LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Kudy mám lézt?? Nahoru!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
SAUNA - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Čína nepustila Béma na Everest z Tibetu

Z denního tisku: Pražský primátor Pavel Bém i přes komplikace pokračuje ve snaze dobýt nejvyšší horu světa. Čína odmítla jeho skupinu česko-slovenských horolezců pustit do Tibetu, odkud by vystoupali na Mount Everest severní cestou.

Jsou to komunistické praktiky, míní Bém. Pokusí se tedy vyjít z jihu z Nepálu.

Viz např:
idnes.cz

iDNES.cz   [úpravy] 17:04 16.04.2007Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Vi nekdo v cem je opravdu problem ?18:06:11 16.04.2007
Vi nekdo v cem je ten hlavni problem proc ho nepustili? Je to kvuli vizum ze nemel vyrizene, nebo politice? (jak se dozvedeli cinanni ze je politik? nebo kvuli cemu?
Tomasodpovědět 
 Re: Vi nekdo v cem je opravdu problem ?18:15:13 16.04.2007
Já si myslím, že Bém v Praze vyvěsil 10.3. tibetskou vlajku a takhle mu to ti čuráci vrátili....
odpovědět 
  Re: Vi nekdo v cem je opravdu problem ?19:29:27 16.04.2007
Proč píšeš "čůráci", prosimtě???!!! To je snad jejich věc,ne.
multiconodpovědět 
   Re: Vi nekdo v cem je opravdu problem ?20:02:01 16.04.2007
Komunisto!!!!
odpovědět 
    Re: Vi nekdo v cem je opravdu problem ?13:15:09 17.04.2007
Modří a rudí ptáci, nepleťte sem laskavě politiku. Tu si nechte do hospod a po lezení...
Honzaodpovědět 

