LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Solidní vrstva mechu pohnojená dávkou strachu ve výlezu na vrchol udrží všechno.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Na Fagaraši v Rumusku zahynula česká turistka

V rumunském pohoří Fagaraš zemřela v neděli šestatřicetiletá česká turistka. Žena při výstupu uklouzla na sněhu a při pádu strhla dolů i svého dvaačtyřicetiletého manžela.

Mělo se to přihodit někde kolem soutěsky Strunga Dracului.

Více: www.idnes.cz

iDNES   [úpravy] 11:58 23.06.2008Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 strunga12:13:11 23.06.2008
Strunga Dracului je pekna prurva na Negoiu, lezecky maximalne za 2, ale pro radu turistu-chodcu velky problem. Holt i v takovem terenu se muze clovek zabit...
krutonodpovědět 

 Strunga12:33:00 23.06.2008
v roce 2001 nás tam zasáhly kroupy a provazy vody.. než jsme dorazili ke Caltunu tak jsme byly turch i s batohy.. jestli pospíchali v něčem podobném, nedivím se.. taky znám jednoho co zkoušel sjet sněhovou plotnu po prdeli.. co martine? :)))
Shebeeodpovědět 
 Re: Strunga02:57:18 25.06.2008
sjíždění sněhových ploten po prdeli je v pohodě;-)
aTomodpovědět 
  Re: Strunga13:19:16 25.06.2008
To jo ale ten trotl jen v sandálech a dole to ubzdil na poslední chvíli :))
czdansebodpovědět 
  Re: Strunga13:19:17 25.06.2008
To jo ale ten trotl jen v sandálech a dole to ubzdil na poslední chvíli :))
czdansebodpovědět 

 ...13:17:53 23.06.2008
Tam je to hodně velkej průser. Ta plotna tam zůstává celej rok a co je nejlepší-zapadá řetěz. Takže když do toho ještě padne mlha (jako naší grupě a myslim si že jim se to stalo taky), tak člověk vůbec netuší kam jde a musí si vykopávat stupy do toho zledovatělýho sněhu. My sme to nakonec obešli jinudy, těmhle dvěma to nevyšlo. Tragédie. Bez cepínu bych tam nelez....
P-kopodpovědět 

 A tatry13:53:10 23.06.2008
A v Tatrách spad zase další čech - nějak je toho v poslední době hodně....
Honzaodpovědět 
 Re: A tatry14:30:03 23.06.2008
ale nie ved vy ste superturisti aj superlezci vam sa to nestava..
odpovědět 
  Re: A tatry14:41:49 23.06.2008
Drz pysk
Skullodpovědět 
  Re: A tatry10:06:31 24.06.2008
Tatry by byly bezva - jen kdyby nebyly na Slovensku :-(
odpovědět 
  Re: A tatry12:48:13 24.06.2008
debile
odpovědět 
  Re: A tatry16:00:59 26.06.2008
Jsi slovenský kokot.
radekodpovědět 
 Re: A tatry14:53:57 23.06.2008
kde? kedy spadol? prezil?
odpovědět 
  Re: A tatry14:59:32 23.06.2008
Na http://www.novinky.cz/clanek/143106.html
odpovědět 
   Re: A tatry11:08:32 24.06.2008
Zranění hlavy utrpěl v pátek 36letý český turista z Vyškova při pádu na sněhovém poli ve Velké Studené dolině ve Vysokých Tatrách. Jak Novinkám řekl mluvčí Letecké záchranné služby Air Transport Europe Pavol Svetoň, záchranná akce skončila až v pátek ve večerních hodinách.
21. 6. 2008 09:15 - BRATISLAVA "Turista po uklouznutí na sněhovém poli pod Prielomem padal asi 150 metrů přes skalný práh a zranil si hlavu. Po ošetření lékařem na místě a poskytnutí první pomoci, byl turista vrtulníkem dopraven do popradské nemocnice," uvedl Svetoň. Stav českého turisty je podle něj stabilizovaný.
V květnu se při sestupu z Gerlachovského štítu ve Vysokých Tatrách zranil 37letý horolezec Libor Uher z Frýdku Místku. Uvolněný kámen proťal lano, na němž se právě spouštěl z Batizovské próby. Dvacetimetrový pád přežil jen díky tomu, že pod skálou bylo ještě hodně sněhu.
Ve sněhu zanechalo jeho tělo 1,5 metrů hluboký kráter. Při pádu utrpěl otřes mozku, zlomeninu sedmi žeber a nohy.
