LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Já slabě písknu, ty silně táhni.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Nová dětská kniha o světové top lezkyni Janje Garnbret
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry

Závody
Petrohradské Padání (26.04)
EP boulder Klagenfurt (26.04)
SP Salt Lake City (03.05)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Trojan 12371
3.Šindel 12356
Bouldry:
1.Stráník 11106
2.Volf 11103
3.Stráník 10775
Hory:
1.Groš 8102
2.Punčochář 6736
3.Černý 6536

Výsledky
ČP obtížnost Brno (20.04)
SP Wujiang (12.04)
SP Čína (09.04)

Deníčky
5552 lezců
1096554 cest
Nové přelezy:
Gaining Al 7b+
Kostelecká 9
Kovový Pan 7C+/8A
Iron Maide 9+/10-
Fatamorgan 9
Lexikon Mr 7C
Subjektivn 7C+
Meteo Majs 7C
Stěhovák Z 8A
Iron Maide 10-

Stěny
Horolezecká stěna Staré Hradiště - Staré Hradiště
LC Baldovec - Rozstání – Baldovec
BASE CAMP BAR - Přerov

Prodejny
HANIBAL - Praha 2
Rock Point - Smíchov - Praha 5 - Smíchov
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz


Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Pokrok holt nezastavíš12:13:24 02.12.2014
Nudíte se celý den v KLM na letišti a tak mám čas na Lezce. Už se těším ;-).
PeSodpovědět 

 !!12:14:46 02.12.2014
Ferraty, a tydle pseudo-kraviny, které vznikají po čr, jsou fakt ..../ domyslete si jakékoli sprosté slovo.
Bože proč?! MG zakazují a přímé ničení podporují...fuj velebnosti
OndraHodpovědět 

 Ferrata12:18:08 02.12.2014
Proč to tady je? Doufám a věřím, že cílem je jen informovat. Nebo se mýlím a je to kalkul vyvolat nějakou hysterii, či jen debatu, o tom zda ano či ne. Ať je můj názor na stavbu jakýkoliv, myslím si že majitel, který si vyběhal vyjímku pro stavbu v Národní přírodní rezervaci, lesy ČR, má právo zde vybudovat tuto "atrakci".

Konečné rozhodnutí bude mít asi obec Adršpach.

Fáberaodpovědět 
 Re: Ferrata12:40:30 02.12.2014
Jen upřesnění, toto už není v NPR, tudíž je to pouze v CHKO a tím pádem v jiném stupni ochrany.
Osobně si myslím, že pokud jsem majitel pozemku (i když v tomto případě to je státní podnik) mohu v rámci zákona realizovat na svém to, co uznám za vhodné, byť se to někomu nemusí líbit. Na to bychom si mohli už konečně pomalu začít zvykat.
To, že na druhou stranu dojde k jisté devastaci je holým faktem, neboť pískovec díky svému složení, je na takovéto činnosti hodně náchylný.
Vlkodpovědět 
  Re: Ferrata12:54:27 02.12.2014
To je teda zkreslený názor, že si vlastník může dělat na svém, co uzná za vhodné. Nevím jestli by se ti líbilo kdyby CHKO Moravský kras udělal feraty a podobný ..čoviny na Indii, v Rudících a jinde v krasu.
Eržikodpovědět 
   Re: Ferrata13:18:37 02.12.2014
Eržiku, vzhledem k tomu, že nejsem majitel se mi to nemusí líbit, ale většinou s tím nic neudělám. Ale jinak v Krase je povolena jedna ferata na Dohodě a druhá speleo má povolení uvnitř Lidomorny, akorát to Olda ještě asi nestihl udělat. Takže se třeba dočkáme někde i další.
Vlkodpovědět 
  Re: Ferrata13:01:28 02.12.2014
stavel jsi nekdy neco jako majitel?
odpovědět 
  Re: Ferrata18:30:13 02.12.2014
V tomto případě se jedná předdevším o majetek státu - Lesy ČR ho pouze spravují - tím pádem o majetek nás všech. Tudíž se k tomu můžeme vyjadřovat a projevit tak veřejný zájem. Pokud veřejnost bude dostatečně hlasitě proti realizaci, tak je možné, že se pozemek turisticky nebude "zhodnocovat"....
Tomodpovědět 