 politika18:15:19 16.04.2007
...kvůli politické orientaci, pouští tam prej jen členy KSČM. Však už přijal výzvu Miroslav Ransdorf a pilně trénuje výstupy na Letenské sady (Stalina), prej bez kyslíku.
čajodpovědět 
 Re: politika18:22:02 16.04.2007
Někdo o mne bude hlásat, že jsem agresor a sviňák. Někdo dokonce, že čurák! A nebude ani vědět proč to říká, bude třeba mít jen zprostředkované informace...No a pak přijde k mému domu a řekne si, že se u mne na měsíc utáboří na zahradě a pokusí se vylézt na střechu mého domu. A já čurák mu to přece musím dovolit podle všeho!
Jo jo.odpovědět 
  Re: politika18:29:02 16.04.2007
JO JO ty jsi ale jo jo fakt tvůj příspěvek nechápu ??? jestli je to myšleno jako přirovnání k situaci, že Občana Béma napustily přes hranice tak, tvé přirovnání jsou přesná asi jako odhad slepce při odhadování vzdálenosti.
gulasodpovědět 
   Re: politika18:49:37 16.04.2007
Myslim, ze jeho odhad je celkem presny, at uz si o Cinanech nebo o Tibetu myslime cokoliv. Jinak ucastnikum vyletu preji, at si to uziji co nejlip, taky bych jel :-)
M.odpovědět 
    Re: politika19:07:35 16.04.2007
Vážně seš si tím tak jistý ??? Kdy jsi slyšel z Bémových úst nadávky na Číňany (myšleno příslušníky národa ?), nebo o tom, že jsou agresoři ? Béma fakt nemám rád, ale demokracie je respektování cizích názorů ač se mi nelíbí, tak že nevpustit někoho do země jen kvůli jeho jinému názoru na politiku mého státu je fakt gesto politického zoufalství tedy pokud to bylo kvůli tomu. Jinak jestli si myslíš, že Čínská lidová republika je opravdu lidová a demokratická, tak se tam třeba odstěhuj a vem sebou všechny komunistofily, kteří do tohoto ráje budou chtít s tebou doufá, že jich půjde co nejvíce alespoň člověk nebude muset poslouchat furt nostalgický keci o levnějch rohlíkách a mlíku za 50halířů.
Gulasodpovědět 
     Re: politika10:47:28 17.04.2007
Co to resis za blbosti? Nikde jsem nepsal, ze Cina je demokraticka republika. Proste si jenom myslim, ze se neni cemu divit. A ze je to v prvni rade vec samotnych Cinanu, bez ohledu na to, jaky je kde rezim. Je to proste jejich uzemi, tak si tam muzou nepustit koho chteji a to klidne i bez udani duvodu.
Jinak mimochodem demokraticka USA taky nepustila na sve uzemi jednoho komouse z Ceska. A taky je to jejich vec a maji na to pravo. Nevidim v tom rozdil.
M.odpovědět 
      Re: politika11:17:40 17.04.2007
O lidovosti a demokratičnosti Číny jsem psal pro připomenutí kontextu o jaké zemi se bavíme, jestli myslíš našeho komunistu z poslední doby , tak to měla být vojenská základna pro upřesnění ne návšteva Josemitů.
gulasodpovědět 
       Re: politika16:45:06 17.04.2007
S tebou to asi doma nemaji jednoduche :-)
Je proste uplne jedno o co slo, jaky je kde rezim, atd. Proste zadny stat nema povinnost pustit te na sve uzemi, pripadne ti vubec zduvodnovat sve rozhodnuti.
Bud te pusti a muzes byt rad a slusne se chovat, anebo te nepusti. Pokud te nepusti, tak nad tim nefarej a zkus to jinde nebo jindy. Tecka.
M.odpovědět 
    Re: politika19:17:42 16.04.2007
Pokud někdo navštívil Tibet, resp. Čínu, ví jak vypadá čínské vízum a jak probíhá odbavení na hranicích (P.Bém pokud vím, tak v Tibetu už byl, tak by to mohl vědět). Vízum vystavené ambasádou je vlepovací štítek, vybavený čtecí zónou. Úředník na hranici vloží pas do skeneru a na monitoru okamžitě vidí všechny údaje o cestujícím, vč. nascanované fotografie. Všechny hraniční přechody jsou online propojeny s centrálou (nebo mají alespoň aktualizovaná data). Takže i 2.tajemníkovi čínské ambasády v Praze 6 - Bubenči stačí na svém počítači jenom kliknout: "Pavel Bém - X" a Pavel Bém musí udělat v Kodari čelem vzad a sednout na lokal bus směr Kathmandu. Navíc v Praze příslušný úředník zpravodajec zná P.B. určitě velmi dobře. Jednak řadu let šéfoval radnici v Praze 6 a jednak čte noviny - má to v náplni práce. O důvodech odmítnutí vstupu je asi zbytečné spekulovat. Vízum je pouze nutnou podmínkou, každý úředník na jakékoliv hranici může komukoliv odmítnout vstup bez udání důvodu. Čína má holt o všem dokonalý přehled, s tím nic nenaděláme. Sám jsem zažil při jízdě někde v absolutní pustině ve východním Tibetu neuvěřitelnou historku. Tibetský řidič našeho auta, měl banální nehodu, při které nepatrně zranil kluka, který mu vběhl pod kola. Během pár minut se tam objevila policie a první co policajt udělal, že vytáhl přenosný terminál (podobný jako nosí odečítači plynu a lektřiny) a v něm během pár minut měl všechny údaje z řidičovy karty !!!
Je to prostě průser, ale Čína není už dávno země na úrovni Papuy, ale země dokonale fungující podle Orwelových vizí. Bohužel to všechno nedává Pavlovi Bémovi jako politikovi příliš dobrou vizitku, u Švaříčka je to fuk, to je sice vůl, ale ten nám výhledově premiéra dělat určitě nebude ;-).
Trekařodpovědět 
     Re: politika19:35:48 16.04.2007
O vstupních podmínkách do Tibetu máš určitě dobrý přehled (větší než já, nebyl jsem asi nni nebudu), ale jinak si myslím, že žádný stát tě nemá právo bezdůvodně nepustit do země když splňuješ zákonné podmínky onoho státu pro vstup, které by měly být maximálně transparentní a dostupné. Právo Číny jako pseudo demokracie je taky kromě jiného zastřelit koho chtějí a také jiná podobná práva :-)
Gulasodpovědět 
      Re: politika20:04:50 16.04.2007
gulas to jako guláš a votkad pak jsi?
jakarakaodpovědět 
       Re: politika21:09:53 16.04.2007
nevím sic k čemu ten dotaz, ale jsem česko krasomil to ti jistě napoví
 Gulasodpovědět 
      Re: politika20:39:17 16.04.2007
Tady snad není diskuze, jestli je Čína demokratickou zemí nebo není. To určitě není a asi dost dlouho ještě nebude i když jí nakonec asi nic jiného nezbude. Tvůj názor, že každý má právo ke vstupu do jiné země, pokud splňuje podmínky (vízum a pod.), je bohužel nepřesný. Toto právo Ti může odebrat zcela bez problémů, stačí jakýkoliv pseudodůvod, každý imigrační úředník i v zcela demokratických zemích.
Trekařodpovědět 
      Re: politika23:19:08 16.04.2007
Gulasi, boha kde to zijes? Tohle mozna plati v Schengenu, ale jinak Te immigration officer v Doveru otoci na celem vzad ani nemrknes, a to je porad tzv. "civilizovana" Evropa. O procesech v zemi typu Ciny si netreba delat iluze. Zlobils? Tak na.rat!
Radek J.odpovědět 
      Re: politika10:52:05 17.04.2007
Ty vole, tak tos mne dostal: "že žádný stát tě nemá právo bezdůvodně nepustit do země" :-DDDDD