Začátkem května utrpěla vážná zranění 76letá česká turistka v pohoří Malá Fatra. Podle Horské záchranné služby česká turistka uklouzla na sněhu a padala asi 300 metrů. Pád starší ženy viděli další turisté, kteří se pohybovali na turistickém chodníku a mobilním telefonem přivolali horské záchranáře.
 martanodpovědět 

 Učte se brzdit, prosím...14:56:35 24.06.2008
Ach jo :-(((
Stačí tak málo a místo průseru může být veselá příhoda z natáčení - když uklouzneš na "rychlým firnu", tak většinou stačí přenést váhu na patu nebo hranu boty a po 10m stojíš. Když zůstaneš ležet jak žába, tak v pozici žáby svištíš až dooooolu a to je ten průser...  Gl.
odpovědět 
 Re: Učte se brzdit, prosím...16:54:09 24.06.2008
Je vidět, že jsi asi mockrát neuklouzl. A když, tak pouze jednou a na tom měkkém firnu. Tam to je pohoda, ale uklouzne tam jen blb. Ono zastavit bez cepínu je téměř nemožné a ve vysoké nadmořské výšce je to těžké i s cepínem.
Rázem je z pohodového výletu tragédie na kterou se jen tak nezapomene. Bohužel.
zdéna-fáberaodpovědět 
  Re: Učte se brzdit, prosím...19:25:52 24.06.2008
Pravdu dis... casto neubrzdis pokud nemas HNED po ruce hodne ostry ledovy kladivo, cepin s hrotem omlacenym o kameny z mixu se proste nechyta a po par metrech skluzu chytnes takovou rychlost ze se nestacis divit, zejmena v sustakach - prevedeno na vertikalu je to srovnatelny s volnym padem.
Ze na mekkym firnu uklouzne jen blb bych netvrdil, proti chybe neni nikdo stoprocentne pojisten, ale jest pravdou ze pokouset se prevest vahu na hranu nohy znamena bud si ani neskrtnout nebo skoncit v kotrmelcich. Kdo to nezazil, neuveri..
Velmi souhlasim s navrhem aby se lidi ucili brzdit na strmym snehu..jakoz i jistit a davat spravnej prokluz kdyz jedinej pevnej bod je cepin nebo snehova lopata.
Duraodpovědět 
   Re: Učte se brzdit, prosím...20:56:22 24.06.2008
Nejlepe si opravdu zkusit. Nekde s bezpecnym dojezdem. Je mnoho druhu snehu, mnoho sklonu...
Ono kdyz zacnu brzdit hned (i na necem trochu rychlejsim), tak zastavim tak v pohode, ze tezko uverim, ze za chvilinku uz bych nezabrzdil ani cepinem.
Vyzkousel jsem dobrovolne i nedobrovolne.
dagodpovědět 
 Re: Učte se brzdit, prosím...20:07:37 24.06.2008
Guláši, promiň, ale jsi v tomto ohledu úplně mimo. Právě v pozici žába máš trochu šanci něco ubrzdit. Lehneš na břicho, tlačíš kolena (nebo špičky) a lokty do firnu a doufáš, že to bude stačit. Jestli se Ti podaří zahranit botou, vezmeš pěkný švuňk a čekají Tě salta až do suti a pak zřejmě smrt něbo těžké zranění.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Učte se brzdit, prosím...08:04:18 25.06.2008
Nejsem Guláš ;-) Právě že jsem to cvičil, na různým sněhu i sklonech. Na požádání předvedu, nebo někdy můžu natočit video. Rychlej firn = zmrzlej, na povrchu 2cm "mejdla"-klouže to jak sviňa, horší je už jenom led a na něm brzdí blbě i cepín. Pokud jedeš po břiše a tlačíš do toho lokty, tak neubrzdíš nic, ta hrana boty funguje docela dobře - žádný salta. Mám vyzkoušeno i na sklonech 45-50 st, to už je dost krpál.. Dovolim si tvrdit, že 90%lidí neumí brzdit... Gl.
odpovědět 
   Re: Učte se brzdit, prosím...08:21:12 25.06.2008
Jenom dodám,že základ je zabrzdit hned ještě než se to rozjede. Zkoušel jsem i brzdění ve větších rychlostech - dá se to, ale už je to vyšší škola a "normální lidi" nemaj šanci zastavit.. Souhlas s Dagem - cvičit a cvičit, na svahu s bezpečným dojezdem.. Jinak původně jsem závodní sjezdař a na sněhu jsem doma (i tak se ale mám furt co učit!) Gl.
odpovědět 
   Re: Učte se brzdit, prosím...08:22:36 25.06.2008
Dovolil bych si taky nesouhlasit. Nás to učili podobně (otočit břichem ke svahu a brzdit nohama rukama) a věř, že to nebyli žádní amatéři. Funguje to dobře a bezpečně. Při brždění hranou boty stačí malá nerovnost nebo změna materiálu, a skončíš v kotrmelcích. Nedej bože, že bys měl na nohou mačky, tím spíš, a ještě si parádně polámeš nebo vykloubíš kolena.