 Asi sním12:18:27 02.12.2014
Nevěřím, že to není vtip!!!
Tatušodpovědět 
 Re: Asi sním12:38:36 02.12.2014
Tatuši, věř že to vtip opravdu není!
Míraodpovědět 

 HNUS12:30:03 02.12.2014
No bodejť a pak ještě na Starostovou  :-)
Trpodpovědět 
 Re: HNUS18:17:10 02.12.2014
Jooo. To bude bezva, páč tam takhle nikdá nevylezu. A podrátě to půjde samo.
Janekodpovědět 

 to už je zima za náma?12:30:45 02.12.2014
To už je zima za náma, nebo někdo jen pustil do světa něco co mělo přijít na web až v dubnu? Teda doufám... :-(
Tom Vidlakodpovědět 

 ?12:45:02 02.12.2014
to je teda ultrablbost. treba jak to budou chranit pred pitomcema co tam pujdou za deste a budou nicit skalu? hlavne ze zakazuji obvody a hlidaji blbost, v teplicich rok co rok zaviraji pulku kvuli ptakum, a tady udelaji toto... ach jo, to je zas plan jak pojd na me z boku... 30m feraty na brdek, to je teda fakt kravina
ondraodpovědět 
 Re: ?12:55:49 02.12.2014
ze bych z toho byl nadsen to tedy neee. Ale z logiky věci, když povoluji skalolezcum na tyhle skaly lezeni, tak asi tomu nelze rozumne zabranit, no tak tam vezmu decka aspoň.
Martas.odpovědět 
  Re: ?12:59:43 02.12.2014
decka i dalsi turisty tam muzes vzit lehkymi cestami, a budou z toho vic nadsena prave proto, že to nebude po zebriku a bude to na vrchol, kde nikdo jiny neni a muze se zapsat do knizky.
odpovědět 

 Lesy ČR blbnou12:50:57 02.12.2014
Každopádně lezeckejch cest se to dotkne. Dvojka na planetárium je jasná (je vyšlapaná, ale takhle večer, když se šlo z hospody, to byla prdel, hlavně to pak slízt).
No a ta Osma vpravo na Severku do tej to taky zasáhne.
Vlevo od Mléčné dráhy jsou asi 2 cesty, těm lávka jistě bude vadit ve výlezu.

Jinak já bych to tam nedával, beztak to bude tak, že se tam někdo časem zmasí a za pár let to vyřežou a zbydou tám tyče, co čučej ze skály. Jako atrakce pro turisty asi dobrý, ale jinak to nepřinese nic, bude to jen reklama pro lesy ČR, že dělaj něco pro lidi a ten kdo to vymyslel dostane prémie. To by bylo lepší kdyby radši celej Adr vykáceli, z toho budou mít aspoň prachy a skály si vydechnou.
 George-JPodpovědět 

 Paráda12:55:28 02.12.2014
Tak ještě tobogán na pískovnu a eskalátor na Milence..
Tvl, to není možný. Na CHKO atd. je standardně problém úplně všechno a teď tohle..
Sankaodpovědět 
 Re: Paráda14:35:37 02.12.2014
Eskalátor už je na Metro :-). Ale jo jinak souhlas a moc humorný to není :-(...
Tom Vidlákodpovědět 

 Zřízení ferraty má za úkol ...12:56:13 02.12.2014
Zřízení ferraty má za úkol zatraktivnit a využít pozemek pro turistický ruch.


Tam je jako teď málo turistů?


Lesy ČR mohou za půl milionu natáhnout dráty v korunách stromů. A když tam budou i tabule, o jaké stromy se jedná, tak to bude i přínosné.
odpovědět 
 Re: Zřízení ferraty má za úkol ...13:17:13 02.12.2014
Hlásím se do výběrovýho řízení!! Nejdražší bude ta přechodová lávka, ale věřím, že se do půl mega v poho vejdu.

