LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   "Technika je vždycky jenom skrytá síla" A.O.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Kletterführer Elbtal
Ostravský křest knihy Navždy první
Nové průvodce světových oblastí na Lezci

Závody
BoulderZávody (15.06)
BoulderDěti (16.06)
SP v boulderingu Villars, SUI (05.07)

Žebříček
Cesty:
10."Fido" 11100
11.Pelikán 11028
12.Janošová 10935
Bouldry:
10.Skočdopole 10525
11.Pochman 10525
12.Lavička 10325
Hory:
20.Chomová 2534
21.Ženíšek 2504
22.JPPP 2485

Výsledky
SP v boulderingu Wujiang (CHN) (04.05)
SP v boulderingu Chongqing (CHN) (27.04)
SP v boulderingu Moskva (13.04)

Deníčky
4691 lezců
760793 cest
Nové přelezy:
Breaking B 7c
Virus 9/9+
Vole 7b
Misanthrop 7b
Aller Plus 7b+
Elle Chant 7b+
Diabolik 7C
Jedna Ruka 10-
Dech Pekla 9
Sieger Seh 9+/10-

Stěny
Masacre Room - České Budějovice
Umělá horolezecká stěna ZŠ Dr. Horáka - Prostějov
Boulder MyWay - Praha 9 Čakovice

Prodejny
Keen Concept Store - Futurum Ostrava - Ostrava 1
HUDYsport - Hradec Králové
Green sport s.r.o. - Uherské Hradiště

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Příjemné pády

Franty Bauera

Článek stažen z rozhodnutí autora

Petr Jandík   [úpravy] 19:24 06.11.2002Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

Nový komentář 

 SUPR SUPR SUPR.........
Ještě ty fotky a je to pro mě článek roku! Díky Moc.
P.S. Jen houšť! Jen Houšť!!!!
Zapsal: Luk, 23:15:03 06.11.2002
 Paráda
Petře, opravdu nádherné počteníčko. Těším se na fotografie. Díky.
Zapsal: Houba, 07:37:17 07.11.2002
 Nádhera...
Pěkný počteníčko, ale ty fota opravdu schází...
Zapsal: Ondra, 07:40:37 07.11.2002
 80 ty
jo pamatuju si jak nekdy v 80 sem jel do nemec a hudy se vratil z peru a taky mel nejaky marky co nam prodal v kursu 1 za 2,50 tehdejsi kurz byl 3.Vecer po lezeni sme sli na tanecek do schmilky a desne se ozrali.Po ceste zpatky do bivaku sme nejak statili kolegu ktereho sme nasli az rano a mel hrozne vodreny kolena a na nohou backory lezacky.Ze prej jak sel do bivaku (stena kde nikde neprsi ve schmilce) tak se bal jit a tak sel po ctyrech.Asi 1 km.Jo takovy sme byli pivo za 35 feniku udelalo svoje
Zapsal: david, 07:41:21 07.11.2002
 Hanba
Fuj. Nostalgie po "zlatých 80. letech" pronikla i na Lezce! Ještě si k tomu pusťte Kroky Františka Janečka.
Zapsal: Pavel, 08:26:33 07.11.2002
 
Zatím nejlepší co tu kdy bylo uveřejněný. Na ty fotky se těším jak malej Jarda.
Zapsal: dlabik, 08:26:41 07.11.2002
 
tak to je parada :-)) Budou jeste dalsi? To Pavel: necerti se, to je proste historie. Kdyz nic jinyho alespon se dozvis, ze lezt se da i bez super matrose v backorach ;-))
Zapsal: zelenac, 09:32:15 07.11.2002
 Dokonalý článek
Jo nostalgie tu je jistě namístě, ne po letech 80. tých , ale po rytířích skal, pro které mělo slovo jestě váhu. Když se přesto nevěřilo lezlo se co nejdříve hned před ostatníma kamarádama.
Jeden z nejlepších článků na lezci všech dob.
Zapsal: JirkaS, 09:34:41 07.11.2002
 petře..
poklona až k zemi,až mi spadlo sedlo,fuj.
Zapsal: koník, 10:11:50 07.11.2002
 Fakt dobry
JirkaS vyjadril asi nejlepe co bylo dobry na 80.tych letech. Mam za to, ze ten clanek vysel kdysi v casopisu Hory. Doufam Petre, ze pri probirce archivem objevis dalsi paradni veci.
Zapsal: Petr Koreček, 10:28:28 07.11.2002
 Revival
Jen tak dal, co nejvic vykopavek na Lezce, kdyz ted nikdo neumi napsat clanek, ha, ha... Navrhuji zvukovou kulisu, folk k clankum z minulosti a k tem romantickym z hor, pisku a z pysku. K skalkareni nejaky grunge a k zavodum tanecni elektroniku. K 1. polovine tohoto clanku navrhuji stejne jako Pavel Kroky Frantiska Janecka. K originalnimu clanku by se hodilo neco mezi AC/DC a Tresnakem. Priste to bude urcite nejaka nostalgie z rozlamane hakovacky z Tatier let sedmdesatych. Usporadejte Sasku revival 80. let, backory, statiku, atd. Poradny vlacek, par staveni, radne AF posezeni v kruhu, vecer ignorovat kurs koruny k euru a ukazat Nemcikum, jak se chlasta.
Zapsal: Tomas, 12:49:07 07.11.2002
 Smekam
Nezbyva nez smeknout. Petre tobe dik za clanek sice historicky nicmene jeden z tech hodnotnejsich co se na Lezci vubec vyskytly. Nenech se otravit tema prizdisracema a zkus najit jeste neco. Trocha historie nikoho nezabije a navic treba to nektere inteligentnejsi ctenare primeje k vetsimu respektu k tem "historickym vykonum".
Zapsal: loudis, 13:06:29 07.11.2002
 Seš vůl Tomasi
a volem zůstaneš. Pokud se ti články ne Lezci nezdají, tak nevim co sem vůbec lezeš. Podle mě naopak Lezec zraje jak víno a článků je tu pěkných víc než dost. Ani kolikrát nestačim přečíst všechno co bych chtěl. Takže sláva všem autorům článků, a smrt stupidním komentátorům.
Zapsal: Kalic, 13:13:17 07.11.2002
 Tomas je bůh
Tomas není vůl, jeho komentář mi přijde dost trefnej. Zvuková kulisa k článkům není špatnej nápad a navrhovaná hudba by se také dobře hodila, ještě bych přidal Holky z naší školky. Pokud je článek převzat, neškodilo by uvést odkud, zvlášť když bylo dost nevkusně uvedeno autorovo "bydliště". Vše krom původního článku je dost uslintaná nostalgie. Kola dějin se točí neúprosně dál a jediný, kdo by se z onoho článku mohl poučit je Martin Čermák.
Zapsal: Pavel, 14:04:00 07.11.2002
 Pavlovi
Jak je uvedeno v tom "uslintaném začátku", je to převzato ze starých bankovních zpravodajů. Pro tebe upřesňuji: Výroční oddílový zpravodaj HO Banka Praha z roku 1981.
Zapsal: Petr Jandík, 14:22:00 07.11.2002
 To Pavel + Tomas
Klasika: skoro žádnej podpis, žádnej kontakt, žádná reference, nikde žádnej článek - zkrátka nic, jenom kecy.