Petrodpovědět 
    Re: Učte se brzdit, prosím...08:39:35 25.06.2008
Než se otočíš na břicho tak nabereš rychlost.. Asi to vysvětluju blbě. Tu botu používám jako lyži, dá se tim brzdit i na zádech (patou), jinak podle situace vnější nebo vnitřní hranou, na břiše špičkou. Dá se tim řídit i směr kam jedeš, i to aby se ta bota nekousla. Ale neni to jednoduchý.. Ta "žába s loktama a kolenama" se naučí snadno (asi proto se učí v horoškolách), ale na prudkým svahu to až tak nefunguje.. Mačky jsou jasný - pokud chytneš o sníh, tak máš potrhaný vazy v kotníku. Gl.
odpovědět 
     Re: Učte se brzdit, prosím...09:13:12 25.06.2008
Jestli nebude problém v tom, že v horoškolách se to učí většinou s mačkama na nohách. Ono po tvrdým firnu se sklonem 45-50° se v nich obvykle totiž chodí.
rmmodpovědět 
      Re: Učte se brzdit, prosím...09:53:35 25.06.2008
Nechci se s váma hádat, možná že je použitelný i druhý způsob, ale jak říkáš, jsi lyžař a umíš asi s nohama dost dobře zacházet. Myslím si, že brždění hranou boty by asi hodně lidí neustálo. Ten, co jsem popisoval, je univerzálnější. A nemluvil jsem o horoškole. Funguje to bez maček a ve středně prudkém svahu na tvrdém sněhu - do 10 m se otočíš i zabrzdíš z libovolné polohy. Chce to jen předem vyzkoušet. Vyzkoušet i různé situace, tj. ukloznutí do boku, pád po zádech atd.
Petrodpovědět 
       Re: Učte se brzdit, prosím...09:56:39 25.06.2008
Ah, asi jsem tě špatně pochopil - myslel jsem, že brzdíš ve stoje, jako na lyžích ;)
Samozřejmě, že v poloze na břiše jsem měl na mysli brzdit botou a rukama (prstama).
Petrodpovědět 
        Re: Učte se brzdit, prosím...11:28:03 25.06.2008
No, když uklouzenš, tak většinou ležíš ;-)
Brzdí hlavně nohy (na břiše to je vnitřní hrana boty u špičky-pod kloubem palce), ruce spíš jen udržujou polohu.
Jinak bavíme se o situaci, kdy jako turista potřebuju přejít žlab, a kvůli 20m přece nebudu obouvat mačky (nebo je sebou vůbec nemám). Gl.
odpovědět 
         Re: Učte se brzdit, prosím...i na 2 metry10:31:57 26.06.2008
Milej Gl, mačky se vyplatí obout i na dva metry, když je ovšem máš. Rád bych přispěl historickou vzpomínkou, že Rudolf Zabilka se zabil jen proto, že byl línej obout železa na tři čtyři metry zledovatělýho terénu. Já si je tehdy vzal - a jsem tady furt. Nazdar! V. Š.
starej Širlodpovědět 
          Re: Učte se brzdit, prosím...i na 2 metry14:38:01 26.06.2008
Já to vim (myslel jsem to ironicky). Já než vlezu na sníh bez maček, tak hrabu nožkou jestli to neni led (vlastně při každým kroku). Když si nejsem jistej, tak mačky obouvám i na jeden krok.. Ale neví to spousta lidí a pak padaj. A spousta jich uklouzne na relativně mírným svahu kde neni nijak těžký zastavit. Jenže neumí brzdit, tak spadnou a pomlátí se dole o šutry, přitom úplně zbytečně :-( - to je to co tu chci říct.. Prostě uklouzne, lekne se a místo brzdění jen kvičí a jede dolu, přitom stačí správně zareagovat a po 10m v pohodě stojí...
Nejlepší je nepadat, ale když už k tomu dojde tak se hodí vědět co dělat. Ta reakce musí být podvědomá (automatická), jinak to nefunguje dost rychle.. Takže cvičte a zkoušejte si to (a neubližte si u toho ;-) Gl.
odpovědět 
   Re: Učte se brzdit, prosím...10:33:21 25.06.2008
Neguláši, 45-50 stupňů tvrdý firn? Mluvíš o brzdění botama vážně, nebo je to sranda? Tenhle sklon se už dneska leze s dvěma cepínama a mačkama s hrotama dopředu. Chtěl bych vidět, jak v Pallavicinim brzdíš na rozdíl od desítek nešťastníků, kterým se to nepodařilo ani s cepínem.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Učte se brzdit, prosím...11:13:28 25.06.2008
Fakt vážně, klidně to i předvedu :-) Ale v Palavicinnim teda nééé, tam neni dojezd do peřiny ;-) Těch 45-50 st. se běžně jezdí na lyžích, pokud se to umí tak se na tom dá brzdit i jen v botách.. Až najdu vhodnej kopeček tak to zkusim natočit, nebo někde můžem dát sraz ať to vidíš na vlastní oči ;-)
Stalo se mi, že na svahu (40st., bez maček, cepín v ruce) kámoš uklouznul, v pozici žáby na břiše se snažil brzdit cepínem, ale furt valil dolu a děsně u toho kvičel. Dole do suti vlítnul rychlostí cca 60kmh. Já jsem to pustil za nim, a před sutí v pohodě zastavil, pikl jsem ani nepotřeboval... Je to fakt hnusnej pocit, vidět kámoše jak valí do suti a nemoct mu nijak pomoct, přitom vědět že zastavit není problém:-((( Naštěstí byl jen pěkně sedřenej, takže nakonec to byla veselá příhoda... Gl.
