Registrace   |   Co nemáš, to nepotřebuješ.

16. 10819

Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
LANEX eshop - Bolatice

Zimní Glockner v létě

Po několika odložených akcích (samozřejmě kvůli počasí) se s Jakubem rozhodujeme, že pojedeme někam sami. Jenže kam? Jako první mě napadá Pallavicciny, který mi letos dvakrát nevyšel (zase počasí). Je skoro půlka srpna. Podmínky ve stěně budou už asi nic moc. Tak volíme Studlgrad od jihu, ale spokojíme se i s normálou. Jakub kupuje v Praze jízdenky a o týden později už sedíme v autobuse směr Salzburg. Cestu nám zpříjemňuje mladá paní, která si jede odpočinout od manžela za milencem do Rakouska. V Salzburgu jsme v jedenáct v noci. Vlak do Brucku nám jede až v šest ráno. Takže bivak na nádraží během něhož si vyměňujeme boty (super obchod). Nakonec to docela uteklo a pomocí vlaku a autobusu se přesouváme na France Josefa, kde jsme ve dvanáct. Prodíráme se davem turistů na Hoffmanku. Máme v plánu ještě dnes dojít na chatu Arcivévody Jana. Podle průvodce to je pět hodin, takže by jsme to měli stihnout. Počasí je zatím dobrý a tak vyrážíme na ledovec. Raději se navazujeme a ledovec doslova přebíháme. Pak následuje infarktové suťovisko a rozlámané skály. Cestu nám občas zpříjemní feratka nebo dvojkový výšvih. S těma krysama na zádech je to docela otročina. Na horním ledovci se opět navazujeme. Ve sněhu nám to jde docela rychle. Náš postup zpomalí až ledový svah. Počasí se zhoršuje. Začíná sněžit. Viditelnost je čím dál horší, vítr sílí. Jdeme stále dál, ale nevíme kam. Vítr zahladil všechny stopy. Postupuje nahoru ke skalám, kde by podle mapy měla být chata. Dolézáme na hřeben. To už ale zuří pěkná vánice. Zkoušíme ještě jeden zoufalí pokus nalézt chatu, ale je to beznadějné. V tom větru je těžké se udržet na nohou. Vracíme se kousek zpátky. Jakub našel místo pro bivak za takovým velkým šutrem. Vytahujeme žďárák pro dva a zalézáme. Spacáky nám téměř okamžitě zvlhly. Jsme celý omrzlý. Naštěstí máme dobrý oblečení. Noc v bivaku je nekonečná. Vítr vydává neuvěřitelný hukot. Je to jakoby na nás dělalo nálety proudové letadlo. Pár čtverečních metrů nylonu nás neustále fackuje do obličeje. Je to docela na zblbnutí. Neustále nás zavaluje sníh. Prostor ve žďáráku se nám pořád zmenšuje. Spát nemůžeme, protože by nás to zasypalo. Jakubovy se podařilo na chvíli usnout. Nemůže vyndat nohy. Pomáhám mu.  Musíme často vylézat a posouvat žďárák. Uvnitř je docela teplo i bez spacáku. V jednu chvíli jsem se podíval na Jakuba. Z čelovky mu vysely pěkný rampouchy. Škoda že jsem neměl foťák po ruce. Doufáme, že ráno se to trochu uklidní. Jenže je to snad ještě horší. Nechaly jsme všechny věci před bivakáčem a všechny nám zapadaly sněhem. Ráno vyhrabáváme vše kromě mých maček Chvíli se je pokoušíme hledat, ale nemá to cenu. Přes noc napadlo tak metr a půl sněhu. Ten velký kámen už není vůbec vidět. Balíme a navazujeme se. V tom bivaku mi docela omrzli prsty. Nemůžu s nima hýbat. Jakub mi pomáhá s navázáním. Začínáme sestupovat. Jdeme na celou délku lana.. Já jdu bez maček první. Viditelnost je tak na tři metry, takže jdeme po paměti. Brodíme se hlubokým sněhem. Najednou ztrácím pevnou zem pod nohama a propadávám se do trhliny. Naštěstí jsem se zasekl batohem. Snažím se vyškrábat ven, ale jde to blbě. Nakonec se mi to dáří. Jakub si toho ani nevšiml. Pokračujeme dál. Počasí se zlepšuje. Ledovec slézáme docela rychle. Po skalách po skalách to taky odsejpá. Ale i tak jsme docela vyřízení. Pořád na něco nadáváme. Hlavně na ty krysy na zádech, taky jsme byli zpocení jak medvědi a k tomu ještě zmrzlí jak sobolí hovna. Navíc jsme byli hladoví jako vlci. Ve dvě hodiny jsme se doplazily na Hoffmanku. Je zavřeno, ale je tam, winterraum. Sušíme, vaříme, odpočíváme. Jakub toho asi ještě nemá dost a jde se podívat na France Josefa. U informací viselo upozornění, že v noci na Glockneru napadlo 1,5m sněhu, bylo -15oC a vítr 80km/h. Prostě ideální podmínky pro bivak. Večer usínáme s pocitem radosti, že jsme přežily a ani nám nevadí že jsme nebyly na vrcholu. Ráno si dovolujeme komfort a spíme do desíti. Ve tři odjíždíme do Zell am See. Tam do jedné do rána sedíme v parku a popíjíme víno. Pak jdeme hledat bivak. Jakub si chce zalézt do bedny na štěrk. Snažím se mu to rozmluvit. Nakonec zaléháme vedle. Já bez spacáku, protože ten péřák nějak neuschl. Ráno na autobus a hurá domů.

