním na rumunskou televizi, ne na vás. Michal
Michalodpovědět 
  Rumuni to natočili21:46:23 17.10.2006
Proč? Protože to byly záběry rumunské televize. Stejně tak to před pár dny udělalo internetové zpravodajství BBC a dneska večer ještě Nova (ta to vydávala za dnešní horkou aktualitu).
Kuba Turekodpovědět 

 ...15:09:49 12.10.2006
Nejsou první a obávám se, že ani poslední.
My se zatím vzrušujeme výstupama na vrcholky, jestli tam ten byl a ten nebyl a jestli si lokl kyslíku.
Nebo tam jedem na báááječnej trek.
Vedle chcípaj hlady a nebo je střílej.
Zajímavej svět... zajímavej... k posrání.
dagodpovědět 
 Re: ...18:23:59 12.10.2006
Jo,
papodpovědět 

 číňani...17:25:30 12.10.2006
z toho článku mi je hodně špatně a mám slzy v očích...
frantahodpovědět 

 číňani jsou kurvy18:19:57 12.10.2006
Nic jinyho nez sem napsal do titulku se o nich rict neda... Kdyz sem u tech kurev, souhlasim s vyse napsanym, pac amici sou pomalu to samy... Uz ani v horach se clovek pred svetem neschova, zacatek konce?
kubaodpovědět 
 Re: číňani jsou kurvy18:26:10 12.10.2006
Ne, na horách se neschováš. Ale tak to nefungovalo nikdy! Před některými věcmi se prostě člověk schovat nemůže. V určité míře se může chovat tak, jako že se jej to netýká. Nebo o tom třeba nechtít přemýšlet. Přece máme svých problémů až dost, ne?

Je to krátkozraké? Hm. Je. Ale není to nic nového nebo neobvyklého.
Tomáš F.odpovědět 
 Re: číňani jsou kurvy18:45:02 12.10.2006
Asi je to lpeni na detailu, ale ne VSICHNI Cinani, jen mala, velmi mala cast populace.. nereprezentativni, lec vladnouci.
Duraodpovědět 
  Re: číňani jsou kurvy23:22:27 12.10.2006
s tim nemohu souhlasit, komunisti se tam tesi docela velke oblibe, cimz nechci popirat statisice jejich oponentu, jsou na tom prakticky stejnvelmi podobne jako Tibetani ...
kamzaodpovědět 
   Re: číňani jsou kurvy23:51:07 12.10.2006
Ne kazdej cinskej komunista by dal povel ke strileni do uprchliku.. nehazejme zbytecne politickymi terminy, vede to ke zmateni.
Duraodpovědět 
  Re: číňani jsou kurvy09:21:10 13.10.2006
Nemáš pravdu, "tibeťanů" je na původním území nazývaném jako tibet již menšina, posledních čtyřicet let je toto území intenzivně kolonizováno číňany. Ostatně to co stalo tibetu bylo údělem každé zaostalé kultury která ustrnula na úrovni pastevectví... ne že bych z toho ryčel nadšením, ale tak to prostě je.
PTodpovědět 
   Re: číňani jsou kurvy15:47:36 13.10.2006
Nerad bych rozdmychaval vasne, ale vazne se domnivas, ze jeden nezavisly stat muze anektovat druhy jen z duvodu /jakesi/ vlastni vyspelosti? Kdyz uz jsme u toho, myslis si, ze kus na Vychod o Tibetu existuje nejaka jina kultura nez pastevecka? A co takhle masivni kolonizace provincie Sin-tiang (severne od Tibetu, ma tu nevyhodu, ze je nizko, a tak se tam chanove stehuji po statisicich rocne)? Myslis si snad, ze ji kolonizuji burzovni makleri ze Sangaje (prosli elitinimi vzdelavacimi ustavy)?
Ondrejodpovědět 
    Re: číňani jsou kurvy15:04:13 17.10.2006
Prosím, Tibet oficiálně Čína zabrala v r. 1949. Sice už dávno před tím uznávali Tibeťané čínského císaře jako cosi jako lenního pána, ale prosim. Co do toho ale pleteš Sin-ťiang? Jaká kolonizace? Budu já kolonizátor Německa, že se budu stěhovat z ekonomických důvodů do Frankfurtu nad Mohanem!?
Láďaodpovědět 
     Re: číňani jsou kurvy16:26:34 17.10.2006
Kolonizování (koloniální politika) je slovní spojeni s jistým významem. Označujeme jím postup na území cizího státu, zabraného vojenským zásahem, který vede k naprosté závislosti na dobyvateli, omezení a nebo zničení samosprávy na území.
Pokud je kolonizace spojená s masivním importem nových obyvatel, vytváření menšiny z původních obyvatel, likvidace původních obyvatel, jejich způsobu života, zvyků a jejich zabíjení, hovoříme o genocidě.
Proto je čínský postup kolonizací a genocidou, kdežto vystěhování do Německa za prací není.