Nebude to spis tak, ze zadny stat nema POVINNOST te pustit do zeme, at uz splnujes nebo nesplnujes cokoliv? Tys mel byt politikem :-))
M.odpovědět 
    Re: politika20:32:36 16.04.2007
Pokud někdo navštívil Tibet, resp. Čínu, ví jak vypadá čínské vízum a jak probíhá odbavení na hranicích (P.Bém pokud vím, tak v Tibetu už byl, tak by to mohl vědět). Vízum vystavené ambasádou je vlepovací štítek, vybavený čtecí zónou. Úředník na hranici vloží pas do skeneru a na monitoru okamžitě vidí všechny údaje o cestujícím, vč. nascanované fotografie. Všechny hraniční přechody jsou online propojeny s centrálou (nebo mají alespoň aktualizovaná data). Takže i 2.tajemníkovi čínské ambasády v Praze 6 - Bubenči stačí na svém počítači jenom kliknout: "Pavel Bém - X" a Pavel Bém musí udělat v Kodari čelem vzad a sednout na lokal bus směr Kathmandu. Navíc v Praze příslušný úředník zpravodajec zná P.B. určitě velmi dobře. Jednak řadu let šéfoval radnici v Praze 6 a jednak čte noviny - má to v náplni práce. O důvodech odmítnutí vstupu je asi zbytečné spekulovat. Vízum je pouze nutnou podmínkou, každý úředník na jakékoliv hranici může komukoliv odmítnout vstup bez udání důvodu. Čína má holt o všem dokonalý přehled, s tím nic nenaděláme. Sám jsem zažil při jízdě někde v absolutní pustině ve východním Tibetu neuvěřitelnou historku. Tibetský řidič našeho auta, měl banální nehodu, při které nepatrně zranil kluka, který mu vběhl pod kola. Během pár minut se tam objevila policie a první co policajt udělal, že vytáhl přenosný terminál (podobný jako nosí odečítači plynu a lektřiny) a v něm během pár minut měl všechny údaje z řidičovy karty !!!
Je to prostě průser, ale Čína není už dávno země na úrovni Papuy, ale země dokonale fungující podle Orwelových vizí. Bohužel to všechno nedává Pavlovi Bémovi jako politikovi příliš dobrou vizitku, u Švaříčka je to fuk, to je sice vůl, ale ten nám výhledově premiéra dělat určitě nebude ;-).
Trekařodpovědět 
     Re: politika21:54:52 16.04.2007
Ahoj Trekaři dneska jsem unavenej tak mi ta argumentace moc nejde :-) (to víš únava materiálu), samozřejmě netvrdím, že ty tvrdíš, že Čína je demokratickou zemí, ale nesouhlasím stebou v tom že je běžné a správné že tě do jiného státu jen tak nepustí, v každém demokratické zemi tě sice přes hranice nepustí nicméně ti většinou a měly by řeknou odůvodnění např. že jsi nežádoucí osoba a to z různých důvodů např. že jsi (Hooligan) nebo nemáš dost peněz či podobně, ale pokud si vyřídíš vízu a úředníci toho státu ti jej vydají a pak tě následně jen tak, z rozmaru počasí či co nepustí do země na výlet, tak to je bordel kterej by se neměl stávat, může se to stát běžně jen v nějakým banánu nebo komunist/fašist-ráji.
 Gulasodpovědět 
      Re: politika11:59:28 17.04.2007
Tak to je pěkná blbost, bohužel se to může stát i ve spoustě jiných zemí. Když dostaneš víza neznamená to, že Tě tam musí pustit. Např.: USA.
odpovědět 
     Re: politika21:57:13 16.04.2007
Tak nějak. Čína má, podle všeho, velmi, ale velmi dobrý přehled. Vůbec bych se nedivil, kdyby četli i tuhle diskusi. :-)
V přístupu k západu volí metodu cukru a biče a nevypočítatelnosti. Tu někoho nečekaně pustí, tu nevpustí. Tady se dalo čekat že nevpustí. Můžou ukázat politikovi ze západu zač je toho loket, ale zároveň je to košér, protož to vlastně není politik, ale jede tam jako turista.