No a že bych to dělal tři měsíce? Paráda! Kdysi, jako mladík, jsem spároval Tunel v hotelu. To bylo ještě za éry Bohemia Artu a Poldi. Sice mě Stehlík v zeleným bomberu, vždy seřval, že mám dlouhý vlasy, ale bylo to krásný léto...
Fáberaodpovědět 
  Re: Zřízení ferraty má za úkol ...23:03:51 02.12.2014
Onen Stehlík v bomberu nebyl v příbuzenském poměru s jednou známou lezkyní?
Uhirodpovědět 

 MG13:07:10 02.12.2014
nevíte někdo jestli se bude smět na té feratě mágovat?
martasodpovědět 
 Re: MG13:31:03 02.12.2014
ty vole a proč lezci tlučou do skal, kruhy, slaňáky ...spustu železa ? Proč si je pak zase vytloukaj a pak to "zabetonujou"? Proč v Aru choděj lezci přes plot a neplatí vstupný ? Proč se lezci koupou a spěj kde nemají ??? Proč lezci serou mezi skalami a ani to po sobě neukliděj ? Proč lezcům po Adru pořád běhaj volně psy ??? Asi, že to je jejich.....
odpovědět 
  Re:21:41:20 02.12.2014
Přesně tak voe, konečně jsi to pochopil, nikomu je nedáme, a tobě už vůbec ne :-D Tohle je stará písnička. Není to o lezcích a nelezcích, ale o lidech.

Vzhledem k vývoji ferat v ČR to byla jen otázka času, kdy to nějakého joudu napadne. Smutné zjištění. ˇ
A že se nebude komerčně využívat? Hehe, myslím, že už během prvního týdne bude hned vedle stánek s půjčovnou vybavení a ochotný (samozřejmě placený) instruktor.
Nejsem rád za feratu, ale místo naštěstí není až tak úplná tragédie.
No, jen se bojím, že jich časem přibude víc...a nechce se mi na to zvykat.
Vzhledem k místnímu údernému lezeckému jádru, čekám, že ferata bude často a opakovaně cílem odbojných akcí. Já každopádně už nebudu muset srát ve skalách...:-D
Broněcodpovědět 
  Re: MG09:45:26 03.12.2014
debilevole, mezi skalama serou hlavně turisti na vyhlídkovém okruhu. serou do nástupů a na přístupové chodníky. a hlavně baby, aby si nepopíchaly prciny o borůvčí. ve skalách mimo hlavní tahy hovno abys pohledal, bo lezci serou většinou kultivovaně
klasikodpovědět 

 Umístění v pohodě ..13:17:14 02.12.2014
Podívali se místní kritici předtím než začali pět své žalozpěvy na přiložené mapky, aby zjistily kde ta ferrata bude?
odpovědět 
 Re: Umístění v pohodě ..13:21:43 02.12.2014
Vím kde to je dobře, stejně se mi to moc nelíbí, ale budiž, když to bude tady, kde se stejně pasou turisti tak jako tak. Jinak se dá jít lízt jinam a nikoho nepotkáš.
 George-JPodpovědět 
  Re: Umístění v pohodě ..15:24:14 02.12.2014
no tak už si připravuju pilku na železo jen je mi lito těch tyčí co tam zustanou.
Kuffinoodpovědět 

 Jsou i důležitější věci13:34:17 02.12.2014
Hlavně, že jsou skály celý zesraný a hlavně od turistů, kolikrát i pod nástupy cest. Nedivím se, skalákem projde tisíce lidí a není možnost si někam odskočit. Proč neřeší třeba takovéto věci, okruh je přístuplný pro vozidlo technických služeb, kadibudku můžou bezproblémů vyvézt. Hlavně, že tam bude ferrata a Ádr bude in.
Míraodpovědět 

 ferrata ?15:18:10 02.12.2014
Když vidím, kolik lidí učinily ferraty šťastnými, tak prostě nemůžu být proti."
Reinhold Messner.            A tak to je ....... Jde o to že pokud člověk neznalý chce začít nebo naučit děti, tak není nejlepší vyrazit na Dachstein, nebo na Bert Rinesch. Protože nemáme v republice moc ideálních skal, tak se holt dělají kde to jde. Nebuďte tak úzkoprsí ;-)