Tibet byl po většinu své historie samostatný. S Čínou měl styky podobné, jako mají sousední státy, jeden čas dokonce ohrožoval Čínu. Asi obdobně, jako jsou vztahy Čech a Německa.

Obé nebude problém vyhledat i na internetu.
dagodpovědět 
      Re: číňani jsou kurvy16:56:38 17.10.2006
V tom případě se sem (vlastně na titulní stranu) musí přidat další článek o genocidě na příklad Balúčů. Balúčistán je také vystaven nevýslovnému tlaku ze strany etnických Pandžábců (př. Karáčí bylo před 50 lety město s 500.000 etnických Balúdžů, dnes je to 15 milionové kosmopolitní město, bez bližších etnických vztahů k okolnímu Balúčistánu-a tato provincie tvoří 1/4 celého Pákistánu). V letech 1973-77 během povstání pákistánská armáda zabila 10.000 Balúdžů. Dnes už opět armáda v Balúčistánu střílí do civilistů. A mají to o to snazší, že se to skryje pod "boj proti terorismu"

S postřílením civilistů nesouhlasím!!! Ale to ani na střeše světa, ani na mexicko-americké hranici. Jen zdánlivě nevhodný příklad. Každoročně je zavražděno několik set Mexičanů. Také jen kvůli tomu, že ilegálně přecházejí hranice.
Láďaodpovědět 
       Re: číňani jsou kurvy17:56:03 17.10.2006
Tuhle zprávu dali horolezci na horolezecké serevery.
Nevim, mam pocit, ze nikde nemudrovali o tom, jestli to tam patri, jestli by se nemelo radeji psat o Irech a jak to bylo s Sontsen Gampo a princeznou Wen-čen v sedmem stoleti (Tibet-Cina-historie).
Tady se vrazdilo, ty deti nekam zmizeli tak protestuju a ptam se kde jsou.
Az se dozvim o jinem a jinde ozvu se asi take. Vsechno nestiham. pokud si na vsechno reknu, ze jinde je to taky, tak co jako?
To mam, az uvidim jak do Tebe kopou na chodniku pokrcit ramenama rict si: "Takovyho nasili ve svete je" a jit dal?
Tady, v CR se taky snazim pomahat jedne skupine lidi. Ne vsem. mam se na to z vysky vysrat, protoze tim pomijim jine?
dagodpovědět 
        Re: číňani jsou kurvy10:28:36 20.10.2006
Však to sem taky píšu jako lezec a na lezecký server, navíc jde taky o hory. Jen chci naznačit, že existují i jiná etnika se stejnými problémy. Jenže neexistuje nevládní organizace typu "Save Tibet". A lezce to nezajímá protože zam není ani vyhlášený bigwall, ani vyhlášený kopec ani ...
odpovědět 
    Kurvy jsou ti, kdo si se zbraní vynucují moc17:10:35 17.10.2006
Mám Ti jmenovat, všechna okupovaná území, kde se kolonizátoři zaštiťují pokrokem, vyspelosti, demokracií atd.? to bychom tu byli sakra dlouho. Tak to omezme na Evropu. Cecna uz tu padla, ale co IRSKO, co BASKICKO, co KYPR, co Jižní Tyrolsko. No vidíš, a v Tyrolich i Baskicku jsou taky hory, tudiz to sem taky patri.
Láďaodpovědět 
   Re: číňani jsou kurvy17:02:26 13.10.2006
Aha - takze kdyz se neco dela 40 let, tak je to najednou v poradku, prestoze to zpocatku vypadalo ze by to v poradku byt nemuselo..? SSSR 40 let exportoval blahobyt do svych satelitu, vcetne dobrodini koncentraku pro nekonformni a strileni na hranicich (Cina ma proste tu nevyhodu ze ma moc dlouhy hranice, o ostnatym dratu, minovych polich a elektrickych plotech se jejich strazcum poradku musi zdat v nejruzovejsich snech..) - no a ti nevdecnici po 40 letech nejen ze ty draty strhli, ale jeste mluvi o "dobe utisku". A pritom jim SSSR TAK pomohl v jejich zaostalosti.
Duraodpovědět 
 Re: číňani jsou kurvy21:05:01 12.10.2006
Proč by měli být amíci kurvy? Co je to zase za kavárensko-levicový blábol? Co to motáš dohromady?