P.S. Jeden můj kámoš byl před léty v Číně. S divadlem. Už ho nebavilo to věčný vození po potěmkinových vesnicích a tak za noci temné oknem zdrhli z hotelu, aby viděli jak to tam je doopravdy. Za prvním rohem se na ně otočil domorodec nejdomorodější tlačící jakousi káru a perfektní češtinou jim naléhavě doporučil návrat na hotel, neboť v ulicích by se jim prý něco mohlo stát a to by moc, ale moc neradi. Tak se vrátili...
Dagodpovědět 
      Re: politika13:44:04 18.04.2007
Tak když jste u té Číny, pokud vím USA nedávno neudělili vízum jednomu našemu komunistickému poslanci, co tam letěl jako člen nějaké naší komise. Takže tento problém není pouze o Číně, ale o jakékoliv větší velmoci. Uvědomte si to laskavě!
Jarekodpovědět 

 Tibet20:43:52 16.04.2007
Neměli by jsme zapomínat, že Tibet byl původě svobodná země a Čínou byl zabrán až ve 20. století. Od té doby je držen v naprostém područí bez možnosti vyhlídky na vlastní uznání a svobodu. Možná někteří víte, jakých zvěrstev se v minulosti dopouštěla komunistická armáda na budhistických mniších. Nekomentoval bych tedy příliš Čínu jakou "demokratickou". To, že hospodářská situace přinutila Čínu zavést tvrdý kapitalismus, neznamená, že Čína není komunistická. A tak bych se tedy přikláněl k názoru, že Béma nevpustili do země kvůli jeho politické příslušnosti. Přeci jenom někteří příslušníci země(a zvláště pak strany, která vznikla převážně z členů OF), která svrhla komunismus, nejsou v komunistických státech příliš oblíbeni. Příkladem vám buď i Kuba.
Martinekodpovědět 
 Re: Tibet21:16:24 16.04.2007
Jinak více méně souhlasím s Martinem, nechci se nikoho dotknout, ale předchozí komentáře mi trochu nadzvedli kufr, asi nervy či co poslední dobou trochu zvracím při pomyšlení jak je komunismus a jeho zločiny trivializovány a zapomínány, nechápu pomalu dojemný komentář nad právem vyhostit či nepustit na svoji zahrádku člověka co nemá rád zločinný režim a ještě si pamatuje komunismus z jiné vzdálenosti než z monitoru.
 Gulasodpovědět 
  Re: Tibet06:21:49 17.04.2007
Ale Segedine, mas to smutny, ze ten svet asi nikdy nebude podle Tvych prani a mozna idealu. Zkus mene pracovat a vice uvazovat a pak snad pochopis i muj zahradkovy komentar.Jsem take pametnik a nekomunista , ale navic i myslici bytost.
Jo jo.odpovědět 
   Re: Tibet10:47:10 17.04.2007
Ahoj Jo Jo mě nedělá problém pochopit tvůj příměr jen mi příjde dost mimo !!! Srovnávat "tvoji zahrádku" (potažmo tvoje problémi se sousedy :-)to není vhodný příměr respektive mi vysvětli jak souvisí tvá zahrádka s hranicemi států, s vyřizováním turistických víz, a podmínkami pro vstup do nějáké země, dotoho pleteš špatné vztahy a nadávky a následně střechu nad hlavou myšleno na Everest ???
Gulasodpovědět 
    Re: Tibet10:59:51 17.04.2007
Jinak si nedělám iluze o Čínské "lidové" republice, ale právě proto se nezastávám jejich režimu a vůbec si nemyslím, že mají právo jen tak někoho nepustit do země (místní norma neznamená že to je v pořádku) jen kvůli politické příslušnosti či jinému nesouhlasnému názoru na politiku dané země. Proto mi tvůj příměr ač myšlen pravděpodobně jako oponetůra příspěvku nad tvým ve kterém se oběvili "kurvy" příjde mimo toť vše.
Gula-asi segedinodpovědět 
     Re: Tibet16:52:25 17.04.2007
Hele, segedine, prihoriva. Kdyz uz teda uvazujes nad tim, jestli "mají právo jen tak někoho nepustit do země". Maji. A ma ho mimochodem i Cesko. Kdyz tady nebudeme chtit pustit nejakeho Cinana, tak ho pustit nemusime a nemusime mu to ani vysvetlovat. Druha vec pak je, co na to Cinani. A taky jestli by nad to bavilo. Cinany to bavi, tak jim to nech :-)
