Registrace   |   Z komína se nepadá.

32.Kolomazník 10403

Lezec-shop.cz - Štěchovice
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Wiesbachhorn

krásný výlet na krásný vrcholek

smallWiesbachhorn je krásný vrcholek ležící nad Kaprunskýma přehradama, tyčící se do výšky 3564 metrů nad mořem.

A právě tento vrcholek se stal cílem naší výpravy ve dnech 10. - 12. 6. 2005. Z Prahy jsem vyjeli ve čtvrtek večer, dostatečně brzo aby jsme byli na místě, v Kaprunu, dostatečně včas a odpočinuli si, vyspali se. I když jsme vyjížděli s mírným zpožděním, na místo jsme dojeli v krásném čase, asi v půl jedenácté večer. Kryté parkoviště kousek od parkoviště autobosů k přehradám jsme našli bez problémů, ulehli jsme a spali. V noci ještě přijelo druhé auto naší party a skupina byla tedy kompletní. Bylo nás šest.

Ráno, po snídani, jsme se rozhodli že nepůjdeme po asfaltce pěšky, ale že nahoru k přehradě Mooserboden vyjedeme busem. Už jen cesta byla atrakcí, úzké uličky, prdký kopec nahoru, samý tunel a v půlce cesty ta úžasná lanovka, kdo byl pochopí.

Počasí nebylo moc dobré, mlha, zataženo, ale naštěstí nepršelo. Od přehrady jsme to na chatu Heinrich-Schwaiger Haus měli cca 800 metrů převýšení. Cesta byla celá pod sněhem, krajina nevypadala vůbec jako v červnu, zima a sníh. vzhledem k tomu, že u přehrady jsme byli v krásný čas, cca v deset hodin, tak i na chatě jsme byli velice brzo.

Výstup na chatu Heinrich-Schwaiger Haus, v pozadí přehrada Mooserboden

Nikde nikdo, pohoda a ještě hezčí winterraum. A celý pro nás. Ubytovali jsme se, zatopili si v kamnech a se slovy, že za chvíli se půjdeme projít kolem a kouknout conás zítra čeká se někteří chopili dek a usnuli. My ostatní jsme topili. Jenže čas běžel a tak to dopadlo tak jak se dalo očekávat, nikdo nikam nešel. Ale odpočinuli jsme si, byli jsme fit na zítra a doufali, že se počasí umoudří, splní to co slibovala předpověď a bude jasno a krásně.

A zatímco jsme hráli mariáš (i karty měl tento winterraum), teplota v místnosti stále stoupala, my si stále odkládali až se to nedalo vydržet a našli se tací, co se šli ven (oknem) do sněhu "vykoupat". Takové vedro na horách nepamatuji.

Bylo opravdu vedro.

I spát jsme šli jen ve slipech, bez dek.

Ráno, v šest hodin, nás vzbudil kamarád co měl za úkol zjistit stav počasí a podle toho nás vzbudit, či nechát spát. Bylo úchvatně. Krásný výhled, krásné hory a krásný mráz. po snídani jsme vyrazili na kopec. Čekalo nás asi 750 metrů převýšení.

Ráno bylo krásně vidět na všechny strany.

Cesta začínala skalním žlebem, zajištěným ocelovým lanem. Po něm následuje skalní svah, který vede na Unterer Fochezkopf (3023 mnm), odkud už je vidět na hřeben Kaindlgrat a v dáli i na Wiesbachhorn. Ačkoliv touto dobou, podle všech průvodců, se jde stále po skále, my měli všude sníh. Kaindlgrat končí ve výšce 3270 mnm. Čekal nás poslední prásk na vrchol. Mysleli jsme si že to už půjde, ale dalo nám to poměrně zabrat, je to příkrý svah, sníh byl ztvrdlý a my značnou část stáli jen na předních hrotech našich maček. Ale i to jsme přelezli a v jedenáct dopoledne, tedy asi tři hodiny od vyražení z chaty jsme stály na vrcholu, u kříže.

Vrcholové foto.

Byl krásný výhled, na Grossglockner, Grossvenediger, Kitzsteinhorn a jejich okolí.
samozřejmě i přehrady Mooserboden a Wasserfallboden. Bohužel na straně směrem k Julským Alpám a Ankogelu byly mraky a my je tedy neviděli. Ale i tak byl výhled fascinující.