koníkodpovědět 
  Re: číňani jsou kurvy21:27:40 12.10.2006
Ukaz mi vladu nektre z velmoci, kteri kurvy nejsou...
ladaodpovědět 
  Re: číňani jsou kurvy21:39:28 12.10.2006
Hele, proc by to mel byt kavarensko-levicovy blabol? Zvlaste pak levicovy? Jakmile clovek jen trochu zkritizuje US zahranicni politiku (=valceni), hned se ozve nejakej trouba, co dotycenho obvini z bolsevismu a antiamerikanismu, jakoby USA nebyly kritizovatelne. Cina a USA jsou hodne velky kamosi, coz pro budoucnost Tibetanu a jejich kutltury neni vubec nic dobreho. Proste meles blbosti; navic - sveho casu 55 procent Amiku souhlasilo s valkou v Iraku, to jest nadpolovicni vetsina, vetsine Amiku jsou pomery v Cine ukradene (bydlim na Zapade USA), hlavne kdyz slape konzum a priliv levnych cinsky vyrobek na US trhy; tak si to preber a neplet sem politickou orientaci a nejaky kavarny....
hansodpovědět 
   Re: číňani jsou kurvy21:55:22 12.10.2006
Hans ma pravdu, to je neco uplne jineho.
Ad.válka v Iraku, podpora vyrazne klesla, ponevadz pocet umrti se nehorazne zvysuje, tusim ze snad vice, nez bylo ve Vietnamu.
Mikiodpovědět 
    Re: číňani jsou kurvy08:46:27 13.10.2006
no s tym vietnamom to este nebude take kriticke. Tusim ze vo vietname bolo zabitych cca. 70000 us vojakov, co snad v Iraku eset nie je....
omikodpovědět 
     Re: číňani jsou kurvy15:07:11 17.10.2006
Tusim, ze ve Vietnamu nemeli ani tolik mrtvych, jako v Koreji. Cca 56.000-Korea, 53.000-Vietnam.
Láďaodpovědět 
   Re: číňani jsou kurvy23:24:38 12.10.2006
souhlas ...
kamzaodpovědět 
   Re: číňani jsou kurvy13:45:50 13.10.2006
Jediný,kdo tady blábolí,jsi ty.Ostatně,potrefená husa..Článek byl věnovaný činským zvěrstvům na Tibeťanech,tak nechápu,co s tím má co společného Amerika,troubo levicovej.
koníkodpovědět 
    Re: číňani jsou kurvy14:19:31 13.10.2006
No, levicak rohodne nejsemm, ale to jest jen moje soukroma vec a i kdybych byl, neni na tom nic spatneho, coz ty zrejme nepochopis, neb se tento pojem, o jehoz vyznamu zrejme nemas tucha, zmenil v nadavku bez jakehokoli obsahu. Kadopadne USA s tim maj hodne co do cineni. Jestlize podporuju nejaky rezim, at uz primo nebo neprimo, jsem zpoluzodpovedny za to, co se v nem deje. Ale to samozrejme plati o vetsine vlad tohodle sveta, at uz levicovych nebo pravicovych, tedy i o vladach ceskych, USA jsou vsak nejvetsi velmoc..... Takze znovu rikam - preber si to a neplet sem nejakou levicovost, ta s tim nema nic spolecneho; no, ale me spise pripadne, ze navic, nez na halekani o levicacich se nezmuzes..... Znam tu v USA radu lidi, o kterych by se dalo rict, ze jsou silni pravicaci a zastavaji podobne kriticke postoje k zahranicni politice USA, jako ja, nedavno tu byl nejvyssi cinsky potentat a vsichni US politici,levicovy ci pravicovy, si s nim div nestrkali jazyky do hlavy, tak se vzpamatuj nebo si o politologii neco precti, v druhem pripade se vykasli na prispivani na lezce, protoze zavani tupou servilitou vuci USA....
hansodpovědět 
     Re: číňani jsou kurvy14:28:26 13.10.2006
Být levičákem v USA nebo jiné demokracii je dost pohoda :-) Většinou mají podobný názory holobrádci, co v žádné diktatuře (i komunistické) nežili a protože nemají roupama co dělat, připadají si in v tričku s hlavou nějakého revolucionáře.
Gampodpovědět 
     Re: číňani jsou kurvy17:03:41 13.10.2006
"USA s tím maj hodně co do čínění" ???
yakuzaodpovědět 