Jen houšť, chlapci
Papouš, Aussig

P.S. to Jandík: V tomto případě jsem viníkem rád.
Zapsal: Nula od nuly pošla, 14:32:22 07.11.2002
 Nostalgie
Jste ubozí pánové Pavle, Tomasi (jak typické, že opět bez bližší identity!).

Přestože jsem o něco mladší, než Petr J. a v popisované době jsem se teprve lezecky rozkoukával, moc dobře si na tento článek v Horách pamatuju. Vím jak jsem tyto nedostižné (dosud) výkony hltal a ještě víc článek (myslím, že ve stejném čísle) o prvním ženském zimním výstupu na Piz Badile dvojky Čepelková (t.č. na cestě z Nepálu) - Hofmanová.

Doba, společnost a terén, který článek popisuje jsou velmi významnou kapitolou vývoje českého skalního lezení. A v tomto prostředí vyrůstal náš lezecký velikán Hudy, který je (alespoň doufám) stále respektovanou lezeckou veličinou, přestože lezení má už jenom jako hobby.

I ta "uslintaná nostalgie" tu má své místo. Ani čeští lezci těchto let nedokázali pochopitelně tyto kulisy přehlédnout. Směřování, styl a mety tehdejšího českého lezení byly kromě jiného formovány právě těmito mantinely. Nedostupností materiálu počínaje, přes informační blokádu až po ty hranice faktické, drátěné.

A dnes si už jen málokdo umí představit, jak obrovská musela být motivace a příprava lezců, kterým se poštěstilo vyrazit za tu drátěnou překážku.
Když dnes zavěsíš v Alpách pytel, nebo počasí stojí za pendrek, zanadáváš si, stojí tě to pár stovek za benzín a tejden zbytečné dovolené. Ale už cestou domů plánuješ, kdy to přijedeme sundat.

Jen obtížně si představuju ten tehdejší pocit při odjezdu od nepokořené stěny: "Dostanu ještě někdy možnost ten pytel sundat?"

Pro ty, kterým připadají úsměvné bačkory, Juta-lano a posezení u kruhu, mám jen jediný vzkaz. Až si budete dávat zobrazené či popisované cesty na rozlezení před Vaším "pořádným" lezením, potom se řehtejte třeba celé odpoledne.

Martin Mellan
Zapsal: melloun, 14:42:31 07.11.2002
 Špičkový alkoholik
Jandíku, Jandíku, tak podle tebe je Prcas špičkový alkoholik? A ubytování autora mi také nepřijde zrovna košer. Kam na to chodíš?

Jinak musím webmasterovi Hopovi doporučit hudbu k článkům, to by bylo promakaný a kapelu něco mezi AC/DC a Třešňákem bych si poslechl s chutí, to by byl grunge dle mého gusta.
Zapsal: Bída, 14:57:37 07.11.2002
 Re: Nostalgie
Já řehtám jenom když si představim, jak se na takovejhlech cestách rozlejzám...:)
Zapsal: Ondra, 15:00:33 07.11.2002
 Nejlepší článek
Tak tohle byl zatim jednoznačně nejlepší příspěvek, co sem tu na Lezci kdy čet.
Zapsal: Pusher, 15:13:07 07.11.2002
 Nejlepší článek - jo
No fakt bomba! Až mi občas ukápla slza (marka za 3 a tak).
Zapsal: tomash, 15:24:03 07.11.2002
 Některý komentáře stojej za...
Při čtení některejch komentářů mám pocit, že se tady ozejvaj borci co předevčírem vynalezli lezení.