odpovědět 
     Re: Učte se brzdit, prosím...11:30:59 25.06.2008
Aha, začínám to chápat. 1. případ: Zhodnotíš svah, není moc tvrdo, dojezd o peřiny, cca 40 stupňů. Rozjedeš se po botách, uděláš pár zatáček a zabrzdíš. 2. případ: Zakopneš na libovolně prudkém svahu, tvrdý firn nebo led, dole suť. Brzdíš klasicky na břiše. ZÁVĚR: 1. případ je pro srandu, když si chceš užít. 2. případ je normální nekontrovaný pád, který se čas od času přihodí.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Učte se brzdit, prosím...11:42:07 25.06.2008
Ne, myslim svah poctivejch 45-50 st., někde kde pod nim neni okrajovka neo suť, ale plynulej přechod do mírnějšího. Skočit šipku hlavou napřed, nechat to rozjet a pak se srovnat a brzdit.
Tohle jsem cvičil docela dlouho, sklon svahu jsem postupně zvyšoval, zkoušel jsem to na různým sněhu - žádný blbnutí na kopečku, ale docela drsný cvičení.
A ještě jednou - klidně ti to předvedu osobně. Gl.
odpovědět 
     Re: Učte se brzdit, prosím...11:32:05 25.06.2008
Ta debata je vo ničem. Předvest, nepředvést...? Samozřejmě, že by každý kdo chodí do hor měl mít nějakou zkušenost nebo fintu jak zmírnit nechtěný pád. Ale dobrovolně někde skákat do svahu, byť třeba s bezpečným dojezdem, je zbytečné. Zpravidla uklouzneš tam kde to nejméně čekáš a hlavně tam, kde se to nejméně hodí. Každý svah je jiný. může tam být tráva, kameny, led a pod. A to ti balet na hraně boty je asi k ničemu, ale je dobré, když něco podobného umíš. Nemůžeš vše házet do jednoho pytle..
zdéna-fáberaodpovědět 
    Re: Učte se brzdit, prosím...10:13:19 26.06.2008
Ti jebe?? ja som vyslapal centralny zlab na Vysoku co ma cca 50 len v lyžiarkach a s lyzami na chrbte s palicami v rukach tak nerozumiem o com to hovoris ze sa lezu 45 stup. svahy a zlaby v mackach a s cepinom..ked je niekto neschopny a mantavy nech do hor nechodi..bud na to mam alebo nemam co tu pleties Novak sa chod hrat na horolezca do piskoviska s detickami a nezabudni si macky a cepin ty HORAL tipujem ze ty lezies viac papulou ako naozaj
odpovědět 
 Re: Učte se brzdit, prosím...11:24:14 25.06.2008
Gl zcela jdnoznacne nevi o cem mluvi. 45-50° je krpal ktery se leze se dvema cepiny! mluvit na takovem svahu o brzdeni hranou nebo spickou boty muze jen absolutni neznalek. Nemas sanci a casto na takovem svahu ani s cepinem. Padaky na sjezdovkach maji 45 ale ne stupnu ale % a to je zatracene rozdil. 100 % je 45°. to jen tak na okraj. A dale predstava ze i na dobrem padaku na sjezdovce pokrytem tvrdym firnem neco ubrzdis po padu botama je smesna a doporucuji odzkouset. Na prvni slusnem firnovem poli dostanes po padu a pokusu brzdit nohama takovou rotaci ze se vzbudis mozna ve spitalu. Firnove pole odvykle konci nekde v sutovisku a to te rozebere na kusy. Lezt na firnove pole bez cepinu muze je sebevrah nebo superman typu Gl. To jsou ti zkuseni kluci kteri tvrdi ze ubrzdi pad botama, a stredni lavinu lehce odpruzi. Ach jo a pak se divte slovakum kdyz takove embryia jim prijedou do Tater o Alpach nemluve.
Richardodpovědět 
  Re: Učte se brzdit, prosím...11:34:44 25.06.2008
Richarde, vim o čem mluvim a klidně ti to předvedu. Bavim se opravdu o sklonu 45 stupňů (= když stojíš rovně tak dlaní dosáhneš na svah, nebo taky jednu hůlku pustíš kolmo dolu, druhou dáš vodorovně a dosáhne akorát ke svahu). Nepočítám se mezi supermany, jen chci říct, že jde brzdit i na hodně prudkým svahu, jen je potřeba to umět, a že to většina lidí neumí... Gl.
odpovědět 
   Re: Učte se brzdit, prosím...11:46:12 25.06.2008
Takze si to zhrnme stojis na svahu rovne predpazis a dotknes se svahu. A na takovem hangu chces neco delat typu brzdeni!!!!!!!!! Chlapce nevim co hulis ale musi to byt jo tvrdy material. Az se probudis tak se nad sebou zamysli. Na takovem svahu mas problem stat !!!Jakekoliv uklouznuti predstavuje pad do lana!!! jinak pokud je mi znamo neni sjezdovka se sklonem 45° Pokud vim tak v Rakousku je nekde nejaky extrem se sklonem 70%.