 .:(23:19:46 12.10.2006
jestli ma tahle zeme poradat olympiadu, tak to bude po 20ti letech prvni, ze ktere nechci videt ani minutu ...
kamzaodpovědět 
 Re: .:(01:39:34 13.10.2006
Neni to tak moc dlouho (myslim za Reaganovy administrativy) co si SSSR usporadalo olympiadu v Moskve a zbytek sveta, tj staty neprislusejici k socialistickemu bloku, ji bojkotoval. Jenze to bylo v dobe kdy zacinalo byt jasne ze SSSR zavody ve zbrojeni zretelne prohrava a ze brzo upadne na usta.
Tahle situace je o dost jina, studena valka oficielne skoncila a vsichni jsme bratri, vsichni hledime radostne vstric lepsim zitrkum a prosperita a vsemocna ruka trhu jsou heslem dne.
Jsem dost zvedav jak se svet zachova v pripade cinske olympiady - muj soukromy odhad je ze probehne bez hnuti brvou, patrne jeste za ucasti vyznamnych hlavounu ze zahranici. Koho zajima nejakej Tibet. Jo, takhle kdyby tam byla ropa...
Duraodpovědět 
  Re: .:(06:31:04 13.10.2006
Natěstí máme novou alternativu k hledění k lepším zítřkům s přežraným břichem na gauči u TV. Obraťme se k bohu a ti nejlepší nechť se opásají výbušninou a jdou na nejbližší MHD...

My možná ve válce nejsme, ale někdo s námi ano.
Ajtoláhodpovědět 
 Re: .:(13:56:37 16.10.2006
Zkus udělat to, co řada jiných lidí: bojkotovat čínské výrobky! Bohužel zjistíš, že je to trochu problém, protože nálepku Made in China má dnes na sobě leccos od triček přes boty, MP3 přehrávače, kytary, toustovače a počítače až po auta. Samozřejmě nepočítám s tím, že naše soukromá sabotáž položí čínského draka na lopatky :-( Ale aspoň budeme mít dobrý pocit, že se nějak angažujem.
honza hrbodpovědět 

 K tomu07:34:59 13.10.2006
Takových scén se odehrává každý den na světě asi tolik, že bychom zírali.
Podle mého nemá cenu se hádat, kdo jsou větší kurvy, kdo taky, a kdo víc. Přijde mi podivné se schovávat za nějaké "asijské zvyklosti" "jiné pojetí lidských práv" S jedním uprchlíkem z Číny jsem kdysi mluvil. Přišel na útěku pár prstů a taky o půl rodiny. Byl normálně rád že se mu to podařilo a normálně smutný že přišel o rodiče a sestru. Nic "specifického" na tom nebylo.
Myslím si, že to na tenhle server patří. Ostatně mnozí horolezci a lezci se po tom, co viděli ve světě kolem hor a skal začali angažovat do nelezeckých věcí, třeba právě alespoň tím, že na věc upozornili.
Když už nic jiného, třeba si na tom uvědomíme, jak malicherné jsou naše lezecké spory. A také to, jak to končí, když rezignujeme na pokusy o dohodu a jen se snažíme prosadit svoje.
dagodpovědět 
 Re: K tomu09:22:25 13.10.2006
Informace z článku mě dost šokovala, to že se Čínská pol.moc snaží eliminovat dnes už tibecké etnikum (jsou tam doma, teď už ne)se bere jako fakt, ale takto otevřené násilí je důkazem že se moc nebojí reakce západního světa. A z veškerou arogancí diktátorského a zločineckého režimu předpokládá že to je jejich věc. Asi to z vás nikdo neodsouhlasí, ale možná bych to viděl na sepsání nějaké petice či protestu na čínské velvyslanectví už s úcty k Tibetu (lezeme tam atd.)nebo se určitě objeví něco podobného na stránkách (např.Amnesty International apod.) Silně nesouhlasím že sem ta správa nepatří, lezení v Himalájí nás středoevropany interesuje a život jeho obyvatel ne (neb.ošustit a opustit ?) doporučuji přečíst Mesnera pro inspiraci.
Gulasodpovědět 
  Re: K tomu11:49:06 13.10.2006
Možná nebojí, ale netvrdil bych, že je to úplně jedno. Dokonce bych si trochu optimisticky myslel, že ani z pohledu Čínského vedení takový incident není úplně ok. Ne že by je trápili ti postřílení, ale pragmaticky to nestojí za to. Čína vynakládá nemalé, poněkud potěmkinovské, úsilí pro podporu teze, že Tibetu se pod čínskou vládou daří lépe, a Čína tam přináší prosperitu a modernitu a nevím co ještě. (Mimochodem si mzslím, že podstatná část normálních Číňanů to tak vidí - což je pro budoucnost a nezávislost Tibetu daleko horší věc, než velká obchodní výměna mezi USA a Čínou). A ono na tom je i dost pravdy, problém je, "za jakou cenu".