Nojo, vono se to fajn rejpá do staříků co do všeho akorát uměj kecat. Trochu se zapomíná, že dnešní staříci (jako od těch pětadvaceti nahoru, co lezou o kousek víc než deset let) už dávno nebyli klasiky. A sice dávali strašidelný dardy, ale eště v nich byla trocha úcty a pokory. Třeba k šutru nebo pravidlům. Tak si ty prásky zvopakujte…

Ale borci co vynalezli lezení, doufám, staříka P.J. z míry nevyvedou. Článek stojí za přečtení, fotky patří k cenným archiváliím a až budu větší, tak třeba taky nějaký vyhrabu! A určitě dostanu na prdel od nějakejch překližkovejch rychlokvašek. Už se těším.
A doufám, že Vás, děti, nepotkám na horách…
Zapsal: Tomáš F., 15:33:41 07.11.2002
 kpt. David Chudoba
Jméno: David
Příjmení: Chudoba
Krycí jméno: Bída
Zaměstnání: t.č. civilka
Koníčky: člen Climbing Police, oddělení Čermáků a Jandíků
Zapsal: Papouš, 15:36:36 07.11.2002
 gen. RoTor
Jméno: Rostislav
Příjmení: Tomanec
Krycí jméno: Zico Haremheb Abadžikra
Koníčky: velitel Climbing Police, oddělení: závody, doprovod nejlepších z ČR, umělé cesty, červené čáry, počty pokusů
Zapsal: Fritz, 16:06:19 07.11.2002
 Re: re climbing police
....pametnici si nic nepamatujou a tak radsi zcela nenostalgicky prudej.....
Zapsal: jirka, 16:43:45 07.11.2002
 OO páni chytří
Ja fakt nevim co je to tady zas za debilky ze steny? Nekdo se konecne snazi napsat hezkej clanek o nečem jinym než o bouldrovani a zavodech a vy ho hned buzerujete. - Docela bych vas chtel videt, treba nekde na tom pisku lizt, abych se mohl taky zasmat...
Zapsal: Vojťas, 16:45:57 07.11.2002
 The Best of!
Golden 80´s...ne že bych byl tak starý, ale věci jako omezenou platnost pasů, výjezdní doložky, devizové přísliby a podobné radosti života si pamatuju BOHUDÍK dost dobře! Souhlasím, že je to jeden z nejlepších /ne-li nejlepší/ článků, jaké jsem tu kdy četl. Ono není od věci si někdy pčipomenout dobu, kdy jsme byli rádi, když v obchodě měli třeba jen pitomý Waltrovky nebo slaňovací osmu /tedy uvedený artikl jsme v té době nepovažovali za pitomý, ale naopak za super extra - jednoduše proto, že nic jiného nebylo.../. Doporučuji posměváčkům z řad /pravděpodobně/ mládeže, aby se na uvedenou dobu informovali u svých rodičů.
4Peter Jandik: chtělo by to jen okořenit více obrazovými přílohami, třeba fotkami typu "XY v dokonalém sedáku vlastní výroby z autopásů, s novými lezečkami z bačkor a na mnohopádovém laně Juta vzlíná údolním Kapelníkem..."
Zapsal: Pat, 16:48:29 07.11.2002
 The Best of!
Golden 80´s...ne že bych byl tak starý, ale věci jako omezenou platnost pasů, výjezdní doložky, devizové přísliby a podobné radosti života si pamatuju BOHUDÍK dost dobře! Souhlasím, že je to jeden z nejlepších /ne-li nejlepší/ článků, jaké jsem tu kdy četl. Ono není od věci si někdy pčipomenout dobu, kdy jsme byli rádi, když v obchodě měli třeba jen pitomý Waltrovky nebo slaňovací osmu /tedy uvedený artikl jsme v té době nepovažovali za pitomý, ale naopak za super extra - jednoduše proto, že nic jiného nebylo.../. Doporučuji posměváčkům z řad /pravděpodobně/ mládeže, aby se na uvedenou dobu informovali u svých rodičů.
4Peter Jandik: chtělo by to jen okořenit více obrazovými přílohami, třeba fotkami typu "XY v dokonalém sedáku vlastní výroby z autopásů, s novými lezečkami z bačkor a na mnohopádovém laně Juta vzlíná údolním Kapelníkem..."
Zapsal: Pat, 16:52:28 07.11.2002
 Classic Police
Classic Police i VK naprosto selhala, čtu dobře - mírně vlhký chyt usápnout - to jest lezení na mokrém pískovci. Ani meteorologičtí šelroci z Kokořínska si toho nevšimli? Co zastánci 100% dodržování pravidel? A Tleskač? K čemu by šlo pustit SKA z Česka?
Zapsal: , 16:59:50 07.11.2002
 Imáge
Pro mládež je to šok, třeba věřej, že překližka, expresky a elasťáky tady byly od nepaměti... Mě dost potěšila obyčejná větrovka na fotce, v podobné jsem vandroval skalami léta a super usychala ve větru nebo na klackách okolo ohně. Hovno outdoor vybavení - šusťáky, to bylo žraso... Nějak ten čas utíká... :-(
Zapsal: Gamp, 17:01:15 07.11.2002
 Re: Jandik
Tak kdyz uz se tu bleje... Petre super. Jen toho casu co mi to zabere... Nastesti tusim, ze tebe a podobne natury kecy kritiku nerozladej a uz vubec neodradej od dalsiho tvoreni.
Zapsal: Maty, 17:17:39 07.11.2002
 
Bravo! Konečně pěkný článek bez prasáren. Jsem dojata a blbečci ať píšou jinam.
Zapsal: Eva, 17:23:19 07.11.2002
 Kdo je kdo
Petře,Petře!

Správně, správně!