M.odpovědět 
  Re: Tibet10:59:17 17.04.2007
Taky nejsem nadseny z toho, ze u nas porad pulka naroda voli komunisty.
Na druhou stranu, politicky rezim vubec nic nemeni na tom, jestli dana zeme nekoho musi nebo nemusi vpustit na sve uzemi. Samozrejme ze nemusi.
A pokud jde o Cinu, tak v tomto pripade si myslim, ze je diskuze naprosto bezpredmetna. Nevypocitatelna a zaroven velka a silna zeme. Jdu radeji resit nesmrtelnost brouka :-)
M.odpovědět 
   Re: Tibet14:47:39 17.04.2007
Tak se mi zdá, že tady řešíte pořád postup čínských úřadů. Ten je poměrně konzistentní. V otázce Tibetu jsou neskutečně, dnes skoro nepochopitelně zabetonovaní. Problém je jednodušší. Pavel Bém (se Švaříčkem jako hlavním organizátorem) se vypravil na Everest. Celá akce mi svým poněkud amatérským přístupem organizátorů silně začíná připomínat Expedici Altaj-Cimrman http://www.altajcimrman.cz/, v jejich případě je také možné, že je altajci poženou svinským krokem zpět.
Trekařodpovědět 
    Re: Tibet16:54:18 17.04.2007
Mas recht. Chuj s uradama. At si to tam kluci uzijou, at uz s vylezenim na ME nebo bez, je tam krasne i bez toho ME.
M.odpovědět 
 Re: Tibet10:51:34 18.04.2007
proboha, takovou pitomost, jako že Tibet byl před čínskou okupací svobodnou zemí, už prosím nikdy neopakuj!!!! doporučuji nejdříve alespoň malounko naštudovat historii a pak se vyjádřit....dnešní Irán se svou teokracií je proti "svobodnému" Tibetu kvetoucí svobodnou společností
Petrodpovědět 
  Re: Tibet12:15:34 18.04.2007
Číňaní jsou čuráááci.
Já jsem chtěl taky do Číny a prej sem podepsal lejstro na podporu Tibetu a jsem nechtěnej.. prostě kupa kreténů. Navíc stejně jako amíci dělaj z přírody smetiště a ničí kde co. Prostě brutální bordel a jsou to čuráci...
qwerodpovědět 
  Re: Tibet12:42:08 18.04.2007
Tak nám řekni historické souvislosti. Všichni se rádi poučí. Buď tak hodný. Navíc ten tvůj příspěvek tak trochu nechápu. Ne trochu, ale vůbec.
R.odpovědět 
   Re: Tibet13:52:31 18.04.2007
Taky myslím, že s Tibetem to nebude tak žhavé, jak se to vykládá. Už jen proto, že si to neustále berou do huby ti, kterým Čína nějakým způsobem vadí. Proč vyvěšujeme Tibetské vlajky a nevyvěšujeme vlajky jiných států, které byli v hstorii potlačeny nějakou mocností? (Irák, Afghanistán, Vietnam, Guatemala...atd.) Prostě prachobyčejná propagada dnešních světatvůrců.
Jarodpovědět 
  Re: Tibet13:48:34 18.04.2007
Stou svobodou/nesvobodou Tibetu souhlasím po to, že teokracie není demokracie a demokracie (většinová) není svoboda, ale státní uspořádání respektive vnitřní uspořádání výkonných procesů ve státě, ale spět k věci nesouhlasím, že v Tibetu byl přirovnatelný systém (před opětovným v pádem Číny) se systémem vlády v Íránu, rozdíl vidím v buddhismu a jeho chování (úctě) k veškerému životu oproti Islámu.
Gulasodpovědět 
  Re: Tibet16:04:49 18.04.2007
no...byl by panáček té lásky a vysvětlil, nám nedovzdělaným, jak těžké to měl trpící tibetský "proletariát" v době před příchodem spřátelených čínských vojsk??? Alespoň stručně, prosím... A není potřeba se nějak blíže pitvat v tom, co "dobrého" z této přátelské pomoci vzešlo... To jsem fakt zvědav co se dozvíme...
jíraodpovědět 
   Re: Tibet16:36:43 18.04.2007
tak panáček je zpět... :-) a musí se smát, jak některé lidi dokáže rozzlobit, pokud někdo poukáže na to, že jejich znalosti (v dané věci) jsou trochu neúplné...