Takže já bych souhlasil. Nepsal bych petici, ale místo komentáře na lezce by mohl každý sebe napsat krátký list vládě ČLR. Pak bysme se mohli sejít před čínskou ambasádou a dopisy jim předat.
jkodpovědět 
   Re: K tomu15:03:35 13.10.2006
Jsem pro. Možná to je na nic, ale kdo ví. Bez snahy se nic nezlepší a líp zkusit a prohrát, nežli rovnou vzdát.
dagodpovědět 
   Re: K tomu16:46:26 13.10.2006
Jo, jsem za. Ze si Cinani zvou lezce - svedky na pohovor na ambasade kde jim bude politrukem vysvetleno co to vlastne videli je znamenim ze se snazi ovlivnovat publicitu kterou pripad vyvola.. coz taky predtim nebejvalo. Takze cim vetsi verejnou odstudu se povede jim udelat, tim lip. Hledal jsem na netu zda nejaka petice (Amnesty International apod) ke ktere by se bylo mozno pripojit, zatim nic, AI slibuje ze "brzo" neco napisou. Nicmene osobni navsteva na cinsky ambasade v praze podstatne lepsi nez pouhe pripojeni jmen. Pokud spojeno s pritomnosti vice lidi / lezcu, vhodne patrne oficielne pozadat o povoleni k demonstraci atd.
Duraodpovědět 
    Re: K tomu18:46:20 13.10.2006
K pripadne nejake aktivite bych se urcite pripojila. Clanek sem jednoznacne patri. Jen se mi u nej chce brecet a beha mi mraz po zadech.
Báraodpovědět 
     Re: K tomu19:31:02 13.10.2006
No jsem rád že někdo projevil zájem jen netlachat a něco dělat :-), myslím že se to buď dá řešit hromadně či soukromě ??? nevím co s toho je lepší možná by bylo asi nejlepší oboje, to jest napsat každý zvlášť dopis na čínské velvyslanectví a zároveň napsat jeden společný tzv.otevřený dopis části české ,,horolezecké veřejnosti´´ se žádostí o vysvětlení a s protestem proti porušování lidských práv. Napíšu na Amnesty International a zeptá se jich jaké mají zkušenosti a co o tom vůbec soudí či s tím budou dělat. Jinak adresa na čínské vel. Pelléova 18, 160 00 Praha 6-Bubeneč tel.: 224311323, e-mail: chinaemb_cz@mfa.gov.cn
 Gulasodpovědět 
      Re: K tomu19:48:24 13.10.2006
Dobry,
zbytek asi emajlem. zkusme nastrelit text toho otevreneho dopisu.
Gulas - udelas prvni smirak? na kostru pak uz snadno navesit potrebne pentle.