Pouze chci poznamenat, že dáma na fotografii, tehdy slečna, se jmenovala Irena Antošová / nebyla nikdy v žádnem příbuzenském vztahu se známým pražským lezcem let 80. až podnes Michalem Antošem /. Nyní bytem kdesi na Jihu Čech, tehdy pískařka a lezkyně opravdového ražení.

Antinostalgikům - zkuste si zajet vylézt Příjemné pády. Vemte si s sebou dobrého jističe, ke kterému máte plnou důvěru. Možná se Vám bude velmi hodit.

Srbsko čeká na Radlice a zdraví ATARI CYKLO
Zapsal: , 17:33:07 07.11.2002
 Slečna?!
Na některé z fotografií je slečna?! Tak to se omlouvám, ale nějak jsem si nevšiml. A na které tedy?
Zapsal: Pavel, 17:40:50 07.11.2002
 Evě
... Evo ... ty máš fakt asi problém ... :-(
Zapsal: Víťa, 17:44:33 07.11.2002
 Evo raci zlehka
Evo zpomal, dotycnymu se ne nadarmo rika petr PINDIK!!
Zapsal: N.L., 17:51:27 07.11.2002
 Víťovi
Ale Vítečku, neboj se o mě a nauč se číst a piš jinam. Já tady končím, svoji pochvalu jsem napsala a nehodlam tady kazit dobrý dojem z právě přečteného článku jako mnozí, co Bído? Klára měla pravdu, ty musíš mít fakt nějaký sexuální problém. doufam, že jsem tu teď tu krásnou nostalgii nezkazila. Ahoj u dalších stejně dobrých článků.
Zapsal: Eva, 17:51:48 07.11.2002
 Technická
Ke snímkům chci jen podotknout, že pokud si necháte nad obrázkem chvílu kurzor bez pohybu, objeví se k němu další komentář :-)
Zapsal: Petr Jandík, 17:53:43 07.11.2002
 Díky
Dík.Už vím, na které onu slečnu najít.Sedák má po nostalgické stránce vynikající.Chtělo by to ještě zvuk šicího stroje. Přehodnocuji svůj názor na dojemnou nostalgii s pouze malou slinou v ústním koutku.
Zapsal: Pavel, 17:59:28 07.11.2002
 Leze tady někdo?
Zkoušel někdo z vás vylézt ANGENEHME STÜRZE?
Zapsal: , 17:59:41 07.11.2002
 
A proč? Baví se GOLDEN 80.
Zapsal: , 18:01:08 07.11.2002
 t. frank na horach
Na horach nas tatko nepotkas, tam je vole kosa.
Tvoje deti.
Zapsal: speedy plywood, 20:44:43 07.11.2002
 Další
Fakt pěkný počteníčko. Jestli je ten článek o ženskejch na Piz Badile ještě lepší, tak to bych ho teda opravdu chtěl vidět. Prosím, prosím...
Zapsal: Mlcoun, 01:22:04 08.11.2002
 Re: Mlcoun
No jestli je článek o ženskejch lepší, nevím.
Na mne tehdy ukrutně zapůsobil. Já 18ti letý začínající lezec se klepal na pískovcovejch šestkách a dvě mladý (tehdy 23?) a krásný holky psaly o tom jak proburácely poměrně těžkou stěnu, ale především v zimě.
A nějak mně vůbec nešly do hlavy ty věty jako "smířila jsem se s tím, že šestkové délky budu muset lézt v mačkách", "ruce máme celé zkrvavené, asi nebudeme moci nosit pár týdnů prstýnky", "nohy dáváme do sítě a s pomocí spacáků vytváříme útulný domov" (žádná závěsná postel a Gore střecha).
Teď to nečtu, ale tahám z dvacetileté paměti. Tak moc to na mně tehdy zapůsobilo.

A jestli by byl článek k dispozici? Já bych ty Hory určitě našel, ale maximálně bych to uměl oscanovat a poskytnout jako PDF. Ale Jandíku, nedělal jsi už tehdy sazbu pro Hory? Nemáš to někde v datech?

Martin Mellan
Zapsal: melloun, 08:33:38 08.11.2002
 :-)))
taky si pamatuji 80. leta - toz to sem tez borec :-)))

ps. bez komousu homousu zivotem se prokousu :-))))
Zapsal: stary cyp, 08:53:56 08.11.2002
 ad.speedy plywood
To sem sám rád....
Zapsal: Tomáš F., 10:29:46 08.11.2002
 to petr
golden 1990's
golden 1980's
golden 1970's
golden 1960's
...
golden 1920's
...
golden 1890's
...

Petře, dík za připomenutí doby (poměrně nedávno) minulé, nikdo jiný to zatím takto neudělal. Minulejší dobu (a lezeckou výstroj) by mohli osvětlit třeba Péťa Mocek nebo Cikán nebo Arnold. Ještě minulejší dobu např. pánové Kuchař, Kopal, Cerman, Sýkora, Herbert Richter, Dietrich Hasse, Harry Rost, Wulf Scheffler.
A dále ti, kteří už nic nenapíší (ale někteří to udělali a je to rozestrkané v knihách a časopisech) jako Joska Smítka, Willy Hantzschel, Otto Dietrich, Emanuel Strubich, Oliver-Perry Smith, Jiří Hendrych, Oscar Schuster...