Richardodpovědět 
    Re: Učte se brzdit, prosím...12:01:44 25.06.2008
To máš pravdu, černý sjezdovky mívaj tak do 35 st. (viděl jsem i 40, ale to byl jen krátkej kousek). Ale o sjezdovkách se tu nebavim. Podle tebe by svah 45-50 nemohl jít ubrzdit ani na lyžích, přitom se jezdí mnohem větší sklony. Ta hrana boty se chová podobně jako hrana lyže (samozřejmě brzdí trochu hůř), na svahu 45-50 se s tim ještě brzdit dá docela rozumně. Kdybych to neměl vyzkoušený, tak bych to sem necpal. Taky vim, že pro většinu lidí je problém ubrzdit i 30-35 st.
odpovědět 
     Re: Učte se brzdit, prosím...13:50:08 25.06.2008
Kamarade na svah 45° z tvrdeho firnu vleze bez cepinu a macek jen idiot. (jinak nechapu co v takovem Eigru ty kluci v tech ledovych polich hledaji za problemy. Ani jedno nema 45°-aspon si to myslim) V pripade padu s mackama v 45° prvni pokus o brzdeni botama skonci tim ze te to vyhodi do vzduchu a vic se uz nedeje. Pak muzes uz jen cekat jestli te milostivy panbuh pusti ziveho ci ne. nejake experimenty na mezi za vasi chalupou v krkonosich se nedaji srovnavat s pohybem v horach.
Richardodpovědět 
     Re: Učte se brzdit, prosím...13:55:16 25.06.2008
Gl. Můžu mluvit jen za sebe, ale skutečně věřím, že seš schopnej ubrzdit pád i ve firnovým svahu, když tam budeš bez maček. Jenže jak už tady psal někdo výše, ve svahu 45-50° se většina lidí na tomhle webu nikdy bez maček pohybovat nebude. Maximálně se jim to může stát, když půjdou po nějakém skalnatém hřebenu a upadnou do pole pod ním. Umění brždění botou jim tudíž bude v 99% k ničemu, naopak se musí naučit rychle zabrzdit cepínem, aby se nestihli rozjet a zvednout nohy s mačkama tak, aby se jimi nezachytili. Tímhle bych viděla debatu jako ukončenou.
Kočkaodpovědět 
      Re: Učte se brzdit, prosím...14:50:55 25.06.2008
mozna byste Gl. nemeli hned zkouset utlouct cepicema. pise, ze to ma odzkouseny az do 40-45st. svahu, coz jen znamena, ze to funguje i v mensim hangu. tam uz se takova technika vyplati znat i pro turisty/bezmackare, ne? nebo proc se furt tak hystericky soustredite na ten extremni pripad, co uvedl?
odpovědět 
       Re: Učte se brzdit, prosím...15:19:46 25.06.2008
Ony vsechny tyhle teorie jsou cely nejaky divny. A pridam svoji. Kdyz stojim na svahu a predpazenou rukou se jej dotykam, tak, to nepovazuji za 45-50 stupnu ale zhruba za 60. Pri tech 45 stupnich by mi vychazelo, ze moje ruka je stejne dlouha jako moje noha a trup dohromady, viz rovnoramenny pravouhly trojuhelnik. Zatimco pri tech 60 uz mi to pripomina takovy ten obrazek o rovnostrannem trojuhelniku a jeho vysce. A jestli to jde ubrzdit nebo nejde? To ja nevim. Urcite zalezi na schopnostech a hlavne na snehu, jak moc je tvrdej. (Takovych 45-50 stupnu je treba strecha od chalupy a kdyz je hodne cerstvyho snehu, tak to zvladame odhazet i bez dvou cepinu a bez macek. Joo, bez lopaty a bez rumu, to uz by bylo mnohem tezsi.) Celou tuhle akademickou diskuzi bych shrnul teoretickym zaverem, ze lepsi je nepadat... :)
jx zeroodpovědět 
        Re: Učte se brzdit, prosím...18:57:46 25.06.2008
Je to opravdu teoretizovani. V pripade, ze pada nekdo, kdo ma uz extremni odhad, tak treba zabrzdi tim nejstrasnejsim zpusobem - mackama. Ma malinkou rychlost, sekne macky a stoji. V pripade, ze to fakt neni moc z kopce a clovek reaguje bleskurychle, tak to jde. Ale to nejde dopoturit, neb by pak fakt vetsina "zaku" skoncila zivot v kotrmelcich.