Trochu reality do tech snu -
jednim z pravdepodobnych dusledku je ze (patrne jeste pred tim nez dokument finalizujeme..) seznam zucastnenych bude ulozen v "prislusnych archivech".
Kdo se pripoji, muze asi s jistotou pocitat mimo jine s tim ze se do cinske casti tech peknejch kopcu uz nepodiva. Takze si to rozmyslete, vy kteri mate jako zivotni sen vejlet do Tibetu a okoli..
Duraodpovědět 
      Re: K tomu20:18:14 13.10.2006
Soukromý dopis už píšu. Pokud by někdo něco sesmolil za všechny, tak velmi rád podepíšu (i s rodinou). V nejhorším budu smolit já, ale psaní oficiálních dokumentů v angličtině není má silná stránka.
Také se podívám, jestli už něco někdo nesepsal.
dagodpovědět 

 Proč?!10:07:22 13.10.2006
Čemu se divíte... komunistická Čína nebo svobodná Amrika, prostě si dělají a budou dělat co chtějí a ostatní můžou jen držet hubu a krok, nás nevijímaje. Je to smutné, ale na velmocech je dnešní svět postaven.
Aldaodpovědět 

 Proč?!10:27:01 13.10.2006
Čemu se divíte... komunistická Čína nebo svobodná Amrika, prostě si dělají a budou dělat co chtějí a ostatní můžou jen držet hubu a krok, nás nevijímaje. Je to smutné, ale na velmocech je dnešní svět postaven.
Aldaodpovědět 
 Re: Proč?!18:48:58 13.10.2006
Proč nic nedělat? Sedět na prdely a mudrovat sice taky de a každý na to má plné demokratické právo, ale i toto právo může s tímto pohledem velmi lehce zaniknout!? Citát parafázovaně asi pána(Čerčila)zlo které se dělo za druhé světové může vzniknou jen tehdy když ,,dobří´´ lidé nic nedělají.
 Gulasodpovědět 

 Olimpiada12:42:01 13.10.2006
Myslim, ze cina porada v roce 2008 O.H. a to tam taky budou do sportovcu strilet jako do zvere? OH bych zrusil v CINE - takova zeme si to nezaslouzi, ma to byt pocta je poradat. A vy by jste jeli sportovat nekam, kde vrazdi bezmocne? Tem bych ani ruku nepodal
ADSodpovědět 
 Re: Olimpiada16:09:29 13.10.2006
Když nechcete koukat na olympiádu z Číny, tak to pak nejspíš nebudete chtít koukat ani na olympiádu,která bude v USA. Protože kdo jiní než američtí vojáci střílí do bezbraných Iráčanů, už dost dlouhou dobu. No asi je to už na denním pořádku, tak se nad tím nikdo nepozastavuje.
radekodpovědět 
  Re: Olympiada20:30:44 14.10.2006
Pro Radka: chtěl bych vědět, jak si myslíš, že by vypadal svět bez USA, neříkám, že vždycky činí dobře, např. bombardování srbska byl asi těžkej omyl, ale USA, nikoliv EU, jsou schopný nám zajistit takovej způsob života, jakej vedeme, ikdyž taky můžou nastat spory zda je v pořádku... Pak tu jsou věci kt. se týkají vnucování náboženství násilím(myslím islám a zastrašování teroristickými útoky atd.atd. US armáda rozhodně cíleně nezabíjí nevinné civilisty, ikdyž excesy se asi stávají. Nejvíc lidí v Íráku zabíjí vlastní obyvatelé, nebo teroristé z jiných islámských zemí
Jinak si myslím, že svět by měl olympiádu v Číně ignorovat, nechat je všechno připravit, postavit a pak se nezúčastnit.
Jardaodpovědět 
   Re: Olympiada21:50:53 26.10.2006
pro Jardu: Je otázkou, co už překračuje hranici, jak Ty říkáš, "excesu"... Ale samozřejmě že U.S Army do civilistů střílí, stejně tak jak to za 2WW dělali esesáci, a je jen otázkou několika staletí (či snad v našem milovaném globalizovaném světě desetiletí?), kdy bude bagatelizace zločinů USA stíhána zrovna tak, jak je dnes stíhána bagatelizace zločinů nacizmu...
...:::komix:::...odpovědět 
    Re: Olympiada00:33:35 27.10.2006
Kdo nebyl v mládí komunistou, nemá srdce. Kdo jím zůstal, nemá mozek. Tak nějak to řekl Churchil, že jo?
Kuba Turekodpovědět 