johnyodpovědět 
 Re: ferrata ?15:41:50 02.12.2014
tenhle citát od RM je vytrženej z kontextu (demagogicky) a zneužitej demagogama. Ty jsi si to patrně přečetl na stránce Vodní Brány a víc o tom nevíš. všechny zoofily taky udělá zvířecí porno šťastný a stejně jsem rozhodně proti!
antifaodpovědět 
  Re: ferrata ?20:12:24 02.12.2014
Ale kdepak. Citace je z knihy ,,ferraty východních alp" kde je mimo průvodce a sborník cest i pojednání o tom zda budovat nebo nebudovat a proč. A je tam velice hezky vysvětlena filosofie celé téhle atrakce. A jak říkám jsem pro jednu cestu tam asi přežijete a spoustu lidí to přitáhne ke skalám a snad i lásce k horám
odpovědět 
   Re: ferrata ?21:54:01 02.12.2014
tenhle citát od RM je vytrženej z kontextu (demagogicky) a zneužitej demagogama.
Ten citát je opravdu ze zmínění knihy (najdi si ročníky vydání). Druhý díl už nevyšel, Messner od toho dal ruce pryč a zrušil smlouvu. Právě proto, kam se drátenické šílenství už tehdy hrnulo. Konkrétně tento citát označil jako hřích mládí a velmi podrobně se ke znásilňování hor (Via feráty mimo jiné) vyjádřil v rozhovoru pro Bergundsteigen. V tomto rozhovoru právě v první otázce byl dotaz na tento citát a on to tam důkladně vysvětlil. Takže používat tento citát pro podporu drázeníků je DEMAGOGIE, DEMAGOGIE, LEŽ, HNUSOBA a BOLŠEVICKÁ MANIPULACE. Rozhovor je v PDF dohledatelný na stránce časopisu Bergundsteigen. Ale to se dráteníkům nehodí.
odpovědět 
 Re: ferrata ?16:06:54 02.12.2014
..je rozdil delat feraty v rozsahlych alpach v rozchrastanych svazich kterych je tam fura..A vymlatit zeleznym hromosvodem adrspach, unikatni lokalitu uz tak nicenou tisicovkami turistu rocne..
Dnesni clovek je zdechly, liny, nechce riskovat, nejradsi by se na vsechno pojistil..ovsem vyzaduje PRAVO vsude byt...ovsem samozrejme hlavne bezpecne!!!..je mi skoro az na bliti..
Hanzodpovědět 
  Re: ferrata ?17:44:01 02.12.2014
Jen tak, když už se zde řeší neřešitelné,proč to tedy neví řešit jednou pro vždy.co třeba:čím méně železa kdekoli tím více možných klientů kdykoli. Hezky večer všem ferátistum a lezcům
Pohřební služba as. odpovědět 

 ...17:41:46 02.12.2014
no tak to tam bude sedet na nastupu babka s kasičkou ne?
stepanodpovědět 
 Re: ...17:57:25 02.12.2014
Píšou nekomerční provoz. Spíš ve kterém kiosku bude požičovňa ferratových úvazů...
odpovědět 

 ??17:46:45 02.12.2014
citace: Studie projektové dokumentace řeší vybudování zajištné cesty (ferraty), která bude zpřístupovat vrcholky skalních útvarů


Někdo by měl tomu trotlovi ing.Vladimíru Marxovi říct, že vrcholy už byly zpřístupněny před více než 50 lety. A dvojka je obtížnost, kterou zvládne každý i bez ocelových kramlí.

Když chce za každou cenu něco rozvrtat, co třeba vlastní barák?
odpovědět 
 Re: ??17:56:24 02.12.2014
Zkusme se oprostit od osobních (a anonymních) útoků. V.M. má na starosti doufejme jen technickou dokumentaci a každý projekt potřebuje argumentaci.
odpovědět 
  Re: ??18:16:36 02.12.2014
technická dokumentace? a kdyby projektoval most, taky by napsal: půjde z bodu A do bodu B, ale je možné, že to půjde i jinak? Jo tak to je ODBORNÍK :-)
odpovědět 
   Re: ??22:31:02 02.12.2014
Videl jsi nekdy nejakou technickou dokumentaci? Asi neee, co?
odpovědět 

 peníz pro mě 17:54:51 02.12.2014
Cajk až to postaví tak zahujuju brigádu a nabereme železo do šrotu ne ? To nám dá nějakou kačku
Berný odpovědět 

 DOufám že to vyjde!18:01:17 02.12.2014
těším se, že projekt vyjde a kromě propagace ferratového lezení mezi čechy se s nimi svezou i sasíci, poláci a jiní turisti. Pokud to nebude solo atrakce ale provázané s dalšíma zajímavostma regionu (pujčovny vybavení,muzeum lezení, ekoturismus), může to mít pro obec i celý region význam. pro školní zájezdy ideální zpestření programu. Dvě tři skály zaniknou o něco rychleji, ale pokud se získané peníze reinvestují do ochrany toho co zbude, pak to byl dobrý záměr.
Jožinodpovědět 
 Re: DOufám že to vyjde!18:03:05 02.12.2014
aha, tak takhle to na svete chodi
odpovědět 

 levá ruka neví, co dělá pravá18:12:50 02.12.2014
Evropské peníze jdou do propagace tradičního pískovcového lezení (viz. Pískaři a jejich grant), ve stejnou dobu se likvidují terény, kde to pískovcové lezení dělat. To už je na kriminál
odpovědět 