Vrcholové panorama možno shlédnout zde

Bohužel foukal silný vítr, takže jsme na vrcholu nezůstali na svačinku a po vyfocení všech a všeho jsme sestoupili pod vrchol, do závětří, kde jsme se teprve najedli. To už bylo cítit jak se otepluje a když jsme sestupovali zpět byl už hřeben Kaindlgrat celý mokrý, sníh se lepil na mačky a my jsme byli rádi jak jsme to nahoru krásně stihli s kvalitním přemrzlým prašánkem. U chaty jsme viděli nějaké lidi, což nás neobveselilo, protože jsme se nechtěli ve winterraumu (který měl postele pro deset lidí) tlačit. Když jsme sestoupili dolů, k chatě, zjistili jsem že to je chatař, který otevíral chatu.

Daroval nám dvě piva, protože jsme mu pomohli nahodit ocelové lano jeho dopravní lanovky, které jsme uvítali s otevřenou náručí, ale i tak jsme se večer vydali do chaty na další, zasloužili jsme si to. Při té příležitosti nás chatař zkásnul o 2x9 Euro za nocleh, což nás nepotěšilo,ale co se dalo dělat, ve winterraumu jsme topili, měli elektriku a tak jsem si nestěžovali a zaplatili.

No řekněte, není to pěkný pokojíček.

Ráno bylo opět hnusně, rozloučili jsme se a začali sestupovat. tam kde byl při výstupu sníh, byla nyní skála či tráva, všechno tálo a zima ustupovala. Dole jsme byli za chvilku, odpočinuli,  někteří si dali pivko a polévku, pak jsme se vydali busem zase zpět, k parkovišti, autu a zásobám jídla.

Cesta se opravdu vydařila, počasí vyšlo nepředstavitelně dokonale, jediný den bylo pěkně a byl to zrovna náš výstupový den, nikomu se, až na bolavé oči jednoho co neměl brýle, nic nestalo. Nyní už se zase všichni těšíme až vyjedeme na hory, už se to blíží, v červenci.

Hore zdar.

Honza Handrejch   [úpravy] 18:51 19.06.2005Tisk

Nádhera07:51:30 20.06.2005
Chlapi dobrý za těch podmínek. My jsme se vrátili včera odtamtud.je tam moc hezky.Potkali sme lidi co tam spali na normálním pokoji a prej strašná zima.Zlatej Winterraum.

no vidis09:24:19 20.06.2005
ja tam byl dva roky zpatky presne toudle dobou a snih nebyl ani na vrcholu ;-)
A v doline brutalni jaro az leto.
Tomeekodpovědět

vybaveni10:32:38 20.06.2005
Pěkné povídání a pěknej výlet. Zajímalo by mě jaké jste měli sebou vynbavení.
Kulasekodpovědět
 Re: vybaveni10:35:22 20.06.2005
Normální výbava na hory a zimu ... goretex, dále jídlo, vařič, jeli jsme bez spacáků a karimatek (ty jsme nechali na parkovišti v autě), hůlky, mačky, cepín, žďáráky, 25m lano (jedno do trojice), sedák, nějaké hms (vše kuli přechodu ledovce pod vrcholem) ... prostě kalsický vybavení. Batůžky jsme měli dost malý a ještě menší po tom co jsme nechali nepotřebné věci k vrcholu na chatě .-)))

Winterraum11:44:02 20.06.2005
Jen k tomu Winterraumu. To,ze Vas chatar skasnul je uplne v poradku a mrzi me, ze clanek vyzniva v duchu, ze kdyby neprisel, tak za nocovani nezaplatite. Kazdy Winterraum totiz obsahuje knihu navstev a slozenky, ktere ma potom nocleznik zaplatit. Nejsem zadnej starej paprda, kterej jenom keca a nejsem taky bohac, kterej si muze dovolit rozhazovat penize, ale zaplatit za Winterraum je nejenom slusnost, ale taky nutnost. Cim vice Winterraumu se totiz zavira a ne kazdy ma moznost si pred ryhcle naplanovanou akci zajet pro AV klic, ze? Doufam, ze diky ignoraci, zakladnich pravidel nedojde k tomu ze to v Rakousku dopadne jako ve Svycarsku, kde se jiz do vetsiny Winterraumu bez klice nedostanete. Bohuzel
Milanoodpovědět
 Placení za Winterraum20:02:06 21.06.2005
K placeni za winterraum: zatim skoro vsude co jsem byl byla kasicka kam se davaj rovnou penize za prespani a drevo. Slozenku jsem potkal jen jednou a pro cizince je to skoro neresitelny problem. Postu v dane zemi vetsinou neni cas navstivit. Poslat penize z Ceska - jde to, ale za prevod si banky nauctujou nejmene 200-300 Kc, coz je temer pulka castky kterou platej 3 lidi za 1 noc. Mate nekdo tipy jak zaplatit do zahranici co nejlevneji ?
retezodpovědět