 A jak u nás doma?13:54:26 13.10.2006
Diskuze napříč politickým spektrem. Doufám, že se také nezapomene za týden nejít na stěnu či do hospy a dorazit k volbám...:-)
Gampodpovědět 

 Díky19:00:39 13.10.2006
Je to hrozná věc vypovídající o reálné situaci Tibeťanů. Každá příležitost ke zveřejnění takové zprávy je dobrá, takže děkuju autorům reportáže!!! Žádná zpráva na ČT? To mě moc nepřekvapuje. Na ČT jsem (na rozdíl od Primy a Novy) nezaregistroval ani zprávu o nedávné přednášce J. S. dalajlamy v Praze a jeho účasti na Foru 2000 a taky mě při té příležitosti napadlo, jestli nejde o nějakou  politickou filtráž (nechci nikoho křivě obviňovat, třeba je dalajlama pro státní televizi jen moc velká nuda). Oproti polistopadové otevřenosti, kdy jsme byli první stát, který pozval dalajlamu na první oficiální návštěvu (!) jsme se asi trochu zhoršili. Ostatně stejně jako celý svět, který následující olympiádou zřejmě definitivně požehná čínské okupaci Tibetu (jestli se mezi profíkama najde nějaký bojkotér, bylo by to fajn). Ad srovnávání Tibetu a Čečny - je to do velké míry asi oprávněné, ale Rusku si přeci jen občas někdo troufne stěžovat na diplomatický úrovni (viz naposledy evropská žádost o vyšetření zavražděné novinářky píšící o Čečně), zatímco v době, kdy to bylo aktuální (koncem padesátých a začátkem šedesátých let), tak si na čínské počínání stěžovaly jen státečky typu Irska a Singapuru, velmoci mlčely, a teď už se s máslem na hlavě nikdo moc ozývat nechce. V tom je na tom Tibet hůř. Líp je na tom v tom, že má přeci jen toho dalajlamu a po světě desetitisíce buddhistů, kteří  nezapomenou.   
Michalodpovědět 
 Re: Díky16:23:41 17.10.2006
A díky Michalovi za jeho dík.
Myslím že chápu co chce říct, a souhlasím.
Prostě jsou věci, o kterých se mluvit má! Držení huby tady má tradici, ale na druhé straně bychom měli nejlépe vědět, kam vede. A co nás stojí.

A mezi námi, opravdu je fajn, že Tibet má alespoň nějakého mluvčího venku. A že je vlastně populární (vždyť se stačí podívat jen po českých adresách, kolik lidí a organizací se jím zabývají), ale na místě je podotknout, že Čína neokupuje jenom Tibet, ale i třeba Malé Mongolsko, a že utiskovanými v ČLR není jen Tibetská menšina...

Je fajn, že zde mnozí oponují tím, že se to děje i jinde. Ano, děje. Ale že se to děje i jinde, to prostě nestaví ten útisk, vraždy, mučení, deportace a další zvěrstva na nižší úroveň. Prostě to tak je. Je tedy pochopitelné, že se o tom minimálně alespoň mluvit, a vědět má! Ať je to kdekoliv.
Tomáš F.odpovědět 

 zkurveny komousi19:03:12 13.10.2006
Ty zasrani cinani jsou rudy mrchy a rudy skodi
vzdy a vsude. Smrt komunismu!!
fighterodpovědět 
 Re: zkurveny komousi19:25:22 13.10.2006
tak nevim co si o tomhle myslet, doufam ze Ti jen neco spadlo na hlavu ...:(
hmm ...odpovědět 
  Re: zkurveny komousi11:31:33 16.10.2006
Až tak moc se neplete...Je to sice paušalizace, ale v daném případě veskrze odůvodněná...Bohužel...
jíraodpovědět 
 Re: zkurveny komousi21:44:07 26.10.2006
to má bejt jako postvolební kampaň ODS? Kdy už se takový lidi jako Ty vzpamatujou a konečně pochopí, že zlo je v lidech, a ne v nějaký filosofii...
...:::komix:::...odpovědět 

 info20:24:40 13.10.2006
Jen pro info
http://www.potala.cz/0027-hranice.php
dagodpovědět 