bohužel těžko na pár řádcích alespoň načrtnout celou problematiku, jen pár postřehů a reakcí...
-proč někteří do všeho taháte komunisty??? čína v tibetu zasahovala, kdykoliv na to měla
-to, že její vpád nebyl zcela košer nikdo nezpochybňuje, ALE POZOR!
pro Čínu to znamenalo dokončení obnovení suverenity nad územími, která ztratila po zmatcích po republikánské revoluci! paralelou k Tibetu budiž Ujgursko (Sinťiang), po němž ale dnes pes neštěkne
-nejhorší zvěrstva ze strany Číňanů se děla v 60.letech, v době tzv. kulturní revoluce...ta ale probíhala po celé Číně, nebyla cílena na Tibet (což samozřejmě není omluva, jen by to někteří neměli vykládat jako útok na tib.kulturu)
-zásadní problém dnes není spojen s tzv. komunisty a s tímto systémem (a jaký vůbec komunisti, prostě normální diktatura strany, jež s původní ideologií nemá nic společného), ale s velmi rychlým osídlováním Tibetu Chany (Číňany). Na druhou stranu, ti sem prostě přináší moderní civilizaci, ať se nám to líbí nebo ne

--a trochu k minulosti: máte pocit, že obrovské množství klášterů s až 10.000 mnichy v největších z nich je pro tak chudou oblast skousnutelné?? připomínám, že mniši samozřejmě nepracovali...máte pocit, že na tibetské vládě v 1.pol. 20.stol. lze najít něco pozitivního....proč se tak zarputile domníváte, že je buddhismus lepší islámu? v buddhistických zemích se neválčí? co víte o dalajlámech? to, že ten dnešní (14.) je asi ten nejlepší, jakého kdy tibet měl (a 5. též) nezastře, že mezi dalšími nejdeme alkoholiky, děvkaře, či pouze neschopné hňupy....
proč tolik opěvovaný kulturní tibet žil před vpádem číňanů stejně jako ve středověku, včetně úrovně znalostí společnosti, vzdělání jednotlivců atd.?

atd.atd.