to Příjemné pády (9c, RP 10a) - cestu jsem lezl (na horním konci lana a motivován Frantovým dramatickým popisem) někdy v r. 88, pokud si dobře pamatuji, tak ke třetímu kruhu to jde, s postupnou gradací, nad třetím je nejprve asi dva metry "holas" - tam jsme tenkrát postavili , česky, neb jsme byli dva, a potom další dva trochu lehčí metry ke 4.K. Od něj je traverz s jedním delším krokem do onoho sokolíka, pak už je to "skorochoďák" na vrchol. Řekl bych, že výrazně nejtěžší místo je nad třetím kruhem, a pokud jej František přelezl na "mechovce", tak je to obdivuhodný výkon. Ale Frantovo tvrzení "od čtvrtého kruhu však byly obtíže tak velké, že se ani Arnold nemohl dostat dále" se zdá poněkud přehnané, vzhledem ke skutečné obtížnosti toho místa a vzhledem k tomu, že v době vzniku cesty - rok 1981 - Arnold prvovystoupil mj. cestu Turnůbung 9c na Schrammsteinech a v následujícím roce začal tvořit první desítky. Asi jen pánbu a snad i protagonisté vědí, jak to tenkrát bylo. Tehdy ovšem byl Arnold velkou autoritou (a zaslouží si jí být i dnes), a pokud něco "nepřelezl", byla to motivace, ale i psychický blok pro ostatní a je jasné že případné přelezení muselo být pořádné drama. Fakt je, že v německých průvodcích jsou jako prvovýstupci uvedeni pánové Šilhán u. Ďoubal u. Vodička, přestože Arnoldovy zásluhy o cestu jsou evidentní. No, nejlépe bude, když tam alespoň někteří z vás vyrazí – když ne letos, tak na jaře, nechají doma maglajz a „Příjemné pády“, případně další cesty v tomhle „zrcadle“ zkusí. Jarda Maršík nekecá, Sasko stojí za to.
Zapsal: ivoš, 10:30:38 08.11.2002
 Třetí světová
..a vypukl další generační konflikt. Ztráty na obou stranách značné. Kostkované bačkory byly téměř zadupány moderními lezečkami, poměr sil vyrovnán útokem červených jut na pravém a modrých jut na levém křídle. Lezečky ustupují, barevné oblečení utrpělo velké ztráty, lépe se na něj mířilo, ale tepláky byly záhy ustoupily před současnými nenápadnými modely. Stav sil vyrovnán, začala zákopová válka. Starší generace ukolébána přechodným klidem, mladí tvrdě trénují a modernizují výzbroj. Přípravy skončili, začíná poslední a rozhodný úder, skyhooky, vrtačky, dokonalé vybavení a naprostá fyzická převaha zatlačuje klasiky do obklíčení. Mladí zahajují chemický útok magnéziem a nostalgičtí starci jsou poraženi. Část ortodoxních se probila do Saska a dalších pár malých enkláv, odkud nyní vedou gerilový boj. Ubývá jich. Zbytek zajat, převychován, popřípadě jim byly ponechány vzpomínky, které občas mohou zveřejnit. Vítězství je naše. Hurááááá
Zapsal: gen. Velká Huba, 10:45:42 08.11.2002
 borci
Koukám, že napsat článek, v kterém se to nehemží číslama, bicepsama, tricepsama, boulderama a odkazama na 8a.nu, je trochu o hubu. Některý lidi by měli zůstat v tělocvičnách, protože jejich bezduché bláboly a bezduché chování na skalách se na překližce asi ztratí, možná by se šiklo zřídit jim nějakou pěknou rezervaci v areálu Poldi Kladno, nebo co třeba nějaké bouldry v Synthesii?. Nejhorší je, že svoji stupiditu schovávaj za nonkonformitu a vypadá to, že všichni ostatní, nezáleží na věku, jsou jen zaprdění, vypelíchaní šestkaři, když jsme u těch čísel. Dobrý článek.
Zapsal: honza, 10:53:48 08.11.2002
 Re: borci
Ale, ale. Ten článek z roku 81 je úplně stejný, jako se píší dnes. Tenkrát IXc znamenalo to samé, jako dnes 10. Takž předchozí komentář je lehce out.
Zapsal: Bída, 11:15:59 08.11.2002
 Příjemné pády
Třebaže dnes patřím spíš k debílkům ze stěny, jak nás tu někdo hezky pojmenoval, musím připojit svou nostalgickou vzpomínku na cestu Příjemné pády z roku 87. Po příjemném pádu z dolezu ke 4. kruhu jsem si rozbil hlavu, což je v téhle stěně umění. Jak už tu psal Ivoš, popisované klíčové místo nad 4. kruhem prostě neexistuje, ledaže by měl Franta Bauer malíček tlustý jako já tři prsty. Možná se cesta od prvovýstupu změnila, ale troufám si tvrdit, že by ji mnozí opovrhovaní překližkáři zvládli. Nevím ale, proč zrovna tenhle článek vyvolal generační spory, protože jestli se nepletu, tak jeden z prvovýstupců se v sobotu zůčastnil MČR v Ruzyni, takže to taková propast být nemůže.
Zapsal: Křov, 11:28:23 08.11.2002
 kvalitní článek
článek je kvalitní. je to tím, že ho musel nejdřív někdo sesmolit, pak ho musel někdo naklepat na stroji, rozmnožovat s otáčením klikou, sehnat papír, svázat sešitek, obhájit vydání před uličním výborem atd. a tak články procházely výrazně tvrdším výběrem než dneska (dneska si může každej tydýt publikovat co chce, je to dobře, ale v té záplavě sraček se kvalitnější článek hůř hledá). není to tím, že by byli lidé tenkrát lepší nebo šikovnější, ale tím, že špatné výkony byly velice rychle zapomenuty.