A zase o jednu zkušenost víc.              Zdar Pavel

Pavel   [úpravy] 12:14 11.09.2005Tisk

Škoda..16:17:17 11.09.2005
Škoda že nejsou nějaký fotky! Vím ale že se v takových situacích moc fotit nedá!
wolantodpovědět
 Re: Škoda..18:24:28 11.09.2005
Ještě je sem zkusím přidat.

Nechápu18:28:36 11.09.2005
Nechápu jak se dvě holky můžou jmenovat Jakub a Pavel ;-)
PeSodpovědět
 Re: Nechápu22:12:24 11.09.2005
To bylo do černého, Petře.....!
Roman Brtodpovědět
 Re: Nechápu14:24:15 12.09.2005
Travesti mountain show? Ale zážitek pěknej.
Petr Jandíkodpovědět
  Re: Nechápu19:19:50 12.09.2005
včera jsem přijel z Glockneru. Chtěli jsme lézt studlgrat, ale bylo hnusně, tak jsme šli normálou přes ice slope. To jsem nezažil, banda maďarů na Kleinu nás málem připravila o nervy a pohled na čtyři tiroláky na laně, všichni bez cepínu v největším svahu...mě dorazil. Asi jsem z jiné planety, ale říkám: NEVER MORE!!!
skywalkerodpovědět
 Re: Nechápu13:29:32 13.09.2005
Výborný postřeh - taky jsem tápal .... :-)))
olson.vsodpovědět
 Re: Nechápu00:11:34 14.09.2005
Tohle je k neuvereni! Jak muze nekdo takhle neumet cesky... Je to ostuda: Pavel a Jakub opakovane BYLY na Grossglockneru. Tfuj, borci, bezte zpatky do zakladni skoly nebo si domluvte konzultaci! Jinak verim, ze se priste vzdycky podivate predem na predpoved pocasi. I kdyz zvraty se predvidat moc nedaji, takze gratuluju k preziti.
Kvidoodpovědět
  Re: Nechápu12:44:11 14.09.2005
Kdybys četl pečlivě, došlo by Ti, že šlo o děvčata jménem Jakub a Pavel. Dneska je totiž možné už cokoliv a tak je nepoučuj.
PeSodpovědět

GPS14:21:03 13.09.2005
No jsou chvile, kdy by se asi GPSka hodila. A nebo by nepomohlo ani to?
Trollodpovědět
 Re: GPS21:07:52 13.09.2005
Jo. Mít GPS a znát souřadnice tý chaty tak tam možná i dojdem.
  pocasie21:14:25 13.09.2005
no nejak ste si naprd naplanovali ten vyletik ten zazitok nemusel byt keby ste si aj trochu pocasie pozreli pre tu oblast. ja uz to vzhladom na drahe cestovne berem automaticky, nikde neist nasilu napriek zlemu pocasiu, ale vas asi pocasie nezaujimalo len kopec a cesta
miroodpovědět
   Re: pocasie07:55:35 14.09.2005
Právě že předpověď byla docela dobrá. Polojasno až oblačno. Když jsme nastupovali na ledovec tak bylo ještě hezky.
   Re: pocasie10:07:14 14.09.2005
To se musím ozvat, každej je chytrej s předpovědí. Zhruba v tom samém termínu jsem byl 5 dní v oblasti naproti Glockneru(Hohe Dock) od kámoše z Prahy nám chodila jedna předpověď za druhou den po dni ze dvou zdrojů(weather.com a wetter.at) pro tuto oblast. celý den svítilo slunce a předpověď toho dne z rána byla déšť zataženo ... druhý den to samé. takže rosničky maj taky na ho.......
Chytrákodpovědět

Studlgrad13:54:23 15.09.2005
Vcera jsme se vratili taktez z Glockneru. Studlgrad jsme opustili na 4 borhaku slanenim na ledovec. Byli pred nama 3 skupinky. 1. Chlápek se synem (max 12let), ktery pouze stal na miste kam ho otec postavil a cekal az ho otec zavola (vubec se nejistili; druha dvojka postupovala na 50m lane prehnutym na pul aby dosahli lana polovicniho (to me nikdy nenapadlo...) a treti skupinka pred nami lezla zpusobem prez mrtvoly (vypinani lan ostatnich, lezeni po hlavach atd.) Opravdu doporucuji vsem kteri uvazuji o teto ceste at vstanou tak ve 4 rano aby byli na nastupu PRVNI!!! My vyrazili po seste a bylo to pozde! Pod nastupem se nas seslo v jeden okamzik 14 lidi!!! Jinak prez noc byl glockner posypan prasanem tak do 5cm ktery zacal tat a zneprijemnoval zivot na hrebenu slunce stin - led voda ...
Davidodpovědět

Lezení nad Monacem
Brocotomia 7a Margalef
El Trucu Ye Apretar 7c/7c+ Margalef
PPL 7c Margalef
Llegar Y Besar El Santo 7a Chulilla
Černá Perla XIIa Labské Údolí - Pravý Břeh

Re: Lano Beal Karma 9.8mm | Lano Beal Karma 9.8mm | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed |

Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Údržba skal - správci | Černá Perla | Koleno od Kozy | Re: Údržba skal - správci | Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu |

Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (126)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (8)
Video: Adam Ondra radí, jak při lezení používat koleno (2)

Dětský lezecký set. | Prodám nevyužitý matroš. | Bunda Arcteryx Alpha GTX Pro | Skialp set Lusti 177 + Dynafit + Colltex | Prodám nevyužitý matroš. | Švýcarská dálniční známka 2024 | Čelovka PETZL ACTIK CORE 350 lm + Pouzdro NOCTILIGHT | Různé: VÝŠKOVÉ PRÁCE NASTÁLO V PRAZE 320- 480 Kč/hod 59 000 až 7 | Dětský sedák Simond - celotělový | Trip spanelsko |