---musím ale hlavně souhlasit s někým výše, kdo napsal, že Tibet je prostě módní téma.....a vidět vše tak, že Tibeťané jsou ti hodní a Číňané ti zlí, je prostě jednoduché- a proto tak přitažlivé
Petrodpovědět 
    Re: Tibet16:48:19 18.04.2007
S některými argumenty by se zřejmě dalo i souhlasit, ale argumentace tím, že se "zvěrstva děla všude" mi nepříjde normální. Nadto problém POŘÁD vidím v tom, ten "pokrok" přišel zvenčí...a co to přineslo je jasné...příliš mnoho krve. Samozřejmě by se ale dalo dlouze diskutovat o historických kořenech problémů Čína x Tibet, nicméně,přiznávám, musel bych si k tomu něco nastudovat.
jíraodpovědět 
    Re: Tibet18:22:59 18.04.2007
to co pises je pekna kravina...
r2odpovědět 
     Re: Tibet19:51:29 18.04.2007
proč?
L.odpovědět 
    Re: Tibet21:54:48 18.04.2007
Celkem bych souhlasil jen s výhradami: permanentní porušování lidských práv není vůbec v pohodě a pokrokem se nedá omlouvat, Tibet byl většinu času své novodobé historie do r.1946 autonomní zemí (s vlastním vládce), Číňané do něj sice několikrát vojensky v padli, ale vždy se po nějaké době stáhli, politicky se do něj v podstatě furt vměšovali a nebo ze zálohy intrikovaly a to i za císařství, a tím pádem si myslím že Tibet prach sprostě zabraly něco jako spřátelená pomoc soudruhů z východu v r.68 u nás, tudíž jej odsuzuji jako odsuzuji ruský vpád k nám v r.68. Jinak si nemyslím že Islám je méněcenným náboženstvím oproti Buddhismu, nebylo to tak myšleno ač se to dalo pochopit různě, mám velkou úctu v podstatě ke všem náboženstvím. Příklad jsem použil protože např. v Tibetu před čínským vpádem prakticky neexistoval trest smrti v Iránu jsou popravy na denním pořádku, toto přirovnáni Tibet/Irán si použil první ty.
gulasodpovědět 
     Re: Tibet21:57:06 18.04.2007
oprava do r.1949
gulasodpovědět 
      Re: Tibet10:24:11 19.04.2007
www. tibinfo. cz (odstranit mezery) Udělejte si obrázek sami. I když někteří určitě řeknou, že se jedná o propagandu ze strany tibetských exulantů.
Martinekodpovědět 

 demokraci a tolernce20:47:25 18.04.2007
Co řešíte. Nejsem komunista, ale ty argumenty jsou kecy. Proč tedy amerika neudělí víza všem, kteří se tam chtějí podívat? No protože nechce. A komentuje to nebo nějak zdůvodňuje? To víte že ne a ještě za žádost zaplatíte. A to je demokracie a tolerance cizích názorů...
Aldaodpovědět 
 Re: demokraci a tolernce21:37:21 18.04.2007
nojo copak amíci ty musej bejt proste jiní ...
jakarakaodpovědět 

 tohleměnikdynezklame21:39:59 18.04.2007
krásně jsem si početl spoustu (některých i velmi zajímavých) příspěvku, ale to na co se někdo ptal na začátku jaksi zmizelo mezi komoušema, zlejma, hodnejma, tibetem a bidetem... A tak možná než začnete příště něco psát věnujte pár minut tomu abyste si přečetli něco o tématu. Tady konkrétně na idnes.cz kde jsou všechny info a nemuselo by tu vznikat k těmhle diškusím, plných doměnek a představ. Myslím že to pak zvíší celkově KVALITU LIDSTVA..hahaha. Jinak teda myslim že většina rozumnejch lidí si to přečetla, možná si přečetla i tuhle diskuzi a přešla to mávnutím ruky, či smíchem.čao
serepesodpovědět 
 Re: tohleměnikdynezklame12:55:33 24.04.2007
Tak to mate pravdu... taky jsem nad diskusi maval rukou, ale protoze jiz delsi dobu ziji v Cine a zitra vyrazim z Sanghai na par dni mrknout do Tibetu, tak mi to neda abych se neozval... Ve spouste prispevku je hodne zajimavosti o vztahu Ciny a Tibetu, ale myslim si, ze opravdu by to melo byt o horach a ne, ze Bem je ODeSak a Cinani takovi a makovi... v Cine clovek prijde na jine myslenky a hosi z Public Security Buerau (to je takovy cinsky urad "verejne tajne" bezpecnosti) to opravdu maji dobre pod kontrolou, nejen tady, ale obvzlaste v Tibetu. Tak budu hodny a snad mi Tibetske vizum resp. povoleni k pobytu od TTO umozni podivat se na krasnou zemi a nadherne hory..
Alesodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.