lezu cesty o pět stupňů lehčí, ale mnohokrát jsem se setkal s tím, že u legendární cesty popisované v článku nebo knize jsem nenalezl obtíže tam, kde to bylo obtížné, a bojoval jsem o život v místech, kde mělo být "příjemné lehké lezení".
Zapsal: Lukas B., 11:56:15 08.11.2002
 MČR
Tak na závodech přeukrutně bojoval Wasr.
Loni jsme se potkali v Ospu a mám ho natočenýho jak přelezl Urbanovu? 8a nebo jak se to jmenuje a je to strašná prča, protože uprostřed cesty si zalezl do díry (celej!) a pořád se rozčiloval, že na něj utočej komáří a pavoucí...:)
Myslím, že zrovna tento "starý pán" opravdu nemá problémy jít s dobou...:)
Zapsal: Oliváč, 12:31:20 08.11.2002
 Wasr
Ve výsledcích je napsáno:

36 Vodička Václav 1962 HK Mladá Boleslav 12,60

To znamená, že mu je 40 let. To by mohl bejt on. Ale že na to přijel ze švajcu, to teda koukám.
Zapsal: Petr, 13:05:15 08.11.2002
 ad Bída
No, myslím, že můj příspěvek úplně mimo není, netýká se totiž samozřejmě výhradně článku. To, že většina článků, ve kterých se diskutuje o tom, zda ta či ona cesta je za 7c+ nebo už za 8a, jsou naprosto nudné bláboly, mě z mého dojmu z nich nikdo neodpáře. Možná je to i tím, že víc než 7c nelezu, že ano, však také takovéto články, kdekoli, nekomentuju, tenhle se mi ale líbil a připadne mi daleko zajimavější, asi jsem staromilec a měl bych si pořídit nějaké pěkné lano z liány vyrobené kdesi na Jávě a držet hubu, co?
Zapsal: honza, 13:08:48 08.11.2002
 Odspoda Nahoru Sasko
Petře, Ivoši a Křove - Vy všichni máte navíc, než pouze přetisknout, doplnit či upřesnit starý článek. Každý z vás je lezoucí archív. Fotky jistě také najdete.

Lezení zdar, písku zvláště, hanba překližce.

P.S.
Buntschillernde Seifenblase IXc vylezl také Petr Pavel Bobuláč s Edou DDD Fifounem již někdy ...., byla zima byl mráz, zakloněn zíral lezců dav ....?

Tanec čarodějnic - Honza Karavšin a ...?, starého čerta si pamatuji......

Možná by se i film v archívu našel ..... ?

Čára tužkou, hm, neb žeb snad života ....?

Jak krásný je ten Welt .... Heile Berg!

Buzzerovat nebudu více, vemte lezce někdo vylézt nějaký na sokola Wand ..... ?

God Save the Regina ....?
Zapsal: , 13:18:37 08.11.2002
 Odspoda nahoru...
No tos mně dostal, zejména ty veršovánky jsou skvělý, jenom škoda, že nevím kdo jsi konkrétně, i když okruh podezřelých, kteří znají moje staré filmy není zase tak velký:-) Toho Bobuláče a Fifouna jsem tam tenkrát doprovázel eště kousek nad ty hodiny... a pak jsem to už jen točil na černobílo.....
Zapsal: Petr jandík, 13:29:01 08.11.2002
 Traverzem po hraně nahoru ......
Já jsem si to myslel, pouze jsem si nebyl zcela jist, zda jsi to byl ty ten třetí v kombajnu. Možná bych věděl o možnosti, kde by se dalo přetahnout tvoje filmy na video, mám vyzkoušeno, pouze nevím zda i pro tvůj formát.

A co tvůj film Bratři v triku chlapi každým Cou..lem a 11 kruhů, no tam kde za rohem Český Honza s Čertem čaruje, v divém rytmu tancuje ...

Zapsal: , 13:58:35 08.11.2002
 Petře...
Tak, se mi zdá, že nejenom že se do Tebe pustily rychlokvašky ze všech překližek co jich máme, ale i staří pamětníci si z tebe anonymně tropěj žert... Toť nečestné a nesportovní (bejt v obraze, nepodepisovat se a natahovat nebohého autora na skřipec)

Mimochodem děkuju za precizní upřesnění místa Frantova odpočinku. Až pojedu kolem, doufám si na tu kytku vzpomenu. Já ho sice nepamatuju, ale v oddíle nám tenkrát jeho případ otloukali o hlavu - kyž nám Voloďa a Mojmír nutili ty zdržovačky: jako jak zajistit smyčky... Mám, takhle s odstupem, pocit, že mi to už tak dvakrát zachránilo krk. Doslova!
Zapsal: Tomáš F., 14:11:59 08.11.2002
 Filmy na Video
Vida, vida, dokonce básní se tu dočkáme. Skvělé. Tip kde přetočit Super 8 na video rád přijmu. Něco jsem už vyzkoušel,
když Grossglockner jsem pokoušel.