No, fakt asi zkouset a zkouset. A stejne nas to nekdy zaskoci, malinko se to klouzne, nic se nedeje... tohle zabrzdim... nezabrzdim... aaaaaaa uz to svisti. Pak se tam pripletou macky, clovek nema odhad a zda se mu ze uz to skoro ubrzdil a vlastne uz stoji, tak tam ty macky da... Aaaaa hoplaaaa, trojty odpichnuty diemberger se saltem a jeste nazad, no to je parada...
Dagodpovědět 
         Re: Učte se brzdit, prosím...19:14:52 25.06.2008
Jo, jinak bez macek se botama normalne brzdi. A doporucuje to jak Chroust, tak Abeceda.
Myslim ze ta debata je asi nedorozumneni, kdo si pod tim co predstavuje.
dagodpovědět 
          Re: Učte se brzdit, prosím...19:32:04 25.06.2008
jo, tak nejak to bude. Vono totiz kdyz se ti to jednou poradne rozjede, tak brzdis uplne vsim cim dosahnes na podlahu.. a kdyz nemas na botach macky, tak teda brousis ten led i botama. Kdyz dojde na lamani chleba a neplanovane ficis dolu po strmym firnu nebo ledu, tak jen malokdo zachova chladnou hlavu a brzdi podle metodik. Asi taky proto je dulezity to nacvicovat. Ale seda je vsechna teorie.. svou nejvetsi tlamu jsem hodil kdyz mi ujely kecky na snehem popraseny ledovy bouli nekde na hrebeni, hrebinek byl skalni a mixovej, tak se slo bez macek, slap sem na ten snih v domneni ze je to snih/firn a byl to centimetr prasanu a pod tim led, sklon byl s bidou 20 stupnu, ale bylo to jak kdyz ti nekdo podtrhne pod nohama koberec a nez sem se otocil z boku na bricho abych brzdil piklem (nejvys vterina), uz sem mel takovou rychlost ze sem pikl do toho ledu nezasek..no a pak uz me jen andel straznej pomahal se sbirat o 400 metru niz. Vsechny poucky uplne na hovno..
Duraodpovědět 
  Re: Učte se brzdit, prosím...10:19:56 26.06.2008
Richard je asi podobny papulo-lezec ako Kuba Novak..je mi z vas na grcanie macky obuvam od 60 vyssie ostatne si dam na sankach dole smejdi boze a tychychto chytralkov je v nasich horach stale viac a viac..mi je z vas Cechov na grcanie papulo-lezci cest vynimkam ktory v horach aj nieco vedia a nieco si prezili a nelezu na Snezku s dvojitym lanom mackami a dvoma cepinmi ozaj nemate tam nahodou natahane aj fixy ja len tak ze pre istotu..grcolezci
odpovědět 
   Re: Učte se brzdit, prosím...10:58:13 26.06.2008
Tak ty si slušnej pacient! doufám, že tě v horách nikdy nepotkám!
odpovědět 
   Re: Učte se brzdit, prosím...12:04:45 26.06.2008
Spíš bych řekl "asi slušný oddíl" :)
I tací jsou mezi námi, toto nemá cenu komentovat :/
Petrodpovědět 
   Re: Učte se brzdit, prosím...12:31:48 26.06.2008
Kdyby Češi nejezdili do Tater, tak tam ještě neznáte elektrický proud. Take it easy.
Honzaodpovědět 
    Re: Učte se brzdit, prosím...13:09:09 26.06.2008
Lepsie bez elektriny ako s Cechmi..leziete uz brutalne na nervy vsade ste boli vsetko videli vsetko viete..teoretizovat o hovne..kopat do zadku vas budem kazdeho dementa..ste hlucni pocut vas na 100 km a myslite si ze ste vsade doma..cest vynimkam opakujem..a myslim ze tu sa stretli vsetko papulolezci ktori lezu max.5+ a za svoj naj vystup povazuju vystup na Gerlach kde skoro zase opat zomreli len mali zase stastie a spominaju na to doteraz aki su oni horolezci..skor hovnolezci..
odpovědět 
     Re: Učte se brzdit, prosím...13:22:36 26.06.2008
Lepší je být starým špatným horolezcem než mrtvým dobrým horolezcem. Zajdi se kouknout pod Ostrvu...
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Učte se brzdit, prosím...13:33:36 26.06.2008
hovnolezec sa ozval..zober macky cepin a vybehni na kopecek za domom a vecer rozpravaj svoje dobrodruzstvo niekde v krcme aky si to hovnolezec..
odpovědět 
       Re: Učte se brzdit, prosím...15:16:24 26.06.2008
Už jsi byl pod tou Ostrvou?
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Učte se brzdit, prosím...13:31:47 26.06.2008
Tě nejakej čech nabouchal starou? nebo co? to chce klid. dle tvých názorů, kdo neleze osmičky je sráč a nemá na horách co dělat? tak to seš fakt slušnej tatar.