 Nangpa La10:59:23 16.10.2006
Video:

http://sear ch.bbc.co.uk/cg i-bin/search/resul ts.pl?scope=all&editi on=i&q=tibet*& go.x=28&go.y=8

mezery vymaž
dagodpovědět 
 Re: Nangpa La19:45:44 17.10.2006
Právě o tom proběhla reportáž na TV Nova...
odpovědět 
  Re: Nangpa La11:47:46 18.10.2006
NEKUPUJTE CINSKE VYROBKY
je to tazke lebo skoro vsetko je cinske
ale je to jedina cesta ako ich odstavit
peterodpovědět 
   Re: Nangpa La19:13:51 18.10.2006
to je dobrej nesmysl :)). Díky zahranicnim investorum maji miliony Cinanu alespon nejakou praci. Ona miliarda lidi se tezko bude zivit pastevctvim nebo rybolovem, to by radil hladomor. Kontrast.
Mikiodpovědět 

 Copak nevidíte že je to rádio jerevan15:39:46 21.10.2006
Vždyť je to naprostá kachna už na první pohled. Zvláště ty Tibetské děti zadržené čínskou armádou,to je fakt autentický, to má bejt jako vtip??? na tohle můžou skočit leda nějaký praštěný intoši co maji doma oltář z Havlem a modleji se k němu. Lidi používejte hlavu,než půjdete někam demonstrovat v e svatym rozhořčení,aspoň trošku. Tahle zpráva by se hodila tak do časopisu "Hrom".
frantaodpovědět 
 Re: Copak -- kdopak17:01:36 21.10.2006
Ty jsi asi nějakej expert na dezinformace.
Přejalo to i BBC, které má ze všech zpravodajství nejpřísnější ověřování, americká vláda...
Ona to dokonce potvrdila (jako událost) i Čínská vláda, která ovšem vydala prohlášení, že šlo o sebeobranu vojáků. Hmmm....
dagodpovědět 
 Re: Copak nevidíte že je to rádio jerevan17:30:27 22.10.2006
To je zase někdo prozíravý, jak ti ostatní hlupáci na něco tak očividného skočí, jsi to tak krásně rozčísl. To by mě zajímalo, kam na tento způsob myšlení chodíš ??? Nechci tě vyloženě urazit, ale takovou míru naivity lze dnes vidět snad jen u příznivců pravicových extrémistů nebo u levicových (holocaust nebyl a zločiny komunismu taky ne).
Gulasodpovědět 

 Foto dne:

Pozvánka na padání
 Databáze cest:
Všechny cesty (174428)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Equilibrium 7C+ Odlehlé Skály
Žerykova Zkratka 5 Buda
Zastydlá Puberta VIIIb Děčínský Sněžník
Stará Cesta I Prachov
Kontra 7B Zimny Dól
Nově komentované:
Kočičí Den IXb Frýdštejn
Pocztówka Szczytnika VIIIb Szczytnik
Big Brother 10 Sloup
Big Brother 10 Sloup
Big Brother 10 Sloup

 Nově v diskusi:
Re: Training protokol 7b - 8a | Brigáda Sušky | Re: Training protokol 7b - 8a | Re: Training protokol 7b - 8a | Re: Training protokol 7b - 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b - 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b - 8a |

 Nové komentáře:
Re: Láska k týmu | Re: Láska k týmu | Re: Láska k týmu | Re: Držák | Re: krása! | Král | big picture | neskutečný... | THnX | 50 je jen číslo |

 Kde to vře:
Komentované návrhy usnesení pro Valnou hromadu ČHS (89)
Lezení na 2 významých stěnách v Srbsku u Berouna zřejmě skončí (44)
Adam Ondra a Ela Adamovská k přípravě na olympijskou kvalifikaci (43)
Foto: Karabinou propíchnutá dlaň ruky lezce při pádu (17)
20. ročník Petrohradského padání (17)
Valná hromada ČHS 2024 (12)
Film Adama Ondry o Bon Voyage 9a po vlastním jištění (E12) (8)
ZykyCup (7)
Brazílie - Rio de Janiero - březen/duben (7)
EPM v bouldrech Curno, Itálie (5)

 Nově v inzerci:
Rokytnice/J. St-Pá | Bor bouldering průvodce | Lezečky OCÚN JETT LU, vel. 38 | Ahoj | Statická a dynamická lana | parťačku na skály | Arcteryx GTX-proshell | Arco, Val di mello-Versante sud | Boty scarpa | Simond Rock+ velikost 39 |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 491 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 486 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 538 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 487 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.