Jestli to nejsi ty,
kdo do knížek chleby kreslil,
a s tím drtičem,
co na hlavě se škrábal,
mnohou spáru stěnu i rajbas zdolal,
zabalím se do alobalu
a HotTubem do pekel
za Čertem pojedu.
Zapsal: Petr Jandík, 15:16:58 08.11.2002
 Musím se přejmenovat
Protože se tamten blbeček, který bohužel také má právo na svůj názor, podepisuje stejně jako já, budu se od teď podepisovat se suffixem. Martine Mellane - opět výborný komentář. A článek? Nemám slov. Vždyť je to moje nejhezčí období života! Se slzou v oku čtu ty neuctivé komentáře od Tomase. A garsonka s mramorovou deskou? Tak jsme dříve mezi kamarády mluvili. Možná se to někomu může zdát nevkusné, ale zase jsme mezi sebou nekradli jak je dnes obvyklé.
Zapsal: Tomas H., 15:55:45 08.11.2002
 Tak na Grossglockneru jsem také nebyl ....
To asi nejsem Já.

Sleduj web, možná něco doma dohledám,
na tento web skutečnou bombu dám.
Bídáci a spol. v uctě pokleknou,
Pantáta Lezec stane staronovou ikonou.

Ne to nejsem Já.

By the way: Foto dne - Golden 80s všemi známá J.V. a Asolo Runout. Možná bychom mohli požádat P.Č. o bližší iformaci o tomto tehdejším čs. top výkonu Přiznejte se kdo tu umístil tu fotku z obálky?
Zapsal: , 16:53:48 08.11.2002
 Samozřejmě HOP
ale podstrčil jsem mu ji já, autor snímku a majitel diapozitivu, poctivě informuje webmastera, že již není panenská (ta fotka) :-)

Jestlipak nejsi ten starý Mistr
dobyvatel motýlů, s úvazem druhdy motýlím,
co pohybem
spícího lenochoda
každý převis vykráčí?
Zapsal: , 17:13:30 08.11.2002
 Já nesním, ale bdím
Sny nechávám Mistrům.

Jsi to tedy Ty, no přeci Ty s tím, jak se To jen jmenovalo, Amicí dnes z toho mají business, ale Ty / však jsi-li To Ty / toho pravý Alva Edison, jsi li To Ty však víš ještě víc napovím ŠÁÁHNI do paměti.

"Uf, uf , uf slaáva cvakl jsem další kruh ...."

Ty jsi-li To Ty, bardzo buď pozdraven, jenž na stříbře jsi hodoval a korunou tvrdou měnou platil.

Tedy vskutku jsi to Ty?

Ne Mistr, ni tak starý
Nyň odcházím.

Bombu najdu
Bídákům a spol. ego utnu



Zapsal: , 17:40:00 08.11.2002
 Reakce na članek víš
Díky za moc hezkej článek.
K reakcím dole:A CO DĚTI MAJÍ SI KDE HRÁT?,jo je to dobrý maj ,bohužel na LEZCI.
Zdar lezení.
Zapsal: Michal, 19:38:55 10.11.2002
 Taky tak si myslim
až příliš ste se rozjařili z toho skvělýho článku, se mi zdá. No však vám to určitě došlo;) Ještě že oba tak poctivě vyplňujete svý mejly, kde se dají podobné hrátky v klidu odehrát. Hoj, těším se na další skwjelý články podobné tomuto, ale osobně radši v komentářích budu číst těžký odsudky k věci, než takovýhle úlety. Čas je drahý... (no ale básníky neumlčíš, to je jasný)
Zapsal: tomash, 23:06:53 10.11.2002
 češtin....
Tomashi, kwjelý se přece píše odjaktěživa "sqělý" :-)
Zapsal: To máš F., 10:00:32 11.11.2002
 Pro nostalgiky největší
Zejména pak pro Mlcouna, (08.11.2002 01:22:04).
Jak jsem v pátek napsal, tak jsem se podíval do knihovničky a obojí bylo v HORÁCH č. 16, které vyšly v prosinci 1982.

Je tam výše uvedený článek, mnou zmiňovaný článek "Czech ladies on English route" a spousta dalších skvostů.

Osobně bych toto číslo HOR nejraději viděl znovuzrozené. Ale nevím, jestli by čtenáři a správce byli nadšení z řady PDF "obrázků".

V témže čísle je také nečtivější historie dobývání S stěny Eigeru, co jsem kdy četl. Plus denník či reportáž z českého (tragického) pokusu o ideální diretisimu z r. 1978.