P.odpovědět 
      Re: Učte se brzdit, prosím...13:34:16 26.06.2008
jo a ještě že do tater nejezdím jestli jsou tam tokový odborníci - alpy jsou blíž, bez nesmyslných zákazů a s normálníma tolerantníma lidma bez předsudků, ale na blba narazíš všude.
P.odpovědět 
       Re: Učte se brzdit, prosím...13:53:38 26.06.2008
Pocuj ma P. ak by si mudroval aj v Alpach a bol by som nablizku tak by som ti dal na picu aj tam..nemyslite si ze neleziete rakusakom na nervy tiez..leziete na nervy vsetkym ved kvoli vam bol ten stupidny zakaz do Chorvatska kvoli nikomu inemu..kecalkovia a hovnolezci budte ticho skromny a nikomu nebudete vadit tod vse..a svoje mudre reci a hovno zazitky si rozpravajte medzi vami dievcatami..
odpovědět 
        Re: Učte se brzdit, prosím...14:14:18 26.06.2008
pokud vím, mudrování není trestný, tak si můžeš na píču dávat tak maximálně sám sobě. co si na ní dáš je už na tobě. to že tě sere, že někdo něco dělá jinak a třeba i hůř je jenom tvůj problém. vyrovnat se s tím můžeš tak, že zajdeš k nějakýmu psychiatrovi. a co si vůbec pod tím představit, že kdyby někdo mudroval tak mu dáš na píču? jako že se budeš prát? tolerance sama. takový omezenci jako ty většinou rychle a tvrdě narazí. na někoho stejně omezeného. tvůj projev je zralý tak na základku a ještě možná ne celou. ještě že to z toho východu máte do alp daleko.
P.odpovědět 
      Re: Učte se brzdit, prosím...13:36:21 26.06.2008
Nie tak som to nemyslel..ale ten co neleze osmicky by mal byt pod skalami ten najskromnejsi a mal by byt ticho a svoje debilne teorie nikde radsej nerozsirovat lebo robi zo seba iba idiota..ale vas je pocut na 100 km a ste jednoznacne najlepsi horolezci a horaly a turisti no superman moze ist do riti..
odpovědět 
       Re: Učte se brzdit, prosím...13:47:07 26.06.2008
Hemzi se to tu paradnimi argumenty. Proc by se nemohl ozvat nekdo, kdo treba leze jenom petky a vi o horach vic nez nejaka rychlokvaska, co leze treba osmicky...? Schopnost udrzet a ustat mensi chyt nebo stup nedava patent na rozum!
odpovědět 
       Re: Učte se brzdit, prosím...17:52:30 26.06.2008
Chceš říct, že člověk co je mu 60 let a v horách se pohybuje 50 let ale ted leze už "jen" pětky ví o horách míň než ten co je mu 25, má super předpoklady pro lezení a práská 9ky, tak ten je zkušeňejší a ví všechno? Jsi asi dost mimo. Já osobně se v horách a skalách pohybuju 15 let a netroufám si říct že vím všechno a nikdy nemůžu udělat chybu, asi narozdíl od tebe... Mimochodem, právě lidi co lezou celý život pětky ví mnohem víc, než nějakej atlet co leze devítky a neumí udělat loďák...
P.odpovědět 
      Re: Učte se brzdit, prosím...14:17:46 26.06.2008
:)) to bol fajn odfajč:)) neviem čo tym moj rodak sleduje a nejdem to ani riešiť lebo nema vyznam komentovat taketo zakomplexovane vylevy. Ja napriklad leziem na skale 9ky a v zimnych horach som aj ja hovnolezec to s tym absolutne nesuvisi, v zime si dam rad pohodovu turu a neriešim obtaižnosť lebo ma to nebavi.. V jednom je ale pravda že niektorí češi sa fakt v tatrach chovaju ako kreteni ale hned dodam ze rovnakých ko..tov najdeme aj na slovensku alebo v polsku a je ich tam dost..vsak nemusime chodit daleko pre priklady vid vyssie:))
jamesakodpovědět 
       Re: Učte se brzdit, prosím...15:36:21 26.06.2008
kokot je ten co pichal tvoju mamu debil..
odpovědět 
        Re: Učte se brzdit, prosím...16:55:31 26.06.2008
Sam sa zhovadujes ja nemusim:))
jamesakodpovědět 
        Re: Učte se brzdit, prosím...17:33:32 26.06.2008
předpokládám, že si děláš jen srandu a za klávesnicí sedí docela rozumný člověk. Protože jinak jsi opravdu megakretén!
blbodpovědět 
        Re: Učte se brzdit, prosím...17:36:12 26.06.2008
předpokládám, že si děláš jen srandu a za klávesnicí sedí docela rozumný člověk. Protože jinak jsi opravdu megakretén!
blbodpovědět 
        Re: Učte se brzdit, prosím...17:44:11 26.06.2008
nejhorši a nejsmutnější na tom je, že tento kokot si myslí, že je v právu a argumenty pro takový blbce neplatí. ten si furt bude říkat tu svou.