 Mě jebne!18:23:50 02.12.2014
Pozinková úprava navíc vhodně splývá s pískovcovým materiálem skály.
Iwošodpovědět 
 Re: Mě jebne!18:47:42 02.12.2014
iwoši a je to pravda,není to nějaká kachna?
čokařodpovědět 
  Re: Mě jebne!23:03:30 02.12.2014
Nezdá se. Pripadam si jako idiot, kdyz tricet let lezu jen tam, kde se může a dodržuji jarní omezení. Asi to přehodnotím.
Iwošodpovědět 

 Práce18:30:49 02.12.2014
A jen tak na okraj, Broumovsko žije z velký části ze sezónního turismu. Přes zimu tam chcípla kočka. Textilky, doly, bejvalý JZD a další podniky, který zaměstnávaly tisíce lidí, jsou dnes v pánu. Rozvoj turismu je proto naprosto logickou a myslím i oprávněnou cestou. Jen se to musí dělat citlivě, ne jako návrh na památník "padlejm hrdinům" v Tisé.
Jožinodpovědět 
 Re: Práce18:43:51 02.12.2014
V létě je tam narváno i bez feraty a zimu tím Jožine nezachráněj, je to zbytečnost. Pokud to projde, tak to tam prostě bude a bude se po tom lízt a nic zásadního se nestane, ale bez toho pozinku to teď určitě vypadá mnohem líp.
george-jpodpovědět 
  Re: Práce19:27:30 02.12.2014
Zrovna JZD tam na rozdil od jinych lokalit naramne prosperujou, akorát se uz jmenujou jinak, takze asi celkem nebudes moc duveryhodny v argumentaci.
Martas.odpovědět 
   Re: Práce20:46:17 02.12.2014
martas jak tak koukám, tak ty jsi už i přes zemědělství ?
mártyodpovědět 
    Re: Práce08:57:56 03.12.2014
A docela uz i dlouho.
Martas.odpovědět 
   Re: Práce20:50:59 02.12.2014
v bývalých kravínech jsou koně a místo polí pastviny, pane, přijeď se někdy podívat.
Jožinodpovědět 

 Joke?20:02:15 02.12.2014
Jako vtip na rozvíření diskuse  gut idea, ale jinak už fakt chybí jen kolotoče u vstupu a aquapark z pískovny. Nápad z hlavy chuja.
Skobičodpovědět 

 3,14čo...!!!20:13:03 02.12.2014
...tak to je hustýýýý.  To musel fakt někdo vymyslet hlavou zevnitř.  Kua, lidi, berte ta drogy s mírou, ať vás nenapadají takový 3,14čoviny, jako feráta před vstupem.
Binodpovědět 
 Re: 3,14čo...!!!20:19:38 02.12.2014
Jj jak rikáš, jako námět do Českej sody, nebo nečeho podobnyho dobry :) Jako seriozni myšlenka to snad nikoho nemúže ani napadnout, jestli jo, tak musel na hlavu upadnout...
Mildaodpovědět 
  Re: 3,14čo...!!!21:46:56 02.12.2014
Je uzasne, jak velmi smysluplna argumentace proti ferrate se tu v diskuzi objevuje :).
odpovědět 