Jsem pro...12:16:32 20.06.2005
O každej winterraum se někdo musí starat. A podle mě jsou všechny v parádním stavu. Já osobně jsem za ně často velici rád a proto mi přijde fér zaplatit.
wolantodpovědět
 Re: Jsem pro...01:56:28 26.06.2005
Sem se pojistil u AV, mimo sezónu dám 200,- za klíč a v se zoně zapltim za palandu. Nejjednodušší co lze. U Čhs jsem ....ze soucitu? Ne, protože tu lezu nejčastěji.
Matyodpovědět

Winterraum12:43:19 20.06.2005
Tak jsem to ( a ani my) nemyslel .. možná jsme to špatně formuloval, jde o to že nás zkásnul za plnou cenu jako by jsme spali na chatě v ubytovně. Nezaplatit nás ani nenapadlo.
 Re: Winterraum13:01:02 20.06.2005
No je fakt že 9 Eur za Winterraum je dost.Spali jsme dole na Hohenburgu tak jsme se ptali na nocleh na Schweigr hausu a chatař mluvil o 9 za Matrazenlager ale.Ceny na netu má taky teda jiný tak nevim. My jsme taky dohadovali cenu na místě.Jinak je Schwaiger haus obecně poměrně drahej na to že má super zásobovací lanovku a drát s elektrikou od elektrárny.... Je dražší o dost než i Adamek Hutte pod dachsteinem, ale ten svítí pomocí dieselu a zásobuje to vrtulník...
jardaodpovědět
 Re: Winterraum14:08:43 20.06.2005
hele, a permit na gipfel jste meli, nebo jste jako Pavel Trcala stoupali na cerno ? :)
SpiderCzodpovědět
  Re: Winterraum14:14:32 20.06.2005
:-))))) holt sou kluci měkoty oproti Trčalovi. Podělanejch 3500 a maj rukavice a kapucu....
   Re: Winterraum17:17:56 20.06.2005
a nezdá se vám to vrcholové foto jako nejaká montáž...........ha ha ha
ouzinodpovědět
    Re: Winterraum12:27:23 21.06.2005
Je fakt že když jsme viděli trčalu tak jsem se styděli .. blbejch 3500 a takhle nabalený .. no jo holt sme asi měký .. :-))

Nordwand12:59:13 20.06.2005
Ahoj, mám ten kopec v plánu tento vikend, nevšiml jsi si, jaké jsou podminky v severní stěně? Dík
Petrodpovědět
 Re: Nordwand13:18:14 20.06.2005
No nevim.Ve čtvrtek napadlo na Wiesbachhornu hodně sněhu. Padá to tam docela dost. Ráno eště dobrý ale kolem poledne to změkne a takovej mokrej firn (po kolena až po stehna). Šli jsme včera docela prudkej svah (40-45 asi) v mačkách a ujížděli lavinky malý pořád. Když jsme šli dolů tak za náma sestupoval skupina 5 rakušáků a člověk docela koukal jestli něco neurvou.Ta parta slováků před 14 dny šla taky severní stranu FKK a sebralo je to.
  Re: Nordwand12:28:24 21.06.2005
Je fakt že i my když jsme sestupovali tak jsem pozorovali jak při tání padali všudem kolem nás lavinky .. všechny komíny se sypaly .. všechny a všude

hezkej výlet!16:07:57 22.06.2005
Hezky si to napsal Honzíku. Bylo tam moc pěkně, až na to vedro a ty bolavý voči.
TomBoscoodpovědět
 Re: hezkej výlet!21:30:32 22.06.2005
díky dík tome .. to vedro mi ani nepřipomínej .. jsme to s tím topením opravdu asi přehnali :-)

a ty panoramata...17:49:09 22.06.2005
Dobrej clanek, pekny panorama...
J.odpovědět

jak se ten kopec jmenuje13:10:57 06.07.2005
jste si jisty ze se ten kopec jmenuje Wiesbachhorn, hledam nejaky info na netu a vypada to ze to je spis Weisbachhorn nebo Weissbachohorn. mozna se pletu, ale pokud ne, tak si to aspon priste po sobe prectete ten clanek.
jindraodpovědět

Lezení nad Monacem
Llegar Y Besar El Santo 7a Chulilla
Černá Perla XIIa Labské Údolí - Pravý Břeh

Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco |

Re: Údržba skal - správci | Černá Perla | Koleno od Kozy | Re: Údržba skal - správci | Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Manažer | není |

Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (124)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (8)
Video: Adam Ondra radí, jak při lezení používat koleno (2)