odpovědět 
       Re: Učte se brzdit, prosím...18:35:13 26.06.2008
Máš pravdu. Lidská blbost nezná hranic a národů a je rozeseta rovnoměrně po celém světě. :-)
Snad i ten uřvaný utrápenec nahoře najde jednou svůj klid. :-)
odpovědět 
        Re: Učte se brzdit, prosím...19:12:20 26.06.2008
No to je pravda ale v Cechach je tych kokotov naozaj vela na jednom mieste..co cech to najmudrejsi debil na svete..dobre uznavam ste najlepsi lebo blby atlet fakt nevie urobit ani lodak..vies o tom hovno..lezte a robte si co chcete ale ak sa vyskytne pri mne niekedy nejaky chytrak a uz mi bude z jeho reci na grcanie tak neodidem prec ale dam mu riadne na picu..leziete mi na nervy ste hulvati a nikto vas nema rad nikde..snivajte dalej..
odpovědět 
         Re: Učte se brzdit, prosím...19:26:16 26.06.2008
Jo, jo vela vela. Ale poslys, chalan, ty vydas za takych 1000 kokotou. :-) :-) :-)
A otri si klavesnicu, musi byt zaprskana privela. :-) :-) :-)
odpovědět 
         Re: Učte se brzdit, prosím...19:40:52 26.06.2008
Panove, nevzdalili jste se trochu od tematu..?
odpovědět 
         Re: Učte se brzdit, prosím...19:49:03 26.06.2008
Uč se brzdit, prosím... :-) :-)
odpovědět 
         Re: Učte se brzdit, prosím...19:50:05 26.06.2008
Původně jsem Ti chtěl odpovědět normálně a rozumně,ale je mi jasné,že by se na mne vyvalilo to tvoje grcanie a další nesmysly.Zajímavé je,když nás tak nesnášíš,tak proč tady pořád lezeš,to je proti zdravému rozumu,taky si myslím,že jsi pořádný kopec a skálu viděl možná z letadla a to kdo ví jestli,protože jinak bys mluvil k věci a né nesmysly,které dovede sesmolit každý trotl.Nějak jsem z tvých příspěvku nepoznal tvé "super"horolezecké kvality a taky bych řekl,že jsi to ty,kdo lozí přes tu hubu.Tak nazdar velká hubo a nech už toho grcání,nebo tě to roztrhne
Pepiodpovědět 
         Re: Učte se brzdit, prosím...22:07:47 26.06.2008
Připomínáš mě jednoho tvého spoluobčana - Mečiar se jmenuje - tay když s někým nesouhlasil tak vyhrožoval a někdy i někomu jednu natáhnul. Máte tam u vás holt pěkný příklady k následování :-) IQ u vás dvou bude asi podobné, tak si žij ve svém vlastním světě a přeju brzké procitnutí.
P.odpovědět 
          Re: Učte se brzdit, prosím...22:46:28 26.06.2008
K tomu smutnemu tematu.
Je velice smutna takova tragedie ktera se stala a pozustalym uprimnou soustrast.
K dalsimu tematu.Myslim ze nikdo nezna konkretni situaci co se v danou chvili stalo a myslim ze poucne komentare nejsou vhodne.
Dalsi veci je skutecna metodika a nacvik padu na svahu.Ne vzdy v konkretnich podminkach funguje to co se ucime a co by jsme meli umet.Ale ve vetsine pripadech ovsem funguje.
Dalsi veci je nacvik padu a tim vlastne kontrolovany pad a nasledovne necekany pad kde je nutne s nekontrolovaneho padu dostat se do kontrolovaneho.Dalsi veci je v jakych podminkach takovy pad vznikne a co vse ho ovlivnuje.Je to napr. dane snehove podminky,klima neboli teplota a svrchni odev atd.Pad od 45st v dnesni dobe Goráčových hadrů se jiz rovna hranici volneho padu.Vsichni jsme jako prckove jezdili na igelitu tak si to dokazete predstavit.
Ano nekdo tady popisuje svuj zpusob brzdeni ze svahu botama.Ovsem to nemuzu povazovat jako kontrolovany pad ale jako spise kontrolovany sestup.Starsi generace potvrdi tzv.Tatransky sestup.
Pokud budete mit prilezitost v zime zajet do Tater treba na Brncalu kde je rada vhodnych svahu doporucuji nacvik padu dle metodiky a nasledovne napr tzv Tatransky sestup kterej tedy metodicky zrovna moc nedoporucuju ale sam ho pouzivam.
 amidiodpovědět 
     Re: Učte se brzdit, prosím...23:56:08 27.06.2008
Narvi si tie Tatry do riti nácku.
Radekodpovědět 
   Re: Učte se brzdit, prosím...12:37:37 27.06.2008
JAK JEDEN, TAK DRUHEJ, ...

ZE VAS TO ESTE STALE BAVI ?????
odpovědět 
   Re: Učte se brzdit, prosím...09:22:35 01.07.2008
Na Sněžkou jsou přece fixy - dokonce ocelové!
Tomášodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.