Martin Mellan
Zapsal: melloun, 11:29:19 11.11.2002
 Skleróza.....
OK, díky Melloune za připomenutí. Jen na vysvětlenou: Franta Bauer byl člen našeho oddílu HO TJ Banka a můj bývalý lezecký parťák, než se vyšvihl do výšin reprezentace. Svůj článek publikoval v oddílovém zpravodaji. To, že potom ještě vyšel článek ve velkých Horách už jsem úplně zapomněl (je to dvacet let....).
Zapsal: Petr Jandík, 12:33:03 11.11.2002
 Pro Pavlika
Hele, nejsi ty nahodou Hess, ja, ze jednoho jako ty znam, a musim rict, ze je to stejnej kokot jako ty.Mate dost podobny nazory.Kdyz se ti to nelibi, tak to necti, jinak se neda rict nic.Jak dlouho lezes jestli se smim ptat??
Zapsal: Rehy, 01:22:34 15.11.2002
 Ten třetí
Probíral jsem se Standou Šilhánem a Jirkou Novákem ten přelez Buntschillernde Seifenblase, ze kterého tu je fotka před článkem. Shodli se, že to nejspíš bude VV, tedy Václav Vodička, který o něco později emigroval do Švajcu a teď nedávno závodil jako nejstarší účastník na MČR v Ruzyni.
Zapsal: Petr Jandík, 16:18:26 17.11.2002
 pozdrav Frantovi
Retro - k tomu mám co říci. Petrovi chci poděkovat za to, že zde připomenul Frantu Bauera, se kterým jsme tenkrát na Badile trávily poslední chvíle i my se Zuzkou. Franta byl doopravdy famózní lezec a pokud by zůstal naživu, myslím, že by se československé horolezectví mohlo ještě lecčíms pochlubit. A přitom bohužel udělal chybu, na kterou tenkrát upozorňovali každého začátečníka v oddíle...I z takového důvodu občas neškodí si něco připomenout. A jinak k těm bačkůrkám: pamatuju se, že na Kavkaze při přelezu Chergianiho na Ťu-ťu vyšla na Zuzku délka, ve které byl v mixech těžký kolmý skalní výšvih. Zuzka se na něj radši přezula do bačkor, a když ho přelezla, zjistila, že se nachází v zaledněné plotně a nemůže nic dělat. Podle hesla "co nemáš, to nepotřebuješ" ji přelezla ke štandu i v těch bačkorách. Takže nejenom písek, vápno, buližník a.t.d....
Zapsal: alena, 15:26:17 19.11.2002
 Díky Aleno
Díky za reakci, jsem rád, že se píšou i lidi, kteří k tomu mají opravdu co říci. K té Frantově chybě bych ještě podotkl, že v prvním díle Rizika píše Schubert i o případech, kdy měl lezec sice zkrácené lano cvaknuté karabinou na úvazku, ale při pádu se karabina vycvakla, nebo se jí vypáčil zámek a lano se uvolnilo. Jestli to mohl být i Frantův případ, nemám zdání.
Zapsal: Petr Jandík, 15:50:01 19.11.2002
 
Franta lano neměl cvaklé vůbec, a spadl do komínku pouhých cca 6 metrů, takže jinak by se patrně vůbec nic nestalo.
Zapsal: alena, 16:58:45 19.11.2002
 
Du si vzít prášek.
Zapsal: M.P., 21:19:32 19.11.2002
 To M.P.
Rohypnol s mlíkem to jistí.
Zapsal: , 21:55:07 21.11.2002
 jak to tak ctu
no jak to tu tak ctu, pisou tu lidi o vsem moznem-kritika, pochvala, proste vsechno mozne...ja jenom ze po precteni tohoto clanku a souvisejicich komentaru jsem dostal silenou chut sebou zase jebnout do nejakeho kruhu...:o!
Zapsal: kudrnatej, 17:04:25 25.11.2002
 reakce na celej clanek
super.dik
Zapsal: vasil, 19:08:22 11.12.2002
 WOTfnkfkLNGmquKf
I saehrecd a bunch of sites and this was the best.
Zapsal: tOTZGpLez, 13:09:36 27.11.2012
 bKthKqkMz
zNt1Wf I cannot thank you enough for the blog.Much thanks again.
Zapsal: cVasVEOrcmF, 19:34:15 19.12.2013
 qMfbPaurGeQ
LyzBEb I am so grateful for your article.Much thanks again.
Zapsal: UeliFaXgZ, 01:13:23 20.12.2013


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Lezec.cz je hlavním mediálním partnerem ČHS na internetu
 Foto dne:
Solarium
Jesus wept, 5.12c
 Databáze cest:
Všechny cesty (136379)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Povolení Řitního Svěrače VIIa Příhrazy
Fliegendach 8+ Frankenjura
Die Spur Von Sehnsucht 9- Frankenjura
Südverschneidung 6+/7- Frankenjura
Kokić 4c Kamena Vrata
Nově komentované:
King Kong 9- Frankenjura
Pochlebník 8- Helfštýn
Diedro Armani 5c+ La Gola
Arachnofobie Xb Ostaš
Lala Im Wald 7B Zillertal

 Nově v diskusi:
Re: Lehke sportovne odjistene vicedelky/sportovky | Re: Pískovcová klasa | Re: severka Ortleru | severka Ortleru | Re: Pískovcová klasa | Re: Pískovcová klasa | Re: Pískovcová klasa | Re: Pískovcová klasa | Re: Lehke sportovne odjistene vicedelky/sportovky | Re: Lehke sportovne odjistene vicedelky/sportovky |

 Nové komentáře:
Re: postřelené :-))) huse | gratulace | Re: IFSC | Re: čisté PP | postřelené :-))) huse | report | Re: Blesk kauza | Re: Martin a Adam | Re: roztomilé | Re: IFSC |

 Kde to vře:
SP Chamonix: Adam Ondra vyhrál obtížnost, Martin Stráník 6. (60)
Video: Stefano Ghisolfi leze Perfecto Mundo 9b+ (46)
Psáno do písku (28)
Adam Ondra: Road to Tokyo # 21 (27)
Klára Kolouchová se na K2 chystá na vrcholový pokus (22)
Gabriela Vrablíková si zapisuje první české ženské 9a (22)
ČHS: Odvolání proti rozhodnutí Disciplinární komise (19)
Osm významných stěn zavřeno (19)
Strahlhorn s lyžemi napodruhé (16)
Ferrata v Roklici odstraněna (9)

 Nově v inzerci:
Millet Alpin | DYNAFIT TRAILBREAKER W | Prodam Malarone | LA SPORTIVA-OLYMPUS MONS EVO | Statická a dynamická lana | auto | GRI GRI 2 | Obal na lano Deuter | Osprey Ariel 55 | Deuter Guide 35+ nový |

 Anketa:
Kdo je zodpovědný za poškozená přístupová lana?
 ten kdo ho instaloval 
 16 
 správce oblasti 
 19 
 obec - město 
 11 
 nikdo - na vlastní nebezpečí 
 33 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.