 Asi sem staromilec20:27:28 02.12.2014
Trochu mi to připomíná příběh kamarádů rybolapů, co si už za komančů tak nějak "vzali pod patronát" takový plivátko u lesa. Občas tam vysekali břehy, vyčistili stavidlo, přihnojili vodu, občas i nějakou tu čudlu vysadili, ale žádnej chovňák.
Po revoluci se jim to povedlo i zoficiálnit a zůstali v nájmu za kačku ročně. Opravili přepad, hrázku, postavili si tam takovou kůču aby měli kde chrápat, před vánocema dělali výlov těch pár kaprů co tam měli.
No nic, doba pokročila, nároky se změnily a jakejsi obskurní fond rozvoje , Regionální operační cosi za podpory fondů EU se usnesli, že v lokalitě chybí přírodní koupaliště v lůně hvozdů a milí tišší blázni dostali padáka.
Při hlasování padaly argumenty typu "Jakým přínosem pro rozvoj regionu je pár magorů s udicí?" (zachyceno na vlastní slecha).
Na hrázce vyrost tobogán a fiše šly srát.
Nutno poznamenat, že se to celé odehrálo v jinak tůrismem nedotčeném regionu Západočeského lázeňského trojúhelníka.
Jo.
A mě se víc libilo pocucávat lahváče na hrázi s  rybochytama.
Dudyodpovědět 
 Re: Asi sem staromilec20:59:23 02.12.2014
Zatím nejvíce železa v adršpachu navrtali do skal lezci.
odpovědět 
  Re: Asi sem staromilec21:33:42 02.12.2014
Tak tady chápu, že ses nepodepsal. A ještě ho hodně natlučem. Ale srovnávat to s feratou, to je trochu moc. Každej trochu soudnej člověk uzná, že ten rozdíl v zásahu do skály je nesrovnatelnej !
George-jpodpovědět 
   Re: Asi sem staromilec22:35:14 02.12.2014
To uz se tu resilo minule.. Oni lezci jsou trochu mene schopni nadhledu a nejak nedovedou pochopit, ze existuji lide, kterym i kruhy a osmajdavani skaly lezenim prijde jako prasarna. Zase tolik lezcu po svete neni, aby si tuhle omezenost mohli dovolit ;).
t.odpovědět 
    Re: Asi sem staromilec08:17:36 03.12.2014
Nadhled je třeba a nejde zobecnit, ferata nadhled nepřidá, pořád to bude přízemní zábava !
V.odpovědět 

 H21:24:14 02.12.2014
A co takhle hrubice a prachov! Taky super lokality tak na 20 ferat! Lidi proberte se!Pěknej hnus co se děje!Klasici pláčou a my taky!!!
šamanodpovědět 
 Re: H22:42:56 02.12.2014
Placou, ze jim nekdo sahnul na "jejich" skalu mezi kolejema a baraky? Takova tragedie to nebude ;).
t.odpovědět 

 ?22:00:34 02.12.2014
milý ježíšku přál bych si abych už na lezci nikdá nečet žádný sračky, lezci sou prý uvědomělí lidé bo blbi se už zabili, to nam sem píše Miloš?
ale ty kadiboudy by byly but, kdyby se pravidelně vyvážely, koše tam soo a stejně se to háže všude ještě velká info cedule pro lezce i tůristy
nebo mám rači napsat otci prasátek?
Ladjaxodpovědět 

 Mokrý hadr na hlavu.23:10:27 02.12.2014
Tak nám zlikvidovali lanové centrum u tunelu, paní Nováková. Co mi si jenom počnem….  Nezoufejte, překulí se pár jar a bude centrum nové, lepší. Jak říkala babička – svět se v prdel obrací.

Cyklostezky už jsou jako dotační program profláknuté, s rybníky je zbytečně moc práce, sakra na co se vrhnout, co tady nemáme? No jasně! Ferraty!!!!!!!!!!!!

Kramle, pororošty, lano barevně přirozeně splývající se skálou, čepy místo přirozených záchytů, žebříky a lana v místech s extrémní strmostí terénu. To je panečku projekt. Hlavně když nebude dotčeno životní prostředí a nebude se nic odstraňovat. Tedy jenom tam kde je to nutné pro zlepšení bezpečnosti a orientace. Jak krásně se to dá napsat. Vždyť vlastně o nic nejde. Majitelé souhlasí, bude to nenápadné, zastrčené, neviditelné, nic to nikoho nebude stát a bude to nekomerční. Čili zdarma. A v době stavby bude vhodně umístěno přenosné WC. No to přece nemá chybu!!!

Tak co je na tom tak divného? Snad mimo toho, že je to celé naprostá kravina, tak všechno. 
V Ádru je málo turistů a tak je nutné lokalitu dostatečně zatraktivnit, aby přijeli další. To je ta podpora cestovního ruchu. Mám pocit, že na skály se každý vybodne a rus s polákem už teď startují auta, aby se dostali na ferratu co nejdřív. Asi blbost, že?
Ferrata nic nenarušuje, je vhodně umístěna. Ono na „Kočičákách“ taky nic nenarušuje a přitom narušuje ale holt kdyby to šlo skrz „Tomahavky“ ….. to by bolo horší. A tak když se tělnatý polák nevyhlemzá dvojkou, dejme mu tam lano. I on je člověk potřebný. A celé to musí být zdarma, protože co si člověk na takovém kvaku užije? Nic. Na ferratu do Alp bych jel pro požitek z toho, že mimo klasické cesty si cestou za panoramaty užiju ještě trochu srandy při pseudo lezeckém snažení. A hlavně proto, že to bude trvat dle tempa celý den. To jako základ. Přechody jsou i vícedenní. Tady je to za pět minut odbyté, panoramata nikde a výhled dolů do podělané „kobky“ bude za půl mega vskutku úchvatný.
V zimně není v Ádru práce, tak snad aspoň ta ferrata to potáhne.  To asi taky není pravda, že? Při výstavbě získají místní práci. Pochopitelně ten půl milion zůstane v Ádru, přece si někdo nemůže myslet, že se nebude dělat nějaké výběrové řízení. Zúčastnit se bude moci každý, tedy alespoň ten, kdo má v uplynulých 5-ti letech 2mil. obrat v akcích podobného typu. Takže místní na tom makat asi taky nebudou. Takže asi jediný, kdo z toho bude mít zisk je nějaká firma, která dokáže vyrobit víceramenné lano 12mm tlusté. Slovo projektanta je pro dodavatele zákon.
Dle mého názoru by bylo dobré se na celou akci vybodnout, protože je to naprostá kravina. Za spoustu peněz je to strašně málo muziky a výsledek žádný. Pokud setedy celého projektu nezmocní polygonová firma a nebude dělat instruktáže na téma ferraty bezpečnější. A ještě by se k tomu mohl dávat certifikát. Tedy pokud se někomu něco nestane.
ABLodpovědět 
 Re: Mokrý hadr na hlavu.10:30:25 03.12.2014
Ale jo, to je pěkně napsaný :)
odpovědět 

 Ferata09:01:03 03.12.2014
Jednoznačný souhlas se stavbou.
Ralfodpovědět 

 Foto dne:

Údržba skal
 Databáze cest:
Všechny cesty (174440)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Moose Lips 5.11a Moose Mountain
Moose Mystery 5.10b Moose Mountain
Blues Pro Mou Lásku 6B+ Hlavatice
Ortodoncie 6B+ Hlavatice
Ortodoncie 6B+ Hlavatice
Nově komentované:
Blues Pro Mou Lásku 6B+ Hlavatice
Big Brother 10 Sloup
Bongo Bongo 7A Srbsko
Ortodoncie 6B+ Hlavatice
Big Brother 10 Sloup

 Nově v diskusi:
Re: Lezení v lokalitě Prosečnice-Lom Doubí | Lezení v lokalitě Prosečnice-Lom Doubí | anketu vytvářel hotentot? | Re: Training protokol 7b - 8a | Re: Ztráta klíčů | Re: Ztráta klíčů | Re: Ztráta klíčů | Re: Ztráta klíčů | Re: Ztráta klíčů | Re: Training protokol 7b - 8a |

 Nové komentáře:
U nas nic | Re: jen hotovost? | jen hotovost? | Re: Hezke video | Nejde poslat mimo SLO | Re: dobře! | Re: střecha | dobře! | střecha | Re: Hezke video |

 Kde to vře:
Komentované návrhy usnesení pro Valnou hromadu ČHS (96)
Lezení na 2 významých stěnách v Srbsku u Berouna zřejmě skončí (44)
Adam Ondra a Ela Adamovská k přípravě na olympijskou kvalifikaci (43)
Foto: Karabinou propíchnutá dlaň ruky lezce při pádu (17)
20. ročník Petrohradského padání (17)
Valná hromada ČHS 2024 (12)
ZykyCup (9)
Film Adama Ondry o Bon Voyage 9a po vlastním jištění (E12) (8)
Boulder Na pláni (7)
Brazílie - Rio de Janiero - březen/duben (7)

 Nově v inzerci:
MT100 EASYFIT 70L | Zlagboard | Rokytnice/J. St-Pá | Bor bouldering průvodce | Lezečky OCÚN JETT LU, vel. 38 | Ahoj | Statická a dynamická lana | parťačku na skály | Arcteryx GTX-proshell | Arco, Val di mello-Versante sud |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 508 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 500 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 552 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 498 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.